abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:07:18 #1
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184841803
Lieve FOK!kers

Mijn otootje was bij de garage voor een APK. Vorige week opgehaald, goedgekeurd, niets aan de hand. Tot mijn verbazing ontdek ik dit weekend, als ik mijn grote boodschappentassen in de kofferbak wil zetten, dat de zomerbanden die daar al sinds oktober gezellig meerijden zijn verdwenen!
Natuurlijk direct gebeld: wat is er gebeurd? Reactie van de garagist: 'Die hebben we afgevoerd' Op mijn verbaasde 'waarom?' zei hij: 'u heeft ons niet expliciet gezegd dat ze niet weg mochten'.

Wat de Frankrijk? Dus ik moet eigenlijk blij zijn dat mijn radio er nog in zit?

Graag word ik door jullie geholpen met wat wetsartikelen, voorwaarden, jurisprudentie of verhalen over vergelijkbare situaties om mee te nemen als ik vrijdag het gesprek met de garagebaas aanga...

Mijn dank is groot!
Prrrrr
pi_184841846
Hoewel het vreemd is dat je je banden gedurende de winter in je bagageruimte bewaart, heb je geen opdracht gegeven om de banden af te voeren. Zij moeten alleen apk doen en daarvoor naar je reservewiel kijken, maar anders dan dat hebben ze niks in je bagageruimte te zoeken, laat staan dat ze je banden verwijderen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:11:57 #3
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_184841889
Dus ze ontkennen niet dat ze dat gedaan hebben? Dan sta je natuurlijk al een stuk sterker.
pi_184842459
Vraag jezelf af hoeveel profiel er nog op die banden zat.

Als het weinig tot niets is dan zou ik ze vertellen dat ze zoiets niet moeten flikken en het daar verder bij laten.

Zat er nog meer profiel op dan moeten ze met een oplossing komen.
pi_184842534
Gelijkwaardige banden terugeisen, anders aangifte van diefstal doen.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 20:48:02 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184842687
:')

Vraag de garage of ze het oplossen, en je anders aangifte van diefstal doet. Neem dat gesprek op.
Dum de dum
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:09:03 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184843239
Aardige kofferbak...


quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:48 schreef Fe2O3 het volgende:
:')

Vraag de garage of ze het oplossen, en je anders aangifte van diefstal doet. Neem dat gesprek op.
Verder dit.
And so is the past
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:36:13 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184844022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:07 schreef mspoez het volgende: Op mijn verbaasde 'waarom?' zei hij: 'u heeft ons niet expliciet gezegd dat ze niet weg mochten'.
:D :o
Serieus, hoe krijgt hij het verzonnen... Hier kan echt een heel leuk ONZ topic uit voort komen vlgs mij!

:@ Sorry... voor jou helemaal niet grappig, maar echt... :D
***
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:39:25 #9
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184844129
Gelukkig heb ik dat subforum uit mijn AT gegooid :-)
Prrrrr
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:40:04 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_184844153
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:39 schreef mspoez het volgende:
Gelukkig heb ik dat subforum uit mijn AT gegooid :-)
Ik ook, maar ik voel hier een nieuw 'maar ik had hem toch gekocht'. ;)
***
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:40:24 #11
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184844168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik voel hier een nieuw 'maar ik had hem toch gekocht'. ;)
:D
Prrrrr
pi_184844368
Op zich vind ik het niet erg verwonderlijk. Banden weg gooien gaat niet heel eenvoudig als particulier.
Als het enkel de banden waren en niet de velgen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het garagebedrijf dacht dat ze je een plezier deden om ze verantwoord af te voeren.

Volgende keer een klein beetje een opgeruimde auto brengen voor de APK.
pi_184844559
Bizarre reacties zitten hier tussen. Iemand anders gaat jouw spullen uit jouw kofferbak ongevraagd verwijderen. Dat is gewoon diefstal, boeit niet hoeveel profiel er op zat. Misschien wou je er een schommel mee maken of had je ze nodig om iets zwaars mee te ondersteunen. Of ze waren nog prima. Laat ze maar wat vervangende exemplaren regelen hoor!


Oh en btw: banden weggooien als particulier is heel eenvoudig en gratis - gewoon bij de milieustraat. Maar dat doet er hier helemaal niet toe.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_184844641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
Op zich vind ik het niet erg verwonderlijk. Banden weg gooien gaat niet heel eenvoudig als particulier.
Als het enkel de banden waren en niet de velgen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het garagebedrijf dacht dat ze je een plezier deden om ze verantwoord af te voeren.

