abonnement Unibet Coolblue
pi_184853246
En dan kan het me niet zoveel schelen bij welke grote corporate je werkt maar in wat voor soort omgeving? Formeel of informele cultuur? Zit je in een glazen kantoortoren of sta je op de markt met stroopwafels? Zit je op een troosteloos industrieterrein of werk je vanuit huis?

TS begint:

Ik werk bij een informeel bedrijf in het havengebied van Rotterdam. Een grote smerige fabriek met overal staal, smeer en scherpe dingen. Ik zit hier op kantoor. Veel lelijke oude mannen in blauwe overalls, dikke buiken en rauw volk. Vrouwen zijn hier in geen kilometers omtrek te bekennen. Ja, zo nu en dan een schoonmaakster.

Als ik naar buiten kijk zie ik veel schepen, hijskranen, silo's en petrochemische installaties. Een rauwe industriële omgeving en buiten is er altijd wel iets te zien.

Bij mijn vorige werkgever zat ik op een 13 in een dozijn industrieterrein. Ben blij waar ik nu zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 06-02-2019 13:09:08 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:46:05 #2
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184853334
Zelfbedieningsgroothandel. Zeer groot.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_184853377
Ik werk op kantoor, met daaraan grenzend een groot magazijn en een winkeltje, op een industrieterrein.
Met mijn rug zit ik naar het raam/buiten toe, dus ik doe af en toe *zoef zoef* op mijn bureaustoel, zodat ik even naar buiten kan koekeloeren, waar eigenlijk niet zo heel veel te zien is; wandelende mensen (met en zonder hond) en auto's die hier toevallig op het industrieterrein moeten zijn.

Er heerst hier een informele sfeer. De radio staat altijd aan. Er zingt wel eens iemand mee (thank god voor mijn koptelefoon), er wordt wel eens gekletst maar ook lekker gewerkt. De ene keer zit ik hier met maar 1 iemand, de andere keer zitten we hier gezellig met 8 man te werken.

Geen flexplekken gelukkig, dus ik heb mijn eigen kast, telefoon, beeldscherm en toetsenbord, waar ik dan weer mijn eigen laptop en muis aan hang, die ik aan het einde van de dag weer mee naar huis neem.
pi_184853610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:49 schreef Anne het volgende:
Ik werk op kantoor, met daaraan grenzend een groot magazijn en een winkeltje, op een industrieterrein.
Met mijn rug zit ik naar het raam/buiten toe, dus ik doe af en toe *zoef zoef* op mijn bureaustoel, zodat ik even naar buiten kan koekeloeren, waar eigenlijk niet zo heel veel te zien is; wandelende mensen (met en zonder hond) en auto's die hier toevallig op het industrieterrein moeten zijn.

Er heerst hier een informele sfeer. De radio staat altijd aan. Er zingt wel eens iemand mee (thank god voor mijn koptelefoon), er wordt wel eens gekletst maar ook lekker gewerkt. De ene keer zit ik hier met maar 1 iemand, de andere keer zitten we hier gezellig met 8 man te werken.

Geen flexplekken gelukkig, dus ik heb mijn eigen kast, telefoon, beeldscherm en toetsenbord, waar ik dan weer mijn eigen laptop en muis aan hang, die ik aan het einde van de dag weer mee naar huis neem.
En ben je blij met je werkomgeving en sfeer?

Verkopen jullie in dat winkeltje industriële producten?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184853692
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En ben je blij met je werkomgeving en sfeer?

Verkopen jullie in dat winkeltje industriële producten?
Ja hoor, ik ben er wel blij mee.
Eén irritatie-punt dat ik wel heb is; rommel. Niet iedereen is hier even netjes. En we zijn niet groot genoeg voor een opruimploeg of iets dergelijks. We hebben sinds +- een jaar wel een schoonmaakbedrijf wat 2 x per week komt poetsen.

En nee, we verkopen geen industriële producten.
Het winkeltje had bij wijze van spreken ook midden in het centrum kunnen zitten :Y.
pi_184853795
Ik zit in de buitendienst en regelmatig kom ik ook op kantoor. Op kantoor hebben wij een informele sfeer onder collega’s, ik deel een verdieping met mijn buitendienst collega, een mooi bureau voor het raam, binnenkort gaan wij alles restylen zodat onze verdieping weer anno 2019 is.

Ik klaag niet het is hier helemaal geweldig ! Als ik naar buiten kijk dan zie ik een pleintje met een paar winkels en uitzicht op mijn auto !
Ik was hier...
  Spellchecker woensdag 6 februari 2019 @ 13:16:15 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184853863
Ik doe huishoudelijke ondersteuning bij oudere mensen.
Ben elke dag bij iemand anders. Heb het bij iedereen gezellig, krijg overal koffie, en bij één mevrouw sta ik zelfs op de verjaardagskalender.
Vanmorgen was ik één jaar bij een mevrouw, en dat hebben wij gevierd, ik had iets lekkers voor bij de koffie meegenomen, en kreeg van haar een cadeaubon.

