abonnement Unibet Coolblue
pi_184814229
Soms heb je van die gevallen dat pech en geluk door elkaar lopen, zoals men wel eens noemt geluk bij een ongeluk.
Neem nou dat gedoe met mijn ouders met hun gezondheid, in het begin lijkt het erg maar na medisch ingrijpen knappen ze gelukkig op.
Die ouwe is langzamerhand weer zelf op de kringloop begonnen, zij het nog steeds met behulp van mijn oom. mijn moeder haalt weer boodschappen op der scootmobiel en alles lijkt weer lekker zijn gang te gaan, ware het niet dat die ouwe een gat in de omheining ontdekte op het terrein van de kringloop.

Weliswaar is er cameratoezicht op het terrein en de gebouwen en was het ze niet gelukt het gebouw binnen te komen, al met al voelde die ouwe er zich niet lekker bij en bezon ie zich op extra maatregelen.
Ik besloot daarop op eigen initiatief op zoek te gaan naar een betrouwbare waakhond.
Ik dacht een geschikte gevonden te hebben op Marktplaats.
Namelijk een pikzwarte Bouvier van een jaar oud, van karakter een buitenhond, erg vriendelijk maar ook erg waakzaam. alle spuiten al gehad , beetje last van overwicht vanwege de sterilisatie maar dat was met een beetje dieet wel te verhelpen, leek me een erg goede keuze dus ik gebeld, en om een lang verhaal kort te maken konden we haar ophalen.

Intussen was het gaan vriezen en was het voor mijn moeder geen doen om boodschappen te gaan doen op de scootmobiel. Dat werd dus overgelaten aan mijn broer, omdat die echter te stom is om te poepen en zoals bekend zelfs de kleinste dingen verkloot werd maar besloten dat ik mee moest, hetgeen ook goed uitkwam omdat we dan ook tegelijkertijd die hond op konden halen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen dat we voor beide taken geen ruimte te kort kwamen en om het bij één rit te houden liet ik mijn Taunus staan en werd het de bedrijfsauto van de kringloop met mijn broer als chauffeur.

Zo gezegd, zo gedaan, Op mijn aanwijzing reed mijn broer naar het adres van verkoper en binnen een mum van tijd hadden we het enthousiaste dier achter in de bedrijfsauto.
Nu is die bedrijfsauto een afgetrapte Renault 4 uit het stenen tijdperk met voorin twee stoelen.
Niet echt een model om reclame mee te maken met je bedrijf maar de beste exemplaren uit je wagenpark geef je begrijpelijk niet aan zo'n figuur als mijn broer mee.



Toen we onderweg naar de supermarkt reden zat ik het boodschappemlijstje rustig door te nemen terwijl mijn broer aan het knetteren en schelden was tegen dat beest dat heen en weer draaide, tegen de rugleuning van mijn broer aan sprong en aan zijn oor likte onder allerlei gejank en gekwispel.
Omdat ik een dierenliefhebber ben kon ik dat hebben en om mijn broer lekker te neten zei ik dat ik dan maar degene was die bij de super naar binnen ging terwijl hij op de hond moest passen.
Onder luid gevloek en gescheld van mijn broer stapte ik met een grimas en stilletjes genietend uit. ''EN OH WEE ALS JE DAT ARME BEEST WAT DOET!!! DAN GEEF IK JE LINKS EN RECHTS OM ZO'N HARDE MEP DAT PA ER NOG WAT KAN LEREN!!!!''
En ik sloeg de deur dicht.
Omstanders die het het hele tafereel in de gaten hadden keken lachend toe, vooral toen ze door de voorruit zagen dat dat beest zowat bij mijn broer in de nek sprong en je hem meters verderop nog kon horen vloeken en knetteren!

Even later liep ik met een halvolle kar door de gangpaden van de super, ik had de helft van het lijstje al ingeladen en las het op mijn gemak nog eens door voor de rest, ik had expres mijn telefoon uitgezet zodat mijn broer niet aan mijn kop kon janken.
Ik ergerde wel een beetje omdat het stervensdruk was en ik nog maar net een kar te pakken had kunnen krijgen met een kapot wiel dat schuin stond, niet zo lekker lopen maar ik was toch bijna klaar.
Toen ik daar net de bocht van een gangpad om ging was ik getuige van het volgende tafereel:

Een aanzienlijk gezette (lees moddervette) donkere dame, gezien haar accent schijnbaar afkomstig van de Antillen of Curaçao, was daar met haar eveneens exotische man boodschappen aan het doen, Haar man liep achter de kar en wilde, zoals het winkelende mannen betaamt, schijnbaar gewoon lekker opschieten en snel klaar zijn.
Dat werd hem kennelijk niet in dank afgenomen door zijn vrouw gezien haar erg luide en bombastische geschreeuw:
(Stel je het volgende voor met vet Surinaams accent en bijbehorende handgebaren)

