abonnement Unibet Coolblue
pi_184851138
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:22 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar die kinderen zijn toch 9 en 12? Je doet net alsof je de zorg voor 2 peuters op je nek krijgt.
Terwijl het over kinderen gaat die je zelfs hier en daar een handje kunnen helpen. En vooral niet de hele tijd zorg nodig hebben, niet de hele tijd aan je rok hangen.

Gewoon eens praten met die kinderen en afspraken maken. Leg uit dat het laatste stukje zwangerschap best zwaar kan zijn, dat je wat rust nodig hebt bv. Geef ze evt wat huishoudelijke taken die je meer rust en ruimte op andere manieren geven.

Vraag eens hoe zij erin staan, of ze zorgen hebben en waar ze zich op verheugen. Maak ze deel van het proces ipv ze erbuiten te willen houden. Ja het is jouw baby, jouw zwangerschap, maar het is ook hun nieuwe broertje/zusje.
Eens!
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:34:44 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184851153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat er bijvoorbeeld veel geslapen moet worden en dat het betekent dat ze mee kunnen of zelfs moeten helpen door rustig aan te doen dan of buiten of bij een vriendje te gaan spelen ofzo.
Ik weet niet of ik het hier mee eens ben... ik begrijp het, maar een kindje slaapt tot 1 jaar sowieso heel veel, je kan (en mag, vind ik) niet verlangen van de kinderen altijd maar stil te moeten zijn en buitenspelen met vriendjes. Daar moet enig flexibiliteit in zijn en ik denk dat dat geheid een punt zal worden met de gevoelens die ze nu heeft.
pi_184851218
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het hier mee eens ben... ik begrijp het, maar een kindje slaapt tot 1 jaar sowieso heel veel, je kan (en mag, vind ik) niet verlangen van de kinderen altijd maar stil te moeten zijn en buitenspelen met vriendjes. Daar moet enig flexibiliteit in zijn en ik denk dat dat geheid een punt zal worden met de gevoelens die ze nu heeft.
Alsof een baby stilte nodig heeft om te slapen. ;)

Het werkt gewoon het beste als iedereen lekker normaal blijft doen. In plaats van de baby het centrum van het universum te maken. Die redden zich ook prima als ze mee moeten in de vaart der volkeren.
  woensdag 6 februari 2019 @ 10:42:37 #104
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_184851279
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alsof een baby stilte nodig heeft om te slapen. ;)

Het werkt gewoon het beste als iedereen lekker normaal blijft doen. In plaats van de baby het centrum van het universum te maken. Die redden zich ook prima als ze mee moeten in de vaart der volkeren.
De mijne niet, maar ik ken er genoeg die dat wel nodig hebben.
Of waarvan de ouders denken dat ze het nodig hebben :P dat kan ook.

Maar zeker eens dat iedereen gewoon lekker normaal moet blijven doen.
pi_184851302
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

Met zo een zin wek je in mijn ogen wel degelijk de suggestie dat het per se door ts d'r gevoelens zou moeten komen en dat het derhalve haar taak is om dat op te lossen. Eens dat het sowieso een aandachtspunt is hoor, juist ook vooral vanuit de gedachte dat het een vrij normale response kan zijn ongeacht die niet per se met stiefmoeders gedrag en gevoelens samen hoeft te hangen en dus ook niet per se daarmee voorkomen kan worden. Ts voelt zich nu al schuldig, laat staan met een energievretende baby en een post-partum lijf na een eerste bevalling, dus dan vind ik die nuance wel belangrijk om te noemen.

Om nog maar niet te spreken over de hier niet genoemde papa die net zo goed de taak heeft om een en ander in goede banen te leiden. Die is net zo goed verantwoordelijk voor het opbouwen van een nieuwe dynamiek en dan ben ik het net als jij eens dat hij niet handig deed door ze blij te willen maken met thuis mogen blijven van de bso, voor dat met ts uitgesproken te hebben. Zo kun je ook scheve ogen creëren en dat begint dan met zijn handelen, waardoor zij de boeman lijkt.
Vader heeft uiteraard de belangrijkste taak hierin. Dit soort onhandigheden kunnen kinderen een hele nare bijsmaak geven als ze zich blijven opstapelen.

quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ach, bij kinderen hoort dat. Wat te denken van de gloednieuwe auto op de oprit hier waar de oudste met een steentje de zijkant bekrast. Lullig. Duur. En ja, slechts materieel. Mag je overigens best boos om worden, maar echt belangrijk is het nou ook weer niet.

Wen eraan. Kinderen doen soms dingen die jou geld gaan kosten.
Bekrassen is toch wel een beetje met opzet beschadigen. In dat wipstoeltje gaan zitten is meer enthousiaste nieuwsgierigheid. Kind ziet dat zoiets daarvoor bedoeld is en staat er niet bij stil dat zoiets is gemaakt voor het gewicht van een baby en dat dat nog een verschil is met hun eigen gewicht.

Dus boos worden vind ik overtrokken, gewoon uitleggen dat je het zo stuk kan maken is voldoende. En vervolgens óók uitleggen wanneer de baby erin kan zitten (en waarom niet eerder?) en dat hij erin kan wiegen enz. enz.
pi_184851316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:34 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het hier mee eens ben... ik begrijp het, maar een kindje slaapt tot 1 jaar sowieso heel veel, je kan (en mag, vind ik) niet verlangen van de kinderen altijd maar stil te moeten zijn en buitenspelen met vriendjes. Daar moet enig flexibiliteit in zijn en ik denk dat dat geheid een punt zal worden met de gevoelens die ze nu heeft.
Eens ja. Ik bedoelde het dan ook vooral om een wat realistischer beeld te scheppen van wat komen gaat en niet dat zij alles moeten aanpassen voor de baby. Daar had ik zelf meer nuance in aan moeten brengen ja.
pi_184851404
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:44 schreef Chia het volgende:

Bekrassen is toch wel een beetje met opzet beschadigen. In dat wipstoeltje gaan zitten is meer enthousiaste nieuwsgierigheid. Kind ziet dat zoiets daarvoor bedoeld is en staat er niet bij stil dat zoiets is gemaakt voor het gewicht van een baby en dat dat nog een verschil is met hun eigen gewicht.

Dus boos worden vind ik overtrokken, gewoon uitleggen dat je het zo stuk kan maken is voldoende. En vervolgens óók uitleggen wanneer de baby erin kan zitten (en waarom niet eerder?) en dat hij erin kan wiegen enz. enz.
Het gaat mij om zijn algemeenheid. Kinderen maken dingen stuk, kwijt, vies, enz.

De gedachte ‘ja, maar dat kost geld, grrrr’ is dan niet echt behulpzaam. Dan kun je beter geen kinderen nemen. Ze zijn duur!
pi_184851433
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Alsof een baby stilte nodig heeft om te slapen. ;)

Het werkt gewoon het beste als iedereen lekker normaal blijft doen. In plaats van de baby het centrum van het universum te maken. Die redden zich ook prima als ze mee moeten in de vaart der volkeren.
De baby misschien niet zo zeer, maar de mama kan er net zo goed behoefte aan hebben. Zeker in de eerste periode.

Daarnaast kan lekker normaal blijven doen ook zo lekker relatief zijn. Weten die kids veel wat normaal is met een baby of herstel na een zware bevalling..
pi_184851507
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:50 schreef Scary_Mary het volgende:

De baby misschien niet zo zeer, maar de mama kan er net zo goed behoefte aan hebben. Zeker in de eerste periode.

