abonnement Unibet Coolblue
pi_184833742
Waar is TS?
pi_184833811
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:22 schreef LlucMajor het volgende:
Kennelijk is er iets aan mijn houding, gedrag, assertiviteit (of iets anders), waardoor er een grote. discrepantie is tussen de mate waarop en hoeveel ik privé contact heb met vrouwen, en de mate waarin vrienden van mij met een vergelijkbare ''knapheid'' en sociale status als ik dit hebben (doorgaans veel meer). Met andere woorden : ik doe dus iets verkeerd en ben op de 1 of andere manier onbenaderbaar.
Je moet ophouden te denken dat vrouwen jou zomaar gaan 'benaderen' en het vooral een kwestie is van zolang mogelijk wachten op de ware prinses op een wit paard die jou gaat versieren.

als je contact wilt, moet jij dat contact leggen, punt.

zelfs als dat contact niet gelijk tot een relatie leid, misschien zelfs uitloopt op een 'blauwtje' is dat de enige manier te _leren_ je ook socialer te gaan gedragen en je huidige contact-problemen een beetje te leren te verminderen...
Contact leggen/onderhouden is gewoon een cognitieve vaardigheid, iets dat je kunt leren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_184834296
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:59 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Is het niet je angst voor een afwijzing wat je in de weg staat? Zodra iemand met jou flirt weet je dat diegene geïnteresseerd is in jou dus is er geen kans om een blauwtje te lopen.
Ja, ook wel inderdaad.

Het is een beetje van alles: angst voor afwijzing/faalangst, sociaal onvermogen (niet wetende hoe te flirten en wat te doen in bepaalde situaties), lichtelijk negatief zelfbeeld en gesloten houding. Het een versterkt ook het ander en alles hangt ook met elkaar samen.

Dat geldt voor mij, maar ik denk ook voor vele anderen die met dit soort problemen te maken hebben. Er is nooit één enkele oorzaak aan te wijzen voor dit soort problemen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184834673
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:22 schreef LlucMajor het volgende:
Goedenavond :)

Zoals de TT al stelt, heb ik zelden tot nooit privé contact met vrouwen. Daarmee bedoel ik al het contact met vrouwen anders dan collega's, familie, dus zeg maar met vrouwen die potentieel een (seksuele) partner kunnen worden of waarvan de aard van het contact zodanig is dat dit er uit voort zou kunnen vloeien.

Hoewel het nu wel op het stilste punt in jaren is, is dit al wel zo'n beetje al zo, zolang ik mij kan herinneren. Op de middelbare school al had ik vrienden die constant door vrouwen werden benaderd, uitgedaagd, etc. Bij mij was dit nooit echt. Er waren wel meiden die mij leuk vonden, maar die benaderden mij niet. Vaak hoorde ik dit pas achteraf, of via via via.

Geloof het of niet, maar het vreemde is dat ik over het algemeen best redelijk aantrekkelijk gevonden word door vrouwen. Tijdens het uitgaan, in het openbaar, of bijvoorbeeld vrouwelijke collega's. : er wordt best veel met mij geflirt, en ik hoor ook wel dat ik een knappe/aantrekkelijke man ben (wat ik eerlijk gezegd zelf ook best vind).

Maar op de 1 of andere manier, blijft contact uit. Dit maakt me soms best onzeker. Ik ben best een beetje verlegen, maar niet contactgestoord. Is me in de loop der jaren regelmatig gebeurd dat ik met vrienden / kennissen / mannelijke collega's waar ik een goede band mee heb, spreek over vrouwen. Soms laten ze dan een berichtje zien (FB Messenger, WhatsApp, Instagram DM, noem het allemaal maar op) van een vrouw die hen iets stuurde ''nadat ze zo leuk hadden staan praten op een feest''. Gisteravond nog met een vriend de stad in geweest, en die liet mij een berichtje zien van een ''vriendin van een kennis'' die hem kennelijk had gezien op een verjaardag. Echt een bericht van wel 20 zinnen lang, dat hij haar wel een leuk type leek en dat ze hem had gezien maar niet durfde te benaderen, maar of hij zin had om een keer een drankje te doen bla bla.

Hartstikke leuk allemaal natuurlijk, maar het valt me dus wel op dat mij dat soort dingen dus écht nog nooit is overkomen. Ook als ik nu in mijn WhatsApp-geschiedenis kijk: De laatste vrouw die mij een berichtje heeft gestuurd was op 1-1-2019 om 00:30, en wel het lesbische zusje van één van mijn beste vrienden om mij een gelukkig nieuwjaar te wensen :') De laatste keer daarvoor was een collega die ''heb het overgemaakt'' zei op 1-8-2018 nadat ik een etentje met collega's had voorgeschoten.Wil ik terug naar de laatste appjes met een soort flirterige ondertoon, moet ik terug naar 2014 ofzo.

