abonnement Unibet Coolblue
pi_184788558
quote:
Kinderen die dood ter wereld komen, kunnen vanaf zondag officieel worden aangegeven bij de burgerlijke stand voor registratie. Dat was voorheen niet mogelijk.

Doodgeborenen bestonden formeel niet, vaak tot (bijkomend) verdriet van de ouders.

Het kabinet verwacht dat jaarlijks 550 ouders van een doodgeboren kind dit aangeven. Stille Levens, het kenniscentrum voor babysterfte, noemt dat een lage inschatting. Volgens de meest recente cijfers uit 2016 stierven ruim achthonderd baby's na een zwangerschap van 22 weken of meer.

Door de wetswijziging van de Basisregistratie Personen kunnen alle doodgeborenen worden aangegeven, onafhankelijk van de duur van de zwangerschap.

Ook miskraam in eerste vier maanden kan worden geregistreerd
Theoretisch is het dan mogelijk om ook na een miskraam in de eerste vier maanden van de zwangerschap het kind te laten registreren. "Daarvoor is wel documentatie nodig, een akte van geboorte (levenloos)", legt een woordvoerder van het kenniscentrum uit. Een verklaring van een arts of verloskundige kan eventueel ook voldoende zijn; het is aan de ambtenaar van de burgerlijke stand om dat te bepalen.

Ouders van doodgeborenen zijn dolblij dat ze hun kinderen alsnog kunnen laten registreren. "Het is een emotioneel ding, dat zagen we toen de petitie online kwam. Het is ongekend dat een petitie in een week tijd 80.000 steunbetuigingen krijgt en nog bijzonderder dat dat tot wetswijziging leidt."
Bron
  User die overal opduikt 2022 zondag 3 februari 2019 @ 09:15:32 #2
186611 Haags
pi_184788566
Goede zaak!
Zonder wrijving geen glans
pi_184788577
Ik vind prima. Lijkt me een klein offer als zijnde wetsaanpassing voor een grote troost.
pi_184788638
Ik kan het oude topic niet vinden, iemand die meer succes heeft?
pi_184788699
quote:
Door de wetswijziging van de Basisregistratie Personen kunnen alle doodgeborenen worden aangegeven, onafhankelijk van de duur van de zwangerschap.

Ook miskraam in eerste vier maanden kan worden geregistreerd
Theoretisch is het dan mogelijk om ook na een miskraam in de eerste vier maanden van de zwangerschap het kind te laten registreren.
Oh jezus, het wordt steeds gekker..

Dat vult de tijdlijnen op Facebook wel weer straks..
  zondag 3 februari 2019 @ 09:34:12 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184788716
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:32 schreef Deshain het volgende:

[..]

Oh jezus, het wordt steeds gekker..

Dat vult de tijdlijnen op Facebook wel weer straks..
Citeer dan ook even de zin daarna, zo'n akte krijg je heus niet zomaar.
KuikenGuppy
pi_184788782
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Citeer dan ook even de zin daarna, zo'n akte krijg je heus niet zomaar.
Doe het lekker zelf.

Het is de gekte voorbij dat dit soort onzin steeds verder doorgevoerd wordt.
pi_184788818
Ach, als dit de ouders enige troost biedt... echte nadelen zitten hier toch niet aan?
pi_184788850
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ach, als dit de ouders enige troost biedt... echte nadelen zitten hier toch niet aan?
Er is een groot aantal passanten die hier veel moeite mee hebben. Met uiteenlopende argumenten
  zondag 3 februari 2019 @ 09:46:40 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184788854
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:39 schreef Deshain het volgende:

[..]

Doe het lekker zelf.

Het is de gekte voorbij dat dit soort onzin steeds verder doorgevoerd wordt.
Ik vind het eerder gek dat je zo loopt te zeiken over iets waar je in geen enkele vorm last kan ondervinden maar die mensen wel enorm helpt.
Laffe huichelaar
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 februari 2019 @ 09:53:59 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184788930
FIjn dat dit nu goed geregeld is.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 09:54:06 #12
5428 crew  miss_sly
pi_184788931
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is een groot aantal passanten die hier veel moeite mee hebben. Met uiteenlopende argumenten
Zoals?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184788994
Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan om je miskraam van een paar weken als persoon te registreren maar volgens mij zitten er ook niet echt nadelen aan. Dus als mensen hier troost uit halen heb ik er weinig moeite mee.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184789023
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind het eerder gek dat je zo loopt te zeiken over iets waar je in geen enkele vorm last kan ondervinden maar die mensen wel enorm helpt.
Dit dus.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 10:03:19 #15
5428 crew  miss_sly
pi_184789028
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Persoonlijk vind ik het nogal ver gaan om je miskraam van een paar weken als persoon te registreren maar volgens mij zitten er ook niet echt nadelen aan. Dus als mensen hier troost uit halen heb ik er weinig moeite mee.
Dat zal in de praktijk ook nauwelijks gebeuren, aangezien er documentatie en een verklaring bij moeten zitten. Er is echter een verschil tussen een miskraam van een paar weken en een 'miskraam' van 15 weken. In het laatste geval is er al een heel mini mensje en is het echt meer dan wat heftig bloedverlies.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184789090
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals?
Ik heb een oud topic gevonden over dit onderwerp.
NWS / 'Heel pijnlijk als je doodgeboren kind niet wordt erkend'

Met de bekende negatieve nauwelijks onderbouwde reacties.
pi_184789159
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik vind het eerder gek dat je zo loopt te zeiken over iets waar je in geen enkele vorm last kan ondervinden maar die mensen wel enorm helpt.
Wat helpt “die mensen” dan zo enorm? Het punt dat als je er persoonlijk geen last van hebt je niet moet zeiken is al een aantal decennia onderdeel van armoedige argumentatie.

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om ook miskramen voordat die überhaupt levensvatbaar waren hiervoor in aanmerking te laten komen? Waarom weer meer documenteren/faciliteren terwijl de consensus is dat we de omvang van de overheid zoveel mogelijk moeten terugbrengen naar strikt noodzakelijke taken.
pi_184789166
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:32 schreef Deshain het volgende:

[..]

Oh jezus, het wordt steeds gekker..

Dat vult de tijdlijnen op Facebook wel weer straks..
FB hebben :')
pi_184789175
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat helpt “die mensen” dan zo enorm? Het punt dat als je er persoonlijk geen last van hebt je niet moet zeiken is al een aantal decennia onderdeel van armoedige argumentatie.

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om ook miskramen voordat die überhaupt levensvatbaar waren hiervoor in aanmerking te laten komen? Waarom weer meer documenteren/faciliteren terwijl de consensus is dat we de omvang van de overheid zoveel mogelijk moeten terugbrengen naar strikt noodzakelijke taken.
oordelen over anderen :')
pi_184789191
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb een oud topic gevonden over dit onderwerp.
NWS / 'Heel pijnlijk als je doodgeboren kind niet wordt erkend'

Met de bekende negatieve nauwelijks onderbouwde reacties.
Godverdomme hé. Wat een strontstroom aan teringlijers postte daar... "Wat nou kind dood, zeik niet, je neukt maar een nieuwe bij elkaar of zit je gewoon om geld te bedelen?" Dat niveau.

Toch wel een stevige stijgende lijn, ten opzichte van toen. Dieper kon ook niet, maar toch.

edit: te vroeg gejuicht; die waren gewoon nog niet wakker.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2019 10:59:29 ]
  zondag 3 februari 2019 @ 10:21:57 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184789219
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat helpt “die mensen” dan zo enorm? Het punt dat als je er persoonlijk geen last van hebt je niet moet zeiken is al een aantal decennia onderdeel van armoedige argumentatie.

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om ook miskramen voordat die überhaupt levensvatbaar waren hiervoor in aanmerking te laten komen? Waarom weer meer documenteren/faciliteren terwijl de consensus is dat we de omvang van de overheid zoveel mogelijk moeten terugbrengen naar strikt noodzakelijke taken.
Nou, ik heb geen idee wat die mensen precies zo helpt want ik heb daar verder geen verstand van. Ik kan me voorstellen dat als je kind doodgeboren wordt, waar je al 9 maanden mee leeft, dat even pijnlijk is als wanneer hij na een week komt te overlijden en ik denk dat het al helpt als die pijn erkend wordt. Nu is het zo dat dat kind officieel nooit bestaan heeft, terwijl dat voor die mensen wel zo is.

Maar maakt het wat uit of jij en ik begrijpen hoe en waarom het helpt? Al die mensen zeggen dát het helpt, zal het wel helpen. En als het ook maar een beetje in de buurt komt van de ellende van het verliezen van een kind, wat is dan één formuliertje extra om dat leed wat te verzachten en die mensen te helpen bij het verwerken?

Overigens vind ik het wel degelijk een prima argument te stellen dat je er geen last van hebt. Bij elke besluitvorming zal je de nadelen tegen de voordelen op moeten wegen. Naast het hebben van een extra formuliertje op het gemeentehuis, wat mijns inziens niet opweegt tegen het leed wat je ermee verzacht, zie ik geen nadelen. Niemand heeft er immers last van. Maar ik ben benieuwd naar jouw analyse, wat er nou zo erg is dat het opweegt tegen het helpen verwerken van iets traumatisch als het verliezen van een kind.
Laffe huichelaar
pi_184789224
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:17 schreef Handleiding het volgende:

[..]

oordelen over anderen :')
Basispijler onder de democratie, Fok! en Nederland. Wel leuk om selectief mee om te gaan inderdaad.
  zondag 3 februari 2019 @ 10:26:08 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_184789271
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:22 schreef Deshain het volgende:

[..]

