abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:31:23 #1
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184773831
Ok, dit is gewoon even een gedachte spelletje. Niets serieus te vinden hier maar denk even mee:

Tijdens een opleiding raak je in gesprek met een meid. Die meid is je al eerder opgevallen en was nieuwsgierig naar haar. Na een paar gesprekken kom je erachter dat je diegene toch wel erg leuk vind maar door 'bepaalde omstandigheden' (bijvoorbeeld niet weten hoe of zoiets) laat je het niet merken. Tussen mond en lippen door tussendoor toch een beetje proberen uit te vogelen wat ze nu over jou denkt. Je komt er nooit echt achter of ze nu wat meer voor jou betekende dan een bekende. Hints hier en daar laten je denken van wel maar nog te weinig om er zeker van te zijn en niet als een rare over te komen.
Door andere omstandigheden redt je de opleiding niet en ben je bang dat je die ene meid niet meer zal spreken. Door lichte paniek heb je het idee dat je hele verkeerde dingen hebt gezegd en het contact is verbroken.

Omdat je toch sterke gevoelens voor haar hebt gehad heb je er altijd spijt van gehad dat je het zo hebt afgesloten. Na een paar jaar nu je leven weer op orde is besluit je toch maar een bericht te sturen om het voor jezelf af te sluiten. Je verwacht de reguliere antwoorden van "ja gaat goed" met eventueel de "woon nu samen met vriend" of de "wtf hoe heb je na al die tijd nog steeds mijn contact gegevens" tot helemaal geen antwoord. Allen van deze antwoorden en variaties er op zijn prima om het voor je af te sluiten.

Echter krijg je nu het onverwachte antwoord dat zij erg blij is dat je contact met haar hebt opgenomen en dat zij haar excuses moet aanbieden aan jou. Je dacht altijd dat jij iets verkeerd had gedaan namelijk. Na een lange tijd communiceren en bijpraten komen die oude gevoelens weer terug. Alleen deze keer besluit je het concreter te maken en gewoon te vermelden wat je toen over haar dacht en of het hetzelfde terug was. En of ze het nu nog zou willen proberen of iets. Of als het niet zo is alsnog af te sluiten maar dan ook het contact te verbreken aangezien je niet zomaar vrienden kan zijn voor wie je zoveel voelt. Door haar omstandigheden lukt het ook niet om op korte termijn iets in het echt af te spreken.
Voor zover je hebt kunnen ontdekken uit de gesprekken is ze immers nog steeds single.
De communicatie word toch wel iets minder met ter tijd en je hebt nog steeds geen hints gegeven naar haar dat je haar interessant vond/vind.

Wanneer stuur je de uiteindelijke conclusie en hoe stel je dat bericht op? Kort of iets langer met iets meer uitleg? Of iets anders? Ga je nog langer wachten of hak je nu gewoon de knoop door?

Gewoon een gedachte spelletje, hiervan is niets op de waarheid gebaseerd!
pi_184773951
Hoe oud is ze?(en jij)
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:40:04 #3
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184774016
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:36 schreef loni55 het volgende:
Hoe oud is ze?(en jij)
Ikzelf 30 en als ik het goed heb is zij 26 of 27.
In dit gedachtespel natuurlijk!
pi_184774040
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:40 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Ikzelf 30 en als ik het goed heb is zij 26 of 27.
In dit gedachtespel natuurlijk!
Je werkt studeert? En zij?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:42:15 #5
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184774078
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:40 schreef loni55 het volgende:

[..]