Met dit topic wil ik helemaal niet een (zoveelste) incel-achtige discussie opstarten dat vrouwen arrogante verwende nesten zijn of iets van dien aard, want dat bedoel ik helemaal niet. Sterker nog : ik wéét dat het ''probleem'' bij mijzelf ligt. Kennelijk is er iets aan mijn houding, gedrag, assertiviteit (of iets anders), waardoor er een grote. discrepantie is tussen de mate waarop en hoeveel ik privé contact heb met vrouwen, en de mate waarin vrienden van mij met een vergelijkbare ''knapheid'' en sociale status als ik dit hebben (doorgaans veel meer). Met andere woorden : ik doe dus iets verkeerd en ben op de 1 of andere manier onbenaderbaar.

Wie herkent dit en/of heeft tips?
Ik lees de ene naar de andere onzekerheid en een bepaalde zelfoverschatting in je post.

In de laatste alinea kan je het tóch niet laten om je eigen onzekerheid tentoon te stellen door te zeggen:
'Met dit topic wil ik helemaal niet een (zoveelste) incel-achtige discussie opstarten dat vrouwen arrogante verwende nesten zijn of iets van dien aard (...)'. Dit leest als: 'het is niet de schuld van vrouwen die niets in mij zien, maar toch wel de schuld van vrouwen en dat wil ik even duidelijk maken'. Je zit in de ontkenning met jezelf.

Daarnaast vergelijk je veel te veel met andere mannen die wél aandacht krijgen. Je wordt daar super onzeker van. Mannen die hele berichten laten zien hoeveel aandacht ze van vrouwen krijgen, zijn ook zelf onzeker als wat. Maar zij kunnen dat wegwuiven omdat zij wel vrouwelijk aandacht krijgen. Probeer in ieder geval vatbaar te zijn voor andere mannen die grote praatjes hebben en wel succes hebben met vrouwen. Vaak is dat opschepperij.

Daarnaast ben je er teveel mee bezig. Het lijkt erop alsof je leven enkel en alleen bestaat uit het vinden van een vrouw, of het aandacht krijgen van vrouwen. Als je al met die mindset rondloopt, zullen vrouwen je nooit aantrekkelijk vinden, omdat jij die onzekerheid en wanhoop uitstraalt. En doordat jij wanhoop en onzekerheid uitstraalt, ben je ook onbenaderbaar.

Leer eerst om van jezelf te houden, voordat je voor een vrouw kunt houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door black-soldier op 05-02-2019 13:59:14 ]
  dinsdag 5 februari 2019 @ 13:55:51 #55
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184834767
Wanhopig en onzekerheid zijn inderdaad vaak echt no go s voor veel mensen. Lullig maar waar. Als je dat uitstraalt dan zal niemand (in jouw geval vrouwen) je sowieso gaan benaderen TS.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184834791
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:29 schreef Salina het volgende:

[..]

Ja, ook wel inderdaad.

Het is een beetje van alles: angst voor afwijzing/faalangst, sociaal onvermogen (niet wetende hoe te flirten en wat te doen in bepaalde situaties), lichtelijk negatief zelfbeeld en gesloten houding. Het een versterkt ook het ander en alles hangt ook met elkaar samen.

Dat geldt voor mij, maar ik denk ook voor vele anderen die met dit soort problemen te maken hebben. Er is nooit één enkele oorzaak aan te wijzen voor dit soort problemen.
Die is er wel.

Je zegt het al zelf, een negatief zelfbeeld. Dit is in mijn ogen de oorzaak van alle problemen. De denkfout die mensen maken is dat je zelfbeeld afhankelijk is van externe factoren. Wat er dus gebeurt, is dat mensen het ook toelaten dat hun eigenwaarde verandert bij een bepaalde reactie vanuit het externe. Bij een positieve reactie wordt dit zelfbeeld verhoogd, en bij een negatieve verlaagd.

Het besef is er alleen niet dat je eigenlijk alleen jezelf definieert. Jij bepaalt in essentie zelf hoe je je ziet als persoon, en of jij je minder voelt bij een negatieve reactie. Je kunt dus werken aan je zelfbeeld en dit minder laten afhangen van externe factoren.

Het ironische is, is dat een negatieve externe reactie (bijvoorbeeld een afwijzing) vaak voortkomt uit hoe jij je opstelt in een bepaalde situatie. En hoe jij je opstelt komt juist weer voort uit hoe jij jezelf ziet ten opzichte van je omgeving (zelfbeeld). Alles is dus daarop terug te redeneren.

Ga maar na:

Faalangst: Komt voort uit de gedachte dat je niet aan verwachtingen van anderen kan voldoen.

Niet weten hoe je moet flirten: Ook hier wil je aan iemand anders verwachting voldoen, in plaats van dat je gewoon doet wat voor jou flirten is.

Gesloten houding: Komt voort uit de gedachte dat als je open bent naar vreemden ze je uitlachen, of dat het niet goed genoeg is. Daarom gooi je alles maar achter slot en grendel. Deze mensen blijken in vertrouwde kring vaak ineens een stuk opener te zijn.

De oplossing hiervoor is de vicieuze cirkel te breken van op zoek zijn naar externe bevestiging voor je zelfbeeld. Als jij puur zelf bepaalt wat voor persoon jij bent, sta je een stuk gelukkiger in het leven, want je ziet jezelf altijd als de persoon die je wil zijn. De grap is, doordat je gelukkig bent met jezelf zijn de reacties op jou ook veel positiever.

