abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184865055
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ben zelf ook een millenial en ik kom maar weinig mensen tegen die in de stuip schieten. Sterker nog zelfs bij de roeivereniging werd volop gepaft door studenten.
Ja ik ken er ook wel die zo denken en doen, maar ik ken ook wel een (groeiend) aantal die echt zoiets hebben van 'peuken slecht, vlees moet minder blabla'. Wel echt iets van de laatste jaren, dat wel. Toen ik ging studeren (7 jaar geleden) speelde dat nog totaal niet.
pi_184865166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja ik ken er ook wel die zo denken en doen, maar ik ken ook wel een (groeiend) aantal die echt zoiets hebben van 'peuken slecht, vlees moet minder blabla'. Wel echt iets van de laatste jaren, dat wel. Toen ik ging studeren (7 jaar geleden) speelde dat nog totaal niet.
We hadden 4 jaar terug een groep vrouwen in de intro als mannenploeg en die snapten niet dat gehakt toetje kon zijn. Rare vrouwen.
pi_184865382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ben millenial, kan beamen dat een aantal van mijn kennissen gelijk in een stuip schieten bij het zien van een peukje :') Een half uurtje lopen door de binnenstad is gelijk aan wat, zelf 2 peuken roken? Zeik dan niet zo op andere mensen, laat ieder gewoon zijn ding doen. Niet iedereen wil per se 110 worden en 20 jaar in een tehuis doorbrengen (op kosten van de belastingbetaler!!!!!).
Dus omdat het ene slecht is moet je jezelf nog meer in de vernieling helpen?
Lekker kinderlijk, laat de verstandelijke beperking van rokers wel weer zien.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:20 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dat is mijn argument dan ook niet sneuneus. Jij stoort je aan roken, ik aan appende fietsers. Allebei uitbannen of allebei niet, zeg het maar. Gelukkig zie je zelf dus ook in dat appen op de fiets slecht is voor jezelf en je medeweggebruikers, roken is alleen slecht voor mij, want ik doe het niet in het openbaar.

Je gedram komt eigenlijk zelf nogal pre-puberaal over.
Zegt degene die met een puberaal argument aan komt zetten?
Maaammmmaaaa hij doet iets slechts, dan mag ik dat ook.

Het is belachelijk dat zoiets middeleeuws als roken nog bestaat in de 21e eeuw.
Dat andere dingen schadelijk zouden zijn, prima. Dat is een heel andere discussie.
Maar het slaat nergens op om te zeggen: Oh dat slechte mogen we nog, dan mogen we ook gewoon roken.
pi_184865499
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:06 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Dat andere dingen schadelijk zouden zijn, prima. Dat is een heel andere discussie.
Maar het slaat nergens op om te zeggen: Oh dat slechte mogen we nog, dan mogen we ook gewoon roken.
Lekker vrije keus in gaan perken! Verlang je terug naar de USSR ofzo?

Ik heb het niet zo op totalitaire overheden...
pi_184865788
quote:

[..]

[..]

ITS THE CURRENT YEAR!!! Zo nu heb je gewonnen.

Weet je wat pas echt middeleeuws is? Dingen verbieden omdat je ze zelf niet leuk vindt. Je hoeft niet te roken, maar laat een ander zijn ding doen. Het liefst in een vissenkom waar je nog een beetje om ze kan lachen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 22:27:48 #106
286575 Roces18
Chef de party
pi_184865858
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 21:13 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Precies, betutteling ten top... sigaretten kun je daarentegen niet van ontkennen dat ze ontzettend slecht zijn.
Ademen is al slecht.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184866283
Een gat in de markt voor criminelen als ze het daadwerkelijk gaan doorvoeren, er zal altijd gerookt worden en als het legaal onmogelijk wordt gemaakt om aan sigaretten te komen vinden ze snel andere manieren om aan sigaretten te komen. Aan het stelselmatig verhogen van de prijs sigaretten zit ook een grens, vooral voor rokers met een laag inkomen.
pi_184866369
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:36 schreef Bocaj het volgende:
Ik ken mensen die hun hele leven gerookt hebben en dan op 80 jarige leeftijd van de trap vallen....
Over een pakje shag gestruikeld.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_184867015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:11 schreef MadJackthePirate het volgende:

Lekker vrije keus in gaan perken! Verlang je terug naar de USSR ofzo?

