abonnement Unibet Coolblue
pi_184857651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 15:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoezo? Heeft een Christen die geen homohaat predikt somehow een bijzondere verantwoordelijkheid om iets te doen aan Christenen die dat wel doen? Waarom zou dat zo zijn?
Als jij week in week uit in de kerk zit waar het bestrijden van homoseksualiteit wordt gepredikt en geen kik geeft dan ben je deel van het probleem wanneer een paar kerkgenoten gaan potenrammen.

Je kunt je er niet makkelijk vanaf maken met 'ik heb niks gedaan'. Dat geldt ook voor voetbalsupporters die zelf geen hooligan zijn maar het wel stoer vinden om met echte hooligans bier te drinken en hun aan te moedigen. Het geldt ook voor horen bij clubjes waarin rassenhaat gepredikt wordt. Voor die paar die het verst gaan zijn er altijd velen die het midden vormen waaruit zij komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184857666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het komt allebei op hetzelfde neer.
Nee, er is een heel groot verschil tussen je schouders moeten ophalen en in elkaar geramd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184857724
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij week in week uit in de kerk zit waar het bestrijden van homoseksualiteit wordt gepredikt en geen kik geeft dan ben je deel van het probleem wanneer een paar kerkgenoten gaan potenrammen.

Je kunt je er niet makkelijk vanaf maken met 'ik heb niks gedaan'. Dat geldt ook voor voetbalsupporters die zelf geen hooligan zijn maar het wel stoer vinden om met echte hooligans bier te drinken en hun aan te moedigen. Het geldt ook voor horen bij clubjes waarin rassenhaat gepredikt wordt. Voor die paar die het verst gaan zijn er altijd velen die het midden vormen waaruit zij komen.
Dan is de SGP dus net zo'n onderdeel van het probleem als waar je moslims van beticht.
pi_184857782
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, er is een heel groot verschil tussen je schouders moeten ophalen en in elkaar geramd worden.
Maar dat is niet wat je zei. Je zei dat "ik moet niks van homo's hebben" iets anders is als "ik tolereer geen homo's". In de praktijk kun je precies hetzelfde intolerante gedrag vertonen.
pi_184857891
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan is de SGP dus net zo'n onderdeel van het probleem als waar je moslims van beticht.
En niet alleen de SGP maar ook Thierry Baudet en daarmee ook zijn fans.

"Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan" - Thierry Baudet, 2015
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184857936
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan is de SGP dus net zo'n onderdeel van het probleem als waar je moslims van beticht.
Op zich wel, maar een veel kleiner onderdeel van het probleem en een afnemend deel van een probleem dat toeneemt.
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat is niet wat je zei. Je zei dat "ik moet niks van homo's hebben" iets anders is als "ik tolereer geen homo's". In de praktijk kun je precies hetzelfde intolerante gedrag vertonen.
Jij moet gewoon even opzoeken wat tolerantie betekent.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184858305
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Op zich wel, maar een veel kleiner onderdeel van het probleem en een afnemend deel van een probleem dat toeneemt.

[..]

Jij moet gewoon even opzoeken wat tolerantie betekent.
Jij moet even goed nagaan tegen welke problemen LHBT-ers in die contreien aan lopen. Dat is geen gevolg van tolerantie.
  woensdag 6 februari 2019 @ 17:25:34 #58
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184859286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 16:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

En niet alleen de SGP maar ook Thierry Baudet en daarmee ook zijn fans.

"Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan" - Thierry Baudet, 2015
Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Je mag toch wel zelf bepalen wie je op jouw school wil laten doceren? Een docent met een MAGA petje en Trump shirt die de hele dag over "shitlibs" en Soros praat mag je ook wegsturen als je hem niet bij de school vindt passen.

Scholen zat in dit land.
pi_184860045
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Je mag toch wel zelf bepalen wie je op jouw school wil laten doceren? Een docent met een MAGA petje en Trump shirt die de hele dag over "shitlibs" en Soros praat mag je ook wegsturen als je hem niet bij de school vindt passen.