Daarnaast kan lekker normaal blijven doen ook zo lekker relatief zijn. Weten die kids veel wat normaal is met een baby of herstel na een zware bevalling..
Er is wel een verschil tussen even de eerste week wat rustiger zijn en maandenlang.
pi_184851525
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:47 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]


Ik probeer de kinderen dus mee te geven om niet net zoals jou te worden ;)

Wat een lage reactie zeg.
pi_184851609
Ik lees weinig over je partner. Wat vindt hij ervan hoe jij erin staat?
pi_184851626
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is wel een verschil tussen even de eerste week wat rustiger zijn en maandenlang.
Vandaar ook dat ik het een periode noem en er geen afgebakend tijdsvak van maak. De ene bevalling met bijbehorend herstel en baby is de andere niet, dus vrij zinloos om daar specifiek over te doen.

Ik moet wel stiekem gniffelen als ik mannen zo hoor over even de eerste week wat rustiger aandoen :P Wel lief en iets om te gunnen, maar helaas niet voor een ieder weg gelegd..
pi_184851714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:02 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik het een periode noem en er geen afgebakend tijdsvak van maak. De ene bevalling met bijbehorend herstel en baby is de andere niet, dus vrij zinloos om daar specifiek over te doen.

Ik moet wel stiekem gniffelen als ik mannen zo hoor over even de eerste week wat rustiger aandoen :P Wel lief en iets om te gunnen, maar helaas niet voor een ieder weg gelegd..
Een week, twee weken... dat maakt voor het argument niet uit.

Die kinderen zien het echt wel als stiefmama in de kreukels ligt en zullen daar echt wel rekening mee houden.

Je moet alleen van die kinderen niet gaan vragen om hun leven compleet aan te passen aan de baby. Die baby moet gewoon mee met de rest. Gaat prima hoor. Al zijn ze nog zo jong, je kan ze de hele wereld over slepen met je en het hobbelt er prima achteraan.
pi_184851871
9 en 12...kom op zeg. Die kunnen na 15:00 toch gewoon naar huis komen? Komt leuk voor die kids over, nee er is iemand thuis maar na school moeten jullie toch echt naar de BSO toe.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 11:17:11 #115
5428 crew  miss_sly
pi_184851880
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een week, twee weken... dat maakt voor het argument niet uit.

Die kinderen zien het echt wel als stiefmama in de kreukels ligt en zullen daar echt wel rekening mee houden.

Je moet alleen van die kinderen niet gaan vragen om hun leven compleet aan te passen aan de baby. Die baby moet gewoon mee met de rest. Gaat prima hoor. Al zijn ze nog zo jong, je kan ze de hele wereld over slepen met je en het hobbelt er prima achteraan.
Dat is ook zo.
Alleen meestal is de volgorde anders: je krijgt een baby, daar kun je al je tijd aan geven en al je nieuwe moedergevoelens in kwijt, die wordt groter, er komt een tweede (ook al heb je het gevoel dat je nooit zoveel van die tweede kan houden als van de eerste) en deze moeten mee in het gewone ritme dat al is ontstaan bij de oudste.

Nu is er al een ritme met oudere kinderen waar nieuwe moeder en nieuwe baby in mee moeten. Ik vind het helemaal niet gek dat ze nu wat moeite heeft met bepaalde zaken en gevoelens. Vergeet zeker de hormonen ook hier, die ervoor bedoeld zijn om te bonden met het nog niet geboren kind en dat re beschermen.

Ik denk dat ts veroordelen over de gevoelens en twijfels die ze heeft niet constructief is. Het feit dat ze zich ervan bewust is, is al een belangrijke stap. Bespreken met haar partner lijkt me de volgende heel belangrijke stap.

De meeste gevoelens zijn helemaal niet vreemd. Zoveel aanstaande moeders zijn heel zuinig op de nieuwe spulletjes van de nieuwe spruit. Knuffels zijn bedoeld voor die baby en voor niemand anders. Dat wordt lastiger met kinderen in huis, dat merkt ze steeds meer en daar zal ze mee moeten leren dealen. Dat maakt haar geen slecht mens of nare, oneerlijk stiefmoeder. Het heeft tijd nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184851943
Misschien kan je proberen de situatie het beste te benaderen alsof je stiefkinderen wel je eigen kinderen zijn. Je geeft aan dat je boos werd op de jongste omdat hij in het wipstoeltje ging zitten, zou je ook boos zijn geworden als het je eigen zoon was in plaats van je stiefzoon? Zo niet, wat maakt dan dat het nu wel boosheid bij je triggert?

Je wil dat de kinderen liever op de BSO blijven, is dat omdat je het niet jouw verantwoordelijkheid vindt om ze op te vangen omdat het niet je eigen kinderen zijn, of zou je die wens ook hebben gehad als het je eigen kinderen zouden zijn geweest?

Met andere woorden, gaat het probleem over het feit dat het je stiefkinderen zijn, of doet dat detail in feite helemaal niet ter zake?

Voor wat betreft het uiteindelijk verschil in gevoelens richting je stief- en eigen kinderen, ik denk dat dat verschil helemaal niet vreemd is en dat meerdere stiefouders dit kunnen herkennen. Het zal ook afhankelijk zijn van hoe lang de stiefkinderen al in je leven zijn en wat jullie band is, die goed is wat je zelf aangeeft. Maar uiteindelijk ben jij niet de echte moeder en heb je dus niet altijd alles te zeggen over de opvoeding (immers is de andere moeder nog in beeld), was jij er niet bij toen de keuze werd gemaakt ze op de wereld te zetten, heb je waarschijnlijk een groot gedeelte van hun leven niet meegemaakt, etc. Dat er daardoor een andere band ontstaat, lijkt mij zeker niet vreemd. Dat je daarom op een andere manier van ze houdt, is denk ik ook normaal. Alleen op een andere manier van iemand houden, maakt niet dat je minder van diegene houdt of dat je ze dat gevoel zou moeten geven. Ik denk dat het vooral belangrijk is de kinderen gelijk te blijven behandelen, in elke situatie bij jezelf te rade blijven gaan of je hetzelfde zou hebben gereageerd/gehandeld als het je eigen vlees en bloed zou zijn geweest zodat je beslissingen niet maakt op basis van verschil in stief- of eigen kind.

De kinderen zijn bovendien 9 en 12 geef je aan, dat zijn geen kleine ukkies meer dus mijn inziens zou je prima met ze in gesprek kunnen gaan over bijvoorbeeld verwachtingen over en weer. Zij willen graag thuis komen na school in plaats van de bso tijdens jouw verlof, kan daar niet een middenweg in gezocht worden die voor iedereen wenselijk is? Op die leeftijd kunnen ze zichzelf prima vermaken en redden, waarom ze niet toestaan om thuis te komen (het is immers ook hun huis, ik snap echt wel dat het dubbel voor ze voelt als ze op de bso moeten zitten terwijl er gewoon iemand thuis is die ze op kan vangen) maar dan met de afspraak dat ze rustig gaan spelen? Je kan ze, lijkt mij, op die leeftijd prima uitleggen waarom jij (en straks de baby) wat meer rust nodig hebben en dat er door de komst van de baby dingen gaan veranderen binnen het gezin. Juist als je ze op voorhand voorbereid op die veranderingen en ze daarin betrekt, zodat ze zelf ook mee kunnen denken over wat zij zelf prettig zouden vinden, denk ik dat ze er veel makkelijker in mee zullen gaan. Zij zullen het ook spannend vinden, een klein broertje of zusje, en vanuit die kinderlijke enthousiasme kunnen er situaties ontstaan waar jij misschien helemaal niet blij van wordt. Maar dat zou evengoed zo zijn geweest als de 2 oudsten wel jouw eigen kinderen zouden zijn geweest.