Het is niet makkelijk, maar dit is wel hoe het werkt. Verbeter het beeld van hoe jij je ziet als persoon, en de meeste van deze problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaggerOne op 05-02-2019 14:02:55 ]
pi_184834938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:50 schreef black-soldier het volgende:
Leer eerst om van jezelf te houden, voordat je voor een vrouw kunt houden.
Zoals ik ook al uitlegde, is dit de enige manier om je succes in het leven (en met vrouwen) te verbeteren.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:07:18 #58
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184834972
Waar is TS eigenlijk gebleven? Of heeft hij alweer de benen genomen? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184835128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 13:57 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Die is er wel.

Je zegt het al zelf, een negatief zelfbeeld. Dit is in mijn ogen de oorzaak van alle problemen. De denkfout die mensen maken is dat je zelfbeeld afhankelijk is van externe factoren. Wat er dus gebeurt, is dat mensen het ook toelaten dat hun eigenwaarde verandert bij een bepaalde reactie vanuit het externe. Bij een positieve reactie wordt dit zelfbeeld verhoogd, en bij een negatieve verlaagd.

Het besef is er alleen niet dat je eigenlijk alleen jezelf definieert. Jij bepaalt in essentie zelf hoe je je ziet als persoon, en of jij je minder voelt bij een negatieve reactie. Je kunt dus werken aan je zelfbeeld en dit minder laten afhangen van externe factoren.

Het ironische is, is dat een negatieve externe reactie (bijvoorbeeld een afwijzing) vaak voortkomt uit hoe jij je opstelt in een bepaalde situatie. En hoe jij je opstelt komt juist weer voort uit hoe jij jezelf ziet ten opzichte van je omgeving (zelfbeeld). Alles is dus daarop terug te redeneren.

Ga maar na:

Faalangst: Komt voort uit de gedachte dat je niet aan verwachtingen van anderen kan voldoen.

Niet weten hoe je moet flirten: Ook hier wil je aan iemand anders verwachting voldoen, in plaats van dat je gewoon doet wat voor jou flirten is.

Gesloten houding: Komt voort uit de gedachte dat als je open bent naar vreemden ze je uitlachen, of dat het niet goed genoeg is. Daarom gooi je alles maar achter slot en grendel. Deze mensen blijken in vertrouwde kring vaak ineens een stuk opener te zijn.

De oplossing hiervoor is de vicieuze cirkel te breken van op zoek zijn naar externe bevestiging voor je zelfbeeld. Als jij puur zelf bepaalt wat voor persoon jij bent, sta je een stuk gelukkiger in het leven, want je ziet jezelf altijd als de persoon die je wil zijn. De grap is, doordat je gelukkig bent met jezelf zijn de reacties op jou ook veel positiever.

Het is niet makkelijk, maar dit is wel hoe het werkt. Verbeter het beeld van hoe jij je ziet als persoon, en de meeste van deze problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Zoals je het nu allemaal beschrijft, kan ik je nog wel gelijk geven.

Het voelt echter alsof er "meerdere" oorzaken cq problemen zijn:

negatief zelfbeeld / niet wetende te flirten / gesloten houding -> zorgt voor gebrek aan interactie met vrouwen -> zorgt weer voor (versterking van) negatief zelfbeeld etcetera.

Een soort sneeuwbal/rollercoastereffect als het ware.

Uiteindelijk geloof ik echter wel in de kracht van het individu, dus de echte oorzaak - én de oplossing - kan ook net zo goed in jezelf (bij mij dus: in mijzelf) liggen.

Overigens is elke situatie weer anders en weet ik niet of de mijne exact gelijk is aan die van TS.

Ik heb genoeg sjans gehad in mijn leven (helaas veel te weinig mee gedaan) van - achteraf! - toch wel leuke meiden (terwijl ik er op dat moment zelf niets mee durfde te doen of niet zeker wist of die dame me wel echt leuk vond of dat ik me dat maar verbeeldde).
Ook wel een aantal meiden die mij leuk vonden, en waar ik dan zelf totaal geen interesse in had.

Verder heb ik genoeg gedate, gezoend, een paar seksdates gehad. Alleen nooit een relatie gehad.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_184835161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:06 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Zoals ik ook al uitlegde, is dit de enige manier om je succes in het leven (en met vrouwen) te verbeteren.
Ik heb niet alle berichten gelezen, dus ik zal het hebben herhaald.

