abonnement Unibet Coolblue
pi_184800209
Was op bezoek ergens, ook paar kinderen in het gezelschap. Leeftijd van 3 tot 9 jaar ongeveer, en hebben vrij rustig samen gespeeld. Geen drukke dingen als tikkertje ofzo. Met naar huis gaan hoorde ik een van de kinderen van de mensen waar we op bezoek waren zeggen "Ik geef je geen handje want ik ben te moe"
Werd nog grapje terug gemaakt "O, dan moet je maar meteen naar bed vóór het avondeten". Daar verzette het kind zich (natuurlijk) tegen en de manier waarop liet niet blijken dat er sprake van vermoeidheid was.

Wat is dat nou voor gedrag, waar een peuter een excuus van volwassenen gaat gebruiken? Zoiets heb ik nog nooit gehoord beneden de puberleeftijd.
pi_184800256
Was vast een creatief sneeuwvlokje die mag doen wat 'ie wilt. Want o zo snoezig.

Het probleem van veel ouders tegenwoordig.
pi_184800417
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:22 schreef J.Caesar het volgende:
Was vast een creatief sneeuwvlokje die mag doen wat 'ie wilt. Want o zo snoezig.

Het probleem van veel ouders tegenwoordig.
waar is dat nou weer op gebaseerd? :')

Dit is gewoon n kind dat zn vader of moeder weleens hoort zeggen dat ie te moe ergens voor is en dat nu ook zegt. Het is allemaal niet zo spannend.
compact en kleverig.
  zondag 3 februari 2019 @ 20:29:07 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_184800477
Het zal wel kopieergedrag zijn, het komt wel debiel over, maar je kunt er verder toch niks mee.
Commentaar er op geven is sowieso uit den boze sociaal gezien :P
  Spellchecker zondag 3 februari 2019 @ 20:42:19 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_184800937
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waar is dat nou weer op gebaseerd? :')

Dit is gewoon n kind dat zn vader of moeder weleens hoort zeggen dat ie te moe ergens voor is en dat nu ook zegt. Het is allemaal niet zo spannend.
Dit gewoon.
pi_184801059
"Stel je niet aan, dit is een handje geven, geen seks."
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184801400
Elke scheet van een vierjarige willen verklaren.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
  zondag 3 februari 2019 @ 21:00:22 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_184801526
Het is een vierjarige, die kramen wel vaker onzin uit. Zou me daar niet te veel over opwinden, da's echt zonde van de energie :P
disclaimer
pi_184801675
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:00 schreef Stormqueen het volgende:
Het is een vierjarige, die kramen wel vaker onzin uit. Zou me daar niet te veel over opwinden, da's echt zonde van de energie :P
Tis niet mijn vierjarige :D
Maar beste advies +1. Was meer dat ik verbaasd was zoiets te horen.
  maandag 4 februari 2019 @ 07:11:43 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_184809220
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 21:04 schreef eRKa het volgende:

[..]

Tis niet mijn vierjarige :D
Maar beste advies +1. Was meer dat ik verbaasd was zoiets te horen.
dat was me duidelijk ja. Anders zou je daar geen topic over openen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door SQ op 04-02-2019 08:04:17 ]
disclaimer
pi_185047652
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:20 schreef eRKa het volgende:
Was op bezoek ergens, ook paar kinderen in het gezelschap. Leeftijd van 3 tot 9 jaar ongeveer, en hebben vrij rustig samen gespeeld. Geen drukke dingen als tikkertje ofzo. Met naar huis gaan hoorde ik een van de kinderen van de mensen waar we op bezoek waren zeggen "Ik geef je geen handje want ik ben te moe"
Werd nog grapje terug gemaakt "O, dan moet je maar meteen naar bed vóór het avondeten". Daar verzette het kind zich (natuurlijk) tegen en de manier waarop liet niet blijken dat er sprake van vermoeidheid was.