Basispijler onder de democratie, Fok! en Nederland. Wel leuk om selectief mee om te gaan inderdaad.
Je mag er inderdaad van denken en zeggen wat je wil, maar weet wel dat je mokerdom overkomt.

Duizenden mensen: het helpt ons als het kind erkend kan worden.
Deshain: Ja jullie kunnen dat wel zeggen, maar ik weet toevallig beter wat jullie voelen dan jullie dat zelf doen en het helpt jullie helemaal niet.
Laffe huichelaar
pi_184789278
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:15 schreef Deshain het volgende:
Het punt dat als je er persoonlijk geen last van hebt je niet moet zeiken is al een aantal decennia onderdeel van armoedige argumentatie.
Het kan net zo goed onderdeel zijn van een prima argumentatie. Hangt volledig van de rest van de argumentatie af.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 10:27:21 #25
5428 crew  miss_sly
pi_184789286
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb een oud topic gevonden over dit onderwerp.
NWS / 'Heel pijnlijk als je doodgeboren kind niet wordt erkend'

Met de bekende negatieve nauwelijks onderbouwde reacties.
O, even gecheckt, kan ik niets mee.
Toch bedankt voor de link.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184789381
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou, ik heb geen idee wat die mensen precies zo helpt want ik heb daar verder geen verstand van. Ik kan me voorstellen dat als je kind doodgeboren wordt, waar je al 9 maanden mee leeft, dat even pijnlijk is als wanneer hij na een week komt te overlijden en ik denk dat het al helpt als die pijn erkend wordt. Nu is het zo dat dat kind officieel nooit bestaan heeft, terwijl dat voor die mensen wel zo is.
Ik denk dat je mijn posts niet goed gelezen/begrepen hebt of ik zelf niet zo duidelijk ben geweest want ik reageerde enkel op het stuk over embryo’s onder de 4 maanden.

Vind het bij qua draagtijd als levensvatbare kinderen beschouwd een goede zaak dat het geregeld kan worden indien daar behoefte aan is.

quote:
Overigens vind ik het wel degelijk een prima argument te stellen dat je er geen last van hebt. Bij elke besluitvorming zal je de nadelen tegen de voordelen op moeten wegen. Naast het hebben van een extra formuliertje op het gemeentehuis, wat mijns inziens niet opweegt tegen het leed wat je ermee verzacht, zie ik geen nadelen. Niemand heeft er immers last van.
Er heeft altijd ergens iets als prijs. Dat dat aan de voorkant en op een specifiek geval niet zichtbaar is doet daar niks aan af.

quote:
Maar ik ben benieuwd naar jouw analyse, wat er nou zo erg is dat het opweegt tegen het helpen verwerken van iets traumatisch als het verliezen van een kind.
Dat het een glijdende schaal wordt wanneer iets een kind is en wanneer niet. We hebben een redelijk strakke omkadering vanuit de abortuswet maar nu gaan we nieuwe definities aanmaken.

Straks gaan we nog discussies krijgen over zwangerschapsverlof en vrije dagen bij overlijden van een kind na een miskraam na 8 weken.
  zondag 3 februari 2019 @ 10:44:09 #27
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_184789494
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:36 schreef Deshain het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn posts niet goed gelezen/begrepen hebt want ik reageerde enkel op het stuk over embryo’s onder de 4 maanden.

Vind het bij qua draagtijd als levensvatbare kinderen beschouwd een goede zaak dat het geregeld kan worden indien daar behoefte aan is.

[..]

Er heeft altijd ergens iets als prijs. Dat dat aan de voorkant en op een specifiek geval niet zichtbaar is doet daar niks aan af.

[..]

Dat het een glijdende schaal wordt wanneer iets een kind is en wanneer niet. We hebben een redelijk strakke omkadering vanuit de abortuswet maar nu gaan we nieuwe definities aanmaken.

Straks gaan we nog discussies krijgen over zwangerschapsverlof en vrije dagen bij overlijden van een kind na een miskraam na 8 weken.
Goed punt. We gaan er langzamerhand naar toe dat je bij licht stressgevoel al recht hebt op een maand doorbetaald vrij, te betalen door een overheidsfonds wat ongezien maar welzeker links of rechts door de belastingbetaler betaald moet worden.

Er gebeuren heel vreselijke dingen op de wereld, ik begrijp heel goed dat zoiets emotioneel hard aankomt, maar ik ben ertegen dat de overheid voor alles maar een pleister moet gaan bedenken. Ik ben gewoon tegen nanny-state en voor kleine overheid.
  zondag 3 februari 2019 @ 10:45:25 #28
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184789514
Ik zal mijn fapje van deze ochtend ook even laten registreren.
pi_184789707
Ook miskraam in eerste vier maanden kan worden geregistreerd

En de vrouwen die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben?
´
  zondag 3 februari 2019 @ 11:32:07 #30
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184790149
Ik kan mij voorstellen dat dit voor vele ouders toch helpt als een stuk van verwerking
pi_184790159
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:45 schreef Nobu het volgende:
Ik zal mijn fapje van deze ochtend ook even laten registreren.
je zusje was net ook getuige.
pi_184790584
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat helpt “die mensen” dan zo enorm? Het punt dat als je er persoonlijk geen last van hebt je niet moet zeiken is al een aantal decennia onderdeel van armoedige argumentatie.

Wat heeft het voor toegevoegde waarde om ook miskramen voordat die überhaupt levensvatbaar waren hiervoor in aanmerking te laten komen? Waarom weer meer documenteren/faciliteren terwijl de consensus is dat we de omvang van de overheid zoveel mogelijk moeten terugbrengen naar strikt noodzakelijke taken.
Dit dus.

Het verwerken van een tegenslag en verdriet horen bij het leven. Mijns inziens.

Maar omdat het "kinderen" betreft gaan bij velen de ogen wateren, de eierstokken klapperen en moeten critici betreffende dit soort kwesties niet gaan zeiken.

Tering, wat simpel.
pi_184790850
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:55 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dit dus.

Het verwerken van een tegenslag en verdriet horen bij het leven. Mijns inziens.

Maar omdat het "kinderen" betreft gaan bij velen de ogen wateren, de eierstokken klapperen en moeten critici betreffende dit soort kwesties niet gaan zeiken.

Tering, wat simpel.
Eens. En met de rest ook.
´
pi_184791503
Ik probeer het te snappen maar ik snap het echt niet; waarom heeft een ongeboren kindje opeens niet bestaan wanneer je het niet kunt registreren?
pi_184796590
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:03 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik probeer het te snappen maar ik snap het echt niet; waarom heeft een ongeboren kindje opeens niet bestaan wanneer je het niet kunt registreren?
Er MOET tastbaar bewijs van zijn voor de man en vrouw in kwestie (ouders zijn het niet),de familie, vrienden, bekenden, Facebook, Instagram vrienden en likers etc.

Anders weet niemand wat de man en vrouw (ouders zijn het niet) is overkomen.

Dus geef het een naam, registreer het en HET heeft bestaan, al heeft het nooit bestaan.

(Overkomelijke) tegenslag en verdriet verzacht en heelt dat allemaal blijkbaar.

(Overkomelijke) tegenslag en verdriet mogen en horen er niet meer bij blijkbaar.

Tegenwoordig.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 17:23:42 #36
5428 crew  miss_sly
pi_184796683
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Er MOET tastbaar bewijs van zijn voor de man en vrouw in kwestie (ouders zijn het niet),de familie, vrienden, bekenden, Facebook, Instagram vrienden en likers etc.

Anders weet niemand wat de man en vrouw (ouders zijn het niet) is overkomen.

Dus geef het een naam, registreer het en HET heeft bestaan, al heeft het nooit bestaan.

(Overkomelijke) tegenslag en verdriet verzacht en heelt dat allemaal blijkbaar.

(Overkomelijke) tegenslag en verdriet mogen en horen er niet meer bij blijkbaar.

Tegenwoordig.
Het gaat niet alleen om 'tegenwoordig'. Er zijn ook mensen die 50 jas geleden een doodgeboren kindje hebben gekregen en ook heel graag als of dit kindje willen aangeven en opgenomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 3 februari 2019 @ 20:41:35 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184800906
Lijkt mij een prima zaak, ook omdat hiermee erkenning ontstaat voor het leven dat wel is ontstaan maar niet levend ter wereld is gekomen.

Er lijkt mij geen enkel bezwaar te zijn om je (ooit) doodgeboren of geaborteerde kind te kunnen aangeven met (toe)naam, het geeft erkenning en troost weten dat het levenloze kind mag zijn gekend.
Fijn dat je dan bij DigiD inloggen kunt zien wie er (niet) zijn geboren. Weten dat je kind er geweest is, dat dit openlijk erkend kan worden en daarmee als onderwerp uit de taboesfeer wordt gehaald, geeft veel vrede.

