abonnement Unibet Coolblue
pi_184851339
Terechte klacht, doet me een beetje aan deze recente gebeurtenis denken die welswaar anders afliep, maar waar er ook gewoon niet adequaat op de hulpvraag werd gereageerd.

Een van de fouten die imo wordt gemaakt is dat beleidsmakers willen dat men meer zelfredzaam (eigen netwerk) is, maar juist de groep die tegen problemen aanloopt vaak het niet zelf of in eigen kring kan oplossen.
pi_184851347
Ja klopt, aan de beurt komen is een probleem. Er werden in dit topic wekenlang wachten genoemd, dit is eerder uitzondering dan regel. Tot behandeling kan jarenlang wachten zijn, zelfs tot intake kan een jaar wachten zijn. En dan moet men geluk hebben dat de situatie niet is veranderd of niet erger is geworden wat niet waarschijnlijk is. Want dan is men bij de verkeerde aangemeld, dan begint precies hetzelfde weer met wachten van begin af aan. Maar dan bij een andere instelling/afdeling etc.
pi_184852182
Onterechte klacht.

Terechte klacht: Nederlanders die altijd iets te zeuren hebben.

Het Nederlandse zorgstelsel behoort tot de top van de wereld.
Wees blij met wat we hier hebben. Hoog niveau zorg, betaalbaar, goed voor elkaar.

Houdt niet in dat er geen missers gemaakt worden en als Nederlanders horen we daar natuurlijk over te klagen.
Echter vergeleken met de meeste andere landen hebben we weinig te klagen.
  woensdag 6 februari 2019 @ 11:36:06 #104
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184852183
Terechte klacht
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:09:14 #105
400407 Jeffdnz
Laat me gwn
pi_184860077
Terechte klacht, heb zelf enorm veel moeite gehad door dit k-woord systeem. Als tiener opgevoed door alleenstaande moeder die in een psychose verkeerde en niet geholpen werd. Ach ja in Amerika zouden we beide al dood zijn dus het kan altijd erger.
pi_184860140
Eindelijk zeg je eens wat verstandigs.

En sterkte, uiteraard.
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:49:45 #107
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184860888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:00 schreef Dven het volgende:
Buiten dat, dit had zo weer in een familiedrama kunnen uitlopen. Dit moet en kan echt anders, gaten in een netwerk zijn wat mij betreft absoluut geen excuus.
Klinkt inderdaad als de casus van Bart van U. die Els Borst en z'n zus vermoordde. Die moest nota bene nog een straf uitzitten maar werd gewoon vrijgelaten door de politie.

Het zoveel mogelijk extramuraal behandelen van ernstige GGZ-problematiek lijkt in dit soort gevallen zeker niet slim.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  woensdag 6 februari 2019 @ 19:50:42 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_184862258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:36 schreef bianconeri het volgende:
Onterechte klacht.

Terechte klacht: Nederlanders die altijd iets te zeuren hebben.

Het Nederlandse zorgstelsel behoort tot de top van de wereld.
Wees blij met wat we hier hebben. Hoog niveau zorg, betaalbaar, goed voor elkaar.

Houdt niet in dat er geen missers gemaakt worden en als Nederlanders horen we daar natuurlijk over te klagen.
Echter vergeleken met de meeste andere landen hebben we weinig te klagen.
Drogredenatie. De zorg gaat meetbaar achteruit. Dat het in de rest van de wereld nog verrotter is maakt het nog niet zo dat het in Nederland dan perfect is. En wat mij betreft is dat hetgeen je dient na te streven en dat is het voorlopig verre van, zeker in de geestelijke zorg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_184865268
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:50 schreef Dven het volgende:

Drogredenatie. De zorg gaat meetbaar achteruit. Dat het in de rest van de wereld nog verrotter is maakt het nog niet zo dat het in Nederland dan perfect is. En wat mij betreft is dat hetgeen je dient na te streven en dat is het voorlopig verre van, zeker in de geestelijke zorg.
Perfectie ga je niet krijgen. En het is typisch Nederlands om over elk dingetje te gaan klagen. Terwijl zoals ik al zei het Nederlandse zorgsysteem (of dat nou voor of achteruit gaat) gewoon heel erg goed is.
Weinig landen waar je het beter gaat hebben.
  donderdag 7 februari 2019 @ 09:03:04 #110
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_184869750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Perfectie ga je niet krijgen. En het is typisch Nederlands om over elk dingetje te gaan klagen. Terwijl zoals ik al zei het Nederlandse zorgsysteem (of dat nou voor of achteruit gaat) gewoon heel erg goed is.
Weinig landen waar je het beter gaat hebben.
Precies dezelfde drogreden. Ergens anders is het nog slechter dus hier is er niets aan de hand. De halve zorgwereld luidt de noodklok maar volgens bianconeri valt het allemaal wel mee.

Zorgmanager zeker?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_184871390
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:03 schreef Dven het volgende:

Precies dezelfde drogreden. Ergens anders is het nog slechter dus hier is er niets aan de hand. De halve zorgwereld luidt de noodklok maar volgens bianconeri valt het allemaal wel mee.

Zorgmanager zeker?
Het valt ook allemaal wel mee hier. We hebben hier niets te klagen over hoe goed het systeem hier is. Als we bijna in elk willekeurig land terecht zouden komen dan waren we vele malen slechter af geweest.

Natuurlijk kun je altijd verbeteren, maar als je kijkt naar hoe hoog ons zorgsysteem staat.
Hoe kwalitatief hoog onze zorg is. We hebben echt toegang tot alle mogelijkheden.
Dus ja ik vind het heel erg meevallen.

Maar de Nederlander moet altijd wat te klagen hebben, hoe goed iets ook is.
Daar ben je Nederlander voor toch.
pi_184871444
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het valt ook allemaal wel mee hier. We hebben hier niets te klagen over hoe goed het systeem hier is. Als we bijna in elk willekeurig land terecht zouden komen dan waren we vele malen slechter af geweest.

Natuurlijk kun je altijd verbeteren, maar als je kijkt naar hoe hoog ons zorgsysteem staat.
Hoe kwalitatief hoog onze zorg is. We hebben echt toegang tot alle mogelijkheden.
Dus ja ik vind het heel erg meevallen.

Maar de Nederlander moet altijd wat te klagen hebben, hoe goed iets ook is.
Daar ben je Nederlander voor toch.
Bespaar je de moeite. Dit topic kan wel gesloten worden.
Zoals heer plompzakker aangeeft, Dven is zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij andere meningen per definitie als leugens, onwetendheid en bedrog bestempeld. Ook als de cijfers hem tegenspreken.

Let maar eens op hoe hij op deze post gaat reageren.
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 10:51:13 #113
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184871488
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 09:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies dezelfde drogreden. Ergens anders is het nog slechter dus hier is er niets aan de hand. De halve zorgwereld luidt de noodklok maar volgens bianconeri valt het allemaal wel mee.

Zorgmanager zeker?
Je bent in je OP expliciet op Nederland aan het zeiken, zoals altijd. Schijnbaar omdat je vindt dat juist Nederland zo kut is, dat wordt tegengesproken en vervolgens ga je zitten draaien.
In je geweldige Bulgarije is het allemaal nog een stuk slechter, klaag daar maar eens over.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184871688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het valt ook allemaal wel mee hier. We hebben hier niets te klagen over hoe goed het systeem hier is. Als we bijna in elk willekeurig land terecht zouden komen dan waren we vele malen slechter af geweest.

Natuurlijk kun je altijd verbeteren, maar als je kijkt naar hoe hoog ons zorgsysteem staat.
Hoe kwalitatief hoog onze zorg is. We hebben echt toegang tot alle mogelijkheden.
Dus ja ik vind het heel erg meevallen.

