abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 4 februari 2019 @ 19:02:54 #1
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184820702
registreer om deze reclame te verbergen
Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn auto naar de garage gebracht, er moest een nieuwe kleppendeksel pakking in, de auto was namelijk stuk (er zat een scheurtje in). Het garagebedrijf heeft deze kleppendeksel vervangen en is na afloop van de reparatie een testrit gaan maken om te kijken of de auto niet meer op de noodloop liep en het lampje op het dashboard uit was. Bij terugkomst bij het garagebedrijf is de auto met lopende motor voor het pand gezet omdat de medewerker even wat moest gaan opruimen, hierna zou de testrit worden vervolgd. Echter bij terugkomst bleek dat de motor is vastgelopen en stuk is.

De schade bedraagt ongeveer 10.000 euro, het bedrijf beweerd echter dat zij niet aansprakelijk zijn voor deze schade. Er wordt namelijk beweerd dat het niet hun schuld is dat de motor er mee is opgehouden.

Vooraf is er niets getekend, achteraf zou er betaald worden.
In september heeft er bij dit bedrijf een zelfde reparatie plaatsgevonden, deze is keurig verlopen. Het bedrijf heet echter niets gezegd over schade tijdens werkzaamheden / proefrit, verder staan er ook geen bordjes o.i.d. omtrent dit onderwerp. Ik hoef de reparatie niet te betalen van het bedrijf maar verder willen zij me niet tegemoet komen.

Wat kan ik doen en wat is mijn goed recht?
De motor is gestopt tijdens een testrit die werd uitgevoerd door een medewerker van het garagebedrijf, dus zijn zij in mijn ogen aansprakelijk?

Ik hoop dat iemand me hier ermee kan helpen!
Mvg Cruijffiaans
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 februari 2019 @ 19:12:49 #2
408813 crew  trein2000
pi_184820970
Wanprestatie.
Ik heb alleen echt 0 verstand van auto's, maar die kleppen, zitten die in de motor?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184821001
Raar verhaal. Van enkel een lekkende kleppendekselpakking krijg je namelijk normaliter geen noodloop (laat staan een vastloper!), maar enkel een wat zwetend blok. Was er technisch niet meer aan de hand?
pi_184821007
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:12 schreef trein2000 het volgende:
Wanprestatie.
Ik heb alleen echt 0 verstand van auto's, maar die kleppen, zitten die in de motor?
Nee, is het benzineklepje.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:15:37 #5
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_184821071
BOVAG-bedrijf?
#ivorytowerlivesmatter
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 4 februari 2019 @ 19:16:35 #6
408813 crew  trein2000
pi_184821106
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:13 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nee, is het benzineklepje.
Lastig verhaal dan hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_184821180
registreer om deze reclame te verbergen
Even doorgetrokken naar m’n eigen beroep. Als ik een tandwieltje in een maindrive van een printer fix, daarna wat testafdrukken doe en alles draait aan gort, dan mag mijn baas toch echt wel die printer gaan vergoeden.
Dus.
pi_184821197
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Raar verhaal. Van enkel een lekkende kleppendekselpakking krijg je namelijk normaliter geen noodloop (laat staan een vastloper!), maar enkel een wat zwetend blok. Was er technisch niet meer aan de hand?
Van een lekke koppakking kan je motor wel warmlopen en uiteindelijk vastlopen hoor.

Punt is dat een goede monteur dat moment ruim voor zou moeten zijn omdat je vrij snel ziet dat een motor warmloopt en oververhit raakt.

Je moet het dan nog behoorlijk lang laten lopen wil dat tot een vastloper leiden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_184821231
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Van een lekke koppakking kan je motor wel warmlopen en uiteindelijk vastlopen hoor.

TS zegt kleppendekselpakking. Dat is iets anders.
pi_184821263
Bijzonder model Suzuki met 10.000 Euro schade aan het motorblok.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:30:15 #11
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184821436
quote:
10s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:23 schreef sig000 het volgende:
Bijzonder model Suzuki met 10.000 Euro schade aan het motorblok.
Geen idee waar je Suzuki vandaan haalt, maar het gaat hier om een Land Rover Discovery
pi_184821459
Exact welke werkzaamheden waren uitgevoerd?
Wat is de oorzaak van het vastlopen?
Is er een verband tussen die twee?

Hoe lang heeft de auto onbewaakt met lopende motor gestaan?
En heeft de monteur vooraf iets gemerkt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:33:32 #13
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184821499
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:31 schreef jeroen25 het volgende:
Exact welke werkzaamheden waren uitgevoerd?
Wat is de oorzaak van het vastlopen?
Is er een verband tussen die twee?
Exact welke werkzaamheden: Er is een nieuwe kleppendeksel pakking geplaatst, de oude is vervangen. Hierna is er een testrit geweest.