Maar dat klopt, ben ik met je eens.
pi_184835254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:07 schreef Samuel24 het volgende:
Waar is TS eigenlijk gebleven? Of heeft hij alweer de benen genomen? :')
Kon de waarheid waarschijnlijk niet aan en gaat weer in zij eigen schulp kruipen. Ziet er niet naar uit dat hij hiervan leert. Blijkt volgens mij niet zijn eerste frustratie-post te zijn.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:24:49 #62
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184835319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:21 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Kon de waarheid waarschijnlijk niet aan en gaat weer in zij eigen schulp kruipen. Ziet er niet naar uit dat hij hiervan leert. Blijkt volgens mij niet zijn eerste frustratie-post te zijn.
Nee klopt. Hij heeft al veel meer van dit soort topics geopend. Ben onderhand de tel kwijtgeraakt. :')
Ik hoop toch maar even dat TS nou eindelijk eens wat gaat doen met deze tips hoor.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184835388
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:24 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Nee klopt. Hij heeft al veel meer van dit soort topics geopend. Ben onderhand de tel kwijtgeraakt. :')
Ik hoop toch maar even dat TS nou eindelijk eens wat gaat doen met deze tips hoor.
Klopt. Vraag me af of we dan nog steeds zoveel moeite moeten doen als hij er toch niets mee doet. Maar goed, we helpen TS er niet bij, maar misschien wel anderen die meelezen maar niets posten.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:30:22 #64
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184835406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:29 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Klopt. Vraag me af of we dan nog steeds zoveel moeite moeten doen als hij er toch niets mee doet. Maar goed, we helpen TS er niet bij, maar misschien wel anderen die meelezen maar niets posten.
Ja dat is waar inderdaad. Dat heb jij goed gezien.
Maar niet heus.....Daaaag.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 14:42:16 #65
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_184835590
Nooit contact gehad maar je ziet er wel leuk uit, bent knap, word met je geflirt, je vind jezelf ook knap etc. etc.

Snap je niet dat dat allemaal potentiele kansen zijn? dat je daar iets mee had moeten doen toen? ipv afwachten tot dat een fotomodel aan je deur komt om met haar te trouwen?

Wat is er toch met al die 'mannen'? flirten wel, zien er goed uit, zijn vlot, hebben een goeie baan en vrienden etc. maar verwachten dan dat een vrouw al het werk doet ofzo? neem eens een risico joh :')

EDIT: Oh TS is alweer gevlogen ;(


quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:06 schreef Stephanie24 het volgende:
benader je zelf dan geen vrouwen? Ik -als vrouw- wil dat een man met mij contact opneemt. Als ik leuk heb staan praten met iemand dan ga ik niet zelf contact zoeken, dat moet hij doen. Misschien moet je zelf wat meer initiatief nemen.
Ughhh :')

[ Bericht 43% gewijzigd door 2NutZ op 05-02-2019 14:53:03 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_184835630
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:15 schreef Salina het volgende:

[..]

Zoals je het nu allemaal beschrijft, kan ik je nog wel gelijk geven.

Het voelt echter alsof er "meerdere" oorzaken cq problemen zijn:

negatief zelfbeeld / niet wetende te flirten / gesloten houding -> zorgt voor gebrek aan interactie met vrouwen -> zorgt weer voor (versterking van) negatief zelfbeeld etcetera.

Een soort sneeuwbal/rollercoastereffect als het ware.

Lees maar terug, dit beschrijf ik ook. Het is een vicieuze cirkel ;)

Maar mijn redenatie is: het begint allemaal met je zelfbeeld. De rest (faalangst, gesloten houding, etc) is een gevolg daarop dat het negatieve zelfbeeld ook nog eens versterkt. Het wordt dan steeds erger. Je kan daaruit komen door de focus te leggen op hoe JIJ jezelf ziet, in plaats van het te laten afhangen van hoe ANDEREN je zien.

Als jij zelf denkt dat je de shit bent en dat vrouwen aan jouw standaarden moeten voldoen, weet je ineens heel goed hoe je moet flirten hoor. Dan heb je ook geen faalangst en gesloten houding meer. Immers, jij vindt jezelf awesome, en als een ander dat niet vindt is het pech voor hem. Maar het verandert nooit jouw EIGEN gedachtes over jezelf ;)

Dit is ook het probleem met vrijwel alle mannen die hier posten bij wie het niet lekker gaat met vrouwen:

Ze waarderen een chick meer dan dat ze zichzelf waarderen.
pi_184835942
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 14:45 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Ze waarderen een chick meer dan dat ze zichzelf waarderen.
Sterker nog. Ze plaatsen ze op een soort podium, alsof het een soort mythische wezens zijn.

Tja, dan gaat het nooit lukken nee. Vrouwen willen over het algemeen iemand tegen wie ZIJ op kunnen kijken, niet andersom.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_184836665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 15:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Sterker nog. Ze plaatsen ze op een soort podium, alsof het een soort mythische wezens zijn.

Tja, dan gaat het nooit lukken nee. Vrouwen willen over het algemeen iemand tegen wie ZIJ op kunnen kijken, niet andersom.
Ik denk nog niet eens opkijken. Meer een man die zichzelf respecteert, zodat zij dit ook kunnen doen.
pi_184837665
Ik wil gewoon een gelijkwaardige partner.
pi_184839729
Herken je überhaupt de signalen van vrouwen wel?

Ik bedoel, er zijn maar weinig vrouwen die het er zo dik bovenop leggen dat ze gewoon tegen je zeggen: jou wil ik (out of the blue dan)

Zelf had ik in het verleden ook wel eens baalperiodes, maar als ik beter ging nadenken, merkte ik dat best wel wat dames op de één of andere manier wel een teken hadden gegeven.

