abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184842750
quote:
VIDEO: Gedetineerde paradeert met jas van bewaker



HEERHUGOWAARD - Opnieuw zijn schokkende video’s en foto’s van gedetineerden in de gevangenis in Heerhugowaard toegespeeld aan De Telegraaf. Op een van de foto’s is te zien hoe een gedetineerde provocerend in nota bene een jas van een bewaker poseert.

Kunnen pronken met bewakersjas aan. „Dit is goud waard voor criminelen.”
Het nieuwe beeldmateriaal volgt kort na na de publicatie van beelden van feestende en dansende gevangenen in dezelfde Penitentiaire Gevangenis (PI), vorige week. De beelden toonden toen gedetineerden die onder andere keukenmeubilair kapot smeten. Bewakers deden niets.

Stevige halen van een joint
Op de nieuwe filmpjes die met smartphones zijn gefilmd, zijn rappende gevangenen te zien. Ook is een gedetineerde te zien die wordt aangemoedigd stevige halen van een joint te nemen, waarna deze onder luid gejoel van zijn medegevangenen ontploft in zijn gezicht. De gevangenen hebben de grootste pret op de beelden en hebben lak aan het verbod op het gebruik van smartphones en drugs binnen de muren. Ze zijn vorig jaar opgenomen, bevestigt de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI).

De dienst reageert onthutst op de nieuwe beelden. „Dit is totaal onwenselijk. Dit soort incidenten zorgt er natuurlijk voor dat de scherpte op de werkvloer nogmaals extra onder de aandacht van het personeel wordt gebracht. Het staat buiten kijf dat het onacceptabel is dat gedetineerden toegang hebben gehad tot een mobiele telefoon”, laat DJI-woordvoerster Eveline Petit weten.

’Dit is goud waard voor criminelen’
Bewakers reageren geschokt op de foto van de gevangene met een jas van een bewaker. „Net als een uniform van de politie is dit soort kleding goud waard voor criminelen. Iemand kan zich voordoen als een medewerker”, laat een Penitentiair Inrichtingswerker (PIW’er) weten. Volgens de DJI is er geen gevaar: „Het personeel kent de gedetineerden.”

Naar aanleiding van de eerdere beelden uit PI Heerhugowaard heeft het Landelijke Bijzondere Bijstandsteam van DJI vijf dagen lang met twintig man alle cellen en andere ruimten waar gedetineerden komen in de afdeling Zuyder Bos doorzocht. Daarbij zijn 13 telefoons, drugs en verboden medicatie aangetroffen. Kleding van personeel is niet aangetroffen.

Straf: plaatsing in isoleercel
De DJI heeft de gevangenen uit de eerdere filmpjes bestraft met plaatsing in de isoleercel. Ook is er onderzoek ingesteld naar de smokkel van de drugs en telefoons. De dienst probeert ook de gedetineerden die zichtbaar zijn op de nieuwe beelden te straffen. „Als ze nog vastzitten”, zegt Petit. Voor wat voor delicten de bajesklanten zitten of hebben gezeten, wil ze niet zeggen.

Personeel in de gevangenissen wijt de anarchie binnen de muren aan een chronisch tekort aan mankracht, waardoor er onvoldoende zicht is op smokkel en spanningen onder gedetineerden.
https://www.telegraaf.nl/(...)-met-jas-van-bewaker
Ondertussen in de VS:


Tot zoverre het gevangeniswezen.
pi_184842809
Er wordt drugs gebruikt in de bajes? Stop de persen!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184843044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:52 schreef KoosVogels het volgende:
Er wordt drugs gebruikt in de bajes? Stop de persen!
Er wordt drugs gebruikt? Er zijn smartphones? Een gevangene heeft een jas van een bewaker aan?

