abonnement Unibet Coolblue
pi_184815635
quote:
Tim Kuik (u kent hem nog wel, het brein achter BREIN) stelt in een interview met de nerds van Met Nerds Om Tafel, dat het niet geheel ondenkbaar is dat behalve uploaders, in de toekomst ook downloaders van auteursrechtelijk beschermde content worden aangepakt. Dat meldt Tweakers. Hij zegt er wel bij dat hij daar z'n twijfels over heeft. Op een ander moment geeft Kuik toe dat het doel van Brein niet zozeer het volledig uitroeien van illegaal downloaden is, maar om 'te voorkomen dat het hek van de dam raakt en iedere Nederlander aan de torrents gaat.'

Tijdens het interview wordt ook aangehaald dat sommige tv-series in Nederland slechts via één kanaal beschikbaar zijn en daarom relatief duur zijn om te kijken. Als voorbeeld wordt het populaire Games of Thrones genoemd. Wil je dat in Nederland legaal kijken dan ben je verplicht om een Ziggo abonnement te nemen. Het goedkoopste abonnement is 18,70 euro. Echter, om GoT te kunnen kijken moet je het aanvullende HBO-pakket afnemen. Nog eens 14,95 euro per maand.

Dat komt neer op 33,65 euro per maand, minimaal. Tim Kuik noemt dit in het interview een "bijzonder vreemde situatie". Hij zegt er echter meteen achteraan dat Ziggo daar op aangesproken moet worden en niet BREIN.

Voor als je bijna twee uur lang niets te doen hebt, hieronder kun je de bewuste podcast terugluisteren.
BREIN: 'Mogelijk ook illegale downloaders aanpakken'

lapos:
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:38 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld, dit. Zo zie ik mezelf ook, gezien ik hier en daar CD's koop en een Netflix account heb.

[..]

Dit is dan iemand die geen Netflix/Spotify of watdanook heeft, en wel volle bak download. Nou ja, ook dan lig ik er dus niet wakker van.
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:41 schreef tupper het volgende:

[..]

Tot de prijzen of belasting omhoog gaan omdat een grote groep zwart werkt/illegaal download ;)

Of als je zelf een filmpje maakt die een megahit word op youtube maar iemand anders heeft hem geupload en vangt het geld. dan denk ik dat jij en anderen opeens een andere mening hebben ;)
pi_184815945
Tijd voor Twilight dvd's
pi_184815988
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:55 schreef etuiedelapiel het volgende:
Tijd voor Twilight dvd's
das lang geleden.

laatst bij opruimen nog een weg gedonderd.
Ook altijd jammer dat de helft niet goed werkte.
  Forum Admin maandag 4 februari 2019 @ 15:27:33 #4
58651 crew  murp
murp
pi_184816598
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:55 schreef etuiedelapiel het volgende:
Tijd voor Twilight dvd's
of onyx :D
pi_184818189
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:57 schreef tupper het volgende:

[..]

das lang geleden.

laatst bij opruimen nog een weg gedonderd.
Ook altijd jammer dat de helft niet goed werkte.
Ach voor die 7,50 gulden.
pi_184818766
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:52 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ach voor die 7,50 gulden.
volgensmij betaalde ik 25 :')
pi_184818963
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:57 schreef tupper het volgende:

[..]

das lang geleden.

laatst bij opruimen nog een weg gedonderd.
Ook altijd jammer dat de helft niet goed werkte.
Bij gebrande CD's treedt vaker en sneller dataverlies op op korte termijn. Moet me nog eens verdiepen waarom dat zo snel gebeurd.

Dan is er nog zoiets als CD rot, het verval van het materiaal. De allereerste CD's uit de jaren '80 die ooit zijn uitgebracht schijnen al puntjes te bezitten die doorzichtig zijn en waar de spiegelende laag dus van afbrokkelt waardoor ze niet meer ingelezen worden. Geef het 50 jaar en het grootste deel van de CD's is al niet meer eens af te spelen.

Vinyl is als medium debatterbaar qua geluid maar het is een uitstekend duurzaam medium voor de archieven.
pi_184819689
Ik heb Netflix, maar download ook af en toe nog wel wat. Het lijkt me economisch niet haalbaar voor brein, ze brengen de schade in rekening. Maar de schade van een download is veel kleiner dan de schade van een upload.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_184820103
VPN
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184820625
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 17:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bij gebrande CD's treedt vaker en sneller dataverlies op op korte termijn. Moet me nog eens verdiepen waarom dat zo snel gebeurd.

Dan is er nog zoiets als CD rot, het verval van het materiaal. De allereerste CD's uit de jaren '80 die ooit zijn uitgebracht schijnen al puntjes te bezitten die doorzichtig zijn en waar de spiegelende laag dus van afbrokkelt waardoor ze niet meer ingelezen worden. Geef het 50 jaar en het grootste deel van de CD's is al niet meer eens af te spelen.

Vinyl is als medium debatterbaar qua geluid maar het is een uitstekend duurzaam medium voor de archieven.
Dat was vooral een probleem bij CD's die bij Dixons verkocht werden, veel daarvan hadden al data loss na een jaar. Maar ach, ze waren ook geschikt als onderzetter.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 19:23:46 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184821272
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:27 schreef murp het volgende:

[..]

of onyx :D
Of crazy bytes. Of legacy. Of of of of of :P

Die goeie ouwe warez-cds tijd O+
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 5 februari 2019 @ 07:32:25 #12
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184829306
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat was vooral een probleem bij CD's die bij Dixons verkocht werden, veel daarvan hadden al data loss na een jaar. Maar ach, ze waren ook geschikt als onderzetter.
Ik als ouwe kerel kan me nog herinneren dat bij Dixons en V&D er floppy's en andere supply's werden verkocht onder de naam Micro Computerclub Nederland. Cassettebandjes 'speciaal voor de homecomputer' van zeer matige kwaliteit terwijl je voor hetzelfde geld gewoon bandjes van Sony of TDK kon kopen. Veel te duur, maar er was helaas weinig transparantie toendertijd.





OT: Brein is goed bezig met het verjagen van TPB en haar proxies. De nog aanwezige TPB proxies zijn bijzonder onbetrouwbaar. YIFY/YTS werkt nog wel goed, maar de keus is er veel minder en zoeken is minder makkelijk.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 5 februari 2019 @ 07:34:20 #13
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184829327
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 07:32 schreef EdvandeBerg het volgende:
YIFY/YTS werkt nog wel goed, maar de keus is er veel minder en zoeken is minder makkelijk.
Hmm, de keus is nog aardig, hoor. Zeker tof hoe er hier en daar ouwe klassiekers uit de jaren 70/80 voorbij komen. Ook de zoekfunctie lijkt me nog goed te werken..

Maar sowieso doen ze minder goed 'zaken' sinds de komst van Netflix.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_184829376
Het aanbod is ook bagger ! Ik stream veel via kodi (wat niet op netflix staat) maar als ze eens met een goede dienst komen waar alles op staat betaal ik daar graaf ¤ 50,00 voor als alles dan legaal is.
Ik was hier...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')