Sterker nog : als ik nu mijn facebook- vriendelijst door scroll, heeft zo'n 70% van mijn vrouwelijke vrienden wel eens een hint gegeven, achteraf gezien. Echter heb ik hier zélf nooit iets mee gedaan, omdat ik zodanig passief van aard ben dat een hint onvoldoende is. Het moet bijna recht in mijn gezicht geschreeuwd worden, wil ik het concreet / veilig genoeg vinden om er echt mee aan de slag te gaan :)
pi_184840070
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 18:46 schreef TATW het volgende:
Herken je überhaupt de signalen van vrouwen wel?

Ik bedoel, er zijn maar weinig vrouwen die het er zo dik bovenop leggen dat ze gewoon tegen je zeggen: jou wil ik (out of the blue dan)

Zelf had ik in het verleden ook wel eens baalperiodes, maar als ik beter ging nadenken, merkte ik dat best wel wat dames op de één of andere manier wel een teken hadden gegeven.

Sterker nog : *als ik nu mijn facebook- vriendelijst door scroll, heeft zo'n 70% van mijn vrouwelijke vrienden wel eens een hint gegeven, achteraf gezien.* Echter heb ik hier zélf nooit iets mee gedaan, omdat ik zodanig passief van aard ben dat een hint onvoldoende is. Het moet bijna recht in mijn gezicht geschreeuwd worden, wil ik het concreet / veilig genoeg vinden om er echt mee aan de slag te gaan :)
Weird flex, but okay :o

Het is ook een kwestie van je comfortzone verbreden. Zodra je merkt dat een afwijzing (of lichter gezegd, een wat mindere reactie) uiteindelijk niet zo veel uitmaakt sta je ook veel meer open voor dat soorts hints en durf je er sneller op in te gaan.
pi_184840599
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 19:01 schreef needlesslylargerod het volgende:

[..]

Weird flex, but okay :o

Het is ook een kwestie van je comfortzone verbreden. Zodra je merkt dat een afwijzing (of lichter gezegd, een wat mindere reactie) uiteindelijk niet zo veel uitmaakt sta je ook veel meer open voor dat soorts hints en durf je er sneller op in te gaan.
Het is misschien minder een flex als ik erbij vermeld dat ik relatief t.o.v. mannen helemaal niet zo veel vrouwelijke fb vrienden heb maargoed.

Wat ik bedoel te zeggen is dat het (ook) een kwestie van perceptie is. TS zegt : ik heb nooit contact met vrouwen. Maar wie weet is hij wel zo enorm afstandelijk / gesloten dat die gast totaal niet bereikbaar is.

Dit zeg ik omdat ik zelf ook ooit zo'n (onzekere) periode heb gehad. Etentje met oud collega's, vrouwelijke oud collega kijkt me mega diep in de ogen bij gedag zeggen, ik ga buiten roken zij zegt ''ik ga mee roken'', terwijl ze voorheen nooit rookte. Dat zijn (kleine) hints. Als je die niet oppakt en een beetje (uit zelfbescherming) de toffe onbereikbare dude uit blijft hangen die pretendeert het wel fijn te vinden als single maar stiekem durf je je gewoon niet kwetsbaar op te stellen en ben je panisch om een blauwtje te lopen, dan kun je het wel schudden. Hoe veel vrouwen gaan nou uit het niets op een vent afstappen en zeggen : met jou wil ik een relatie?

Is mij zelf letterlijk één keer in mijn leven gebeurd, dat een meid waarmee ik bij de supermarkt werkte mijn nummer had geregeld en mij letterlijk uit de comfort zone trok : Zij : kom je naar kroeg X vanavond? Ik : nah, weinig zin. Zij ; ah kom gewoon. Ik : moet nog even kijken. Zij : maar ik wil dat je komt en ben benieuwd hoe je zoent.

Pas na die laatste opmerking, had ik voldoende comfort om terug te flirten, want ik wist dat de buit al binnen was en ik niet op mijn bek zou gaan. Maar hoe veel vrouwen gaan nou zo ver, als ze de man in kwestie nooit flirterig hebben benaderd? En al helemaal als de man in kwestie een emotioneel afstandelijke bakvis is. De meesten stoppen al als jij ''weinig zin'' antwoordt op haar vraag of je naar plaats X komt. Als TS telkens bij die horde al strandt, is het toch logisch dat het nooit verder gaat.
pi_184847937
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 12:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat kan zo zijn, maar de ts schrijft dat er wel met hem geflirt wordt.
Dan wordt er dus wel degelijk initatief genomen, hij gaat daar niet op in en dus loopt het op niets uit.

Zijn probleem is dus niet dat vrouwen geen initatief nemen, maar dat ze het eerst helemaal uit moeten spellen voor hem voordat hij er wat mee doet.
Dat gaat niet gebeuren. Als hij niet meegaat in die wisselwerking zal de vrouw (vrijwel altijd) dat opvatten als geen interesse en stoppen met contact zoeken.

Andersom geld precies hetzelfde. Als een man met me flirt en ik reageer daar amper op zal hij in de meeste gevallen ermee ophouden. Als ik niet meega in dat spel houdt het snel op.
Er zijn wel figuren met een dikke plaat voor hun kop, maar daar wordt je meestal niet vrolijk van.