Kortom; ik ben dik tevreden O+
pi_184854118
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:16 schreef maily het volgende:
Ik doe huishoudelijke ondersteuning bij oudere mensen.
Ben elke dag bij iemand anders. Heb het bij iedereen gezellig, krijg overal koffie, en bij één mevrouw sta ik zelfs op de verjaardagskalender.
Vanmorgen was ik één jaar bij een mevrouw, en dat hebben wij gevierd, ik had iets lekkers voor bij de koffie meegenomen, en kreeg van haar een cadeaubon.

Kortom; ik ben dik tevreden O+
Wat lief!
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:45:23 #9
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_184854419
Een leuke start-up, met jonge mensen en hele leuke vrijmibo's :9
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_184854659
Ik werk in een van de mooiere gebouwen op het terrein in de R&D, een grote garage+kantoren, met oa. twee grote dyno testbanken en een fotostudio voor voertuigen. Omgeven door een hoop machines, maar het is wel zo schoon dat je er van de vloer kunt eten. Hoge plafonds en dakramen maken het een plezante ruimte om in te werken.

Het gaat er strikt aan toe, maar onder collega's hangt er een gemoedelijke sfeer. Gelukkig lopen er nog wat leuke dames rond, anders is het echt een sausagefest.

Locatie is mooi en rustig, zag net nog een paar roofvogels boven het veld naast het gebouw.

Kon het slechter treffen!
Doei
pi_184856974
Als ik op het werk kom, dan loop ik altijd eerst langs de gezamenlijke kapstok, gewoon achter de voordeur. Direct een mooie ruime kapstok waar alle jassen hangen. Heeft wel iets een omgeving waarin zoiets kan.

Ik draai mij vervolgens om en sta voor de koffieautomaat waar ik mijn enige kopje koffie van de dag pak. Even hoi zeggen tegen wat collega's en dan de werkvloer op. Een mooi open kantoortuin met erg veel (mat)glas, zodat niet iedereen met je mee kijkt en je niet kapot gaat van de herrie. Na mijn laptopje open geklapt te hebben en aan mijn docking station te hebben gehangen kijk ik eens naar rechts, naar buiten. Niet zo veel te zien. Dan maar rustig werken. Als it'er heb ik een redelijke muur van schermen waardoor ik niet direct gestoord zal worden alhoewel het wel erg gezellig is met onze 4 bureaus in onze eigen glazen cubicle.

Qua schoonmaak moet ik mijzelf aankijken voor mijn bureau, maar is de rest toch echt voor de dagelijkse schoonmaker.
  Redactie Frontpage woensdag 6 februari 2019 @ 16:26:13 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_184858044
Bank, IT, informeel
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Leukste jonkie 2022 woensdag 6 februari 2019 @ 16:26:34 #13
213457 engine
pi_184858049
Troosteloos industrieterrein hier :')
Gelukkig wel iedere paar weken een ander troosteloos industrieterrein.
De werk omgeving zelf is meestal niet bijzonder maar kom door het werk wel op leuke plekken.

Sfeer is informeel. Collega's zijn erg verschillend maar wel alleen maar mannen. Geeft wel eens wrijving maar over het algemeen is het erg gezellig.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_184858401
Midden in Amsterdam, in een oud schoolgebouw met hoge plafonds dus koud in de winter. De sfeer tussen collega's is goed en informeel. De hele dag lopen mensen langs om wat te vragen of zijn de deur uit voor huisbezoek. Noodzakelijk om in de agenda te kijken of iemand wel binnen is. Ik ben stagiair en deel een kantoor met m'n begeleider. Altijd gezellig, we klikken goed.

Radio enz staat nooit aan, er lopen hele dag cliënten in en uit. We hebben overal veiligheidsdeuren en portiers/bewakers. Ziet er sfeerloos uit als je als cliënt komt maar sfeer qua mensen in prima.

Meeste collega's zijn vrouwen.
pi_184859418
Op kantoor op een ‘campus’ 5e verdieping (op get einde van de bovenste verdieping van een vleugel) waar het in de zomer te heet wordt door de vele ramen (3 wanden zijn van glas). Wel een mooi uitzicht. Het is een kantoorruimte voor 12 personen.

Gezellig en informele sfeer, iedereen heeft nog zijn eigen plek/bureau maar dat gaat in de toekomst veranderen. Grote kantine/restaurant met verschillende soorten eten (warm en koud).
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 6 februari 2019 @ 20:17:25 #16
104963 ETA
European Travel Author
pi_184862927
Van alles gehad.

Voorheen op treurige industrieterrein, nu een mooi pand aan de grachten in centrum Amsterdam.

Van slobbertrui-is-ok bij mijn eerste job, naar strak in het pak met "oh-je-bent-je-stropdas-vergeten-ga-maar-naar-huis-halen" cultuur, naar nu gewoon business casual waar een 0,0 bier tijdens een meeting doodnormaal is.

Van stoffig kantoortje naast een chemisch/foodlab (met bijbehorende geuren), naar eigen kantoor en naambordje op de deur, naar open kantoorruimte met glazen vergaderruimtes.

Van uitzicht op rokende industriële pijpen naar een weiland en nu de rondvaartboten en toeristen.

