abonnement Unibet Coolblue
pi_184757574
Ik voel me echt zo'n noob nu.
mijn katten (8 en 5) hebben heel hun leven onbeperkt brokjes staan.

Nu werd onze poes opeens heel mager, kotste elke keer alles uit maar had wel eetlust voor 10.

We hebben uitgebreid bloedonderzoek laten doen en urine laten bekijken en nu blijkt de sdma verhoogd.

We hebben nu medicatie en dieetvoer gekregen. Maar beide katten zijn dus gewend aan onbeperkt voer beschikbaar en nu moet ik ze apart voeren.
We hebben een uitgebreid pakket meegekregen met verschillende smaken/merken om te kijken wat ze graag eet en maandag hebben we weer een afspraak staan dus alle vragen zal ik daar ook stellen.

Mijn vorige katten zijn overleden aan accuut nierfalen en daar moest ik dwangvoeren om er maar iets in te krijgen. Nu heb ik een hongerige kat in huis.

Ik heb ook een drinkfontein besteld

Hoe doen jullie dat? 1 x per dag voeren? wegen jullie dan af?

[ Bericht 8% gewijzigd door DrSauvignon op 01-02-2019 18:53:02 ]
pi_184761197
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:36 schreef DrSauvignon het volgende:
Ik voel me echt zo'n noob nu.
mijn katten (8 en 5) hebben heel hun leven onbeperkt brokjes staan.

Nu werd onze poes opeens heel mager, kotste elke keer alles uit maar had wel eetlust voor 10.

We hebben uitgebreid bloedonderzoek laten doen en urine laten bekijken en nu blijkt de sdma verhoogd.

We hebben nu medicatie en dieetvoer gekregen. Maar beide katten zijn dus gewend aan onbeperkt voer beschikbaar en nu moet ik ze apart voeren.
We hebben een uitgebreid pakket meegekregen met verschillende smaken/merken om te kijken wat ze graag eet en maandag hebben we weer een afspraak staan dus alle vragen zal ik daar ook stellen.

Mijn vorige katten zijn overleden aan accuut nierfalen en daar moest ik dwangvoeren om er maar iets in te krijgen. Nu heb ik een hongerige kat in huis.

Ik heb ook een drinkfontein besteld

Hoe doen jullie dat? 1 x per dag voeren? wegen jullie dan af?
Als ze gewend is de hele dag door te kunnen eten zou ik niet ineens overstappen naar maar 1x per dag. Probeer meerdere keren per dag een kleine portie te geven zodat ze kan wennen. Hoeveel ze nodig heeft zou op de verpakking moeten staan maar overleg dat even met de dierenarts.
Weeg haar regelmatig zodat je kunt controlleren of te veel of te weinig krijgt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_184762004
Een kat hoort minimaal 2x per dag te kunnen eten, dus sls ze alles in 1x opeet dan de brokjes opsplitsen.

Je kan ook een voerautomaat op chip/ met timer aanschaffen voor de dieetkat?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 00:53:13 #4
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184765286
Ik zou dus in elk geval beide katten in een andere kamer/ ruimte laten eten.
Want je hebt een kat met speciaal voer en eentje met normaal voer (zoals ik het lees).

Ik heb zelf 4 katten, die in 3 ruimtes eten krijgen: de hal, de keuken en de slaapkamer.
Maar dat werkt alleen als het om nat voer gaat.
Droogvoer daarentegen is lastiger. Dat is waar katten de gehele dag van kunnen eten. En dat is lastige met een kat op dieet.

Het enige wat ik daarvoor kan aanraden is dat je een soort van voederplaats bouwt met chip gerelateerde luikjes, dat alleen de kat die over die chip beschikt daar binnenkomt. Ja dat kost wel wat... (chippen en zo'n luikje en de rest).
Maar zover ik jouw probleem zo overzie, is het dat... of zelf de hele dag alert zijn.

Wat je ook doet, veel succes gewenst !
pi_184765397
bedankt voor alle antwoorden!
we hebben voor nu beide katten apart eten gegeven. Eén in de keuken, de ander in de slaapkamer.

Ze word nu sowieso elke dag even gewogen want ze was zoveel afgevallen dat er niet heel veel meer af kan en mag.
pi_184765539
Onze kat krijgt afgewogen voer in een bak op een timer. Die bak heeft 5 vakjes.
Wij hebben dit gedaan vanwege de verzorging tijdens de vakantie maar ook omdat ze de hele dag met eten bezig was. Ze kreeg wel drie keer per dag voer maar zeurde de hele dag. Het gaat nu eigenlijk prima.
Spoilers!
pi_184768336
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 00:53 schreef Also-von-Oder het volgende:
Ik zou dus in elk geval beide katten in een andere kamer/ ruimte laten eten.
Want je hebt een kat met speciaal voer en eentje met normaal voer (zoals ik het lees).

Ik heb zelf 4 katten, die in 3 ruimtes eten krijgen: de hal, de keuken en de slaapkamer.
Maar dat werkt alleen als het om nat voer gaat.
Droogvoer daarentegen is lastiger. Dat is waar katten de gehele dag van kunnen eten. En dat is lastige met een kat op dieet.