En dat is waarschijnlijk precies wat zijn vrienden anders doen, die gaan wel in op die flirt. En openen daarmee de deur naar (romantisch) contact.
Met initiatief bedoelde ik echt de eerste persoon die de stap neemt om privecontact te hebben. Dus; vragen om een nummer, berichtje op FB sturen, vragen om een date, noem maar op.

Vrouwen kunnen flirten idd, maar verder moet hij de tweede stap zetten. En zo uit de OP lijkt het alsof TS wacht totdat die vrouwen hem mee op date gaan vragen, of hem een berichtje sturen, maar dat gaat denk ik niet zo snel gebeuren. Als man moet je wel de leiding nemen in het contact, nadat de vrouw heeft laten zien wel geïnteresseerd te zijn door bijvoorbeeld te flirten. TS laat al het initiatief van de vrouwen afhangen.
pi_184851057
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 01:27 schreef Stephanie24 het volgende:

[..]

Met initiatief bedoelde ik echt de eerste persoon die de stap neemt om privecontact te hebben. Dus; vragen om een nummer, berichtje op FB sturen, vragen om een date, noem maar op.

Vrouwen kunnen flirten idd, maar verder moet hij de tweede stap zetten. En zo uit de OP lijkt het alsof TS wacht totdat die vrouwen hem mee op date gaan vragen, of hem een berichtje sturen, maar dat gaat denk ik niet zo snel gebeuren. Als man moet je wel de leiding nemen in het contact, nadat de vrouw heeft laten zien wel geïnteresseerd te zijn door bijvoorbeeld te flirten. TS laat al het initiatief van de vrouwen afhangen.
Als je verleidelijk genoeg bent komen de vrouwen ook wel op jou af.

Vaak genoeg mee gemaakt :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184851137
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je verleidelijk genoeg bent komen de vrouwen ook wel op jou af.

Vaak genoeg mee gemaakt :)
Zo verleidelijk hoef je dus ook weer niet te zijn.
pi_184851166
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 10:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo verleidelijk hoef je dus ook weer niet te zijn.
Hoe bedoel je? Ik zie er gewoon normaal uit, maar een paar keer mee gemaakt dat vrouwen op mij afstappen. Zeker als je iets opvallends aan hebt, maar ook eens later aangesproken dat ze mij herkende van een concert..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_184851687
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 februari 2019 16:55 schreef ChristmasRoses het volgende:
Ik wil gewoon een gelijkwaardige partner.
Fair enough, maar je wilt ZEKER geen man die 'minderwaardig' is, is het niet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_186243221
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 23:25 schreef Micson het volgende:
Ik word een beetje moe van steeds datzelfde toontje in topics als dit: 'ik krijg geen aandacht van vrouwen maar iedereen zegt dat ik er heel goed uitzie en dat vind ik zelf ook blabla. '

1. Wat jij over jezelf denkt, is niet relevant want als er iemand een verwrongen beeld over jou heeft ben je het zelf.
2. Wat anderen van jou vinden is nauwelijks relevanter - althans niet dat deel wat jij hoort. Niemand zegt tegen iemand dat diegene lelijk is. Dat is sociaal ongeaccepteerd.

Je bent niet zo knap als je jezelf wijsmaakt. Anders had je dit probleem niet. Verder geen probleem trouwens, er zijn er zovelen niet zo knap, maar ik denk dat het niet helpt om jezelf allerlei verhalen wijsmaakt om je
zelfbeeld kunstmatig hoog te houden.
Dat is het gevolg wanneer vrijwel iedereen zegt dat je positief moet denken en jezelf moet accepteren en dat soort onzinnigheid meer. Maar ts zijn houding was dus ook weer niet de bedoeling? Dat is dan verwarrend.
pi_186243401
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 11:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Fair enough, maar je wilt ZEKER geen man die 'minderwaardig' is, is het niet?
En dat mag niet want anders is het zielig of oneerlijk ofzo? :')
pi_186246133
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:28 schreef MrAero het volgende:
Tinder al geprobeerd?
pi_186249918
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:29 schreef Myrr het volgende:

[..]

En dat mag niet want anders is het zielig of oneerlijk ofzo? :')
Vrouwen willen nu eenmaal omhoog trouwen!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_186250735
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 13:12 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vrouwen willen nu eenmaal omhoog trouwen!
Helemaal niet generaliserend dit.
pi_186250777
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2019 14:03 schreef Myrr het volgende:

[..]

Helemaal niet generaliserend dit.
Whahaha. Geef het nou maar toe.

Leer mij die wijven kennen _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_186250817
Ga naar de hoeren
pi_186250819
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:06 schreef Stephanie24 het volgende:
benader je zelf dan geen vrouwen? Ik -als vrouw- wil dat een man met mij contact opneemt. Als ik leuk heb staan praten met iemand dan ga ik niet zelf contact zoeken, dat moet hij doen. Misschien moet je zelf wat meer initiatief nemen.
Weak
pi_186250888
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 23:29 schreef Myrr het volgende:

[..]

En dat mag niet want anders is het zielig of oneerlijk ofzo? :')
Ja :)
pi_186251628
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 april 2019 14:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Whahaha. Geef het nou maar toe.