Werken met "ik-ben-wel-tevreden-met-mijn-minimum-loon-baantje-lekker-stressvrij" naar gemotiveerde mensen waar merendeel intern is doorgegroeid naar binnenkomen met een rolkoffertje omdat je straks naar Schiphol moet voor een vlucht naar Amerika.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_184864011
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 20:17 schreef ETA het volgende:
Van alles gehad.

Voorheen op treurige industrieterrein, nu een mooi pand aan de grachten in centrum Amsterdam.

Van slobbertrui-is-ok bij mijn eerste job, naar strak in het pak met "oh-je-bent-je-stropdas-vergeten-ga-maar-naar-huis-halen" cultuur, naar nu gewoon business casual waar een 0,0 bier tijdens een meeting doodnormaal is.

Van stoffig kantoortje naast een chemisch/foodlab (met bijbehorende geuren), naar eigen kantoor en naambordje op de deur, naar open kantoorruimte met glazen vergaderruimtes.

Van uitzicht op rokende industriële pijpen naar een weiland en nu de rondvaartboten en toeristen.

Werken met "ik-ben-wel-tevreden-met-mijn-minimum-loon-baantje-lekker-stressvrij" naar gemotiveerde mensen waar merendeel intern is doorgegroeid naar binnenkomen met een rolkoffertje omdat je straks naar Schiphol moet voor een vlucht naar Amerika.
En nu je zoveel hebt gezien qua bedrijfscultuur, wat bevalt het best?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 21:20:11 #18
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_184864309
Gemeente Westland te Naaldwijk sinds vorig jaar mei. Ben daar binnengekomen in een spiksplinternieuw gebouw. Het is voornamelijk van glas; open en transparant, dat heeft zo zijn voordelen maar ook nadelen. Ik zit in de Dienstverlening, Burgerzaken.

We zitten in een reorganisatie en het is vrij rommelig geweest, langzaam maar zeker zie ik wel vooruitgang in de nieuwe structuur.
Met de meeste collega’s is het fijn en gezellig samenwerken.
Ik woon in Schiedam, dus het woon-werk verkeer is erg goed.

De nieuwe open en transparante structuur zorgt ervoor dat de meeste collega’s geen vaste werkplek hebben en daar flexibel in moeten zijn (ook coördinatoren en leidinggevenden van verschillende afdelingen).

Al met al heb ik het er best naar mijn zin, met pieken en dalen, en hoop op een vaste aanstelling na jaren detachering :D

Edit: ik kan daar di-wo-do werken, was en ben daar zoo blij mee :D

[ Bericht 13% gewijzigd door SuperHartje op 06-02-2019 21:36:15 ]
A child is born with no state of mind.
pi_184864348
Meestal bij mensen thuis, waar ik dan dingen verbouw/renoveer. Ik vind het leuk, mensen zijn meestal blij met het resultaat, eigenlijk altijd aardige mensen.

Moet er persoonlijk niet aan denken elke dag op dezelfde plek te zijn.
pi_184864356
Ik bezoek klanten om hun apparatuur te repareren/onderhouden. 90% zijn drukkerijen, soms de repro van een groot bedrijf/instelling/school. Lokatie kan dus van alles zijn, binnenstad van Amsterdam, een buitenwijk, dorpje of industrieterrein.

Bijna allemaal zijn ze informeel, soms een iets formeler kantoor, maar daar begeef ik me doorgaans niet.

Meestal is er wel een gezonde stress/druk aangezien een goede beurt een paar uur werk is en de klant liever niet stilstaan en verwachten dat het spul weer werkt. Aan de andere kant zijn leuke mensen technisch en/of creatief en begripvol als het wat langer duurt. Man/vrouw is ongeveer 4:1 denk ik.

Soms samen met een collega, maar meeste dagen alleen met de klant.
.
pi_184866018
Kantoor. Ik zie iedere ochtend Wilders wegrijden.
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:37:42 #22
468509 _--_
In varietate concordia
pi_184866032
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:36 schreef xaban06 het volgende:
Kantoor. Ik zie iedere ochtend Wilders wegrijden.
Je werkt tegenover het binnenhof?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:04:12 #23
104963 ETA
European Travel Author
pi_184866551
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En nu je zoveel hebt gezien qua bedrijfscultuur, wat bevalt het best?
Over het algemeen het laatste.

Business casual geeft toch het fijnste sfeertje zonder onprofessioneel over te komen op externen die regelmatig over de vloer komen.

Goed gemotiveerde mensen om je heen helpt ook voor je eigen motivatie, al kunnen sommigen hierin doorslaan. Er spelen nogal grote belangen mee bij sommige projecten, dan wordt er soms erg veel druk gezet. Op zich niet gek als je letterlijk tientallen miljoenen in events stopt en je VIP hospitality in bijvoorbeeld Chili dreigt in de soep te lopen omdat iemand in de UK zit te kloten, dan wordt er wel geacht dat je adequate maatregelen neemt ondanks dat het zo goed als onmogelijk is.

Eigen kantoor was wel erg relaxed, maar je mist best wel de sociale contacten en het vormt een barrière tot vlugge communicatie die je wel hebt als je dichter bij elkaar zit zonder muur ertussen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_184868223
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:37 schreef _--_ het volgende:

[..]

