abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184821465
Beste fokkers,

https://nos.nl/artikel/22(...)moslim-geworden.html

De islam is klaarblijkelijk een ijzersterke ideologie (als je je fatsoenlijk daarin gaat verdiepen.)

De opportune klacht in deze context luidt dan: het nederlandse volk wordt voorgelogen over de islam en komt niet verder dan de pvv als informatie-bron te gebruiken over de islam.
pi_184821591
Opzich is het imo wel zo hoe meer je je verdiept in de Islam des te meer nuance je gaat zien in dat geloof.

Jammer alleen dat dit niet door iedereen zo wordt geïnterpreteerd.
pi_184821623
Bij iedere religie is het maar net wat je eruit haalt. Dat kan dan alle kanten op vallen, zowel positief als negatief.
  Forum Admin maandag 4 februari 2019 @ 19:41:22 #4
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184821666
Mij is altijd verteld dat nuance ver te zoeken is aangezien er maar één interpretatie van de islam mag zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_184821754
Dit soort nieuws is geweldig. Dit sterkt mij in het geloof dat er voor iedereen hoop is.
pi_184821772
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:41 schreef Pharkus het volgende:
Mij is altijd verteld dat nuance ver te zoeken is aangezien er maar één interpretatie van de islam mag zijn.
Er staan dus letterlijk in de Koran passages die dit nuanceren. Namelijk er is 1 geloof (/interpretatie), namelijk die van het woord van Allah en zijn profeet, maar dat dit wel helemaal afhankelijk is van de situatie.

En op wat in welke situatie wel of niet geldt wordt een beetje het alleenrecht op geclaimt continu

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 19:45:58 ]
pi_184821790
Die van Doorn ook al. Blijkt dat de pvv een latent extreem slamitische club is.
pi_184821849
Meesterzet van Geert, het paard van Troje!
pi_184821863
Ik lees niet dat hij bekeerd is. Maar misschien mis ik de clue.
Whatever...
pi_184821894
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:48 schreef etuiedelapiel het volgende:
Meesterzet van Geert, het paard van Troje!
_O-
  maandag 4 februari 2019 @ 19:59:32 #11
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184822143
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:37 schreef -mosrednA het volgende:
Opzich is het imo wel zo hoe meer je je verdiept in de Islam des te meer nuance je gaat zien in dat geloof.

Jammer alleen dat dit niet door iedereen zo wordt geïnterpreteerd.
Bij letterlijk ALLES zul je meer nuance zien des te meer je erin verdiept.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184822219
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:59 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Bij letterlijk ALLES zul je meer nuance zien des te meer je erin verdiept.
Ik snap wat je bedoeld, maar dit is voor mij toch anders. Het staat er letterlijk, er wordt gerefereerd, zelfs Jezus wordt gewoon als profeet erkent. Het is veel overkoepelender dan sommigen denken.

Verder niet dat ik me thuis voel in de Islam ofzo, maar heb er langzamerhand wel respect voor gekregen
pi_184822343
Interessant, ik ga zijn boek lezen.
pi_184822400
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:37 schreef -mosrednA het volgende:
Opzich is het imo wel zo hoe meer je je verdiept in de Islam des te meer nuance je gaat zien in dat geloof.

Jammer alleen dat dit niet door iedereen zo wordt geïnterpreteerd.
Klopt. Zitten best goede regels tussen.

Niet alleen qua moraliteit, maar bijvoorbeeld ook met betrekking tot islamitisch bankieren.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:11:43 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184822422
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:02 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld, maar dit is voor mij toch anders. Het staat er letterlijk, er wordt gerefereerd, zelfs Jezus wordt gewoon als profeet erkent. Het is veel overkoepelender dan sommigen denken.

Verder niet dat ik me thuis voel in de Islam ofzo, maar heb er langzamerhand wel respect voor gekregen
Ik heb ook 2 jaar religiewetenschappen gestudeerd. :) Alle religies zijn wel interessant en waren in sommige opzichten zelfs hun tijd voor!

Al vind ik wel dat we anno 2019 alle religies flink mogen moderniseren.

De teksten die erin staan zijn gewoon heel erg discriminerend. Zelfs verzen die geheel vreedzaam klinken, zoals Al-Bakara 2.195 in de Koran of Peter 5.7 in de Bijbel, zijn behoorlijk seksistisch als je je erin verdiept.