Conclusie: praat met de kinderen, betrek ze, maak afspraken, spreek eigen wensen uit maar laat hun ook hun wensen uitspreken, betrek de vader daar ook bij. Jullie vormen al een gezin, daar komt nu een baby bij dus er zal genoeg veranderen, maar de kinderen moeten niet het gevoel krijgen dat zij plaats moeten maken door de komst van die baby. Verdeel de aandacht, behandel je stiefkinderen alsof het je eigen kinderen zijn en accepteer dat het nog kinderen zijn.
pi_184851962
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Een week, twee weken... dat maakt voor het argument niet uit.

Die kinderen zien het echt wel als stiefmama in de kreukels ligt en zullen daar echt wel rekening mee houden.
Dat kan ja, maar het zijn nog wel kinderen. Die kunnen net als sommige volwassenen lang niet altijd inschatten wanneer het echt nodig is. Ik zou daar dus niet zomaar vanuit willen gaan, ook niet vanuit de gedachte dat je als verzorgers natuurlijk ook je best doet om niet zo in de kreukels over te komen.

quote:
Je moet alleen van die kinderen niet gaan vragen om hun leven compleet aan te passen aan de baby. Die baby moet gewoon mee met de rest. Gaat prima hoor. Al zijn ze nog zo jong, je kan ze de hele wereld over slepen met je en het hobbelt er prima achteraan.
Eens dat je niet van kinderen kan en mag verlangen dat ze alles aanpassen aan de baby en dat de baby ook gewoon een onderdeel is van het gezin enzo. Ja, kinderen zijn in zekere zin een stuk flexibeler dan volwassenen, maar natuurlijk is niet ieder kind geschikt om de wereld over te slepen en dat ligt niet altijd aan de opvoeding lijkt me. Maar goed, dat gaat wellicht iets teveel offtopic zo..
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:29:51 #118
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_184852071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:50 schreef Scary_Mary het volgende:
De baby misschien niet zo zeer, maar de mama kan er net zo goed behoefte aan hebben. Zeker in de eerste periode.

Hadden ze daar niet de tv danwel ipad voor uitgevonden? :+ :@
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_184852128
TS, ,misschien kun je de behoeften en gevoelens die je hebt los zien van de liefde voor je twee stiefkinderen. Je bent hoogzwanger en hebt meer behoefte aan rust, punt. Dat kan los staan van de kinderen. Een wipstoeltje is niet geschikt voor een kind van 9, dat kun je ook los van elkaar zien. Probeer het niet te koppelen aan de liefde voor de kinderen of het te vergelijken met de liefde die je voelt voor de baby. Ook bij ouders zonder stiefkinderen komen deze situaties voor en ook zij kunnen soms een kind wel achter het behang plakken zonder verder te twijfelen over de liefde voor datzelfde kind.

Belangrijkst is denk ik (uit eigen ervaring) dat je meegeeft en ze laat voelen dat ze er allemaal onvoorwaardelijk mogen zijn. Ook als het lastig wordt of als ze hun kont tegen de krib gooien. Laat de oudsten ook voelen dat zij belangrijk zijn door bijvoorbeeld de tijd te nemen voor het slapen gaan (samen liggen kletsen, verhaal) en door een op een dingen met ze te ondernemen. Hier moet de jongste soms even wachten of kan ze alleen meekijken, omdat ik op dat moment met de oudere kinderen bezig ben. Ik heb hier van jouzelf en ook van anderen genoeg goede tips gelezen.

Ik zou het beschermende naar de spullen van de jongste echt laten. Als een knuffel vies wordt was je het gewoon. De baby zal er nog wel meer op spugen en snotteren. Ik zou ze juist een knuffel geven om lekker bij zich te nemen. Dan gaat de knuffel naar ze ruiken en dat is weer fijn voor de jongste.

Voor wat betreft de BSO: kijk anders na de bevalling hoe het gaat voor je een beslissing neemt. Het kan misschien juist een mooie tijd zijn om ze extra bij de baby te betrekken en om die band goed op te bouwen. Bij oudere kinderen denk ik dat ze ook zichzelf wel redelijk kunnen vermaken. Maar misschien wordt het wel een heftige bevalling of kraamtijd en heb je daar weinig energie voor.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
pi_184852129
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook zo.
Alleen meestal is de volgorde anders: je krijgt een baby, daar kun je al je tijd aan geven en al je nieuwe moedergevoelens in kwijt, die wordt groter, er komt een tweede (ook al heb je het gevoel dat je nooit zoveel van die tweede kan houden als van de eerste) en deze moeten mee in het gewone ritme dat al is ontstaan bij de oudste.

Nu is er al een ritme met oudere kinderen waar nieuwe moeder en nieuwe baby in mee moeten. Ik vind het helemaal niet gek dat ze nu wat moeite heeft met bepaalde zaken en gevoelens. Vergeet zeker de hormonen ook hier, die ervoor bedoeld zijn om te bonden met het nog niet geboren kind en dat re beschermen.

Ik denk dat ts veroordelen over de gevoelens en twijfels die ze heeft niet constructief is. Het feit dat ze zich ervan bewust is, is al een belangrijke stap. Bespreken met haar partner lijkt me de volgende heel belangrijke stap.

De meeste gevoelens zijn helemaal niet vreemd. Zoveel aanstaande moeders zijn heel zuinig op de nieuwe spulletjes van de nieuwe spruit. Knuffels zijn bedoeld voor die baby en voor niemand anders. Dat wordt lastiger met kinderen in huis, dat merkt ze steeds meer en daar zal ze mee moeten leren dealen. Dat maakt haar geen slecht mens of nare, oneerlijk stiefmoeder. Het heeft tijd nodig.
Waar lees jij veroordeling in mijn posts? Ik geef advies. Hoe ik denk dat het in the long run voor iedereen het beste is.
pi_184852154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat kan ja, maar het zijn nog wel kinderen. Die kunnen net als sommige volwassenen lang niet altijd inschatten wanneer het echt nodig is. Ik zou daar dus niet zomaar vanuit willen gaan, ook niet vanuit de gedachte dat je als verzorgers natuurlijk ook je best doet om niet zo in de kreukels over te komen.

[..]

Eens dat je niet van kinderen kan en mag verlangen dat ze alles aanpassen aan de baby en dat de baby ook gewoon een onderdeel is van het gezin enzo. Ja, kinderen zijn in zekere zin een stuk flexibeler dan volwassenen, maar natuurlijk is niet ieder kind geschikt om de wereld over te slepen en dat ligt niet altijd aan de opvoeding lijkt me. Maar goed, dat gaat wellicht iets teveel offtopic zo..
Mijn ervaring is dat het altijd de ouders zijn die menen dat iets niet kan. Die beren op de weg zien. Die moeilijk lopen te doen.

Maar goed: mijn ervaring.
pi_184852319
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:29 schreef Elpis het volgende:

[..]

