abonnement Unibet Coolblue
pi_184787993
Tel voor de gein eens hoeveel adapters jij in huis hebt, ik kom op 18
Kruimeldief, laptop, ledverlichting, telefoon, tablets, modem, switch etc
Schijnbaar vebruiken ze altijd stroom.
Misschien iets om over na te denken.
  zondag 3 februari 2019 @ 09:15:47 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_184788570
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 07:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Tel voor de gein eens hoeveel adapters jij in huis hebt, ik kom op 18
Kruimeldief, laptop, ledverlichting, telefoon, tablets, modem, switch etc
Schijnbaar vebruiken ze altijd stroom.
Misschien iets om over na te denken.
niet alleen adapters, ook de televisie, computer en andere apparaten die op stand-by gaan ipv uit-uit
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_184788606
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:15 schreef lipje het volgende:

[..]

niet alleen adapters, ook de televisie, computer en andere apparaten die op stand-by gaan ipv uit-uit
Daar zit dan ook een trafo in, denk toch dat ik aan 100watt totaal p/u kom
  zondag 3 februari 2019 @ 09:24:29 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_184788630
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:20 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Daar zit dan ook een trafo in, denk toch dat ik aan 100watt totaal p/u kom
Stand-by is ergens van 0,5 tot 4 Watt. Het verbruik voor opladers zal wel rond de 0,5 Watt liggen. Een televisie zit op 4 Watt stand-by.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_184788688
Je wifi-modem er uit trekken als je de deur uit gaat levert echt op. Plus minder kans op hacken.
Maar wel een mogelijkheid om te zien of ik thuis ben :-(
pi_184788829
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:30 schreef qajariaq het volgende:
Je wifi-modem er uit trekken als je de deur uit gaat levert echt op. Plus minder kans op hacken.
Maar wel een mogelijkheid om te zien of ik thuis ben :-(
Ik ga nergens iets uit trekken voor die ¤100 per jaar
pi_184788894
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:44 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ik ga nergens iets uit trekken voor die ¤100 per jaar
Wat is je doel van dit topic?

Erg goed thuis in deze materie ben je niet want het gaat om een andere orde dan 100 euro per jaar. Maar goed,door regelmatig kleine dingen te doen thuis zoals het licht uitdoen in de wc kan ik toch een paar keer per jaar uit eten. Snel verdiend.

Je topic is dus puur om te provoceren neem ik aan?
Prettige zondag, ik ga wat leuks doen zo.
pi_184789041
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat is je doel van dit topic?

Erg goed thuis in deze materie ben je niet want het gaat om een andere orde dan 100 euro per jaar. Maar goed,door regelmatig kleine dingen te doen thuis zoals het licht uitdoen in de wc kan ik toch een paar keer per jaar uit eten. Snel verdiend.

Je topic is dus puur om te provoceren neem ik aan?
Prettige zondag, ik ga wat leuks doen zo.
Misschien alles lezen voordat je begint te stuiteren?
Ik ga dus geen 18 adapters verwijderen A 3 watt=54watt/u x24=1,3kw/d x365=484x ¤0.22=¤104

Met je licht uitdoen op de wc kun je dus hooguit een Bigmac halen
pi_184791147
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:30 schreef qajariaq het volgende:
Je wifi-modem er uit trekken als je de deur uit gaat levert echt op. Plus minder kans op hacken.
Maar wel een mogelijkheid om te zien of ik thuis ben :-(
toch 8 euro per jaar besparing bij 12 uur per dag uitzetten. En dat is mijn glasvezel model en wifi modem in 1.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184791205
quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat is je doel van dit topic?

Erg goed thuis in deze materie ben je niet want het gaat om een andere orde dan 100 euro per jaar. Maar goed,door regelmatig kleine dingen te doen thuis zoals het licht uitdoen in de wc kan ik toch een paar keer per jaar uit eten. Snel verdiend.

Je topic is dus puur om te provoceren neem ik aan?
Prettige zondag, ik ga wat leuks doen zo.
4 W 1 uur langer uitzetten per maand levert toch 0.48 kwh per jaar op en 4W is een stevige led lamp voor een WC.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 3 februari 2019 @ 12:40:20 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184791232
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

4 W 1 uur langer uitzetten per maand levert toch 0.48 kwh per jaar op en 4W is een stevige led lamp voor een WC.
Als je zo gaat beginnen kun je het best nog je ALS uitgooien wanneer je niet thuis bent.
And so is the past
pi_184794263
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je zo gaat beginnen kun je het best nog je ALS uitgooien wanneer je niet thuis bent.
mijn sluipverbruik is 60W, als ik mijn ALS (allemaal) uitgooi bespaar ik wel 37 euro per jaar als ik mijn ALS 8 uur per dag uit zet.

Echt hoor, dit is echt zo'n raar topic. Er zijn betere methodes om geld te besparen.
Koelkast die ouder dan 10 jaar is vervangen bijvoorbeeld. Die heb je er in een paar jaar uit met de energiebesparing tov je oude model.
Koop dan geen Miele witgoed, want die gaan zo lang mee dat je ze niet wilt vervangen en dan zijn ze in 1x energiezuipers. Je kan het beste goedkopere B-merken kopen qua witgoed, omdat je die vervangt als er een model is die 2-3x zuiniger is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184798215
quote:
14s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Als je zo gaat beginnen kun je het best nog je ALS uitgooien wanneer je niet thuis bent.
Je aardlekschakelaar is daar niet voor bedoeld maar het zou best handig zijn als je met een schakelaar alles in huis uit kan zetten wat niet nodig is als je niet thuis bent. Koelkast, verwarming,aquarium en een aantal elektrische klokken wil ik wel aan houden. Als ik de rest met een enkele schakelaar uit zou kunnen zetten zou dat handig zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Koelkast die ouder dan 10 jaar is vervangen bijvoorbeeld. Die heb je er in een paar jaar uit met de energiebesparing tov je oude model.

Klopt helemaal maar als je dat allemaal gedaan hebt kan je nog een stapje verder gaan. Het is wel handig als je het als een sport ziet om je verbruik zo laag mogelijk te houden. Op een goed moment levert het inderdaad maar weinig extra op kwa kosten.
pi_184809608
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 07:32 schreef etuiedelapiel het volgende:
Misschien iets om over na te denken.
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:44 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]

Ik ga nergens iets uit trekken voor die ¤100 per jaar
Wat wil je dan?

quote:
99s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:50 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Wat is je doel van dit topic?

pi_184809661
Schakelende netvoedingen (die kleine adapters, van bv. je telefoon) verbruiken een stuk minder dan die vierkante blokken waar een transformator in zit.

Schaf een stroomkostenmeter (hoeft niet van Conrad, dure winkel) aan, en ga op jacht naar sluipverbruikers.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 4 februari 2019 @ 11:38:58 #16
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_184812026
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 08:16 schreef Resistor het volgende:
Schakelende netvoedingen (die kleine adapters, van bv. je telefoon) verbruiken een stuk minder dan die vierkante blokken waar een transformator in zit.
Dit inderdaad. De schakelende voedingen gebruiken eigenlijk alleen als er iets aan hangt. De paniek rond stroomverbruik van voedingen is eigenlijk achterhaald.

Kijk voor de grap eens naar oude tv-kastjes. Ziggo, Sateliet en Digitenne. Ze gingen vaak niet volledig uit omdat ze de kaart willen kunnen updaten. Standby verbruikten ze dan nog 25watt of zo.

Tegenwoordig is dat beter maar er zijn nog veel oudere in omloop.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')