Uiteraard zijn ze wel interessant om te lezen. Hoe de vrouw bijvoorbeeld juist goed behandeld werd als je kijkt naar de standaarden van die tijd.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184822495
Dit krijg je ervan als je in een cultuur leeft waar vrouwen je al snel onwaardig bevinden.

Terechte bekering.
pi_184822516
"you have become the very thing you swore to destroy" :P
Radar.
pi_184822534
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:10 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Klopt. Zitten best goede regels tussen.

Niet alleen qua moraliteit, maar bijvoorbeeld ook met betrekking tot islamitisch bankieren.
Klopt, vond ik ook wel interessant. Maar moeilijk meer te integreren in de moderne wereld. Niet meer tussen te komen lijkt me?

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:11 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ik heb ook 2 jaar religiewetenschappen gestudeerd. :) Alle religies zijn wel interessant en waren in sommige opzichten zelfs hun tijd voor!

Al vind ik wel dat we anno 2019 alle religies flink mogen moderniseren.

De teksten die erin staan zijn gewoon heel erg discriminerend. Zelfs verzen die geheel vreedzaam klinken, zoals Al-Bakara 2.195 in de Koran of Peter 5.7 in de Bijbel, zijn behoorlijk seksistisch als je je erin verdiept.

Uiteraard zijn ze wel interessant om te lezen. Hoe de vrouw bijvoorbeeld juist goed behandeld werd als je kijkt naar de standaarden van die tijd.
:o

Had ik niet achter je gezocht :D

Maar helemaal mee eens. Ik ben ook van mening dat het geloof in die zin ruimte moet krijgen binnen deze nieuwe maatschappij. Maar dan waarbij juist de moraliteit van de boodschap naar verhouding meeontwikkelt toegespitst tot de moderne maatstaven.

Maar als we dat op zouden willen schrijven dan moeten we nog even wachten tot de terugkomst :P
  maandag 4 februari 2019 @ 20:22:00 #20
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_184822643
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:17 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Klopt, vond ik ook wel interessant. Maar moeilijk meer te integreren in de moderne wereld. Niet meer tussen te komen lijkt me?

[..]

:o

Had ik niet achter je gezocht :D

Maar helemaal mee eens. Ik ben ook van mening dat het geloof in die zin ruimte moet krijgen binnen deze nieuwe maatschappij. Maar dan waarbij juist de moraliteit van de boodschap naar verhouding meeontwikkelt toegespitst tot de moderne maatstaven.

Maar als we dat op zouden willen schrijven dan moeten we nog even wachten tot de terugkomst :P
Was ook niks voor mij :') Na 2 jaar gestopt omdat het teveel was ;(

Dat zou wel ideaal zijn, al ben ik van mening dat de massa zich nooit zo snel aan kan passen. Religie zal altijd achterlopen. Al is dat misschien gewoon mijn gebrek aan vertrouwen in de mensheid.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_184822763
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:22 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Was ook niks voor mij :') Na 2 jaar gestopt omdat het teveel was ;(

Dat zou wel ideaal zijn, al ben ik van mening dat de massa zich nooit zo snel aan kan passen. Religie zal altijd achterlopen. Al is dat misschien gewoon mijn gebrek aan vertrouwen in de mensheid.
Kan ik me wel voorstellen, als je er zo intensief mee bezig moet zijn :P

Maar dat denk ik ook. Ik vraag me alleen af of dat erg is. Als er echt besloten wordt dat het tijd is, dan zal niemand dat ontgaan. Dan zullen we wel zien wie de massa dan wordt.. :P
pi_184822804
Dit soort figuten hebben maar 1 soort religie en dat is aandacht.
Als ergens tegen aan schoppen eentonig is geworden en geen belangstelling meer opwekt dan bekering weer wel.
Als de grondvesten maar schudden.
pi_184822873
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:28 schreef Werkman het volgende:
Dit soort figuten hebben maar 1 soort religie en dat is aandacht.
Als ergens tegen aan schoppen eentonig is geworden en geen belangstelling meer opwekt dan bekering weer wel.
Als de grondvesten maar schudden.
Ik ga zn boek denk ik maar is lezen om te kijken of dat zo is idd.