Hadden ze daar niet de tv danwel ipad voor uitgevonden? :+ :@
Ja, alleen kan dat niet de persoonlijke aandacht vervangen natuurlijk. Zeker niet als die aandacht er wel en vooral lijkt te zijn voor de baby (gevoelsmatig).
Daarnaast kan de tv en al die andere meuk ook echt teringherrie veroorzaken zeg Ik snap wel dat de jeugd steeds dover schijnt te worden. :X Lang leve de koptelefoon, al horen ze zichzelf dan soms ook niet meer rammen tijdens een spannend spelletje ofzo.
pi_184852477
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het altijd de ouders zijn die menen dat iets niet kan. Die beren op de weg zien. Die moeilijk lopen te doen.

Maar goed: mijn ervaring.
Leuk om dat erbij te vermelden ja, in plaats joh gewoon doen joh.

Het is je van harte gegund hoor, maar we zullen nooit weten of je ook zo makkelijk dit soort dingen zou roepen als je financieel wat minder warmpjes erbij zat en je als bijstandspapa met bijvoorbeeld een niet zo flexibele autist als kind niet zo een luxe zou ervaren van gewoon maar dingen (kunnen) doen.

In het kader van n=1 kan ik ook roepen over mijn vrienden die op wereldreis gingen met hun drie kids. Twee van de drie vonden het helemaal fantastisch. De derde jankte van blijdschap toen ze weer een vaste woning hadden bij terugkeer in een van de landen waar ze het meest tijd doorgebracht hadden. Dan kun je denk ik niet zo stellig beweren dat het aan de instelling aan de ouders ligt en daarmee ook te voorkomen valt.
pi_184852708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:52 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Leuk om dat erbij te vermelden ja, in plaats joh gewoon doen joh.

Het is je van harte gegund hoor, maar we zullen nooit weten of je ook zo makkelijk dit soort dingen zou roepen als je financieel wat minder warmpjes erbij zat en je als bijstandspapa met bijvoorbeeld een niet zo flexibele autist als kind niet zo een luxe zou ervaren van gewoon maar dingen (kunnen) doen.

In het kader van n=1 kan ik ook roepen over mijn vrienden die op wereldreis gingen met hun drie kids. Twee van de drie vonden het helemaal fantastisch. De derde jankte van blijdschap toen ze weer een vaste woning hadden bij terugkeer in een van de landen waar ze het meest tijd doorgebracht hadden. Dan kun je denk ik niet zo stellig beweren dat het aan de instelling aan de ouders ligt en daarmee ook te voorkomen valt.
Je weet niet eens meer wat ik zei, blijkens jouw (vrij zure) reactie nu.

Lees het als je afgekoeld bent nog eens rustig terug.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 12:12:04 #125
5428 crew  miss_sly
pi_184852817
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar lees jij veroordeling in mijn posts? Ik geef advies. Hoe ik denk dat het in the long run voor iedereen het beste is.
Het eerste stukje was een reactie op jou, de rest was algemeen. Heb je die bevestiging echt nodig?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184852847
Geheel logisch. Die andere 2 zijn niet je echte kinderen en nu je wel een echt kind krijgt, krijg je echte moedergevoelens.

Daarom snap ik die sukkels ook nooit die voor andermans kinderen gaan zorgen, sorry hoor. Het-zijn-je-kinderen-niet!!!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184852868
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:21 schreef Schanu het volgende:

De kinderen zijn bovendien 9 en 12 geef je aan, dat zijn geen kleine ukkies meer dus mijn inziens zou je prima met ze in gesprek kunnen gaan over bijvoorbeeld verwachtingen over en weer. Zij willen graag thuis komen na school in plaats van de bso tijdens jouw verlof, kan daar niet een middenweg in gezocht worden die voor iedereen wenselijk is? Op die leeftijd kunnen ze zichzelf prima vermaken en redden, waarom ze niet toestaan om thuis te komen (het is immers ook hun huis, ik snap echt wel dat het dubbel voor ze voelt als ze op de bso moeten zitten terwijl er gewoon iemand thuis is die ze op kan vangen) maar dan met de afspraak dat ze rustig gaan spelen? Je kan ze, lijkt mij, op die leeftijd prima uitleggen waarom jij (en straks de baby) wat meer rust nodig hebben en dat er door de komst van de baby dingen gaan veranderen binnen het gezin.
De oudste heeft al de leeftijd dat die opvangen geen noodzaak is. Dus dan is het zelfs weg moeten blijven uit je eigen huis, omdat iemand anders daar in alle rust wil zijn. -O-

Het leuke van niet naar de BSO hoeven is ook dat de kinderen meer echte vrije tijd hebben en ze ook makkelijker nog met een vriendje kunnen afspreken. Op zich kan er afgesproken worden dat speelafspraken in eigen huis alleen plaatsvinden op de dagen dat pa er na schooltijd is oid. Dan beperk je de drukte thuis over de vloer.
pi_184852903
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet niet eens meer wat ik zei, blijkens jouw (vrij zure) reactie nu.

Lees het als je afgekoeld bent nog eens rustig terug.
Ik lees wel vaker reacties van jou, waarin ik je nogal makkelijk en enigszins stellig vindt posten. Is volgens mij ook niet de eerste keer dat ik dat enigszins onderbouwd aangeef, dus ik snap het oververhitte niet. Kennelijk ben ik ook niet de enige die enige veroordeling in je manier van reageren meent te proeven, dus misschien zegt dat iets over een verschil in hoe je over denkt te komen bij sommige mensen en niet alleen bij mij..

Dat ik zuur ben is natuurlijk een feit wat ik niet ontken :+

Edit: Oh my bad, kennelijk wel de enige die dat daarin proeft. Mijn excuses, ik zal het bij mezelf houden..
pi_184852933
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het eerste stukje was een reactie op jou, de rest was algemeen. Heb je die bevestiging echt nodig?
Welke bevestiging?
pi_184852977
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
Geheel logisch. Die andere 2 zijn niet je echte kinderen en nu je wel een echt kind krijgt, krijg je echte moedergevoelens.

Daarom snap ik die sukkels ook nooit die voor andermans kinderen gaan zorgen, sorry hoor. Het-zijn-je-kinderen-niet!!!
Noem jij TS nu een sukkel?

En moeder of vader zijn is iets wat je doet. Dat biologische stukje is veel minder significant. Zodra je kiest om samen te gaan leven met iemand die al kinderen heeft hoort daarbij ook de zorg. Wil je dat niet, prima. Maar dan ben je daar niet op je plaats.
pi_184852988
Dit topic is een geheel eigen leven gaan leiden.. TO, ik hoop dat je wat hebt aan wat reacties :)
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 12:24:58 #132
5428 crew  miss_sly
pi_184853003
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Welke bevestiging?
Dat het deel in mijn post over het oordelen niet per se een reactie was op jouw post, maar algemeen verder ging.

Kunnen we weer ontopic?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184853017
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Noem jij TS nu een sukkel?

En moeder of vader zijn is iets wat je doet. Dat biologische stukje is veel minder significant. Zodra je kiest om samen te gaan leven met iemand die al kinderen heeft hoort daarbij ook de zorg. Wil je dat niet, prima. Maar dan ben je daar niet op je plaats.
Nou, het kwam er misschien wat cru uit, maar ik zie nu op meerdere plekken om mij heen mensen die de zorg en financiële verantwoordelijkheid voor kinderen die niet van hunzelf zijn op zich nemen. En ja, dan vind ik je echt een sukkel. Het zijn jouw kinderen niet, gaan het ook nooit zijn. Je hebt je laten bespelen. Ik zou het dan ook nooit doen.

Dat biologische stukje is heel relevant: het is de kern vh leven: genen doorgeven en daarom is het ook niet vreemd dat mensen het zo zien.