Je werkt studeert? En zij?
Normaal werk ik alleen nu zit ik even zonder. Dat is zo weer opgelost.
Zij werkt en heeft laatst een vast contract gekregen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:44:03 #6
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184774125
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:36 schreef loni55 het volgende:
Hoe oud is ze?(en jij)
Even nog hierop terugkomend: zomaar haar leeftijd opnieuw vragen is toch wel een beetje raar, toch? Het kan zomaar zijn namelijk dat zij toch een iets andere leeftijd heeft dan dat ik dacht maar dan zal ik er niet heel erg naast zitten.
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 15:52:01 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184774342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:44 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Even nog hierop terugkomend: zomaar haar leeftijd opnieuw vragen is toch wel een beetje raar, toch? Het kan zomaar zijn namelijk dat zij toch een iets andere leeftijd heeft dan dat ik dacht maar dan zal ik er niet heel erg naast zitten.
Aangezien dit gewoon een gedachtenspelletje is kan ze toch elke leeftijd zijn die jij wil? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 2 februari 2019 @ 15:54:53 #8
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184774419
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Aangezien dit gewoon een gedachtenspelletje is kan ze toch elke leeftijd zijn die jij wil? :P
Zeker zeker, alleen voor deze oefening gaan we er van uit dat zij dus minder dan 4 jaar jonger is dan jezelf.
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 15:56:36 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184774458
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:54 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Zeker zeker, alleen voor deze oefening gaan we er van uit dat zij dus minder dan 4 jaar jonger is dan jezelf.
Wat maakt het dan uit of je er een beetje naast zit met wat jij dénkt dat haar leeftijd is..?
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:04:24 #10
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184774640
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat maakt het dan uit of je er een beetje naast zit met wat jij dénkt dat haar leeftijd is..?
Was meer voor loni55. Misschien dat het relevant was op het antwoord dus probeerde het zo duidelijk mogelijk te maken.

Maargoed, wat zou jij doen in het bovenstaande geval in de OP?
pi_184774650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat maakt het dan uit of je er een beetje naast zit met wat jij dénkt dat haar leeftijd is..?
Omdat het gedachtenspel deel onzin is.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:06:37 #12
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184774683
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:04 schreef loni55 het volgende:

[..]

Omdat het gedachtenspel deel onzin is.
Tja... misschien heb je daarin gelijk? :@
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 16:09:12 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_184774736
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:04 schreef loni55 het volgende:

[..]

Omdat het gedachtenspel deel onzin is.
I know ;)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_184775077
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:31 schreef DatDitKanJoh het volgende:

Wanneer stuur je de uiteindelijke conclusie en hoe stel je dat bericht op? Kort of iets langer met iets meer uitleg? Of iets anders? Ga je nog langer wachten of hak je nu gewoon de knoop door?
Wat is het hele doel van een 'conclusie' sturen?
pi_184775115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:06 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Tja... misschien heb je daarin gelijk? :@
Yep.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:25:37 #16
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184775120
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:23 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Wat is het hele doel van een 'conclusie' sturen?
Uit de onzekerheid komen wat zij nu voor je betekende aangezien zij ook niet super spraakzaam op dit gebied leek.
Daaruit kan je beslissen om dan gewoon contact te verbreken en verder te gaan of kijken of je nog wat met de meid in kwestie nog wat kan proberen.

Met beide richtingen ga je in ieder geval verder.
pi_184775166
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:31 schreef DatDitKanJoh het volgende:
Gewoon een gedachte spelletje, hiervan is niets op de waarheid gebaseerd!
:')
pi_184775430
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:25 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Uit de onzekerheid komen wat zij nu voor je betekende aangezien zij ook niet super spraakzaam op dit gebied leek.
Daaruit kan je beslissen om dan gewoon contact te verbreken en verder te gaan of kijken of je nog wat met de meid in kwestie nog wat kan proberen.

Met beide richtingen ga je in ieder geval verder.
Je kunt beter uit je eigen onzekerheid komen (in dit gedachte spelletje dan ;) ).

Al die onzin om 'duidelijkheid' en 'conclusies' komt voort uit het feit dat je zelf niet kan dealen met je eigen gevoelens. Je zoekt extern naar oplossingen maar de 'conclusie' zit in jezelf.

Je hebt twee opties, moeilijker is het echt niet:

1. Vraag haar uit, dan krijg je je antwoord wat ze van je vindt
2. Als dat niet kan vanwege afstand o.i.d, stop met praten en investeer je tijd in dingen die wel iets opleveren.

Elke andere actie dan hierboven is tijdverspilling en brengt je nergens.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:57:01 #19
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184775585
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:46 schreef DaggerOne het volgende:

[..]

Je kunt beter uit je eigen onzekerheid komen (in dit gedachte spelletje dan ;) ).

Al die onzin om 'duidelijkheid' en 'conclusies' komt voort uit het feit dat je zelf niet kan dealen met je eigen gevoelens. Je zoekt extern naar oplossingen maar de 'conclusie' zit in jezelf.

Je hebt twee opties, moeilijker is het echt niet:

1. Vraag haar uit, dan krijg je je antwoord wat ze van je vindt
2. Als dat niet kan vanwege afstand o.i.d, stop met praten en investeer je tijd in dingen die wel iets opleveren.

