abonnement Unibet Coolblue
pi_184851381
Dit jaar heb ik voorgenomen om een lang gekoesterde wens te vervullen, namelijk een instrument bespelen. Ik heb lang getwijfeld tussen gitaar en piano en heb uiteindelijk besloten om voor gitaar te kiezen. Omdat ik nul kennis heb wil ik graag wat vragen

Ik ben linkshandig dus ik heb denk ik een linkshandige gitaar nodig. Wat is voor een 'eerste' gitaar een goede prijsklasse? Ik heb niet heel veel geld dus ik wil graag een sweet spot vinden.

In eerste instantie wil ik met een online course leren spelen. Ik heb al een beetje rondgekeken maar ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft en een suggestie kan geven welke ik kan gebruiken?

xjes :)
pi_184851660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:48 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Dit jaar heb ik voorgenomen om een lang gekoesterde wens te vervullen, namelijk een instrument bespelen. Ik heb lang getwijfeld tussen gitaar en piano en heb uiteindelijk besloten om voor gitaar te kiezen. Omdat ik nul kennis heb wil ik graag wat vragen

Ik ben linkshandig dus ik heb denk ik een linkshandige gitaar nodig. Wat is voor een 'eerste' gitaar een goede prijsklasse? Ik heb niet heel veel geld dus ik wil graag een sweet spot vinden.

In eerste instantie wil ik met een online course leren spelen. Ik heb al een beetje rondgekeken maar ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft en een suggestie kan geven welke ik kan gebruiken?

xjes :)
Leuk, ik ben zelf ook linkshandig.
Ik zou een goedkope rechtshandig gitaar kopen op marktplaats voor niet al teveel euro's. (Wel de snaren omdraaien als je echt linkshandig wilt spelen)
Je moet niet verwachten dat je topkwaliteit in handen hebt, maar je kunt wel ervaren hoe het is om te leren spelen.
Mocht je het leuk vinden kun je later een beter gitaar kopen.
Zo zul je ook goed merken hoe een goedkoop gitaar klinkt en speelt in vergelijking met een beter segment.
pi_184851673
Wil je klassieke gitaar, western of elektrisch?

Als het je niet echt om klassieke muziek te doen is en Jobim niet je favoriet is, zou ik de klassieke (Spaanse) gitaar links laten liggen. Dat geluid is eigenlijk te warm en rond voor de meeste pop- en rockmuziek. Ja, nylon speelt wat makkelijker (vind ik persoonlijk niet, trouwens), maar eelt kweken is een kwestie van gewoon doen.

Dus akoestisch (western) of elektrisch?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184851679
Beter ga je naar de dichtstbijzijnde muziekwinkel, koop je daar een gitaar en laat 'm aldaar voor linkshandigen gereed maken.
Google is your friend, abuse your friends
pi_184851758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:06 schreef Metalfrost het volgende:
Beter ga je naar de dichtstbijzijnde muziekwinkel, koop je daar een gitaar en laat 'm aldaar voor linkshandigen gereed maken.
We heten natuurlijk niet allemaal Jimi Hendrix en tegenwoordig heb je hele degelijke linkshandige gitaren die niet de hoofdprijs hoeven te kosten (ze blijven wel duurder dan standaardgitaren).
Voor een westerngitaar maakt het niet zo heel veel uit (de topkam omdraaien en de brug linkshandig maken), maar voor een elektrische gitaar is het wel handig als de knoppen niet in de weg zitten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184852107
Dank voor de behulpzame reacties. :)

Als ik het zo lees is de akoestische gitaar wat ik zoek. Het geluid trekt me ook meer aan dan een klassieke gitaar als ik het ga vergelijken op Youtube. Ik kan dus een rechtshandige gitaar kopen en die linkshandig maken. Is het dan geen probleem dat de uitsparing aan de andere kant zit? Of is dat wel gewoon te doen?

