abonnement Unibet Coolblue
pi_184767329
Deze partijen vinden het niet nodig om brandveiligheid van stallen te waarborgen want verwierpen motie:
VVD, CDA, D66, SGP, DENK, FvD.

Wie voor de motie stemden: GroenLinks, PVV, PvdA, 50plus, SP, PvdD.

https://www.partijvoorded(...)wDJsqD7rNWK2-pf_NbUg

Jongens jongens wat zijn we toch een bananenrepubliek. 85% van de bevolking vindt dit nodig en onze politici vinden IN MEERDERHEID het niet nodig.

Carla Schouten:
“Er komt geen verplichte dakisolatie en geen compartimentering van de technische ruimtes voor bestaande stallen. Hoewel dergelijke maatregelen het aantal dierlijke slachtoffers verminderen, staan de zeer hoge investeringen niet in verhouding tot het voordeel.”
https://www.varkensinnood(...)t-aanpak-stalbranden

Dus we blijven de berichten zien, gisteren weer een stalbrand:

Bijna drieduizend varkens omgekomen na grote stalbrand Biezenmortel
BIEZENMORTEL - Bij een grote stalbrand in Biezenmortel zijn vrijdag bijna drieduizend varkens omgekomen. Drie van de vier stallen zijn in vlammen opgegaan. De vierde stal liep rookschade op. De brand was vrijdagavond onder controle. Het nablussen duurde nog de hele nacht.

Hoeveel dieren de brand hebben overleefd, is niet duidelijk. Een dierenarts werd opgeroepen om de kwaliteit van leven te bepalen van de varkens die nog leefden. Dat gebeurde met varkens die in de vierde stal stonden.
https://www.omroepbrabant(...)albrand-Biezenmortel

De boodschap van onze regering: wen er maar aan.
Hoe hoog wordt de straf van God?
Wel heel veel geld verdienen - Nederland is de tweede exporteur van varkens in grootte ter wereld - maar niets over hebben om te voorkomen dat dieren in een hel terechtkomen. Is de hel voor dieren geoorloofd? Ik weet het niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Loekie1 op 02-02-2019 09:01:50 ]
pi_184767494
"voor bestaande stallen."

Misschien weet TS een goedkopere oplossing om een stal te verbouwen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_184767517
Ach belanden ze een paar weken eerder op de BBQ, scheelt ook weer een kutleven.
pi_184767549
Het bericht over de brand, eerst waren het duizend varkens, was alleen te horen op de radio. Ik wachtte op het bericht in de krant. Het kwam niet. Het is er nog steeds niet, niet in Trouw, niet in de Telegraaf, niet in de Volkskrant. Het AD rept over 1000 varkens. Zo ver zijn we al, het is geen bericht meer waard. Ondertussen blijken het geen duizend, maar drieduizend varkens te zijn.

[ Bericht 9% gewijzigd door Loekie1 op 02-02-2019 09:11:38 ]
pi_184767552
‘85% van de bevolking vindt dit nodig‘

Bron?
pi_184767558
Iedereen die op de VVD stemt, weet dat ze qua dierenwelzijn net zo erg zijn als het CDA.
pi_184767566
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:05 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
‘85% van de bevolking vindt dit nodig‘

Bron?
Hou maar eens een enquete.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 09:08:37 #8
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184767585
Plus, de bevolking vindt het nodig, maar overzien het geheel niet. De afweging van kosten en gevolgen voor bedrijven moet daar ook in meegenomen worden. Er is nu eenmaal niet onbeperkt geld.

En hee, als je het zo belangrijk vindt, dan stem je volgende keer op GL.