Hell, vele diersoorten bijten andermans nageslacht dood als ze een nieuw vrouwtje krijgen omdat ze hun eigen genen door willen geven en niet die van anderen. Dat is dan weer te gek natuurlijk, maar het laat wel zien hoe diep zo iets zit.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 6 februari 2019 @ 12:26:23 #134
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184853019
Vormen jullie een gezin? Dan moet je er ook gewoon voor zijn kinderen zijn. Wat wil je dan? Dat hij vrijneemt om voor zijn eigen kinderen te zorgen? Lekker signaal geef je daar.
pi_184853029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik lees wel vaker reacties van jou, waarin ik je nogal makkelijk en enigszins stellig vindt posten. Is volgens mij ook niet de eerste keer dat ik dat enigszins onderbouwd aangeef, dus ik snap het oververhitte niet. Kennelijk ben ik ook niet de enige die enige veroordeling in je manier van reageren meent te proeven, dus misschien zegt dat iets over een verschil in hoe je over denkt te komen bij sommige mensen en niet alleen bij mij..

Dat ik zuur ben is natuurlijk een feit wat ik niet ontken :+

Edit: Oh my bad, kennelijk wel de enige die dat daarin proeft. Mijn excuses, ik zal het bij mezelf houden..
Ik vind het op zich knap dat ik benadruk dat het mijn ervaring is en jij dat in jouw hoofd vertaalt als dat ik iets stellig beweer.

Verder zegt het heel veel over jou dat je mijn financiele situatie erin meent te moeten betrekken terwijl die in dit vraagstuk volstrekt geen rol speelt. Echt, wtf?
pi_184853062
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat het deel in mijn post over het oordelen niet per se een reactie was op jouw post, maar algemeen verder ging.

Kunnen we weer ontopic?
Aangezien jij mij quotte was dat voor mij niet duidelijk. Wat mij betreft is het daarmee klaar hoor. :)
pi_184853126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, het kwam er misschien wat cru uit, maar ik zie nu op meerdere plekken om mij heen mensen die de zorg en financiële verantwoordelijkheid voor kinderen die niet van hunzelf zijn op zich nemen. En ja, dan vind ik je echt een sukkel. Het zijn jouw kinderen niet, gaan het ook nooit zijn. Je hebt je laten bespelen. Ik zou het dan ook nooit doen.

Dat biologische stukje is heel relevant: het is de kern vh leven: genen doorgeven en daarom is het ook niet vreemd dat mensen het zo zien.

Hell, vele diersoorten bijten andermans nageslacht dood als ze een nieuw vrouwtje krijgen omdat ze hun eigen genen door willen geven en niet die van anderen. Dat is dan weer te gek natuurlijk, maar het laat wel zien hoe diep zo iets zit.
Er zijn ook diersoorten die voor elkaars kinderen zorgen, dus misschien wat minder selectief zijn als je de natuur aan gaat halen.

Maar wat voegt jouw persoonlijke mening over andermans kinderen opvoeden hier in godsnaam toe?
pi_184853129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:26 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]
Dat biologische stukje is heel relevant: het is de kern vh leven: genen doorgeven en daarom is het ook niet vreemd dat mensen het zo zien.
Dat vind ik dus wel vreemd. Mijn situatie als voorbeeld nemende, ik ben getrouwd met een vrouw en samen hebben wij twee dochters. Beide dochters heb ik gedragen, maar het feit dat mijn vrouw niet de biologische moeder is, is voor haar rol als moeder helemaal niet relevant.
pi_184853137
sterkte
pi_184853327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:34 schreef Schanu het volgende:

[..]

Dat vind ik dus wel vreemd. Mijn situatie als voorbeeld nemende, ik ben getrouwd met een vrouw en samen hebben wij twee dochters. Beide dochters heb ik gedragen, maar het feit dat mijn vrouw niet de biologische moeder is, is voor haar rol als moeder helemaal niet relevant.
Twee vrouwen die kinderen hebben is natuurlijk helemaal een kunstmatige gecreëerde situatie. Slechts 1 heeft die in dit geval, de andere heeft niets. Er is nog een ouder die rondloopt, de vader, maar die is dan denk ik niet in de picture.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 12:50:11 #141
5428 crew  miss_sly
pi_184853396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Twee vrouwen die kinderen hebben is natuurlijk helemaal een kunstmatige gecreëerde situatie. Slechts 1 heeft die in dit geval, de andere heeft niets. Er is nog een ouder die rondloopt, de vader, maar die is dan denk ik niet in de picture.
Olifanten leven in een matriarchale gemeenschap. Soms komt er een mannetje langs en die bevrucht een vrouwtje en vertrekt weer. De vrouwtjes bieden daarna samen de jongen op. Heel natuurlijk, hoor, niets kunstmatigs aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184853407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Twee vrouwen die kinderen hebben is natuurlijk helemaal een kunstmatige gecreëerde situatie. Slechts 1 heeft die in dit geval, de andere heeft niets. Er is nog een ouder die rondloopt, de vader, maar die is dan denk ik niet in de picture.
Voor dit topic geen enkele toegevoegde waarde om dit verder uit te diepen, maar het moge duidelijk zijn dat ik jouw mening niet deel.
pi_184853430
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Twee vrouwen die kinderen hebben is natuurlijk helemaal een kunstmatige gecreëerde situatie. Slechts 1 heeft die in dit geval, de andere heeft niets. Er is nog een ouder die rondloopt, de vader, maar die is dan denk ik niet in de picture.
Prima dat jij in de jaren 50 wil blijven hangen met jouw opvattingen, hier is het niet relevant. Open er op klb een topic over zou ik zeggen.
pi_184853435
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Olifanten leven in een matriarchale gemeenschap. Soms komt er een mannetje langs en die bevrucht een vrouwtje en vertrekt weer. De vrouwtjes bieden daarna samen de jongen op. Heel natuurlijk, hoor, niets kunstmatigs aan.
Ik durf wel aan te nemen dat de verwekking bij de dame net niet op die manier is gegaan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184853452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:25 schreef Chia het volgende:

[..]

Maar waarom moet de oudste per se naar de BSO? Alleen maar omdat het anders oneerlijk is voor de jongste? En terecht dat de kinderen meer zelfstandigheid en vrijheid willen ipv naar de BSO te moeten. Dat moet niet afhangen van medebewoners die rustig thuis willen zijn.
Oudste kind is rustig, luistert goed, is behulpzaam en al behoorlijk zelfstandig.

Jongste kind is druk, vereist veel aandacht, kan zichzelf niet bezig houden en stoort het oudste kind, waardoor er veel ruzies ontstaan, die vervolgens weer eindigen met een huilbui van jongste. Hij gedraagt zich zeg maar meer als een 5/6 jarige.

Als ze samen thuis zijn, kost het dus best wel wat energie.

En om nou te zeggen oudste mag naar huis en jongste moet naar bso is dat ook niet eerlijk.