Wat is de oorzaak van het vastlopen en het verband is mij niet geheel duidelijk.
pi_184821512
Wacht even.......
Een lekkende kleppendeksel pakking, en dan:
Motor in noodloop :')
Motor vastgelopen :') :')
10.000 euro schade :') :') :')
pi_184821545
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:33 schreef Cruijffiaans het volgende:
Wat is de oorzaak van het vastlopen en het verband is mij niet geheel duidelijk.
Dan zou ik dat eens navragen.
Als toevallig net de distributieriem is geknapt dan heeft dat niets met de kleppendekselpakking te maken.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_184821580
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:33 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Wat is de oorzaak van het vastlopen en het verband is mij niet geheel duidelijk.
Ik begrijp niet hoe enkel die klachten/werkzaamheden kunnen leiden tot a. foutmeldingen plus noodloop en b. een vastgelopen motor. Als de pakking lekt tussen je kleppendeksel en cilinderkop leidt dat tot een wat incontinent blok, maar het is geen groot issue en zou al helemaal niet fataal moeten zijn.
pi_184821654
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe enkel die klachten/werkzaamheden kunnen leiden tot a. foutmeldingen plus noodloop en b. een vastgelopen motor. Als de pakking lekt tussen je kleppendeksel en cilinderkop leidt dat tot een wat incontinent blok, maar het is geen groot issue en zou al helemaal niet fataal moeten zijn.
Inderdaad. De garage heeft dus een motor in prima staat, naar de klote geholpen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 4 februari 2019 @ 19:41:18 #18
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184821664
Kleppendekselpakking is een van de minst belangrijke spanningen in het blok :X
Klinkt als een raar verhaal.
Hoezo zat er een scheurtje in de pakking? Dat deze niet in de kop of het deksel zelf?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_184821683
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe enkel die klachten/werkzaamheden kunnen leiden tot a. foutmeldingen plus noodloop en b. een vastgelopen motor. Als de pakking lekt tussen je kleppendeksel en cilinderkop leidt dat tot een wat incontinent blok, maar het is geen groot issue en zou al helemaal niet fataal moeten zijn.
Ik denk dat TS de koppakking bedoelt en dan moet de riem/ketting er ook af, even verkeerd afstellen en je hebt de bevestiging van het verhaal van TS
  maandag 4 februari 2019 @ 19:43:21 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184821706
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:40 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Inderdaad. De garage heeft dus een motor in prima staat, naar de klote geholpen.
Of de analyse van TS/de garage is helemaal fout en die motor had ander problemen met dit als vervolg schade. Klinkt m.i. plausibeler.

Die 10.000 euro is wel veel geld. Zeker voor een LaRo die met een lege tank al economisch total loss is :+
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_184821717
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:43 schreef daNpy het volgende:

[..]

Of de analyse van TS/de garage is helemaal fout en die motor had ander problemen met dit als vervolg schade. Klinkt m.i. plausibeler.

Die 10.000 euro is wel veel geld. Zeker voor een LaRo die met een lege tank al economisch total loss is :+
True, maar ook dan ligt de verantwoordelijkheid zeker bij het garagebedrijf.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_184821726
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:33 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Exact welke werkzaamheden: Er is een nieuwe kleppendeksel pakking geplaatst, de oude is vervangen. Hierna is er een testrit geweest.

Wat is de oorzaak van het vastlopen en het verband is mij niet geheel duidelijk.
Zolang je de oorzaak niet weet, kun je niet zoveel. Garage is alleen aansprakelijk als de schade veroorzaakt is door een fout van hun.
.
  maandag 4 februari 2019 @ 19:44:39 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184821740
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:43 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

True, maar ook dan ligt de verantwoordelijkheid zeker bij het garagebedrijf.
Daar neig ik ook naartoe ja.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_184821743
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:19 schreef Silven het volgende:
Even doorgetrokken naar m’n eigen beroep. Als ik een tandwieltje in een maindrive van een printer fix, daarna wat testafdrukken doe en alles draait aan gort, dan mag mijn baas toch echt wel die printer gaan vergoeden.
En wat als je het papier hebt bijgevuld, en vervolgens draait dat tandwieltje kapot bij de eerste testafdruk?

Wat als ik naar een bandenzaak ga om winterbanden te laten monteren en terwijl de monteur mijn auto binnen rijdt knapt de distributieriem?

Wat als je auto in de fik vliegt op het parkeerterrein van de garage nog voordat ze hem überhaupt aangeraakt hebben?

Als je iets wilt bereiken zul je wel aannemelijk moeten kunnen maken dat het probleem veroorzaakt of verergerd is door de garage. Een ongerelateerd probleem wat zich toevallig openbaart terwijl jouw auto daar staat, maar wat niet te maken kan hebben met de uitgevoerde werkzaamheden, blijft in mijn ogen toch echt je eigen probleem.