Verder moet TS de definitie van bananenrepubliek eens opzoeken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184767621
Probleem zijn de kosten, dan gaan ze failliet.
Niet dat iemand dat zal boeien, maar dan krijgen wij oostblokvlees wat nog veel beroerder is.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 09:12:13 #10
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_184767631
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland is de tweede exporteur van varkens in grootte ter wereld - maar niets over hebben om te voorkomen dat dieren in een hel terechtkomen. Is de hel voor dieren geoorloofd? Ik weet het niet.
Als ze niet waren gestikt door de rook van de brand waren ze uiteindelijk vergast of geëlektrocuteerd waarna hun keel zou worden doorgesneden, dat is beter? _O- _O-
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_184767638
Hoeveel geld wordt er verdiend in de branche? Hoeveel kosten de maatregelen?
pi_184767653
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:12 schreef mstx het volgende:

[..]

Als ze niet waren gestikt door de rook van de brand waren ze uiteindelijk vergast of geëlektrocuteerd waarna hun keel zou worden doorgesneden, dat is beter? _O- _O-
Als jij mocht kiezen: verdoofd worden en daarna niets meer weten of een brand ruiken, op je af zien komen, voelen, en dan: je staat vast, je probeert over de wand heen te komen, je krijst het uit, de hele stal krijst, je voelt de hitte steeds dichter en dichter, je staat in brand, het is de hel.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 09:17:31 #13
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_184767697
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als jij mocht kiezen: verdoofd worden en daarna niets meer weten of een brand ruiken, op je af zien komen, voelen, en dan: je staat vast, je probeert over de wand heen te komen, je krijst het uit, de hele stal krijst, je voelt de hitte steeds dichter en dichter, je staat in brand, het is de hel.
Ze stikken eerder in de rook dan dat ze in brand staan en dat werkt beter dan de "verdoving" die je noemt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_184767750
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hou maar eens een enquete.
Geen bron dus. Als dit vraagstuk niet daadwerkelijk is voorgelegd aan een panel kun je ook niet redelijkerwijs beweren dat politieke partijen hiervan afwijken.

quote:
Hoe hoog wordt de straf van God?
:')
pi_184767788
En zie mij maar als een terrorist, CDA en VVD! Doe maar!
pi_184767825
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als jij mocht kiezen: verdoofd worden en daarna niets meer weten of een brand ruiken, op je af zien komen, voelen, en dan: je staat vast, je probeert over de wand heen te komen, je krijst het uit, de hele stal krijst, je voelt de hitte steeds dichter en dichter, je staat in brand, het is de hel.
Die leugens over "verdoving" moeten eens ophouden. Varkens worden niet verdoofd, ze worden inderdaad verstikt in CO2 of geelectrocuteerd. Dat is een verschrikkelijke mens- en dieronwaardige dood.

Loekie, jij bent toch wel vegetarier neem ik aan?
pi_184767831
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:17 schreef mstx het volgende:

[..]

Ze stikken eerder in de rook dan dat ze in brand staan en dat werkt beter dan de "verdoving" die je noemt.
Nooit de plaatjes gezien van varkens die half over hun wanden hangen? En:
‘ Een dierenarts werd opgeroepen om de kwaliteit van leven te bepalen van de varkens die nog leefden. ‘
pi_184767839
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 08:45 schreef Loekie1 het volgende:
Hoe hoog wordt de straf van God?
Ik heb even gezocht in de Bijbel, maar ik kan niks vinden over brandpreventie in varkensstallen. Ik denk dat God daar dus geen regels voor heeft.

Maar even serieus: dit is gewoon het gevolg van marktwerking. Mensen willen deze prijs betalen voor varkensvlees en daar zijn deze situaties voor nodig. Als consument kun je je bijdrage leveren aan verbetering van de situatie door niet het goedkoopste van het goedkoopste te kopen.
pi_184767865
Denken dat NL een bananenrepubliek is omdat er na gedegen onderzoek op basis van een kosten-baten-analyse een bepaalde dure maatregel niet wordt ingevoerd. :').
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_184767958
God houdt van Nederland, maar het is een broos vaasje.
pi_184768007
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht in de Bijbel, maar ik kan niks vinden over brandpreventie in varkensstallen. Ik denk dat God daar dus geen regels voor heeft.