Het enige wat ik daarvoor kan aanraden is dat je een soort van voederplaats bouwt met chip gerelateerde luikjes, dat alleen de kat die over die chip beschikt daar binnenkomt. Ja dat kost wel wat... (chippen en zo'n luikje en de rest).
Maar zover ik jouw probleem zo overzie, is het dat... of zelf de hele dag alert zijn.

Wat je ook doet, veel succes gewenst !
Er zijn ook voerbakken met een chip https://www.petfooddiscou(...)FEAQYCiABEgKdX_D_BwE
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 18:59:50 #8
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184777578
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:08 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Er zijn ook voerbakken met een chip https://www.petfooddiscou(...)FEAQYCiABEgKdX_D_BwE
Klopt, maar wat als beide katten tegelijkertijd bij het bakje komen?
pi_184781711
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Klopt, maar wat als beide katten tegelijkertijd bij het bakje komen?
Volgens de meeste reviews gaat dat best goed. Je kunt de snelheid van openen en sluiten regelen en er past maar 1 kattenkop door het boogje.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 3 februari 2019 @ 00:07:52 #10
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184785227
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 21:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Volgens de meeste reviews gaat dat best goed. Je kunt de snelheid van openen en sluiten regelen en er past maar 1 kattenkop door het boogje.
Ja, misschien werkt het wel goed hoor... maar als ik naar mijn eigen katten kijk, twijfel ik toch.
Als de kat voor wie het bedoeld is bijvoorbeeld een halve meter voor dat bakje zit en het gaat open, en mijn veelvraat glipt er voorbij en vreet het eten op?
Of wat als de dat voor wie het bedoeld is dan wegloopt en de deksel sluit dan op de kop van mijn veelvraat? Ja vragen, vragen en nog eens vragen...

Heeft iemand hier dit voederbakje al geprobeerd?
pi_184785311
Hier kat met eetstoornis. Onbeperkt eten betekend onbeperkt eten, kotsen, dooreten, kotsen and so on. Krijgen drie keer per dag, afgemeten.
pi_184788170
Ik heb 2 voerbakken op chip en werkt perfect, het gaat open als de kat zijn kop erdoor heen steekt en dicht als de kat weer wegloopt.
Er zijn 3 tijdsinstellingen voor het sluiten van de klep, hier staan ze op 2 en 3 (3 is het traagst)
In het begin op 1 omdat ze bij elkaar uit de bak aten.
Er zijn katten die vanaf de zijkant mee eten maar daar zijn speciale kapjes voor uitgevonden.
pi_184791157
ik heb net die automatische chipbakken opgezocht en een filmpje bekeken. Daar kon een andere kat heel makkeljjk bij.

Welke heb jij Sorella?
pi_184791371
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:35 schreef DrSauvignon het volgende:
ik heb net die automatische chipbakken opgezocht en een filmpje bekeken. Daar kon een andere kat heel makkeljjk bij.

Welke heb jij Sorella?
Ik heb de SureFeed microchip voerbak.
pi_184803734
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:35 schreef DrSauvignon het volgende:
ik heb net die automatische chipbakken opgezocht en een filmpje bekeken. Daar kon een andere kat heel makkeljjk bij.

Welke heb jij Sorella?
Die in de link is de Surefeed die heb ik ook. Maal 2 want twee katten.
En ik heb een kat die een moord doet voor een hapje van het voer van de andere. Lukt haar niet met dit systeem :+

Ja, haar kop kan er vast bij, maar dan is de opening zo vol dat de ander zich gaat terugtrekken en dat klepje sluit snel genoeg om te voorkomen dat de indringer kan gaan eten. Kan hooguit een paar brokjes jatten.

Het ligt er wel een beetje aan waar de chip in de kat zit. Ik zie dat de één net iets meer in de boog moet duiken om het systeem te activeren dan de ander. Maar voor de kat niet hinderlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184803847
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 00:07 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Ja, misschien werkt het wel goed hoor... maar als ik naar mijn eigen katten kijk, twijfel ik toch.
Als de kat voor wie het bedoeld is bijvoorbeeld een halve meter voor dat bakje zit en het gaat open, en mijn veelvraat glipt er voorbij en vreet het eten op?
Of wat als de dat voor wie het bedoeld is dan wegloopt en de deksel sluit dan op de kop van mijn veelvraat? Ja vragen, vragen en nog eens vragen...

Heeft iemand hier dit voederbakje al geprobeerd?
Op een halve meter gaat die bak echt niet open. De kat moet echt zijn kop in de boog steken.

Het klepje vouwt in en uit in twee delen: /\ (zoiets). Kan een indringer (stel dat die er is want vrijwel onmogelijk) nooit vast in komen te zitten want doordat het klepje uitvouwt in die hoek kan hij de kop of poot er veilig uittrekken. Maar daarna kan hij het platte, dichte deksel nooit opwippen.

