abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:02:15 #51
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184832735
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan je dat niet beter door de verzekering laten regelen? Garages kunnen elkaar ook nog wel eens het hand boven het hoofd houden.
Bedankt voor de tip! Lijkt me inderdaad misschien nog wel een beter plan ja.
pi_184832844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan je dat niet beter door de verzekering laten regelen? Garages kunnen elkaar ook nog wel eens het hand boven het hoofd houden.
De aansprakelijkheidverzekering van dat bedrijf neem ik aan? de autoverzekering van TS doet hier niets mee. Het is geen schade n.a.v een ongeluk ofzo.
pi_184832871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:57 schreef Cruijffiaans het volgende:
Bedankt, vanmiddag de verzekering nog maar eens bellen dan.
Daarna de auto door een ander garagebedrijf laten ophalen en laten onderzoeken.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden..
Ik ben benieuwd of dit voldoende is. Breng je hem naar een willekeurig bedrijf of BOVAG bedrijf? En wat nu als die zeggen: 'ja dat komt door het vervangen van de kleppendeksel' of 'Ja dat komt door dat andere bedrijf' Is dit bewijs? Hoe kan en mag een ander bedrijf dit bepalen.

Uiteindelijk vermoed ik dat je een hoop geld mag betalen voor het slepen/ophalen en neerzetten bij een ander bedrijf, een rekening krijgt voor een onderzoek en uiteindelijk een rapport krijgt waar je niets mee kan...

Puur het vervangen van een kleppendeksel mag niet voor deze problemen zorgen tenzij ze echt iets verkeerd hebben gedaan (vloeibare pakking die de boel verstopt, leiding geraakt/gebroken enz..)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184832918
registreer om deze reclame te verbergen
Mijn schoonvader had ook zoiets. Auto ging voor een beurt naar de garage, auto heeft een ketting geen riem. Maar toch liep de ketting eraf en was de motor in pijn. Hij kon kiezen een gereviseerd blok erin of korting op een nieuwe auto die ze hadden staan.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:13:22 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184832921
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

De aansprakelijkheidverzekering van dat bedrijf neem ik aan? de autoverzekering van TS doet hier niets mee. Het is geen schade n.a.v een ongeluk ofzo.
Heel eerlijk? Ik denk dat TS gewoon pech heeft; auto bedrijven het blijft altijd een vage industrie.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:18:37 #56
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184833002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heel eerlijk? Ik denk dat TS gewoon pech heeft; auto bedrijven het blijft altijd een vage industrie.
Dit vrees ik echter ook.
Alleen naar mijn weten had de auto verder niks.
De Land Rover is eind 2017 nieuw gekocht en altijd goed onderhouden.
In mijn ogen moet er wel iets zijn gebeurd bij het garagebedrijf waardoor de motor het heeft begeven.
pi_184833080
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:18 schreef Cruijffiaans het volgende:

De Land Rover is eind 2017 nieuw gekocht en altijd goed onderhouden.
In mijn ogen moet er wel iets zijn gebeurd bij het garagebedrijf waardoor de motor het heeft begeven.
Eind 2017 nieuw gekocht? Dan heb je gewoon fabrieksgarantie immers... ? :?
Waarom ga je daarmee naar een garagebedrijf en niet naar een Land ROver dealer?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:25:55 #58
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184833125
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eind 2017 nieuw gekocht? Dan heb je gewoon fabrieksgarantie immers... ? :?
Waarom ga je daarmee naar een garagebedrijf en niet naar een Land ROver dealer?
Garagebedrijf was gespecialiseerd in dergelijke auto's en lag vele malen dichterbij dan de dealer waar hij is gekocht.
pi_184833159
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:25 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Garagebedrijf was gespecialiseerd in dergelijke auto's en lag vele malen dichterbij dan de dealer waar hij is gekocht.
Kan wel zijn maar dan ga je alsnog naar je dichtsbijzijnde dealer van dat merk. Dit is gewoon niet erg slim.
pi_184833344
Het verhaal wordt vaag en een beetje ongeloofwaardig..