Ik zou de auto door een ander vertrouwd garagebedrijf laten ophalen en eerst duidelijk willen krijgen wat er nou precies gebeurd is. Misschien kan een rechtsbijstandverzekering hier iets in betekenen.
pi_184821805
De krukaslagers willen bij deze autos nog weleens in soep lopen. Wellicht zat er te weinig olie in het blok bij de proefrit
pi_184821899
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]

En wat als je het papier hebt bijgevuld, en vervolgens draait dat tandwieltje kapot bij de eerste testafdruk?
Is te verklaren

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]

Wat als ik naar een bandenzaak ga om winterbanden te laten monteren en terwijl de monteur mijn auto binnen rijdt knapt de distributieriem?
Is te verklaren

quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]
Wat als je auto in de fik vliegt op het parkeerterrein van de garage nog voordat ze hem überhaupt aangeraakt hebben?
Is te verklaren
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]
Als je iets wilt bereiken zul je wel aannemelijk moeten kunnen maken dat het probleem veroorzaakt of verergerd is door de garage. Een ongerelateerd probleem wat zich toevallig openbaart terwijl jouw auto daar staat, maar wat niet te maken kan hebben met de uitgevoerde werkzaamheden, blijft in mijn ogen toch echt je eigen probleem.

Je brengt een auto waar alleen 't dekselpakkinkje vervangen hoeft te worden (aldus die garage). Daarna krijg je een in de soep gereden motor terug. Wel degelijk gerelateerd, niet zoals die bijzonder slechte voorbeelden van jou.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 4 februari 2019 @ 19:50:14 #27
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184821902
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:44 schreef XanderH het volgende:

[..]

En wat als je het papier hebt bijgevuld, en vervolgens draait dat tandwieltje kapot bij de eerste testafdruk?

Wat als ik naar een bandenzaak ga om winterbanden te laten monteren en terwijl de monteur mijn auto binnen rijdt knapt de distributieriem?

Wat als je auto in de fik vliegt op het parkeerterrein van de garage nog voordat ze hem überhaupt aangeraakt hebben?

Als je iets wilt bereiken zul je wel aannemelijk moeten kunnen maken dat het probleem veroorzaakt of verergerd is door de garage. Een ongerelateerd probleem wat zich toevallig openbaart terwijl jouw auto daar staat, maar wat niet te maken kan hebben met de uitgevoerde werkzaamheden, blijft in mijn ogen toch echt je eigen probleem.

Ik zou de auto door een ander vertrouwd garagebedrijf laten ophalen en eerst duidelijk willen krijgen wat er nou precies gebeurd is. Misschien kan een rechtsbijstandverzekering hier iets in betekenen.
Dus nu een ander bedrijf er naar laten kijken, de schade op papier laten zetten. Dan aantonen dat deze schade vooraf niet aanwezig was (geen idee hoe ik dit geheel kan doen) en mocht het dan zo zijn dat de schade is veroorzaakt door het garagebedrijf een zaak aanspannen? Of hoe kan ik dit het best aannemelijk maken?
pi_184821985
Je moet op zoek naar een expert voor deze motoren, die kan een onafhankelijke diagnose doen.
.
pi_184822021
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:50 schreef Innisdemon het volgende:
Je brengt een auto waar alleen 't dekselpakkinkje vervangen hoeft te worden (aldus die garage). Daarna krijg je een in de soep gereden motor terug. Wel degelijk gerelateerd, niet zoals die bijzonder slechte voorbeelden van jou.
Want jij weet precies wat er nu mis gegaan is bij de auto van TS? Knap, dat weet hij zelf nog niet eens!

Misschien als je de precieze oorzaak van de motorschade zou weten, reageer je ook wel met "Is te verklaren."
  maandag 4 februari 2019 @ 20:01:47 #30
286575 Roces18
Chef de party
pi_184822195
Als je kan bewijzen dat zij je motor hebben verpest door bijv. onbekwaam personeel, verkeerde handelingen etc. dan kan je zeker aansprakelijk stellen. Vergelijk het met een krasje op je auto die je eerst nog niet had en nu wel. De bewijslast ligt echter bij jou en zal in dit geval vrij complex zijn. Dan moet je een expert erbij halen om hier achter te komen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184822256
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:01 schreef Roces18 het volgende:
Als je kan bewijzen dat zij je motor hebben verpest door bijv. onbekwaam personeel, verkeerde handelingen etc. dan kan je zeker aansprakelijk stellen. Vergelijk het met een krasje op je auto die je eerst nog niet had en nu wel. De bewijslast ligt echter bij jou en zal in dit geval vrij complex zijn. Dan moet je een expert erbij halen om hier achter te komen.
Mwoah weet ik niet, zij zijn de experts en zij waren erbij. Net als met artsen die een operatie verkloten terwijl jij onder narcose bent, dan hebben de artsen de bewijslast dat ze het goed gedaan hebben en dat de oorzaak van de schade niet ben hen ligt. Zoiets zou ik beargumenteren.

