abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 3 februari 2019 @ 02:15:50 #26
167383 Molurus
the talking snake
pi_184787340
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 02:09 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Ps. Van dat standaard Tweakers advies word ik ook moe; gooi dr maar een nieuwe psu in, dat zal t wel zijn. (ja, er zit een kerk van waarheid in)

Gegroet, 5+jr pro ervaring pc hardwaretroubleshooting. (nee, niet zo'n puisterige kutpuber die al 2x een systeem in mekaar gezet heeft)
Ja, of zoals hierboven... klooien met de koeler van de CPU en jumpers/batterij van de BIOS. Je hebt er zeer waarschijnlijk geen ruk aan, en best een grote kans om schade aan te richten.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_184787344
Ja, SSD firmware is nogal notoir om rare meuk te veroorzaken, dat was ik ook weer een beetje vergeten.

Mijn pro-ervaring was voor t SSD tijdperk. :)

P4 RDRAM anyone? :D
pi_184787362
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 02:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zonder aanhoudende problemen na herinstallatie van Windows zou ik dat waarschijnlijk ook niet hebben gedaan. Maar met SSD firmware kan het niet zo heel veel kwaad. BIOS firmware updates zou ik wel voorzichtiger mee zijn. Als dat misgaat heb je echt een gigantisch probleem. Een SSD vervangen in een noodgeval is op zich niet zo heel kostbaar.
BIOS update kan tegenwoordig toch bijna niet meer fout gaan? (Gigabyte DualBios ftw, haha)
pi_184800331
Bedenk me nu opeens dat ik zoiets ook wel eens heb gehad; na pakweg een half uur viel de pc telkens uit.

Ik heb mij toen kapot gezocht naar de oorzaak.

Bleek dat de CPU te warm werd, omdat de koeler, door zijn eigen gewicht, een ietsiepietsie was doorgezakt (met het blote oog niet te zien), ondanks de backplate.
Nieuwe pasta; goed vastschroeven en gaan met die banaan :)
pi_184831014
Klinkt als een verrotte SSD. Kan je met een tooltje als CrystalDiskMark je SMART waardes hier neerzetten?
  woensdag 6 februari 2019 @ 09:43:38 #31
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_184850396
Doe even een geheugentest in de Windows RE-omgeving.
pi_184933276
Firmware-update van de SSD heeft bij mij niet geholpen. Bij het booten net leek het alsof de SSD niet gelezen kon worden met alleen een knipperend streepje in beeld, waarna hij naar de volgende boot priority ging -O-
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')