abonnement Unibet Coolblue
pi_184770907
Persoonlijk vind ik dit niet zo'n eerlijk systeem:

vorbeeld:

Een rijke gast zoals Enzo Knol rijd met zijn dikke Jeep over de snelweg en wordt geflitst en moet bijvoorbeeld 200 euro boete betalen. Ik weet zeker dat hij daarvoor geen broodje minder zal moeten eten. en dat hij dat niet zal voelen.

Maar als ik alles uit mijn Renault kangoo haal en wordt ook geflitst, zal ik dat zeker voelen en erg zuinig moeten leven.

Dat kan je toch niet eerlijk noemen? Een straf moet je voelen. Of je nu persoon A bent met veel geld of persoon B met weinig geld...

Ik dacht aan een verkeersklas ofzo? Rij je iets te hard moet je een uur les volgen, daarin worden de gevaren besproken van te snel rijden ofzo.
Hoe zwaarder de inbreuk hoe meer uren je naar de "verkeersklas" moet komen ofzo
  zaterdag 2 februari 2019 @ 12:37:54 #2
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_184770941
:')
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_184770950
:')
pi_184770970
Don't do the crime if you can't pay the fine :T
pi_184770988
En Zweden enzo bepalen ze dit soort boetes toch op basis van inkomen enzo?
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_184771005
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Don't do the crime if you can't pay the fine :T
Irritant dat dat net niet rijmt.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  zaterdag 2 februari 2019 @ 12:40:12 #7
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_184771012
Cursus EMG bestaat al hoor
pi_184771027
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:39 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:

[..]

Irritant dat dat net niet rijmt.
Ja het is eigenlijk "if you can't do the time' maar naja
pi_184771147
Daarom moeten boetes ook gewoon inkomensafhankelijk zijn.
pi_184771201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Daarom moeten boetes ook gewoon inkomensafhankelijk zijn.
Ben je ook gelijk van het gezeur over de hoogtes van de boetes af. Aan de hand van het boetebedrag weet je dan namelijk wat de ontvanger verdiend. En in Nederland is 1 van de grootste geheimen je inkomen, dus die zeikers ben je dan ook vanaf.

En voor TS, we hebben allang een dergelijk systeem. Enkel eenvoudige overtredingen worden direct bestraft middels een geldboete. Zwaardere overtredingen moet je voor voorkomen en worden heel anders bestraft.
pi_184771260
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:39 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
En Zweden enzo bepalen ze dit soort boetes toch op basis van inkomen enzo?
Finland.

Het probleem is daar dan wel dat als een rijke twintig kilometer te hard rijdt, die dan een halve ton boete kan ontvangen. Op die manier zijn je rijke stinkerds zo het land uitgejaagd.

Van de andere kant moet het ook weer niet zo zijn dat rijkelui de boetes incalculeren. Dus dat ze bewust foutparkeren voor het gemak en de boete voor lief nemen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184771304
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Finland.

Het probleem is daar dan wel dat als een rijke twintig kilometer te hard rijdt, die dan een halve ton boete kan ontvangen. Op die manier zijn je rijke stinkerds zo het land uitgejaagd.

Van de andere kant moet het ook weer niet zo zijn dat rijkelui de boetes incalculeren. Dus dat ze bewust foutparkeren voor het gemak en de boete voor lief nemen.
Dat is precies wat ik bedoel. Dat wil ik aanpakken. Daarom i.p.v geldboeten, bijvoorbeeld uurtje les volgen. Zal ze leren. Ze worden van tijd berooft
pi_184771335
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Finland.

Het probleem is daar dan wel dat als een rijke twintig kilometer te hard rijdt, die dan een halve ton boete kan ontvangen. Op die manier zijn je rijke stinkerds zo het land uitgejaagd.

Van de andere kant moet het ook weer niet zo zijn dat rijkelui de boetes incalculeren. Dus dat ze bewust foutparkeren voor het gemak en de boete voor lief nemen.
Maar daar kun je ook een max voor stellen misschien? Of een “vanaf zoveel km” regel.