Geen nieuws aldus journalist Koos.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:13:19 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_184843344
Boeiend. Het zijn ook mensen. Laat ze gewoon lekker doen wat ze willen. De straf zitten ze toch wel uit
#KICKOUTZP
pi_184844995
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:13 schreef wollah het volgende:
Boeiend. Het zijn ook mensen. Laat ze gewoon lekker doen wat ze willen. De straf zitten ze toch wel uit
Lekkere straf is het dan, eerder een beperkte vakantie dan een straf in mijn ogen.
pi_184845150
Is toch wel algemeen bekend dat het er zo aan toe gaat daar? Laten we het niet groter maken dan dat het is. Krijg je van het jarenlange bezuinigen op personeel en sluiten van gevangenissen.
pi_184845374
Nou nou wat schokkend hoor. :')

Gevangenen hebben soms ook plezier, het is wat.

Maar volgens TS moeten gevangenen natuurlijk 24 uur per dag op cel op water en brood, zonder daglicht en dagelijkse folteringen, anders worden ze niet genoeg gestraft natuurlijk. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:31:43 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184845460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:09 schreef Antaris het volgende:

[..]

Lekkere straf is het dan, eerder een beperkte vakantie dan een straf in mijn ogen.
En daar gaan we weer. :')
Mensen die denken dat een NL gevangenis een vakantie is wens ik zelf een maandje cel toe.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184845567
Ik wil ook de gevangenis in!!!
U MAD?
pi_184845686
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Nou nou wat schokkend hoor. :')

Gevangenen hebben soms ook plezier, het is wat.

Maar volgens TS moeten gevangenen natuurlijk 24 uur per dag op cel op water en brood, zonder daglicht en dagelijkse folteringen, anders worden ze niet genoeg gestraft natuurlijk. :')
Waar zeg ik dat?
pi_184847330
Nederlandse gevang, zeker als je er al vriendjes hebt zitten, is niet voldoende straffend.
  woensdag 6 februari 2019 @ 00:25:05 #12
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_184847414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Nou nou wat schokkend hoor. :')

Gevangenen hebben soms ook plezier, het is wat.

Maar volgens TS moeten gevangenen natuurlijk 24 uur per dag op cel op water en brood, zonder daglicht en dagelijkse folteringen, anders worden ze niet genoeg gestraft natuurlijk. :')
Zet deze post maar tussen de tomaten op het veld, tering hee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyr80 op 06-02-2019 05:42:57 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_184848446
Drugs gebruik in Bajessen is heel normaal, het is zelfs een richtlijn om softdrug gebruik voor lang gestrafden oogluikend toe te staan, er word in ieder geval niet actief op gezocht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_184848508
Free m’n omu.
Free m’n nefo T.
Free m’n nefo P.
  woensdag 6 februari 2019 @ 06:03:32 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_184848744
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:09 schreef Antaris het volgende:

[..]

Lekkere straf is het dan, eerder een beperkte vakantie dan een straf in mijn ogen.
Een netwerk-event.
  woensdag 6 februari 2019 @ 07:36:58 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184849206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er wordt drugs gebruikt? Er zijn smartphones? Een gevangene heeft een jas van een bewaker aan?

Geen nieuws aldus journalist Koos.
Tuurlijk niet, want de VVD van Koos is aan de macht en die is heul niet lief voor gevangenen. Law & Order! :(
pi_184850085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En daar gaan we weer. :')
Mensen die denken dat een NL gevangenis een vakantie is wens ik zelf een maandje cel toe.
Het mooie is, mensen die dakloos geraakt zijn kunnen vaak niet eens gebruik maken van een nachtopvang en zijn dan genoodzaakt om op straat te liggen.
Na hun "straf" worden ze weer netjes geholpen om weer in de maatschappij te geraken en krijgen alle nodige hulp.

Je kunt dus beter een crimineel zijn dan dakloos raken.

In de gevangenis zal het heus niet altijd feest zijn, maar je krijgt wel mooi onderdak, eten en tot zekere hoogte rust.
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:22:54 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184850134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:18 schreef Antaris het volgende:

[..]

Het mooie is, mensen die dakloos geraakt zijn kunnen vaak niet eens gebruik maken van een nachtopvang en zijn dan genoodzaakt om op straat te liggen.
Je kunt dus beter een crimineel zijn dan dakloos raken.
Na hun "straf" worden ze weer netjes geholpen om weer in de maatschappij te geraken en krijgen alle nodige hulp.