Leer mij die wijven kennen _O-
MAnnEn wiLLeN alLeEn mAaR eEn lEkKer wiJF.

Ongeacht dat ze zelf tering lelijk zijn, natuurlijk. Mannen willen evengoed omhoog daten wat dat betreft. Volgens jouw overtuiging dan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2019 15:05:23 ]
pi_186791748
Wees assertief en stap eens op leuke vrouwen af. Niet geschoten is altijd mis!
pi_186811788
Ik heb dit ook -O-

Al zeker een jaar of vijf. Nooit ben ik bijvoorbeeld op een 'flirt' manier aan het whatsappen met een vrouw, of heb ik een date. Rond mijn 19-23e heel veel gedate, one night stands gehad. Daarna woonde ik niet meer in mijn studentenstad, is het ingekakt en nooit meer actief geworden :{

Heb nu wel al héél lang via whatsapp app-contact met een of ander borderline milfje van 48, maargoed dat is (voor mij) natuurlijk geen leuke, jonge meid meid met wie ik daadwerkelijk wil daten/iets mee wil opbouwen.

Op de een of andere manier word ik tegenwoordig nerveus van leuke meiden. Heb dan meteen een hoog verwachtingspatroon van de ander, van mijzelf. Daardoor word ik me veel te bewust van mijn eigen handelen, wat het contact natuurlijj niet ten goede komt.
pi_186811895
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 19:49 schreef Damn_Daniel het volgende:
Wees assertief en stap eens op leuke vrouwen af. Niet geschoten is altijd mis!
Dat is wel heel erg makkelijk gezegd.
  maandag 13 mei 2019 @ 19:24:48 #91
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_186813316
ach het is ook niet makkelijk om in deze tijd naar een vrouw toe te stappen , ik had vroeger ook totaal geen moeite er mee , maar de laatste jaren is het gewoon een ramp , ze lijken wel of een man niets meer goed kan doen en zijn alleen maar bezig met whatappen of facebooken terwijl ik dit juist wil vermeiden en persoonlijk contact wil hebben

maar het is helaas de maatschappij
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:42:38 #92
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186826284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:36 schreef LlucMajor het volgende:

[..]

Ja best veel. Dat is ook waar voor mij een beetje een twijfelpunt ligt. De positie die ik bijvoorbeeld onder vrienden inneem is een beetje de relaxte, vriendelijke gast die je overal goed bij kunt hebben. Vrienden zijn mijn hele leven lang eigenlijk ook al op mij af komen waaien, heb daar nooit echt naar hoeven zoeken o.i.d.

Vandaar dat ik het soms best vreemd vind dat dit met vrouwen anders is. Niet dat ik verwacht dat een relatie/vrouw/seks mij komt aanwaaien, ben wat dat betreft best conservatief en neem ook zelf graag het initiatief op dat punt. Maar als je het hebt over de fase daarvoor, zie ik bij. kennissen/collega's,vrienden wel dingen gebeuren die ik zelf dus echt nooit heb. Ja misschien 10 jaar geleden één keer gebeurd ofzo.
Ditch al je male friends en maak female friends.
pi_186826539
quote:
13s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 23:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

"Jouw tijd komt nog wel"
Dat klinkt bekend :P Inmiddels bijna 42 en wacht nog steeds op 'mijn tijd' :(
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:50:46 #94
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_186827843
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:54 schreef Sicstus het volgende:
en wacht nog steeds
Daar gaat het fout he.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_186828234
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:24 schreef RAVW het volgende:
ach het is ook niet makkelijk om in deze tijd naar een vrouw toe te stappen , ik had vroeger ook totaal geen moeite er mee , maar de laatste jaren is het gewoon een ramp , ze lijken wel of een man niets meer goed kan doen en zijn alleen maar bezig met whatappen of facebooken terwijl ik dit juist wil vermeiden en persoonlijk contact wil hebben

maar het is helaas de maatschappij
Lang niet alle vrouwen zijn zo, gelukkig.

Maar het valt me wel op, zodra vrouwen zélf enigszins hoog opgeleid zijn (hbo + ), in een beetje stad in de randstad wonen (Utrecht, Amsterdam), dat ze echt enorm hoge eisen hebben.

Twee vrouwelijke collega's van mij ook, zijn echt mooie dames om te zien. Lopen inmiddels behoorlijk tegen het einde van hun twintiger jaren. Ik zie continue dat ze elkaar taggen onder van die ''rumag'' quotes op facebook zoals ''iedereen heeft al een gezin en wij drinken wijn'', ze lopen samen elk techno/foodtruck/whathever festival af dat er wordt gehouden in de zomer, maar op de één of andere manier blijven ze toch maar vrijgezel.

Dat hebben dat soort chicks echt aan zichzelf te wijten, want de eisen die ze stellen zijn zo bizar hoog. Laatst waren we nog met een groepje collega's uit eten, zei één van hen letterlijk iets wat erop neer kwam dat de mannen die op dat moment in het gezelschap zaten, bij haar echt enorm in de friendszone zaten. Terwijl ik dacht : volgens mij lopen hier genoeg normale, sociale, aantrekkelijke en intelligente mannen die echt wel op jouw ''niveau'' zitten, maar in jouw ogen is dat dus allemaal géén relatie materiaal. Wat hoop je dan wél te vinden? Een filmster uit hollywood ofzo.
pi_186828449
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:11 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

Lang niet alle vrouwen zijn zo, gelukkig.