Oudste gaat na de zomer naar de middelbare, dus dan gaat dat weer veranderen. Die zal dan komen en gaan wanneer dat moet en zal de huissleutel hebben.
pi_184853513
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik durf wel aan te nemen dat de verwekking bij de dame net niet op die manier is gegaan.
Daar kun je je nog stevig in vergissen.
pi_184853539
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Prima dat jij in de jaren 50 wil blijven hangen met jouw opvattingen, hier is het niet relevant. Open er op klb een topic over zou ik zeggen.
Haha. Ok, veel plezier met je non-binaire-regenbooggezin en je 11-jarige dragqueen zoon.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184853565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:58 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Haha. Ok, veel plezier met je non-binaire-regenbooggezin en je 11-jarige dragqueen zoon.
Liever een dragqueen als zoon dan een onverdraagzame hork.
pi_184853584
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Liever een dragqueen als zoon dan een onverdraagzame hork.
Dan ben je echt heeeeeeel ver van het padje af.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:02:31 #150
5428 crew  miss_sly
pi_184853615
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 12:53 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]

Oudste kind is rustig, luistert goed, is behulpzaam en al behoorlijk zelfstandig.

Jongste kind is druk, vereist veel aandacht, kan zichzelf niet bezig houden en stoort het oudste kind, waardoor er veel ruzies ontstaan, die vervolgens weer eindigen met een huilbui van jongste. Hij gedraagt zich zeg maar meer als een 5/6 jarige.

Als ze samen thuis zijn, kost het dus best wel wat energie.

En om nou te zeggen oudste mag naar huis en jongste moet naar bso is dat ook niet eerlijk.

Oudste gaat na de zomer naar de middelbare, dus dan gaat dat weer veranderen. Die zal dan komen en gaan wanneer dat moet en zal de huissleutel hebben.
Is dat oneerlijk, de oudste niet meer naar de BSO en de jongste wel? Waarom?
Als in om me heen kijk, gaan kinderen uit groep 8 eigenlijk nooit meer naar de BSO. Die zijn echt al wel aan het oefenen voor als ze inderdaad naar de middelbare school gaan. Er is nu eenmaal leeftijdsverschil en daarmee komen verschillen in wat je wel of niet kan/mag/moet. Ik vind dat niet oneerljjk en ben het zeker met Chia eens dat een 12-jarige niet meer op de BSO thuishoort. De 9-jarige kun je over discussiëren, maar afgaande op wat je hier vertelt, denk ik dat dit geen 9-jarige is die dat aan kan.

Ik neem aan dat er ook een moment komt dat jouw verlof voorbij is en er opvang voor de baby komt? Dan zal de jongste toch ook weer naar de BSO moeten. Plekken raak je snel kwijt en kun je niet overal snel weer krijgen. Ook een overweging van praktische aard om mee te nemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184853706
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is dat oneerlijk, de oudste niet meer naar de BSO en de jongste wel? Waarom?
Als in om me heen kijk, gaan kinderen uit groep 8 eigenlijk nooit meer naar de BSO. Die zijn echt al wel aan het oefenen voor als ze inderdaad naar de middelbare school gaan. Er is nu eenmaal leeftijdsverschil en daarmee komen verschillen in wat je wel of niet kan/mag/moet. Ik vind dat niet oneerljjk en ben het zeker met Chia eens dat een 12-jarige niet meer op de BSO thuishoort. De 9-jarige kun je over discussiëren, maar afgaande op wat je hier vertelt, denk ik dat dit geen 9-jarige is die dat aan kan.

Ik neem aan dat er ook een moment komt dat jouw verlof voorbij is en er opvang voor de baby komt? Dan zal de jongste toch ook weer naar de BSO moeten. Plekken raak je snel kwijt en kun je niet overal snel weer krijgen. Ook een overweging van praktische aard om mee te nemen.
Woon naast een BSO, er zitten zelfs 14 jarigen
pi_184853717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:01 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Ik lees weinig over je partner. Wat vindt hij ervan hoe jij erin staat?
Mijn partner vindt dat ik de kinderen best kan opvangen tijdens mijn verlof en dat ik genoeg rust kan hebben tijdens de schooltijden.

Ik kon vannacht niet slapen en zat te janken op de bank, omdat ik zoveel van mijn baby houd, maar ook het beste voor de kinderen wil (hello zwangerschapshormonen). Hij kwam erbij zitten en zei dat hij het snapt. Dit is een hele nieuwe ervaring voor mij, zelf iemands moeder worden, een baby voelen bewegen in mijn buik.

Hij heeft er vertrouwen in dat het goed komt.
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:10:21 #153
5428 crew  miss_sly
pi_184853738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Woon naast een BSO, er zitten zelfs 14 jarigen
Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar het is niet gebruikelijk.

Bovendien zijn de meeste bso's voor basisschoolkinderen en nemen ze geen middelbare scholieren aan. Veel te groot verschil met de basisschool.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184853741
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:09 schreef Cameeltjes het volgende:

Dit is een hele nieuwe ervaring voor mij, zelf iemands moeder worden, een baby voelen bewegen in mijn buik.
Uiteraard is dat een hele nieuwe ervaring. En je zal straks veel meer van je echte kind houden dan van je stiefkinderen, let maar op.

(In before allemaal boze mensen die dondersgoed weten dat het zo is).
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184853780
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar het is niet gebruikelijk.

Bovendien zijn de meeste bso's voor basisschoolkinderen en nemen ze geen middelbare scholieren aan. Veel te groot verschil met de basisschool.
Vaak is er dan wel iets met de kinderen of met de thuissituatie.
pi_184853792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:08 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Woon naast een BSO, er zitten zelfs 14 jarigen
Dan kun je je toch afvragen wat daar mis gaat.
pi_184853814
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dan kun je je toch afvragen wat daar mis gaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:12 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Vaak is er dan wel iets met de kinderen of met de thuissituatie.
pi_184853820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Uiteraard is dat een hele nieuwe ervaring. En je zal straks veel meer van je echte kind houden dan van je stiefkinderen, let maar op.

(In before allemaal boze mensen die dondersgoed weten dat het zo is).
Heb jij zelf kinderen?
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:15:06 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184853836
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:09 schreef Cameeltjes het volgende:

[..]

Mijn partner vindt dat ik de kinderen best kan opvangen tijdens mijn verlof en dat ik genoeg rust kan hebben tijdens de schooltijden.


Als jij dat nu tijdens laatste deel van je zwangerschap niet trekt dan moet je dat aangeven.
Je zegt nu steeds 'mijn partner vindt'.
Los van alle andere dingen die er spelen op emotioneel vlak, dit praktische stuk kun je toch gewoon uitleggen en mag je best in voor jezelf opkomen als het belangrijk is voor je
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 6 februari 2019 @ 13:15:16 #160
5428 crew  miss_sly
pi_184853841
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:12 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Vaak is er dan wel iets met de kinderen of met de thuissituatie.
Precies. dus eigenlijk gaan kinderen uit groep 8 doorgaans niet meer naar de BSO, zoals ik al zei.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184853926
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb jij zelf kinderen?
lijkt me overduidelijk van niet.
pi_184853985
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies. dus eigenlijk gaan kinderen uit groep 8 doorgaans niet meer naar de BSO, zoals ik al zei.
Nee dan stromen ze langzaam uit
pi_184854003
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Uiteraard is dat een hele nieuwe ervaring. En je zal straks veel meer van je echte kind houden dan van je stiefkinderen, let maar op.

(In before allemaal boze mensen die dondersgoed weten dat het zo is).
Op een andere manier van je je eigen kind houden dan van je stiefkinderen, betekent niet meteen dat je dus ook meer houdt van je eigen kind dan van je stiefkinderen.
pi_184854101
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:19 schreef Questular het volgende:

[..]

lijkt me overduidelijk van niet.
Ik krijg dat idee ook, maar ik hoor het graag van hem.
pi_184854157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:21 schreef Schanu het volgende:

[..]