Waar je precies de grens legt voor registratie en hoe je dat dan vaststelt, lijkt mij een moeilijke.
Ik denk dan ook dat dit een geheel private afweging moet worden van de moeder met een logistieke limiet van zeg 10. De moeder, doet de aangifte obv "medische instantie" en heeft (eenmalig, later) het recht de registratie te verwijderen. De (eventuele) vader kan op uitnodiging van de moeder, de registratie mede erkennen en moet dan instemmen met een eventueel doorhalen.
Op geen enkele wijze kunnen verdere rechten (of plichten) worden ontleend aan registratie noch op/voor andere wetsterreinen etc.etc.. Voor de handeling dienen kostendekkende leges betaald te worden en de ouders krijgen een mooi (eenmalig) uittreksel van de aangifte.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 3 februari 2019 @ 22:04:51 #38
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184803383
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2019 20:41 schreef Vallon het volgende:
en heeft (eenmalig, later) het recht de registratie te verwijderen. De (eventuele) vader kan op uitnodiging van de moeder, de registratie mede erkennen en moet dan instemmen met een eventueel doorhalen.

Geboortes uit het persoonsregister halen, volle bak Stalingenot. _O_
pi_184803450
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:39 schreef Deshain het volgende:

[..]

Doe het lekker zelf.

Het is de gekte voorbij dat dit soort onzin steeds verder doorgevoerd wordt.
Weer iets nodig om over te zeiken voor de dagelijkse dosis dopamine ja?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 4 februari 2019 @ 00:05:23 #40
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184806510
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:04 schreef Nobu het volgende:

[..]

Geboortes uit het persoonsregister halen, volle bak Stalingenot. _O_
Alleen door de moeder dan hè.... mijn gedachte daarachter is dat de moeder tot het inzicht/besef kan komen dat haar levensloos geboren "kind" daadwerkelijk niet heeft bestaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 4 februari 2019 @ 11:41:12 #41
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_184812071
Ik vind dit niet echt goed persoonlijk. Zo van kijk mij ook eens een kind gehad hebben. Maar nee, je kind is nooit geboren. Voor de buitenwereld is er niks geweest. Deal with it.

Waarom moet de wet en de natuur maar buigen zodat jou tere ziel het leven kan handelen? Dit is alleen maar voor het eigen ego van mensen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_184812354
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:41 schreef VeX- het volgende:
Ik vind dit niet echt goed persoonlijk. Zo van kijk mij ook eens een kind gehad hebben. Maar nee, je kind is nooit geboren. Voor de buitenwereld is er niks geweest. Deal with it.

Waarom moet de wet en de natuur maar buigen zodat jou tere ziel het leven kan handelen? Dit is alleen maar voor het eigen ego van mensen.
Waarom bepaal jij voor een ander of dat helpt bij de verwerking bij zo'n verlies? Waarom oordeel jij zonder enige kennis van zaken dat het alleen voor het 'ego' van mensen is? Wat een ontzettende domme en lompe opmerking. :{w
  maandag 4 februari 2019 @ 11:55:38 #43
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184812357
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:41 schreef VeX- het volgende:
Ik vind dit niet echt goed persoonlijk. Zo van kijk mij ook eens een kind gehad hebben. Maar nee, je kind is nooit geboren. Voor de buitenwereld is er niks geweest. Deal with it.

Waarom moet de wet en de natuur maar buigen zodat jou tere ziel het leven kan handelen? Dit is alleen maar voor het eigen ego van mensen.
Misschien helpt het mensen het een plekje te geven. Prima toch?

Je kan een kind ook al erkennen voor het geboren is, het heeft ook al bepaalde rechten voor de geboorte, etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 4 februari 2019 @ 12:36:10 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184813125
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:55 schreef archito het volgende:

[..]

Waarom bepaal jij voor een ander of dat helpt bij de verwerking bij zo'n verlies? Waarom oordeel jij zonder enige kennis van zaken dat het alleen voor het 'ego' van mensen is? Wat een ontzettende domme en lompe opmerking. :{w
Waar is het anders voor? Om de erfenis van de foetus te regelen? Ben ook benieuwd wat ze met de datum van overlijden gaan doen, die kan per definitie niet naar waarheid ingevuld worden.
pi_184813267
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:55 schreef archito het volgende:

[..]

Waarom bepaal jij voor een ander of dat helpt bij de verwerking bij zo'n verlies? Waarom oordeel jij zonder enige kennis van zaken dat het alleen voor het 'ego' van mensen is? Wat een ontzettende domme en lompe opmerking. :{w
Hij bepaalt niks, hij heeft een andere mening en kijkt er kritisch tegenaan.

Het zijn de mannen en vrouwen in kwestie met een miskraam / dode foetus die vanwege emotionele redenen niet zoals de meerderheid met een natuurlijke tegenslag kunnen omgaan, die de zaak bepalen en de wet willen / laten aanpassen.
pi_184813297
krijgen ze dan ook een pasje?
pi_184813376
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:57 schreef Kim-Holland het volgende:
Ook miskraam in eerste vier maanden kan worden geregistreerd

En de vrouwen die een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben?
Werden deze dan anaal genomen? (serieuze vraag)
pi_184813497
Ik zie niet in hoe dit bij rouwverwerking moet helpen.
Zullen wel mensen zijn die elk jaar opnieuw iets op facebook erover posten.
pi_184813758
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:48 schreef 20100 het volgende:

[..]

Werden deze dan anaal genomen? (serieuze vraag)
Ik zal jou eens anaal nemen...

Voor als jij [of iemand anders] werkelijk geinteresseerd is; https://www.degynaecoloog(...)rlijke-zwangerschap/
´
pi_184814092
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:54 schreef tupper het volgende:
Ik zie niet in hoe dit bij rouwverwerking moet helpen.
Zullen wel mensen zijn die elk jaar opnieuw iets op facebook erover posten.
Ik weet helaas uit eigen ervaring dat het wel degelijk helpt. Wij doen ook elk jaar iets rond de verjaardag van ons "stil geboren"kind, dit jaar gaan we haar inschrijven op die datum.

Het is een ingrijpend iets voor vrouwen om een kind te hebben voelen bewegen in de baarmoeder, maar dan vervolgens geen "erkenning" te krijgen ervan.

De oma van mijn ex bakte bijvoorbeeld elk jaar op de verjaardag van haar doodgeboren kind (ergens in de jaren 50 gebeurt) trouw een verjaardagstaart. Het is dus niet alleen van deze tijd, het is van alle tijden, alleen is gelukkig het taboe hierop gelukkig flink minder tegenwoordig.

Of zoals bij deze vrouw:

https://www.gelderlander.(...)on-gezeten~a83dd061/

Maar medeleven is voor sommigen veel te ver te zoeken blijkbaar... Die vinden dat alleen plezier in openbaarheid gevierd mag worden, zodra het iets pijnlijks is blijkbaar niet...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_184814727
Wat een onzin..
  maandag 4 februari 2019 @ 14:21:08 #52
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184815296
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 12:54 schreef tupper het volgende:
Ik zie niet in hoe dit bij rouwverwerking moet helpen.
Zullen wel mensen zijn die elk jaar opnieuw iets op facebook erover posten.
Dat hoeft een ander niet in te kunnen zien of te begrijpen. Ik vraag mij dan wel af hoe die personen omgaan met "verlies"; zo zij dat hebben ervaren. Natuurlijk is het ook "valide" te denken in trant van dood=waardeloos en alleen leven=waardevol. In dat geval, kan je "registratie" (in stilte, tolererend) desondanks ook willen toestaan. Niemand verplicht jou/mij persoonlijk; de waarde van die registratie te onderkennen.

Wanneer het vermelden in een officieel "register" , mensen helpt bij het verwerken; of dat ook melden op hun persoonlijke FB; lijkt mij dat geen probleem.

Algemene wedervraag, is het aan jou of mij ; om te bepalen hoe mensen hun "emotie" moeten of dienen te verwerken ?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 04-02-2019 14:26:18 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184815434
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:21 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Ik weet helaas uit eigen ervaring dat het wel degelijk helpt. Wij doen ook elk jaar iets rond de verjaardag van ons "stil geboren"kind, dit jaar gaan we haar inschrijven op die datum.

Het is een ingrijpend iets voor vrouwen om een kind te hebben voelen bewegen in de baarmoeder, maar dan vervolgens geen "erkenning" te krijgen ervan.

De oma van mijn ex bakte bijvoorbeeld elk jaar op de verjaardag van haar doodgeboren kind (ergens in de jaren 50 gebeurt) trouw een verjaardagstaart. Het is dus niet alleen van deze tijd, het is van alle tijden, alleen is gelukkig het taboe hierop gelukkig flink minder tegenwoordig.

Of zoals bij deze vrouw:

https://www.gelderlander.(...)on-gezeten~a83dd061/

Maar medeleven is voor sommigen veel te ver te zoeken blijkbaar... Die vinden dat alleen plezier in openbaarheid gevierd mag worden, zodra het iets pijnlijks is blijkbaar niet...
Volgensmij spreek je hier van PTSS.

Nogmaals hoe helpt zoiets in de traumaverwerking. Feitelijk heeft het kind niet bestaan omdat het niet levensvatbaar is geboren. Een inschrijving bij de gemeente is puur en alleen voor administratieve redenen. Je krijgt een BSN nummer en dat is wel de belangrijkste reden. Puur administratief voor het leven in onze maatschappij.