Maar even serieus: dit is gewoon het gevolg van marktwerking. Mensen willen deze prijs betalen voor varkensvlees en daar zijn deze situaties voor nodig. Als consument kun je je bijdrage leveren aan verbetering van de situatie door niet het goedkoopste van het goedkoopste te kopen.
Dit is een gevolg van halfslachtige marktwerking waarbij globalisering een race to the bottom veroorzaakt. Dit omdat de dogmatische marktwerking roepers in hun simplistische modellen geen rekening houden met externaliteiten bij globalisering in die vrije markt. Wel fijn voor ons dat we heel goedkope rotzooi kunnen kopen, die rotzooi is alleen tegen erbarmelijke lonen, met flinke vervuiling in landen ver van hier geproduceerd.
pi_184768211
Ze moeten die megastallen inderdaad afschaffen. Moreel is dat niet meer te verkopen
pi_184768234
De VVD moet zich afvragen: blijven we hangen in het maffia-achtige landbouwsysteem van nu met mestfraude, emmissiefraude, miljoenen meer varkens dan in de boeken staan, achteruitgang biodiversiteit etc alleen om de landelijke kas te spekken en die van de boeren, of zetten we een stap vooruit, met moderne brandveilige stallen, een correcte boekhouding, en diervriendelijke veehouderij waarmee Nederland een voorbeeldfunctie kan vervullen? Wat wil de VVD? Compagnon blijven van het onbetrouwbare CDA of hersens gebruiken en een beter Nederland ipv een maffia-achtig Nederland?
pi_184768444
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:59 schreef theunderdog het volgende:
Ze moeten die megastallen inderdaad afschaffen. Moreel is dat niet meer te verkopen
Waarom zouden 10 kleine stallen die eens in de zoveel tijd affikken beter zijn dan 1 megastal?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_184768472
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:59 schreef theunderdog het volgende:
Ze moeten die megastallen inderdaad afschaffen. Moreel is dat niet meer te verkopen
Het is de enige manier om nog enigszins rendabel te zijn om al die dure door de overheid verplichte milieumaatregelen te bekostigen. Kleine(re) bedrijven kunnen dat nooit opbrengen.
pi_184768579
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is de enige manier om nog enigszins rendabel te zijn om al die dure door de overheid verplichte milieumaatregelen te bekostigen. Kleine(re) bedrijven kunnen dat nooit opbrengen.
Rendabiliteit belangrijker vinden dan dierenwelzijn vind ik erg laakbaar.
pi_184768601
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:01 schreef Loekie1 het volgende:
De VVD moet zich afvragen: blijven we hangen in het maffia-achtige landbouwsysteem van nu met mestfraude, emmissiefraude, miljoenen meer varkens dan in de boeken staan, achteruitgang biodiversiteit etc alleen om de landelijke kas te spekken en die van de boeren, of zetten we een stap vooruit, met moderne brandveilige stallen, een correcte boekhouding, en diervriendelijke veehouderij waarmee Nederland een voorbeeldfunctie kan vervullen? Wat wil de VVD? Compagnon blijven van het onbetrouwbare CDA of hersens gebruiken en een beter Nederland ipv een maffia-achtig Nederland?
De VVD wil alleen knaken verdienen.
pi_184768606
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Rendabiliteit belangrijker vinden dan dierenwelzijn vind ik erg laakbaar.
Waarom zou het dieren welzijn in een megastal slechter zijn als in de huidige stallen?
pi_184768631
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom zou het dieren welzijn in een megastal slechter zijn als in de huidige stallen?
Eigenaren van megastallen zijn vaak handelaren, met weinig affectie jegens hun dieren.

Maar van mij mag er überhaupt een einde komen aan het houden van dieren voor het eten van vlees. Ik dacht alleen dat het hier ging om megastallen.
pi_184768636
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niemand werkt gratis of met verlies.
Nogmaals: die zienswijze vind ik dus laakbaar.
pi_184768672
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eigenaren van megastallen zijn vaak handelaren, met weinig affectie jegens hun dieren.