Scholen zat in dit land.
Ja, ondernemers mogen ook zelf bepalen of ze homo's, joden of andere minderheden toelaten in hun winkel of niet.

Goed idee, niks raars aan.
  woensdag 6 februari 2019 @ 18:13:09 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_184860144
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 17:25 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik snap niet wat daar zo raar aan is. Je mag toch wel zelf bepalen wie je op jouw school wil laten doceren? Een docent met een MAGA petje en Trump shirt die de hele dag over "shitlibs" en Soros praat mag je ook wegsturen als je hem niet bij de school vindt passen.
Nee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_184860488
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, ondernemers mogen ook zelf bepalen of ze homo's, joden of andere minderheden toelaten in hun winkel of niet.

Goed idee, niks raars aan.
Als je op een christelijke school les geeft dan moet je het gedachtengoed van die school in woord en daad onderschrijven. Als dat een streng christelijke school is dan is dat niet verenigen met een homoseksuele levensstijl.

Dat is nou eenmaal de vrijheid van onderwijs. Een islamitische school mag een hoofddoek van leraressen en leerllingen verwachten, en een seculiere school mag hoofddoekjes weigeren en verbieden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184860574
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als je op een christelijke school les geeft dan moet je het gedachtengoed van die school in woord en daad onderschrijven. Als dat een streng christelijke school is dan is dat niet verenigen met een homoseksuele levensstijl.
En dat soort autoritaire en onzinnige constructies moeten niet worden toegejuicht, integendeel. Maar dat dan wel weer doen als het om de islam gaat. Lekker consequent wel.
pi_184860843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 14:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is net zoiets als dat je geen kritiek zou mogen hebben op het kelen van Van Gogh en het doodschieten van de Charlie Hebdo-redactie omdat een deel van de christenen ook voor een verbod op godslastering is.
Nee, dat is echt totaal iets anders.
pi_184861190
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat soort autoritaire en onzinnige constructies moeten niet worden toegejuicht, integendeel. Maar dat dan wel weer doen als het om de islam gaat. Lekker consequent wel.
Dat is dan ook het punt van vrijheid, ook als het niet wordt toegejuichd mag je het toch doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 18:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, dat is echt totaal iets anders.
Feit is dat de islam een veel grotere bedreiging vormt voor zowel de vrijheid van meningsuiting als voor de homo's.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184861576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dan ook het punt van vrijheid, ook als het niet wordt toegejuichd mag je het toch doen.
Het wordt dus wel toegejuicht. Door een Baudet. Terwijl hij zich tegelijkertijd weer afzet tegen dezelfde conservatieve constructies als het binnen de islam gebeurt. Je zou je als maatschappij juist hard moeten maken voor een samenleving waarin je mensen niet mag weigeren vanwege hun geaardheid.

quote:
Feit is dat de islam een veel grotere bedreiging vormt voor zowel de vrijheid van meningsuiting als voor de homo's.
Feit is dat als je het wel en wee van LHBT-ers als uitgangspunt neemt het niet uitmaakt of dat nu wordt aangetast door een moslim of een christen.

Juist die selectieve verontwaardiging laat zien dat het vooral uiteindelijk weer neerkomt op een aversie jegens de islam en dat het motief is. Niet hoe het verder met LHBT-ers gaat.
pi_184861615
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het wordt dus wel toegejuicht. Door een Baudet. Terwijl hij zich tegelijkertijd weer afzet tegen dezelfde conservatieve constructies als het binnen de islam gebeurt.
Je bedoelt dat hij hard tegen al die mensen ingaat die pleiten voor openlijk homoseksuele leraren op islamitische scholen? Ik heb die discussie namelijk even gemist.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184861645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 19:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij hard tegen al die mensen ingaat die pleiten voor openlijk homoseksuele leraren op islamitische scholen? Ik heb die discussie namelijk even gemist.
Nee, ik bedoel dat hij die vrijheid kennelijk wil blijven handhaven maar vervolgens wel weer moeilijk doet over de intolerantie m.b.t. homo's als het om de islam gaat. Het rijmt gewoon niet met elkaar.
pi_184888421
Nou dat viel me nog enigzins mee hoe Baudet het deed bij Jinek.