Je hebt dus een nieuwe (eind 2017) wagen waarvan de goedkoopste versie al 100.000 euro kost. Je hebt een lekkende kleppendeksel(pakking?) en je laat hem repareren (op eigen kosten) in een 'gewone' garage terwijl je het kostenloos met vervangwagen kan laten repareren onder garantie bij landrover zelf.

Mis ik nu iets :?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:23:15 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184834172
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:30 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Geen idee waar je Suzuki vandaan haalt, maar het gaat hier om een Land Rover Discovery
En dan vindt je het gek dat de motor in de soep draait :')?
Dat is gewoon een feature.

Ontopic: Als het een bovag bedrijf is kan je het bedrijf gewoon aansprakelijk stellen, anders zou ik toch rechtsbijstand inschakelen maar ik denk dat je weinig kans maakt. Wellicht heb je al heel lang met veel te weinig olie hebben rondgereden waardoor de boel nu stuk is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:13:58 #62
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184835107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ontopic: Als het een bovag bedrijf is kan je het bedrijf gewoon aansprakelijk stellen, anders zou ik toch rechtsbijstand inschakelen maar ik denk dat je weinig kans maakt. Wellicht heb je al heel lang met veel te weinig olie hebben rondgereden waardoor de boel nu stuk is.
Jep is een BOVAG bedrijf.
pi_184835323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn schoonvader had ook zoiets. Auto ging voor een beurt naar de garage, auto heeft een ketting geen riem. Maar toch liep de ketting eraf en was de motor in pijn. Hij kon kiezen een gereviseerd blok erin of korting op een nieuwe auto die ze hadden staan.
De ketting liep er niet af, ze hebben niet op de timing gelet en dus geprutst en daardoor is die kapot gegaan. Simpel als dat. Moeilijker kan ik t niet maken.
pi_184835391
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel wat anders. Medisch tuchtrecht is een vak apart en een mensenleven is wel iets complexer dan een motor.
Medisch tuchtrecht is iets heel anders. Ik heb het over de bewijslastverdeling in een civiele procedure als n van de partijen expert n de enige getuige is.
pi_184835440
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eind 2017 nieuw gekocht? Dan heb je gewoon fabrieksgarantie immers... ? :?
Waarom ga je daarmee naar een garagebedrijf en niet naar een Land ROver dealer?
Aiaiai, garantie zou nog wel eens vervallen kunnen zijn als je hem door een ander dan de dealer laat onderhouden...
pi_184835738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:25 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Garagebedrijf was gespecialiseerd in dergelijke auto's en lag vele malen dichterbij dan de dealer waar hij is gekocht.
tja.. dan heb je pech met je garantie tenzij je hebt overlegd. Mijn ouders hebben ook een nieuwe auto en die laten ze onderhouden bij locale garage, maar dat is in overleg gegaan met dealer ivm garantie. Dat staat netjes op papier en zo kunnen ze dus naar buurt garage ipv eerst 40 minuten naar andere plaats. Niet erg slim van je ouders iig..
pi_184835786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:53 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

tja.. dan heb je pech met je garantie tenzij je hebt overlegd. Mijn ouders hebben ook een nieuwe auto en die laten ze onderhouden bij locale garage, maar dat is in overleg gegaan met dealer ivm garantie. Dat staat netjes op papier en zo kunnen ze dus naar buurt garage ipv eerst 40 minuten naar andere plaats. Niet erg slim van je ouders iig..
Ik ben benieuwd he; in welke plaats woon je of welk apart merk dat de dichtstbijzijnde dealer op 40 minuten zit? Ja ik zie wel dat er kaalslag heeft plaatsgevonden tijdens de crisis, maar werkplaatsen zijn veelal wel gebleven.