Succes TS.
pi_184822304
Hoeveel kan je trouwens verkloten aan een kleppendeksel?

Het ligt meer voor de hand dat er iets meer loos was met de motor op moment van aanbieden voor reparatie. Kun je het de garage kwalijk nemen, dat ze het niet gezien hebben? Stel de oliepomp van binnen verrot of verstopt was, dat kun je niet zien van buiten.
.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:21:41 #33
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184822634
Heb het een beetje fout geformuleerd: In de kleppendeksel (is van kunststof) zat een scheurtje. Niet in de pakking

(Ben niet zo'n kenner op het gebied van techniek, alles gaat via vaders)
pi_184822690
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:02 schreef Cruijffiaans het volgende:
Afgelopen week heb ik mijn auto naar de garage gebracht, er moest een nieuwe kleppendeksel pakking in, de auto was namelijk stuk (er zat een scheurtje in).
Die lastige autocorrect ook...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 4 februari 2019 @ 20:26:58 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184822759
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:21 schreef Cruijffiaans het volgende:
Heb het een beetje fout geformuleerd: In de kleppendeksel (is van kunststof) zat een scheurtje. Niet in de pakking

Dus het kleppendeksel is zelf vervangen en niet alleen de pakking.
Mag niet tot dit probleem leiden.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_184823050
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:54 schreef XanderH het volgende:

[..]

Want jij weet precies wat er nu mis gegaan is bij de auto van TS? Knap, dat weet hij zelf nog niet eens!

Misschien als je de precieze oorzaak van de motorschade zou weten, reageer je ook wel met "Is te verklaren."
Het ís ook wel te verklaren, de garage heeft de werkzaamheden verneukt.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 4 februari 2019 @ 20:45:43 #37
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184823227
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
BOVAG-bedrijf?
Jep, BOVAG bedrijf
  maandag 4 februari 2019 @ 20:47:43 #38
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_184823278
#ivorytowerlivesmatter
  maandag 4 februari 2019 @ 21:09:44 #39
286575 Roces18
Chef de party
pi_184823775
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:04 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]

Mwoah weet ik niet, zij zijn de experts en zij waren erbij. Net als met artsen die een operatie verkloten terwijl jij onder narcose bent, dan hebben de artsen de bewijslast dat ze het goed gedaan hebben en dat de oorzaak van de schade niet ben hen ligt. Zoiets zou ik beargumenteren.

Succes TS.
Dat is natuurlijk heel wat anders. Medisch tuchtrecht is een vak apart en een mensenleven is wel iets complexer dan een motor.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184823907
Feit blijft; auto is daar rijdend heen gebracht en rijdt nu niet meer. Dat er iets goed mis is gegaan bij de garage lijkt me duidelijk. Losstaand van wat dit nou precies zou moeten zijn zou je er toch vanuit mogen gaan dat je de auto in ieder geval in dezelfde staat terugkrijgt en niet compleet defect zoals nu het geval is. Is deze garage aangesloten bij BOVAG? Heb je eventueel rechtsbijstand in je verzekeringspakket?

En anders het juridisch loket misschien eens bellen en het voorleggen.
pi_184823957
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:34 schreef GM78 het volgende:
Wacht even.......
Een lekkende kleppendeksel pakking, en dan:
Motor in noodloop :')
Motor vastgelopen :') :')
10.000 euro schade :') :') :')
Ja! Hoedan?? Ringratel 19 op de nokkenassen laten liggen?

Heel vaag verhaal.
pi_184824482
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 20:38 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Het ís ook wel te verklaren, de garage heeft de werkzaamheden verneukt.
Dat is één mogelijke verklaring ja.

Een andere mogelijkheid is dat het probleem ongerelateerd is. Misschien was de motor ook wel in de vernieling gedraaid zonder dat TS zijn auto bij de garage had gebracht. Misschien gebeurde het omdat de auto nu een tijdlang stationair liep terwijl dat normaal nooit gebeurd. Maar daar moet een auto toch tegen kunnen?

Mijn punt is, als je iets wilt verhalen dan moet je met meer komen dan "misschien". Dan moet je toch tenminste een degelijke verklaring hebben van wat er is foutgegaan en waarom dit het bedrijf aan te rekenen zou zijn.

Als er een rechtsbijstandverzekering is o.i.d. (volgens mij heeft zelfs mijn wegenwacht pakket hulp bij geschillen met garagebedrijven), dan zou ik daar zsm contact mee opnemen en kijken of die een expert er naar kunnen laten kijken. Met een schriftelijke verklaring dat er iets fout gedaan is sta je gewoon heel veel sterker! Kunnen we het daar tenminste over eens worden? :P
pi_184825099
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:41 schreef XanderH het volgende:

[..]