Je werkt tegenover het binnenhof?
Ypenburg, in de buurt van zijn woning.
pi_184869898
Tijdens de 'mooi weer' maanden werk ik 20% van mn tijd op kantoor en de rest buiten, in mn overall en veel onderweg tussen verschillende projectlocaties door t hele land.

Heerlijk.

Super informele sfeer, vooral 'buiten' tussen het werkvolk. Daar ben ik ook het meest op mn plek.

In de wintermaanden wel op kantoor en dat vind ik echt minder.
pi_184870385
Een hoofdkantoor met een man of tachtig op een prachtige locatie in het buitengebied. Gebouw is nog redelijk nieuw. Helaas slijten bij het bedrijf de gouden randjes een beetje eraf die er in het verleden wel waren. Nog niet verkeerd maar toch minder dan het was.
pi_184872253
Ik loop in een grote productiehal wat polen aan te sturen...
Soms speel ik zelf voor pool als er weer eens iemand niet op komt dagen.
pi_184872395
Ik combineer 2 banen;

Ik werk 20 uur per week bij een landelijke semi-overheidsinstelling in een groot glazen kantoorpand met 500 collega's en zit ik hoofdzakelijk achter de computer gegevens te verwerken en (interne) aanvragen af te handelen. De sfeer is hier heerlijk ontspannen en lekker informeel (maar wel punctueel). Ik voel me hier als een vis in het water.

Daarnaast werk ik 12 uur per week bij een kleine gemeente op het gemeentehuis met ongeveer 200 collega's. Hier ondersteun ik diverse afdelingen met interne dienstverlening en ben ik ook veel bezig met archiefopvragingen. Het gemeentehuis voelt veel meer 'gesloten' dan het grote glazen pand van mijn andere werkgever. Ook is de sfeer op het gemeentehuis een stuk formeler.

Maar de combi bevalt me uitstekend. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:25:32 #29
329736 Knetterkrankjorum
Ik ben knetter... Ik mag dat !
pi_184873156
Ik werk op een kantoor met redelijk informele sfeer. Ik zit op de eerste verdieping en zit achter een semi groot station en ben omringd door kantoorgebouwen en een flat.
Op loopafstand ligt een pleintje met een aantal kleine winkels en het stadskantoor.


Het bevalt goed.
-insert koosnaampje-
You cannot save a life, you simply delay death.
pi_184873482
Ik werk op een kantoor 10 minuten lopen van een middengroot station, uitzicht op bomen en een rivier. Werk op een kantoortuin, maar wel redelijk in een hoek. Verhuis binnenkort intern en zal dan veel minder uitzicht hebben. Totaal aantal collega's zo'n 2000 op locatie, directe en op kantoortuin zo'n 50.
Sfeer is behoorlijk informeel en bevalt erg goed.
And the druids turn to stone...
pi_184932911
Ik ben reuze tevreden met mijn werk en mijn collega's. Informeel, indien nodig werken we wat harder, er wordt naar mijn smaak wat veel vergaderd, en mijn collega's hebben daar een bijna even grote hekel aan als ik.

We werken met flexplekken, en daarvan zijn er te weinig. Met enige regelmaat (lees: gemiddeld na vier maanden) verhuist het hele team naar een ander gebouw/verdieping. Het is allemaal even
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kantoorgebouw staat aan de rand van het oude centrum, op loopafstand van station etc. Dat heeft voordelen, maar met de auto komen is onmogelijk (of je moet op eigen kosten een parkeergarageplaats nemen).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_184947612
3 dagen p week in een kantooromgeving met flex plekken, 1,5 dag p week thuiswerk.
Kantoor is op fietsafstand, überhaupt geen parkeerplaats aanwezig.

Collega's gaan informeel met elkaar om, managers ook. Voor een deel vd werkzaamheden rapporteer ik naar een buitenlandse "moeder", daar is men ook heel informeel.

Ooit eens in zo'n bouwkeet gewerkt, waar het in de winter steenkoud was. Voelde me echt een mietje met al die werklui die af en toe koffie kwamen drinken ;)

[ Bericht 17% gewijzigd door Sport_Life op 10-02-2019 23:03:43 ]
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 23:00:58 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184947704
Wisselend. Overleg op locatie 1. , 35minuten fietsen bij een sociale werkplaats/werkcentrum. Hier ben ik eens in de twee weken. Locatie 2. 20minuten fietsen is mijn vaste basis waar ook mijn collegas in principe vanuit werken. Daar ben ik over het algemeen twee dagdelen per week. Verder heb ik als werkgebied drie woonwijken waar ik wisselend werk in de sociale wijkcentra. Ik doe mn werk veelal op de fiets en bij de mensen op huisbezoek. Ik start rond 8u thuis, fiets naar mn locaties en eindig doorgaans on 15:30 thuis waar ik dan nog mn dag uitwerk. Solistisch maar toch ook niet :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184947741
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:00 schreef Renesite het volgende:
Wisselend. Overleg op locatie 1. , 35minuten fietsen bij een sociale werkplaats/werkcentrum. Hier ben ik eens in de twee weken. Locatie 2. 20minuten fietsen is mijn vaste basis waar ook mijn collegas in principe vanuit werken. Daar ben ik over het algemeen twee dagdelen per week. Verder heb ik als werkgebied drie woonwijken waar ik wisselend werk in de sociale wijkcentra. Ik doe mn werk veelal op de fiets en bij de mensen op huisbezoek. Ik start rond 8u thuis, fiets naar mn locaties en eindig doorgaans on 15:30 thuis waar ik dan nog mn dag uitwerk. Solistisch maar toch ook niet :)
Lijkt me heerlijk. Wat doe je precies?
  Moderator zondag 10 februari 2019 @ 23:10:44 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_184947819
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 23:04 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Lijkt me heerlijk. Wat doe je precies?
het is een vrij specifieke functie. Ik leg huisbezoeken af in het kader van werk en participatie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_184948250
quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:29 schreef sigme het volgende:
Ik ben reuze tevreden met mijn werk en mijn collega's. Informeel, indien nodig werken we wat harder, er wordt naar mijn smaak wat veel vergaderd, en mijn collega's hebben daar een bijna even grote hekel aan als ik.