Heb ergere tv optredens gezien van Baudet :D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 februari 2019 @ 23:55:30 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184888558
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:48 schreef Gohf046 het volgende:
Nou dat viel me nog enigzins mee hoe Baudet het deed bij Jinek.

Heb ergere tv optredens gezien van Baudet :D
Hmm... de beschrijving niet ver genoeg doorgelezen :{
Las veel klimaatdingen en zag toen D66 fractievoorzitter in mijn ooghoek, genoeg reden om af te haken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184889605
Baudet liet Jetten alle hoeken van de studio zien bij Jinek

_O_
  vrijdag 8 februari 2019 @ 06:27:25 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184890000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 01:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Baudet liet Jetten alle hoeken van de studio zien bij Jinek

_O_
Als je de robot van D66 niet meer aankan, is het ook wel héél triest met je gesteld.

Niet gezien trouwens, zal vanmiddag eens terugkijken
Laffe huichelaar
pi_184891633
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 01:56 schreef Houtenbeen het volgende:
Baudet liet Jetten alle hoeken van de studio zien bij Jinek

_O_
Baudet was de enige die argumenten gebruikt. Die man van het AD is helemaal van het padje af, en heeft geen idee waar die het over heeft. Idem voor Jetten, hij heeft geen idee waar die het over heeft. Haalt mileu, weer en klimaat door elkaar. Geen enkel gevoel voor realisme, alleen maar utopisme. En dat regeert ons land. Diep triest!
pi_184894031
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:45 schreef zoost het volgende:

[..]

Baudet was de enige die argumenten gebruikt. Die man van het AD is helemaal van het padje af, en heeft geen idee waar die het over heeft. Idem voor Jetten, hij heeft geen idee waar die het over heeft. Haalt mileu, weer en klimaat door elkaar. Geen enkel gevoel voor realisme, alleen maar utopisme. En dat regeert ons land. Diep triest!
Want hij wist bijvoorbeeld wel dat we vorige zomer extreme droogte hebben gehad en ook een zeer milde winter. Ohja en hij wist dat er een dorp in Kenia was waar ze nu 10km ipv 1 moesten lopen vanwege de extreme droogte.

Terwijl iedereen die ook maar greintje van klimaatverandering af weet heel goed snapt dat zulke incidenten in 1 jaar helemaal niks bewijzen zelfs niet een beetje.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_184895397
Er zou bar weinig te kiezen zijn bij Forum voor de Provinciale Statenverkiezingen, ook al hebben ze zoveel leden:
quote:
FvD zwijgt in de provincie: 'Schoffering van verkiezingen'

Lijsttrekkers reageren niet op vragen. Partijprogramma's? Niet te vinden. Openingsdebat in Overijssel? Afgezegd. Promotiefilmpje in Flevoland? Nee, bedankt. Forum voor Democratie doet wel mee aan de verkiezingen voor Provinciale Staten, maar houdt zich oorverdovend stil.

Sjoerd Hartholt 08-02-19, 09:51
https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~a4bc1e1c/
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 8 februari 2019 @ 15:51:21 #75
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184897384
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:10 schreef zakjapannertje het volgende:
Er zou bar weinig te kiezen zijn bij Forum voor de Provinciale Statenverkiezingen, ook al hebben ze zoveel leden:

[..]

https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~a4bc1e1c/
Het is nog vrij vroeg, wie weet wat er nog gaat komen. Maar erg handig is het niet iig. Als het echt alleen om de EK gaat bij het FvD dan ga ik mogelijk toch nog mijn stem heroverwegen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184905665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2019 23:48 schreef Gohf046 het volgende:
Nou dat viel me nog enigzins mee hoe Baudet het deed bij Jinek.