Volgende keer een klein beetje een opgeruimde auto brengen voor de APK.
Waarom gaat banden weggooien als particulier niet eenvoudig? Je flikkert ze in je kofferbak en rijdt naar de milieustraat van je gemeente.

Garage moet niet ongevraagd dingen weggooien. Als men dacht je een plezier te doen hadden ze je ook even kunnen bellen. Gewoon nieuwe eisen dus
pi_184844716
Omg mijn kofferbak (en auto :+ ) ligt altijd ramvol troep :D
Zou cool zijn als mijn garage m ook eens opruimt bij de APK :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:06:11 #16
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_184844910
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 20:07 schreef mspoez het volgende:


Wat de Frankrijk? Dus ik moet eigenlijk blij zijn dat mijn radio er nog in zit?


Dit is wel echt een goeie :D
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_184845038
quote:
Op dinsdag 5 februari 2019 21:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
Op zich vind ik het niet erg verwonderlijk. Banden weggooien gaat niet heel eenvoudig als particulier.
Als het enkel de banden waren en niet de velgen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het garagebedrijf dacht dat ze je een plezier deden om ze verantwoord af te voeren.

Volgende keer een klein beetje een opgeruimde auto brengen voor de APK.
Gewoon inleveren bij de milieustraat.
pi_184845491
Belachelijk, en dan met name de redenatie van de garage om dit zo te doen. Maar goed, wie weet bedoelen ze met "afgevoerd" dat ze ze gewoon in een container oid daar gegooid hebben en kun je ze nu nog terugkrijgen...

Wat voor garage was dit eigenlijk? Dealer, eenmanszaakje, etc?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:36:09 #19
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_184845545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Belachelijk, en dan met name de redenatie van de garage om dit zo te doen. Maar goed, wie weet bedoelen ze met "afgevoerd" dat ze ze gewoon in een container oid daar gegooid hebben en kun je ze nu nog terugkrijgen...
Helaas, ze zijn echt al afgevoerd.
quote:
Wat voor garage was dit eigenlijk? Dealer, eenmanszaakje, etc?
Kwikfit.
Prrrrr
pi_184845587
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:36 schreef mspoez het volgende:

[..]

Helaas, ze zijn echt al afgevoerd.

[..]

Kwikfit.
Mmm. Kwikfit, daar heb ik wel vaker wat vrij slechte verhalen over gehoord en gelezen. Maar dit is een nieuwe. :')
pi_184847250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
het garagebedrijf dacht
Het garagebedrijf moet niet dachten maar denken.
Als ze menen dat die banden niet meer goed zijn dan moeten ze even bellen wat TS er mee wil.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 6 februari 2019 @ 00:13:19 #22
408813 crew  trein2000
pi_184847305
Verduistering 321 Sr. Ik zou aangifte doen bij de politie.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184849051
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:53 schreef powerflux het volgende:
Bizarre reacties zitten hier tussen. Iemand anders gaat jouw spullen uit jouw kofferbak ongevraagd verwijderen. Dat is gewoon diefstal, boeit niet hoeveel profiel er op zat. Misschien wou je er een schommel mee maken of had je ze nodig om iets zwaars mee te ondersteunen. Of ze waren nog prima. Laat ze maar wat vervangende exemplaren regelen hoor!


Oh en btw: banden weggooien als particulier is heel eenvoudig en gratis - gewoon bij de milieustraat. Maar dat doet er hier helemaal niet toe.
Idd, laat ze maar een nieuwe set banden geven. Een beetje nette garage belt je gewoon op als ze iets willen doen wat niet vooraf afgesproken is.
pi_184849235
Vervangende banden is wel het minste wat ze kunnen aanbieden, uit zichzelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
Op zich vind ik het niet erg verwonderlijk. Banden weg gooien gaat niet heel eenvoudig als particulier.
Als het enkel de banden waren en niet de velgen, dan kan ik me heel goed voorstellen dat het garagebedrijf dacht dat ze je een plezier deden om ze verantwoord af te voeren.

Volgende keer een klein beetje een opgeruimde auto brengen voor de APK.
De garage is er niet om automobilisten te plezieren, die is er voor het uitvoeren van afgesproken werkzaamheden.

Die laatste zin: :')
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:21:45 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184850121
Het mooie is, TS heeft als het goed is ook een verwijderingsbijdrage per band betaald :)
Dum de dum
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')