abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 februari 2019 @ 09:06:41 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184810039
Eens. 8 jaar geleden wisten ze al dat ze terug moesten. En nu is het ineens een zielig kindje omdat ze de taal niet kent, hier naar school gaat, etc :')
Ze hebben 8 jaar de tijd gehad om haar Armeens te leren. Dit is gewoon de schuld van de ouders.

quote:
Van Quickenborne wil Armeens gezin uitwijzen: “Ik vind dit niet normaal. Als we dat zo gaan organiseren, dan zetten we ons systeem hier onder druk”




Open Vld-Kamerlid Vincent Van Quickenborne vindt dat de familie Khmoyan naar Armenië terug moet. Dat zei hij vandaag in De Ochtend. Het gezin kreeg al verschillende keren het bevel om het land te verlaten en verbleef vier weken lang in het gesloten asielcentrum van Steenokkerzeel, maar verhuist vandaag naar een open terugkeerwoning.

De Khmoyans, een gezin met twee dochtertjes van twee en acht jaar, werden op 8 januari opgepakt en overgebracht naar het gesloten asielcentrum van Steenokkerzeel. Hun aanvraag tot regularisatie is geweigerd en ze hebben een uitwijzingsbevel gekregen. Normaal gezien zou de familie zaterdag op een repatriëringsvlucht naar Armenië worden gezet, maar dat gebeurde uiteindelijk niet. Vandaag worden de Khmoyans overgeplaatst naar een open terugkeerwoning, al betekent dat niet dat hun uitwijzing volledig van de baan is. Vooral om het achtjarige dochtertje Anna-Maria is heel wat te doen. Het kind is hier geboren, gaat naar school in Borgerhout en zou psychische problemen hebben ondervonden door het verblijf in Steenokkerzeel.

Regels aanpassen
Open Vld-Kamerlid Vincent Van Quickenborne vindt dat het gezin toch terug moet naar Armenië. Volgens hem is het land niet onmiddellijk een land van oorlog en blijven de ouders hier hardnekkig, en dat op kap van het kind. “Ik vind dat niet normaal. Als we dat zo gaan organiseren, dan zetten we ons systeem hier onder druk”. Hij verdedigde daarin ook minister van Asiel en Migratie Maggie De Block, zijn partijgenote. “Maggie is iemand die de dossiers op een strenge maar menswaardige manier bekijkt.”

Volgens Van Quickenborne moeten de regels worden aangepast, zodat men niet meer onbeperkt in beroep kan gaan tegen een uitwijzing. “Als men negen keer in acht jaar tijd diezelfde zaak moet aankaarten, dan moet het aantal beslissingen beperkt worden.”

Winkels langer open
Het Kamerlid bevestigde ook dat Open Vld voorstander is van het voorstel van N-VA om langere openingsuren voor winkels toe te staan en de verplichte sluitingsdag af te schaffen. Van Quickenborne stelde dat in 2015 ook al voor, maar toen was N-VA tegen.

De Kortrijkse burgemeester trekt in mei de Kamerlijst voor de kieskring West-Vlaanderen. Zijn Oostendse collega Bart Tommelein doet hetzelfde voor de Vlaamse lijst. De liberalen mikken er minstens op het behoud van de huidige twee Kamerzetels en gaan indien mogelijk voor een derde. Die ging in 2014 naar sp.a. “Maar dat hangt af van wie de derde partij wordt. Wij moeten vooruitgaan in procenten hier in West-Vlaanderen, en ik voel mij daarin gesterkt in het duo-kopmanschap voor onze partij.”

Burgemeester blijven
Van Quickenborne is trouwens niet van plan minister of staatssecretaris te worden in een volgende regering. “Ik heb beloofd dat ik burgemeester blijf en ik zal woord houden. Als ik kan, wil ik wel de combinatie maken tussen Kamerlid en burgemeester.”

https://www.hln.be/nieuws(...)nder-druk~a4efd3c70/


[ Bericht 0% gewijzigd door Starhopper op 04-02-2019 09:30:56 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 4 februari 2019 @ 09:08:30 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184810050
Krijgen we nou ook al topics over Belgische uitzettingen?
Wat een non-nieuws.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184810053
Deels eens.