''IK HEB NIKS AAN JOUW!!! HELEMAAL NIKS!!!! VOOR DE ZOVEELSTE KEER MOET IK JOU ZEGGEN!!! IK KIES MIJN BOODSCHAPPEN BEWUST UIT!!! DE DOKTER HEEFT GEZEGD DAT IK GEZONDER MOET GAAN ETEN!!! IK NEEM DE TIJD OM GOEDE DINGEN TE KOPEN!!!! JIJ DENKT ALLEEN MAAR AAN SNEL NAAR HUIS TE KUNNEN EN JE STEUNT ME NIET!!! JIJ MOET MIJ STEUNEN!!! JIJ HOORT MIJ TE STEUNEN!!!''

- De man sputterde iets onverstaanbaars-

''JA WAT!!! VIND JE HET WEER NIET BELANGRIJK??? BETEKENT MIJN GEZONDHEID ZO WEINIG VOOR JE??? ALS JE SNEL VAN ME AF WILT KUN JE HET OOK GEWOON ZEGGEN HOOR!!! JA WAT???? JE BENT ER TOCH BIJ GEWEEST TOEN ER GEZEGD WERD DAT IK MET DIT GEWICHT KLACHTEN GA KRIJGEN??? DAAR WAS JE BIJ!!!
STEUN ME DAN VUILE KLOOTZAK!!!!''


De discussie liep schijnbaar zo hoog op dat toen de walvis dame in kwestie achteruit liep ze niet in de gaten had dat ik achter haar stond en bijna tegen de vlakte ging toen ze tegen mijn boodschappenkar aan liep, tijdens een draai verloor ze zowat haar balans maar wist zich met behulp van haar man (een beer van een neger met spieren als kabeltouwen) nog net staande te houden.
Ik verwachte orkaankracht 10 maar toen ze van de schrik bekomen was zei ze '' SORRY MIJNHEER, IK WAS ZO DRUK IN DISCUSSIE DAT IK U NIET IN DE GATEN HAD!!!''
Ik bleef hartstikke relaxed en wilde net zeggen ''Dat geeft niet'' toen ineens mijn broer als een razende met een rooie kop om de hoek van het gangpad kwam aanzetten...

Wat was er van te voren gebeurd? Mijn broer had besloten tijdens mijn afwezigheid even de auto uit te gaan voor een portie kibbelingen bij de viskar naast de super en toen die kloot terugkwam zag ie tot zijn ontzetting dat de hond de hele bekleding van de auto aan stukken had gescheurd.
Wetend dat hij hiervoor afgerekend zou worden door die ouwe ging ie witheet naar binnen om bij mij verhaal te halen...hij vond me al snel in het gangpad waar bovenstaande zich met de vrouw net had afgespeeld!!

''HEE KLOJO!!!! MET JE TERINGBOODSCHAPPEN EN DIE GORE DIKKE TEEF VAN JE!!!!''

Hij had het natuurlijk tegen mij maar hij keek net vlak langs het Surinaamse echtpaar dat hem en ook elkaar geschrokken en verbaasd met ogen als schoteltjes en open bek aankeek.
Onbewust van het feit dat hij de verkeerde indruk wekte tierde ie verder vanuit het onderste van zijn longen, met knalrooie kop met spieren zichtbaar in zijn voorkop.
Hij leek helemaal te exploderen toen ik onverschillig mijn schouders ophaalde. iets wat het donkere echtpaar voor me niet zag en er dus geen benul van had dat ie met mij communiceerde.

''JAAAA WAT!!!!! MET JE ONVERSCHILLIGE ROTKOP!!! MOET JE DIE KAR EENS ZIEN!!!
WAT DIE MODDERVETTE ZWARTE TEEF VAN JE MET DIE KAR GEDAAN HEEFT!!!
HELEMAAL NAAR DE KLOTE!!!! ALS JE MAAR WEET DAT IK NIET VOOR DE KOSTEN OPDRAAI VOOR DIE HONDEKOP!!!!''


Stomverbaasd keek het Surinaamse echtpaar in de ronde en keken toevallig in mijn richting en zagen mij toen met de boodschappenkar met dat scheve wiel...Ik daarentegen stond wat flauwtjes aan te kijken met een vlak handgebaar van ''tja...''