Alsof als je kind in een register staat het verdriet/leed minder word.
Doet mij beetje denken aan die transgender die eerste transgender paspoort kreeg en raar keek dat depla, willem alexander en geen blaaskapel aanwezig waren.
  maandag 4 februari 2019 @ 17:26:55 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_184818857
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 14:28 schreef tupper het volgende:

[..]

Volgensmij spreek je hier van PTSS.

Nogmaals hoe helpt zoiets in de traumaverwerking. Feitelijk heeft het kind niet bestaan omdat het niet levensvatbaar is geboren. Een inschrijving bij de gemeente is puur en alleen voor administratieve redenen. Je krijgt een BSN nummer en dat is wel de belangrijkste reden. Puur administratief voor het leven in onze maatschappij.

Alsof als je kind in een register staat het verdriet/leed minder word.
Doet mij beetje denken aan die transgender die eerste transgender paspoort kreeg en raar keek dat depla, willem alexander en geen blaaskapel aanwezig waren.
Hmmmm... PTSS is toch echt heel wat anders..... rouwverwerking valt meer onder PCBD ter info wat staat voor Gecompliceerde Rouw.

Over dat BSN kan ik een heel verhaal anders schrijven, en NEE dat heb je niet nodig om te mogen bestaan.... dat nummer is je vooral opgedrongen om redenen (ik hou het netjes) van onpersoonlijke "beheersefficiëntie" zonder dat je daarvoor hebt gekozen en zonder dat je je daaraan kunt onttrekken.
//--//
Los daarvan, is een verlies niet gelijk een trauma. Je voelt een emotie veroorzaakt door een verlies. Verwerken van die emotie is normaal gedrag en wat ieder op een eigen wijze inkleedt.
Het is pas ene probleem wanneer dit je leven compliceert omdat je dit geen goede plaats kunt geven en erger, het niet ge(er)kend mag of kan worden. Je verdriet wordt je eigenlijk dan verweten omdat je het niet kunt/mag vastleggen....
Ook juridisch is te motiveren dat wanneer je "plichten" hebt bij het ontstaan (zodra je dus zwanger bent), je dat dan ook moet (kunnen) "afmelden" voor wanneer het niet meer bestaat zodat er geen plichten "meer" zijn.

Men hoeft het er niet mee eens te zijn maar zou voor "registratie" van een verlies er wat (dan) op tegen zijn ? En zo ja, hoe zouden we dan dan kunnen oplossen waarbij getroffenen toch in hun waarde blijven ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_184828681
Het creëert meer chaos in het bevolkingsregister wanneer naar willekeur en believen van de ouder(s) een foetus van enkele weken tot een doodgeboren kind na bv 8 maanden wel of niet opgenomen wordt.

Zijn er rechten en plichten en hoe zit dat dan met die rechten en plichten wanneer ouder)s) het wel of niet laten opnemen?

Ben benieuwd naar de cijfers (over een jaar of zo) of het echt wenselijk is om hiertoe over te gaan. Is het een marginaal groepje of is de registratie overweldigend*. (*Daarbij wel rekening houdend met degenen die nu na jaren van deze mogelijkheid gebruik willen maken).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_184829729
Ben benieuwd of dit in de VS veel aandacht zal krijgen. Abortus is daar haast elke week in het nieuws, dit lijkt me iets dat het "pro-life" kamp kan aangrijpen als argument: "zelfs de Nederlanders erkennen dat een foetus een persoon is".
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:45:38 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184829811
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 11:41 schreef VeX- het volgende:
Ik vind dit niet echt goed persoonlijk. Zo van kijk mij ook eens een kind gehad hebben. Maar nee, je kind is nooit geboren. Voor de buitenwereld is er niks geweest. Deal with it.

Waarom moet de wet en de natuur maar buigen zodat jou tere ziel het leven kan handelen? Dit is alleen maar voor het eigen ego van mensen.
Nooit geboren? Bij een doodgeboren kindje na meer dan 24 weken zwangerschap moet jer zelfs aangifte doen en valt het onder de wet op de lijkbezorging.

Maar ik snap dat het veel makkelijker is dat deel over een miskraam in de eerste 4 maanden uit z'n verband te trekken en daar over te gaan zitten zeiken.
Maar dat zijn nou net niet de gevallen waar het werkelijk om gaat.

Het gaat primair om die 800 doodgerboren kinderen na 22 weken zwangerschap, waarvan je ook aangifte hebt moeten doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 5 februari 2019 @ 08:47:43 #58
5428 crew  miss_sly
pi_184829836
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nooit geboren? Bij een doodgeboren kindje na meer dan 24 weken zwangerschap moet jer zelfs aangifte doen en valt het onder de wet op de lijkbezorging.

Maar ik snap dat het veel makkelijker is dat deel over een miskraam in de eerste 4 maanden uit z'n verband te trekken en daar over te gaan zitten zeiken.
Maar dat zijn nou net niet de gevallen waar het werkelijk om gaat.
Het gaat primair om die 800 doodgerboren kinderen na 22 weken zwangerschap, waarvan je ook aangifte hebt moeten doen.
En bovendien heeft het dan in de eerste vier maanden een miskraam, maar er is een heel groot verschil tussen een miskraam met 6 weken of met 15-16 weken. Dan is het echt al een kindje waarvan je gewoon bevalt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_184829842
Ik heb het vanuit het standpunt van de man/vader meegemaakt hoe het is om een miskraam door te maken. Onze zwangerschap was nog pril, 2 maanden en hoewel we nog geen naam hadden en het niemand hadden verteld voelde het wel degelijk als een echt verlies. Mede ook omdat mijn vriendin veel pijn had.

Ik zou niet de behoefte hebben om dit kindje te registreren. We hadden een zwangerschap maar het was nog niet echt een baby/persoon in ons hoofd.

Ik kan me wel voorstellen dat als je veel verder komt, je een naam hebt, mensen weten dat je zwanger bent, je het kindje hebt gevoeld of gezien op echo's dat je deze behoefte wel hebt.

Laat deze groep mensen in hun waarde. Zeker als jij er geen last van hebt.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 08:54:18 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184829894
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 08:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En bovendien heeft het dan in de eerste vier maanden een miskraam, maar er is een heel groot verschil tussen een miskraam met 6 weken of met 15-16 weken. Dan is het echt al een kindje waarvan je gewoon bevalt.
Idd, na 4 maanden is er echt een bevalling, ik snap ook niet dat mensen in hun totale gebrek aan kennis zo dom kunnen zijn dat ze dat nooit geboren noemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 5 februari 2019 @ 09:28:13 #61
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_184830223
Goede zaak. Voor sommige buitenstaanders klinkt het allemaal een beetje gek, maar dit is zeker belangrijk voor het proces van verwerking voor de ouders.

Ik snap wel dat sommige users zich hier echt niks bij voor kunnen stellen, vooral voor jongeren is dit een heel abstract verhaal. Levenswijsheid en empathie komen met de jaren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_184991918
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2019 13:07 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ik zal jou eens anaal nemen...

lekker :9
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 april 2019 @ 20:57:22 #63
862 Arcee
Look closer
  zaterdag 20 april 2019 @ 21:20:48 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186334889
quote:
Ah, de anti-abortus lobby gaat dit misbruiken om te "bewijzen" dat abortus moord is.
Smerige achterbakse fuckers :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 april 2019 @ 21:30:39 #65
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_186335075
Ik ben zowel om mijn miskraam als om mijn abortus zéér blij. Kan ik dat ook laten registreren?

[ Bericht 11% gewijzigd door mspoez op 21-04-2019 08:46:12 ]
Prrrrr
  zaterdag 20 april 2019 @ 21:38:53 #66
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186335238
Ja dat krijg je dan. Het is allemaal goed bedoeld zulke wetgeving, maar er wordt weinig nagedacht over de gevolgen.
Net als dat slachtoffers spreektijd krijgen in een rechtszaak. Ook goed bedoeld, maar een rechtszaal is daar niet de plaats voor. Je moet niet te veel emotie in de wetgeving toelaten, dat krijgt iets populistisch. Wetten zijn wetten en emotie is hoe je met leed omgaat. Dat zijn twee aparte dingen.
pi_186335607
quote:
In de uitzending van EO’s NieuwLicht over ‘Yara‘ stelt presentator Tijs van den Brink: ‘Het rare is wel dat we hier te maken hebben met een foetus die is geaborteerd, die met terugwerkende kracht mens is geworden. Daarmee zegt de wetgever eigenlijk: dit was een mens of niet?’ Volgens advocaat Don Ceder is het antwoord op die vraag bevestigend en erkent de overheid op deze manier dat er sprake was van een mens.
Wat een geniepige clubjes zijn dit toch ook. Deze wetgeving is natuurlijk vooral bedoeld om ouders van een om wat voor reden dan ook doodgeboren kindje een "plezier" te doen, maar een uitzonderlijk praktijkgeval wordt gretig aangegrepen om het eigen standpunt er nog maar eens doorheen te drammen.
  zaterdag 20 april 2019 @ 22:05:04 #68
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186335690
Ja ik vind dit weer echt symboolpolitiek. Maar het is natuurlijk politiek gezien 'not done' om tegen de tere zieltjes in te gaan. Als je maar hard genoeg schreeuwt krijg je je zin in dit land, blijkt weer.

quote:
13s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Wat een geniepige clubjes zijn dit toch ook. Deze wetgeving is natuurlijk vooral bedoeld om ouders van een om wat voor reden dan ook doodgeboren kindje een "plezier" te doen, maar een uitzonderlijk praktijkgeval wordt gretig aangegrepen om het eigen standpunt er nog maar eens doorheen te drammen.
En juist daarom moet de wetgever niet teveel met dit soort 'plezier'wetgeving meedoen!