Het zou natuurlijk goed uitkomen, op heel veel manieren :P
pi_184823530
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:39 schreef itchycoo het volgende:
Bij iedere religie is het maar net wat je eruit haalt. Dat kan dan alle kanten op vallen, zowel positief als negatief.
Geweldig inderdaad!
quote:
Exodus 21:20-21 New International Version (NIV)

20 “Anyone who beats their male or female slave with a rod must be punished if the slave dies as a direct result, 21 but they are not to be punished if the slave recovers after a day or two, since the slave is their property.
pi_184823643
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Geweldig inderdaad!

[..]

Context he, het was zelfs nog vóór de middeleeuwen.

Is mijn mening iig
pi_184823663
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Context he, het was zelfs nog vóór de middeleeuwen.

Is mijn mening iig
Het is moet ik zeggen inderdaad wel genuanceerder dan ik dacht. Je mag een slaaf niet doodslaan, maar gewoon een paar klappen is oke.
pi_184823818
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:11 schreef Mikeytt het volgende:
De teksten die erin staan zijn gewoon heel erg discriminerend. Zelfs verzen die geheel vreedzaam klinken, zoals Al-Bakara 2.195 in de Koran of Peter 5.7 in de Bijbel, zijn behoorlijk seksistisch als je je erin verdiept.
Emancipatie is ook wel redelijk overrated.

Seksisme zal je nou eenmaal nooit kunnen wegnemen omdat er altijd verschil zal zijn tussen de twee seksen op alle vlakken
pi_184823882
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:12 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Emancipatie is ook wel redelijk overrated.

Seksisme zal je nou eenmaal nooit kunnen wegnemen omdat er altijd verschil zal zijn tussen de twee seksen op alle vlakken
Daarom is het goed dat dit nog eens extra onderschreven wordt door heilige geschriften en moeten mensen en minderwaardigen dat gewoon accepteren, het is tenslotte religie...

Wacht wat
pi_184823901
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is moet ik zeggen inderdaad wel genuanceerder dan ik dacht. Je mag een slaaf niet doodslaan, maar gewoon een paar klappen is oke.
Als wij 2000 jaar terug in de tijd gingen, dan zouden we er waarschijnlijk anders tegenaan kijken.

Maakt het er niet veel beter op natuurlijk :+ In het kader van geloof dat mee moet gaan met zn tijd zou deze wmb afvallen ja :P
pi_184823924
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat dit nog eens extra onderschreven wordt door heilige geschriften en moeten mensen en minderwaardigen dat gewoon accepteren, het is tenslotte religie...

Wacht wat
:')
pi_184823961
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:15 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als wij 2000 jaar terug in de tijd gingen, dan zouden we er waarschijnlijk anders tegenaan kijken.

Maakt het er niet veel beter op natuurlijk :+ In het kader van geloof dat mee moet gaan met zn tijd zou deze wmb afvallen ja :P
Zo werkt het dus niet he, het staat er dus het hoort bij het geloof.
pi_184824000
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:17 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet he, het staat er dus het hoort bij het geloof.
Zo geloof jij dat misschien.

Maar zo werkt geloof niet voor iedereen.
pi_184824018
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat dit nog eens extra onderschreven wordt door heilige geschriften en moeten mensen en minderwaardigen dat gewoon accepteren, het is tenslotte religie...

Wacht wat
Wat is het punt dat je wilt maken?
pi_184824072
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:20 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Wat is het punt dat je wilt maken?
Vind jij dat mensen gelijkwaardig zijn?
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:19 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zo geloof jij dat misschien.

Maar zo werkt geloof niet voor iedereen.
Oh ja ik geloof ook dat Mein Kampf niet zo bedoeld was en dat het niet echt van deze tijd meer is maar...
pi_184824136
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:23 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Vind jij dat mensen gelijkwaardig zijn?

[..]

Oh ja ik geloof ook dat Mein Kampf niet zo bedoeld was en dat het niet echt van deze tijd meer is maar...
Zelfde verhaal. Het punt dat je wilt maken schiet zijn doel voorbij?

Verder snap ik je wel hoor. Maar je doet nu net alsof mensen die geloven (waaronder ik) slaven überhaupt en de mishandeling daarvan goedkeuren omdat het in de bijbel staat?