Qua kwaliteit maakt het me voor nu niet zo veel uit, als het geluid maar een beetje oké is. Later is er wel weer geld om in iets duurders te investeren. :P
pi_184852294
Ik heb ook ooit een linkshandige elektrische gitaar gekocht (verder niks meegedaan :@ ), maar de verkoper gaf toen wel heel erg duidelijk aan dat veel linkshandigen gewoon rechtshandig leren spelen. Dus misschien een keer een proefles bij een muziekschool/-leraar doen, voor je iets koopt?
pi_184852539
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:31 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Dank voor de behulpzame reacties. :)

Als ik het zo lees is de akoestische gitaar wat ik zoek. Het geluid trekt me ook meer aan dan een klassieke gitaar als ik het ga vergelijken op Youtube. Ik kan dus een rechtshandige gitaar kopen en die linkshandig maken. Is het dan geen probleem dat de uitsparing aan de andere kant zit? Of is dat wel gewoon te doen?

Qua kwaliteit maakt het me voor nu niet zo veel uit, als het geluid maar een beetje oké is. Later is er wel weer geld om in iets duurders te investeren. :P
Je dikke snaren liggen dan op de brug en dunne snaren hebben wat meer speling in de inkepingen.
Maar het maakt echter niet zo heel veel uit, het is natuurlijk niet de ideale oplossing.
Let wel, als je linkshandig gaat spelen dan is je keuze naar linkshandige gitaren zeer beperkt.
Aan de andere kant, mocht je ooit op marktplaats bijv. een mooi gitaar vinden dan kun je wel wat meer afdingen. ;)
pi_184852609
Ik ga het in overweging nemen. Zal dit weekend even bij mijn buren vragen of ik wat mag proberen om te kijken wat goed voelt. Zal jullie op de hoogte hoogte houden zodra ik iets ga kopen. :)
pi_184852795
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:56 schreef Antaris het volgende:

[..]

Je dikke snaren liggen dan op de brug en dunne snaren hebben wat meer speling in de inkepingen.
Maar het maakt echter niet zo heel veel uit, het is natuurlijk niet de ideale oplossing.
Let wel, als je linkshandig gaat spelen dan is je keuze naar linkshandige gitaren zeer beperkt.
Aan de andere kant, mocht je ooit op marktplaats bijv. een mooi gitaar vinden dan kun je wel wat meer afdingen. ;)
Alle snaren liggen op de brug. Het linkshandig maken is een kwestie van snaren, de brugzadels en de topkam omdraaien. Ik denk dat hij de uitsparing bedoelt waar nek en body elkaar ontmoeten, zodat je de hogere frets kan benaderen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184852882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Alle snaren liggen op de brug. Het linkshandig maken is een kwestie van snaren, de brugzadels en de topkam omdraaien. Ik denk dat hij de uitsparing bedoelt waar nek en body elkaar ontmoeten, zodat je de hogere frets kan benaderen.
Ja dat bedoel ik inderdaad
pi_184853275
yamaha
pi_184853282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:17 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik inderdaad
koop een zonder uitsparing.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:52:21 #14
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_184853429
GEEN LINKSHANDIG KOPEN!!

Je kan het nu toch niet. Dus voor het leren maakt het helemaal niks uit. Rechtshandig zal je in de toekomst veel meer keuzes bieden. Ken genoeg hele goede gitaarspelers die links zijn en gewoon rechtshandig spelen. Je zal ook waarschijnlijk heel stuk sneller leren fretten,arpeggios,sweepen,legato etc etc door als linkshandige op rechtshandige gitaar te spelen

Ook voor eventueel kopen en doorverkopen op marktplaats etc.

Wat voor gitaar je wilt/koopt ligt aan je muzieksmaak. Als het kan zou ik voor elektrisch gaan. Electrisch is gewoonweg makkelijker om op te spelen. Ook weer voor de toekomst en veelzijdigheid.

Online cursus is maar 1 echte goede optie.: Justinguitar.com
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_184853619
Er wordt weer een hoop onzin geschreven zie ik.

Ken je iemand met een gitaar? Pak die gitaar dan vast alsof je gaat spelen. Heb je hem linkshandig vast, ga dan ook gewoon linkshandig spelen. Zal veel natuurlijker voor je aanvoelen. Ook wanneer je echt puur linkshandig bent, gewoon links gaan spelen.