We werken met flexplekken, en daarvan zijn er te weinig. Met enige regelmaat (lees: gemiddeld na vier maanden) verhuist het hele team naar een ander gebouw/verdieping. Het is allemaal even
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kantoorgebouw staat aan de rand van het oude centrum, op loopafstand van station etc. Dat heeft voordelen, maar met de auto komen is onmogelijk (of je moet op eigen kosten een parkeergarageplaats nemen).
Die laatste foto :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_184965128


:7 Beste kantoor ter wereld.
pi_184965509
quote:
7s.gif Op zondag 10 februari 2019 10:29 schreef sigme het volgende:
Ik ben reuze tevreden met mijn werk en mijn collega's. Informeel, indien nodig werken we wat harder, er wordt naar mijn smaak wat veel vergaderd, en mijn collega's hebben daar een bijna even grote hekel aan als ik.

We werken met flexplekken, en daarvan zijn er te weinig. Met enige regelmaat (lees: gemiddeld na vier maanden) verhuist het hele team naar een ander gebouw/verdieping. Het is allemaal even
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kantoorgebouw staat aan de rand van het oude centrum, op loopafstand van station etc. Dat heeft voordelen, maar met de auto komen is onmogelijk (of je moet op eigen kosten een parkeergarageplaats nemen).
Dat ziet er vreselijk deprimerend uit. Ik vind flexplekken altijd zo onpersoonlijk en kil.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 12 februari 2019 @ 04:42:16 #39
371035 FReemdeling
Feyenoord Rotterdam
pi_184966902
Ik zie elke dag andere dingen voor mij. Ik mag namelijk heel de dag betaald uit het raam kijken en met mensen omgaan. Ook mag ik elke dag tig keer naar collega's zwaaien. Waar doe je dat nog? Oh ja, en ik heb altijd de beste zitplaats, zelfs als de bus vol is. 8-)

Nee, mooier en leuker werk bestaat niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door FReemdeling op 13-02-2019 05:11:10 ]
pi_184977426
Bij een groothandel op het hoofdkantoor. Kantoorruimte is veel te klein.

Saai industrieterrein, groothandel er aan vast.. Eens in de zoveel tijd rolt de politie een illegaal pand op, om verschillende redenen...
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 12 februari 2019 @ 18:27:05 #41
213457 engine
pi_184977551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 04:42 schreef FReemdeling het volgende:
Ik zie elke dag andere dingen voor mij. Ik mag namelijk heel de dag betaald uit het raam kijken en met mensen omgaan. Ook mag ik naar elke dag tig keer naar collega's zwaaien. Waar doe je dat nog? Oh ja, en ik heb altijd de beste zitplaats, zelfs als de bus vol is. 8-)

Nee, mooier en leuker werk bestaat niet.
:D ^O^
Altijd leuk een vrolijke chauffeur
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_184981275
it consultant , 3 dagen per week bij een grote telco , 2 dagen per week bij onze nationale spoorwegen. Beide leuk en uitdagend , toch per april wat anders althans andere eigen werkgever en daardoor ook minstens 24 maanden niet deze klanten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_185001575
Informeel wordt er omgegaan.

Omgeving is industrie, petrochemisch uitzicht. Mijn werkplaats is buiten, waar de apparaten ook voor die industrie staan, om te testen voor afname. Werk daarbij vaak op hoogte, dus leuk uitzicht en "thrill" dagelijks.

En als de apparaten klaar zijn naar de klant voor de plaatsing, wereldwijd.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_185023690
Troosteloos industrieterrein, maar het kantoor is wel redelijk OK. Het begint allemaal een beetje oud te worden. Ik erger me wel kapot aan de ontbrekende lamellen :') . We hebben sta-zit bureaus, dat vind ik wel heel fijn. Mijn eigen kantoor is iets van 25-30m2 of zo, ik heb er nog een enorme vergadertafel neergezet met groot scherm. Verder geen tierelantijnen, dan kunnen mijn collega's er ook gebruik van maken als ik er niet ben.

Informele werksfeer, zowel op kantoor als in het magazijn. Er werken 4 vrouwen en iets van 16 mannen, niet één niet-Nederlander (vind ik een slechte zaak). 6 mensen werken op kantoor, de rest in het magazijn.