Maar de Nederlander moet altijd wat te klagen hebben, hoe goed iets ook is.
Daar ben je Nederlander voor toch.
Ik vind dit altijd zo'n gemakzuchtige dooddoener.

Ja, ons zorgstelsel is relatief goed (volgens een aantal zorglijstjes, al komt dat óók doordat een aantal indicatoren worden meegenomen die niet zoveel over de zorg zelf zeggen, zoals het aantal rokers in een land, waarin Nederland behoorlijk gunstig scoort, als deze indicatoren worden weggelaten scoort Nederland in de middenmoot (bron Follow the Money)).

Maar dat wil niet zeggen dat onze zorg niet beter kan (of voorheen beter is geweest).

Tevens gaat het over zorg in het algemeen. Maar op onderdelen scoort onze zorg ronduit dramatisch. Jeugdzorg en GGZ zijn de laatste jaren één groot drama.

In een topic over specifiek de GGZ problematiek posten dat we niet moeten klagen is eigenlijk ongepast.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:20:30 #115
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_184871954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:47 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite. Dit topic kan wel gesloten worden.
Zoals heer plompzakker aangeeft, Dven is zo overtuigd van zijn eigen gelijk dat hij andere meningen per definitie als leugens, onwetendheid en bedrog bestempeld. Ook als de cijfers hem tegenspreken.

Let maar eens op hoe hij op deze post gaat reageren.
Kerel, niet overtuigd van mijn eigen gelijk. Nota bene een berg aan bronnen gegeven en de cijfers zouden zogenaamd mij tegenspreken :D _O- doe eens niet zo mal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:20:58 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_184871961
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:51 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Je bent in je OP expliciet op Nederland aan het zeiken, zoals altijd. Schijnbaar omdat je vindt dat juist Nederland zo kut is, dat wordt tegengesproken en vervolgens ga je zitten draaien.
In je geweldige Bulgarije is het allemaal nog een stuk slechter, klaag daar maar eens over.
Ik zit op een Nederlands forum, klagen over Bulgarije doe ik wel op slavorum :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 11:22:25 #117
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184871994
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Kerel, niet overtuigd van mijn eigen gelijk. Nota bene een berg aan bronnen gegeven en de cijfers zouden zogenaamd mij tegenspreken :D _O- doe eens niet zo mal.
Je denkt niet eens zelf meer na. Je zoekt een linkje waar wat getalletjes staan die leuk bij je verhaaltje aansluiten en doet vervolgens niet anders dan andermans denkwerk herhalen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:22:38 #118
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_184871999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo'n gemakzuchtige dooddoener.

Ja, ons zorgstelsel is relatief goed (volgens een aantal zorglijstjes, al komt dat óók doordat een aantal indicatoren worden meegenomen die niet zoveel over de zorg zelf zeggen, zoals het aantal rokers in een land, waarin Nederland behoorlijk gunstig scoort, als deze indicatoren worden weggelaten scoort Nederland in de middenmoot (bron Follow the Money)).

Maar dat wil niet zeggen dat onze zorg niet beter kan (of voorheen beter is geweest).

Tevens gaat het over zorg in het algemeen. Maar op onderdelen scoort onze zorg ronduit dramatisch. Jeugdzorg en GGZ zijn de laatste jaren één groot drama.

In een topic over specifiek de GGZ problematiek posten dat we niet moeten klagen is eigenlijk ongepast.
Nee joh, het is leuker om op de man te spelen omdat hij zogenaamd continu over Nederland aan het klagen is (zoals iedere andere user hier overigens) maar dat wordt niet geaccepteerd want hij woont in het buitenland blablabla.

