abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2003 @ 01:13:09 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_7698126
Ik begin nu langzaam gek thuis te worden,Ik mag helemaal niet mijn mening thuis zeggen, me ouders proberen mijn hele leven te bepalen en zijn soms echt ontzettend ouderwets. Als ik 1 min te laat thuis kom maakt niet uit welke reden mag ik mijn vriendin een week niet meer zien, ook door een iets minder goed rapport(waar ik wel mee over kan) mag ik mijn vriendin veel minder zien. ik moet letterlijk alles zelf betalen. Ik had werk maar daar ben ik ontslagen omdat ik te duur werd en me ouders me de schuld gaven hiervoor, waarover ze nu na 2 maanden nog altijd liggen te zeuren. Ze behandelen me echt als een klein kind. Ze beseffen niet dat ik over 10 maanden 18 ben. Ik zit er echt heel erg aan te denken om thuis weg te gaan zodra ik 18 ben. Ze doen ook altijd bot en associaal tegen mijn vrienden en schoonfamilie en hierdoor word ik aangesproken terwijl het mijn ouders zijn.Ook als ik mijn vader vraag of ie me ff met de auto wil brengen naar een vriend die in het ziekenhuis ligt eist hij van mij dat ik hem benzine geld geeft hiervoor en zoiets noemt zich een vader?
Ik kan me nog herinneren toen ik nog een jaar of 6 was, toen had ik eens op me rapport staan dat mijn gedrag storend was omdat ik nogal veel kletste, hierdoor mocht ik 3 maanden lang niet meer naar buiten en moest ik om half 5 naar bed.
Met mijn schoonouders kan ik heel goed opschieten, en ze zeggen ook vaak dat ze het niet kunnen begrijpen waarom mijn ouders zo doen, ze hebben me zelfs aangeboden om bij hun te komen wonen zodra ik 18 ben.
Ik wil graag weten wat jullie zouden doen als jullie mij waren?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_7698193
Wat een triest verhaal...

Ik zou bij mijn schoonouders intrekken.
Is niet houdbaar zo'n situatie...

zaterdag 4 januari 2003 @ 01:16:46 #3
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7698195
ik zou gauw op me zelf gaan wonen.... ook niet de makkelijkste weg hoor... zal niet mee vallen om iets te vinden, en alles is erg duur als je net begint.
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
pi_7698221
ben je nu stiekem aan het internetten? daar mag jij volgens mij helemaal niet meer mee bezig zijn om kwart over een . ofzo.

neen maar ff serieus. het klinkt wel erg onnodig streng ja, ik ben anders gewend, ook van wat ik bij andere mensen thuis zie.

pi_7698241
Kut man. Inderdaad een moeilijk situatie. Als je 18 bent dan bepaal je zelf wat je doet natuurlijk.
Maar kan je er niet normaal over praten met je ouders zonder gescheld en gezeik?
If Matrix was here, he'd laugh too
  zaterdag 4 januari 2003 @ 01:19:25 #6
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_7698252
Ik zou echt meters naar een ander huis maken, dit is geen doen. Probeer iig wat werk te zoeken zodat je wel wat dingen kan betalen als je ergens bij in kan wonen. (al neemt dat natuurlijk ook risico's met zich mee, zorg b.v. voor eigen kamer ofzow, zolder?) Heel veel sterkte!
  zaterdag 4 januari 2003 @ 01:21:19 #7
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_7698284
Jij en alleen jij bepaalt je eigen fucking leven... Maar ik kan je wel vertellen dat het echt niet tof is voor je ouders als je zomaar ergens anders gaat wonen....Omdat je nog thuis woont vind ik wel dat je ouders veel te bepalen hebben... Maar dat je pa zo zuinig is.. dat je dan menteen voor het bezine geld moet gaan betalen, dat is niet zuiver...
[......]
pi_7698399
Echt ronduit belachelijk dat jij de benzine voor je pa moet betalen omdat je vraagt of hij jouw naar het ziekenhuis wil brengen. En ik weet hoe het is om geen eigen mening te hebben, thuis heb ik daar ook soms last van.

Misschien kan je dan eerst een tijd bij je schoonouders wonen en zeggen waarom je dat doet, misschien draaien je ouders dan wel bij. En probeer een goed gesprek hierover met je ouders te beginnen.

sterkte igg.

pi_7698406
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 01:16 schreef Knuffie het volgende:
Wat een triest verhaal...