In de gevangenis zal het heus niet altijd feest zijn, maar je krijgt wel onderdak, eten en tot zekere hoogte rust.
En wat is nu je alternatief? :')

Kerkers maken en lijfstraffen invoeren? Of gevangenen ook dakloos maken?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184850151
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En wat is nu je alternatief? :')

Kerkers maken en lijfstraffen invoeren? Of gevangenen ook dakloos maken?
Wat denk je zelf?

Van hoog niveau hoor, domme emoticons gebruiken.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:28:32 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184851084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 09:24 schreef Antaris het volgende:
Wat denk je zelf?
Tsja ik heb geen idee man. Ik kan geen gedachtes lezen.

Ik vind dat een gevangenisstraf voor een groot deel gericht moet zijn op rehabilitatie en terugkeer naar de maatschappij. Daar heb je meer aan dan iemand jarenlang opsluiten en/of als een stuk tuig behandelen zoals in de gevangenissen van de VS en andere tweede/derde wereldlanden.

Daarnaast onderschatten mensen wat het is om gevangen te zitten. Je vrijheid wordt letterlijk van je afgepakt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:30:33 #21
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184851107
De reacties hier... de mens is gedoemd.
And so is the past
pi_184851572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tsja ik heb geen idee man. Ik kan geen gedachtes lezen.

Ik vind dat een gevangenisstraf voor een groot deel gericht moet zijn op rehabilitatie en terugkeer naar de maatschappij. Daar heb je meer aan dan iemand jarenlang opsluiten en/of als een stuk tuig behandelen zoals in de gevangenissen van de VS en andere tweede/derde wereldlanden.

Daarnaast onderschatten mensen wat het is om gevangen te zitten. Je vrijheid wordt letterlijk van je afgepakt.
Wat ik wilde zeggen is dat mensen door omstandigheden dakloos zijn geraakt het maar lekker uit moeten zoeken hoe ze overleven en wanneer je in detentie hebt gezeten (lekker warm, avondeten, tv) dan heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van reclassering.

Ik kan me goed herinneren dat ene Dhr Rutte wel heel stoer een opmerking maakte dat in Nederland niemand op straat in een kartonnen doos hoeft te slapen, maar in werkelijkheid is het totaal anders.

Persoonlijk vind ik projectjes zoals in de USA waarbij gedetineerden voor een hondje moeten zorgen best wel een goed alternatief. Mensen bewust maken om zorgzaam te zijn en verantwoordelijkheid te nemen.

Mensen primitief opsluiten in een hok is uiteraard ook geen oplossing, dat maakt hoogstwaarschijnlijk alleen maar erger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Antaris op 06-02-2019 16:55:19 ]
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:35:33 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184859471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:09 schreef Antaris het volgende:

[..]

Lekkere straf is het dan, eerder een beperkte vakantie dan een straf in mijn ogen.
De straf is vrijheidsbeperking, opsluiting. Al het andere ( geen drugs, telefoon, internet, werk of studie) is extra en dus niet legitiem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_184862545
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De straf is vrijheidsbeperking, opsluiting. Al het andere ( geen drugs, telefoon, internet, werk of studie) is extra en dus niet legitiem.
Drugs is gewoon een levensbehoefte of niet?
pi_184862690
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De straf is vrijheidsbeperking, opsluiting. Al het andere ( geen drugs, telefoon, internet, werk of studie) is extra en dus niet legitiem.
Met een telefoon en internet wordt uitbreken ook een stuk makkelijker.

En werk en studie hoeven geen straf te zijn, kan ook zinvolle tijdsbesteding zijn waar je buiten de gevangenis ook iets aan hebt.
  woensdag 6 februari 2019 @ 23:40:04 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184867122
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 20:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Drugs is gewoon een levensbehoefte of niet?
Afhankelijk van je definitie van drugs: ja.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')