Tijd om verder te reageren kreeg ik niet, want de Surinaamse dame begon ineenms luidkeels te janken en te schreeuwen terwijl haar man snuivend met bloeddoorlopen ogen en grote stappen richting mijn broer liep.
Mijn broer keek stomverbaasd maar kreeg niet eens de tijd om te knipperen.
Met een geweldige mokerslag van een bruine arm die je gerust een boomstam kunt noemen belande mijn broer met een geweldige achterwaartse salto en een paar tanden in zijn bek minder in het vriesvak van de pizza's.
De neger liep er nog naar toe om hem er uit te pklukken maar werd door zijn vrouw opzij geduwd die al razend en huilend begon te tieren en mijn broer bij zijn kraag pakte:
''VIEZE VUILE POKKENRASCIST!!! MENSENHATER!!! KLOOTZAK!!! PAK AAN!!!! WAAROM DOE JE MIJ ZO'N PIJN FUCKING BAKRA!!! EN IK KEN JE NIET EENS!!!! HIER!!! VOEL HIER MAAR JIJ VIEZE BULER!!!!''

Terwijl de klappen van een diepbevroren pizza die ze ervoor gebruikte (ze sloeg hem ook nog eens expres met de hoeken en niet met de platte kant) in ieders trommelvlies duidelijk hoorbaar was en een heel leger winkelpersoneel en ook de manager toesnelde begaf ik me verder met de boodschappenwagen naar nog een gangpad en daarna naar de kassa...
Terwijl ik bij de kassa stond af te rekenen was het rumoer nog steeds aan de gang, hoorde ik de Surinaamse vrouw, het winkelpersoneel en de mensen er omheen nog flink schreeuwen.
Toen ik net aan de beurt was zag ik daar de mannen in zwarte pakken met gele strepen door de ingang naar binnen rennen al druk praten door hun walkie-talkie...

Op de vraag van het kassameisje wat er aan de hand was antwoordde ik onverschillig ''Ik zou het niet weten.'' en sommeerde haar om haar aandacht bij het afrekenen te houden.
Toen ik met twee volbeladen tassen naar buiten liep kwam daar nog meer politie in de vorm van een arrestatiewagen en ook een ambulance...
Ik laadde de boodschappen achterin de auto, liet de hond naast me op de passagiersstoel zitten en begaf me op de heenweg naar huis...
Onderweg echter begaf ik me nog even naar een maat van me die werkt op een autosloperij en van wie ik nog wat te goed heb voor het storten van een betonnen vloertje.

Later in de middag begaf ik me met de auto met de hond en de boodschappen het erf van de kringloop op waarop ik gelijk ontvangen werd door mijn ouders...
''WAT IS ER NU WEER VOOR GEZEIK? IK KRIJG TELEFOON VAN DE POLITIE DAT JE BROER OP DE EHBO LIGT NA RUZIE IN DE WINKEL EN GEARRESTEERD IS WEGENS RASCISME MET EEN VRACHTLADINFG GETUIGEN, EN HIJ SCHEEN ALLEEN MAAR VAAG TE MUMMELEN OVER DE AUTO DIE KAPOT IS!!!''

ik antwoordde echter dat ik van niks wist, gewoon boodschappen gedaan had en bij het terugkomen alleen de hond achtergelaten in de auto aan trof, en omdat ik geen zin had om op hem te blijven wachten omdat dat beest anders de hele boel onder zou zeiken ik alvast maar ben gaan rijden...

Terstond keen die ouwe in de wagen maar zag niks, behalve dan de gebruikelijke teringzooi van mijn broer zoals opgedroogde bagger en snoeppapier maar geen kapotte stoelen, al waren het wel andere modellen, maar met hoezen er omheen viel dat toch niet op. :')

In ieder geval was mijn moeder blij dat ze voorlopig geen boodschappen meer hoefde te doen, ze begon gelijk aan het eten en omdat mijn broer voorlopig toch niet thuis kwam was er ruimte en eten genoeg voor mij dus dat scheelde mij weer koken... :9

Klacht: Dat kreng had tijdens de rit naar huis nog wel mijn statiegeldbon van 2,50 ¤ kapot gevreten die ik door al die heisa bij de kassabon was vergeten in te leveren! :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 04-02-2019 14:45:20 ]
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 13:27:40 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184814238
Geen DM gehad
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184814242
Direct lezen :)
pi_184814258
Geen DM zo in de auto lezen.
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184814261
Geen DM gehad.
pi_184814294
Geen DM gehad.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_184814324
Ga het sowieso niet lezen
pi_184814325
Geen DM gehad
pi_184814419
Pm gehad

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 13:34:54 ]
  maandag 4 februari 2019 @ 13:34:56 #10
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_184814425
PM gehad, morgenvroeg even lezen als ik onder de baas zijn tijd aan het schijten ben O+ O+
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 13:34:59 #11
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_184814427
Pm gekregen, zo eens lezen
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_184814428
PM gehad, nu topic lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door itchycoo op 04-02-2019 13:40:35 ]
pi_184814452
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:28 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Geen DM zo in de auto lezen.
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:30 schreef vosss het volgende:
Geen DM gehad.
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:28 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Geen DM zo in de auto lezen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:31 schreef Banaanvragen het volgende:
Geen DM gehad
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:27 schreef Plompzakker het volgende:
Geen DM gehad
DM service word PM service, minder omslachtig, handiger maar kan na het plaatsen ff duren. :7
pi_184814482
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:35 schreef Werkman het volgende:

[..]