Zo werkt dat ook niet natuurlijk.
pi_184824155
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
Vind jij dat mensen gelijkwaardig zijn?
In beginsel wel
pi_184824166
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:26 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zelfde verhaal. Het punt dat je wilt maken schiet zijn doel voorbij?

Verder snap ik je wel hoor. Maar je doet nu net alsof mensen die geloven (waaronder ik) slaven überhaupt en de mishandeling daarvan goedkeuren omdat het in de bijbel staat?

Zo werkt dat ook niet natuurlijk.
Het staat er toch voor dat betreffende geloof? Nu zeg je eigenlijk "Ja ik vind het een geweldig geloof, ja behalve dat ene dingetje over slaven slaan, maar verder echt toppie, zeer vredelievend." Zie je nou niet in hoe inconsequent dat is?
pi_184824199
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:27 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

In beginsel wel
Waarom is emancipatie dan overrated?
pi_184824255
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:27 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het staat er toch voor dat betreffende geloof? Nu zeg je eigenlijk "Ja ik vind het een geweldig geloof, ja behalve dat ene dingetje over slaven slaan, maar verder echt toppie, zeer vredelievend." Zie je nou niet in hoe inconsequent dat is?
Zie jij zelf niet hoe enorm zwart-wit je bent?

Geloven voor mij is uitzoomen en dingen in het perspectief van vandaag de dag zetten. En dat houdt in dat sommige passages voor onze wereld niet meer relevant zijn.

“Slavernij en de mishandeling van hen staat in de bijbel en hoort bij het geloof dus gelovige mensen staan voor ongelijkheid”

De Jodenvervolging hoort ook bij Nederland, maar dan is elke Nederlander nu toch geen SS’er meer?

Het is nu eenmaal onderdeel van de geschiedenis.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 21:32:37 ]
pi_184824309
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:28 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Waarom is emancipatie dan overrated?
Omdat je dan scheve verhoudingen krijgt. Vrouwen gaan bijv achter mannen aan of voelen zich genoodzaakt om dat anno 2019 te doen terwijl ze dat niet willen of de natuur niet zo werkt.
pi_184824338
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:30 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Zie jij zelf niet hoe enorm zwart-wit je bent?

Geloven voor mij is uitzoomen en dingen in het perspectief van vandaag de dag zetten. En dat houdt in dat sommige passages voor onze wereld niet meer relevant zijn.

“Slavernij en de mishandeling van hen staat in de bijbel en hoort bij het geloof dus gelovige mensen staan voor ongelijkheid”

De Jodenvervolging hoort ook bij Nederland, maar dan is elke Nederlander nu nog geen SS’er meer?
Je hebt het een beetje verkeerd, de Jodenvervolging hoorde bij de SS, welke ook in Nederland voorkwam en waar ook Nederlanders aan mee deden. Maar goed, wellicht ben ik wel wat zwart-wit inderdaad. Bedoel als je de Jodenvervolging en de oorlogsmisdaden achterwege laat was de SS ook zo slecht nog niet. Dat is ook niet meer relevant eigenlijk tegenwoordig zolang je de goede dingen er maar uit weet te halen.
pi_184824356
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:32 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Omdat je dan scheve verhoudingen krijgt. Vrouwen gaan bijv achter mannen aan of voelen zich genoodzaakt om dat anno 2019 te doen terwijl ze dat niet willen of de natuur niet zo werkt.
Alsof het in de natuur nooit voorkomt dat vrouwen achter mannen aangaan, dan wel indirect, dan wel direct :')
pi_184824468
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je hebt het een beetje verkeerd, de Jodenvervolging hoorde bij de SS, welke ook in Nederland voorkwam en waar ook Nederlanders aan mee deden. Maar goed, wellicht ben ik wel wat zwart-wit inderdaad. Bedoel als je de Jodenvervolging en de oorlogsmisdaden achterwege laat was de SS ook zo slecht nog niet. Dat is ook niet meer relevant eigenlijk tegenwoordig zolang je de goede dingen er maar uit weet te halen.
Ja klopt, ik bedoelde het in die strekking inderdaad. En daar ben ik het wel mee eens denk ik..

