abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184867364
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:23 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Jodium is een element, hoe meer natuur wil je het hebben?
Arsenicum is ook een element he.
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 01:01:52 #27
140043 crew  Isdatzo
Huilen dan.
pi_184867866
quote:
17s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:43 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Zoals net op DS gezegd, hier ook voor de anderen:
Water koken, inschenken in een koffiekopje, paar eetlepels zout door roeren, af laten koelen en op de wond deppen.
Vragen vragen vragen:
- Waarom water koken? Zout lost ook prima op in koud of lauwwarm water.
- Waarom zout water op je wond deppen?

Wanneer een wond snel ontsmet moet worden kan je dat - voor zover ik weet - het beste met gewoon (lauwwarm) kraanwater doen wanneer je geen betere oplossing voorhanden hebt.
Op dinsdag 2 maart 2010 00:20 schreef L.no het volgende:
Ik weet niet waar je het over hebt, maar Isdatzo heeft vast gelijk.
pi_184867878
Gewoon weken in biotex algemeen bekend toch of soda
pi_184867887
https://www.ah.nl/product(...)9fD_BwE&gclsrc=aw.ds
pi_184867888
Gewoon flink laten bloeden dan komt alle troep eruit
Op donderdag 5 april 2018 18:50 schreef Le_Professeur het volgende:
Haha CK rare imbeciel
pi_184867928
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 01:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Vragen vragen vragen:
- Waarom water koken? Zout lost ook prima op in koud of lauwwarm water.
- Waarom zout water op je wond deppen?

Wanneer een wond snel ontsmet moet worden kan je dat - voor zover ik weet - het beste met gewoon (lauwwarm) kraanwater doen wanneer je geen betere oplossing voorhanden hebt.
-voor de zekerheid, zodat eventuele bacteriŽn doodgaan.
-lijkt me iets vriendelijker voor je huid ipv het erover heen te klatsen.
Lend me your eyes I can change what you see, but your soul you must keep totally free.
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 01:24:30 #32
140043 crew  Isdatzo
Huilen dan.
pi_184867956
Die bacteriŽn in kraanwater.. daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken: dat zijn voornamelijk onschuldige exemplaren. En de eventuele bacteriŽn in je wond geven geen neuk om een zoutoplossing. Ontsmettend zal het niet zijn.

Het kan allemaal niet veel kwaad hoor, maar het doet ook niks goeds.
pi_184867985
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2019 01:24 schreef Isdatzo het volgende:
Die bacteriŽn in kraanwater.. daar zou ik me niet zo'n zorgen om maken: dat zijn voornamelijk onschuldige exemplaren. En de eventuele bacteriŽn in je wond geven geen neuk om een zoutoplossing. Ontsmettend zal het niet zijn.

Het kan allemaal niet veel kwaad hoor, maar het doet ook niks goeds.
Nou dan heb jij nog nooit een ontstoken teen ofzo gehad ?

Weet nog wel als puber, gingen we weleens zwemmen in een zoudbad ipv chloor ...(toevallig)
Ik had 1 week geen last van pukkels
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 01:42:36 #34
140043 crew  Isdatzo
Huilen dan.
pi_184868021
Ik had het over zout water en een wond, dat doet niks goeds. Met pukkels heb ik geen ervaring. Het kan zijn dat het hydraterend voor de huid werkt of zo, maar wat ik je wel kan vertellen is dat de bacteriedodende werking van een zoutoplossing nihil is.

Wanneer je er pekel van gaat maken (verzadigde zoutoplossing) dan wordt het wellicht anders, maar dat zal je wond ook zeker geen goed doen.
pi_184868336
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 01:08 schreef Mortaxx het volgende:
Gewoon flink laten bloeden dan komt alle troep eruit
Als het zo hard bloedt, moet je naar de eerste hulp.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184869197
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 01:06 schreef Geerd het volgende:
Gewoon weken in biotex algemeen bekend toch of soda
Niet bij een schone wond. Dan verweek je de huid erom heen en dat helpt de genezing niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184870567
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 05:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als het zo hard bloedt, moet je naar de eerste hulp.
En toch heeft Mortaxx gelijk. Een bloedende wond hoef je niet te ontsmetten. Zelf ga ik niet voor elke bloedende snee in een vinger naar de eerste hulp, ze zien me al aankomen.

Dus schaafwonden en dergelijke wel ontsmetten, snijwonden vrijwel nooit en hakwonden afhankelijk van hoeveel bloed er uit komt.

Zout in een wond wrijven gaat je wond niet echt beter van worden maar wel pijnlijker.

Volgens mij kan je het beste ontsmetten met Betadine of Sterilon. Wil je oma wijsheid (of puur natuur) dan Jodium tinctuur (Jood oplossing in alcohol) maar dat prikt behoorlijk in je wond en maakt vlekken op de kleding en huid.
pi_184873831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:55 schreef nanuk het volgende:

[..]

En toch heeft Mortaxx gelijk. Een bloedende wond hoef je niet te ontsmetten. Zelf ga ik niet voor elke bloedende snee in een vinger naar de eerste hulp, ze zien me al aankomen.

Dus schaafwonden en dergelijke wel ontsmetten, snijwonden vrijwel nooit en hakwonden afhankelijk van hoeveel bloed er uit komt.

Zout in een wond wrijven gaat je wond niet echt beter van worden maar wel pijnlijker.

Volgens mij kan je het beste ontsmetten met Betadine of Sterilon. Wil je oma wijsheid (of puur natuur) dan Jodium tinctuur (Jood oplossing in alcohol) maar dat prikt behoorlijk in je wond en maakt vlekken op de kleding en huid.
Ik zou er niet op gokken dat een wond hard genoeg bloedt om helemaal schoon te bloeden. En je wil niet dat er zand of steentjes in de wond achter blijven. Snijwonden zijn afhankelijk van waaraan ik me snijdt. Als ik in de keuken bezig ben en ik heb net vlees gesneden om vervolgens in mijn eigen vlees te snijden, dan spoel ik het wel even schoon.

Betadine is jodium, maar dan met een molecuultje eraan om het wateroplosbaar te maken. Vlekt ook als een malle.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')