abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184851178
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, maar persoonlijk vind ik dit voor 5 dagen in de week te lang. Incidenteel, ok. Maar dit gebeurd 5 dagen in de week, zo'n beetje elke week. Plus dat de woensdagmiddag waarschijnlijk nog langer is.
3 middagen toch? Bij mij waren het er altijd 2, en dat vond ik altijd super fijn. Misschien is er zoals Schanu al zei voor die 3e middag een leuk vriendinnetje met lieve ouders die haar kunnen opvangen?

En als ze het tch niet leuk vindt kan ze altijd nog naar de BSO...

Ik denk dat je het kind hartstikke veel verantwoordelijkheid leert en laat zien dat je super veel vertrouwen in haar hebt. En trlijk zullen ze ook een keer een extra glaasje limonade maken, een extra snoepje eten of een uurtje langer computeren. Dat deed ik namelijk ook. Als je dat al een onoverkomelijk probleem zou vinden moet je hier niet aan beginnen.

Ik zou het oprecht super stoer vinden van zowel TS ("want jeetje, je laat je arme kind toch niet moederziel alleen" :') ) n dochter als ze dit gewoon lekker proberen. Straks gaat het wl goed en blijkt dit inderdaad de optie waar iedereen zich het fijnst bij voelt! Heerlijk toch? :)
pi_184852567
Sporadisch eens alleen is wat anders dan structureel 3 uur per dag alleen.

9 vind ik te jong, die van 11 van mij begint ook te klagen, daarmee gaan we eens kijken om eeb middag minder te doen en dan mag ze boodschapjes doen voor de oma van mijn man.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_184854266
Onze oudste vond het eind groep 7 ook echt niet meer leuk op de BSO. Hij was toen 10,5 jaar en 1 van de oudsten daar. We hebben het vanaf begin groep 8 afgebouwd, eerst iets eerder naar huis vanaf de BSO en dan was hij een half uur tot een uur alleen thuis, daarna 1 dag er af (van de drie BSO dagen) en zo verder afgebouwd toen bleek dat het prima ging. Afspreken met vriendjes bij ons thuis mocht dan op die dagen niet. Na school moest hij even iets laten weten via whatsapp.
9 jaar vind ik nog wel erg jong. Onze jongste is 9 en wil ook het liefst gelijk van school naar huis, want dat doet zijn broer ook. We hebben met hem en de BSO de afspraak gemaakt dat hij om 17:00 naar huis mag fietsen. Dan is hij hooguit een half uur alleen met zijn broer. Ik denk dat er bij hem wel iets eerder een dag vanaf gaat, maar dat zou dan komen doordat zijn broer (nu 12 jaar en VO) ook altijd nog thuis is.
pi_184855056
Ik zou het persoonlijk niet doen. Niet wegens geen vertrouwen in het kind o.i.d., maar omdat een kind van 9 dat driemaal per week alleen naar huis gaat en daar enkele uren is zonder dat er een volwassene aanwezig is, op den duur gaat opvallen. Voor je het weet maakt iemand er een melding van of heeft een volwassene met slechte bedoelingen dit in de gaten...

Ja ik heb weinig vertrouwen in andere (vooral wildvreemde) mensen :P Maar de tijden zijn ook erg veranderd he... wat in de jaren'80 prima werd gevonden, is nu voor veel mensen een absolute no go.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:40:03 #30
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_184855600
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:13 schreef Aerenia het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen. Niet wegens geen vertrouwen in het kind o.i.d., maar omdat een kind van 9 dat driemaal per week alleen naar huis gaat en daar enkele uren is zonder dat er een volwassene aanwezig is, op den duur gaat opvallen. Voor je het weet maakt iemand er een melding van of heeft een volwassene met slechte bedoelingen dit in de gaten...

Ja ik heb weinig vertrouwen in andere (vooral wildvreemde) mensen :P Maar de tijden zijn ook erg veranderd he... wat in de jaren'80 prima werd gevonden, is nu voor veel mensen een absolute no go.
Opsluiten in een kooitje, sleutel weggooien en niemand kan er meer bij.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_184857283
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:35 schreef Meimeltje het volgende:
Onze oudste vond het eind groep 7 ook echt niet meer leuk op de BSO. Hij was toen 10,5 jaar en 1 van de oudsten daar. We hebben het vanaf begin groep 8 afgebouwd, eerst iets eerder naar huis vanaf de BSO en dan was hij een half uur tot een uur alleen thuis, daarna 1 dag er af (van de drie BSO dagen) en zo verder afgebouwd toen bleek dat het prima ging. Afspreken met vriendjes bij ons thuis mocht dan op die dagen niet. Na school moest hij even iets laten weten via whatsapp.
9 jaar vind ik nog wel erg jong. Onze jongste is 9 en wil ook het liefst gelijk van school naar huis, want dat doet zijn broer ook. We hebben met hem en de BSO de afspraak gemaakt dat hij om 17:00 naar huis mag fietsen. Dan is hij hooguit een half uur alleen met zijn broer. Ik denk dat er bij hem wel iets eerder een dag vanaf gaat, maar dat zou dan komen doordat zijn broer (nu 12 jaar en VO) ook altijd nog thuis is.
Oh das ook een goed idee.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_184859238
Ik vind 9 ook nog wel jong voor drie keer een hele middag alleen. Bij onze bso is dat wel de leeftijd waarop je afspraken kunt maken over zelfstandig op een bepaalde tijd, bijv. 5 uur, naar huis. Een oppas aan huis is misschien ook een goede optie.
pi_184859563
Ik was ook een sleutelkind moest eerst 3km fietsen en was dan tot 18:00 alleen thuis. oke met mijn iets oudere zus maar ja wij hadden altijd ruzie.
pi_184859894
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:53 schreef Brybry het volgende:
Ze smeert een boterham, maakt thee en doet verder haar huiswerk of zit achter de computer.
Mijn dochters mogen in ieder geval niet met kokend heet water in de weer als ze alleen thuis zijn.

Voor de rest kan ik me goed voorstellen dat een autistisch meisje zich niet op een BSO thuisvoelt. Een deel van mijn (autistische) leerlingen wordt na school opgehaald om de middag op een zorgboerderij door te brengen. Misschien dat er zulke opties zijn?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_184872013
Bedankt voor al jullie reacties, daar kan ik echt wat mee.

Het duurt nog eventjes voordat aan het werk dus dat geeft ons beide de gelegenheid om sowieso alvast te oefenen met alleen thuiskomen vanuit school en evt. aantal keer langs te gaan bij de bso
pi_184911595
Hier zijn ze op woensdag een uurtje max. alleen. Dan smeren ze zelf een broodje en tegen de tijd dat dat op is ben ik alweer bijna thuis van mijn werk.
Op donderdag gaan ze uit school naar huis en zijn ze wat langer alleen, tot 17.30 u zo'n beetje. Dat gaat prima. Oudste gaat dan naar dansen, en dan is jongste 45 min alleen thuis.
Hier zijn ze bijna 12 en 9. Ze kunnen wel ten alle tijde bellen maar dat is nog nooit gebeurd.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')