Maar het valt me wel op, zodra vrouwen zélf enigszins hoog opgeleid zijn (hbo + ), in een beetje stad in de randstad wonen (Utrecht, Amsterdam), dat ze echt enorm hoge eisen hebben.

Twee vrouwelijke collega's van mij ook, zijn echt mooie dames om te zien. Lopen inmiddels behoorlijk tegen het einde van hun twintiger jaren. Ik zie continue dat ze elkaar taggen onder van die ''rumag'' quotes op facebook zoals ''iedereen heeft al een gezin en wij drinken wijn'', ze lopen samen elk techno/foodtruck/whathever festival af dat er wordt gehouden in de zomer, maar op de één of andere manier blijven ze toch maar vrijgezel.

Dat hebben dat soort chicks echt aan zichzelf te wijten, want de eisen die ze stellen zijn zo bizar hoog. Laatst waren we nog met een groepje collega's uit eten, zei één van hen letterlijk iets wat erop neer kwam dat de mannen die op dat moment in het gezelschap zaten, bij haar echt enorm in de friendszone zaten. Terwijl ik dacht : volgens mij lopen hier genoeg normale, sociale, aantrekkelijke en intelligente mannen die echt wel op jouw ''niveau'' zitten, maar in jouw ogen is dat dus allemaal géén relatie materiaal. Wat hoop je dan wél te vinden? Een filmster uit hollywood ofzo.
Als de mannen in kwestie zelf niet flirten is het ook niet gek dat ze bij haar in de 'friendzone' zitten toch? Of verwacht je dat ze bij elke man die enigszins aantrekkelijk is in katzwijm vallen?

Door smooth te zijn kan je best wel dames fixen die 'out of your league' zijn, maar klagen over zo'n opmerking tijdens een vriendschappelijk diner is dan weer het andere uiterste.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:32:08 #97
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_186828534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:11 schreef Autoscooter het volgende:

[..]

Lang niet alle vrouwen zijn zo, gelukkig.

Maar het valt me wel op, zodra vrouwen zélf enigszins hoog opgeleid zijn (hbo + ), in een beetje stad in de randstad wonen (Utrecht, Amsterdam), dat ze echt enorm hoge eisen hebben.

Twee vrouwelijke collega's van mij ook, zijn echt mooie dames om te zien. Lopen inmiddels behoorlijk tegen het einde van hun twintiger jaren. Ik zie continue dat ze elkaar taggen onder van die ''rumag'' quotes op facebook zoals ''iedereen heeft al een gezin en wij drinken wijn'', ze lopen samen elk techno/foodtruck/whathever festival af dat er wordt gehouden in de zomer, maar op de één of andere manier blijven ze toch maar vrijgezel.

Dat hebben dat soort chicks echt aan zichzelf te wijten, want de eisen die ze stellen zijn zo bizar hoog. Laatst waren we nog met een groepje collega's uit eten, zei één van hen letterlijk iets wat erop neer kwam dat de mannen die op dat moment in het gezelschap zaten, bij haar echt enorm in de friendszone zaten. Terwijl ik dacht : volgens mij lopen hier genoeg normale, sociale, aantrekkelijke en intelligente mannen die echt wel op jouw ''niveau'' zitten, maar in jouw ogen is dat dus allemaal géén relatie materiaal. Wat hoop je dan wél te vinden? Een filmster uit hollywood ofzo.
Lekker met de meiden een wijntje en high tea op een terrasje, hihi. Ken er genoeg. :') Verder ook geen inhoud naast de festivals die ze willen bezoeken.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:33:29 #98
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_186828549
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Als de mannen in kwestie zelf niet flirten is het ook niet gek dat ze bij haar in de 'friendzone' zitten toch? Of verwacht je dat ze bij elke man die enigszins aantrekkelijk is in katzwijm vallen?

Door smooth te zijn kan je best wel dames fixen die 'out of your league' zijn, maar klagen over zo'n opmerking tijdens een vriendschappelijk diner is dan weer het andere uiterste.
Ik heb die mindset van out of your league verbannen. Ik geloof daar echt niet meer in. En wanneer je dat gelooft, straal je ook een vorm van nederigheid uit. Zeer onaantrekkelijk. No girl is too fine. _O_
pi_186828566
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:33 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb die mindset van out of your league verbannen. Ik geloof daar echt niet meer in. En wanneer je dat gelooft, straal je ook een vorm van nederigheid uit. Zeer onaantrekkelijk. No girl is too fine. _O_
Daarom tussen aanhalingstekens, mijn punt was inderdaad dat een echt knappe vrouw ook voor de gemiddelde man bereikbaar is als je maar gewoon smooth bent.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 12:35:52 #100
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_186828589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 12:34 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daarom tussen aanhalingstekens, mijn punt was inderdaad dat een echt knappe vrouw ook voor de gemiddelde man bereikbaar is als je maar gewoon smooth bent.
Of GHB op zak hebt.

Inkoppertje. :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')