Verder hoeft een nieuwe auto natuurlijk weinig regulier onderhoud. Onderhoudsintervallen zijn vaak vrij lang.
pi_184835822
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd he; in welke plaats woon je of welk apart merk dat de dichtstbijzijnde dealer op 40 minuten zit? Ja ik zie wel dat er kaalslag heeft plaatsgevonden tijdens de crisis, maar werkplaatsen zijn veelal wel gebleven.
mijn ouders wonen in het noorden des lands en in dorp, dichtstbijzijnde merkgarage van hun auto zit verder weg ja.. Dat was voorheen niet zo, maar door overnames is bedrijf wat dichterbij zat gesloten en zit dealer nu op andere plek.. Tja.. ook niet hun keuze.. Ze waren al jaren klant bij dealer maar door die overnames nu dus weg. En lokaal bedrijf is nu algemeen bedrijf en geen merkgarage, dus mag niet zonder meer garantie werk uitvoeren , dealer was gelukkig flexibel en coulant dus nu kunnen ze wel in eigen plaats terecht.
pi_184836076
Hoe dan ook; persoonlijk zou ik het ervoor over hebben. Een merkdealer heeft over het algemeen betere mogelijkheden tot diagnose en personeel is misschien beter opgeleid. Weet jij veel of ze verstand hebben van allerlei radar- en hulpsystemen?

vriend van me had een porsche cayenne, echt een rampenbak met de meest vage klachten. liet er een bevriend garagebedrijf aan sleutelen maar deed meer fout dan goed. Ging er een keer mee naar een porsche-dealer en binen no-time was het probleem opgelost. Per saldo dus goedkoper. Je moet verder kijken dan alleen afstanden. Een goede dealer wil je auto misschien nog wel ophalen ook als ze je graag als klant willen hebben/houden. Ik noem maar wat.
pi_184836382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
Het verhaal wordt vaag en een beetje ongeloofwaardig..

Je hebt dus een nieuwe (eind 2017) wagen waarvan de goedkoopste versie al 100.000 euro kost. Je hebt een lekkende kleppendeksel(pakking?) en je laat hem repareren (op eigen kosten) in een 'gewone' garage terwijl je het kostenloos met vervangwagen kan laten repareren onder garantie bij landrover zelf.

Mis ik nu iets :?
V.a 76k

Anyway, lijkt erop dat je weinig kan doen. Zou hem naar de dealer brengen en zeggen wtf motor kapot. Onder garantie vervangen. En volgende auto toyota/lexus :D
pi_184836391
Eind 2017?? Tenzij je echt abnormale hoeveelheden aan km's in 1,5 jaar hebt gereden kan dit dan haast niet veroorzaakt zijn door een riem oid die op zijn einde liep...
pi_184836424
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
Het verhaal wordt vaag en een beetje ongeloofwaardig..

Je hebt dus een nieuwe (eind 2017) wagen waarvan de goedkoopste versie al 100.000 euro kost. Je hebt een lekkende kleppendeksel(pakking?) en je laat hem repareren (op eigen kosten) in een 'gewone' garage terwijl je het kostenloos met vervangwagen kan laten repareren onder garantie bij landrover zelf.

Mis ik nu iets :?
Ja, je mist dat diezelfde reparatie vorig jaar ook al een keer heeft plaats gevonden, als zoiets een keer snel defect gaat, prima, productiefoutje. Maar 2x in een half jaar?

Ook mis je dat die jochie nog maar 19 is. Waar haalt een kind van 19 het geld vandaan zo'n auto te kopen?

Ergens in het verhaal van TS klopt er iets niet.

edit: hij geeft ook aan dat de auto altijd goed is onderhouden. In 1 1,5 jaar tijd, hoeveel onderhoud vindt er dan nou plaats? 1, Misschien 2x een beurt. Dat is gewoon regulier, niets 'goeds' aan.
pi_184836532
Boeiend. Zou hem naar de dealer brengen met een oprijwagen. Neerzetten en motor laten fixen onder garantie. Zorgen dat ze niet kunnen zien dat er aan gesleuteld is
pi_184836608
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:52 schreef SOG het volgende:
Zorgen dat ze niet kunnen zien dat er aan gesleuteld is
Ik denk dat TS dat punt al voorbij is :D
pi_184838927
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dat punt al voorbij is :D
Vragen aan de garage om het kleppendeksel terug te zetten. Waaraan zou je het dan nog verder aan kunnen zien?

Auto van 2017 en dan nu al een nieuwe motor. Zou zeker teruggaan naar de dealer en niks zeggen over dat ie ergens anders is geweest. Auto van 76k+ en dan binnen 1.5jr motor in de soep
:{

Indiase meuk
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')