Dat heeft alles met de avg te makenquote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:20 schreef Postbus100 het volgende:
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.
En verder geen idee. Mensen lopen soms vanzelf wel een keer tegen de lamp als iemand het niet vertrouwt en gaat spitten. Ik kan me voorstellen dat een universiteit prima kan bevestigen of ontkennen of Pietje daar heeft afgestudeerd. Dat heeft niks met AVG te maken verder.
Klopt, maar daar mogen bedrijven niet bijquote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:25 schreef Postbus100 het volgende:
Er is overigens wel een diplomaregister. Of dat zijn ze nu aan het ontwikkelen. Anyway, mijn diploma is ergens geregistreerd.
Een VOG controlleert of ik in het buitenland mijn diploma heb gehaald?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:33 schreef KennyPowers het volgende:
Heb je externe partijen voor die dat controleren, bijv. DSI. Ook VOG enz.
Die controleren niet of je een diploma hebt. Hooguit of je ooit met een diploma gefraudeerd hebt.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:33 schreef KennyPowers het volgende:
Heb je externe partijen voor die dat controleren, bijv. DSI. Ook VOG enz.
Ik denk dat je je daarin nog wel eens zou kunnen vergissen. De enige diploma's en certificaten die bij mij structureel wel gecontroleerd worden (ook bij de uitgevende instantie) zijn VCA en spoorveiligheidscertificaten. En dat zijn typisch diploma's die vooral voor monteurs, schoonmakers en ander uitvoerend personeel gelden. Mijn WO-diploma moest ik pas 1x als origineel laten zien.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat is afhankelijk van het diploma. Ben je arts of advocaat dan is er wel controle.
Ben je secretaresse, monteur of schoonmaker dan kan ik me niet voorstellen dat er controle plaatsvind.
Ik bedoel: Ze controleren ook je VOG.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een VOG controlleert of ik in het buitenland mijn diploma heb gehaald?
Ik ben in augustus ergens aangenomen, toen gezegd dat ik wel een diploma had behaald maar deze nog niet had opgehaald. Daarna is er niet meer naar gevraagd. Beetje apart is echt wel, voor hetzelfde geld hadden ze iemand in dienst die nog geen diploma had en daarover had gelogen ofzo.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:05 schreef porsche1 het volgende:
TVP.
Interessante vraag. Ik heb hier een tijd terug ook over nagedacht. Dit naar aanleiding van een bekende die net was afgestudeerd, had zijn diploma nog niet opgehaald, maar al wel direct aan de slag was gegaan als manager.
Zowel tijdens als na zijn sollicitatie is er niet naar een bewijs van het afronden van een opleiding gevraagd.
Stel ik was zelf werkloos en ik had echt niks te doen, dan had het mij opzich een interessant onderzoek gekeken om met valse informatie op je CV te solliciteren en zien bij hoeveel banen ze je zullen aannemen.
Maar feitelijk heb je dan toch geen diploma? En waarom haal je hem niet op?quote:Op vrijdag 1 februari 2019 19:12 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik ben in augustus ergens aangenomen, toen gezegd dat ik wel een diploma had behaald maar deze nog niet had opgehaald. Daarna is er niet meer naar gevraagd. Beetje apart is echt wel, voor hetzelfde geld hadden ze iemand in dienst die nog geen diploma had en daarover had gelogen ofzo.
De VoG vraag je aan voor een specifiek gebied, zelf, voor zover ik weet, en die moet je dan overleggen. Het feit dat je een VoG krijgt en kunt overleggen ís de controle voor zover ik weet. Ik heb hem een aantal keren moeten aanvragen voor projecten waar ik in principe voor was aangenomen, maar waarbij het wel of niet kunnen overleggen van een VoG een dealbreaker is.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 18:54 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Ik bedoel: Ze controleren ook je VOG.
Ik heb de opleiding afgerond en het diploma ligt op me te wachten.quote:Op vrijdag 1 februari 2019 19:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar feitelijk heb je dan toch geen diploma? En waarom haal je hem niet op?
Waarom zou dit niet kunnen? Je moet als sollicitant alleen toestemming geven. Geef je de toestemming niet, zegt dat ook genoeg. (Overigens was deze situatie ten tijden van de wbp niet anders)quote:Op vrijdag 1 februari 2019 17:53 schreef Henrys het volgende:
Door de AVG kunnen bedrijven het ook niet controleren bij DUO of universiteit en er zijn maar een paar beroepen waarbij je registers hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |