abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184845506
Ik heb al een tijdje een relatie met een leuke vrouw, maar we wonen nog niet samen. We zien elkaar maar twee avonden in de week. Meestal de woensdagavond en de zaterdagavond. We blijven dan wel bij elkaar slapen, maar die ochtenden dat we elkaar zien zijn te verwaarlozen. Veel meer dan goedemorgen en een kus is het niet. Voor ons geldt dat we doordeweeks allebei om 8:30 op het werk moeten zijn en op zondagochtend wil zij op tijd opstaan om te sporten. En daar zit ook het probleem in onze relatie...

Ik heb aangegeven dat ik haar toch wel graag minimaal 3 keer in de week wil zien. Dan heeft ze naar mijn idee nog steeds genoeg tijd voor zichzelf. Als antwoord kreeg ik dat dat helaas niet ging omdat zij dan met haar sporten in de knoop kwam. Zij sport 4 keer per week 2 uur achter elkaar. Hoe zij het vertelde kwam het over dat het sporten voor haar meer betekent dan met mij samen zijn. Als het samen zijn nu al een punt is, hoe gaat dat dan als we gaan samenwonen en als kinderen in het spel zijn? Ik zie de bui al hangen...

Ik begin langzaamaan mijn twijfels te krijgen of ik hier wel mee verder wil. Ze zegt wel dat ze graag met mij samen is, maar zij steekt er zelf amper energie in om mij te kunnen zien. Ik ben ook vaker bij haar dan zij bij mij. We zien elkaar nu twee keer per week, maar dat wil niet zeggen dat zij dan de ene keer bij mij en ik de andere keer bij haar ben. Driekwart van de tijd ben ik bij haar...

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe gaan of gingen jullie hier mee om?
pi_184845580
Tsja. Zij wil niet meer afspreken, jij wel. Lijkt me duidelijk. Take it or leave it.
pi_184845652
Ze heeft schijnbaar een leven.
.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:45:41 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184845732
Voor mij zou de boodschap ook wel duidelijk zijn. Is het geen optie om een compromis voor te stellen? Dat je elkaar de ene week 2 keer ziet en de week erop 3 keer (en zij die week dus 1x minder sport?). Als ze ook daar niet mee akkoord gaat zou ik het persoonlijk ook op een rennen zetten. Prima dat zij graag sport, maar dan is het vrij duidelijk dat jullie prioriteiten net even wat anders liggen. Als het nu al zo moeilijk gaat bied dat weinig hoop voor de toekomst imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184845744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:33 schreef X2 het volgende:
Ik heb al een tijdje een relatie met een leuke vrouw, maar we wonen nog niet samen. We zien elkaar maar twee avonden in de week. Meestal de woensdagavond en de zaterdagavond. We blijven dan wel bij elkaar slapen, maar die ochtenden dat we elkaar zien zijn te verwaarlozen. Veel meer dan goedemorgen en een kus is het niet. Voor ons geldt dat we doordeweeks allebei om 8:30 op het werk moeten zijn en op zondagochtend wil zij op tijd opstaan om te sporten. En daar zit ook het probleem in onze relatie...

Ik heb aangegeven dat ik haar toch wel graag minimaal 3 keer in de week wil zien. Dan heeft ze naar mijn idee nog steeds genoeg tijd voor zichzelf. Als antwoord kreeg ik dat dat helaas niet ging omdat zij dan met haar sporten in de knoop kwam. Zij sport 4 keer per week 2 uur achter elkaar. Hoe zij het vertelde kwam het over dat het sporten voor haar meer betekent dan met mij samen zijn. Als het samen zijn nu al een punt is, hoe gaat dat dan als we gaan samenwonen en als kinderen in het spel zijn? Ik zie de bui al hangen...

Ik begin langzaamaan mijn twijfels te krijgen of ik hier wel mee verder wil. Ze zegt wel dat ze graag met mij samen is, maar zij steekt er zelf amper energie in om mij te kunnen zien. Ik ben ook vaker bij haar dan zij bij mij. We zien elkaar nu twee keer per week, maar dat wil niet zeggen dat zij dan de ene keer bij mij en ik de andere keer bij haar ben. Driekwart van de tijd ben ik bij haar...

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe gaan of gingen jullie hier mee om?
Het probleem zit hem in het feit dat jij meteen je gehele leven hebt verruild voor haar en haar alleen. En daar zit het probleem.

Zij heeft haar eigen leven behouden nadat jullie een relatie hadden. Naast de dingen die zij heeft opgegeven voor jullie relatie, heeft zij ook haar eigen leven behouden door een eigen hobby en waarschijnlijk ook tijd voor haar eigen vriendinnen.

Nu jij zelf geen leven hebt, geen hobby hebt waar je naartoe gaat en je ontzettend zielig loopt te doen dat je haar weinig ziet, heeft ze dit gezien, gevoeld en gemerkt. Dat is erg onaantrekkelijk. Je bent te afhankelijk van haar. Het is niet zo dat zij weinig investeert, ze investeert wel degelijk. Maar wel met haar eigen doelen, ambities en hobby's. En dat heb jij blijkbaar niet, want je bent zo wanhopig bezig om haar maar meer te zien.

Zorg voor een leven naast je leven met haar en maak je niet afhankelijk van haar. Geef haar lekker de ruimte om te doen wat ze wil doen, buiten het samen zijn om. Dat geldt ook voor jou.
pi_184845757
Jezusmina. Laat haar lekker sporten zeg.

Kun je elkaar niet meer zien op een andere manier? Zij vindt het wel prima zo denk ik... Ook niks mis mee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184845809
Ze gebruikt je voor de seks.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:50:48 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_184845811
Jullie kunnen op zondag na het sporten toch nog van alles samen doen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_184845840
ga gewoon lekker mee sporten, is ook goed voor je
  dinsdag 5 februari 2019 @ 23:04:24 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184846115
Heb je een vrouw gevonden die niet binnen de korste keren in een bankvarken verandert, is het weer niet goed.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 23:09:08 #11
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_184846227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:33 schreef X2 het volgende:
Meestal de woensdagavond en de zaterdagavond.
Vrijdagavond en zaterdag overdag sport ze ook?
En wat Lienekien zegt, na het sport zou er tpch ook genoeg tijd zijn?

Het klinkt meer alsof je een fuckbuddy bent.

Ik zou wat meer afstand nemen. Eens zien of je dan nog wat van haar hoort.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_184846772
Meer afstand nemen, en niet elke keer op die standaard avonden afspreken. Dat wordt ook routine. Klinkt als een vrij saaie relatie.

En wat hierboven ook gezegd wordt: pak je eigen leven wat meer op en focus je niet zo op haar.
pi_184846796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:46 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat jij meteen je gehele leven hebt verruild voor haar en haar alleen. En daar zit het probleem.

Zij heeft haar eigen leven behouden nadat jullie een relatie hadden. Naast de dingen die zij heeft opgegeven voor jullie relatie, heeft zij ook haar eigen leven behouden door een eigen hobby en waarschijnlijk ook tijd voor haar eigen vriendinnen.

Nu jij zelf geen leven hebt, geen hobby hebt waar je naartoe gaat en je ontzettend zielig loopt te doen dat je haar weinig ziet, heeft ze dit gezien, gevoeld en gemerkt. Dat is erg onaantrekkelijk. Je bent te afhankelijk van haar. Het is niet zo dat zij weinig investeert, ze investeert wel degelijk. Maar wel met haar eigen doelen, ambities en hobby's. En dat heb jij blijkbaar niet, want je bent zo wanhopig bezig om haar maar meer te zien.

Zorg voor een leven naast je leven met haar en maak je niet afhankelijk van haar. Geef haar lekker de ruimte om te doen wat ze wil doen, buiten het samen zijn om. Dat geldt ook voor jou.
Spijker > kop.
pi_184846830
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:09 schreef Elpis het volgende:

[..]

Vrijdagavond en zaterdag overdag sport ze ook?
En wat Lienekien zegt, na het sport zou er tpch ook genoeg tijd zijn?

Het klinkt meer alsof je een fuckbuddy bent.

Ik zou wat meer afstand nemen. Eens zien of je dan nog wat van haar hoort.
Want iedere relatie moet verzanden in iedere avond samen op de bank hangen? Zo niet dan klopt er iets niet?
pi_184847612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:33 schreef X2 het volgende:
Ik heb al een tijdje een relatie met een leuke vrouw, maar we wonen nog niet samen. We zien elkaar maar twee avonden in de week. Meestal de woensdagavond en de zaterdagavond. We blijven dan wel bij elkaar slapen, maar die ochtenden dat we elkaar zien zijn te verwaarlozen. Veel meer dan goedemorgen en een kus is het niet. Voor ons geldt dat we doordeweeks allebei om 8:30 op het werk moeten zijn en op zondagochtend wil zij op tijd opstaan om te sporten. En daar zit ook het probleem in onze relatie...
Hoe lang zijn jullie samen? Wordt er wel al gesproken over samenwonen en zo ja, op wat voor termijn?

quote:
Ik heb aangegeven dat ik haar toch wel graag minimaal 3 keer in de week wil zien. Dan heeft ze naar mijn idee nog steeds genoeg tijd voor zichzelf. Als antwoord kreeg ik dat dat helaas niet ging omdat zij dan met haar sporten in de knoop kwam. Zij sport 4 keer per week 2 uur achter elkaar. Hoe zij het vertelde kwam het over dat het sporten voor haar meer betekent dan met mij samen zijn. Als het samen zijn nu al een punt is, hoe gaat dat dan als we gaan samenwonen en als kinderen in het spel zijn? Ik zie de bui al hangen...
Dit is niet hoe het werkt hè? Anders zou zij andersom ook kunnen bepalen dat jij wel wat extra me-time zou kunnen gebruiken. Moet je niet willen bepalen voor elkaar.

Nee, beter reken je elkaar af op prioriteiten. Zij geeft nu een prioriteit aan sporten, maar wie weet of ze dat in de toekomst zo vol wil blijven houden? Wellicht traint ze voor een specifiek doel?
Jij voelt je geen prioriteit en wil dat graag afmeten aan jullie gezamenlijke tijd. Misschien is dat een dealbreaker voor jou en iets waarin ze jou niet kan of wil voorzien. Of misschien moet je haar anders leren lezen en kijken naar eventuele andere manieren waarop zou jou wel laat merken dat jij ook belangrijk bent voor haar. Vraag haar daar eens naar.

quote:
Ik begin langzaamaan mijn twijfels te krijgen of ik hier wel mee verder wil. Ze zegt wel dat ze graag met mij samen is, maar zij steekt er zelf amper energie in om mij te kunnen zien. Ik ben ook vaker bij haar dan zij bij mij. We zien elkaar nu twee keer per week, maar dat wil niet zeggen dat zij dan de ene keer bij mij en ik de andere keer bij haar ben. Driekwart van de tijd ben ik bij haar...
Als haar wenselijke frequentie nu eenmaal lager lig, dan is het nogal logisch dat ze nauwelijks moeite lijkt te doen. Jij staat kwispelend klaar om maar zoveel mogelijk samen te zijn, dus dan moet je ook hand in eigen boezem steken dat jij haar zo de kans ontneemt om die moeite op zo een manier te kunnen tonen.

Overigens hoor ik het vaker dat mannen meer de bezoekende partij zijn. Iets wat ook mede verklaard kan worden door een verschil in inrichting en verschil in het meeslepen van bagage. Zie bijvoorbeeld het verschil aan inhoud van de toilettas.

quote:
Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe gaan of gingen jullie hier mee om?
Riante ervaringen met topsport en workaholic. Denk dat je voor jezelf moet gaan bepalen hoe belangrijk de hoeveelheid samen zijn voor je is. Als dat zo belangrijk is dat je de kwaliteit niet op andere manieren kan ervaren, dan moet je misschien iemand uitzoeken die wat meer hetzelfde wil op dat gebied.
  woensdag 6 februari 2019 @ 00:51:22 #16
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184847634
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:46 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Het probleem zit hem in het feit dat jij meteen je gehele leven hebt verruild voor haar en haar alleen. En daar zit het probleem.

Zij heeft haar eigen leven behouden nadat jullie een relatie hadden. Naast de dingen die zij heeft opgegeven voor jullie relatie, heeft zij ook haar eigen leven behouden door een eigen hobby en waarschijnlijk ook tijd voor haar eigen vriendinnen.

Nu jij zelf geen leven hebt, geen hobby hebt waar je naartoe gaat en je ontzettend zielig loopt te doen dat je haar weinig ziet, heeft ze dit gezien, gevoeld en gemerkt. Dat is erg onaantrekkelijk. Je bent te afhankelijk van haar. Het is niet zo dat zij weinig investeert, ze investeert wel degelijk. Maar wel met haar eigen doelen, ambities en hobby's. En dat heb jij blijkbaar niet, want je bent zo wanhopig bezig om haar maar meer te zien.

Zorg voor een leven naast je leven met haar en maak je niet afhankelijk van haar. Geef haar lekker de ruimte om te doen wat ze wil doen, buiten het samen zijn om. Dat geldt ook voor jou.
Wat heeft zij opgegeven voor de relatie? Ik lees alleen maar dat alles op haar voorwaarden moet eigenlijk. Bij haar thuis, enkel twee keer in de week, ze wil niks opgeven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184847637
Spreek dan vrijdag tot zondag af, zien jullie elkaar het hele weekend. Dan heeft zij tijd om te sporten en jij ziet haar vaker dan 2x pw, jij blij zij blij.
pi_184847666
Ik sport ook 5 tot 6 keer per week en weet hoe belangrijk dat kan zijn voor iemand. Ik zou als ik jou was een keer meegaan sporten en kijken hoe dat bevalt.
Maar het kan ook zijn dat jullie toch niet zo goed bij elkaar passen omdat jullie die passie voor sport totaal niet delen. Move on zou ik dan zeggen.
pi_184847772
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 00:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat heeft zij opgegeven voor de relatie? Ik lees alleen maar dat alles op haar voorwaarden moet eigenlijk. Bij haar thuis, enkel twee keer in de week, ze wil niks opgeven.
Ik lees juist niet dat het op haar voorwaarden moet. TS heeft het idee dat alles op haar voorwaarden moet. Maar dat is helemaal niet het geval. Zij heeft echt wel dingen opgegeven!

Als twee mensen een relatie aangaan, dan zullen beide partners een stukje van hun eigen leven moeten opgeven voor elkaar. In het verhaal lees ik gewoon dat TS en zijn vriendin elkaar gewoon zien. Ze zien elkaar twee avonden in de week en ze blijven bij elkaar slapen. Het feit dat zij ervoor kiest om die twee avonden en die momenten met TS te beleven, heeft zij een stuk van haar leven opgegeven voor hem. Daarnaast staat er duidelijk dat zij samen met TS wil zijn. Dat is naar mijn mening echt duidelijk genoeg dat zij hem echt nog wel leuk vindt en met TS wil zijn (op haar eigen tempo en manier, wat ik heel logisch vind).

Maar het verschil zit nu in het feit dat zij me-time wil. Zij wil een aantal dingen doen die zij ook deed voor de relatie met TS, terwijl TS nadat hij zijn gehele leven heeft opgegeven aan haar, niets meer achter de hand heeft om met zijn eigen leven (hobby's etc.) aan de slag te gaan. Hij is afhankelijk geworden van haar, terwijl zij hem wellicht super leuk vond omdat hij juist een leuk leven had voor de relatie.

Als er sprake is van een relatie, dan betekent dat niet dat je opeens 24/7 op elkaar lip moet zitten. Dat gaat uiteindelijk ook niet goed. Twee partners die ambities en doelen hebben en partners elkaar daarin steunen, maar ook elkaar de ruimte daarvoor geven, kent een duurzamere basis dan wat TS nu doet. En dat is leunen op haar en hopen dat zij iets teruggeeft. Maar als hij aan zijn eigen leven werkt, dan zal zij ook teruggeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door black-soldier op 06-02-2019 01:19:02 ]
  woensdag 6 februari 2019 @ 07:11:03 #20
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184848999
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 01:08 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Ik lees juist niet dat het op haar voorwaarden moet. TS heeft het idee dat alles op haar voorwaarden moet. Maar dat is helemaal niet het geval. Zij heeft echt wel dingen opgegeven!

Als twee mensen een relatie aangaan, dan zullen beide partners een stukje van hun eigen leven moeten opgeven voor elkaar. In het verhaal lees ik gewoon dat TS en zijn vriendin elkaar gewoon zien. Ze zien elkaar twee avonden in de week en ze blijven bij elkaar slapen. Het feit dat zij ervoor kiest om die twee avonden en die momenten met TS te beleven, heeft zij een stuk van haar leven opgegeven voor hem. Daarnaast staat er duidelijk dat zij samen met TS wil zijn. Dat is naar mijn mening echt duidelijk genoeg dat zij hem echt nog wel leuk vindt en met TS wil zijn (op haar eigen tempo en manier, wat ik heel logisch vind).

Maar het verschil zit nu in het feit dat zij me-time wil. Zij wil een aantal dingen doen die zij ook deed voor de relatie met TS, terwijl TS nadat hij zijn gehele leven heeft opgegeven aan haar, niets meer achter de hand heeft om met zijn eigen leven (hobby's etc.) aan de slag te gaan. Hij is afhankelijk geworden van haar, terwijl zij hem wellicht super leuk vond omdat hij juist een leuk leven had voor de relatie.

Als er sprake is van een relatie, dan betekent dat niet dat je opeens 24/7 op elkaar lip moet zitten. Dat gaat uiteindelijk ook niet goed. Twee partners die ambities en doelen hebben en partners elkaar daarin steunen, maar ook elkaar de ruimte daarvoor geven, kent een duurzamere basis dan wat TS nu doet. En dat is leunen op haar en hopen dat zij iets teruggeeft. Maar als hij aan zijn eigen leven werkt, dan zal zij ook teruggeven.
Goed verhaal, snap je :) voor beide kanten wat te zeggen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:31:19 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_184851118
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_184851140
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:33 schreef X2 het volgende:
Ik heb al een tijdje een relatie met een leuke vrouw, maar we wonen nog niet samen. We zien elkaar maar twee avonden in de week. Meestal de woensdagavond en de zaterdagavond. We blijven dan wel bij elkaar slapen, maar die ochtenden dat we elkaar zien zijn te verwaarlozen. Veel meer dan goedemorgen en een kus is het niet. Voor ons geldt dat we doordeweeks allebei om 8:30 op het werk moeten zijn en op zondagochtend wil zij op tijd opstaan om te sporten. En daar zit ook het probleem in onze relatie...

Ik heb aangegeven dat ik haar toch wel graag minimaal 3 keer in de week wil zien. Dan heeft ze naar mijn idee nog steeds genoeg tijd voor zichzelf. Als antwoord kreeg ik dat dat helaas niet ging omdat zij dan met haar sporten in de knoop kwam. Zij sport 4 keer per week 2 uur achter elkaar. Hoe zij het vertelde kwam het over dat het sporten voor haar meer betekent dan met mij samen zijn. Als het samen zijn nu al een punt is, hoe gaat dat dan als we gaan samenwonen en als kinderen in het spel zijn? Ik zie de bui al hangen...

Ik begin langzaamaan mijn twijfels te krijgen of ik hier wel mee verder wil. Ze zegt wel dat ze graag met mij samen is, maar zij steekt er zelf amper energie in om mij te kunnen zien. Ik ben ook vaker bij haar dan zij bij mij. We zien elkaar nu twee keer per week, maar dat wil niet zeggen dat zij dan de ene keer bij mij en ik de andere keer bij haar ben. Driekwart van de tijd ben ik bij haar...

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe gaan of gingen jullie hier mee om?
Heeft ze uitgesproken dat ze echt een relatie heeft met jou? Ben je geen scharrel/FWB?

En anders is ze wat minder hecht in de relatie, dat kan. Op zich geen probleem als ze verder gewoon normaal doet en jou verder niet als voetveeg behandeld om afstand in de relatie te houden.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184852068
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 23:33 schreef DaggerOne het volgende:
Meer afstand nemen, en niet elke keer op die standaard avonden afspreken. Dat wordt ook routine. Klinkt als een vrij saaie relatie.

En wat hierboven ook gezegd wordt: pak je eigen leven wat meer op en focus je niet zo op haar.
Inderdaad dit ja. Doen jullie ook iedere keer het zelfde op zo'n avond? Doen jullie nooit overdag iets leuks samen? Wissel het een beetje af.
  woensdag 6 februari 2019 @ 16:43:49 #24
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_184858433
Is het misschien de manier dat je het claimt? Ik krijg sowieso de indruk dat jullie beide erg op jezelf gesteld zijn. Zij misschien iets meer. Dus misschien 3 dagen samen per week is voor haar heel beklemmend.

Hoe oud zijn jullie?
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_184859112
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:31 schreef Elpis het volgende:
https://forum.viva.nl/rel(...)list_messages/436745

Woon je nou wel of niet samen?
Daar ook een vaag antwoord :?

ftdz
maandag 4 februari 2019 22:35

BabyGroot schreef: ↑04-02-2019 22:29
Maar wonen jullie samen dan? Want in december was je nog met 2 vrouwen aan het daten...


Oh ja dit vraagt ook nog om uitleg . Ik deel dit account met mijn broer, dus achter dit topic zit iemand anders dan achter het andere topic onder deze naam... Het gaat hier niet om gescheiden huishoudens.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')