abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:57:47 #201
191665 crew  Samzz
Pin up
pi_184854694
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap jouw reactie hoor. Maar ik weet dat het ook bij biologische kinderen zo kan werken dat de moeder de zorgtaak teveel vindt. Helaas...

Als het nu alleen even voor en na de bevalling zo is, dan kan dat natuurlijk ook. We kennen de fysieke en/of emotionele toestand niet.
Oh maar dat geloof en snap ik ook wel. Maar ik vind het nu overkomen alsof baby plaats 1 krijgt en die kinderen gaan maar lekker naar de BSO, alsof ze een last zijn of zo.

Ik kan me voorstellen dat de vader daar ook niet helemaal happy mee is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:57:54 #202
401485 Molo
Never feed after midnight
pi_184854697
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap jouw reactie hoor. Maar ik weet dat het ook bij biologische kinderen zo kan werken dat de moeder de zorgtaak teveel vindt. Helaas...

Als het nu alleen even voor en na de bevalling zo is, dan kan dat natuurlijk ook. We kennen de fysieke en/of emotionele toestand niet.
Emotioneel labiel/kwetsbaar komt ze nu wel over, maar weet niet hoe dat voor de hormonenbende was

Ik snap wel meer niet van TS geloof ik
Respect to the man in the ice cream van
pi_184854852
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn toch onderdeel van het gezin en hebben dus ook recht om gewoon thuis te komen?

Ik zie niet waarom dat anders zou moeten zijn dan voor biologische kinderen.
Omdat ze ook naar bso moesten als ik geen verlof had gehad.

Ik zie de verlofperiode als een periode waarin je hoort te binden met de baby, rust kan nemen en went aan de nieuwe situatie.

Als mijn verlof voorbij is, ga ik minder uren werken en gaat de baby naar de oma tijdens mijn werkdagen. De kinderen moeten dan ook weer naar bso, dus ik zie het nut eigenlijk niet van bso onderbreken. Voor mij wekt het op dit moment alleen maar irritatie op.
pi_184854862
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh maar dat geloof en snap ik ook wel. Maar ik vind het nu overkomen alsof baby plaats 1 krijgt en die kinderen gaan maar lekker naar de BSO, alsof ze een last zijn of zo.

Het is wel ‘grappig’ dat jij nu exact dezelfde term gebruikt als ik eerder.

Zoals TS het schrijft komt het inderdaad over alsof ze haar stiefkinderen als last ziet. En, laten we eerlijk zijn, dat zullen ze ook best wel eens zijn, maar die mindset is verontrustend.
pi_184854898
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:05 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]

Ik zie de verlofperiode als een periode waarin je hoort te binden met de baby, rust kan nemen en went aan de nieuwe situatie.

Als mijn verlof voorbij is, ga ik minder uren werken en gaat de baby naar de oma tijdens mijn werkdagen. De kinderen moeten dan ook weer naar bso, dus ik zie het nut eigenlijk niet van bso onderbreken. Voor mij wekt het op dit moment alleen maar irritatie op.
De vraag is dan wel waar die irritatie zit.
pi_184854903
Ik denk dat in veel gevallen ook bij biologische kinderen de BSO gewoon door blijft lopen tijdens verlof van de moeder. Sowieso mag je in veel plaatsen blij zijn dat je een plekje hebt en geef je dat niet op voor een paar maanden.

Maar goed, tS geeft erg selectief antwoord en vertelt niet alles, dus het is moeilijk beoordelen hoe het nu precies zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184854945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het lijkt mij beter dan mensen zorgen voor hun echte, eigen kinderen ipv die te verwaarlozen en voor andermans gespuis te gaan zorgen.
Ik hoop serieus dat jij geen vader/moeder bent.

Hoe je praat over andermans kinderen is niet normaal. Kinderen kunnen helaas niet kiezen in welk gezin ze worden geboren.