Tegenwoordig is er genoeg keus wat betreft linkshandige gitaren alleen durven de winkels het vaak niet aan omdat ze bang zijn dat ze niet verkopen. Vaak zie je nog wel wat goedkope brandhoutmodellen omdat die bijna niks kosten en daar blijven ze dan inderdaad mee zitten want niemand wil ze.

Ze zijn misschien iets duurder dan hetzelfde model in de rechtshandige versie maar zoveel scheelt dat niet eens. Vaak maar een paar tientjes.

Een rechtshandige western om laten bouwen naar linkshandig is niet aan te raden en niet zo simpel gedaan als ze hierboven zeggen. Topkam omdraaien kan nog maar bij de brug loop je tegen het probleem aan dat die schuin loopt en er daardoor een compleet nieuwe brug op gelijmd moet worden omdat je intonatie anders niet goed meer is. Dat gaat je meer kosten dan de paar tientjes verschil tussen een linkshandige en rechtshandige. En je bent de positiemarkers op de zijkant van je hals kwijt en die zijn vooral wanneer je net begint toch wel heel erg handig.
En als je een gitaar met een cutout (of een semi-akoestisch) wil, zit je sowieso vast aan een linkshandige.

Elektrisch wil je al helemaal niet van rechtshandig naar linkshandig om laten bouwen. Daar loop je tegen nog meer dingen aan. Tremelo, volume/tone knoppen, pickup switch, output jack, positie van strapholders om maar wat te noemen.

En wat betreft de keus tussen Spaans/klassiek, western of elektrisch... het is maar net wat je zelf wil. Wil je eerst proberen of het überhaupt wat voor je is voor een paar tientjes, trek dan een goedkope klassieke van marktplaats en ga gewoon spelen. Die zijn kwalitatief vaak wat beter dan de goedkope westerns en de brug daarvan is vaak wel recht zodat je de snaren daarvan wel gewoon om kunt draaien en de topkam omdraaien is ook niet eens nodig (de zangbalkjes in je klankkast lijken dan niet goed meer te zitten maar je hele bovenblad trilt wanneer je speelt dus dat maakt niet uit). Bevalt het dan goed, ga dan eventueel kijken naar een (redelijk) goede western of elektrische.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_184853831
quote:
8s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:52 schreef genakt het volgende:
GEEN LINKSHANDIG KOPEN!!

Je kan het nu toch niet. Dus voor het leren maakt het helemaal niks uit. Rechtshandig zal je in de toekomst veel meer keuzes bieden. Ken genoeg hele goede gitaarspelers die links zijn en gewoon rechtshandig spelen. Je zal ook waarschijnlijk heel stuk sneller leren fretten,arpeggios,sweepen,legato etc etc door als linkshandige op rechtshandige gitaar te spelen
Nee, dikke onzin!
Ja, er zijn goede linkshandige gitaristen die rechts spelen (Billy Corgan bijvoorbeeld) maar dat zijn de uitzonderingen. De kans dat je op een gegeven moment tegen je beperkingen aan loopt omdat je voor je gevoel iets onnatuurlijks doet is veel groter.

Ben zelf ook rechtshandig begonnen en liep al vrij snel tegen mijn plafond aan. Daarna linkshandig gaan spelen en het ging met sprongen vooruit.

quote:
Online cursus is maar 1 echte goede optie.: Justinguitar.com
Ja. Wanneer je geen les gaat nemen is Justin een must.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_184857637
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:02 schreef brother52 het volgende:
Er wordt weer een hoop onzin geschreven zie ik.

Ken je iemand met een gitaar? Pak die gitaar dan vast alsof je gaat spelen. Heb je hem linkshandig vast, ga dan ook gewoon linkshandig spelen. Zal veel natuurlijker voor je aanvoelen. Ook wanneer je echt puur linkshandig bent, gewoon links gaan spelen.

Tegenwoordig is er genoeg keus wat betreft linkshandige gitaren alleen durven de winkels het vaak niet aan omdat ze bang zijn dat ze niet verkopen. Vaak zie je nog wel wat goedkope brandhoutmodellen omdat die bijna niks kosten en daar blijven ze dan inderdaad mee zitten want niemand wil ze.

Ze zijn misschien iets duurder dan hetzelfde model in de rechtshandige versie maar zoveel scheelt dat niet eens. Vaak maar een paar tientjes.