Op een andere manier van je je eigen kind houden dan van je stiefkinderen, betekent niet meteen dat je dus ook meer houdt van je eigen kind dan van je stiefkinderen.
Als ik gewoon naar mijn kinderen kijk, dan komt de liefde niet zo zeer vanuit mijn donatie destijds, maar de tijd die je met ze doorbrengt. Dat zorgt voor de band die je met elkaar hebt. Vader/moeder zijn is dan in mijn beleving ook gewoon iets wat je doet en niet wat je bent.
pi_184854176
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Als jij dat nu tijdens laatste deel van je zwangerschap niet trekt dan moet je dat aangeven.
Je zegt nu steeds 'mijn partner vindt'.
Los van alle andere dingen die er spelen op emotioneel vlak, dit praktische stuk kun je toch gewoon uitleggen en mag je best in voor jezelf opkomen als het belangrijk is voor je
Ja ik heb ook aangegeven dat ik dat niet wil. Hij was beledigd.

We hebben uiteindelijk afgesproken dat we tegen die tijd aankijken wat we gaan doen. Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om alle doordeweekse dagen op te vangen.
pi_184854280
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heb jij zelf kinderen?
Ja.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184854292
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja.
O, hemel!
pi_184854300
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ik gewoon naar mijn kinderen kijk, dan komt de liefde niet zo zeer vanuit mijn donatie destijds, maar de tijd die je met ze doorbrengt. Dat zorgt voor de band die je met elkaar hebt. Vader/moeder zijn is dan in mijn beleving ook gewoon iets wat je doet en niet wat je bent.
Het feit dat ze ook je eigen vlees en bloed zijn, doet echt wel een stuk meer.

Ik denk ook niet dat ik het zou overleven als er iets met ze zou gebeuren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:39:15 #170
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184854319
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:31 schreef Cameeltjes het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om alle doordeweekse dagen op te vangen.
Maar wat verwacht je dan van je partner?
pi_184854331
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

O, hemel!
Ik vraag me eerder af of jij ze wel hebt. Met je toejuichen van een 11-jarige dragqueen.
Of heb je alleen stiefkinderen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:40:50 #172
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854338
Maar het is toch niet opvangen als het om je kinderen gaat? Dan is dat toch gewoon je taak als ouder, zorgen dat je kinderen thuis kunnen komen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184854342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het feit dat ze ook je eigen vlees en bloed zijn, doet echt wel een stuk meer.

Ik denk ook niet dat ik het zou overleven als er iets met ze zou gebeuren.
Ik ken genoeg voorbeelden van kinderen die niet of nauwelijks een band hebben met hun biologische vader/moeder en die een perfecte band hebben met stiefvader/-moeder.

Eigenlijk geldt voor iedere relatie dat die primair gevormd wordt door de interacties.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:42:51 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854366
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:40 schreef Samzz het volgende:
Maar het is toch niet opvangen als het om je kinderen gaat? Dan is dat toch gewoon je taak als ouder, zorgen dat je kinderen thuis kunnen komen?
Ik ging er vanuit dat ze de stiefkinderen bedoelde tijdens haar zwangerschapsverlof en bevallingsverlof
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184854369
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik ken genoeg voorbeelden van kinderen die niet of nauwelijks een band hebben met hun biologische vader/moeder en die een perfecte band hebben met stiefvader/-moeder.

Eigenlijk geldt voor iedere relatie dat die primair gevormd wordt door de interacties.
Ik vind het bizar. Ik zie nu bij enkele mensen om me heen dat ze hun echte gezin verlaten en opeens veel meer tijd doorbrengen met kinderen van hun nieuwe partner. Hun NEP-kinderen dus, die hun kinderen niet zijn en ook nooit gaan worden, hoe krampachtig ze ook doen alsof dat wel zo is.

Ik zou dat nooit doen, ga andermans shit niet voor ze oplossen, dank je de koekoek.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184854388
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vraag me eerder af of jij ze wel hebt. Met je toejuichen van een 11-jarige dragqueen.
Of heb je alleen stiefkinderen?
Ik heb twee dochters die beiden zeer sociaal zijn. Ik heb een broertje dood aan onverdraagzaamheid. Een kind die zich wil verkleden, nou dan ben je niet helemaal goed bij je paasei als je je daar druk om wil maken. Vind ik.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:45:16 #177
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854417
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat ze de stiefkinderen bedoelde tijdens haar zwangerschapsverlof en bevallingsverlof
Ja, maar die zijn toch onderdeel van het gezin en hebben dus ook recht om gewoon thuis te komen?

Ik zie niet waarom dat anders zou moeten zijn dan voor biologische kinderen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184854433
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vind het bizar. Ik zie nu bij enkele mensen om me heen dat ze hun echte gezin verlaten en opeens veel meer tijd doorbrengen met kinderen van hun nieuwe partner. Hun NEP-kinderen dus, die hun kinderen niet zijn en ook nooit gaan worden, hoe krampachtig ze ook doen alsof dat wel zo is.

Ik zou dat nooit doen, ga andermans shit niet voor ze oplossen, dank je de koekoek.
Werk jij nou maar eens aan jezelf, dat lijkt mij al een dagtaak. Kunnen andere mensen zich met hun eigen leven en hoe ze dat in willen vullen bezig houden.
pi_184854463
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb twee dochters die beiden zeer sociaal zijn. Ik heb een broertje dood aan onverdraagzaamheid. Een kind die zich wil verkleden, nou dan ben je niet helemaal goed bij je paasei als je je daar druk om wil maken. Vind ik.
Verkleden :')

Ik heb het over dit soort 'liberale' en 'verdraagzame' shit:
Dan maar 'onverdraagzaam' (waarbij 'verdraagzaamheid' in de praktijk gewoon lafheid is en laksheid om in te grijpen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184854478
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:45 schreef Samzz het volgende:

Ja, maar die zijn toch onderdeel van het gezin en hebben dus ook recht om gewoon thuis te komen?

Ik zie niet waarom dat anders zou moeten zijn dan voor biologische kinderen.
Eens.

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat TS op dit moment het even niet aankan. Dat is zo op afstand niet te beoordelen.

Ik weet niet of dat nu echt met eigen-/stiefkinderen te maken heeft.
pi_184854480
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn toch onderdeel van het gezin en hebben dus ook recht om gewoon thuis te komen?

Ik zie niet waarom dat anders zou moeten zijn dan voor biologische kinderen.
Blijft mijn vraag staan of ze wel echt haar stiefkinderen heeft geaccepteerd.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:48:13 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854485
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Verkleden :')

Ik heb het over dit soort 'liberale' en 'verdraagzame' shit:
Dan maar 'onverdraagzaam' (waarbij 'verdraagzaamheid' in de praktijk gewoon lafheid is en laksheid om in te grijpen.
Ga eens weg met je topicvervuilen :{.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184854494
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Werk jij nou maar eens aan jezelf, dat lijkt mij al een dagtaak. Kunnen andere mensen zich met hun eigen leven en hoe ze dat in willen vullen bezig houden.
Het lijkt mij beter dan mensen zorgen voor hun echte, eigen kinderen ipv die te verwaarlozen en voor andermans gespuis te gaan zorgen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:48:39 #184
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854498
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:48 schreef KL447 het volgende:

[..]

Blijft mijn vraag staan of ze wel echt haar stiefkinderen heeft geaccepteerd.
Op zich wel een terechte vraag.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:49:21 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854515
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn toch onderdeel van het gezin en hebben dus ook recht om gewoon thuis te komen?