Heb ergere tv optredens gezien van Baudet :D
Hij is er wel flink slechter uit gaan zien het afgelopen jaar.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_184908722
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 09:45 schreef zoost het volgende:

[..]

Baudet was de enige die argumenten gebruikt. Die man van het AD is helemaal van het padje af, en heeft geen idee waar die het over heeft. Idem voor Jetten, hij heeft geen idee waar die het over heeft. Haalt mileu, weer en klimaat door elkaar. Geen enkel gevoel voor realisme, alleen maar utopisme. En dat regeert ons land. Diep triest!
Hij beweerde ook dat elektrisch rijden zorgt voor minder fijnstof. Dat zijn gewoon alternative facts.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2019 02:15:51 ]
pi_184912902
Aardig achtergrondartikel van het FD over de Oostenrijkse School en de gemeenschappelijke deler(s) die de wat radicalere aanhangers daarvan hebben met o.a. het FvD.

Iets dat me altijd verbaasde, zie het debacle met Ergmoeilijkenaam, want als bepaald libertarisch kan de standpunten van de partij niet direct kwalificeren.

https://fd.nl/economie-po(...)nt=economie-politiek
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 9 februari 2019 @ 12:13:09 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184913270
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 02:14 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Hij beweerde ook dat elektrisch rijden zorgt voor minder fijnstof. Dat zijn gewoon alternative facts.
De hele klimaatlobby is helaas gebouwd op alternatieve facts. Tel daarbij de geldverslindende plannen op en durf dan nog met droge ogen te beweren dat het raar is dat mensen sceptisch zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184913727
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 februari 2019 14:10 schreef zakjapannertje het volgende:
Er zou bar weinig te kiezen zijn bij Forum voor de Provinciale Statenverkiezingen, ook al hebben ze zoveel leden:

[..]

https://www.destentor.nl/(...)rkiezingen~a4bc1e1c/
Iedereen die niet bij de partijtop hoort (handjevol mensen) moet zijn bek houden en dient alleen om Eerste Kamer zetels te winnen. Geen eigen smoel, geen eigen identiteit, geen eigen meningen, geen eigen input. Kandidaten zijn eigenlijk alleen maar een last en een risico, het is dat het moet maar anders had de partijtop liever alles zelf gedaan. Maar verder is er niets mis met de interne democratie binnen FvD hoor.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184913802
De leden en stemmers zijn grassroots maar de partij(top) totaal niet. Hoe lang gaat dit nog zo door? De partij heeft enorme potentie maar het blijft allemaal maar Thierry's kindje en persoonlijke vehicle.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184931016
Jezus, wat was Baudet een absolute baas bij Jinek. _O_ #nupasteruggekeken
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_184931517
quote:
14s.gif Op zondag 10 februari 2019 03:34 schreef FireFox1 het volgende:
Jezus, wat was Baudet een absolute baas bij Jinek. _O_ #nupasteruggekeken
Zn tegenstanders waren dan ook echt makke lammetjes. Zoals Churchill zou zeggen, schapen in schaapskleding.

[ Bericht 0% gewijzigd door habitue op 10-02-2019 11:57:27 ]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_184934283
Grappig hoe de percepties van die uitzending kunnen verschillen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184934400
quote:
8s.gif Op zaterdag 9 februari 2019 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

De partij heeft enorme potentie maar het blijft allemaal maar Thierry's kindje en persoonlijke vehicle.
Ik vermoed dat de redenen daarvoor niet heel anders zijn dan bij de PVV en voorheen bij de LPF. Zo gauw Thierry het schip overlaat aan anderen verwacht ik dat er veel ruzie en chaos ontstaat over de te volgen lijn. Feitelijk is er zelfs nog geen begin van een gezonde democratische partijstructuur.