[..]

DM service word PM service, minder omslachtig, handiger maar kan na het plaatsen ff duren. :7
PM gehad _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_184814488
eerste keer ooit dat ik een PM gehad heb van een werkman topic, word er gewoon emotioneel van O+ Eerst even een paar tranen wegpinken en dan snel lezen!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  roze maandag 4 februari 2019 @ 13:37:54 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_184814507
Dit lees ik later wel even hoor. :o
Your beauty never ever scared me.
pi_184814516
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:37 schreef Gripper het volgende:
eerste keer ooit dat ik een PM gehad heb van een werkman topic, word er gewoon emotioneel van O+ Eerst even een paar tranen wegpinken en dan snel lezen!
Dit _O_
pi_184814543
Telefoontje gehad.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_184814581
Schitterend topic. _O- _O_ _O- _O_ _O- _O_
pi_184814592
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:31 schreef Goudenvis het volgende:
Ga het sowieso niet lezen
Aan een paint word ook weer gewerkt. :7
  maandag 4 februari 2019 @ 13:42:06 #21
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_184814597
Geen DM gehad
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_184814640
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:37 schreef Gripper het volgende:
eerste keer ooit dat ik een PM gehad heb van een werkman topic, word er gewoon emotioneel van O+ Eerst even een paar tranen wegpinken en dan snel lezen!
Ik heb nu een PM lijst aangemaakt in het adressenboek van de PM, nooit meer iemand overgeslagen of dubbele DM's meer.
Diegene die hun mailbox dan vol hebben moeten even leeg maken. :7
pi_184814675
Nu gelezen.
Goed verhaal wederom Werkman!

Lullige samenloop van de omstandigheden zo met de DIKKE TEEF en dat misverstand maar het levert wel weer een pareltje van een verhaal op.

Hoe is het nu met je broer?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 februari 2019 @ 13:46:34 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184814704
_O- ^O^
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 13:49:15 #25
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184814757
Nog geen PM gehad
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184814795
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:45 schreef Gripper het volgende:
Hoe is het nu met je broer?
quote:
Vrijdagmiddag is een man in een supermarkt van Tiel, ter hoogte van XXXX, ernstig mishandeld. De man is hierbij zwaargewond geraakt en is met spoed afgevoerd per ambulance naar het ziekenhuis, onder begeleiding van de trauma-arts.

De mishandeling is rond 14:00 uur gepleegd aan het XXXXXX door een echtpaar. Meerdere ambulances, politiewagens en een arrestatiewagen rukten uit naar de locatie. De jongeman raakte bij de mishandeling zwaargewond en is eerst ter plekke behandeld door het ambulancepersoneel, waarna hij met spoed naar het ziekenhuis is gebracht. Een trauma-arts die toevallig ter plaatse was en het slachtoffer behandelde ging mee naar het ziekenhuis.

Het echtpaar is opgepakt en beschuldigen op hun beurt het slachtoffer van rascisme.
Wat de reden van de discriminatie was, is vooralsnog niet bekend.

Voor het laatste nieuws uit de regio volg je ons op Facebook en Instagram
  maandag 4 februari 2019 @ 13:51:04 #27
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_184814797
PM gehad - straks thuis uitgebreid doornemen
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 13:55:57 #28
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184814885
PM gehad.
Bij deze mijn reactie: _O_
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184814908
Typisch voor Antillianen ook dat ze jou met een W schreeuwen :r
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 4 februari 2019 @ 13:59:54 #30
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184814957
Goed verhaal. Met plezier gelezen!

En terechte klacht ook. Vergeten statiegeld bonnetjes die naar de hengst gaan. Eeuwig zonde :N
  maandag 4 februari 2019 @ 14:02:50 #31
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_184815000
PM gehad, mijn pendelreisje wordt straks weer eventjes wat vrolijker. *O* *O* *O*
  maandag 4 februari 2019 @ 14:11:41 #32
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184815137
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:27 schreef Plompzakker het volgende:
Geen DM gehad
Ikke lekker wel.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 februari 2019 @ 14:12:36 #33
147316 crew  DJMO
#trut
pi_184815158
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:41 schreef Werkman het volgende:

[..]

Aan een paint word ook weer gewerkt. :7
Verheug me er nu al op :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 14:15:46 #34
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184815196
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:11 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ikke lekker wel.
Ben je nog bij de EHBO?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  maandag 4 februari 2019 @ 14:16:40 #35
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184815213
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:15 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ben je nog bij de EHBO?
Ja..... :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184815223
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:41 schreef Werkman het volgende:

[..]