. Met een schriftelijke verklaring dat er iets fout gedaan is sta je gewoon heel veel sterker! Kunnen we het daar tenminste over eens worden? :P
Zonder meer
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_184825819
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:15 schreef naiipajiiau het volgende:
Dat er iets goed mis is gegaan bij de garage lijkt me duidelijk.
Alleen kan het 'bij' ook slechts als plaatsaanduiding gezien worden.
Als het stuklopen door een ander defect dan het kleppendeksel kwam en dan had de motor dus ook kunnen stuklopen op het moment dat TS de oprit bij de garage opreed.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 4 februari 2019 @ 23:29:08 #45
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_184826639
Zonder een onafhankelijk expert ernaar te laten kijken heb je niks.

Er kan wat defect zijn gegaan bovenop je oorspronkelijke defect, of wat door de garage gebeurd zijn.

Die garage gaat je het laatste zeker niet wijs maken, en het eerste uitzoeken kost ze toch alleen geld.

Af laten slepen naar een andere garage, en daar een 2nd opinion (of direct door naar de sloop, afhankelijk van de rest waarde)
Dum de dum
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:35:50 #46
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184831169
De auto staat momenteel nog altijd bij de desbetreffende garage waar hij is stuk gelopen.
Wat kan ik vanaf nu het best doen? De auto door een ander garagebedrijf op laten halen en hen de wagen laten checken wat er nu precies mis is gegaan en hoe dit kan?

Waar moet ik beginnen?
pi_184831341
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:35 schreef Cruijffiaans het volgende:
momenteel nog altijd bij de desbetreffende garage waar hij is stuk gelopen.
Wat kan ik vanaf nu het best doen? De auto door een ander garagebedrijf op laten halen en hen de wagen laten checken wat er nu precies mis is gegaan en hoe dit kan?

Waar moet ik beginnen?
Ik denk dat je met je rechtsbijstand moet beginnen... of je verzekering.
pi_184831416
Als je ze met succes aansprakelijk wil stellen dan moet je aannemelijk maken dan ze een fout gemaakt hebben. Dat hebben ze als er duidelijke signalen waren dat er iets mis was, of de reparatie verkeerd is uitgevoerd. Is dat allebei niet aan de orde, dan kon de garage er ook weinig aan doen.

Het beste kun je dus elders laten onderzoeken wat het probleem was, en dan kun je kijken of dat een fout van de garage aantoont.


Als het een probleem was waarvan de garage niet op de hoogte kon zijn, dan hebben ze niks fout gedaan. Bewijslast ligt echter gewoon bij jou, en dat is een lastige hobbel.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 10:57:12 #49
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184831606
Bedankt, vanmiddag de verzekering nog maar eens bellen dan.
Daarna de auto door een ander garagebedrijf laten ophalen en laten onderzoeken.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden..
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:53:33 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184832572
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:57 schreef Cruijffiaans het volgende:
Bedankt, vanmiddag de verzekering nog maar eens bellen dan.
Daarna de auto door een ander garagebedrijf laten ophalen en laten onderzoeken.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden..
Kan je dat niet beter door de verzekering laten regelen? Garages kunnen elkaar ook nog wel eens het hand boven het hoofd houden.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:02:15 #51
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184832735
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan je dat niet beter door de verzekering laten regelen? Garages kunnen elkaar ook nog wel eens het hand boven het hoofd houden.
Bedankt voor de tip! Lijkt me inderdaad misschien nog wel een beter plan ja.
pi_184832844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 11:53 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan je dat niet beter door de verzekering laten regelen? Garages kunnen elkaar ook nog wel eens het hand boven het hoofd houden.
De aansprakelijkheidverzekering van dat bedrijf neem ik aan? de autoverzekering van TS doet hier niets mee. Het is geen schade n.a.v een ongeluk ofzo.
pi_184832871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 10:57 schreef Cruijffiaans het volgende:
Bedankt, vanmiddag de verzekering nog maar eens bellen dan.
Daarna de auto door een ander garagebedrijf laten ophalen en laten onderzoeken.

Ben benieuwd waar het schip gaat stranden..
Ik ben benieuwd of dit voldoende is. Breng je hem naar een willekeurig bedrijf of BOVAG bedrijf? En wat nu als die zeggen: 'ja dat komt door het vervangen van de kleppendeksel' of 'Ja dat komt door dat andere bedrijf' Is dit bewijs? Hoe kan en mag een ander bedrijf dit bepalen.

Uiteindelijk vermoed ik dat je een hoop geld mag betalen voor het slepen/ophalen en neerzetten bij een ander bedrijf, een rekening krijgt voor een onderzoek en uiteindelijk een rapport krijgt waar je niets mee kan...