Ik heb het niet zo op totalitaire overheden...
Ik ook absoluut niet.
Maar tot hoe ver moet je die vrije keus laten gaan? Voor jou blijkbaar tot alles.

Dus we moeten het milieu ook laten verknallen en niets proberen te inperken qua kolen en oliecentrales?
En asbest moeten we ook gewoon mee om blijven gaan.
De overheid moet dus maar geen verbetering in dat soort zaken gaan toepassen want vrije keus?

Roken is kansloos. Nergens goed voor.
Het kost de samenleving veel geld.
Het heeft voor niemand meerwaarde het verknalt je eigen gezondheid, het is slecht voor mensen om je heen.

Net als dat we er achter kwamen dat asbest schadelijk was en toen verboden werd (in moderne landen ten minste). Weten we dat ook allang over roken, waarom is roken nog niet verboden dan? (Accijns ok)
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:49:31 #110
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_184867255
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:32 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ook absoluut niet.
Maar tot hoe ver moet je die vrije keus laten gaan? Voor jou blijkbaar tot alles.

Dus we moeten het milieu ook laten verknallen en niets proberen te inperken qua kolen en oliecentrales?
En asbest moeten we ook gewoon mee om blijven gaan.
De overheid moet dus maar geen verbetering in dat soort zaken gaan toepassen want vrije keus?

Roken is kansloos. Nergens goed voor.
Het kost de samenleving veel geld.
Het heeft voor niemand meerwaarde het verknalt je eigen gezondheid, het is slecht voor mensen om je heen.

Net als dat we er achter kwamen dat asbest schadelijk was en toen verboden werd (in moderne landen ten minste). Weten we dat ook allang over roken, waarom is roken nog niet verboden dan? (Accijns ok)
En dan over debiele vergelijkingen gesproken :D feit blijft dat andere mensen weg blijven zetten als niet-weldenkend of andere neerbuigende termen jou niet slimmer maken, integendeel zelfs. Ga jij nou maar lekker appen op je fiets en je ergeren aan rokers, dan zal ik je al rokende wel een lift op de motorkap geven.
Ik bedoel, het is wel 2019 h beetje met de tijd meegaan en zulks. :D
Dit snap ik ook niet.
pi_184871426
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 23:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

En dan over debiele vergelijkingen gesproken :D feit blijft dat andere mensen weg blijven zetten als niet-weldenkend of andere neerbuigende termen jou niet slimmer maken, integendeel zelfs. Ga jij nou maar lekker appen op je fiets en je ergeren aan rokers, dan zal ik je al rokende wel een lift op de motorkap geven.
Ik bedoel, het is wel 2019 h beetje met de tijd meegaan en zulks. :D
Scheelt dat ik modern genoeg ben om met de tijd mee te gaan en te kunnen appen.
Jij leeft nog in het jaar 1600 met je roken. Iets wat al zo lang bekend is geen enkel nut te hebben en alleen maar schadelijk te zijn voor jezelf en voor anderen.
Dan moet je wel compleet achterlijk zijn als je nu nog altijd rookt.

Ik blijf lekker appen hoor, gewoon op de rustige aparte fietsstroken die we hier hebben. Waar je geen auto hoeft te kruizen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 10:47:53 #112
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184871441
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Gewoon ophoeren met die betutteling
:Y
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:20:05 #113
401520 SebbeSwensje
Sebbe+Swensje=SebbeSwensje
pi_184871946
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Scheelt dat ik modern genoeg ben om met de tijd mee te gaan en te kunnen appen.
Jij leeft nog in het jaar 1600 met je roken. Iets wat al zo lang bekend is geen enkel nut te hebben en alleen maar schadelijk te zijn voor jezelf en voor anderen.
Dan moet je wel compleet achterlijk zijn als je nu nog altijd rookt.