Aan een paint word ook weer gewerkt. :7
Dat is het betere werk _O_
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 14:23:48 #37
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184815349
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:16 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja..... :')
En de aanklacht?
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184815365
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:16 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ja..... :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 4 februari 2019 @ 14:30:40 #39
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_184815479
_O_ _O_
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_184815491
Je maakt wat mee werkman. Maar hoe heet de hond eigenlijk?
pi_184815502
_O-
pi_184815565
+1 of hoe werkt dat hier?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_184815574
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:31 schreef CyberCow het volgende:
Je maakt wat mee werkman. Maar hoe heet de hond eigenlijk?
Sylvana! :7
  maandag 4 februari 2019 @ 14:43:05 #44
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184815675
DM gehad, straks lezen wanneer tijd.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184815680
Wat een verhaal zeg.
Het wordt tijd voor een zelfgeschrevn biografie of verzamelalbum.
Hell To The Liars
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 14:45:43 #46
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_184815728
PM gehad
Gelezen
Genotstopic weer
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 4 februari 2019 @ 14:52:16 #47
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184815864
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:23 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En de aanklacht?
En de aanklacht ben jij. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 4 februari 2019 @ 14:56:31 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_184815966
Lieven hont O+
pi_184816717
PM gekregen, lekker leesvoer voor in de file strakjes.
Hulde! ^O^
  maandag 4 februari 2019 @ 15:43:25 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184816915
Tjonge, spannend avontuur! Eigenlijk heb ik maar een saai leven ...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 4 februari 2019 @ 15:58:12 #51
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184817204
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
Tjonge, spannend avontuur! Eigenlijk heb ik maar een saai leven ...
Heb je ook. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 4 februari 2019 @ 16:04:58 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184817310
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 15:58 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Heb je ook. :')
Wie ben jij nou weer?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184817328
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer?
De nieuwe FOK!God niet kennen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 4 februari 2019 @ 16:09:32 #54
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184817374
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wie ben jij nou weer?
Ik ben tante truus.
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 4 februari 2019 @ 16:09:46 #55
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184817381
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:06 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De nieuwe FOK!God niet kennen :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  maandag 4 februari 2019 @ 16:27:34 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_184817774
quote:
11s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:06 schreef Hallojo het volgende:

[..]

De nieuwe FOK!God niet kennen :')
Nog zo'n onbekende
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_184817927
quote:
15s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog zo'n onbekende
Mij niet kennen :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 17:27:13 #58
441859 crew  Lenny77
pi_184818866
quote:
15s.gif Op maandag 4 februari 2019 16:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nog zo'n onbekende
Het nieuwe KLB tuig :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 4 februari 2019 @ 17:27:48 #59
441859 crew  Lenny77
pi_184818877
Plus PM gehad *O*

Super verhaal weer Werkman _O_ _O_ _O_
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_184818982
2.50 zijn toch 5 halve liters...sund -O-
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 4 februari 2019 @ 17:46:25 #61
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_184819201
PM ONTVANGEN :7 *O*

Straks lezen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_184819436
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:36 schreef Werkman het volgende:

[..]

Sylvana! :7
Goede naam voor een zwarte (hond). Hopelijk is die van jou wat vriendelijker dan die uit de politiek.
  Forum Admin maandag 4 februari 2019 @ 19:58:58 #63
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_184822131
Die hond is nu al slimmer dan je broer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_184822166
Dm gehad...werkman topics *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 4 februari 2019 @ 20:00:30 #65
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_184822171
DM gehad _O_ _O_ _O_
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_184822174
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 19:58 schreef Pharkus het volgende:
Die hond is nu al slimmer dan je broer.
Hont
Ik zwaai naar dieren.
pi_184822348
Zo ff lekker lezen op de pot
Radar.
pi_184822628
PM gehad, toppie man _O_
pi_184826121
DM gekregen _O_ *O* O+
  dinsdag 5 februari 2019 @ 00:50:36 #70
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  dinsdag 5 februari 2019 @ 04:08:59 #71
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_184828449
Mooi gewerkt weer vogeltjesman
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 5 februari 2019 @ 05:02:32 #72
186611 Haags
pi_184828525
Helemaal gelezen. Mooi verhaal. Die auto :')
Zonder wrijving geen glans
pi_184828686
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:23 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

En de aanklacht?
Te dom om te poepen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184829129
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:27 schreef Plompzakker het volgende:
Geen DM gehad
Edoch wel pm
  † In Memoriam † dinsdag 5 februari 2019 @ 07:15:52 #75
88815 The_Emotion
98.3
pi_184829173
PM service _O_