Een rechtshandige western om laten bouwen naar linkshandig is niet aan te raden en niet zo simpel gedaan als ze hierboven zeggen. Topkam omdraaien kan nog maar bij de brug loop je tegen het probleem aan dat die schuin loopt en er daardoor een compleet nieuwe brug op gelijmd moet worden omdat je intonatie anders niet goed meer is. Dat gaat je meer kosten dan de paar tientjes verschil tussen een linkshandige en rechtshandige. En je bent de positiemarkers op de zijkant van je hals kwijt en die zijn vooral wanneer je net begint toch wel heel erg handig.
En als je een gitaar met een cutout (of een semi-akoestisch) wil, zit je sowieso vast aan een linkshandige.

Elektrisch wil je al helemaal niet van rechtshandig naar linkshandig om laten bouwen. Daar loop je tegen nog meer dingen aan. Tremelo, volume/tone knoppen, pickup switch, output jack, positie van strapholders om maar wat te noemen.

En wat betreft de keus tussen Spaans/klassiek, western of elektrisch... het is maar net wat je zelf wil. Wil je eerst proberen of het überhaupt wat voor je is voor een paar tientjes, trek dan een goedkope klassieke van marktplaats en ga gewoon spelen. Die zijn kwalitatief vaak wat beter dan de goedkope westerns en de brug daarvan is vaak wel recht zodat je de snaren daarvan wel gewoon om kunt draaien en de topkam omdraaien is ook niet eens nodig (de zangbalkjes in je klankkast lijken dan niet goed meer te zitten maar je hele bovenblad trilt wanneer je speelt dus dat maakt niet uit). Bevalt het dan goed, ga dan eventueel kijken naar een (redelijk) goede western of elektrische.
Wanneer je een gitaar koopt van een paar tientjes ga je echt niet moeilijk doen een topkam om te draaien en een nieuwe brug plaatsen. Inderdaad is een Spaans gitaar handiger in het begin.
Het gaat erom, mocht het instrument bevallen dan kan je altijd naar een beter model kijken.

Het klinkt leuk dat elektrisch spelen gemakkelijker is maar ik zou het eerder andersom doen.
Liever eerst afzien met een goedkoop akoestisch gitaar, want wanneer je ooit een echte goed gitaar hebt dan waardeer je het instrument veel meer, ik wel althans.

Maar het gaat uiteindelijk toch om doorzettingsvermogen.
pi_184859412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wanneer je een gitaar koopt van een paar tientjes ga je echt niet moeilijk doen een topkam om te draaien en een nieuwe brug plaatsen. Inderdaad is een Spaans gitaar handiger in het begin.
Het gaat erom, mocht het instrument bevallen dan kan je altijd naar een beter model kijken.
Hangt van de gitaar af. Bij een western of elektrische zul je toch echt wat aan je topkam moeten doen wil je hem redelijk speelbaar maken. Daarom is het juist in het geval van TS de beste optie om eerst eens wat te klooien op een spaanse. Het aanbod van rechtshandigen is op de 2ehandsmarkt een stuk groter en het enige wat hij hoeft te doen is de snaren om te draaien. Kan hij ook testen wat beter aanvoelt, linkshandig of rechtshandig spelen.
quote:
Het klinkt leuk dat elektrisch spelen gemakkelijker is maar ik zou het eerder andersom doen.
Liever eerst afzien met een goedkoop akoestisch gitaar, want wanneer je ooit een echte goed gitaar hebt dan waardeer je het instrument veel meer, ik wel althans.

Maar het gaat uiteindelijk toch om doorzettingsvermogen.
Ik vraag me af of het wel gemakkelijker is. In het begin ben je toch behoorlijk aan het klooien met wat voor gitaar dan ook. Het maakt in principe ook helemaal niet uit waarop je begint. Het is maar net wat je wil spelen, waar je voorkeuren liggen en wat je budget is.

En een portie doorzettingsvermogen is inderdaad erg handig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 7 februari 2019 @ 08:43:54 #19
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_184869551
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:14 schreef brother52 het volgende:

[..]