Maar van mij mag er überhaupt een einde komen aan het houden van dieren voor het eten van vlees. Ik dacht alleen dat het hier ging om megastallen.
En waarom die megastallen er zijn heb ik je verteld. Als jij dure regelgeving gaat opleggen aan boeren en je kunt dat met je huidige boerenbedrijf niet bekostigen moet je aan schaalvergroting gaan doen of je gaat failliet...
pi_184768701
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eigenaren van megastallen zijn vaak handelaren, met weinig affectie jegens hun dieren.

Dat geldt natuurlijk voor de eigenaren van welk bedrijf met meer dan 100 werknemers ook jegens hun werknemers. Gelukkig zijn er voor dieren en werknemers regels waar bedrijven zich aan moeten houden en voert onze overheid regelmatig controles uit op het naleven van de regels.
pi_184768715
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:06 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hou maar eens een enquete.
Haha, heet jij Roos Vonk?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_184768776
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom die megastallen er zijn heb ik je verteld. Als jij dure regelgeving gaat opleggen aan boeren en je kunt dat met je huidige boerenbedrijf niet bekostigen moet je aan schaalvergroting gaan doen of je gaat failliet...
Er zijn meer dan genoeg boeren zonder megastallen. Zoals ik al zei: de eigenaren van megastallen zijn meer handelaren.
pi_184768782
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:34 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk voor de eigenaren van welk bedrijf met meer dan 100 werknemers ook jegens hun werknemers. Gelukkig zijn er voor dieren en werknemers regels waar bedrijven zich aan moeten houden en voert onze overheid regelmatig controles uit op het naleven van de regels.
Fijn, dan kunnen we direct af van de meme : 'boeren houden van hun dieren'....
pi_184768784
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:32 schreef AchJa het volgende:

[..]

En waarom die megastallen er zijn heb ik je verteld. Als jij dure regelgeving gaat opleggen aan boeren en je kunt dat met je huidige boerenbedrijf niet bekostigen moet je aan schaalvergroting gaan doen of je gaat failliet...
Dat is een vals dilemma. Zo zwart wit is de keuze niet, we zouden ook gewoon een eerlijke prijs voor vlees kunnen gaan betalen. Als je ziet voor wat voor bodemprijzen veel vlees in de schappen ligt is het niet zo gek dat er aan de productiekant zulke vreselijke excessen zijn. Als consument hebben we dit natuurlijk laten gebeuren, maar we geven er gewoon geen fuck om, zolang we ons dagelijkse spotgoedkope lapje vlees maar krijgen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 10:41:01 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184768813
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:39 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat is een vals dilemma. Zo zwart wit is de keuze niet, we zouden ook gewoon een eerlijke prijs voor vlees kunnen gaan betalen. Als je ziet voor wat voor bodemprijzen veel vlees in de schappen ligt is het niet zo gek dat er aan de productiekant zulke vreselijke excessen zijn. Als consument hebben we dit natuurlijk laten gebeuren, maar we geven er gewoon geen fuck om, zolang we ons dagelijkse spotgoedkope lapje vlees maar krijgen.
Dus blijkbaar vind het gros het niet zo een probleem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184768869
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus blijkbaar vind het gros het niet zo een probleem.
Het gros wil gewoon een lekker stukje vlees wat niet te duur is.
pi_184768881
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Fijn, dan kunnen we direct af van de meme : 'boeren houden van hun dieren'....
Ik denk dat veel boeren dat ook doen.
pi_184768904
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dus blijkbaar vind het gros het niet zo een probleem.
Het gros is verslaafd aan goedkoop vlees en sluit de ogen voor de gevolgen.
pi_184768919
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het gros is verslaafd aan goedkoop vlees en sluit de ogen voor de gevolgen.
Maar als iets even lekker is terwijl het 2 x zo goedkoop is...
pi_184768975
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:38 schreef theunderdog het volgende:

Er zijn meer dan genoeg boeren zonder megastallen. Zoals ik al zei: de eigenaren van megastallen zijn meer handelaren.
Wat voor boeren zijn dat dan? Het gaat nu om varkensboeren he.
pi_184768991
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:48 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar als iets even lekker is terwijl het 2 x zo goedkoop is...
Er zijn meer criteria van belang dan alleen "lekker" en "goedkoop" zou ik zeggen.
pi_184769042
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Er zijn meer criteria van belang dan alleen "lekker" en "goedkoop" zou ik zeggen.
Dat vind het gros dus van niet anders kopen ze het niet ;)
pi_184769099
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:39 schreef Farenji het volgende:

Dat is een vals dilemma. Zo zwart wit is de keuze niet, we zouden ook gewoon een eerlijke prijs voor vlees kunnen gaan betalen.
Zonder al die opgedrongen milieu onzin zou het dus nog goedkoper kunnen.

quote:
Als je ziet voor wat voor bodemprijzen veel vlees in de schappen ligt is het niet zo gek dat er aan de productiekant zulke vreselijke excessen zijn. Als consument hebben we dit natuurlijk laten gebeuren, maar we geven er gewoon geen fuck om, zolang we ons dagelijkse spotgoedkope lapje vlees maar krijgen.
Ja en wordt het hier te duur dan halen we het elders wel een stuk goedkoper. Topics genoeg geschreven hier op Fok! hoe al de grensbewoners juichend over de grens tanken en boodschappen doen.
pi_184769230
Die 85% is natuurlijk onzin. Zolang varkensboeren hun vlees kwijt kunnen en er geld mee verdienen blijkt er nog markt voor te zijn. Dat is het mooie van marktwerking. Wanneer we in nederland geen vleesproductie uit zouden mogen voeren moet het vlees uit het buiteland worden gehaald, is het veel te moeilijk te controleren en krijgen we zo'n situaties als dat vlees uit polen.

En geloof me, geen enkele boer wil dat zijn stal afbrand en zal er alles aan doen dit te voorkomen
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:11:28 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_184769330
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:47 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het gros is verslaafd aan goedkoop vlees en sluit de ogen voor de gevolgen.
Exact. Het gros vindt goedkoop vlees belangrijker dan dierenwelzijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_184769877
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 09:25 schreef Farenji het volgende:

[..]

Die leugens over "verdoving" moeten eens ophouden. Varkens worden niet verdoofd, ze worden inderdaad verstikt in CO2 of geelectrocuteerd. Dat is een verschrikkelijke mens- en dieronwaardige dood.
Inderdaad, verstikking met CO2 wordt voorgesteld als "humaan" en pijnloos, maar dat is bullshit.
Gebrek aan zuurstof merk je niet, het is de stijgende CO2 concentratie in je bloed die het gevoel van verstikking veroorzaakt wanneer je je adem inhoudt.
Stikstof is veel humaner, de varkens raken bewusteloos, maar zonder het gevoel van verstikking. En dat is net de reden waarom het zo weinig gebruikt wordt: Als je per ongeluk een ruimte met veel CO2 betreedt voel je dat meteen, bij stikstof (zonder zuurstof) krijg je geen waarschuwing. Met strikte procedures en persoonlijke zuurstofmeters kan je ongelukken vermijden, maar blijkbaar wil men die moeite niet doen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 2 februari 2019 @ 11:51:25 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184770063
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 11:05 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Die 85% is natuurlijk onzin. Zolang varkensboeren hun vlees kwijt kunnen en er geld mee verdienen blijkt er nog markt voor te zijn. Dat is het mooie van marktwerking. Wanneer we in nederland geen vleesproductie uit zouden mogen voeren moet het vlees uit het buiteland worden gehaald, is het veel te moeilijk te controleren en krijgen we zo'n situaties als dat vlees uit polen.

En geloof me, geen enkele boer wil dat zijn stal afbrand en zal er alles aan doen dit te voorkomen
We halen al vlees uit het buitenland. En exporteren het meeste van wat we hier produceren.

Het stukje varkensvlees wat je in de supermarkt koopt komt erg vaak niet uit Nederland zelf.
Bekijk de vleeslijsten maar eens, elke winkel die vlees verkoopt zou ze ter inzage moeten hebben.

Hier wat cijfers over export en dat was 2015, is alleen maar toegenomen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)kensvlees-uitgevoerd
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')