Ze roepen het over zichzelf af.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zaterdag 20 april 2019 @ 22:12:19 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186335848
Het verbaast me zelfs niet als deze "Yara" helemaal geen abortus heeft ondergaan maar die bewering zelfs onderdeel is van hun strijd tegen abortus.
Juist het feit dat ze eerst naar zo'n CU-advocaat is gestapt maakt het vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 april 2019 @ 22:17:06 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186335939
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:05 schreef VeX- het volgende:

En juist daarom moet de wetgever niet teveel met dit soort 'plezier'wetgeving meedoen!

Ze roepen het over zichzelf af.
Maar wat is het probleem dan? Een paar van die reli-gekkies gebruiken het nu voor hun eigen propaganda maar wat zij doen maakt verder geen bal uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 22:30:29 #71
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186336201
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 05:43 schreef Montagui het volgende:
Het creëert meer chaos in het bevolkingsregister wanneer naar willekeur en believen van de ouder(s) een foetus van enkele weken tot een doodgeboren kind na bv 8 maanden wel of niet opgenomen wordt.

Zijn er rechten en plichten en hoe zit dat dan met die rechten en plichten wanneer ouder)s) het wel of niet laten opnemen?

Ben benieuwd naar de cijfers (over een jaar of zo) of het echt wenselijk is om hiertoe over te gaan. Is het een marginaal groepje of is de registratie overweldigend*. (*Daarbij wel rekening houdend met degenen die nu na jaren van deze mogelijkheid gebruik willen maken).
Volgens mij is het wel wenselijk.
Opmerkelijk dat, bij de gemeente waar ik zit, er aardig wat mensen zijn die dat wel willen laten registreren. Hoe dat bij andere gemeenten zit weet ik niet.
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 20 april 2019 @ 22:42:38 #72
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186336443
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:17 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Er MOET tastbaar bewijs van zijn voor de man en vrouw in kwestie (ouders zijn het niet),de familie, vrienden, bekenden, Facebook, Instagram vrienden en likers etc.

Anders weet niemand wat de man en vrouw (ouders zijn het niet) is overkomen.

Dus geef het een naam, registreer het en HET heeft bestaan, al heeft het nooit bestaan.

(Overkomelijke) tegenslag en verdriet verzacht en heelt dat allemaal blijkbaar.

(Overkomelijke) tegenslag en verdriet mogen en horen er niet meer bij blijkbaar.

Tegenwoordig.
Officiële erkenning van hun verlies (ja dat is het wel) is wat jou betreft dus onwenselijk?

Ik hoop dat er overigens geen mensen meelezen die in zo'n situatie hebben gezeten maar fijn dat jij even je plasje kon doen over het rouwproces van een groep andere mensen.
pi_186336665
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:30 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel wenselijk.
Opmerkelijk dat, bij de gemeente waar ik zit, er aardig wat mensen zijn die dat wel willen laten registreren. Hoe dat bij andere gemeenten zit weet ik niet.
Wel wenselijk voor degene die het wel wenselijk vinden.

Dus de één geeft een foetus wel aan en een ander niet. Ik stoor me aan die willekeur waar mogelijk ook rechtsgevolgen aan kleven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:05:12 #74
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186336947
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

waar mogelijk ook rechtsgevolgen aan kleven.
Nee hoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 23:12:46 #75
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186337094
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wel wenselijk voor degene die het wel wenselijk vinden.

Dus de één geeft een foetus wel aan en een ander niet. Ik stoor me aan die willekeur waar mogelijk ook rechtsgevolgen aan kleven.
Omdat het 3 feb is ingegaan zal de toestroom waarschijnlijk dit jaar sowieso groter zijn. De jaren erna zal het misschien meer meetbaar zijn hoe wenselijk het daadwerkelijk gevonden wordt door de meerderheid.

Het is natuurlijk ook wel subjectief, of het wenselijk is of niet.
De vraag is ook maar hoe groot de toestroom is van mensen die een miskraam hebben gehad.
Volgens mij is de behoefte dit te registreren stukken minder groot.
A child is born with no state of mind.
  Moderator zaterdag 20 april 2019 @ 23:35:46 #76
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186337656
En wat voor negatieve rechtsgevolgen zou het bestaansrecht van een levenloos geboren kind hebben? Die registratie geeft het slechts bestaansrecht. Er is uit de registratie ook af te leiden hoe lang het levenloos kind heeft geleefd.
A child is born with no state of mind.
pi_186337718
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee hoor.
We zullen zien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_186337857
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, de anti-abortus lobby gaat dit misbruiken om te "bewijzen" dat abortus moord is.
Smerige achterbakse fuckers :r
dit
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:46:48 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186337879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:38 schreef Montagui het volgende:

[..]

We zullen zien.
Nope.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:51:06 #80
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_186337972
Lekker boeiend of je wel of niet je kind kan aangeven :') ouders die dit doen zijn niets anders dan aandachtshoeren. Mijn eerste prioritijd is het verdriet over je gestorven kind lijkt me
#KICKOUTZP
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:57:17 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186338084
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:52 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wel wenselijk voor degene die het wel wenselijk vinden.

Dus de één geeft een foetus wel aan en een ander niet. Ik stoor me aan die willekeur waar mogelijk ook rechtsgevolgen aan kleven.
Als een kind na 24 weken zwangerschap geboren is moet je het sowieso aangeven, het valt dan ook onder de wet op de lijkbezorging, maar tot begin dit jaar was er verder geen enkele erkenning van het feit dat je je dode kind moest aangeven en begraven.

Dus nee, het is geen kwestie van de een doet het wel en de ander niet, een groot deel had helemaal geen keuze of ze wel of geen aangifte van die dode "foetus" wilde doen, maar is wettelijk verplicht dat te doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 20 april 2019 @ 23:59:19 #82
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186338118
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:51 schreef wollah het volgende:
Lekker boeiend of je wel of niet je kind kan aangeven :') ouders die dit doen zijn niets anders dan aandachtshoeren. Mijn eerste prioritijd is het verdriet over je gestorven kind lijkt me
Nee aandachtshoeren openen aan de lopende band kuttopics in KLB.

Een doodgeboren kind willen laten registreren omdat dat mogelijk kan helpen het verlies een plekje te geven (weten dat het kind niet alleen door de ouders zelf erkend wordt) is dat niet.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 00:15:34 #83
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186338518
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als een kind na 24 weken zwangerschap geboren is moet je het sowieso aangeven, het valt dan ook onder de wet op de lijkbezorging, maar tot begin dit jaar was er verder geen enkele erkenning van het feit dat je je dode kind moest aangeven en begraven.

Dus nee, het is geen kwestie van de een doet het wel en de ander niet, een groot deel had helemaal geen keuze of ze wel of geen aangifte van die dode "foetus" wilde doen, maar is wettelijk verplicht dat te doen.
Voor een levenloos geboren kindje van bijv 5 mnd werd dan geen akte opgemaakt idd.
A child is born with no state of mind.
pi_186338537
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 22:05 schreef VeX- het volgende:
Ja ik vind dit weer echt symboolpolitiek. Maar het is natuurlijk politiek gezien 'not done' om tegen de tere zieltjes in te gaan. Als je maar hard genoeg schreeuwt krijg je je zin in dit land, blijkt weer.
[..]

En juist daarom moet de wetgever niet teveel met dit soort 'plezier'wetgeving meedoen!

Ze roepen het over zichzelf af.
Ja krijgen de jankerds altijd hun zin ja? Ik heb wat gemist blijkt wel weer

Wat een kutland

Nederland is door deze regelgeving een veel slechter land geworden, zum kotsen
pi_186338602
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:59 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Nee aandachtshoeren openen aan de lopende band kuttopics in KLB.

Een doodgeboren kind willen laten registreren omdat dat mogelijk kan helpen het verlies een plekje te geven (weten dat het kind niet alleen door de ouders zelf erkend wordt) is dat niet.
En wie ben jij wel niet om daar überhaupt een goede mening over te geven? Ooit zo’n kindje in je handen gehad?

Nee zeker, bemoei je dan ook niet met zulke specialistische discussie’s of het wel of niet gewenst is.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 21 april 2019 @ 00:24:01 #86
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_186338718
Wat mij betreft hoeft dit niet.

Maar aan de andere kant, als het troost geeft, waarom niet? Als er verder geen enorme kosten aan zitten voor de belastingbetaler, dan zie ik niet in waarom dit een probleem is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 21 april 2019 @ 00:26:17 #87
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186338760
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 00:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

En wie ben jij wel niet om daar überhaupt een goede mening over te geven? Ooit zo’n kindje in je handen gehad?

Nee zeker, bemoei je dan ook niet met zulke specialistische discussie’s of het wel of niet gewenst is.
Ik ken mensen die in zo'n situatie hebben gezeten.