Nee, dikke onzin!
Ja, er zijn goede linkshandige gitaristen die rechts spelen (Billy Corgan bijvoorbeeld) maar dat zijn de uitzonderingen. De kans dat je op een gegeven moment tegen je beperkingen aan loopt omdat je voor je gevoel iets onnatuurlijks doet is veel groter.

Ben zelf ook rechtshandig begonnen en liep al vrij snel tegen mijn plafond aan. Daarna linkshandig gaan spelen en het ging met sprongen vooruit.

Ken meer linkshandige gitaar spelers die rechtshandig spelen. Linkshandig zal een voordeel hebben met het fretten etc maar slag weer kut en visa versa.

Ach ja het heeft z'n voor en nadelen voor beide :) Ieder zijn eigen mening erover. Verder je advies daar kan TS zeker wat mee ^O^

mark knopfler , Joe Perry , Kiko Loureiro, m ook maar een paar te noemen.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_184869606
quote:
8s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:43 schreef genakt het volgende:

[..]

Ken meer linkshandige gitaar spelers die rechtshandig spelen. Linkshandig zal een voordeel hebben met het fretten etc maar slag weer kut en visa versa.

Ach ja het heeft z'n voor en nadelen voor beide :) Ieder zijn eigen mening erover. Verder je advies daar kan TS zeker wat mee ^O^

mark knopfler , Joe Perry , Kiko Loureiro, m ook maar een paar te noemen.
Is Mark linkshandig?
pi_184869719
quote:
8s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:43 schreef genakt het volgende:

[..]

Ken meer linkshandige gitaar spelers die rechtshandig spelen. Linkshandig zal een voordeel hebben met het fretten etc maar slag weer kut en visa versa.

Ach ja het heeft z'n voor en nadelen voor beide :) Ieder zijn eigen mening erover. Verder je advies daar kan TS zeker wat mee ^O^

mark knopfler , Joe Perry , Kiko Loureiro, m ook maar een paar te noemen.
Heel veel roepen altijd dat het voor linkshandige juist gemakkelijker zou moeten zijn om op een rechtshandige gitaar te gaan spelen. Gemakkelijker met fretten en Noem het allemaal maar op.

Als je die redenatie volgt.... waarom zijn er dan in verhouding zo weinig linkshandige gitaren verkrijgbaar? Want dan zou iemand die rechts is veel beter op een linkshandige gitaar kunnen gaan spelen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:20:04 #22
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_184870031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 08:49 schreef Antaris het volgende:

[..]

Is Mark linkshandig?
Jup ^O^
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_184870118
quote:
8s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:20 schreef genakt het volgende:

[..]

Jup ^O^
Tof zeg, nooit geweten overigens.
Mark is echt een van mijn favoriete muzikanten, wat een god is dat zeg.
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:46:32 #24
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_184870417
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:00 schreef brother52 het volgende:

[..]

Heel veel roepen altijd dat het voor linkshandige juist gemakkelijker zou moeten zijn om op een rechtshandige gitaar te gaan spelen. Gemakkelijker met fretten en Noem het allemaal maar op.

Als je die redenatie volgt.... waarom zijn er dan in verhouding zo weinig linkshandige gitaren verkrijgbaar? Want dan zou iemand die rechts is veel beter op een linkshandige gitaar kunnen gaan spelen.
Vroeger waren er geen plectrums etc of liepen ze te sweepen in de middeleeuwen. Toen werd er op een andere manier en meer gebruik gemaakt van de rechterhand ^O^ vanuit daar is het dus verder gegroeid.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_184870462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:48 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Dit jaar heb ik voorgenomen om een lang gekoesterde wens te vervullen, namelijk een instrument bespelen. Ik heb lang getwijfeld tussen gitaar en piano en heb uiteindelijk besloten om voor gitaar te kiezen. Omdat ik nul kennis heb wil ik graag wat vragen

Ik ben linkshandig dus ik heb denk ik een linkshandige gitaar nodig. Wat is voor een 'eerste' gitaar een goede prijsklasse? Ik heb niet heel veel geld dus ik wil graag een sweet spot vinden.