Nederland (of Belgie dan.. fucking Ts met z'n nieuws alsof het Nederland betreft) heeft 8 jaar de tijd gehad om ze uit te zetten.

Misschien een soort kip-ei stelling.
Maar als 8 jaar geleden ze al zogenaamd wisten dat ze niet konden blijven, waarom heeft Nederland ze dan toen niet uitgezet? Want "wij" hebben het ook geweten immers.. en wie is nou de uitvoerder van de wet in deze?

De familie neem ik het niet kwalijk zozeer, die proberen het gewoon en komen er ook jarenlang mee weg tot er weer een of ander pardon langs komt.

*in principe gebeurt blijkbaar in België hetzelfde als in Nederland, een slap uitzet beleid of uitvoering.
pi_184810219
Dit is FOK!.be niet...
  maandag 4 februari 2019 @ 09:24:34 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184810224
Van Quickenborne. Mooie naam.
pi_184810273
quote:
0s.gif [b]Op maandag 4 februari 2019 09:06 schreef

Ze hebben 8 jaar de tijd gehad om haar Frans of Nederlands te leren. Dit is gewoon de schuld van de ouders.

[..]

Dat kind spreekt geen armeens...
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 4 februari 2019 @ 09:30:31 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184810287
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kind spreekt geen armeens...
Ja, dat bedoel ik
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184810353
quote:
6s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:30 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik
Ja maar ze is blank en daarom terug.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 4 februari 2019 @ 09:49:32 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_184810506
Het zou heel wat tijd en geld schelen om mensen uit Armenië gewoon niet eens een aanvraag meer te laten doen. Direct terugschoppen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_184810530
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kind spreekt geen armeens...
kijk eens naar "ik vertrek" of sta stil bij kinderen van expats. spreken de taal ook niet van hun nieuwe land.
pi_184810626
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:51 schreef tupper het volgende:

[..]

kijk eens naar "ik vertrek" of sta stil bij kinderen van expats. spreken de taal ook niet van hun nieuwe land.
Precies dat!
Vrienden van mij zijn verhuisd naar Portugal met hun dochter van 10.
Spreekt geen woord Portugees.
Die leert de taal daar wel hoor.
Vallen is niet erg, blijven liggen wel...
pi_184810680
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:51 schreef tupper het volgende:

[..]

kijk eens naar "ik vertrek" of sta stil bij kinderen van expats. spreken de taal ook niet van hun nieuwe land.
Wat kan het mij interesseren of dit gezin nu wel of niet in België mag blijven, er stond een fout in de OP, en daar reageer jij weer onnozel op. Dat dit kind geen Nederlands of Frans zou spreken, dat doet ze wel maar geen Armeens.
pi_184810688
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:57 schreef Tribble het volgende:

[..]

Precies dat!
Vrienden van mij zijn verhuisd naar Portugal met hun dochter van 10.
Spreekt geen woord Portugees.
Die leert de taal daar wel hoor.
Ik denk dat dat 10 jarige kind eerder de taal spreekt en eerder een groot sociaal netwerk heeft dan de ouders. Zal mij ook niet verbazen dat kind over paar jaar bij belangrijke gesprekken mag tokken voor de ouders :')
pi_184810739
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:01 schreef tupper het volgende:

[..]

Ik denk dat dat 10 jarige kind eerder de taal spreekt en eerder een groot sociaal netwerk heeft dan de ouders. Zal mij ook niet verbazen dat kind over paar jaar bij belangrijke gesprekken mag tokken voor de ouders :')
Nee, want dat kind spreekt geen Armeens, dus spreken ze dat thuis ook niet...

Wat ik persoonlijk altijd een beetje vreemd argument vind, bij de kinderpardons.
pi_184810749
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, want dat kind spreekt geen Armeens, dus spreken ze dat thuis ook niet...