Dat de zorg aan alle kanten aan het falen is en zoals jij aangeeft dit zeker het geval is voor wat betreft jeugdzorg en GGZ, daar kijken we gewoon overheen. Ondanks dat de branche zelf nota bene nog aangeeft dat het een puinhoop aan het worden is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 11:23:04 #119
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184872006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik zit op een Nederlands forum, klagen over Bulgarije doe ik wel op slavorum :*
Link. Zou daar graag gtwv komen introduceren
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  donderdag 7 februari 2019 @ 11:24:35 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_184872028
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:23 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Link. Zou daar graag gtwv komen introduceren
succes
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_184872102
VVD, zeker nu!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2019 11:29:30 ]
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 11:39:25 #122
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184872280
quote:
9s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
VVD, zeker nu!
Dit.
VVD _O_ _O_ _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184872445
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:39 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Dit.
VVD _O_ _O_ _O_
VVD :')

Grotendeels dom volk dat daar op stemt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 12:01:57 #124
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184872747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

VVD :')

Grotendeels dom volk dat daar op stemt.
Eigen bovenmodaal inkomen hebben bereik je doorgaans inderdaad met domheid :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184872819
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:01 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Eigen bovenmodaal inkomen hebben bereik je doorgaans inderdaad met domheid :')
Je hoeft inderdaad niet persé heel wereldwijs, intelligent of veel algemene kennis te hebben om toch goed te kunnen zijn in een bepaald vakgebied en daarmee een goed inkomen te verwerven.

Maar het gros van de VVD-stemmers heeft helemaal geen boven modaal inkomen maar beseffen zich niet dat de VVD er uiteindelijk alleen is voor kapitaalkrachtigen en belangen van het grootbedrijf.

Maar dat geheel terzijde, terug ontopic. De GGZ die volledig in de soep loopt (met dank aan bezuinigingen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184872869
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:48 schreef Dven het volgende:
Het is toch godverdomme niet te geloven :r

Net te horen dat iemand die ik 'ken' zelfmoord gepleegd heeft. Alhoewel dit nog steeds binnenkwam als een schok is dat meer omdat het daadwerkelijk gebeurd is dan dat je het nooit had kunnen zien aankomen. Maar juist daar zit het hem in.

Blijkt dus al dagen in een acute psychose te verkeren en was compleet radeloos. Is bij de huisarts geweest, bij de GGD binnen geweest omdat hij opgenomen wilde worden, nog een kliniek bezocht en wat nog meer. Overal werd hij naar huis gestuurd. Bij de kliniek mocht hij een week later nog eens terugkomen voor een intakegesprek. Een FUCKING intakegesprek.

Hoe in de godgloeiendeteringtyfushemel kan je iemand die in een acute psychose verkeert en al een gewelddadig verleden heeft inclusief meerdere (zelf)dodingsdreigementen in godsnaam gewoon weer rechtsomkeer sturen terwijl deze nota bene smeekt om opgenomen te worden???!!!!!?????

Buiten het feit dat ik het oprecht afschuwelijk vind hoe wanhopig hij de laatste dagen en uren moet zijn geweest en hier echt een traan om kan laten ongeacht ik het verder een absolute eikel vind, ben ik vooral blij en enigszins trots dat hij het toch enkel maar bij zichzelf heeft gelaten. Het zou absoluut niet de eerste keer zijn dat zo'n persoon z'n kind(eren), partner, ouders of wie dan ook met zichzelf mee de dood inneemt.

Compleet falen weer, zelfs in een gigantisch pauperland als Bulgarije word je in zo'n toestand direct opgenomen maar in Nederland word je gewoon weer lekker naar huis gestuurd. Nu ben ik benieuwd tot hoe veel doden dit al heeft geleid want dit zal ongetwijfeld geen op zichzelf staand incident zijn geweest. En ondertussen allemaal lekker trouw je almaar stijgende zorgpremie maandelijks overschrijven. Ongelofeloos :r :r :r :r

Klacht : Nederlandse zorgdiensten falen opzichtig.
Terechte klacht.
  donderdag 7 februari 2019 @ 12:14:02 #127
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_184872943
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 10:44 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het valt ook allemaal wel mee hier. We hebben hier niets te klagen over hoe goed het systeem hier is. Als we bijna in elk willekeurig land terecht zouden komen dan waren we vele malen slechter af geweest.