In eerste instantie wil ik met een online course leren spelen. Ik heb al een beetje rondgekeken maar ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft en een suggestie kan geven welke ik kan gebruiken?

xjes :)
Waarom koop je niet gewoon een linkshandige beginnersgitaar? Het is maar de vraag of je het überhaupt echt leuk vindt en of de online course voor jou goed werkt. Upgraden kan altijd toch? Ik ben zelf ook linkshandig en mijn eerste gitaar was volgens mij in de prijsklasse van 50-75 euro :') Des te toffer is het als je dan, een half jaartje later, een upgrade maakt!
pi_184870522
quote:
8s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:52 schreef genakt het volgende:
GEEN LINKSHANDIG KOPEN!!

Je kan het nu toch niet. Dus voor het leren maakt het helemaal niks uit. Rechtshandig zal je in de toekomst veel meer keuzes bieden. Ken genoeg hele goede gitaarspelers die links zijn en gewoon rechtshandig spelen. Je zal ook waarschijnlijk heel stuk sneller leren fretten,arpeggios,sweepen,legato etc etc door als linkshandige op rechtshandige gitaar te spelen

Ook voor eventueel kopen en doorverkopen op marktplaats etc.

Wat voor gitaar je wilt/koopt ligt aan je muzieksmaak. Als het kan zou ik voor elektrisch gaan. Electrisch is gewoonweg makkelijker om op te spelen. Ook weer voor de toekomst en veelzijdigheid.

Online cursus is maar 1 echte goede optie.: Justinguitar.com
Lol. Wat een complete onzin. Ik ken ook een bult linkshandige gitaristen die gewoon linskhandig spelen, wat is je punt ?

En meer opties? Wat? :') Als linkshandige gitarist zijn er toch zat gitaren te koop? Wat maakt het nou uit of je keuze hebt uit 1000 of 10.000 gitaren? En m.b.t. het links/rechtshandig; het menselijk brein is plastisch. Ik heb filmpjes gezien van gasten zonder handen, die met hun tenen gitaar spelen. Dus ja; het kan zeker, maar waarom zou je rechtshandig gaan spelen als je linkshandig meer coördinatiegevoel hebt?
pi_184873008
Mijn zoon, linkshandig, heeft ooit op een linkshandige gitaar leren spelen (pubertijd).
Eenmaal volwassen heeft ie omdat er mensen in zijn vriendenkring alleen rechtshandige gitaren hadden het opgepakt en speelt nu goed r.handig.
Zonder les.

Ik denk dat je als je het toch nog niet kan gewoon r.handig kan leren spelen. :)
Succes!
pi_184875582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:17 schreef Bluezz het volgende:
Mijn zoon, linkshandig, heeft ooit op een linkshandige gitaar leren spelen (pubertijd).
Eenmaal volwassen heeft ie omdat er mensen in zijn vriendenkring alleen rechtshandige gitaren hadden het opgepakt en speelt nu goed r.handig.
Zonder les.

Ik denk dat je als je het toch nog niet kan gewoon r.handig kan leren spelen. :)
Succes!
Voordeel van linkshandig is dan weer dat anderen niet met hun poten aan je gitaren gaan zitten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_184875628
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:43 schreef brother52 het volgende:

[..]

Voordeel van linkshandig is dan weer dat anderen niet met hun poten aan je gitaren gaan zitten.
Dat dacht ik ook, een vriend van mij draaide per ongeluk het volumeknopje dicht in plaats van open.
Dat deed hij met zo'n kracht dat mijn knopje naar de klote was.

Maar sorry TS, een aantal weken geleden had ik nog een leuke Spaans gitaar in de aanbieding, dat gratis afgehaald mocht worden.
pi_184875766
quote:
8s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:46 schreef genakt het volgende:

[..]

Vroeger waren er geen plectrums etc of liepen ze te sweepen in de middeleeuwen. Toen werd er op een andere manier en meer gebruik gemaakt van de rechterhand ^O^ vanuit daar is het dus verder gegroeid.
In de middeleeuwen hadden ze ook nog helemaal geen gitaren. :P
Ze gebruikten de rechterhand gewoon op dezelfde manier als nu hoor. De aanslag van de snaren is door de jaren heen in principe gelijk gebleven.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_184876197
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:43 schreef brother52 het volgende:

[..]

Voordeel van linkshandig is dan weer dat anderen niet met hun poten aan je gitaren gaan zitten.
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')