Wat me alleen vaak stoort is dat men, voor of tegen het geloof, zo strak op de letter is. Persoonlijk zie ik het niet zo en kan ik me ook niet voorstellen dat de kern van het geloof, zoals die ooit bedoeld is, op die manier moet werken.

Er is verder ook geen “autoriteit” hoe je moet geloven. Het oordeel is uiteindelijk toch niet aan ons.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 21:43:29 ]
  maandag 4 februari 2019 @ 21:42:47 #44
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184824515
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:37 schreef -mosrednA het volgende:
Opzich is het imo wel zo hoe meer je je verdiept in de Islam des te meer nuance je gaat zien in dat geloof.

Jammer alleen dat dit niet door iedereen zo wordt geïnterpreteerd.
Ik wed dat Wilders ook nooit de koran heeft gelezen, of mein kampf. Hij Googlet gewoon op de ergste passages.
:')
pi_184824530
Waarschijnlijk wil hij zijn vreemdgaan goedkletsen en zijn vrouw achter het fornuis zetten terwijl zijn tweede vrouw nog even de kleine mohammed in haar mond neemt :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_184824545
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:40 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ja klopt, ik bedoelde het in die strekking inderdaad. En daar ben ik het wel mee eens denk ik..

Wat me alleen vaak stoort is dat men, voor of tegen het geloof, zo strak op de letter is. Persoonlijk zie ik het niet zo en kan ik me ook niet voorstellen dat de kern van het geloof, zoals die ooit bedoeld is, op die manier moet werken.

Er is verder ook geen “autoriteit” hoe je moet geloven. Het oordeel is uiteindelijk toch niet aan ons.
Het is natuurlijk wel zo dat wanneer jij met je goede gedrag als zelfbenoemde nazi/SS'er/NKVD'er vrijwilligerswerk gaat doen en mensen lief wil hebben dat scheve blikken oplevert. Vooral wanneer er nog steeds mensen zijn die zichzelf exact dezelfde ideologische benaming aanmeten en het omgekeerde uitdragen. Dus dan vraag ik me af waarom er per se aangehangen moet worden aan een bepaald labeltje als je uiteindelijke doel alleen maar is om een goed leven te lijden?
  Beste debater 2022 maandag 4 februari 2019 @ 21:45:47 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_184824572
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:32 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Omdat je dan scheve verhoudingen krijgt. Vrouwen gaan bijv achter mannen aan of voelen zich genoodzaakt om dat anno 2019 te doen terwijl ze dat niet willen of de natuur niet zo werkt.
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_184824577
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik wed dat Wilders ook nooit de koran heeft gelezen, of mein kampf. Hij Googlet gewoon op de ergste passages.
Ik betwijfel het ook. Moet tie verder ook zelf weten. Alleen jammer soms dat een oprecht goede (tegen)uitleg niet het podium krijgt die Wilders tot zijn beschikking heeft.

Maargoed, een beetje tegengewicht in de weegschaal, Wilders in dit geval, is ook geen drama imo
pi_184824680
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:44 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat wanneer jij met je goede gedrag als zelfbenoemde nazi/SS'er/NKVD'er vrijwilligerswerk gaat doen en mensen lief wil hebben dat scheve blikken oplevert. Vooral wanneer er nog steeds mensen zijn die zichzelf exact dezelfde ideologische benaming aanmeten en het omgekeerde uitdragen. Dus dan vraag ik me af waarom er per se aangehangen moet worden aan een bepaald labeltje als je uiteindelijke doel alleen maar is om een goed leven te lijden?
Goed punt. In dit geval denk ik dat dat met de tijd te maken heeft. De tweede wereldoorlog is in dat perspectief nog vers.

Niemand vandaag de dag heeft nog een herinnering aan een verhaal van iemand die direct bij kruistochten aanwezig was bijvoorbeeld.

Ik zou graag verder praten, naar moet morgen 04:30 op dus ga slapen :+ Maar reageer vooral nog dan zal ik morgen in de pauze weer ff gaan zitten :s)
pi_184824722
Wat een totaalmalloot. Mensen die zich bekeren tot zo'n walgelijke barbaarse doodscultus sporen gewoon niet.
pi_184824786
quote:
7s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:50 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Goed punt. In dit geval denk ik dat dat met de tijd te maken heeft. De tweede wereldoorlog is in dat perspectief nog vers.