Natuurlijk kun je altijd verbeteren, maar als je kijkt naar hoe hoog ons zorgsysteem staat.
Hoe kwalitatief hoog onze zorg is. We hebben echt toegang tot alle mogelijkheden.
Dus ja ik vind het heel erg meevallen.

Maar de Nederlander moet altijd wat te klagen hebben, hoe goed iets ook is.
Daar ben je Nederlander voor toch.
Ga toch weg joh. Als iemand aangeeft dat hij of zij opgenomen wil worden sturen ze je gewoon weg omdat er geen plek is.

Nou wat een mogelijkheden heb je dan he.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_184873070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 17:29 schreef Mikeytt het volgende:
Nederlanders die massaal op partijen stemmen die voor een links zorgstelsel zijn en dan verbaasd gaan zitten zijn omdat de kwaliteit ruk is :')
Wat?!
"Pools are perfect for holding water"
pi_184873808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 12:06 schreef Tomatenboer het volgende:
De GGZ die volledig in de soep loopt (met dank aan bezuinigingen).
Eens.

Maar dat betekent niet dat de gehele Nederlandse zorg faalt.
pi_184874885
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:39 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Dit.
VVD _O_ _O_ _O_
Die is verantwoordelijk voor het beleid waar de TS z'n klacht op baseerd. Je bent weer eens lekker inconsequent ouwe vogelzakker.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2019 14:07:23 ]
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 14:14:43 #131
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184874996
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:07 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Die is verantwoordelijk voor het beleid waar de TS z'n klacht op baseerd. Je bent weer eens lekker inconsequent ouwe vogelzakker.
En laat ik de TS nu ook vaak een jankzak vinden
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184875103
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:14 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En laat ik de TS nu ook vaak een jankzak vinden
Maar je kunt ontkennen dat bijvoorbeeld de GGZ een enorme puinhoop is geworden de laatste jaren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 14:26:18 #133
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184875211
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar je kunt ontkennen dat bijvoorbeeld de GGZ een enorme puinhoop is geworden de laatste jaren.
Alsof dat het speerpunt is van de VVD wat de basis is van mijn stem op ze
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184875280
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:26 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Alsof dat het speerpunt is van de VVD wat de basis is van mijn stem op ze
Vast niet, maar het is wel een gevolg van één van de keuzes van de VVD enkele jaren geleden (uiteraard samen met de andere regeringspartijen, maar bezuinigen op zorg is altijd wel een VVD punt).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184875869
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:14 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En laat ik de TS nu ook vaak een jankzak vinden
Maar je vind de klacht wel terecht, toch?!
  Moderator donderdag 7 februari 2019 @ 15:06:58 #136
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184876041
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:59 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Maar je vind de klacht wel terecht, toch?!
Als er iemand die een gevaar is niet opgenomen wordt lijkt me dat niet gewenst nee. Maar ik ken het exacte verhaal ook niet natuurlijk.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184878734
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 11:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd zo'n gemakzuchtige dooddoener.

Ja, ons zorgstelsel is relatief goed (volgens een aantal zorglijstjes, al komt dat óók doordat een aantal indicatoren worden meegenomen die niet zoveel over de zorg zelf zeggen, zoals het aantal rokers in een land, waarin Nederland behoorlijk gunstig scoort, als deze indicatoren worden weggelaten scoort Nederland in de middenmoot (bron Follow the Money)).

Maar dat wil niet zeggen dat onze zorg niet beter kan (of voorheen beter is geweest).

Tevens gaat het over zorg in het algemeen. Maar op onderdelen scoort onze zorg ronduit dramatisch. Jeugdzorg en GGZ zijn de laatste jaren één groot drama.