En dat "bemoei je er niet mee"... Wtf is dat voor een compleet achterlijke reactie? Jij geeft op fok aan de lopende band je mening over allerlei onderwerpen waar je geen hol mee te maken hebt en een ander zou dat niet mogen..? Dit slaat echt helemaal nergens op.. :|W
  zondag 21 april 2019 @ 00:31:00 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186338858
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 00:15 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Voor een levenloos geboren kindje van bijv 5 mnd werd dan geen akte opgemaakt idd.
Voor een levenloos geboren baby na 8 maanden zwangerschap wel, maar tegelijkertijd heeft het kind nooit bestaan, dat is het bizarre aan de situatie.
Je moet dan aangifte doen (wettelijk verplicht), maar behalve daarin werd het kind nergens vermeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 00:35:04 #89
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186338948
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 00:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor een levenloos geboren baby na 8 maanden zwangerschap wel, maar tegelijkertijd heeft het kind nooit bestaan, dat is het bizarre aan de situatie.
Je moet dan aangifte doen (wettelijk verplicht), maar behalve daarin werd het kind nergens vermeld.
Aangifte van overlijden. Maar die registratie was er idd niet.
A child is born with no state of mind.
pi_186339139
Allemaal goed en aardig, zolang ze maar belasting betalen en werken voor hun geld.
pi_186339207
quote:
6s.gif Op zondag 21 april 2019 00:44 schreef Vollenhoven het volgende:
Allemaal goed en aardig, zolang ze maar belasting betalen en werken voor hun geld.
Prachtige poging.

Op een schaal van 1 tot 10, geef ik het een 1,5
pi_186339233
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 00:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Prachtige poging.

Op een schaal van 1 tot 10, geef ik het een 1,5
Niks mis met wat satire.

Een beetje humor in NWS kan geen kwaad. Iedereen neemt zichzelf al te serieus hier.
pi_186341442
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:35 schreef SuperHartje het volgende:
En wat voor negatieve rechtsgevolgen zou het bestaansrecht van een levenloos geboren kind hebben? Die registratie geeft het slechts bestaansrecht. Er is uit de registratie ook af te leiden hoe lang het levenloos kind heeft geleefd.
Ik vind de insteek "iets is slechts een mens als de moeder dat vindt" vrij gevaarlijk. Ik had liever gewoon een harde grensleeftijd of ander objectief criterium gezien. Op de frontpage hebben we al een vrouw die haar geaborteerde embryo alsnog als mens wil erkennen - waarom hare wel en alle andere niet ?
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 08:12:24 #94
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186341630
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 07:25 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ik vind de insteek "iets is slechts een mens als de moeder dat vindt" vrij gevaarlijk. Ik had liever gewoon een harde grensleeftijd of ander objectief criterium gezien. Op de frontpage hebben we al een vrouw die haar geaborteerde embryo alsnog als mens wil erkennen - waarom hare wel en alle andere niet ?
In de Kamerbrief staat idd dat het gewenst is door de mensen zelf.

Je bedoelt waarom niet verplicht voor iedereen met miskraam? Die keuze is idd vrijblijvend.
Maar wat voor negatieve rechtsgevolgen zou dat kunnen hebben? Alleen ambtenanen van de Burgelijke Stand en de ouders zelf kunnen dat inzien (via mijn overheid bijv).
Een registratie kan op verzoek van de ouders ook weer verwijderd worden.
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 08:15:53 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186341663
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 08:12 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Een registratie kan op verzoek van de ouders ook weer verwijderd worden.
Dat maakt de kans dat "Yara" zit te liegen om een ant-abortus standpunt kracht bij te zetten alleen maar groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 08:17:32 #96
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186341666
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 08:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt de kans dat "Yara" zit te liegen om een ant-abortus standpunt kracht bij te zetten alleen maar groter.
Ze hebben wel een medische verklaring nodig voor de registratie.
A child is born with no state of mind.
pi_186341674
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 00:26 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik ken mensen die in zo'n situatie hebben gezeten.

En dat "bemoei je er niet mee"... Wtf is dat voor een compleet achterlijke reactie? Jij geeft op fok aan de lopende band je mening over allerlei onderwerpen waar je geen hol mee te maken hebt en een ander zou dat niet mogen..? Dit slaat echt helemaal nergens op.. :|W
Met name je toon irriteert me:
Kuttopics
Aandachtshoeren
Compleet achterlijke reactie

Doe gewoon ff normaal
  zondag 21 april 2019 @ 08:45:21 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186341789
quote:
3s.gif Op zondag 21 april 2019 08:17 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Ze hebben wel een medische verklaring nodig voor de registratie.
Oh, gelukkig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 08:48:05 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186341807
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 08:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Met name je toon irriteert me:
Kuttopics
Aandachtshoeren
Compleet achterlijke reactie

Doe gewoon ff normaal
Op de post waarop dat een reactie was, vroeg wel om zo'n reactie, als je er überhaupt op reageert, maar helaas worden zulke trollen in dit soort topics niet geweerd, dus dan krijg je dit soort reacties.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 09:23:20 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186342157
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:59 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Nee aandachtshoeren openen aan de lopende band kuttopics in KLB.

Een doodgeboren kind willen laten registreren omdat dat mogelijk kan helpen het verlies een plekje te geven (weten dat het kind niet alleen door de ouders zelf erkend wordt) is dat niet.
Die mensen hebben therapie nodig. Geen vervuiling van de basisadministratie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_186342210
Vervuiling van de basisadministratie kun je het niet echt noemen, niemand heeft er verder last van. En het helpt ouders om het een plek te geven.
  zondag 21 april 2019 @ 09:53:13 #102
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186342516
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 08:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Met name je toon irriteert me:
Kuttopics
Aandachtshoeren
Compleet achterlijke reactie

Doe gewoon ff normaal
Kijk dan ook even naar de toon van de post waar ik op reageer.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 09:55:29 #103
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186342542
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die mensen hebben therapie nodig. Geen vervuiling van de basisadministratie.
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 08:12 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

In de Kamerbrief staat idd dat het gewenst is door de mensen zelf.

Je bedoelt waarom niet verplicht voor iedereen met miskraam? Die keuze is idd vrijblijvend.
Maar wat voor negatieve rechtsgevolgen zou dat kunnen hebben? Alleen ambtenanen van de Burgelijke Stand en de ouders zelf kunnen dat inzien (via mijn overheid bijv).
Een registratie kan op verzoek van de ouders ook weer verwijderd worden.
Hoezo vervuiling? Niemand heeft er toch last van.
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 10:11:09 #104
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186342692
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die mensen hebben therapie nodig. Geen vervuiling van de basisadministratie.
Ik ben het eigenlijk nog niet eens helemaal met het eerste eens: een op een gesprekken met een therapeut kan en zal vaak zeker helpen met het verwerken van het rouwproces maar of het precies/alles is wat de ouders nodig hebben weet ik zo zeker nog niet.

Erkenning krijgen van het hebben bestaan van hun kind is hetgene waar ze het moeilijkst overheen kunnen. Het belangrijkste lijkt me dan dat de omgeving dat iig doet maar een officele registratie kan ook wel opluchting geven. Met therapie duurt het waarschijnlijk veel langer voor ze zoiets bereiken.
  zondag 21 april 2019 @ 10:28:18 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186342848
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 10:11 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik ben het eigenlijk nog niet eens helemaal met het eerste eens: een op een gesprekken met een therapeut kan en zal vaak zeker helpen met het verwerken van het rouwproces maar of het precies/alles is wat de ouders nodig hebben weet ik zo zeker nog niet.

Erkenning krijgen van het hebben bestaan van hun kind is hetgene waar ze het moeilijkst overheen kunnen. Het belangrijkste lijkt me dan dat de omgeving dat iig doet maar een officele registratie kan ook wel opluchting geven. Met therapie duurt het waarschijnlijk veel langer voor ze zoiets bereiken.
Waar ze niet mee om kunnen gaan is dat er geen kind is. En dat probleem proberen ze op te lossen door externe erkenning te krijgen voor het bestaan van een kind dat er niet is. Het is net zo idioot als gelovigen die van niet-gelovigen verlangen dat ze mee doen met hun religie. Of ouders die een extra vliegticket bestellen voor het fictieve vriendje van hun zoon.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De maatschappij moet niet met deze ouders mee gaan. De ouders moeten leren om gaan met het feit dat er geen kind is. En dat is moeilijk en dat heeft tijd en therapie nodig. En misschien erkenning van de omgeving dat deze ouders het moeilijk hebben. Maar geen vervuiling van de basisadministratie. Deze administratie is er niet om emotionele pijn te verzachten maar om harde feiten vast te leggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:37:04 #106
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186342929
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar ze niet mee om kunnen gaan is dat er geen kind is. En dat probleem proberen ze op te lossen door externe erkenning te krijgen voor het bestaan van een kind dat er niet is. Het is net zo idioot als gelovigen die van niet-gelovigen verlangen dat ze mee doen met hun religie. Of ouders die een extra vliegticket bestellen voor het fictieve vriendje van hun zoon.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De maatschappij moet niet met deze ouders mee gaan. De ouders moeten leren om gaan met het feit dat er geen kind is. En dat is moeilijk en dat heeft tijd en therapie nodig. En misschien erkenning van de omgeving dat deze ouders het moeilijk hebben. Maar geen vervuiling van de basisadministratie. Deze administratie is er niet om emotionele pijn te verzachten maar om harde feiten vast te leggen.
Dat is een lastige discussie want, subjectief :)
Bijv voor een levenloos geboren kindje van 5 mnd dat nergens erkenning krijgt, is de bestaansrecht toch een mooie compensatie?
In zo’n geval is er ook wel een kindje geweest.
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 10:38:50 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186342956
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 10:37 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dat is een lastige discussie want, subjectief :)
Bijv voor een levenloos geboren kindje van 5 mnd dat nergens erkenning krijgt, is de bestaansrecht toch een mooie compensatie?
In zo’n geval is er ook wel een kindje.
En er is ook een bevalling geweest.
En na 24 weken zwangerschap ook een aangifte doodgeboren kind, en een uitvaart.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 10:41:06 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186342983
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 10:37 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dat is een lastige discussie want, subjectief :)
Bijv voor een levenloos geboren kindje van 5 mnd dat nergens erkenning krijgt, is de bestaansrecht toch een mooie compensatie?
In zo’n geval is er ook wel een kindje geweest.