Elke andere actie dan hierboven is tijdverspilling en brengt je nergens.
Gevoelens zijn kut. Heb je niets aan.

Dus dan simpelweg van simpele gesprekken wat we nu hier en daar hebben even een berichtje erdoorheen knallen van: "Hé, even tussendoor. Eigenlijk vind ik je wel meer dan aardig. Zullen we toch maar even wat afspreken om te kijken of het wederzijds is?"
Klinkt iets té simpel naar mijn mening maar misschien denk ik wel te ingewikkeld.

Je hebt gelijk: ik zoek de conclusie extern want ik moet simpelweg gewoon weten wat zij over mij denkt/dacht. Dan kan ik met/zonder haar verder en klaar.
Ik heb alleen het idee dat als ik het zomaar vanuit het niets erdoorheen jaag het nogal afschrikt. Of heb ik dat mis en is dat zoals het is? (weer te ingewikkeld denken dan dus)
pi_184776504
In dit ficieve spelletje zou ik de TS een boek aanraden: 'Het plan van je verlangen' van Daniëlle Laporte.
pi_184776701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:57 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Gevoelens zijn kut. Heb je niets aan.

Dus dan simpelweg van simpele gesprekken wat we nu hier en daar hebben even een berichtje erdoorheen knallen van: "Hé, even tussendoor. Eigenlijk vind ik je wel meer dan aardig. Zullen we toch maar even wat afspreken om te kijken of het wederzijds is?"
Klinkt iets té simpel naar mijn mening maar misschien denk ik wel te ingewikkeld.

Je hebt gelijk: ik zoek de conclusie extern want ik moet simpelweg gewoon weten wat zij over mij denkt/dacht. Dan kan ik met/zonder haar verder en klaar.
Ik heb alleen het idee dat als ik het zomaar vanuit het niets erdoorheen jaag het nogal afschrikt. Of heb ik dat mis en is dat zoals het is? (weer te ingewikkeld denken dan dus)
Waarom in godsnaam zoveel dingen benoemen als je haar uit wil vragen. Je hoeft helemaal niet te zeggen dat je haar meer dan aardig vindt en dat je wil kijken of het wederzijds is, dit zeg je impliciet al door haar mee uit te vragen. Laat je acties spreken.

Wissel een paar berichten uit, flirt en plaag haar een beetje met iets wat ze zegt, en zeg daarna iets van 'laten we een keer wat gaan drinken, ik ken een hele chille bar'. Dan is het niet uit het niets maar bouw je het op. Als zij volmondig ja zegt ga je met haar uit, bij een nee of twijfel zeg je dat het geen probleem is en verbreek je het contact. Dan heb je je duidelijkheid toch?

Zo moeilijk is het dus niet, maar jij maakt het jezelf echt lastig.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 18:09:55 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184776777
Snap het niet helemaal. Je zegt toch dat je al hebt laten vallen dat je haar leuk vond/vind? Zij had vervolgens niet echt tijd af te spreken. Maar wat zei ze toen jij benoemde haar leuk te vonden? Ik snap niet zo goed waarom je het nog een keer moet laten vallen, je spreekt jezelf wat tegen, of ik snap je verkeerd.

Verder schrijf je echt verwarrend, schrijf gewoon wat je bedoeld.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:43:12 #23
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_184778415
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Snap het niet helemaal. Je zegt toch dat je al hebt laten vallen dat je haar leuk vond/vind? Zij had vervolgens niet echt tijd af te spreken. Maar wat zei ze toen jij benoemde haar leuk te vonden? Ik snap niet zo goed waarom je het nog een keer moet laten vallen, je spreekt jezelf wat tegen, of ik snap je verkeerd.

Verder schrijf je echt verwarrend, schrijf gewoon wat je bedoeld.
Ja, ik draai er nogal omheen ja. Probleem wat ik vaker heb in dit soort zaken.
In het iets duidelijker:

Meisje ontmoet tijdens opleiding wie ik uiteindelijk leuk vond maar ik weet niet van zij van mij vond. Nooit echt gevraagd of over gehad, want te weinig cojones. Door omstandigheden moest ik vroegtijdig stoppen met opleiding en heb ik naar mijn idee door een lompe manier het contact verbroken.