In die zin lijkt het me nogal voorbarig om te spreken van "een partij met potentie". Het enige waar je dat eventueel op zou kunnen baseren zijn de peilingen, maar of FvD werkelijk een forum voor democratie kan worden moet nog blijken. Ik heb daarover zo mijn twijfels.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 10 februari 2019 @ 12:30:54 #86
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184934459
Hij heeft zich goed staande gehouden in die uitzending van Jinek.
Niet moeilijk als je een emotieloze robot tegenover je hebt zitten die er uit ziet alsof hij nu pas haren op zijn ballen begint te krijgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184935337
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:30 schreef Harvest89 het volgende:
Hij heeft zich goed staande gehouden in die uitzending van Jinek.
Niet moeilijk als je een emotieloze robot tegenover je hebt zitten die er uit ziet alsof hij nu pas haren op zijn ballen begint te krijgen.
_O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_184940732
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de redenen daarvoor niet heel anders zijn dan bij de PVV en voorheen bij de LPF. Zo gauw Thierry het schip overlaat aan anderen verwacht ik dat er veel ruzie en chaos ontstaat over de te volgen lijn. Feitelijk is er zelfs nog geen begin van een gezonde democratische partijstructuur.

In die zin lijkt het me nogal voorbarig om te spreken van "een partij met potentie". Het enige waar je dat eventueel op zou kunnen baseren zijn de peilingen, maar of FvD werkelijk een forum voor democratie kan worden moet nog blijken. Ik heb daarover zo mijn twijfels.
Dat is een gevaar idd en blijft een beetje koffiedik kijken. De mensen die geroyeerd zijn omdat ze er een werkelijk forum voor democratie van wilde maken met een gezonde democratische partijstructuur waren op het oog redelijke mensen met ervaring op niveau.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_184940832
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:30 schreef Harvest89 het volgende:
Hij heeft zich goed staande gehouden in die uitzending van Jinek.
Niet moeilijk als je een emotieloze robot tegenover je hebt zitten die er uit ziet alsof hij nu pas haren op zijn ballen begint te krijgen.
Ik vond Baudet daar eerlijk gezegd slechter dan ooit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_184952321
ChrisAalberts twitterde op donderdag 07-02-2019 om 09:04:24 Democratie met #FvD: De provinciale kandidaten zijn bekend maar niemand wil geinterviewd worden. Luisteren naar de partijtop en niet communiceren met de kiezer. Wie doorbreekt dit rare patroon? Welke FvD-kandidaat durft een interview aan? (RT=lief) reageer retweet
Typerend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 11 februari 2019 @ 11:51:00 #91
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184952464
quote:
4s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
ChrisAalberts twitterde op donderdag 07-02-2019 om 09:04:24 Democratie met #FvD: De provinciale kandidaten zijn bekend maar niemand wil geinterviewd worden. Luisteren naar de partijtop en niet communiceren met de kiezer. Wie doorbreekt dit rare patroon? Welke FvD-kandidaat durft een interview aan? (RT=lief) reageer retweet
Typerend.
Ja, typerend inderdaad. Chris Aalberts komt altijd met dit soort zure verhalen. Die man heeft een FVD-obsessie.
  maandag 11 februari 2019 @ 11:52:00 #92
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184952481
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 12:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

In die zin lijkt het me nogal voorbarig om te spreken van "een partij met potentie". Het enige waar je dat eventueel op zou kunnen baseren zijn de peilingen, maar of FvD werkelijk een forum voor democratie kan worden moet nog blijken. Ik heb daarover zo mijn twijfels.
Oh jij hebt twijfels? Goed dat je het zegt, ik zal het bij het volgende partijcongres op de agenda zetten.
pi_184952603
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 11:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, typerend inderdaad. Chris Aalberts komt altijd met dit soort zure verhalen. Die man heeft een FVD-obsessie.
Is het dan gelogen? Vooralsnog houden provinciale kandidaten van het Forum de kaken stijf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184966938
Hier een nieuwe FvD stemmer!