Foto’s in deze link maken veel duidelijk over openen en sluiten https://www.zooplus.nl/sh(...)aten/surefeed/479582
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 23:18:24 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_184805317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Klopt, maar wat als beide katten tegelijkertijd bij het bakje komen?
Ik heb hem gekocht voor mijn katten, omdat ik kat met allergie heb en ook een kat op nierdieet. Ik heb speciale achterkantjes erbij gekocht zodat ze niet via de achterkant van elkaar kunnen pikken en het werkt eigenlijk wonderbaarlijk goed, al vind ik eigenlijk dat ze voor die prijs die achterkantjes er gewoon bij hadden moeten doen. Maar wel ideaal en ze waren er ook heel erg snel aan gewent, wel erg duur.



[ Bericht 5% gewijzigd door senesta op 03-02-2019 23:36:47 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 4 februari 2019 @ 01:01:35 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_184807233
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 22:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Op een halve meter gaat die bak echt niet open. De kat moet echt zijn kop in de boog steken.

Het klepje vouwt in en uit in twee delen: /\ (zoiets). Kan een indringer (stel dat die er is want vrijwel onmogelijk) nooit vast in komen te zitten want doordat het klepje uitvouwt in die hoek kan hij de kop of poot er veilig uittrekken. Maar daarna kan hij het platte, dichte deksel nooit opwippen.

Foto’s in deze link maken veel duidelijk over openen en sluiten https://www.zooplus.nl/sh(...)aten/surefeed/479582

quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 23:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb hem gekocht voor mijn katten, omdat ik kat met allergie heb en ook een kat op nierdieet. Ik heb speciale achterkantjes erbij gekocht zodat ze niet via de achterkant van elkaar kunnen pikken en het werkt eigenlijk wonderbaarlijk goed, al vind ik eigenlijk dat ze voor die prijs die achterkantjes er gewoon bij hadden moeten doen. Maar wel ideaal en ze waren er ook heel erg snel aan gewent, wel erg duur.

[ afbeelding ]
Okay, van 2 echte gebruikers/ gebruiksters een recensie. Ja, dan kan ik alleen maar mijn wantrouwen opzij zetten.
Rest alleen die prijs... zo'n 100 euro per voederbakje.
Ik meld me nog wel eens voor zo'n voedersysteem, als ze om en nabij de 30 euro kosten. :Y
pi_184810266
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 23:18 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb hem gekocht voor mijn katten, omdat ik kat met allergie heb en ook een kat op nierdieet. Ik heb speciale achterkantjes erbij gekocht zodat ze niet via de achterkant van elkaar kunnen pikken en het werkt eigenlijk wonderbaarlijk goed, al vind ik eigenlijk dat ze voor die prijs die achterkantjes er gewoon bij hadden moeten doen. Maar wel ideaal en ze waren er ook heel erg snel aan gewent, wel erg duur.

[ afbeelding ]
Die achterkanten kende ik nog niet :D
Handig, als je een jatter hebt en inderdaad zouden die er bijgeleverd moeten worden.
Ik zag dat ze nu ook rvs bakjes hebben. Ga ik misschien nog kopen want het plastic wordt na jaren gebruik ruw en lijkt me dan niet meer hygiënisch.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184810280
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 01:01 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]


[..]

Okay, van 2 echte gebruikers/ gebruiksters een recensie. Ja, dan kan ik alleen maar mijn wantrouwen opzij zetten.
Rest alleen die prijs... zo'n 100 euro per voederbakje.
Ik meld me nog wel eens voor zo'n voedersysteem, als ze om en nabij de 30 euro kosten. :Y
Ja, duur zijn ze wel.
Ik had ze ook niet gekocht als het niet noodzakelijk was met mijn katten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184810712
ik vind ze voor 89 euro bij dierenvriend Beuningen maar ik moet toch wel even slikken van de prijs. Maar dat komt na al aardig wat kosten bij de dierenarts dus ik voer ze even een maandje apart en daarna schaf ik ze wel aan.
Eerst maar eens zien dat er weer wat vlees op die botten komt :'(
pi_184810760
Kijk op marktplaats ^O^
pi_184811040
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 01:01 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

[..]

Okay, van 2 echte gebruikers/ gebruiksters een recensie. Ja, dan kan ik alleen maar mijn wantrouwen opzij zetten.
Rest alleen die prijs... zo'n 100 euro per voederbakje.
Ik meld me nog wel eens voor zo'n voedersysteem, als ze om en nabij de 30 euro kosten. :Y
3 echte gebruikers, tststs
pi_184811084
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:32 schreef Sorella het volgende:

[..]

3 echte gebruikers, tststs
jij gaf geen review o|O :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_184811103
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2019 10:03 schreef DrSauvignon het volgende:
ik vind ze voor 89 euro bij dierenvriend Beuningen maar ik moet toch wel even slikken van de prijs. Maar dat komt na al aardig wat kosten bij de dierenarts dus ik voer ze even een maandje apart en daarna schaf ik ze wel aan.
Eerst maar eens zien dat er weer wat vlees op die botten komt :'(
slim, en misschien werkt dat ook al goed. en intussen kun jij je oriënteren op eventuele andere oplossingen.
Sterkte met Skinny Cat!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')