abonnement Unibet Coolblue
pi_185104362
Dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  dinsdag 19 februari 2019 @ 13:48:03 #52
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_185104378
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jazeker, ze hebben de olie genationaliseerd. Dat gaat in tegen het Westerse neo-liberale beleid dat afgedwongen wordt door de Wereldbank en het IMF. Veel landen die een eigen koers willen varen buiten wat het Westen wil worden op allerlei manieren tegengewerkt met sancties en andere middelen.
OK, bedankt voor de achtergrond.

Ik stel me zo voor dat die Olievelden ooit voor een appel en een ei aan ondernemingen zijn verkocht en dat Chavez heeft gezegd dat de rijkdom bij de bevolking hoort en ze vervolgens heeft genationaliseerd. Had misschien slimmer geweest een hele hoge belasting aan die bedrijven op te leggen ipv nationaliseren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_185104391
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2019 13:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jazeker, ze hebben de olie genationaliseerd. Dat gaat in tegen het Westerse neo-liberale beleid dat verspreidt wordt door de Wereldbank en het IMF.
Hetzelfde geldt voor Iran wat ook flink de duimschroeven wordt aangedraaid door de VS.

Voor diepgaande toelichtingen t.a.v. neoliberalisme is het volgende interview een eyeopener.


quote:
Der emeritierte Professor für Psychologie, Rainer Mausfeld, begeistert mit seinen Vorträgen zu Manipulationstechniken in Medien und Politik und zieht damit ein Millionenpublikum an. So vertritt Mausfeld zum Beispiel die These, dass sich die repräsentative Demokratie der westlichen Welt zu einer neoliberalen Elitendemokratie entwickelt hat und stellt Begriffe und Systeme in Frage, die man sonst als gegeben ansieht. Jasmin Kosubek spricht mit dem Psychologie-Professor über die Bewegung der Gelben Westen in Frankreich und fordert seine kritischen Thesen zum Neoliberalismus heraus.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_185138813
quote:
Amnesty over Venezuela: "President Maduro regeert met angst, honger en opsluiting"

De mensenrechtenorganisatie Amnesty International onderzocht in Venezuela hoe het regime van president Nicolás Maduro reageerde op de protestdemonstraties van januari. Conclusie: het wordt almaar erger in Venezuela, de repressie neemt toe.

Rony Van Gastel
wo 20 feb 16:14

Tijdens de grote protestgolf tussen 21 en 25 januari trokken duizenden Venezolanen de straat op om een nieuw beleid te eisen. "In die vijf dagen zijn er meer dan 900 mensen willekeurig, zonder reden of proces gearresteerd." Aan het woord is Lore Van Welden van Amnesty International Vlaanderen. "Daarbij ook veel jonge mannen en zelfs kinderen die zijn mishandeld en achteraf in de cel zijn beland."

Amnesty is niet alleen in de hoofdstad Caracas bewijsmateriaal gaan zoeken, maar ook in andere staten zoals Lara en Yaracuy. "Het patroon is altijd hetzelfde. De nationale politie PNB en vooral de speciale eenheid FAES - Fuerzas de Acciones Especiales - voeren buitengerechtelijke executies uit. De slachtoffers zijn mensen die betrokken waren bij de protestacties tegen president Maduro en het beleid. De slachtoffers worden later afgeschilderd als criminelen, die het leven lieten tijdens confrontaties met de veiligheidsdiensten."

Vooral de armere buurten worden geviseerd

Opvallend, zegt de mensenrechtenorganisatie, dat de meeste slachtoffers in armere buurten vallen. De betogingen waren in de arme buurten lang niet zo belangrijk, omdat president Maduro daar aanvankelijk toch veel steun had. Maar ook in de sloppenwijken lijkt er in januari iets veranderd.

"Amnesty stelt vast dat het repressieve beleid van Maduro nu vooral mensen uit arme buurten viseert" zegt Lore Van Welden. "Het regime wil blijkbaar vermijden dat de mensen uit de armere buurten hun stem laten horen".

Het volledige rapport van Amnesty zal pas later worden gepubliceerd. Maar Erika Guevara-Rosas, directeur Amerika voor Amnesty, komt vandaag dus al met de eerste conclusies. Ze heeft het niet alleen over het arbitrair vasthouden van honderden adolescenten, het gaat vaak ook over executies.

Zo kreeg Alixon Pizani, een bakker van amper 19 jaar, op 22 januari een kogel in de borst. Hij was aan het manifesteren in Catia, een westelijke voorstadswijk van Caracas. Een officier met een uniform van de Nationale Politie PNB zou vanop zijn motor in de menigte hebben gevuurd. Twee mensen, bij wie de 19-jarige bakker, overleefden het niet.

Een ander slachtoffer viel in de stad Carora. Ramos Suárez, 29, was op sociale media genoemd als een van de organisatoren van een protest tegen Maduro. De speciale politiedienst FAES, vaak zwaarbewapend en in zwarte kledij optredend, deed nog op de dag van de protesten een raid op zijn huis. Tien familieleden, ook kinderen, werden mishandeld. Ramos Suàrez zelf werd meegenomen en een paar kilometer verderop doodgeschoten. Hij kreeg twee kogels in de de borst.