Ik vind het opzich zo’n slecht idee nog niet.
pi_184771507
Ik vind gewoon dat verkeersboeten "geldvrij" moet zijn kan door:

verkeerslessen volgen: (je hebt telkens keuze uit 5 verschillende tijdstippen ofzo)

1-5 te hard -> verplicht halfuur volgen -> niet aanwezig? -> Rijbewijs kwijt voor 3 dagen (les x2 in tijd)

6-10 te hard -> verplicht uur volgen -> niet aanwezig? -> Rijbewijs kwijt voor 6 dagen en les x2 in tijd)

11-20 te hard - > verplicht 2 uur volgen -> Niet aanwezig? -> rijbewijs kwijt voor 10 dagen

Zal ze leren. klas kan bestaan uit rijke stinkerd en pauperboy
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 13:07:15 #15
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_184771579
:')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_184771595
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vind gewoon dat verkeersboeten "geldvrij" moet zijn kan door:
En wie gaat dat betalen dan? Verkeersboetes zijn meer dan een miljard per jaar aan inkomsten voor de staat.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2019 13:08:34 ]
pi_184771602
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:04 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik vind gewoon dat verkeersboeten "geldvrij" moet zijn kan door:

verkeerslessen volgen: (je hebt telkens keuze uit 5 verschillende tijdstippen ofzo)

1-5 te hard -> verplicht halfuur volgen -> niet aanwezig? -> Rijbewijs kwijt voor 3 dagen (les x2 in tijd)

6-10 te hard -> verplicht uur volgen -> niet aanwezig? -> Rijbewijs kwijt voor 6 dagen en les x2 in tijd)

11-20 te hard - > verplicht 2 uur volgen -> Niet aanwezig? -> rijbewijs kwijt voor 10 dagen

Zal ze leren. klas kan bestaan uit rijke stinkerd en pauperboy
Ik zou de grens wel willen verleggen naar vanaf 10km/u. Maar vind het eigenlijk wel een goed idee :@

Dan heeft iedereen er echt evenredig last van ja.
pi_184771612
quote:
:'):')
pi_184771627
Je aan de snelheidslimiet houden :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_184771659
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:09 schreef Aiciu het volgende:
Je aan de snelheidslimiet houden :')
Inderdaad :')

Gewoom strak 84km/u. Dat zal ze leren
pi_184772025
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:39 schreef Vanillekwark het volgende:
Don't do the crime if you can't pay the fine :T
Preciessss
pi_184772294
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:39 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
En Zweden enzo bepalen ze dit soort boetes toch op basis van inkomen enzo?
Het is wel vaak het onderkantje wat de regels aan hun laars lapt, die maar ¤5 en ik ¤500 boete?
pi_184772625
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:46 schreef Hamzoef het volgende:
Daarom moeten boetes ook gewoon inkomensafhankelijk zijn.
Goed plan. Ook invoeren voor gevangenisstraffen. Voor een werkend iemand is een gevangenisstraf van 2 maanden desastreus voor werk, inkomen en daarmee wellicht ook huisvesting. Voor iemand met een bijstandsuitkering is het niet meer dan een tijdelijk ongemak.
pi_184772652
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 14:10 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Goed plan. Ook invoeren voor gevangenisstraffen. Voor een werkend iemand is een gevangenisstraf van 2 maanden desastreus voor werk, inkomen en daarmee wellicht ook huisvesting. Voor iemand met een bijstandsuitkering is het niet meer dan een tijdelijk ongemak.
Voor gevangenisstraffen niets eens.
Voor wat betreft taakstraffen wel.

Voor iemand die al >40 uur in de week werk is 100 uur taakstraf erg vervelend. Dat kost je je schaarse vrije tijd/weekend.

Voor iemand in de bijstand is het minder boeiend, tijd zat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')