Wat is dat nou voor gedrag, waar een peuter een excuus van volwassenen gaat gebruiken? Zoiets heb ik nog nooit gehoord beneden de puberleeftijd.
Dat noemen ze de toekomstige EU burger.
pi_185047670
Dat kind krijgt waarschijnlijk te weinig corrigerende tikken. Dan krijg je dit.
pi_185047724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 14:37 schreef funnywell het volgende:

[..]

Dat noemen ze de toekomstige EU burger.
_O- _O- _O-
  zaterdag 16 februari 2019 @ 14:47:40 #14
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_185047788
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:45 schreef Jordy-B het volgende:
"Stel je niet aan, dit is een handje geven, geen seks."
:D

Het blaagje van vrienden van me heeft ook nooit zin om zich beleefd te gedragen, te druk met dinos en lego.

Dat krijgt hij dan wel weer gelijk te horen van zijn ouders, lijkt me ook best normaal.
pi_185054813
Gelukkig zijn niet alle kinderen hetzelfde. Die van mijn schoonzus zijn 100% narcistisch en kennen niemand behalve pappa en mamma. Zelfs opa en oma worden genegeerd terwijl ze die 3-5x in de week zien.
Komen we dan bij vrienden dan laten de kinderen alles vallen om ons te begroeten. Met twee van de kinderen van vrienden gaan we volgende week zelfs naar een pretpark, terwijl hun eigen ouders niet mee gaan. Schitterend, doen we wel eens vaker, surrogaat ouders spelen. Dan horen de kinderen "vraag maar even aan je vader/moeder" en dan gaan ze de situatie uitleggen :) geweldig.
pi_185056938
Wat is dat toch met handjes geven bij vertrek tegenwoordig (los van kind of volwassen)? Vroeger blèrde je bij vertrek gewoon ‘dooooeeei’ naar iedereen vanuit de deurpost. :W En opeens is dit handjes schudden bijna overal waar ik kom een gewoonte geworden, in tijd van een paar jaar. Je komt bijna niet meer weg. :D
pi_185057853
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:52 schreef _Arual_ het volgende:
Wat is dat toch met handjes geven bij vertrek tegenwoordig (los van kind of volwassen)? Vroeger blèrde je bij vertrek gewoon ‘dooooeeei’ naar iedereen vanuit de deurpost. :W En opeens is dit handjes schudden bijna overal waar ik kom een gewoonte geworden, in tijd van een paar jaar. Je komt bijna niet meer weg. :D
In onze familie doen we dat al mijn hele leven lang, en kost niet veel tijd extra. Alles is al gezegd.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 10:13:24 #18
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_185250062
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 22:52 schreef _Arual_ het volgende:
Wat is dat toch met handjes geven bij vertrek tegenwoordig (los van kind of volwassen)? Vroeger blèrde je bij vertrek gewoon ‘dooooeeei’ naar iedereen vanuit de deurpost. :W En opeens is dit handjes schudden bijna overal waar ik kom een gewoonte geworden, in tijd van een paar jaar. Je komt bijna niet meer weg. :D
Ik vind een handje geven nog altijd beter dan dat een kind verplicht bij vetrek (zelf met gezin of van familie) iemand moet knuffelen of kussen. Wellicht dat men handjes schudden als soort tussenvorm heeft gekozen?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  dinsdag 26 februari 2019 @ 10:19:01 #19
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_185250174
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2019 10:13 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Ik vind een handje geven nog altijd beter dan dat een kind verplicht bij vetrek (zelf met gezin of van familie) iemand moet knuffelen of kussen. Wellicht dat men handjes schudden als soort tussenvorm heeft gekozen?
Ja dit! Mijn neefjes en nichtjes moeten altijd iedereen een knuffel én een kus op de mond geven. Nog los van het feit dat ik zelf niet op snotkwijlkussen zit te wachten, ga ik dat mijn zoon ook anders bijbrengen. Zwaaien, high five, boks, hand geven, allemaal prima. Als hij zélf wil knuffelen of een kus wil geven, evengoed prima natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')