Puur het vervangen van een kleppendeksel mag niet voor deze problemen zorgen tenzij ze echt iets verkeerd hebben gedaan (vloeibare pakking die de boel verstopt, leiding geraakt/gebroken enz..)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_184832918
Mijn schoonvader had ook zoiets. Auto ging voor een beurt naar de garage, auto heeft een ketting geen riem. Maar toch liep de ketting eraf en was de motor in pijn. Hij kon kiezen een gereviseerd blok erin of korting op een nieuwe auto die ze hadden staan.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:13:22 #55
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184832921
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:08 schreef Gunner het volgende:

[..]

De aansprakelijkheidverzekering van dat bedrijf neem ik aan? de autoverzekering van TS doet hier niets mee. Het is geen schade n.a.v een ongeluk ofzo.
Heel eerlijk? Ik denk dat TS gewoon pech heeft; auto bedrijven het blijft altijd een vage industrie.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:18:37 #56
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184833002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heel eerlijk? Ik denk dat TS gewoon pech heeft; auto bedrijven het blijft altijd een vage industrie.
Dit vrees ik echter ook.
Alleen naar mijn weten had de auto verder niks.
De Land Rover is eind 2017 nieuw gekocht en altijd goed onderhouden.
In mijn ogen moet er wel iets zijn gebeurd bij het garagebedrijf waardoor de motor het heeft begeven.
pi_184833080
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:18 schreef Cruijffiaans het volgende:

De Land Rover is eind 2017 nieuw gekocht en altijd goed onderhouden.
In mijn ogen moet er wel iets zijn gebeurd bij het garagebedrijf waardoor de motor het heeft begeven.
Eind 2017 nieuw gekocht? Dan heb je gewoon fabrieksgarantie immers... ? :?
Waarom ga je daarmee naar een garagebedrijf en niet naar een Land ROver dealer?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 12:25:55 #58
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184833125
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eind 2017 nieuw gekocht? Dan heb je gewoon fabrieksgarantie immers... ? :?
Waarom ga je daarmee naar een garagebedrijf en niet naar een Land ROver dealer?
Garagebedrijf was gespecialiseerd in dergelijke auto's en lag vele malen dichterbij dan de dealer waar hij is gekocht.
pi_184833159
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:25 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Garagebedrijf was gespecialiseerd in dergelijke auto's en lag vele malen dichterbij dan de dealer waar hij is gekocht.
Kan wel zijn maar dan ga je alsnog naar je dichtsbijzijnde dealer van dat merk. Dit is gewoon niet erg slim.
pi_184833344
Het verhaal wordt vaag en een beetje ongeloofwaardig..

Je hebt dus een nieuwe (eind 2017) wagen waarvan de goedkoopste versie al 100.000 euro kost. Je hebt een lekkende kleppendeksel(pakking?) en je laat hem repareren (op eigen kosten) in een 'gewone' garage terwijl je het kostenloos met vervangwagen kan laten repareren onder garantie bij landrover zelf.

Mis ik nu iets :?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:23:15 #61
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_184834172
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:30 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Geen idee waar je Suzuki vandaan haalt, maar het gaat hier om een Land Rover Discovery
En dan vindt je het gek dat de motor in de soep draait :')?
Dat is gewoon een feature.

Ontopic: Als het een bovag bedrijf is kan je het bedrijf gewoon aansprakelijk stellen, anders zou ik toch rechtsbijstand inschakelen maar ik denk dat je weinig kans maakt. Wellicht heb je al heel lang met veel te weinig olie hebben rondgereden waardoor de boel nu stuk is.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:13:58 #62
483259 Cruijffiaans
Elk nadeel heb zijn voordeel!
pi_184835107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:23 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ontopic: Als het een bovag bedrijf is kan je het bedrijf gewoon aansprakelijk stellen, anders zou ik toch rechtsbijstand inschakelen maar ik denk dat je weinig kans maakt. Wellicht heb je al heel lang met veel te weinig olie hebben rondgereden waardoor de boel nu stuk is.
Jep is een BOVAG bedrijf.
pi_184835323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:13 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn schoonvader had ook zoiets. Auto ging voor een beurt naar de garage, auto heeft een ketting geen riem. Maar toch liep de ketting eraf en was de motor in pijn. Hij kon kiezen een gereviseerd blok erin of korting op een nieuwe auto die ze hadden staan.
De ketting liep er niet af, ze hebben niet op de timing gelet en dus geprutst en daardoor is die kapot gegaan. Simpel als dat. Moeilijker kan ik t niet maken.
pi_184835391
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk heel wat anders. Medisch tuchtrecht is een vak apart en een mensenleven is wel iets complexer dan een motor.
Medisch tuchtrecht is iets heel anders. Ik heb het over de bewijslastverdeling in een civiele procedure als één van de partijen expert én de enige getuige is.
pi_184835440
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Eind 2017 nieuw gekocht? Dan heb je gewoon fabrieksgarantie immers... ? :?
Waarom ga je daarmee naar een garagebedrijf en niet naar een Land ROver dealer?
Aiaiai, garantie zou nog wel eens vervallen kunnen zijn als je hem door een ander dan de dealer laat onderhouden...
pi_184835738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:25 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Garagebedrijf was gespecialiseerd in dergelijke auto's en lag vele malen dichterbij dan de dealer waar hij is gekocht.
tja.. dan heb je pech met je garantie tenzij je hebt overlegd. Mijn ouders hebben ook een nieuwe auto en die laten ze onderhouden bij locale garage, maar dat is in overleg gegaan met dealer ivm garantie. Dat staat netjes op papier en zo kunnen ze dus naar buurt garage ipv eerst 40 minuten naar andere plaats. Niet erg slim van je ouders iig..
pi_184835786
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:53 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