Niemand vandaag de dag heeft nog een herinnering aan een verhaal van iemand die direct bij kruistochten aanwezig was bijvoorbeeld.

Ik zou graag verder praten, naar moet morgen 04:30 op dus ga slapen :+ Maar reageer vooral nog dan zal ik morgen in de pauze weer ff gaan zitten :s)
Slaap lekker in ieder geval.

Het is inderdaad deels wat jij zegt, maar verder is het natuurlijk ook zo dat er meer dan een gering aantal gelovigen is dat die verouderde passages als wettig ziet. Als jij dan als gelovige zegt "ik doe daar niet aan mee, ik hanteer alleen het positieve", vind ik geweldig.

Maar tegelijkertijd zijn er ook genoeg mensen die zeggen "Personen X en Y moeten dood, want zo staat het geschreven in ons boek" of nog erger, die met geweld hun normen en waarden uitdragen of willen uitdragen.

Dan is enige kritiek daarop mijn inziens legitiem, aangezien het slechte volk ook expliciet de reden geeft van hun gedrag, refererend aan hun geloof. De goeden hebben daar enerzijds onder te lijden, anderzijds is het natuurlijk ook de vraag of je echt in je geloof beknot wordt als uitdragingen daarvan bekritiseerd dan wel aan banden gelegd worden, aangezien geloof toch iets voor jezelf is.
pi_184824885
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:44 schreef MadJackthePirate het volgende:
Dus dan vraag ik me af waarom er per se aangehangen moet worden aan een bepaald labeltje als je uiteindelijke doel alleen maar is om een goed leven te lijden?
Sorry dit stukje vergat ik helemaal;

Ff snel dan :+

Dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk, dus een sluitend antwoord kan ik nooit geven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184824924
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Slaap lekker in ieder geval.

Het is inderdaad deels wat jij zegt, maar verder is het natuurlijk ook zo dat er meer dan een gering aantal gelovigen is dat die verouderde passages als wettig ziet. Als jij dan als gelovige zegt "ik doe daar niet aan mee, ik hanteer alleen het positieve", vind ik geweldig.

Maar tegelijkertijd zijn er ook genoeg mensen die zeggen "Personen X en Y moeten dood, want zo staat het geschreven in ons boek" of nog erger, die met geweld hun normen en waarden uitdragen of willen uitdragen.

Dan is enige kritiek daarop mijn inziens legitiem, aangezien het slechte volk ook expliciet de reden geeft van hun gedrag, refererend aan hun geloof. De goeden hebben daar enerzijds onder te lijden, anderzijds is het natuurlijk ook de vraag of je echt in je geloof beknot wordt als uitdragingen daarvan bekritiseerd dan wel aan banden gelegd worden, aangezien geloof toch iets voor jezelf is.
Kom er morgen op terug :+

Truste :W
pi_184825583
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:17 schreef -mosrednA het volgende:
Klopt, vond ik ook wel interessant. Maar moeilijk meer te integreren in de moderne wereld. Niet meer tussen te komen lijkt me?

Ik heb er jaren geleden iets over gelezen. Ik zou even moeten nagaan hoe het ook alweer precies zat, maar ik kan me herinneren dat het een goed alternatief leek voor het huidige systeem. Zeker met de vreemde geldscheppende functie van banken en de economische crisis van 2008 - 2012 in het achterhoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 22:37:19 ]
pi_184830741
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Slaap lekker in ieder geval.

Het is inderdaad deels wat jij zegt, maar verder is het natuurlijk ook zo dat er meer dan een gering aantal gelovigen is dat die verouderde passages als wettig ziet. Als jij dan als gelovige zegt "ik doe daar niet aan mee, ik hanteer alleen het positieve", vind ik geweldig.
Dat is inderdaad wel ja, valt niet te ontkennen natuurlijk. Maar ik vind dat dan ook vreemd EN tegenstrijdig met wat er in de bijbel staat;

quote:
Timothy 3:14-17

14 Maar blijft gij in hetgeen gij geleerd hebt, en waarvan u verzekering gedaan is, wetende, van wien gij het geleerd hebt;
15 En dat gij van kinds af de heilige Schriften geweten hebt, die u wijs kunnen maken tot zaligheid, door het geloof, hetwelk in Christus Jezus is.
16 Al de Schrift is van God ingegeven, en is nuttig tot lering, tot wederlegging, tot verbetering, tot onderwijzing, die in de rechtvaardigheid is;
17 Opdat de mens Gods volmaakt zij, tot alle goed werk volmaaktelijk toegerust.
En;

