abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184767673
De laatste tijd zijn hier in de buurt veel inbraken.

Ik heb matige basissloten. Ik zit te denken aan een upgrade naar goede sloten, inbraakwerende strips etc.

Voor wat betreft de voordeur maak ik met niet zo'n zorgen, deze is goed zichtbaar vanaf de straatkant.

Achter is echter beschut.Hier hebben inbrekers alle tijd om ongezien hun 'werk' te doen.

Ik heb achter echter veel glas, geen inbraakwerend glas. Hoe zinvol is een upgrade qua sloten etc. dan? Met een glassnijder ben je dan toch alsnog vrij snel binnen?
pi_184767754
Je hebt folie dat je op dat glas kunt (laten) plakken. En dubbel glas breekt makkelijk als je geen toegang tot beide zijden hebt.

Daarnaast is het enige wat je kunt doen inbraak moeilijker maken. Als
Ze echt binnen willen komen lukt dat.

De sneldieven houd je wel buiten. De profs komen overal in. Zolang je maar zorgt dat het lastig is en ze braaksporen moeten maken (verzekering).

Inbrekers willen een paar dingen; niet gezien worden, een vluchtweg , snel erin en snel
Eruit. Een huis waar ze te lang over dien om binnen te komen wordt vaak overgeslagen. De norm voor een politiekeur is 3 minuten. Dan heb je vrij goede spullen geïnstalleerd.

Je tuin goed afsluiten is al een begin. Dat maakt een vluchtweg maken lastiger. Maar ook daar, ze kunnen binnen komen als ze willen.
Whatever...
pi_184767786
Ik denk dat licht en camera’s meer effect hebben. Sloten helpen natuurlijk ook, maar dan zijn ze 5 minuten langer ingezien bezig.

Glas snijden met dubbel glas is wat moeilijker
pi_184767862
quote:
15s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:15 schreef Hamzoef het volgende:
Ik heb achter echter veel glas, geen inbraakwerend glas. Hoe zinvol is een upgrade qua sloten etc. dan? Met een glassnijder ben je dan toch alsnog vrij snel binnen?
De tendens bij "het gilde" is om hang- en sluitwerk te vermijden door een trottoirtegel door "een ruit" te gooien en af te wachten wat er gebeurt. 5 minuten niks: naar binnen, graaien en weer wegwezen.

In jouw geval zou dus een alarminstallatie met ruitbreukmelders een oplossing zijn. Hoef je én geen glas te vervangen én geen duur hang- en sluitwerk aan te schaffen.

Alarm met sirene en zwaailicht duidelijk zichtbaar aan de voorzijde en met flinke paal licht aan de achterzijde.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_184767949
Inbrekers willen geen licht. Zet zo'n hoog wattage buiten lamp neer die je echt verblind en dan op bewegingssensor.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_184767965
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:36 schreef spierbal het volgende:
Inbrekers willen geen licht. Zet zo'n hoog wattage buiten lamp neer die je echt verblind en dan op bewegingssensor.
Ik hoorde dat de meeste inbraken tussen 12 uur en 4 uur 's middags plaats vinden.
pi_184767976
Ik zie juist veel pogingen aan de voorzijde. Schijnbaar komen ze dan makelijker weg, als ze willen ontsnappen.
.
pi_184768608
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:36 schreef spierbal het volgende:
Inbrekers willen geen licht. Zet zo'n hoog wattage buiten lamp neer die je echt verblind en dan op bewegingssensor.
Ze willen juist wel licht als ze lekker beschut kunnen werken. Licht is dan juist heel handig voor ze.
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 11:11:59 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_184769344
Andere huizen in de buurt moeten een beter alternatief zijn om in te breken dan bij jou woning.
Denk dat investeren in beter hang en sluitwerk e.d. altijd wel zinvol is. :)
pi_184770018
Interessant topic. Ons nieuwe huis heeft achter ook een enorme glaspartij en ik zit ook te denken aan beveiliging.

Ik denk toch maar een alarm met glasbreuk detectie.
Laat die handjes wapperen!
pi_184770215
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:36 schreef spierbal het volgende:
Inbrekers willen geen licht. Zet zo'n hoog wattage buiten lamp neer die je echt verblind en dan op bewegingssensor.
Met een bezem steel sla je die zo van de muur af
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_184770371
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:26 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ze willen juist wel licht als ze lekker beschut kunnen werken. Licht is dan juist heel handig voor ze.
als je in een afgelegen villa woont wel ja.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_184770413
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:09 schreef spierbal het volgende:

[..]

als je in een afgelegen villa woont wel ja.
Of mooie hoge struiken en bomen om je huis... Geen directe achterburen die in de tuin kunnen kijken...
pi_184772416
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:47 schreef Gieliovd het volgende:
Interessant topic. Ons nieuwe huis heeft achter ook een enorme glaspartij en ik zit ook te denken aan beveiliging.

Ik denk toch maar een alarm met glasbreuk detectie.
Met een beetje geluk kunnen ze niet zwemmen en vallen ze in het zwembad
pi_184775000
Bij gauwdieven (hoe het in het mooi Vlaams genoemd wordt) gaat het er om dat ze bij anderen makkelijker ongezien binnen en buiten geraken dan bij jezelf.
en dat ze op voorhand kunnen checken of er iets te halen valt.
Oost Europese bendes zijn zot op kleine wc raampjes en ramen op een kier (ook op het 1e verdiep). Ze proppen daar een klein kind naar binnen die vervolgens volwassenen binnen laat.

Zelf heb ik gelukkig nog geen ervaring met inbraak.
Maar investeren in je hang en sluit werk kan nooit geen kwaad. Als ik inbreker was dan hanteer ik liever een koevoet om een deur open te breken (geluidloos) tov deze gebruiken om met veel herrie een raam in te slaan.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 16:30:31 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_184775193
Daarom een staffie achter de deur.
And so is the past
pi_184776353
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:55 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Met een beetje geluk kunnen ze niet zwemmen en vallen ze in het zwembad
:9
Laat die handjes wapperen!
pi_184778576
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:47 schreef Gieliovd het volgende:
Interessant topic. Ons nieuwe huis heeft achter ook een enorme glaspartij en ik zit ook te denken aan beveiliging.

Ik denk toch maar een alarm met glasbreuk detectie.
Alarm is ook een optie inderdaad. Ik zag dat er camera's zijn die beginnen te filmen bij bewegingsdetectie, je krijgt dat ook een push melding op je telefoon. Als je op je telefoon ziet dat het foute boel is, kan je via die app de sirene op afstand af laten gaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')