Maar je zal wel een troll zijn.
pi_184854971
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:57 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik kan mij ook voorstellen als dit hun derde kindje samen was geweest de andere kinderen ook gewoon naar de BSO waren blijven gegaan.
Volgens mij is het behalve genieten met je kind, ook geen pretje om moeder te worden (hele nachten eruit, borstvoeding geven om x aantal uur en herstellen van de inspanning).

Sterker nog, ik denk dat de huidige kinderen ook wat balans moet vinden in het stuiteren en stil zijn voor de baby :D

Ik ben een man, dus het is maar gokken. Maar ik zie toch ook altijd op de geboortekaartjes staan.
Mama en kind rusten van twee tot vijf
Hell To The Liars
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:14:35 #209
191665 crew  Samzz
Pin up
pi_184855075
quote:

[..]

Omdat je dan niet thuis bent. Nu ben je dat wel en is de oudste al 12.

En verlof is inderdaad een bindingperiode, maar ook de tijd om aan een nieuwe situatie te wennen. De situatie waarbij er een nieuw gezinslid is, maar ook die waar sowieso een van de twee kinderen niet meer naar de BSO zal gaan.

Daarnaast snap ik nog steeds niet waarom zorg dragen voor je kinderen terwijl je thuis bent irritatie opwekt.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:16:22 #210
191665 crew  Samzz
Pin up
pi_184855122
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik kan mij ook voorstellen als dit hun derde kindje samen was geweest de andere kinderen ook gewoon naar de BSO waren blijven gegaan.
Volgens mij is het behalve genieten met je kind, ook geen pretje om moeder te worden (hele nachten eruit, borstvoeding geven om x aantal uur en herstellen van de inspanning).

Sterker nog, ik denk dat de huidige kinderen ook wat balans moet vinden in het stuiteren en stil zijn voor de baby :D

Ik ben een man, dus het is maar gokken. Maar ik zie toch ook altijd op de geboortekaartjes staan.
Mama en kind rusten van twee tot vijf
Maar dat is ook logisch. Rust nodig hebben. Maar die kinderen zijn ook niet de hele dag thuis he. Die gaan tot 15 u (?) naar school.

En dat was dus de vraag, of de biologische kinderen ook naar de BSO hadden gemoeten of niet.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:18:44 #211
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184855178
quote:

[..]

Wat raar verwoord imo. Die nieuwe situatie waar je het over hebt...daar horen je andere kinderen toch ook gewoon bij?

Rusten kan je elke dag tot 15.00..

Het komt op mij echt nog steeds over alsof je best een groot onderscheid maakt tussen je stiefkinderen en de baby.

Zelf zou ik juist die kinderen opvangen. Die horen ook bij de nieuwe situatie...dus hoe moet je nu wennen aan de nieuwe situatie?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:19:44 #212
401485 Molo
pi_184855200
quote:

[..]

Neemt je vent ook nog verlof op? Lijkt me ook wel handig als die bindt met de baby
pi_184855233
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De vraag is dan wel waar die irritatie zit.
De irritatie ontstaat omdat iedereen (partner en kinderen) ervan uitgaat dat ik ineens fulltime 'beschikbaar' ben en dat het allemaal wel kan. Dat ik wel genoeg rust heb tot 15 uur en tussen 15 en 19 uur even voor 3 kinderen kan zorgen.

Ik snap dat veel moeders dit doen/deden, maar het verschil is dat ik nog geen ervaring heb met een echte mama zijn en daarnaast nog nooit een baby heb gehad.

Ik wil tijdens mijn verlof dan ook kunnen genieten en wil er geen chaotische periode van maken met verdeelde aandacht en overal moeten bijspringen.
pi_184855306
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:21 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]

De irritatie ontstaat omdat iedereen (partner en kinderen) ervan uitgaat dat ik ineens fulltime 'beschikbaar' ben en dat het allemaal wel kan. Dat ik wel genoeg rust heb tot 15 uur en tussen 15 en 19 uur even voor 3 kinderen kan zorgen.