quote:
Thessalonisenzen 5:21-22


21 Beproef alle dingen, behoud het goede.
22 Onthoud u van elke vorm van kwaad.
Oftewel; je mág leeringen / teksten in twijfel trekken, wellicht zelfs bekritiseren. Zolang de intentie maar is dat het goede wordt bewaakt en men zich van het slechte distanciëerd. Nergens in de bijbel wordt echt een concrete definitie van “goed” of “slecht” gegeven, enkel bij slecifieke voorbeelden. Maar de term in zijn algemeenheid is in situatie gebonden.

quote:
Maar tegelijkertijd zijn er ook genoeg mensen die zeggen "Personen X en Y moeten dood, want zo staat het geschreven in ons boek" of nog erger, die met geweld hun normen en waarden uitdragen of willen uitdragen.
Ik kan eindeloze passages quoten waarbij dit soort acties als verboden worden beschouwd. Elke vorm van niet-noodzakelijl geweld wordt in beginsel simpelweg afgekeurd.Ik zou alleen niet willen ontkennen dat de grenzen erg vaag zijn en dat hieruit in mijn ogen vaak verkeerde conclusies worden getrokken.

quote:
Dan is enige kritiek daarop mijn inziens legitiem, aangezien het slechte volk ook expliciet de reden geeft van hun gedrag, refererend aan hun geloof. De goeden hebben daar enerzijds onder te lijden, anderzijds is het natuurlijk ook de vraag of je echt in je geloof beknot wordt als uitdragingen daarvan bekritiseerd dan wel aan banden gelegd worden, aangezien geloof toch iets voor jezelf is.
Daar ben ik het zeker mee eens. Dit moet je ook kunnen bekritiseren. Zeker als het hierom gaat. Echter vind ik het geloof in zijn algemeenheid bekritiseren op basis van zulk soort situaties niet rechtvaardig. Maar ik snap wel dat het gebeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2019 10:18:27 ]
pi_184830849
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:39 schreef itchycoo het volgende:
Bij iedere religie is het maar net wat je eruit haalt. Dat kan dan alle kanten op vallen, zowel positief als negatief.
Precies en daarom verbieden.
Glibber links, glibber rechts
Op vrijdag 12 april 2019 11:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
:B :"Ja, da's zielug hoor! Een slak zouten! TJILP!"
pi_184830917
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:14 schreef wadslak het volgende:

[..]

Precies en daarom verbieden.
Bedankt hans :')
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:28:55 #58
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_184831064
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:41 schreef Pharkus het volgende:
Mij is altijd verteld dat nuance ver te zoeken is aangezien er maar één interpretatie van de islam mag zijn.
Jij gelooft nepnieuws? :')
  Forum Admin dinsdag 5 februari 2019 @ 11:22:49 #59
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184832048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:28 schreef dagobertE6 het volgende:
Jij gelooft nepnieuws? :')
Ik geloof niet dat nepnieuws iets van de laatste tijd is. Mensen die zich druk maken over nepnieuws zijn niet gewend zelf na te denken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_184832165
Ik heb me ooit verdiept in de islam, vanwege een overijverige moslimvriend waar ik veel discussie mee had.

1 ding dat me altijd is bijgebleven: de islam erkent joodse en christelijke profeten zoals Jezus, Salamon, Mozes en David. En geeft aan dat Mohammed de laatste profeet is.

Als je geloof zo alles omvattend is en je op elke vraag een logisch antwoord geeft gebaseerd op feiten, die niet je gevoel aanspreekt maar je verstand....dan heb je naar mijn idee een krachtige ideologie, die je bij verdieping snel zal doen bekeren of "geraakt" achter zal laten.

Dat laatste is bij mij het geval, bekeren is me nog een stap te ver.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:36:35 #61
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_184832281
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:37 schreef -mosrednA het volgende:
Opzich is het imo wel zo hoe meer je je verdiept in de Islam des te meer nuance je gaat zien in dat geloof.

