abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184833654
registreer om deze reclame te verbergen
Brandweer vreest dat dodental flatbrand Parijs verder oploopt

Door een brand in een appartementencomplex in Parijs zijn negen mensen om het leven gekomen. Ruim 30 anderen raakten gewond, van wie n ernstig, meldt de brandweer. Onder de gewonden zijn ook acht brandweermannen. De brandweer vreest dat het dodental oploopt.

9405580-6668165-The_blaze_in_the_eight_storey_building_in_the_French_capital_s_t-a-13_1549351725713.jpg

De brand, die na zes uur blussen onder controle was, brak vannacht omstreeks 01:00 uur uit in het acht verdiepingen tellende gebouw. De brandweer sprak van een buitengewoon felle brand die heel erg snel om zich heen greep. Mensen moesten van de daken van het pand en van de aangrenzende gebouwen worden gered en circa dertig door de vlammenzee ingesloten mensen konden met ladders in veiligheid worden gebracht.

9405806-6668165-image-a-18_1549352282897.jpg

De brandweer was in groten getale, met zo'n 200 man, aanwezig en probeerde met man en macht het vuur onder controle te krijgen. ,,De situatie was al dramatisch toen de brandweerlieden aankwamen’’, zegt brandweerwoordvoerder Clement Cognon. In het pand wordt naar mogelijke slachtoffers gezocht. Volgens Cognon werden al vijftig personen heelhuids uit het inferno gehaald.

‘Vreselijke balans’
Het pand wordt nauwlettend gecontroleerd, om het uitbreken van een nieuwe brand uit te sluiten. Ook wordt het gebouw, waar nodig, gestut om instorting te voorkomen. De Parijse openbaar aanklager zegt dat er mogelijk sprake is van brandstichting. Er is een vrouwelijke bewoonster (41) met psychische problemen gearresteerd. Ze wordt verdacht van brandstichting.
Volledig artikel> https://www.ad.nl/buitenl(...)er-oploopt~a2520443/

https://www.dailymail.co.(...)opular-tourists.html
pi_184834062
Als een brandende auto dat veroorzaakt heeft was er iets flink mis met de brandveiligheid...
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
pi_184834772
Tragisch, maar als ik in zo'n flat en dan ook nog in Parijs zou moeten wonen zou ik waarschijnlijk ook psychische problemen krijgen. :X
pi_184836745
Inmiddels is meer duidelijk over de 40-jarige vrouw die vannacht is aangehouden op verdenking van brandstichting. Haar buurman, de 22-jarige Quentin L. vertelde aan Franse media dat hij het al meerdere keren met zijn buurvrouw aan de stok kreeg omdat ze keihard muziek draaide. Gisteravond belde de Parijzenaar, toevallig zelf ook van de brandweer, de politie omdat ze weer veel lawaai maakte.

Oog in oog
Een agent adviseerde hem en zijn vriendin te vertrekken en elders de nacht door te brengen, en bracht met collega’s een bezoek aan de vrouw. In de veronderstelling dat ze was meegenomen, keerde het stel terug. „Ineens stond ik oog in oog met haar in het trappenhuis”, vertelde hij aan Le Parisien. „Na het vertrek van de politie heeft ze geprobeerd mijn ruit en deur in te slaan. Van een buurman hoorde ik dat er papier en hout voor mijn deur lag. Dat heeft ze waarschijnlijk aangestoken om wraak te nemen. Ze wenste me succes en zei dat ik als brandweerman wel veel van vlammen moest houden.”

Quentin L. begon buren te evacueren en zag toen dat de hele tweede etage al in de fik stond. Later probeerde de vrouw op straat een vuilnisbak en een auto in brand te steken.

De buurman van nummer 19 vraagt zich af hoe het kan dat het vuur zich zo snel verspreidde. „Ik zag het om 1 uur ’s nachts niet alleen op de tweede branden, maar ook bovenin. Ik denk dat ze ook daar iets heeft aangestoken.” Dat vermoeden is inmiddels bevestigd door eerste uitkomsten van het politieonderzoek. De vrouw, die bij de politie bekend stond als labiel, zit nog vast.
https://www.telegraaf.nl/(...)-aansteken-flatbrand
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:14:13 #5
217702 Lonaa
hef 't goedwies kapot
pi_184836865
:{
But you carry on in pictures and in song
And the unmade bed you slept in
Where I laid you down to rest one last time
Goodbye, dear friend, goodbye, dear friend.
pi_184836943
Waarom krijgt zo’n zieke vrouw geen hulp? Walgelijk.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 16:24:48 #7
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_184837055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:18 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Waarom krijgt zo’n zieke vrouw geen hulp? Walgelijk.
Hulp? voor altijd interneren om de samenleving te beschermen, ja. Daar is niks aan te doen als je willens en wetens je hele appartementsblok de dood in probeert te jagen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_184850170
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:06 schreef Kim-Holland het volgende:
Inmiddels is meer duidelijk over de 40-jarige vrouw die vannacht is aangehouden op verdenking van brandstichting.......... De vrouw, die bij de politie bekend stond als labiel, zit nog vast.
Wat moet je hier nu nog op zeggen!
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:52:34 #9
3542 Gia
User under construction
pi_184850541
Jeetje, burenruzie gone bad. Is wel meervoudige doodslag. Die komt voorlopig niet meer vrij.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')