Wederom weer genoten van je broers stupiditeit
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_184829407
Net gelezen, nu zo moe dat ik meteen weer de bedstee in duik.
pi_184829504
DM gehad! Werkman topics. *O*
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:05:19 #78
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184829569
Nog geen PM gehad
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:06:44 #79
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184829578
Geen DM/PM gehad, niet gelezen
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:17:14 #80
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_184829629
Hier heb ik van genoten
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_184830940
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:36 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

PM gehad _O_
pi_184849296
_O_ werkman topique _O_
pi_184851489
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:27 schreef Werkman het volgende:
Soms heb je van die gevallen dat pech en geluk door elkaar lopen, zoals men wel eens noemt geluk bij een ongeluk.
Neem nou dat gedoe met mijn ouders met hun gezondheid, in het begin lijkt het erg maar na medisch ingrijpen knappen ze gelukkig op.
Die ouwe is langzamerhand weer zelf op de kringloop begonnen, zij het nog steeds met behulp van mijn oom. mijn moeder haalt weer boodschappen op der scootmobiel en alles lijkt weer lekker zijn gang te gaan, ware het niet dat die ouwe een gat in de omheining ontdekte op het terrein van de kringloop.

Weliswaar is er cameratoezicht op het terrein en de gebouwen en was het ze niet gelukt het gebouw binnen te komen, al met al voelde die ouwe er zich niet lekker bij en bezon ie zich op extra maatregelen.
Ik besloot daarop op eigen initiatief op zoek te gaan naar een betrouwbare waakhond.
Ik dacht een geschikte gevonden te hebben op Marktplaats.
Namelijk een pikzwarte Bouvier van een jaar oud, van karakter een buitenhond, erg vriendelijk maar ook erg waakzaam. alle spuiten al gehad , beetje last van overwicht vanwege de sterilisatie maar dat was met een beetje dieet wel te verhelpen, leek me een erg goede keuze dus ik gebeld, en om een lang verhaal kort te maken konden we haar ophalen.

Intussen was het gaan vriezen en was het voor mijn moeder geen doen om boodschappen te gaan doen op de scootmobiel. Dat werd dus overgelaten aan mijn broer, omdat die echter te stom is om te poepen en zoals bekend zelfs de kleinste dingen verkloot werd maar besloten dat ik mee moest, hetgeen ook goed uitkwam omdat we dan ook tegelijkertijd die hond op konden halen.
Om het zekere voor het onzekere te nemen dat we voor beide taken geen ruimte te kort kwamen en om het bij één rit te houden liet ik mijn Taunus staan en werd het de bedrijfsauto van de kringloop met mijn broer als chauffeur.

Zo gezegd, zo gedaan, Op mijn aanwijzing reed mijn broer naar het adres van verkoper en binnen een mum van tijd hadden we het enthousiaste dier achter in de bedrijfsauto.
Nu is die bedrijfsauto een afgetrapte Renault 4 uit het stenen tijdperk met voorin twee stoelen.
Niet echt een model om reclame mee te maken met je bedrijf maar de beste exemplaren uit je wagenpark geef je begrijpelijk niet aan zo'n figuur als mijn broer mee.

[ afbeelding ]

Toen we onderweg naar de supermarkt reden zat ik het boodschappemlijstje rustig door te nemen terwijl mijn broer aan het knetteren en schelden was tegen dat beest dat heen en weer draaide, tegen de rugleuning van mijn broer aan sprong en aan zijn oor likte onder allerlei gejank en gekwispel.
Omdat ik een dierenliefhebber ben kon ik dat hebben en om mijn broer lekker te neten zei ik dat ik dan maar degene was die bij de super naar binnen ging terwijl hij op de hond moest passen.
Onder luid gevloek en gescheld van mijn broer stapte ik met een grimas en stilletjes genietend uit. ''EN OH WEE ALS JE DAT ARME BEEST WAT DOET!!! DAN GEEF IK JE LINKS EN RECHTS OM ZO'N HARDE MEP DAT PA ER NOG WAT KAN LEREN!!!!''
En ik sloeg de deur dicht.
Omstanders die het het hele tafereel in de gaten hadden keken lachend toe, vooral toen ze door de voorruit zagen dat dat beest zowat bij mijn broer in de nek sprong en je hem meters verderop nog kon horen vloeken en knetteren!