Ik werk ook 2 dagen per week thuis. Dat kantoor is echt O+ . Enorm bureau en megagroot raam waarmee ik de rest van de buurt in de gaten kan houden :+ .

Verder nog een paar dagen per maand in Göteborg, Zweden. Daar zit de directie op de begane grond, finance op de derde verdieping en mijn afdeling plus nog een ander team op de 2e verdieping. IT zit in de kelder :') . Prima kantoor wel, beetje verouderd. Daarnaast een enorme fabriek, wel cool om daar een rondje te doen. Geweldige kantine met heel goed warm eten tussen de middag O+ . Ik kom er heel graag O+ .
Resistance is futile.
pi_185023724
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 04:42 schreef FReemdeling het volgende:
Ik zie elke dag andere dingen voor mij. Ik mag namelijk heel de dag betaald uit het raam kijken en met mensen omgaan. Ook mag ik elke dag tig keer naar collega's zwaaien. Waar doe je dat nog? Oh ja, en ik heb altijd de beste zitplaats, zelfs als de bus vol is. 8-)

Nee, mooier en leuker werk bestaat niet.
Leuk O+ ^O^
Resistance is futile.
pi_185025886
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 23:16 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

:7 Beste kantoor ter wereld.
Jouw kantoor hangt scheef :o

Ik werk 3 dagen per week vanuit een woonkamer (niet de mijne), soms extern.
En een paar uur per week in woonkamers, slaapkamers, maar vooral badkamers.
Sfeer: zeer informeel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_185026030
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 08:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Jouw kantoor hangt scheef :o
Yep
quote:
Ik werk 3 dagen per week vanuit een woonkamer (niet de mijne), soms extern.
En een paar uur per week in woonkamers, slaapkamers, maar vooral badkamers.
Sfeer: zeer informeel.
Dit klinkt alsof je via een ad op kinky.nl werkt :@ :7
pi_185026429
Ik werk (als enige vrouw) op een hoofdkantoor van een bedrijf waar ik een kantoor deel met drie anderen maar in de praktijk zit ik hier bijna altijd alleen. De sfeer is informeel - er lopen ook veel monteurs rond.
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:05:20 #49
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_185049336
Ik werk bij een grote gemeente de helft van de tijd op kantoor en de helft van de tijd op een waterzuiveringsinstallatie. Op kantoor heerst een hele informele sfeer, maar ben blij dat ik ook buiten werk. Daar zijn we met een klein clubje waar een iets formelere sfeer hangt, maar ik wel lekker naar buiten kan. Zo zit je de ene dag achter je bureautje chemische analyses te verwerken terwijl je de andere dag watermonsters staat te nemen of technisch onderhoud doet ^O^
pi_185049349
Niet.
pi_185053626
Ik werk in het centrum. Groot kantoorpand. Casual/business casual, afhankelijk van de afdeling. Bij mij het laatste.

Elke dag is anders. Ik loop binnen afhankelijk van mijn afspraken in mijn agenda. Kopje koffie met een collega en wat praten met stakeholders of een van de teams. Lunch is van een broodje achter de laptop tot uitgebreid in het centrum, afhankelijk van hoe de dag verloopt. Een rustige dag kan plots druk worden, dit went. De sfeer is informeel en we werken met flex plekken.

Ik ben zeer gelukkig.
  Moderator maandag 18 februari 2019 @ 10:27:00 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_185079973
Ik ben werkzaam in de elektrotechniek als elektromonteur bij een middelgroot bedrijf in de machinebouw, daar ben ik (en mijn directe collega's) verantwoordelijk voor het samenstellen en bouwen van diverse elektrotechnische besturingspanelen volgens de door een klant opgegeven specificaties. En het elektrotechnisch bekabelen/aansluiten van sensoren/actoren/motoren/besturingen e.d. van de diverse machines.

De sfeer laat zich het beste omschrijven als informeel.
pi_185086705
Ik ben dik tevreden over mijn werkplek.

Zit fulltime op het wereldwijde hoofdkantoor (+-1200 man) van het bedrijf waar ik voor werk, net buiten München.

De omgeving is oké; een bedrijventerrein aan de ene kant en veel bos, rivier (Isar) en natuur aan de andere kant. Chill om een wandelingetje te maken tijdens de pauze. In de zomer gaan we met collega's na het werk met rubberbootjes over de rivier terug naar het centrum 8-)

De sfeer is op bepaalde afdelingen formeel (zoals ekte ekte Duitsers betaamt) maar op andere afdelingen weer heel casual, zoals bij mij op de afdeling. Er is een restaurant waar je even lekker kunt chillen, lunchen, koffie drinken of avondeten.