Helemaal klaar met de leugenachtige gevestigde orde :r
pi_184977480
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 12:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is het dan gelogen? Vooralsnog houden provinciale kandidaten van het Forum de kaken stijf.
Dat mag natuurlijk.

Ik vermoed dat FvD niet echt geïnteresseerd is in provinciale kwesties, maar dat het ze om de Eerstekamerzetels gaat.
pi_184977615
Qua ledenaantallen gaat het lekker met FVD:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zen-terrein-a3653781
pi_184980203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk.

Ik vermoed dat FvD niet echt geïnteresseerd is in provinciale kwesties, maar dat het ze om de Eerstekamerzetels gaat.
dat vind ik een schoffering van de provinciale staten, en een partij onwaardig zeker een partij die zich forum voor de Democratie noemt. ze kunnen beter forum tegen de democratie noemen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:30 schreef maan_man het volgende:
Qua ledenaantallen gaat het lekker met FVD:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zen-terrein-a3653781
maar dat maakt het wel extra vreemd dat ze geen goede kandidaten kunnen vinden voor de provinciale staten verkiezingen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 12 februari 2019 @ 21:53:08 #98
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184982305
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 18:23 schreef Jigzoz het volgende:[..]
...Ik vermoed dat FvD niet echt geïnteresseerd is in provinciale kwesties, maar dat het ze om de Eerstekamerzetels gaat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 20:24 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dat vind ik een schoffering van de provinciale staten, en een partij onwaardig zeker een partij die zich forum voor de Democratie noemt. ze kunnen beter forum tegen de democratie noemen.
Hoe had je het dan gewild.... ?
De ons-kent-ons baantjes carroussel van onze "democratie" heeft nu zo deze getrapte werking bepaald dat de Provinciale Statenleden, de leden van de Eerste Kamer kiezen (het orgaan dat nationale wetten goedkeurt) ?

Of denk je nu werkelijk, dat provinciale Staten verkiezingen vooral gaan om provinciale zaken ?

Mij persoonlijk maakt het geen moer uit wie de Provinciezaken regelt, wat in mijn beleving vooral een technisch (beleids)overleg en afstemorgaan is tussen regering en gemeenten (in die provincie).
Prima dat ze babbelen over een vliegveld, doorgaandeweg, kanaal of gebiedsinrichting maar veel meer ook niet.

Het zou sws beter zijn dat de burger rechtstreeks de leden van de Eerste Kamer kunnen kiezen, waarbij ik dan wel bang ben dat de gemiddelde burger zich dan weer laat verleiden tot eenzijdige beelden. Om het dan wat scherper te leggen, het zou goed zijn dat alleen burgers die zich inhoudelijk wat hebben verdiept (meritocratisch), de leden zouden mogen kiezen. Dus zeker niet alleen populistisch tegenstemmen omdat dat te makkelijk is maar ook komen met alternatieven hoe het dan terzake ontopic anders moet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184982597
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:53 schreef Vallon het volgende:

[..]

[..]

Hoe had je het dan gewild.... ?
De ons-kent-ons baantjes carroussel van onze "democratie" heeft nu zo deze getrapte werking bepaald dat de Provinciale Statenleden, de leden van de Eerste Kamer kiezen (het orgaan dat nationale wetten goedkeurt) ?
Wat schattig. Het heeft ergens een woordje gehoord maar geen idee wat ermee wordt bedoeld :')
pi_184982654
Ik snap niet waarom iedereen zo'n baudetfan is. Gaat die moeilijk doen over dat studenten spijbelen voor een klimaat dingetje.

Gingen ze spijbelen tegen moslims zou baudet geen probleem ervan maken. :') oppervlakkig much.

Hij speelt het spel waartegen hij zo tegen is gewoon mee.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2019 22:08:56 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')