Vraag maar eens aan ouders van een doodgeboren kind of ze net zo blij zijn met een paar letters in een computer als met een echt kind. Natuurlijk is dat geen mooie compensatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:42:10 #109
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186342996
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

En er is ook een bevalling geweest.
En na 24 weken zwangerschap ook een aangifte doodgeboren kind, en een uitvaart.
Klopt.
Of een levenloos geboren kindje van 5 mnd ook een uitvaart kan krijgen weet ik eigenlijk niet.
Maar in zo’n geval kan er geeneens aangifte van overlijden gedaan worden.
A child is born with no state of mind.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:46:10 #110
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343039
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vraag maar eens aan ouders van een doodgeboren kind of ze net zo blij zijn met een paar letters in een computer als met een echt kind. Natuurlijk is dat geen mooie compensatie.
Het gaat toch om de erkenning.
Een prima punt, dat het eigenlijk helemaal niet gecompenseerd kan worden. Ik had moeten zeggen ‘kleine compensatie’.
Maar het blijkt dat ouders toch de behoefte hebben dit te doen. En wat is dan het probleem?
Bevuiling van BRP is ook gwn nonsens.
A child is born with no state of mind.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:47:50 #111
5428 crew  miss_sly
pi_186343064
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vraag maar eens aan ouders van een doodgeboren kind of ze net zo blij zijn met een paar letters in een computer als met een echt kind. Natuurlijk is dat geen mooie compensatie.
Natuurlijk zijn ze daar niet net zo blij mee. Maar het verandert wel de situatie werkelijk. Want mensen als jij kunnen over hun kind dat er wel is, maar niet leeft, niet meer zeggen dat er geen kind is. Er is wel een kind, zij zijn wel de ouders van dit kind en zullen dat ook altijd blijven. Hun kind zal alleen niet opgroeien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 april 2019 @ 10:48:31 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343071
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:46 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het gaat toch om de erkenning.
En prima punt, dat het eigenlijk helemaal niet gecompenseerd kan worden. Ik had moeten zeggen ‘kleine compensatie’.
Maar het blijkt dat ouders toch de behoefte hebben dit te doen. En wat is dan het probleem?
Bevuiling van BRP is ook gwn nonsens.
Erkenning van een administratief monster? Dat is toch nutteloos. Zoek erkenning bij je buren en familie, maar misbruik daar geen zaken voor die daar niet voor bedoelt zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 april 2019 @ 10:50:29 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343090
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Erkenning van een administratief monster? Dat is toch nutteloos. Zoe erkenning bij je buren en familie, maar misbruik daar geen zaken voor die daar niet voor bedoelt zijn.
Die ouders hebben er behoefte aan en niemand heeft er last van, wat is het probleem dan helemaal?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 10:51:06 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343099
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn ze daar niet net zo blij mee. Maar het verandert wel de situatie werkelijk. Want mensen als jij kunnen over hun kind dat er wel is, maar niet leeft, niet meer zeggen dat er geen kind is. Er is wel een kind, zij zijn wel de ouders van dit kind en zullen dat ook altijd blijven. Hun kind zal alleen niet opgroeien.
Je bewijst mijn punt over gelovigen. De situatie verandert niet werkelijk, er is nog steeds geen kind/God. Maar je dwingt de rest van de maatschappij te doen alsof het kind/God er wel is zodat het makkelijker is in je eigen fantasie te blijven geloven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:51:32 #115
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343108
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Erkenning van een administratief monster? Dat is toch nutteloos. Zoe erkenning bij je buren en familie, maar misbruik daar geen zaken voor die daar niet voor bedoelt zijn.
Mja, dat is dus subjectief. En mag jij natuurlijk ook vinden :)
Ik zie het probleem niet zo.
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 10:52:21 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343114
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die ouders hebben er behoefte aan en niemand heeft er last van, wat is het probleem dan helemaal?
Het probleem is dat er zaken misbruikt worden die daar niet voor bedoelt zijn en dat het eigenlijke probleem niet word opgelost.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_186343137
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bewijst mijn punt over gelovigen. De situatie verandert niet werkelijk, er is nog steeds geen kind/God. Maar je dwingt de rest van de maatschappij te doen alsof het kind/God er wel is zodat het makkelijker is in je eigen fantasie te blijven geloven.
wat een hoop onbegrip. :{
  zondag 21 april 2019 @ 10:54:51 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343142
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bewijst mijn punt over gelovigen. De situatie verandert niet werkelijk, er is nog steeds geen kind/God. Maar je dwingt de rest van de maatschappij te doen alsof het kind/God er wel is zodat het makkelijker is in je eigen fantasie te blijven geloven.
Prima, dan laat jij je doodgeboren kind niet registreren.
Helemaal goed.
Waarom is het een probleem als een ander, die aangifte doodgeboren kind heeft moeten doen, en dat kind volgens de wet op de lijkbezorging heeft moeten laten begraven of cremeren, dat kind ook graag vermeld wil hebben als zijn/haar kind.
Wat hebben ze staan begraven dan? Waar is iemand van bevallen dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186343156
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is dat er zaken misbruikt worden die daar niet voor bedoelt zijn en dat het eigenlijke probleem niet word opgelost.
Misbruikt :')

Bij de dood lost niks het probleem op. Ook een begrafenis of een eventueel graf niet. Dus, afschaffen dan maar?
  zondag 21 april 2019 @ 10:56:29 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343160
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:54 schreef Leandra het volgende:
Waarom is het een probleem
Het is geen oplossing voor een probleem en de basisadministratie word misbruikt voor iets waarvoor het niet bedoeld is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:56:49 #121
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343164
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is dat er zaken misbruikt worden die daar niet voor bedoelt zijn en dat het eigenlijke probleem niet word opgelost.
Minister Plasterk vindt van niet.
En die wet is er nou eenmaal. En nu?

Wie heeft hier last van? En wat voor negatieve rechtsgevolgen zou dit hebben?

Jij vindt dat een levenloos geboren kindje van bijv 5 mnd geen erkenning moet krijgen want dat is niets? Of heb je het over eerdere stadia?
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 10:57:07 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343168
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het probleem is dat er zaken misbruikt worden die daar niet voor bedoelt zijn en dat het eigenlijke probleem niet word opgelost.
Misbruik nog wel... poeh poeh.
Als er iemand is die misbruik maakt van deze regeling dan is het "Yara" en haar ChristenUnie anti-abortus advocaat die hiermee willen aantonen dat abortus moord is, dat is misbruik :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 10:57:11 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343169
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 10:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misbruikt :')