tja.. dan heb je pech met je garantie tenzij je hebt overlegd. Mijn ouders hebben ook een nieuwe auto en die laten ze onderhouden bij locale garage, maar dat is in overleg gegaan met dealer ivm garantie. Dat staat netjes op papier en zo kunnen ze dus naar buurt garage ipv eerst 40 minuten naar andere plaats. Niet erg slim van je ouders iig..
Ik ben benieuwd he; in welke plaats woon je of welk apart merk dat de dichtstbijzijnde dealer op 40 minuten zit? Ja ik zie wel dat er kaalslag heeft plaatsgevonden tijdens de crisis, maar werkplaatsen zijn veelal wel gebleven.

Verder hoeft een nieuwe auto natuurlijk weinig regulier onderhoud. Onderhoudsintervallen zijn vaak vrij lang.
pi_184835822
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:56 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd he; in welke plaats woon je of welk apart merk dat de dichtstbijzijnde dealer op 40 minuten zit? Ja ik zie wel dat er kaalslag heeft plaatsgevonden tijdens de crisis, maar werkplaatsen zijn veelal wel gebleven.
mijn ouders wonen in het noorden des lands en in dorp, dichtstbijzijnde merkgarage van hun auto zit verder weg ja.. Dat was voorheen niet zo, maar door overnames is bedrijf wat dichterbij zat gesloten en zit dealer nu op andere plek.. Tja.. ook niet hun keuze.. Ze waren al jaren klant bij dealer maar door die overnames nu dus weg. En lokaal bedrijf is nu algemeen bedrijf en geen merkgarage, dus mag niet zonder meer garantie werk uitvoeren , dealer was gelukkig flexibel en coulant dus nu kunnen ze wel in eigen plaats terecht.
pi_184836076
Hoe dan ook; persoonlijk zou ik het ervoor over hebben. Een merkdealer heeft over het algemeen betere mogelijkheden tot diagnose en personeel is misschien beter opgeleid. Weet jij veel of ze verstand hebben van allerlei radar- en hulpsystemen?

vriend van me had een porsche cayenne, echt een rampenbak met de meest vage klachten. liet er een bevriend garagebedrijf aan sleutelen maar deed meer fout dan goed. Ging er een keer mee naar een porsche-dealer en binen no-time was het probleem opgelost. Per saldo dus goedkoper. Je moet verder kijken dan alleen afstanden. Een goede dealer wil je auto misschien nog wel ophalen ook als ze je graag als klant willen hebben/houden. Ik noem maar wat.
pi_184836382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
Het verhaal wordt vaag en een beetje ongeloofwaardig..

Je hebt dus een nieuwe (eind 2017) wagen waarvan de goedkoopste versie al 100.000 euro kost. Je hebt een lekkende kleppendeksel(pakking?) en je laat hem repareren (op eigen kosten) in een 'gewone' garage terwijl je het kostenloos met vervangwagen kan laten repareren onder garantie bij landrover zelf.

Mis ik nu iets :?
V.a 76k

Anyway, lijkt erop dat je weinig kan doen. Zou hem naar de dealer brengen en zeggen wtf motor kapot. Onder garantie vervangen. En volgende auto toyota/lexus :D
pi_184836391
Eind 2017?? Tenzij je echt abnormale hoeveelheden aan km's in 1,5 jaar hebt gereden kan dit dan haast niet veroorzaakt zijn door een riem oid die op zijn einde liep...
pi_184836424
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:36 schreef boegschroef het volgende:
Het verhaal wordt vaag en een beetje ongeloofwaardig..

Je hebt dus een nieuwe (eind 2017) wagen waarvan de goedkoopste versie al 100.000 euro kost. Je hebt een lekkende kleppendeksel(pakking?) en je laat hem repareren (op eigen kosten) in een 'gewone' garage terwijl je het kostenloos met vervangwagen kan laten repareren onder garantie bij landrover zelf.