In een topic over specifiek de GGZ problematiek posten dat we niet moeten klagen is eigenlijk ongepast.
Jeugdzorg en GGZ was altijd toch al drama geweest? Ik wil voorbeelden noemen, maar tegelijkertijd geen/ niet teveel maatschappelijk onrust creeren.

Aan de andere kant vind ik ook dat mensen best wel mogen weten dat bepaalde groepen in de samenleving hopeloos moeilijk hebben. Het is een klap in het gezicht om uitingen mee te maken die bijv. al de suggestie hebben dat dit niet kan. Niet alleen een klap in het gezicht, maar het ontkennen van iemands bestaan, alsof iemand geen bestaansrecht heeft. Niet alleen bij hulpbehoevenden, ook bij de mensen in de omgeving ongeacht of ze in het veld werken of niet.

Het is te frapant om de verschillen te zien tussen tegengestelde groeperingen, bijv iemand die het goed doet in de samenleving en iemand die afhankelijk is van hulpverlening. De ene is bijv. bourgondier, eet en drinkt zich een ongeluk. De ander rot thuis weg, waarbij een groet van iemand het beste is wat diegene maanden kan overkomen.
pi_184882873
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 15:06 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Als er iemand die een gevaar is niet opgenomen wordt lijkt me dat niet gewenst nee. Maar ik ken het exacte verhaal ook niet natuurlijk.
Wederom: VVD, zeker nu!
pi_184886329
Ik ken ook iemand met schizofrenie die meerdere keren in psychotische toestand gewoon aan zijn lot werd overgelaten.

Vanwege de ernst van zijn problemen gaf hij o.a. zelf aan dat hij bij crisis op de gesloten afdeling moet. Ook huisarts en familie beaamden dit en hadden genoeg te vertellen over wat er mis kan gaan als hij psychotisch is en niet meer voor zichzelf instaat.

Gevolg: hij komt bij crisis op de OPEN afdeling en kan daar gewoon weglopen. Is meerdere keren gebeurd en meerdere keren door politie teruggebracht omdat ze hem omtoerekeningsvatbaar en heel agressief aantroffen.

Daarbij nog een ding. De buurvrouw van de ouders van die jongen - een nogal excentrieke en eigenwijze vrouw - snapt de ernst er niet van. Als de jongen bij crisis haar vanuit de afdeling belt, komt ze hem halen en brengt ze hem naar zijn ouders, want ze vindt het zo zielig voor hem. Tuurlijk is het op zo'n afdeling niet leuk en wil hij op zo'n moment liever thuis zijn. Maar hij zou daar moeten zijn omdat hij niet voor zichzelf kan instaan. Maar hij kan gewoon weglopen of door de eerste de beste flapdrol opgehaald worden.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 11:38:34 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_185027811
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_185028549
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 11:38 schreef Dven het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)stellingen~ae4f43c3/

Niets aan het handje jongens.
Heeft niet alleen met psychische instanties te maken.

In onze maatschappij is alles geautomatiseerd en wordt er verwacht dat elk soort probleem opgelost gaat worden door degenen die daarvoor zijn aangesteld. Je MOET gelukkig en 100% functioneel zijn in de maatschappij. Als dat niet het geval is - beter gezegd, je kan die schijn niet meer ophouden - dan word je aan de zijlijn gezet.

Er wordt zodoende heel veel druk gelegd op de psychische hulpverlening. Daarbij zijn psychische problemen by far niet zo concreet als medische problemen. De psychische hulpverlening wordt zodoende ook een fabriek, ook omdat zorgverzekeraars en de overheid er ook een grote in spelen.
  vrijdag 15 februari 2019 @ 12:34:52 #142
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_185028634
Had ook een vriend die acuut in psychose raakte en door zijn familie met dwang moest worden opgenomen maar daar heeft die familie zelf werk van gemaakt ism politie.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')