abonnement Unibet Coolblue
pi_184760653
Er maken meerdere apparaten gebruik van mijn wifi verbinding, ik weet dat je in kan stellen hoeveel mb/s elk apparaat max mag gebruiken.
Doe je dit in DHCP?
Ik maak tevens gebruik van Ziggo en zit nu in mijn connectbox.
pi_184760716
Nee DHCP is er alleen voor het uitdelen van IP-adressen.
Volgens mij heeft je connectbox die mogelijkheid niet. Er zal vast Quality of Service inzitten zodat streams enzo een voorkeursbehandeling krijgen, maar kan in mijn eigen connectbox zo 1,2,3 niet vinden dat je dat per machine handmatig kan instellen.
pi_184761124
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:17 schreef Vanillekwark het volgende:
Nee DHCP is er alleen voor het uitdelen van IP-adressen.
Volgens mij heeft je connectbox die mogelijkheid niet. Er zal vast Quality of Service inzitten zodat streams enzo een voorkeursbehandeling krijgen, maar kan in mijn eigen connectbox zo 1,2,3 niet vinden dat je dat per machine handmatig kan instellen.
Ik snap er geen reet van, wanneer ik in mijn verbonden apparaten kijk, staat er in een keer unknown.... verbonden via ethernet.
Vervolgens is deze spontaan weer verdwenen.

Tevens heeft een android apparaat (72 mb/s) een hogere mb/s dan mijn laptop (26 mb/s)
Wanneer ik mijn wachtwoord wijzig van mijn modem, knikker ik dan iedereen eruit?
pi_184761234
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:37 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik snap er geen reet van, wanneer ik in mijn verbonden apparaten kijk, staat er in een keer unknown.... verbonden via ethernet.
Vervolgens is deze spontaan weer verdwenen.

Tevens heeft een android apparaat (72 mb/s) een hogere mb/s dan mijn laptop (26 mb/s)
Wanneer ik mijn wachtwoord wijzig van mijn modem, knikker ik dan iedereen eruit?
Die snelheden hebben te maken met de kwaliteit van de wifi-verbinding, is verder geen instelling ofzo.

Ligt eraan Wachtwoord veranderen van het -modem- of van het wifinetwerk?

Modem -> Nee iedereen blijft verbonden.
Wifi-wachtwoord -> Iedereen eraf die via wifi op het modem zit.
pi_184761292
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:41 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Die snelheden hebben te maken met de kwaliteit van de wifi-verbinding, is verder geen instelling ofzo.

Ligt eraan Wachtwoord veranderen van het -modem- of van het wifinetwerk?

Modem -> Nee iedereen blijft verbonden.
Wifi-wachtwoord -> Iedereen eraf die via wifi op het modem zit.
Maar kan jij misschien uitleggen waar die unkown user in een keer vandaan komt?
Ben ik nou gek aan het worden?
pi_184761367
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:43 schreef Antaris het volgende:

[..]

Maar kan jij misschien uitleggen waar die unkown user in een keer vandaan komt?
Ben ik nou gek aan het worden?
Tsja, wat zit aangesloten op je LAN, ik kan niet bij je thuis rondkijken he
pi_184761396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:46 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Tsja, wat zit aangesloten op je LAN, ik kan niet bij je thuis rondkijken he
Alleen mijn tv, via Humax.
pi_184761403
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:48 schreef Antaris het volgende:

[..]

Alleen mijn tv, via Humax.
En hoeveel connected devices zie je via ethernet?
pi_184761459
Het is dus wel mijn tv, in een ander menu zie ik een unkown apparaat staan dat verbonden is via ethernet.

Ik ga nu mijn wachtwoord wijzigen, ik had mijn wifi code aan mijn buren gegeven omdat zij zonder internet zitten, Maar het mb/s was bij hun veel hoger dan die van mij.


Maar bedankt voor het snelle reageren.

[ Bericht 35% gewijzigd door Antaris op 01-02-2019 22:02:52 ]
pi_184762515
De snelheid in MB/s heeft ook te maken met het daadwerkelijk benutten van de verbinding.
Als jij bijvoorbeeld geen video zit te streamen, heb je ook geen snelheid nodig.

Het verdelen van de bandbreedte doe je dus via QoS, maar ook in dat geval kan het gebeuren dat de snelheid onevenredig verdeeld lijkt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_184763980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 22:42 schreef Jordy-B het volgende:
De snelheid in MB/s heeft ook te maken met het daadwerkelijk benutten van de verbinding.
Als jij bijvoorbeeld geen video zit te streamen, heb je ook geen snelheid nodig.

Het verdelen van de bandbreedte doe je dus via QoS, maar ook in dat geval kan het gebeuren dat de snelheid onevenredig verdeeld lijkt.
Klinkt vrij logisch, ik weet nog dat bij KPN toentertijd, alles kon instellen zoals maximale downloadsnelheid.
Maar dat is alweer 100 jaar geleden en ben het een beetje ontgroeid.

Weer wat geleerd.
pi_184823967
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:51 schreef Antaris het volgende:

Ik ga nu mijn wachtwoord wijzigen, ik had mijn wifi code aan mijn buren gegeven omdat zij zonder internet zitten, Maar het mb/s was bij hun veel hoger dan die van mij.
Ik zou de buren altijd op het gastennetwerk gooien, want wat moeten zij in jouw hele infrastructuur?

Waarschijnlijk is het bij hen sneller, omdat zij gebruik maken van een andere frequentie of protocol die jouw wifi aanbiedt. Er zijn nogal wat wireless protocollen.

Snelheidsbeperking bouw je in met QoS en dat zit niet in een Ziggo modem/router.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_184825600
UniFi access points ondersteunen bandbreedte throttling van wireless clients, die kosten niet eens zo gek veel meer (sowieso qua plaatsing handiger dan zo'n modem in de meterkast of hoek van de kamer omdat daar nu eenmaal het aansluitpunt zit)
pi_184858830
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 21:17 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Ik zou de buren altijd op het gastennetwerk gooien, want wat moeten zij in jouw hele infrastructuur?

Waarschijnlijk is het bij hen sneller, omdat zij gebruik maken van een andere frequentie of protocol die jouw wifi aanbiedt. Er zijn nogal wat wireless protocollen.

Snelheidsbeperking bouw je in met QoS en dat zit niet in een [url=https://ziggo.nl]Ziggo modem/router[/url].
Ik ben helaas geen computernerd, ik weet nog dat je ip-adres kunt toevoegen in je .... (naam vergeten) en max. aantal mb/s kon instellen (KPN dan)
Alleen geregistreerde ip-adressen waren toegankelijk op mijn netwerk en de rest werd geblokkeerd.

Ik had zelf het wachtwoord ingevoerd op haar telefoon, zodat zij niet mijn wachtwoord weten.

Ze kwamen vandaag melden dat ze inmiddels weer internet hebben en sindsdien gebruikt ze mijn netwerk niet meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')