Bij de dood lost niks het probleem op.
Precies en verwerking is dat leren erkennen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Grootste filosoof 2022 zondag 21 april 2019 @ 10:57:33 #124
442397 UitStraling
pi_186343173
Mijn nichtje heeft 22 miskramen gehad, nu wel gezegend met een olijke tweeling maar ik denk dat ze uit de namen lopen voor de 22 voorgaande.
  zondag 21 april 2019 @ 10:58:43 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343188
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is geen oplossing voor een probleem en de basisadministratie word misbruikt voor iets waarvoor het niet bedoeld is.
Als iemand aangifte doodgeboren kind moet doen, en verplicht is het kind te begraven/cremeren dan is het ronduit bizar dat dat kind vervolgens nooit bestaan zou hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 10:59:24 #126
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343193
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als iemand aangifte doodgeboren kind moet doen, en verplicht is het kind te begraven/cremeren dan is het ronduit bizar dat dat kind vervolgens nooit bestaan zou hebben.
En dit ook ja.
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 10:59:39 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343196
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies en verwerking is dat leren erkennen.
Die erkenning is voor jou toch precies het probleem?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_186343208
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies en verwerking is dat leren erkennen.
Typisch dat je het nodig hebt om mijn twee voorbeelden weg te knippen. Mooi gespeeld
  zondag 21 april 2019 @ 11:03:10 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343250
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die erkenning is voor jou toch precies het probleem?
Maak er nou geen semantisch spelletje van. Erkenning van "ouders" van de werkelijkheid is heel iets anders dan erkenning van de staat of overheid van "ouders' " zelfbedrog.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 april 2019 @ 11:04:21 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343272
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 11:00 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Typisch dat je het nodig hebt om mijn twee voorbeelden weg te knippen. Mooi gespeeld
Wat mij betreft mogen ze alle rituelen afschaffen, is het nou goed?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 11:07:56 #131
5428 crew  miss_sly
pi_186343319
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je bewijst mijn punt over gelovigen. De situatie verandert niet werkelijk, er is nog steeds geen kind/God. Maar je dwingt de rest van de maatschappij te doen alsof het kind/God er wel is zodat het makkelijker is in je eigen fantasie te blijven geloven.
Dus als iemand dood gaat, heeft deze persoon ook nooit meer bestaan?
Dit kind heeft bestaan, dat is gewoon wetenschappelijk te bewijzen. Met betrekking tot de zwangerschapsduur kun je je nog afvragen, als je heel koud wil doen, of het al een kind is bij een bepaalde zwangerschapsduur. Maar dat dit kind-in-wording er was, is onomstotelijk vast te stellen. Dat heeft niets met geloof te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 april 2019 @ 11:09:58 #132
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343356
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dus als iemand dood gaat, heeft deze persoon ook nooit meer bestaan?
Dit kind heeft bestaan, dat is gewoon wetenschappelijk te bewijzen. Met betrekking tot de zwangerschapsduur kun je je nog afvragen, als je heel koud wil doen, of het al een kind is bij een bepaalde zwangerschapsduur. Maar dat dit kind-in-wording er was, is onomstotelijk vast te stellen. Dat heeft niets met geloof te maken.
Mijn vergelijking met geloof is prima. Zolang het kind niet geboren is is het slechts een gezwel in iemands buik. Of vind je ook dat abortus moord is?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 april 2019 @ 11:10:13 #133
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186343361
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar ze niet mee om kunnen gaan is dat er geen kind is. En dat probleem proberen ze op te lossen door externe erkenning te krijgen voor het bestaan van een kind dat er niet is. Het is net zo idioot als gelovigen die van niet-gelovigen verlangen dat ze mee doen met hun religie. Of ouders die een extra vliegticket bestellen voor het fictieve vriendje van hun zoon.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. De maatschappij moet niet met deze ouders mee gaan. De ouders moeten leren om gaan met het feit dat er geen kind is. En dat is moeilijk en dat heeft tijd en therapie nodig. En misschien erkenning van de omgeving dat deze ouders het moeilijk hebben. Maar geen vervuiling van de basisadministratie. Deze administratie is er niet om emotionele pijn te verzachten maar om harde feiten vast te leggen.
Ik ben het met SuperHartje eens. Maar agree to disagree verder, ik ga nog even in de zon zitten ^O^
  zondag 21 april 2019 @ 11:11:18 #134
286575 Roces18
Chef de party
pi_186343375
Fake news. Het is helemaal niet ongekend dat een petitie 80k handtekeningen in 1 week krijgt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 21 april 2019 @ 11:11:36 #135
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186343378
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn vergelijking met geloof is prima. Zolang het kind niet geboren is is het slechts een gezwel in iemands buik. Of vind je ook dat abortus moord is?
Als het kindje levensvatbaar is dan ben je legaal ook al lang voorbij het punt dat abortus nog een optie is.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 11:13:09 #136
5428 crew  miss_sly
pi_186343406
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn vergelijking met geloof is prima. Zolang het kind niet geboren is is het slechts een gezwel in iemands buik. Of vind je ook dat abortus moord is?
Nee hoor, ik ben zeker niet abti-abortus. Maar je weet dat het begint als een klompje cellen en ei digt als baby, dat het groeit en ontwikkelt in 9 maanden? Dat het met 5 maanden een volledig kindje is, dat alleen nog niet zelfstandig kan leven? Dat er kindjes geboren worden met 6 maanden en dat deze ook kunnen blijven leven? Het klompje cellen, hè gezwel, wordt niet op wonderbaarlijke wijze een baby tijdens de geboorte bij 40 weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 21 april 2019 @ 11:16:38 #137
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343463
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 11:11 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Als het kindje levensvatbaar is dan ben je legaal ook al lang voorbij het punt dat abortus nog een optie is.
Om medische reden kan heel veel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 april 2019 @ 11:18:00 #138
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343493
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben zeker niet abti-abortus. Maar je weet dat het begint als een klompje cellen en ei digt als baby, dat het groeit en ontwikkelt in 9 maanden? Dat het met 5 maanden een volledig kindje is, dat alleen nog niet zelfstandig kan leven? Dat er kindjes geboren worden met 6 maanden en dat deze ook kunnen blijven leven? Het klompje cellen, hè gezwel, wordt niet op wonderbaarlijke wijze een baby tijdens de geboorte bij 40 weken.
Maar waar wil je welke grens dan leggen? Moet er kinderbijslag komen als de moeder voelt dat ze misschien over tijd is? Moet de AOW worden doorbetaald omdat iemand de dood van oma niet kan verwerken?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 11:21:43 #139
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343549
Ik ben ook niet tegen abortus.
Maar ik vind, doe het dan ook zo snel mogelijk.
Na 1-2 mnd meteen.
Want als vrouw zie je op de echo’s een gevormd levend wezen en voel je het kindje bewegen.
Tussen 16-20 weken voel je de baby al bewegen.

Vind het zeer onverantwoord. Gebruik de pil, morning after of doe de abortus snel.
A child is born with no state of mind.
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 11:23:40 #140
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343575
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar waar wil je welke grens dan leggen? Moet er kinderbijslag komen als de moeder voelt dat ze misschien over tijd is? Moet de AOW worden doorbetaald omdat iemand de dood van oma niet kan verwerken?
Hier is helemaal geen sprake van. Nonsens. Wat ben je aan het trippen man :D
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 11:26:13 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343607
Ik hoor net van mijn vriendin dat ze haar 2 katten wil laten registreren als haar kinderen. Ze zijn heel erg belangrijk voor haar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_186343628
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoor net van mijn vriendin dat ze haar 2 katten wil laten registreren als haar kinderen. Ze zijn heel erg belangrijk voor haar.
Ja kan en ze krijgt met terugwerkende kracht kinderbijslag
  Moderator zondag 21 april 2019 @ 11:28:19 #143
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186343633
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoor net van mijn vriendin dat ze haar 2 katten wil laten registreren als haar kinderen. Ze zijn heel erg belangrijk voor haar.
Petitie en bij Plasterk om tafel.
Kijk maar hoever ze komt :D
A child is born with no state of mind.
  zondag 21 april 2019 @ 11:32:56 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343698
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 april 2019 @ 11:33:52 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343710
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 11:28 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Petitie en bij Plasterk om tafel.
Kijk maar hoever ze komt :D
Oh, ik dacht dat "Petitie" en "Plasterk" de namen van de katten waren.

Verder weer lekker respectloze voorbeelden, zwelling in de buik... ja joh, met 32 weken (of 37 weken) bevallen van een baby die net daarvoor in je buik overleden is is gewoon een zwelling in je buik wegwerken, niet moeilijk over doen, heeft nooit bestaan.
Tering nog an toe zeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 11:37:24 #146
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_186343766
Altijd mooi om te zien hoe sommige mensen zich druk kunnen maken over zaken die totaal geen kwaad kunnen en die henzelf ook helemaal niet treft.

Heerlijk salty.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 21 april 2019 @ 11:39:32 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343807
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 11:37 schreef Drekkoning het volgende:
Altijd mooi om te zien hoe sommige mensen zich druk kunnen maken over zaken die totaal geen kwaad kunnen en die henzelf ook helemaal niet treft.

Heerlijk salty.
Dit.
En de totaal achterlijke voorbeelden die dan ook gegeven worden.... op het hufterige af.
Maar ik hoop alsnog dat zulke users nooit te maken krijgen met zo'n verlies.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 21 april 2019 @ 11:40:41 #148
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_186343831
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoor net van mijn vriendin dat ze haar 2 katten wil laten registreren als haar kinderen. Ze zijn heel erg belangrijk voor haar.
Door binding te ridiculiseren maak je je punt niet sterker.
  zondag 21 april 2019 @ 11:44:43 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_186343887
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 11:40 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Door binding te ridiculiseren maak je je punt niet sterker.
Mijn punt is dat het ontwijkend gedrag is.

De realiteit is dat er geen kind is. En dat is heel erg, maar dat word niet minder erg door een kruisje in de administratie van de staat. Je hebt nog steeds even veel pijn, je moet nog steeds even veel therapie, je moet nog steeds leren te verwerken en de werkelijkheid onder ogen te zien.

De "ouders" worden niet geholpen door ze te faciliteren in dit ontwijk-gedrag.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 21 april 2019 @ 11:47:07 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186343928
quote:
7s.gif Op zondag 21 april 2019 11:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het ontwijkend gedrag is.

De realiteit is dat er geen kind is. En dat is heel erg, maar dat word niet minder erg door een kruisje in de administratie van de staat. Je hebt nog steeds even veel pijn, je moet nog steeds even veel therapie, je moet nog steeds leren te verwerken en de werkelijkheid onder ogen te zien.

De "ouders" worden niet geholpen door ze te faciliteren in dit ontwijk-gedrag.
Waar is die vrouw dan van bevallen? Wat hebben ze dan begraven/gecremeerd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')