abonnement Unibet Coolblue
pi_184852655
We gaan stucen en hebben een paar kleine scheuren uitgeschraapt. Daar willen we een gaasje overheen doen en dan stucen maar. Maar wat is nou de beste manier om dit te doen? Kan er op internet niet een eenduidig antwoord op vinden.

1) Gewoon na het voorstrijken een gaasje erover een stucen maar.

2) Óf als je de stuc hebt aangemaakt in een ton eerst over de scheuren een klein laagje doen van 2-3 mm, dan pas een gaasje erover en dan de volledige muur stucen(stucdikte vd muur wordt 5-6 mm)

3) Dan lees ik ook nog dat mensen de scheuren eerst vullen met een muurvuller(dit is dan wat flexibeler?), laten drogen en uitharden en dan pas een gaasje doen en stucen.

pi_184856102
Voorstrijken en gaasje erover of in andere volgorde en gaan. Je stucadoor smeert de scheuren wel vol.
Laat die handjes wapperen!
pi_184857756
Dat is zeker een optie, maar ik zou graag willen weten of er verschil zit in de 3 opties die ik benoem? Het zou fijn zijn als de muren over 10 jaar nog steeds scheur vrij zijn...We gaan het zelf stucen, dus vandaar dat optie 2 ook een optie is.
pi_184860457
Optie 1 en 2 zijn identiek want je smeert het door je gaasje de scheur in.
Laat die handjes wapperen!
pi_184902447
Als je eerst smeert, plakt je gaas niet meer.
pi_184947547
Die 2e optie heb ik al eens toegepast. Eerst alle scheuren voorzien van 2-3 mm stucpasta, dan gelijk en gaasje erover(kleeft prima dan) en dan direct de muur volzetten met stucpasta en afwerken. Vormt het 1 geheel, maar of het dus dé beste optie is om scheuren tegen te gaan durf ik niet te zeggen
pi_184950346
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 22:50 schreef voetbalkip het volgende:
Die 2e optie heb ik al eens toegepast. Eerst alle scheuren voorzien van 2-3 mm stucpasta, dan gelijk en gaasje erover(kleeft prima dan) en dan direct de muur volzetten met stucpasta en afwerken. Vormt het 1 geheel, maar of het dus dé beste optie is om scheuren tegen te gaan durf ik niet te zeggen
Lijkt me de beste methode; als de stuc bovenop het gaas intact blijft en de scheur zich onder et gaas zet, vemijd je de scheurvorming "in het zicht". Maar bij heel sterke zetting, gaan die scheuren ook door het gaas heen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')