Amnesty concludeert dan ook dat de repressie in Venezuela de laatste jaren alleen erger geworden is. De organisatie vraagt aan de VN-mensenrechtenraad om een onafhankelijke commissie naar het land te sturen en de schendingen van de mensenrechten in kaart te brengen.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)geert-met-angst-hon/
pi_185157135
Maduro sluit Venezolaanse grens met Brazilië in conflict rond hulpgoederen

https://www.nu.nl/buitenl(...)nd-hulpgoederen.html
pi_185158368
quote:
Amnesty, naar dat clubje moet de pers eens wat minder in de krant zetten.
pi_185176881
Concertenstrijd Venezuela: muzikaal antwoord op initiatief Richard Branson

https://www.ad.nl/buitenl(...)rd-branson~a85e579d/
pi_185187781
quote:
Burgerdoden na clash met leger bij grens Venezuela

Bij schermutselingen bij de grens tussen Venezuela en Brazilië zijn vrijdag twee doden gevallen. De lokale bevolking probeerde te voorkomen dat regeringstroepen de grens sloten.

Het incident vond plaats bij Gran Sabana. De militairen werden tegengehouden door de inheemse Pemon-bevolking en begonnen daarna te schieten, waardoor twee mensen om het leven kwamen. Vijftien anderen raakten gewond.

„De militairen begonnen te schieten. Ze gebruikten geen traangas of hagel”, verklaarde een lid van de oppositie in het parlement. „Maar ze moesten zich terugtrekken omdat de inheemse gemeenschap fel protesteerde en de controle over het gebied behield.” De twee doden zouden een man en zijn echtgenote zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)-bij-grens-venezuela
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_185193273

Onrust bij Venezolaanse grens met Colombia, drie militairen verlaten post
https://www.nu.nl/buitenl(...)n-verlaten-post.html

[ Bericht 19% gewijzigd door Infection op 23-02-2019 15:44:29 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 23 februari 2019 @ 16:12:25 #61
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185194133
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185194193
quote:
Zo, daar is het een stuk heftiger eraan toe gegaan dan op de RT stream.

Edit: Haha, de banden van de brandende bus begonnen te sissen. Iedereen rennen _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Infection op 23-02-2019 16:22:00 ]
pi_185194313
Politie kwam even de straat ontruimen.



[ Bericht 22% gewijzigd door Infection op 23-02-2019 16:29:49 ]
pi_185194460
De vrachtwagens met humanitaire hulp gaan nu rijden. Dat gaat nog leuk worden.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:40:23 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_185194482
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:38 schreef Infection het volgende:
De vrachtwagens met humanitaire hulp gaan nu rijden. Dat gaat nog leuk worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:38 schreef Infection het volgende:
De vrachtwagens met humanitaire hulp gaan nu rijden. Dat gaat nog leuk worden.
Waar lees je alle updates?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_185194489
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[..]

Waar lees je alle updates?
Livestream:


Zojuist was er een persconferentie met Guaido en de president van Chili en Paraguay, nu gaat het konvooi rijden richting de Venezuelaanse grens. Lijkt erop dat Guaido zelf mee rijdt in het konvooi.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 16:46:01 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_185194580
foto momentjes?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 23 februari 2019 @ 16:46:35 #68
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185194592
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
foto momentjes?
Lijkt het wel op.

Wel irritant trouwens, dat getoeter :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185194610
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
foto momentjes?
Één grote show voor de wereld dit. Even laten zien wat voor een "held" Guaido is. Maar ik denk dat het nog wel eens flink uit de hand kan gaan lopen straks. Maduro is hier natuurlijk ook gewoon van op de hoogte en zal het konvooi koste wat het kost tegen gaan houden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 23 februari 2019 @ 16:48:20 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185194630
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:47 schreef Infection het volgende:

[..]

Één grote show voor de wereld dit. Even laten zien wat voor een "held" Guaido is. Maar ik denk dat het nog wel eens flink uit de hand kan gaan lopen straks...
Ik denk niet dat ze ver komen met hun konvooi idd
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185194673
ELINTNews twitterde op zaterdag 23-02-2019 om 16:47:44 #BREAKING: Large convoy of Brazilian army armoured vehicles and infantry fighting vehicles moving towards the Venezuelan border- via @BabakTaghvaee https://t.co/W4u9IXVOek reageer retweet
Video in tweet.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 23 februari 2019 @ 16:55:54 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_185194784
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:51 schreef Infection het volgende:
ELINTNews twitterde op zaterdag 23-02-2019 om 16:47:44 #BREAKING: Large convoy of Brazilian army armoured vehicles and infantry fighting vehicles moving towards the Venezuelan border- via @:BabakTaghvaee https://t.co/W4u9IXVOek reageer retweet
Video in tweet.
annahorwarth twitterde op zaterdag 23-02-2019 om 16:52:44 @BabakTaghvaee Old video! reageer retweet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_185194815
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:55 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

annahorwarth twitterde op zaterdag 23-02-2019 om 16:52:44 @:BabakTaghvaee Old video! reageer retweet
Aha, dacht al zoiets nadat ik het gepost had.
pi_185194902
Komt even een kapot geslagen bus aanrijden... _O-
pi_185194924
marcorubio twitterde op zaterdag 23-02-2019 om 17:00:36 In just a few minutes trucks with aid will head toward border with #Venezuela at numerous points. Here we go...#23FAvalanchaHumanitaria reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')