abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 7 februari 2019 @ 13:58:11 #26
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_184874781
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:54 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik begrijp alleen wel dat arbeiders partijen als de PvdA de rug toekeren en op andere partijen gaan stemmen. Dat zie je niet alleen in Nederland, in heel Europa zie je dat de sociaaldemocraten flink terrein verliezen.
Ja, helemaal ingekapseld door de EU en WTO afspraken/dictaten. Precies zoals Hayek het beoogde met het 'onttronen van de politiek'.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_184874950
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 13:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, helemaal ingekapseld door de EU en WTO afspraken/dictaten. Precies zoals Hayek het beoogde met het 'onttronen van de politiek'.
Dat vind ik toch iets te makkelijk wat betreft de PvdA en diverse andere sociaal-democratische partijen. Velen hebben toch zelf het idee opgevat van "de derde weg" en "het afschudden van de ideologische veren".

De PvdA had niet met de VVD hoeven regeren bijvoorbeeld.

Er zijn binnen de kaders die de EU ons biedt nog altijd (duidelijk) linkse keuzes mogelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:23:18 #28
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_184875159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:11 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat vind ik toch iets te makkelijk wat betreft de PvdA en diverse andere sociaal-democratische partijen. Velen hebben toch zelf het idee opgevat van "de derde weg" en "het afschudden van de ideologische veren".

De PvdA had niet met de VVD hoeven regeren bijvoorbeeld.

Er zijn binnen de kaders die de EU ons biedt nog altijd (duidelijk) linkse keuzes mogelijk.
Daar heb je zeker een punt. Het hele TINA gebrabbel slaat nergens op. Vaak wordt er gedaan alsof globalisering maar n keuze geeft, en dat wordt zelfs door het Financieel Dagblad betwist.

Ondertussen wordt de economie van Nederland wel degelijk steeds brozer en zwakker.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')