Wat ik persoonlijk altijd een beetje vreemd argument vind, bij de kinderpardons.
Ohw, op armeense scholen waar leerplichtige kinderen naar toe moeten spreken ze engels/nederlands/frans ipv armeens?
Dat wist ik niet.
pi_184810754
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kind spreekt geen armeens...
En geen enkele "vluchteling", inclusief kinderen spreken Nederlands, zijn hier niet opgegroeid, kennen de cultuur niet maar toch is dat nooit een argument om ze zo snel mogelijk terug te sturen.
pi_184810774
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:07 schreef tupper het volgende:

[..]

Ohw, op armeense scholen waar leerplichtige kinderen naar toe moeten spreken ze engels/nederlands/frans ipv armeens?
Dat wist ik niet.
Welke taal spreken deze kinderen nu thuis met hun ouders?
pi_184810816
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat kind spreekt geen armeens...
Onzin. Dat non argument gebruiken de ouders van zulke gevallen in Nederland vaak ook. Terwijl ze in amper verstaanbaar Nederlands dan hun punt proberen te maken. Hoe praten ze dan met hun eigen kind? Juist...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-02-2019 10:14:19 ]
pi_184810864
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Onzin. Dat non argument gebruiken de ouders van zulke gevallen in Nederland vaak ook. Terwijl ze in amper verstaanbaar Nederlands dan hun punt proberen te maken. Hoe praten ze dan met hun eigen kind? Juist...
Dat bedoel ik dus.

En ik snap niet dat men daar zoveel medelijden mee heeft.
  maandag 4 februari 2019 @ 10:27:17 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184810975
quote:
14s.gif Op maandag 4 februari 2019 09:49 schreef Fir3fly het volgende:
Het zou heel wat tijd en geld schelen om mensen uit Armenië gewoon niet eens een aanvraag meer te laten doen. Direct terugschoppen.
Er zou af en toe best eens een legitieme politieke vluchteling of zo tussen kunnen zitten.

Maar na twee afwijzingen zou het gewoon gedaan moeten zijn met die onzin.
  Moderator / Redactie Sport maandag 4 februari 2019 @ 10:29:57 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_184811009
Waarom is het wel verkeerd om kinderen uit hun geboorteland te halen als het van Nederland/België naar een ander land is, maar niet als het andersom gebeurt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_184811021
Ja maar in Armenië moeten kinderen in stapelbedden bij elkaar slapen. Weet je hoe armoedig en zielig.
  maandag 4 februari 2019 @ 10:34:41 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184811082
quote:
9s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:30 schreef boekenplank. het volgende:
Ja maar in Armenië moeten kinderen in stapelbedden bij elkaar slapen. Weet je hoe armoedig en zielig.
Er zijn zoveel kinderen op de wereld die niet eens een echt bed hebben. Het is allemaal relatief.
pi_184811096
''Gesloten asielcentrum''.

Is dat misschien een idee voor alle ''ongedocumenteerden'' hier? Al zou Amsterdam natuurlijk nooit daar aan mee werken. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 4 februari 2019 @ 10:49:58 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184811292
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:29 schreef Nattekat het volgende:
Waarom is het wel verkeerd om kinderen uit hun geboorteland te halen als het van Nederland/België naar een ander land is, maar niet als het andersom gebeurt?
En waarom mogen expats hun kinderen meenemen?
  maandag 4 februari 2019 @ 11:14:34 #26
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_184811621
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Onzin. Dat non argument gebruiken de ouders van zulke gevallen in Nederland vaak ook. Terwijl ze in amper verstaanbaar Nederlands dan hun punt proberen te maken. Hoe praten ze dan met hun eigen kind? Juist...
Precies. Daarnaast leren kinderen van 2 en 8 heel snel Armeens als het echt zo zou zijn dat ze het niet spreken. Er is een heel kleine kans dat ze Russisch spreken thuis en dus inderdaad geen Armeens, maar dat is zeer onwaarschijnlijk bij deze generatie Armeniërs.
pi_184813452
quote:
99s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:14 schreef CrashO het volgende:

[..]