Ik snap dat veel moeders dit doen/deden, maar het verschil is dat ik nog geen ervaring heb met een echte mama zijn en daarnaast nog nooit een baby heb gehad.

Ik wil tijdens mijn verlof dan ook kunnen genieten en wil er geen chaotische periode van maken met verdeelde aandacht en overal moeten bijspringen.
Ik vind dit eigenlijk wel een fair punt :)
Zeker als dit "maar" voor 8 weken is ofzo.. en dat het daarna wat rustiger en normaler wordt voor iedereen (lees 5 mensen in een gezin)
Hell To The Liars
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:27:32 #215
273461 crew  AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184855365
quote:

[..]

En dit is waarom sommige mensen hier het idee hebben dat je toch echt onderscheid maakt tussen je stiefkinderen en de komende baby. Je wilt je aandacht niet verdelen? :+ Joh, die andere twee zijn toch net zo belangrijk?

Je wilt graag wennen aan de nieuwe situatie, maar dat lukt niet als je je eigen kinderen niet eens wil opvangen. Die horen namelijk bij de nieuwe situatie.

Kan begrijpen dat je de eerste weken wat meer rust wilt, maar dan communiceer je dat toch naar je kinderen toe? Betrek hun bij het proces, laat weten dat het vermoeiend voor je gaat zijn...in plaats van gewoon te weigeren om ze op te vangen. Wat ik sowieso een rare benaming vind voor je eigen kinderen, maar dat terzijde.

In de OP gaf je aan dat je bang was dat ze jaloerse gevoelens zouden krijgen. Dat ze gingen denken dat zij niet zo belangrijk zijn als de baby. Als ik je posts zo lees is die angst wel terecht imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox One: Alwayshappyz | Photographer: D610, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, Game of Thrones, Person of Interest, Homeland, Brothers & Sisters, Veronica Mars & many more!
pi_184855389
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar dat is ook logisch. Rust nodig hebben. Maar die kinderen zijn ook niet de hele dag thuis he. Die gaan tot 15 u (?) naar school.

En dat was dus de vraag, of de biologische kinderen ook naar de BSO hadden gemoeten of niet.
Ik denk dat de afweging van miss_sly dan voor de hand ligt: als je volgend jaar ook nog 2 dagen gebruikt wilt maken van de BSO voor de jongste, dan is het handig om dat door te laten lopen.

Voor de 12-jarige is het opzeggen van de BSO onderhand sowieso al een logische stap, zwangerschapsverlof of niet.
Je krijgt van mij acht punten en drie strepen
pi_184855400
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij ook af. Ik durf hier eigenlijk geen antwoord op te geven, want ik weet het niet. Ik heb nog geen ervaring met biologische kinderen.

Ik vraag mij nu ook af of ik bepaalde dingen minder/niet erg zou vinden als mijn biologische kinderen dat zouden doen.

De liefde is denk ik inderdaad anders, onvoorwaardelijker voor eigen kinderen. Ook al wil je dat niet toegeven. Maar andersom is dat natuurlijk ook zo richting de moeder. Hoe gemeen de moeder ook is, de cadeautjes die bijvoorbeeld gemaakt worden voor moederdag gaan naar de moeder. Ik krijg ook wat, maar nummer 1 blijft mama. Wat ook gewoon logisch is.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:30:41 #218
191665 crew  Samzz
Pin up
pi_184855420
quote:

[..]

Waarom denk je dat je dat niet kunt?

quote:
En wel twee kinderen hebt lopen die van dusdanige leeftijd zijn dat ze je kunnen helpen, zelfstandig dingetjes kunnen doen, zichzelf kunnen vermaken. En je hebt toch inderdaad ook van 0900 u (geen idee hoe laat school begint?) tot 15u dat je kunt doen wat je wil?

Je gaf zelf al aan dat de 12-jarige binnenkort al niet meer naar de BSO gaat. Die kan dan op zijn minst na school thuiskomen?