Jammer alleen dat dit niet door iedereen zo wordt geïnterpreteerd.
Gekleurde troep lezen op fok fp is niet verdiepen in het onderwerp.
pi_184832302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:36 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Gekleurde troep lezen op fok fp is niet verdiepen in het onderwerp.
Wie zegt dat FOK! mijn bron is?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:38:46 #63
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_184832328
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:37 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Wie zegt dat FOK! mijn bron is?
Of een andere populistische kut site die enkel de negatieve dingen brengt. Zo niet, ben je uitzondering op de regel
pi_184832421
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:38 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Of een andere populistische kut site die enkel de negatieve dingen brengt. Zo niet, ben je uitzondering op de regel
Dan ben ik uitzondering op de regel :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil nogmaals benadrukken dat ondanks mijn respect voor de Islam, ik me er nooit in thuis zal voelen. Teveel dingen waar ik het niet eens mee kan zijn.

Hetzelfde heb ik overigens ook met het christendom trouwens, maar in mindere mate
pi_184832448
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:29 schreef Gentlemen_vision het volgende:
Ik heb me ooit verdiept in de islam, vanwege een overijverige moslimvriend waar ik veel discussie mee had.

1 ding dat me altijd is bijgebleven: de islam erkent joodse en christelijke profeten zoals Jezus, Salamon, Mozes en David. En geeft aan dat Mohammed de laatste profeet is.

Als je geloof zo alles omvattend is en je op elke vraag een logisch antwoord geeft gebaseerd op feiten, die niet je gevoel aanspreekt maar je verstand....dan heb je naar mijn idee een krachtige ideologie, die je bij verdieping snel zal doen bekeren of "geraakt" achter zal laten.

Dat laatste is bij mij het geval, bekeren is me nog een stap te ver.
Mooi omschreven. Ik behoor ook helemaal tot de laatste groep. :Y
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:48:50 #66
372149 VarkensHart
Het geweten van fokkend Nederl
pi_184832490
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:44 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dan ben ik uitzondering op de regel :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil nogmaals benadrukken dat ondanks mijn respect voor de Islam, ik me er nooit in thuis zal voelen. Teveel dingen waar ik het niet eens mee kan zijn.

Hetzelfde heb ik overigens ook met het christendom trouwens, maar in mindere mate
Ik neem mijn woorden terug. Usd uitzondering op de regel
pi_184832503
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:48 schreef VarkensHart het volgende:

[..]

Ik neem mijn woorden terug. Usd uitzondering op de regel
O+
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:32:37 #68
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_184843902
quote:
13s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat een totaalmalloot. Mensen die zich bekeren tot zo'n walgelijke barbaarse doodscultus sporen gewoon niet.
Hoi Wilders :D
:')
  dinsdag 5 februari 2019 @ 21:41:52 #69
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184844223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:29 schreef Gentlemen_vision het volgende:
Ik heb me ooit verdiept in de islam, vanwege een overijverige moslimvriend waar ik veel discussie mee had.

1 ding dat me altijd is bijgebleven: de islam erkent joodse en christelijke profeten zoals Jezus, Salamon, Mozes en David. En geeft aan dat Mohammed de laatste profeet is.

Als je geloof zo alles omvattend is en je op elke vraag een logisch antwoord geeft gebaseerd op feiten, die niet je gevoel aanspreekt maar je verstand....dan heb je naar mijn idee een krachtige ideologie, die je bij verdieping snel zal doen bekeren of "geraakt" achter zal laten.

Dat laatste is bij mij het geval, bekeren is me nog een stap te ver.
Gewoon doen man. Je bent toch al niet meer te redden als je zo lult :')
pi_184844471
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:31 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik ga zn boek denk ik maar is lezen om te kijken of dat zo is idd.

Het zou natuurlijk goed uitkomen, op heel veel manieren :P
Andersomlim?
.
pi_184844764
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 21:41 schreef the-eye het volgende:

[..]

Gewoon doen man. Je bent toch al niet meer te redden als je zo lult :')
Vroeg of laat moet iedereen gered worden in dit leven.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 22:03:58 #72
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184844850
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:00 schreef Gentlemen_vision het volgende:

[..]

Vroeg of laat moet iedereen gered worden in dit leven.
Ieder of iedereen?
pi_184844932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 22:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ieder of iedereen?
Ieder individu
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')