Ik blijf lekker appen hoor, gewoon op de rustige aparte fietsstroken die we hier hebben. Waar je geen auto hoeft te kruizen.
Jij bent modern, ik niet. Jij leeft in de toekomst en ik in het verleden. Dat is je argument? Prima kerel, het zij zo.
Dit snap ik ook niet.
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 11:26:16 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184872053
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:36 schreef Bocaj het volgende:
Ik ken mensen die hun hele leven gerookt hebben en dan op 80 jarige leeftijd van de trap vallen....
tijd om die trap te fixen!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:30:39 #115
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184872126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daarom juist vanaf geboortejaar 2000. Die hebben in principe nog niet kunnen roken.
Tuurlijk wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 11:31:29 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184872141
zijn ook al 18

ze zullen ook al wel gedronken hebben ondanks de minimumleeftijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:32:15 #117
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184872155
quote:

De reli-idioot beschuldigt iemand anders van een verstandelijke beperking. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184872225
Wat een dwaas voorstel om op die manier roken te willen verbieden op zeer lange termijn maar wel wiet willen legaliseren.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:39:44 #119
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_184872289
Waarom tabak verbieden en wiet legaliseren? :?
slechts gestoord door het niet gestoord willen worden
You can all run naked backwards through a field of dicks. :6
leve de eigenpijperij
al die willen te kaap'ren varen moeten mannen met baarden zijn @I.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:42:04 #120
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184872333
Verbieden, het woord alleen al, wie denk je wel wie je bent? :')

Ik bepaal godverdomme zelf wel wat ik te doen en te laten heb. :7
pi_184872358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, en dat zeg ik ook niet. Het werpt wel een drempel op voor jongeren die nog niet verslaafd zijn.
Gaan niet zo makkelijk een slijterij binnen.
Ieder mens gebruikt genotsmiddelen. Dat stamt al af van de oudheid. Voor de een zijn dat sigaretten voor de ander drank, chocolade, gamen, enfin, keiharde muziek. Genoeg zaken waarmee ieder mens zijn vertier gaat zoeken. En dat moet ook zo blijven.

Ik heb wel eens bij een keuringsarts gezeten die mij opdroeg dat 1 pakje per maand te laten zitten. Maar zelf zat hij met een pens achter zijn bureau. Maar hij rookte niet.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:44:38 #122
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184872379
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:43 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iedere mens gebruikt genotsmiddelen. Dat stamt al of van de oudheid. Voor de een zijn dat sigaretten voor de ander drank, chocolade, gamen, enfin genoeg zaken waarmee ieder mens zijn vertier gaat zoeken. En dat moet ook zo blijven.

Ik heb wel eens bij een keuringsarts gezeten die mij opdroeg dat 1 pakje per maand te laten zitten. Maar zelf zat hij met een pens achter zijn bureau. Maar hij rookte niet.
Hij droeg het zelfs op?

Wat een lefgozer. _O-
pi_184872440
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:44 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Hij droeg het zelfs op?

Wat een lefgozer. _O-
Ik heb daar heel wat problemen mee gehad en heb zelfs de vakbond moeten inschakelen omdat hij mij niet goed wilde keuren. Die hebben daar uiteindelijk gehakt van gemaakt. Ik was niet eens ziek. De keren die ik mij ooit ziek gemeld heb zijn op een hand te tellen in die circa 32 jaar. Gelukkig ook maar. Afkloppen.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:54:34 #124
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_184872569
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik heb daar heel wat problemen mee gehad en heb zelfs de vakbond moeten inschakelen omdat hij mij niet goed wilde keuren. Die hebben daar uiteindelijk gehakt van gemaakt. Ik was niet eens ziek. De keren die ik mij ooit ziek gemeld heb zijn op een hand te tellen in die circa 32 jaar. Gelukkig ook maar. Afkloppen.
Ik heb zelf mijn HA opgedragen er niet meer over te beginnen, heb zijn goede raad ter kennisgeving aangenomen en er notitie van gemaakt, het hoeft wmb niet bij elk bezoek te worden herhaald, dat werkt m.i. nogal storend op de arts/patint relatie.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')