Even later liep ik met een halvolle kar door de gangpaden van de super, ik had de helft van het lijstje al ingeladen en las het op mijn gemak nog eens door voor de rest, ik had expres mijn telefoon uitgezet zodat mijn broer niet aan mijn kop kon janken.
Ik ergerde wel een beetje omdat het stervensdruk was en ik nog maar net een kar te pakken had kunnen krijgen met een kapot wiel dat schuin stond, niet zo lekker lopen maar ik was toch bijna klaar.
Toen ik daar net de bocht van een gangpad om ging was ik getuige van het volgende tafereel:

Een aanzienlijk gezette (lees moddervette) donkere dame, gezien haar accent schijnbaar afkomstig van de Antillen of Curaçao, was daar met haar eveneens exotische man boodschappen aan het doen, Haar man liep achter de kar en wilde, zoals het winkelende mannen betaamt, schijnbaar gewoon lekker opschieten en snel klaar zijn.
Dat werd hem kennelijk niet in dank afgenomen door zijn vrouw gezien haar erg luide en bombastische geschreeuw:
(Stel je het volgende voor met vet Surinaams accent en bijbehorende handgebaren)

''IK HEB NIKS AAN JOUW!!! HELEMAAL NIKS!!!! VOOR DE ZOVEELSTE KEER MOET IK JOU ZEGGEN!!! IK KIES MIJN BOODSCHAPPEN BEWUST UIT!!! DE DOKTER HEEFT GEZEGD DAT IK GEZONDER MOET GAAN ETEN!!! IK NEEM DE TIJD OM GOEDE DINGEN TE KOPEN!!!! JIJ DENKT ALLEEN MAAR AAN SNEL NAAR HUIS TE KUNNEN EN JE STEUNT ME NIET!!! JIJ MOET MIJ STEUNEN!!! JIJ HOORT MIJ TE STEUNEN!!!''

- De man sputterde iets onverstaanbaars-

''JA WAT!!! VIND JE HET WEER NIET BELANGRIJK??? BETEKENT MIJN GEZONDHEID ZO WEINIG VOOR JE??? ALS JE SNEL VAN ME AF WILT KUN JE HET OOK GEWOON ZEGGEN HOOR!!! JA WAT???? JE BENT ER TOCH BIJ GEWEEST TOEN ER GEZEGD WERD DAT IK MET DIT GEWICHT KLACHTEN GA KRIJGEN??? DAAR WAS JE BIJ!!!
STEUN ME DAN VUILE KLOOTZAK!!!!''


De discussie liep schijnbaar zo hoog op dat toen de walvis dame in kwestie achteruit liep ze niet in de gaten had dat ik achter haar stond en bijna tegen de vlakte ging toen ze tegen mijn boodschappenkar aan liep, tijdens een draai verloor ze zowat haar balans maar wist zich met behulp van haar man (een beer van een neger met spieren als kabeltouwen) nog net staande te houden.
Ik verwachte orkaankracht 10 maar toen ze van de schrik bekomen was zei ze '' SORRY MIJNHEER, IK WAS ZO DRUK IN DISCUSSIE DAT IK U NIET IN DE GATEN HAD!!!''
Ik bleef hartstikke relaxed en wilde net zeggen ''Dat geeft niet'' toen ineens mijn broer als een razende met een rooie kop om de hoek van het gangpad kwam aanzetten...

Wat was er van te voren gebeurd? Mijn broer had besloten tijdens mijn afwezigheid even de auto uit te gaan voor een portie kibbelingen bij de viskar naast de super en toen die kloot terugkwam zag ie tot zijn ontzetting dat de hond de hele bekleding van de auto aan stukken had gescheurd.
Wetend dat hij hiervoor afgerekend zou worden door die ouwe ging ie witheet naar binnen om bij mij verhaal te halen...hij vond me al snel in het gangpad waar bovenstaande zich met de vrouw net had afgespeeld!!

''HEE KLOJO!!!! MET JE TERINGBOODSCHAPPEN EN DIE GORE DIKKE TEEF VAN JE!!!!''

Hij had het natuurlijk tegen mij maar hij keek net vlak langs het Surinaamse echtpaar dat hem en ook elkaar geschrokken en verbaasd met ogen als schoteltjes en open bek aankeek.
Onbewust van het feit dat hij de verkeerde indruk wekte tierde ie verder vanuit het onderste van zijn longen, met knalrooie kop met spieren zichtbaar in zijn voorkop.
Hij leek helemaal te exploderen toen ik onverschillig mijn schouders ophaalde. iets wat het donkere echtpaar voor me niet zag en er dus geen benul van had dat ie met mij communiceerde.

''JAAAA WAT!!!!! MET JE ONVERSCHILLIGE ROTKOP!!! MOET JE DIE KAR EENS ZIEN!!!
WAT DIE MODDERVETTE ZWARTE TEEF VAN JE MET DIE KAR GEDAAN HEEFT!!!
HELEMAAL NAAR DE KLOTE!!!! ALS JE MAAR WEET DAT IK NIET VOOR DE KOSTEN OPDRAAI VOOR DIE HONDEKOP!!!!''