Mis ik nu iets :?
Ja, je mist dat diezelfde reparatie vorig jaar ook al een keer heeft plaats gevonden, als zoiets een keer snel defect gaat, prima, productiefoutje. Maar 2x in een half jaar?

Ook mis je dat die jochie nog maar 19 is. Waar haalt een kind van 19 het geld vandaan zo'n auto te kopen?

Ergens in het verhaal van TS klopt er iets niet.

edit: hij geeft ook aan dat de auto altijd goed is onderhouden. In 1 á 1,5 jaar tijd, hoeveel onderhoud vindt er dan nou plaats? 1, Misschien 2x een beurt. Dat is gewoon regulier, niets 'goeds' aan.
pi_184836532
Boeiend. Zou hem naar de dealer brengen met een oprijwagen. Neerzetten en motor laten fixen onder garantie. Zorgen dat ze niet kunnen zien dat er aan gesleuteld is
pi_184836608
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:52 schreef SOG het volgende:
Zorgen dat ze niet kunnen zien dat er aan gesleuteld is
Ik denk dat TS dat punt al voorbij is :D
pi_184838927
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:57 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dat punt al voorbij is :D
Vragen aan de garage om het kleppendeksel terug te zetten. Waaraan zou je het dan nog verder aan kunnen zien?

Auto van 2017 en dan nu al een nieuwe motor. Zou zeker teruggaan naar de dealer en niks zeggen over dat ie ergens anders is geweest. Auto van 76k+ en dan binnen 1.5jr motor in de soep
:{

Indiase meuk
pi_184839013
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:45 schreef jroz het volgende:

[..]

Ja, je mist dat diezelfde reparatie vorig jaar ook al een keer heeft plaats gevonden, als zoiets een keer snel defect gaat, prima, productiefoutje. Maar 2x in een half jaar?

Ook mis je dat die jochie nog maar 19 is. Waar haalt een kind van 19 het geld vandaan zo'n auto te kopen?

Ergens in het verhaal van TS klopt er iets niet.

edit: hij geeft ook aan dat de auto altijd goed is onderhouden. In 1 á 1,5 jaar tijd, hoeveel onderhoud vindt er dan nou plaats? 1, Misschien 2x een beurt. Dat is gewoon regulier, niets 'goeds' aan.
:') ga je nou serieus mierenneuken omdat er verschil is volgens jou tussen goed en regulier onderhoud.

Als een auto zijn beurten tijdig heeft gehad is ie uiteraard gewoon goed onderhouden.

Beetje jelly of nie?
pi_184839059
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:13 schreef Cruijffiaans het volgende:

[..]

Jep is een BOVAG bedrijf.
Geef eens antwoord op Boegschroef. Waarom breng je een auto niet naar de dealer voor een garantieklusje?
.
pi_184840116
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:12 schreef SOG het volgende:

[..]

:') ga je nou serieus mierenneuken omdat er verschil is volgens jou tussen goed en regulier onderhoud.

Als een auto zijn beurten tijdig heeft gehad is ie uiteraard gewoon goed onderhouden.

Beetje jelly of nie?
Ga je nou serieus mierenneuken om het minst belangrijke zinnetje uit mijn post? Bij een auto van net een jaartje oud is goed onderhoud niet meer dan logisch.
pi_184840324
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:03 schreef jroz het volgende:

[..]

Ga je nou serieus mierenneuken om het minst belangrijke zinnetje uit mijn post? Bij een auto van net een jaartje oud is goed onderhoud niet meer dan logisch.
Ja iets klopt er niet en hij is 19 waar haalt ie het geld vandaan. Lekker belangrijk.
pi_184840502
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op Boegschroef. Waarom breng je een auto niet naar de dealer voor een garantieklusje?
Dit. Als het echt eenLandrover uit eind 2017 is, is dit de juiste optie
  dinsdag 5 februari 2019 @ 19:29:40 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_184840801
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:09 schreef SOG het volgende:

[..]

Vragen aan de garage om het kleppendeksel terug te zetten. Waaraan zou je het dan nog verder aan kunnen zien?
Markeringen op bouten en moeren. Wie weet waar ze nog meer aan hebben gezeten.
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_184841495
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Geef eens antwoord op Boegschroef. Waarom breng je een auto niet naar de dealer voor een garantieklusje?
heeft ie al antwoord op gegeven. Te ver weg
pi_184908906
Update?
pi_184909539
TS heeft de reparatie gestorneerd denk ik.
  zaterdag 9 februari 2019 @ 07:54:58 #85
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184909962
BOVAG ingeschakeld?
pi_185036443
Hoop dat ie in de fik vliegt. Indiase rommel.
pi_185039240
Als drugsrunner maakt ts nog wel eens wat mee.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')