Onzin. Dat non argument gebruiken de ouders van zulke gevallen in Nederland vaak ook. Terwijl ze in amper verstaanbaar Nederlands dan hun punt proberen te maken. Hoe praten ze dan met hun eigen kind? Juist...
Dat had ik nog niet zo gezien / bezien.

Het maar blijven rekken en voorliegen en in de media met de zielige kindersmoelen als joker kaart getrokken het slachtoffer spelen.

Ranzig inderdaad.
  maandag 4 februari 2019 @ 13:01:04 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_184813621
Gevolg is ook dat Armenen - die vrijwel allemaal gewoon prima in eigen land kunnen wonen - allemaal plekken bezet houden en dus overnemen van echte asielzoekers. Ze frustreren de procedures, wat allemaal tijd en geld kost.
pi_184815044
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat had ik nog niet zo gezien / bezien.

Het maar blijven rekken en voorliegen en in de media met de zielige kindersmoelen als joker kaart getrokken het slachtoffer spelen.

Ranzig inderdaad.
Het probleem hier is handhaving, ze hadden hier niet moeten zijn, en de kinderen kunnen Armeens babbelen, ze worden 2-talig opgevoedt.
pi_184815503
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:05 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Het probleem hier is handhaving, ze hadden hier niet moeten zijn, en de kinderen kunnen Armeens babbelen, ze worden 2-talig opgevoedt.
Tuurlijk.

Daarnaast irriteer ik me dood dan dat gezin, wat ze nu weer willen terughalen uit Armenië. Die vorige week net voor het pardon zijn uitgezet. Die slapen bij arme vrienden op de grond en hebben geen geld voor eten...

Waarom niet ergens zoiets gehad van, straks keurt Nederland ons achtste bezwaar af, laten we elke maand wat geld apart zetten voor als we niet mogen blijven.
Waarom niet al hun Nederlandse vrienden opgetrommeld voor een financiële bijdrage.

Ze hoeven niet op de vloer te liggen, maar doen dit om extra zielig over te komen.
  maandag 4 februari 2019 @ 14:44:41 #31
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_184815710
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gevolg is ook dat Armenen - die vrijwel allemaal gewoon prima in eigen land kunnen wonen - allemaal plekken bezet houden en dus overnemen van echte asielzoekers. Ze frustreren de procedures, wat allemaal tijd en geld kost.
Dat is natuurlijk nog het grappigste... een gemiddelde stormfronter richt nog minder directe schade aan dan een onlegitieme vluchteling wat dat betreft. Deze mensen nemen letterlijk een plekje in de rij in van iemand die wellicht op het punt staat geëxecuteerd te worden in eigen land.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_184833376
quote:
1s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tuurlijk.

Daarnaast irriteer ik me dood dan dat gezin, wat ze nu weer willen terughalen uit Armenië. Die vorige week net voor het pardon zijn uitgezet. Die slapen bij arme vrienden op de grond en hebben geen geld voor eten...

Waarom niet ergens zoiets gehad van, straks keurt Nederland ons achtste bezwaar af, laten we elke maand wat geld apart zetten voor als we niet mogen blijven.
Waarom niet al hun Nederlandse vrienden opgetrommeld voor een financiële bijdrage.

Ze hoeven niet op de vloer te liggen, maar doen dit om extra zielig over te komen.
Kinderen met sippe gezichtjes (in slim opgezette foto's) doen het nou eenmaal goed in de onderbuik van vele mensen.

Ze vergeten voor het gemak dat de meeste van dit soort gevallen met de slimme ouders zelf de zaak jarenlang saboteren, rekken, traineren om hun gelijk / verblijfsvergunning te verkrijgen.

Frappant is het dat die mensen met de gevoelige onderbuik vaak dezelfde mensen zijn die het geen ene reet interesseert dat er in andere landen gezonde kinderen in de meest barre omstandigheden creperen van de honger.

Maar ja, die kinderen hebben geen fotografen, advocaten en hele bakken hippe media in de buurt.

Not in the picture, not in the mind.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')