Ik zou bij mijn schoonouders intrekken.
Is niet houdbaar zo'n situatie...

pi_7698425
Ik denk dat je vader of moeder ook zo streng is opgevoed, misschien vinden ze het wel heel normaal dat ze je zo behandelen en hebben ze niet door dat jij daar helemaal gek van wordt...
  zaterdag 4 januari 2003 @ 01:31:00 #11
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_7698427
Dat soort mensen moeten opgesloten worden in een psychiatrische inrichting!!!!! Ik zou gauw intrekken bij mijn schoonouders als ik jou was.
pi_7698443
quote:
Op zaterdag 4 januari 2003 01:21 schreef OphiOn het volgende:
Jij en alleen jij bepaalt je eigen fucking leven... Maar ik kan je wel vertellen dat het echt niet tof is voor je ouders als je zomaar ergens anders gaat wonen....Omdat je nog thuis woont vind ik wel dat je ouders veel te bepalen hebben... Maar dat je pa zo zuinig is.. dat je dan menteen voor het bezine geld moet gaan betalen, dat is niet zuiver...
nou.. sorry.. maar die mening heb ik dus helemaal niet..

Ok.. ik mocht ook niet alles van mijn ouders.. maar die waren tenminste nog reëel..

Dat het niet tof zou zijn voor zijn ouders als hij zomaar pleite gaat.. ach.. ik denk dat je je daar niet druk om moet maken.. Naar mijn mening moet je daar zo snel mogelijk weg.. Liever gisteren dan vandaag...

zaterdag 4 januari 2003 @ 01:39:24 #13
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_7698558
Ooit geprobeerd met ze te praten, ik bedoel dit is te gek voor woorden!
Maar door gelijk het huis uit te gaan op je achttiende, denk ik dat je relatie met je ouders dan wel helemaal weg zal vallen! Want als ze echt zo zijn als jij nu zegt, dan zullen ze zoiets hebben van, das onze zoon niet meer! Want, bvb bezinegeld terugvragen van je kind welke randdebiel doet nou zoiets?!

Ik zou ze ermee confronteren door te vragen van: "Houden jullie wel van me?" En dan 't antwoord afw88! Dan weet je hoe 't ervoor staat.

'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_7698569
Pfoei... denk dat je het beste een plekje inderdaad voor jezelf kan zoeken als ik dit zo lees. Mijn ouders waren ook wel vrij stipt met tijden en zo tot mijn 18e, daarna was het eigenlijk meer dat ik rekening moest houden met hun (het was natuurlijk hun huis). Mn vader had een gedoogbeleid ingesteld voor mij (werkte bij de politie toendertijd). Dacht dat ik het toen moeilijk had.... maar nu achteraf begrijp ik het prima. Maar die situatie van jou echt zo snel mogelijk iets voor jezelf vinden, tis ook niet makkelijk maar je kan dan wel jezelf zijn, en daarnaast: Toen ik het huis uitging werd de relatie met mn ouders veeeeeeeel relaxter
  zaterdag 4 januari 2003 @ 02:15:59 #15
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_7699084
Ik heb vaak proberen te praten met mijn ouders, mijn moeder begrijpt me nog wel een beetje maar het komt over alsof ze bang voor mijn vader heeft op de een of ander manier. Als ik met mijn vader gewoon probeer te praten begint ie meteen te schelden van als het je niet bevalt ga je maar ergens anders heen. Of hij zegt gewoon van ik moet mijn grote mond houden terwijl ik gewoon vraag van waarom doe je zo?
Vrienden van me en me vriendin die vinden het ook al abnormaal hoe hij doet, bij mijn vrienden wil hij nog wel eens anders voor doen dan hij is. Maar soms laat hij toch ff merken hoe hij echt is. Hij gaat altijd schelden als hij geconfronteerd word met de waarheid. Ik weet wel dat mijn vader vroeger thuis ook altijd klein gehouden werd, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat hij dat bij mij ook moet doen? Daar moet je juist toch van leren?
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_7699890
Meschien is praten niet geschikt in deze situatie omdat je vader niet weet hoe hij moet regageren in zo'n persoonlijk gesprek.

Probeer anders een brief te schrijven aan je vader waar je alle dingen uitlegt en vooral je gevoelens in zet. Leg hem ergens neer dat je weet dat hij hem vindt. Hij kan hierdoor alles rustig in zich opnemen en hoeft niet direct erop te regageren. Densnoods zeg je dat hij je terug kan schrijven.

Zomaar(opeens) het huis uitgaan moet je echt niet doen, dadelijk is de situatie zo dat je elkaar helemaal niet meer spreekt. Op het eerste moment meschien wel prettig maar later een groot proleem.

x
pi_7699979
Veel ouders kunnen er niet tegen dat kinderen ouder worden, ze willen ze blijven beschermen.

En als je straks 21 bent ga je helemaal los. Dat is pas klote voor ze maar waarschijnlijk zien ze dat zelf niet in.

zaterdag 4 januari 2003 @ 03:46:50 #18
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_7700153
Tijd voor een revolutie zou ik zeggen.

Je bent beter af zonder dat soort kortzichtige eikels, dus maak dat je daar wegkomt!

Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_7700921
quote:
Als ik 1 min te laat thuis kom maakt niet uit welke reden mag ik mijn vriendin een week niet meer zien, ook door een iets minder goed rapport(waar ik wel mee over kan) mag ik mijn vriendin veel minder zien

Ik zal zo snel mogelijk bij je schoonouders gaan wonen, als je ouders echt om je geven zouden ze smeken of je terug wilt komen en waarom je bent weggegaan enzo.., zo niet..:

Dag ouders

pi_7700929
pff ben ik blij dat ik alles kan zeggen wat ik wil

maar ik snap je situatie.. je zal ook wel zoveel mogelijk thuis mijden denk ik? wel mooi dat als het je echt te ver gaat dat je een plaats hebt om heen te gaan, vooral dat ze het al aanbieden en niet dat het ze later misschien opgedwongen wordt omdat je nergens heen kan ofzo.

met 18 het huis uit gaan is geeneens zo heel vroeg. zou alleen wel zorgen dat je dan een baan hebt.

pi_7701034
Als ik jou was zou ik er eerst goed met ze over praten en kijken of er verandering in komt. Als dit echt niet werkt zou ik ergens anders gaan wonen.
BlaBlaBla
pi_7701051
klinkt inderdaad niet relaxed.

wat je zou kunnen doen is zodra je 18 bent, zonder iets te zeggen een week wegblijven (even bij je schoonouders overnachten). Daarna teruggaan, en vragen of ze denken te weten waarom je een week niet thuis kwam.

Als het ze dan nog geen reet interesseert, kun je maar het beste uit huis gaan. Als ze dan bezorgd zijn, behandelen ze je nu waarschijnlijk zo omdat ze denken dat het zo hoort. Misschien krijg je het zo bespreekbaar?

succes in ieder geval.

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  zaterdag 4 januari 2003 @ 09:25:53 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_7701064
Zeker niét bij je schoonouders gaan wonen! Ze kunnen nog zo lief zijn, maar als het even moeilijk gaat heb je niet alleen familie- maar ook nog relatieproblemen... Lijkt me niet dat je daarop zit te wachten.

Mijn ouders waren ook streng en achteraf ben ik daar heel blij mee. Maar bij jou klinkt het inderdaad nog wel een graadje erger. In ieder geval moet je nu niet gaan denken dat je vader niet van je houdt omdat hij je benzinegeld vraagt. Waarschijnlijk heeft hij (onterecht) het idee dat hij met er met deze strenge opvoeding goed aan doet en dat jij er op termijn beter van zult worden. Als je inderdaad zoveel problemen met je ouders hebt en praten niet helpt zou ik eens kijken of er niet een profesionele organisatie is (kindertelefoon? Riagg?) die je hiermee kan helpen. Klinkt zwaar misschien, maar je bent nog erg jong en op deze manier het huis uit gaan is ook waardeloos.

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_7701085
Vaak is het zo dat als je op jezelf gaat wonen dat dan de relatie met je ouders weer flink kan verbeteren. Bij je schoonouders.. mjah.. ik zou zelf eerder op mezelf gaan wonen.. Wil zelf ook weg, op mezelf... stukken minder gezeur dan... maar stel ik zou bij schoonouders kunnen gaan wonen, ik zou het niet doen.. hoe tof ze ook mogen zijn..

Iig vind ik dat van: Dan mag ik mn vriendin een week niet zien ; echt zwaar belachelijk! Echt niet normaal Hoeven ze tegen mij echt no way te zeggen.....

Sterkte kerel..

pi_7701496
Wat je vaders opvoeding betreft, het schijnt zo te zijn dat kinderen vaak tegen de tijd dat ze zelf kinderen krijgen, toch weer, vaak ook wel tegen hun zin in, in het gedrag van hun ouders over gaan, vaak uit een soort van onvermogen, omdat ze niet anders weten.

Ik raad het je ten zeerste af om bij je schoonouders in te trekken. Schrijf je nu al in bij de woningbouw verenigingen, kijk wat er mogelijk is. Als je niet wil dat de post bij jou thuis gestuurd wordt, kan je aan je schoonouders vragen of je hun adres mag gebruiken. Je kan het aanbod van je schoonouders misschien als een wat grotere logeerpartij beschouwen, als je weet dat je een huis hebt.

Als rustig praten geen mogelijkheid is, schrijf dan een brief. Laat daarin weten wat je gevoelens zijn, en kom zelf met oplossingen ( bijv. als ik meer dan 50 km met de auto ga geef ik een vergoeding) zo kom je ze iets tegemoet en weten je ouders dat je niet met ze wil breken. Schrijf die brief zo duidelijk mogelijk, laat hem je schoonouders lezen, die kunnen evt. nog wat tips geven en dingen met wat meer tact brengen.

Heel veel succes, laat je niet gek maken, je moet erboven staan. Zolang je weet dat zij eik niet redelijk zijn en die onredelijkheid toch op je botvieren, moet je denken dat ze niet beter weten (zal vaak zo zijn).

"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')