Stomverbaasd keek het Surinaamse echtpaar in de ronde en keken toevallig in mijn richting en zagen mij toen met de boodschappenkar met dat scheve wiel...Ik daarentegen stond wat flauwtjes aan te kijken met een vlak handgebaar van ''tja...''

Tijd om verder te reageren kreeg ik niet, want de Surinaamse dame begon ineenms luidkeels te janken en te schreeuwen terwijl haar man snuivend met bloeddoorlopen ogen en grote stappen richting mijn broer liep.
Mijn broer keek stomverbaasd maar kreeg niet eens de tijd om te knipperen.
Met een geweldige mokerslag van een bruine arm die je gerust een boomstam kunt noemen belande mijn broer met een geweldige achterwaartse salto en een paar tanden in zijn bek minder in het vriesvak van de pizza's.
De neger liep er nog naar toe om hem er uit te pklukken maar werd door zijn vrouw opzij geduwd die al razend en huilend begon te tieren en mijn broer bij zijn kraag pakte:
''VIEZE VUILE POKKENRASCIST!!! MENSENHATER!!! KLOOTZAK!!! PAK AAN!!!! WAAROM DOE JE MIJ ZO'N PIJN FUCKING BAKRA!!! EN IK KEN JE NIET EENS!!!! HIER!!! VOEL HIER MAAR JIJ VIEZE BULER!!!!''

Terwijl de klappen van een diepbevroren pizza die ze ervoor gebruikte (ze sloeg hem ook nog eens expres met de hoeken en niet met de platte kant) in ieders trommelvlies duidelijk hoorbaar was en een heel leger winkelpersoneel en ook de manager toesnelde begaf ik me verder met de boodschappenwagen naar nog een gangpad en daarna naar de kassa...
Terwijl ik bij de kassa stond af te rekenen was het rumoer nog steeds aan de gang, hoorde ik de Surinaamse vrouw, het winkelpersoneel en de mensen er omheen nog flink schreeuwen.
Toen ik net aan de beurt was zag ik daar de mannen in zwarte pakken met gele strepen door de ingang naar binnen rennen al druk praten door hun walkie-talkie...

Op de vraag van het kassameisje wat er aan de hand was antwoordde ik onverschillig ''Ik zou het niet weten.'' en sommeerde haar om haar aandacht bij het afrekenen te houden.
Toen ik met twee volbeladen tassen naar buiten liep kwam daar nog meer politie in de vorm van een arrestatiewagen en ook een ambulance...
Ik laadde de boodschappen achterin de auto, liet de hond naast me op de passagiersstoel zitten en begaf me op de heenweg naar huis...
Onderweg echter begaf ik me nog even naar een maat van me die werkt op een autosloperij en van wie ik nog wat te goed heb voor het storten van een betonnen vloertje.

Later in de middag begaf ik me met de auto met de hond en de boodschappen het erf van de kringloop op waarop ik gelijk ontvangen werd door mijn ouders...
''WAT IS ER NU WEER VOOR GEZEIK? IK KRIJG TELEFOON VAN DE POLITIE DAT JE BROER OP DE EHBO LIGT NA RUZIE IN DE WINKEL EN GEARRESTEERD IS WEGENS RASCISME MET EEN VRACHTLADINFG GETUIGEN, EN HIJ SCHEEN ALLEEN MAAR VAAG TE MUMMELEN OVER DE AUTO DIE KAPOT IS!!!''

ik antwoordde echter dat ik van niks wist, gewoon boodschappen gedaan had en bij het terugkomen alleen de hond achtergelaten in de auto aan trof, en omdat ik geen zin had om op hem te blijven wachten omdat dat beest anders de hele boel onder zou zeiken ik alvast maar ben gaan rijden...

Terstond keen die ouwe in de wagen maar zag niks, behalve dan de gebruikelijke teringzooi van mijn broer zoals opgedroogde bagger en snoeppapier maar geen kapotte stoelen, al waren het wel andere modellen, maar met hoezen er omheen viel dat toch niet op. :')

In ieder geval was mijn moeder blij dat ze voorlopig geen boodschappen meer hoefde te doen, ze begon gelijk aan het eten en omdat mijn broer voorlopig toch niet thuis kwam was er ruimte en eten genoeg voor mij dus dat scheelde mij weer koken... :9

Klacht: Dat kreng had tijdens de rit naar huis nog wel mijn statiegeldbon van 2,50 ¤ kapot gevreten die ik door al die heisa bij de kassabon was vergeten in te leveren! :(
Sterkte met het gezeur Werkman, wist niet dat je een labiele brada had.
Hoe gaat het met die blacka dagoe van je? Doet hij goed zijn best als waakhond?
pi_184853164
Hoe is het met de hond??
  vrijdag 8 februari 2019 @ 21:24:00 #85
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_184904145
DM gehad. Gelezen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')