Op dit moment wordt het interieur verbouwd naar een open office concept met flexwerkplekken. Deels is dit al klaar maar er is weinig flexplek aan (ieder heeft zijn eigen plek ingenomen). Hier wat conceptbeelden maar het ziet er nu het af is eigenlijk precies zo uit (en ja, er staat een VW busje en ook een oude gondel die gebruikt kunnen worden als vergaderruimte, hipsters gonna hip):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er wel beter zou kunnen; locatie is cool, maar matig qua bereik (altijd file en vaak OV uitval), daarnaast weinig tot geen externe lunchmogelijkheden want ja, ook dat restaurant komt wel een keer je neus uit. Daarnaast komen soms ook alle Duitsers even je neus uit, maar gelukkig zijn er dan een hoop internationale (en een paar Nederlandse) collega's bij wie je even kunt acclimatiseren.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_188044507
Sinds krap half jaar op een centrale in Utrecht. Uitzicht op het Amsterdam Rijnkanaal en zie de meest vreemdsoortige scheepsladingen voorbij komen.

Verder pand jaren '80 met airco en informele sfeer. Allemaal techneuten. De centrale zelf is pure techniek, kom graag bij de turbines en de ketels.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 21 juli 2019 @ 20:19:40 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188044733
Ik werk op een kantoor van een klein internationaal bedrijf in een monumentaal pand in een van de uitgaanscentra van Rotterdam. Het is zogenaamd informeel, maar als de directie er is, is de sfeer om te snijden.

Het nadeel van een monumentaal pand, dat oorspronkelijk als woonhuis is gebouwd, is dat het ARBO-technisch niet in orde is en ook niet mag worden aangepast.
Het tocht, het is gehorig, als er brand uitbreekt dan is het einde oefening als je op de verkeerde verdieping zit (geen nooduitgangen). De beveiliging is pet.
Verder zitten we met te veel personen op een te klein oppervlak wat veel stress geeft. 20% van de collega's heeft burn-out klachten.
We hebben geen kantine of zo.

Het pand is mooi qua uiterlijk, de locatie is prima, het uitzicht op de Nieuwe Maas fantastisch. Maar ik zou het zo willen inruilen voor welke vorige werkplek dan ook.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lunatiek op 21-07-2019 20:25:02 ]
  zondag 21 juli 2019 @ 20:29:07 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188044941
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:05 schreef blomke het volgende:
Sinds krap half jaar op een centrale in Utrecht. Uitzicht op het Amsterdam Rijnkanaal en zie de meest vreemdsoortige scheepsladingen voorbij komen.
Ik heb ook een tijd in een kantoor met uitzicht op dat kanaal gewerkt. Ik heb nooit begrepen waarom ze daar geen waterbussen inzetten, zodat je bijvoorbeeld bij IKEA kunt lunchen.
pi_188045115
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:20 schreef SuperHartje het volgende:
Gemeente Westland te Naaldwijk sinds vorig jaar mei. Ben daar binnengekomen in een spiksplinternieuw gebouw. Het is voornamelijk van glas; open en transparant, dat heeft zo zijn voordelen maar ook nadelen. Ik zit in de Dienstverlening, Burgerzaken.

We zitten in een reorganisatie en het is vrij rommelig geweest, langzaam maar zeker zie ik wel vooruitgang in de nieuwe structuur.
Met de meeste collega’s is het fijn en gezellig samenwerken.
Ik woon in Schiedam, dus het woon-werk verkeer is erg goed.

De nieuwe open en transparante structuur zorgt ervoor dat de meeste collega’s geen vaste werkplek hebben en daar flexibel in moeten zijn (ook coördinatoren en leidinggevenden van verschillende afdelingen).

Al met al heb ik het er best naar mijn zin, met pieken en dalen, en hoop op een vaste aanstelling na jaren detachering :D

Edit: ik kan daar di-wo-do werken, was en ben daar zoo blij mee :D
Hoe bevallen de Westlanders
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188046477
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:29 schreef Lunatiek het volgende:

Ik heb ook een tijd in een kantoor met uitzicht op dat kanaal gewerkt. Ik heb nooit begrepen waarom ze daar geen waterbussen inzetten, zodat je bijvoorbeeld bij IKEA kunt lunchen.
:? waterbussen :?
:? lunchen bij IKEA :?

Ik neem m'n eigen boterhammen mee, eten kan in de kantine en we krijgen gratis fruit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188047177
Ik werk overal en nergens. Zojuist terug van een klus in rural Ierland. Na vakantie een klus in Portugal en 2 weken terug zat ik in Spanje. Eind van het jaar voor een wat langere klus naar Dubai.

Het betreft een functie in de scheepsbouw voor een internationaal georientieerd bedrijf.

De sfeer maken we vooral zelf omdat we heel zelfstandig werken op locatie bij de klant. Meestal trouwens alleen, deze keer was er een collega bij.
  Moderator maandag 22 juli 2019 @ 00:01:40 #60
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_188048608
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:37 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoe bevallen de Westlanders
Ja goed. Gezellige mensen, hart op de tong :D
A child is born with no state of mind.
pi_188049100
Amsterdam, Centrumgebied. Toeristen hotspots. Je moet ervan houden :P
pi_188050194
Als ik naar mijn werk toe ga zie ik een mooie groene omgeving met daaromheen weinig bewoning. Je hoort de vogels fluiten.

Op mijn werkplek werk ik in een team met 14 mensen. Het is een echte mannenwereld. Tijdens mijn werk heb ik alleen maar contact met mannen.

Als ik naar buiten kijk in het kantoor op de begane grond zie ik een plek met gras, een betonnen voetbalveld en wat sport attributen. Omringt door andere gebouwen. Je ziet de vogels rondvliegen.