Paar jaar later, nu alles wat beter gaat, stuur ik een bericht met daarin mijn excuses voor het geval ik haar heb beledigd of wat dan ook. Zat nooit lekker en ik wilde dat hoofdstuk eindelijk afsluiten Ik krijg niet lang daarna een bericht terug met daarin dat zij haar excuses moet aanbieden en dat zij blij is dat ik contact met haar heb opgenomen. Na een tijd heen en weer te hebben berichtt zijn die gevoelens over haar weer terug.

Nu zijn we een paar weken verder en ik weet nog steeds niet wat zij van mij vind/vond. Door haar privé situatie wilt ze niet zo maar afspreken (ingewikkeld en normaal moeite niet waard maar na enigzins uitleg snap ik haar situatie nu wel). Nu heb ik altijd al een sterk vermoeden gehad dat dit soort zaken haar ook niet makkelijk afgaan maar ik denk dat als zij mij ook wat vond/vind wel wat wil afspreken. Voor zover ik weet weet zij niet dat ik zo een interesse in haar heb. Maarja, dat weet ik niet.

Dus: ik zal dan eerst via bericht moeten laten weten wat ik echt van haar vind alvorens ik stop of door met haar kan proberen te gaan. Ze zou niet zomaar zeggen erg blij te zijn dat ik haar berichtt, toch? Als zij nou zegt dat zij mij niet zo leuk vond dan maak ik ook gewoon een eind eraan.

Alleen wat DaggerOne al zei: ik maak het mijzelf zo verrekte ingewikkeld als ik iemand leuk vind dat ik niet meer weet wat, wanneer en hoe ik dit moet laten merken.

Bericht sturen is nu duidelijk maar (ingewikkeld) doe ik het in het kort? Lang verhaaltje? Nu (dus na twee weken)? Of wacht ik nog langer?
Wat is handig om niet gelijk iemand af te schrikken?

Jaja, ik weet. Moeilijk, watje, zeg het gewoon en ga verder enzo. Ik heb er alleen een hand van om het in één keer goed te willen doen en zo'n hoog mogelijke slagingskans te hebben.

Zo, dat zou iets minder verwarrend moeten zijn. Ik vind het zelf al verwarrend genoeg!

[ Bericht 0% gewijzigd door DatDitKanJoh op 02-02-2019 19:48:21 ]
pi_184779151
gewoon lekker kort en duidelijk, Hé we hebben altijd leuk contact gehad, en ik voelde me best wel tot je aangetrokken (nog steeds eigenlijk), misschien leuk om eens wat af te spreken.

Gezien haar eerste verheugde reactie heb je grote kans dat ze wel wil.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:41:24 #25
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184779900
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:43 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Ja, ik draai er nogal omheen ja. Probleem wat ik vaker heb in dit soort zaken.
In het iets duidelijker:

Wel duidelijker ja. Al snap ik nog steeds niet waarom je dit zei in je eerste post:

''Alleen deze keer besluit je het concreter te maken en gewoon te vermelden wat je toen over haar dacht en of het hetzelfde terug was. En of ze het nu nog zou willen proberen of iets. Of als het niet zo is alsnog af te sluiten maar dan ook het contact te verbreken aangezien je niet zomaar vrienden kan zijn voor wie je zoveel voelt. Door haar omstandigheden lukt het ook niet om op korte termijn iets in het echt af te spreken''.

Dat impliceert dat je al had benoemd dat je haar leuk vond, maar dat heb ik dan wellicht verkeerd gelezen.

quote:
Jaja, ik weet. Moeilijk, watje, zeg het gewoon en ga verder enzo. Ik heb er alleen een hand van om het in één keer goed te willen doen en zo'n hoog mogelijke slagingskans te hebben.
Maar dat is onmogelijk. Je zal nooit weten wat je beste kans zal zijn. Daar kom je pas achter door iets te doen. Niks doen en het laten verwateren lijkt me sowieso niet de bedoeling.

Je wilt duidelijkheid. Nou, de enige manier is dan om het te benoemen. Gewoon of ze het leuk zou vinden om een keer (wanneer zij tijd heeft) wat te drinken of zo. Ik gok alleen dat ze het wel door heeft hoor. Als ze je echt leuk zou vinden zou ze je denk ik niet op afstand houden (niet af willen spreken). Wees dus gewoon duidelijk (ik vind je leuk, en zou je het leuk vinden wat te doen?), daar bereik je het meeste mee.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')