abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184870522
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
8s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:52 schreef genakt het volgende:
GEEN LINKSHANDIG KOPEN!!

Je kan het nu toch niet. Dus voor het leren maakt het helemaal niks uit. Rechtshandig zal je in de toekomst veel meer keuzes bieden. Ken genoeg hele goede gitaarspelers die links zijn en gewoon rechtshandig spelen. Je zal ook waarschijnlijk heel stuk sneller leren fretten,arpeggios,sweepen,legato etc etc door als linkshandige op rechtshandige gitaar te spelen

Ook voor eventueel kopen en doorverkopen op marktplaats etc.

Wat voor gitaar je wilt/koopt ligt aan je muzieksmaak. Als het kan zou ik voor elektrisch gaan. Electrisch is gewoonweg makkelijker om op te spelen. Ook weer voor de toekomst en veelzijdigheid.

Online cursus is maar 1 echte goede optie.: Justinguitar.com
Lol. Wat een complete onzin. Ik ken ook een bult linkshandige gitaristen die gewoon linskhandig spelen, wat is je punt ?

En meer opties? Wat? :') Als linkshandige gitarist zijn er toch zat gitaren te koop? Wat maakt het nou uit of je keuze hebt uit 1000 of 10.000 gitaren? En m.b.t. het links/rechtshandig; het menselijk brein is plastisch. Ik heb filmpjes gezien van gasten zonder handen, die met hun tenen gitaar spelen. Dus ja; het kan zeker, maar waarom zou je rechtshandig gaan spelen als je linkshandig meer co÷rdinatiegevoel hebt?
pi_184873008
Mijn zoon, linkshandig, heeft ooit op een linkshandige gitaar leren spelen (pubertijd).
Eenmaal volwassen heeft ie omdat er mensen in zijn vriendenkring alleen rechtshandige gitaren hadden het opgepakt en speelt nu goed r.handig.
Zonder les.

Ik denk dat je als je het toch nog niet kan gewoon r.handig kan leren spelen. :)
Succes!
pi_184875582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:17 schreef Bluezz het volgende:
Mijn zoon, linkshandig, heeft ooit op een linkshandige gitaar leren spelen (pubertijd).
Eenmaal volwassen heeft ie omdat er mensen in zijn vriendenkring alleen rechtshandige gitaren hadden het opgepakt en speelt nu goed r.handig.
Zonder les.

Ik denk dat je als je het toch nog niet kan gewoon r.handig kan leren spelen. :)
Succes!
Voordeel van linkshandig is dan weer dat anderen niet met hun poten aan je gitaren gaan zitten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_184875628
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:43 schreef brother52 het volgende:

[..]

Voordeel van linkshandig is dan weer dat anderen niet met hun poten aan je gitaren gaan zitten.
Dat dacht ik ook, een vriend van mij draaide per ongeluk het volumeknopje dicht in plaats van open.
Dat deed hij met zo'n kracht dat mijn knopje naar de klote was.

Maar sorry TS, een aantal weken geleden had ik nog een leuke Spaans gitaar in de aanbieding, dat gratis afgehaald mocht worden.
pi_184875766
quote:
8s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:46 schreef genakt het volgende:

[..]

Vroeger waren er geen plectrums etc of liepen ze te sweepen in de middeleeuwen. Toen werd er op een andere manier en meer gebruik gemaakt van de rechterhand ^O^ vanuit daar is het dus verder gegroeid.
In de middeleeuwen hadden ze ook nog helemaal geen gitaren. :P
Ze gebruikten de rechterhand gewoon op dezelfde manier als nu hoor. De aanslag van de snaren is door de jaren heen in principe gelijk gebleven.
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_184876197
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:43 schreef brother52 het volgende:

[..]

:D
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')