En vanuit het kantoor op de eerste verdieping zie ik een groenstrook met een metalen hek erin en daarna een dikke betonnen muur. Met prikkeldraad erop.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 22 juli 2019 @ 09:28:30 #63
414785 sirdanilot
pi_188050720
Ik werk in de IT bij een grote multinational. Kantoor zit op een industrieterrein ver buiten het centrum (ik kan de bergen zien vanaf hier). De sfeer op dit bedrijf is relatief ouderwets, een beetje jaren 90 IT sfeer, het is niet bepaald een google of zo met informele sfeer nee, maar ook weer niet echt streng of iets dergelijks.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_188054425
Werk bij het grootste Luchtverkeersleiders centre van europa.
Sfeer is lekker informeel in de kantoor omgeving, bij de verkeersleiders is dat wat anders ;)
Wel op een industiregebeid maar naast een vliegveld dus er is altijd wel wat te zien.
Cuore Sportivo
  maandag 22 juli 2019 @ 14:01:43 #65
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_188054492
Werk waar ik wil dus dit kan thuis of op het kantoor van een vriend van me zijn waar ik m'n eigen werkplek heb. In ieder geval alles behalve formeel. Planning is wel eind dit jaar een flinke carrièreswtich te maken en dan zal het meest gewoon de werkplaats zijn die een vriend en ik onlangs hebben aangekocht.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_188054791
Werk in een troosteloze fabriek. Alles grauw en grijs van het stof. Overal vuur, rook en soms grote explosies. Werk met vloeibare metalen van 1300-1700 graden Celsius. Weinig tot geen vrouwen hier. Als je een plek kan vinden waar je naar buiten kan kijken doet het zonlicht zeer aan je ogen, hier binnen is alles grauw en donker.
pi_188054949
Werk in een fancy office op onze nationale luchthaven. Sfeer op kantoor zeer informeel , sfeer bij klanten hangt af van type klant en het land waar de klant zich bevind.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_188055055
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:30 schreef Glider76 het volgende:
Ik werk overal en nergens. Zojuist terug van een klus in rural Ierland. Na vakantie een klus in Portugal en 2 weken terug zat ik in Spanje. Eind van het jaar voor een wat langere klus naar Dubai.

Het betreft een functie in de scheepsbouw voor een internationaal georientieerd bedrijf.

De sfeer maken we vooral zelf omdat we heel zelfstandig werken op locatie bij de klant. Meestal trouwens alleen, deze keer was er een collega bij.
Same here(voortstuwing schepen) lekker alleen op pad en samenwerken met de werf, waar ook ter wereld.
pi_188055440
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 08:38 schreef Patoshik het volgende:
Als ik naar mijn werk toe ga zie ik een mooie groene omgeving met daaromheen weinig bewoning. Je hoort de vogels fluiten.

Op mijn werkplek werk ik in een team met 14 mensen. Het is een echte mannenwereld. Tijdens mijn werk heb ik alleen maar contact met mannen.

Als ik naar buiten kijk in het kantoor op de begane grond zie ik een plek met gras, een betonnen voetbalveld en wat sport attributen. Omringt door andere gebouwen. Je ziet de vogels rondvliegen.

En vanuit het kantoor op de eerste verdieping zie ik een groenstrook met een metalen hek erin en daarna een dikke betonnen muur. Met prikkeldraad erop.
Jij werkt in een PI of HVB?
pi_188055559
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:17 schreef Sjemmert het volgende:
Werk in een troosteloze fabriek. Alles grauw en grijs van het stof. Overal vuur, rook en soms grote explosies. Werk met vloeibare metalen van 1300-1700 graden Celsius. Weinig tot geen vrouwen hier. Als je een plek kan vinden waar je naar buiten kan kijken doet het zonlicht zeer aan je ogen, hier binnen is alles grauw en donker.
Klinkt als een slakker?
pi_188055623
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:57 schreef hoechst het volgende:

[..]

Klinkt als een slakker?
Geen idee wat een slakker is maar slak is wel een bijproduct van ons proces.
pi_188055714
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:50 schreef Questular het volgende:

[..]

Jij werkt in een PI of HVB?
Klopt! Ook 9,5 uur per dag opgesloten.
pi_188060007
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:17 schreef Sjemmert het volgende:
Werk in een troosteloze fabriek. Alles grauw en grijs van het stof. Overal vuur, rook en soms grote explosies. Werk met vloeibare metalen van 1300-1700 graden Celsius. Weinig tot geen vrouwen hier. Als je een plek kan vinden waar je naar buiten kan kijken doet het zonlicht zeer aan je ogen, hier binnen is alles grauw en donker.
HO(?)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_188060071
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:08 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Klopt! Ook 9,5 uur per dag opgesloten.
Dagelijks contact met de pi’s en hvb-en maar dan met de afdeling bevolking :)
pi_188061971
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:01 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Geen idee wat een slakker is maar slak is wel een bijproduct van ons proces.
Jaa hoogovenslak ofzoiets... heb ik ook een paar jaar gedaan!! Heerlijk beroep vond ik het. Voelde me ook wel gangsta
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')