Ik zie niet waarom dat anders zou moeten zijn dan voor biologische kinderen.
Eens, maar die laatste conclusie haalde ik er ook helemaal niet uit

Als ze nu moe is of whatever door zwangerschap en straks tijd met de baby wil snap ik dat ook.
Dat de BSO gewoon door gaat.

Als ze structureel de stiefkinderen niet meer wil 'opvangen' na de kraamtijd lijkt me dit wel enigszins het bespreken waard ja.
Dat zou nogal merkwaardig en verkeerd zijn lijkt mij ook ja
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184854518
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Op zich wel een terechte vraag.
Ze voelt nu een voorkeur voor haar ECHTE kind. Zeer logisch en biologisch bepaald. Dat is wat ik duidelijk probeer te maken en jij 'topicvervuiling' noemt.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184854522
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Verkleden :')

Ik heb het over dit soort 'liberale' en 'verdraagzame' shit:
Dan maar 'onverdraagzaam' (waarbij 'verdraagzaamheid' in de praktijk gewoon lafheid is en laksheid om in te grijpen.
Het feit dat jij je hier zo druk om maakt dat je in een topic wat totaal ergens anders om gaat er nog over begint is iets waar Freud wel raad mee zou weten.

Maar jouw latente verlangens zijn hier nu eenmaal niet aan de orde.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:50:39 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854543
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb twee dochters die beiden zeer sociaal zijn. Ik heb een broertje dood aan onverdraagzaamheid. Een kind die zich wil verkleden, nou dan ben je niet helemaal goed bij je paasei als je je daar druk om wil maken. Vind ik.
Waar gaat dit over??
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:50:51 #189
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854549
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eens.

Maar het kan natuurlijk zo zijn dat TS op dit moment het even niet aankan. Dat is zo op afstand niet te beoordelen.

Ik weet niet of dat nu echt met eigen-/stiefkinderen te maken heeft.
Ja goed, dan kun je de vraag stellen of biologische kinderen ook naar de BSO zouden moeten. Wanneer het antwoord nee is, dan moet er toch wel even achter de oren gekrabd worden denk ik.

Ik vind het gewoon apart lezen, 'ik ben niet van plan 5 dagen per week op te vangen', nee, je vangt niet op. Je vervult je taak als ouder. Of zeg ik nu iets raars :?.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:51:43 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854564
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:48 schreef Samzz het volgende:

[..]

Op zich wel een terechte vraag.
Vlak die pokkehormonen hierin niet uit. Kan allemaal wel weer rustiger en normaler worden straks als kind geboren is en ze beetje normale staat van lijf weer terug heeft
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184854569
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens, maar die laatste conclusie haalde ik er ook helemaal niet uit

Als ze nu moe is of whatever door zwangerschap en straks tijd met de baby wil snap ik dat ook.
Dat de BSO gewoon door gaat.

Als ze structureel de stiefkinderen niet meer wil 'opvangen' na de kraamtijd lijkt me dit wel enigszins het bespreken waard ja.
Dat zou nogal merkwaardig en verkeerd zijn lijkt mij ook ja
Dan nog, ze komen om 15:00 uur terug van school en doen hun dingetje totdat en voor je het weet is het tijd om te eten. Vind het nogal wat om dat zelfs te veel te vinden tijdens de zwangerschap. Mocht de zwangerschap uiteraard probleemloos verlopen.
pi_184854591
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Waar gaat dit over??
Ergens in het begin ging dit nog gewoon over de vraag of je al dan niet een sukkel bent als je voor stiefkinderen zorgt.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:52:53 #193
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854595
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens, maar die laatste conclusie haalde ik er ook helemaal niet uit

Als ze nu moe is of whatever door zwangerschap en straks tijd met de baby wil snap ik dat ook.
Dat de BSO gewoon door gaat.

Als ze structureel de stiefkinderen niet meer wil 'opvangen' na de kraamtijd lijkt me dit wel enigszins het bespreken waard ja.
Dat zou nogal merkwaardig en verkeerd zijn lijkt mij ook ja
Ik lees het misschien anders, zou kunnen. Alsnog vind ik het raar dat de kinderen niet 'welkom' zijn thuis terwijl er wel een ouder is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:52:58 #194
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854600
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja goed, dan kun je de vraag stellen of biologische kinderen ook naar de BSO zouden moeten. Wanneer het antwoord nee is, dan moet er toch wel even achter de oren gekrabd worden denk ik.

Ik vind het gewoon apart lezen, 'ik ben niet van plan 5 dagen per week op te vangen', nee, je vangt niet op. Je vervult je taak als ouder. Of zeg ik nu iets raars :?.
Volgens mij is er een Babylonische spraakverwarring, gaat het over andere dingen

Maar je zegt niets raars nu, opvangen doe je niet met je eigen (stief)kinderen. Net als oppassen ofzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:54:11 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854627
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:51 schreef Questular het volgende:

[..]

Dan nog, ze komen om 15:00 uur terug van school en doen hun dingetje totdat en voor je het weet is het tijd om te eten. Vind het nogal wat om dat zelfs te veel te vinden tijdens de zwangerschap. Mocht de zwangerschap uiteraard probleemloos verlopen.
Mijn zwangerschap was hels en ik kan me het goed voorstellen.
Ik hoor TS daar alleen niet over en ze geeft ook niet echt uitleg verder over hoe en wat dus weet niet wat de beweegredenen, de echte, zijn hierin
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:54:24 #196
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854633
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Vlak die pokkehormonen hierin niet uit. Kan allemaal wel weer rustiger en normaler worden straks als kind geboren is en ze beetje normale staat van lijf weer terug heeft
Dat doe ik niet. Maar wel iets voor TS om over na te denken. Zij heeft immers voor de partner met kinderen gekozen. Die kun je hun huis niet gaan ontzeggen als ze daar graag willen zijn na school.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:55:04 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854646
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ergens in het begin ging dit nog gewoon over de vraag of je al dan niet een sukkel bent als je voor stiefkinderen zorgt.
Wazige zolderkamerbewoners :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_184854654
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja goed, dan kun je de vraag stellen of biologische kinderen ook naar de BSO zouden moeten. Wanneer het antwoord nee is, dan moet er toch wel even achter de oren gekrabd worden denk ik.

Ik vind het gewoon apart lezen, 'ik ben niet van plan 5 dagen per week op te vangen', nee, je vangt niet op. Je vervult je taak als ouder. Of zeg ik nu iets raars :?.
Ik snap jouw reactie hoor. Maar ik weet dat het ook bij biologische kinderen zo kan werken dat de moeder de zorgtaak teveel vindt. Helaas...

Als het nu alleen even voor en na de bevalling zo is, dan kan dat natuurlijk ook. We kennen de fysieke en/of emotionele toestand niet.
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:55:40 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184854655
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Volgens mij is er een Babylonische spraakverwarring, gaat het over andere dingen

Maar je zegt niets raars nu, opvangen doe je niet met je eigen (stief)kinderen. Net als oppassen ofzo
Maar dat zijn wel de letterlijke woorden die TS gebruikte.

Misschien interpreteer ik het verkeerd, dat zou kunnen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 6 februari 2019 @ 13:56:00 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_184854661
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik lees het misschien anders, zou kunnen. Alsnog vind ik het raar dat de kinderen niet 'welkom' zijn thuis terwijl er wel een ouder is.
Eens

Tenzij belastbaarheid ruk is ofzo, maar dat lijkt het niet zo te zijn als ik de toon zo lees
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')