abonnement Unibet Coolblue
pi_184857639
Ik heb een Diamantboorkroon gesegmenteerd Ø 82 mm(google) en een klopboormachine mét slipkoppeling(zodat je je polsen niet breekt als de boor vastloopt)

Al stuk of 30 gaten meegezaagd in baksteen, zacht steen en volgens mij ook een soort beton zonder kiezelsteentjes erin.

Nu wil ik bij ons thuis een gat boren, maar die muur is naar nu blijkt echt keihard. Beton met kiezelsteentjes. (huis is 13 jaar oud) Na 2 min boren zat ik op 10 mm. Dus ik iets harder kracht zetten. Breekt er zo'n diamandsegment uit (1 van de vier tanden) van die boor af...

Moet ik nou een nog hardere gatenzaag kopen of gewoon nóg meer geduld hebben?

Ik heb in hardere steensoorten altijd gebord met de klopfunctie aan...Wellicht had ik die uit moeten zetten? Maar dan doe ik een half uur over 1 zo'n gat(hoef gelukkig maar 1 gat...)

Iemand ideeën?



pi_184857735
Ehm ik mag hopen dat je de hamerfunctie uit zet met een gatenzaag!!!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_184857895
Dat heeft hij niet gedaan, maar had wel gemoeten idd.
pi_184858557
Nee dat heb ik niet gedaan. Ok, nou ja dat verklaard een hoop.. Maar dat houdt wel in dat je echt minimaal 10 minuten doet over 1 zo'n gat. Is dat normaal dan?
pi_184858694
Zou ik die gatenzaag met dat ene afgebroken segment nog kunnen gebruiken? Nu met de hamer functie uit natuurlijk. Lijkt me niet handig...Iemand ervaring?
  PR/Manusje van alles woensdag 6 februari 2019 @ 16:59:15 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_184858763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:55 schreef voetbalkip het volgende:
Zou ik die gatenzaag met dat ene afgebroken segment nog kunnen gebruiken? Nu met de hamer functie uit natuurlijk. Lijkt me niet handig...Iemand ervaring?
wat heb je te verliezen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_184858788
Haha ja das een goeie
pi_184859531
Ja je kan die nog gewoon gebruiken maar inderdaad, niet de klopstand gebruiken!
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 18:17:38 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184860234
De boor het werk laten doen; niet overmatig drukken tijdens het boren en zeker niet de klopstand gebruiken !
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:22:52 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184860327
Je moet dan ook een diamantboor hebben.
And so is the past
pi_184860512
Zo'n rode boor is alleen voor baksteen

Blauwe met waterkoeling gebruiken
pi_184861532
Beton vergt inderdaad iets meer dan eenvoudig spul.
Laat die handjes wapperen!
pi_184913649
Met geweld kun je nog geen keuje beren
Wie dit leest is gek
pi_184947767
Heb het uiteindelijk met die rode af kunnen maken. Ben wel serieus 30-40 min bezig geweest, 1 mm per minuut dus met af en toe pauze tussendoor. Dus een blauwe zal dan toch beter zijn. Wel merkwaardig, want bij de product-omschrijving staat dat de boor gebruikt kan worden voor metselwerk én beton. Of zijn er diverse soorten beton?(Wordt er met abrasieve materialen iets harders dan beton bedoeld?)

Wellicht was mijn boor gewoon op? (Had er al stuk of 30 gaten mee geboord. 20 in metselwerk. 10 in zachter cellenachtig beton of kalksteen of iets)

Of had ik dan toch zo'n blauwe moeten aanschaffen? Ik kan op internet niet echt iets vinden wat harder is...Van die dunne lange wel en watergekoelde, maar niet met een diameter van 82mm.
pi_184952133
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:06 schreef voetbalkip het volgende:
Heb het uiteindelijk met die rode af kunnen maken. Ben wel serieus 30-40 min bezig geweest, 1 mm per minuut dus met af en toe pauze tussendoor. Dus een blauwe zal dan toch beter zijn. Wel merkwaardig, want bij de product-omschrijving staat dat de boor gebruikt kan worden voor metselwerk én beton. Of zijn er diverse soorten beton?(Wordt er met abrasieve materialen iets harders dan beton bedoeld?)

Wellicht was mijn boor gewoon op? (Had er al stuk of 30 gaten mee geboord. 20 in metselwerk. 10 in zachter cellenachtig beton of kalksteen of iets)

Of had ik dan toch zo'n blauwe moeten aanschaffen? Ik kan op internet niet echt iets vinden wat harder is...Van die dunne lange wel en watergekoelde, maar niet met een diameter van 82mm.
dan kom je uit op zoiets:
https://www.styrka.nl/dia(...)PEAkYAiABEgIvXfD_BwE

maar dan heb je ook een passende boormachine nodig en die zijn niet goedkoop.
Als je een paar gaten in beton moet boren kun je er een huren of gewoon accepteren dat wat meer tijd kost.

Maar dan nog....30 minuten over een gat. Boor er ook wel eens mee in beton maar dat duurt keer 10 minuten max.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')