Welke rol speelt de vader? Heeft hij ook verlof? Newmt hij extra dagen op?

quote:
k wil tijdens mijn verlof dan ook kunnen genieten en wil er geen chaotische periode van maken met verdeelde aandacht en overal moeten bijspringen.
Goed dat je dat wil. Maar je hebt ook nog een gezin. En die verdeelde aandacht hoort daar bij.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:31:47 #219
191665 crew  Samzz
Pin up
pi_184855432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik denk dat de afweging van miss_sly dan voor de hand ligt: als je volgend jaar ook nog 2 dagen gebruikt wilt maken van de BSO voor de jongste, dan is het handig om dat door te laten lopen.

Voor de 12-jarige is het opzeggen van de BSO onderhand sowieso al een logische stap, zwangerschapsverlof of niet.
Die redenatie zou ik dan ook snappen. Maar op die manier komt wat TS zegt niet op mij over.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:32:46 #220
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_184855453
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:09 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]

Ik hoop serieus dat jij geen vader/moeder bent.

Hoe je praat over andermans kinderen is niet normaal. Kinderen kunnen helaas niet kiezen in welk gezin ze worden geboren.

Maar je zal wel een troll zijn.
Ik ben dat dus wel en zorg voor mijn eigen kinderen. Iets wat schijnbaar steeds zeldzamer lijkt te gaan worden.

En in dit onderwerp zie je het ook weer naar boven komen, nu ze een echt kind krijgt, wordt ineens duidelijk dat er wel degelijk een verschil in zit.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
pi_184855470
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die redenatie zou ik dan ook snappen. Maar op die manier komt wat TS zegt niet op mij over.
Ik denk dat TS misschien nog maar 2 of 3 dagen gaat werken na haar zwangerschap, dat het zoiets is. Anders snap ik niet waarom de toekomstige situatie qua opvang niet als uitgangspunt dient en dat pa kinderen loopt lekker te maken met niet meer naar de BSO hoeven.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 14:34:31 #222
191665 crew  Samzz
Pin up
pi_184855484
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:29 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij ook af. Ik durf hier eigenlijk geen antwoord op te geven, want ik weet het niet. Ik heb nog geen ervaring met biologische kinderen.

Ik vraag mij nu ook af of ik bepaalde dingen minder/niet erg zou vinden als mijn biologische kinderen dat zouden doen.

De liefde is denk ik inderdaad anders, onvoorwaardelijker voor eigen kinderen. Ook al wil je dat niet toegeven. Maar andersom is dat natuurlijk ook zo richting de moeder. Hoe gemeen de moeder ook is, de cadeautjes die bijvoorbeeld gemaakt worden voor moederdag gaan naar de moeder. Ik krijg ook wat, maar nummer 1 blijft mama. Wat ook gewoon logisch is.
Dat is inderdaad allemaal hartstikke logisch.

Maar jij hebt als volwassene wel de keuze gemaakt te gaan zorgen voor de stiefkinderen van je partner. En daar horen verantwoordelijkheden bij.
  woensdag 6 februari 2019 @ 14:36:07 #223
401485 Molo
pi_184855521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ben dat dus wel en zorg voor mijn eigen kinderen. Iets wat schijnbaar steeds zeldzamer lijkt te gaan worden.

En in dit onderwerp zie je het ook weer naar boven komen, nu ze een echt kind krijgt, wordt ineens duidelijk dat er wel degelijk een verschil in zit.
Lazer toch op man :D
pi_184855525
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Arme kinderen.
pi_184855535
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is inderdaad allemaal hartstikke logisch.

Maar jij hebt als volwassene wel de keuze gemaakt te gaan zorgen voor de stiefkinderen van je partner. En daar horen verantwoordelijkheden bij.
En in de OP lees ik dat ze pas sinds kort samen wonen. Dus de kinderen krijgen sowieso weinig wentijd, die moeten zich ook maar aanpassen aan het tempo van de veranderingen.

Terwijl TS er zelf voor heeft gekozen dat er veel verandert in korte tijd.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')