abonnement Unibet Coolblue
pi_184751760
Zij had wel schulden, en ik wilde dat die afbetaald waren voor ze hier kwam wonen. Maargoed ze is 21 dus een leuk loon voor een leerling horeca is wat anders als het loon dat jullie voor ogen hebben.

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:09:43 ]
pi_184751816
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:23 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Zij had wel schulden, en ik wilde dat die afbetaald waren voor ze hier kwam wonen. Maargoed ze is 21 dus een leuk loon voor een leerling horeca is wat anders als het loon dat jullie voor ogen hebben.
maar op basis van haar inkomen zet je dan toch de toeslagen niet stop? En net was het samenwonen voor jou de redding uit de ellende, dus wat klopt er nou niet aan je verhalen?
Ik geef het op. Ik wens je veel succes.
pi_184751858
That's my life! Ik heb geleerd met weinig tevreden te zijn. Ging ook allemaal goed, maar die maanden huurtoeslag missen én het faillissement van energieflex terwijl je eigenlijk al geacht wordt de eerste termijn naar de nieuwe leverancier overgemaakt te hebben is gewoon even een flinke kluif.

Ik vind het alleen jammer dat er direct van gemaakt wordt dat ik een noob ben die niet met geld om kan gaan en daarom maar gaat bedelen, ik heb namelijk wel een gymnasium opleiding genoten en ondanks een harde jeugd ben ik altijd welwillend geweest.. En dat doet best zeer, dat mag je weten. Mooie opleiding waar je niks aan hebt, toch altijd je best doen maar dan het stempel bedelaar krijgen.

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:09:26 ]
pi_184751864
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:23 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Zij had wel schulden, en ik wilde dat die afbetaald waren voor ze hier kwam wonen. Maargoed ze is 21 dus een leuk loon voor een leerling horeca is wat anders als het loon dat jullie voor ogen hebben.
Ah, oke.
Het gaat niet om een absoluut bedrag (minimaal 2000 bruto ofzo), het gaat erom dat je/haar/de inkomsten en uitgaven met elkaar in balans zijn. Dat je je geen dingen (oa woningen) veroorlooft die je niet kunt betalen. Of gaat samenwonen wat je niet kunt bekostigen. Ongeacht de hoogte van het inkomen.

Heb jij haar schulden afbetaald (als in: is jouw buffer aan haar opgegaan) of heeft ze dat zelf gedaan?
Somebody that I used to know
pi_184751904
XNou als je samen gaat wonen met iemand met een bruto inkomen dat het gezamenlijk inkomen boven die 37k trekt Geef je dat toch door aan de belasting zodat je later geen duizenden toeslagen hoeft bij te betalen? Lijkt me vrij logisch zeker in mijn situatie.

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:09:08 ]
pi_184751968
Volgens mij doe ik dat ook niet ik probeer gewoon de tijd tot de ww betaald wordt te overbruggen, maar mijn verhaal wordt al gelijk gebagatelliseerd door mensen die zeggen dat ik loop te bedelen. Ik vraag om tips dit op te lossen. Imo heel wat anders als bedelen, maar goed ik denk dat ik hier maar een slotje aanvraag want er worden eerder conclusies getrokken als dat ik überhaupt wat gezegd heb.

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:08:51 ]
pi_184751986
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:28 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, oke.
Het gaat niet om een absoluut bedrag (minimaal 2000 bruto ofzo), het gaat erom dat je/haar/de inkomsten en uitgaven met elkaar in balans zijn. Dat je je geen dingen (oa woningen) veroorlooft die je niet kunt betalen. Of gaat samenwonen wat je niet kunt bekostigen. Ongeacht de hoogte van het inkomen.

Heb jij haar schulden afbetaald (als in: is jouw buffer aan haar opgegaan) of heeft ze dat zelf gedaan?
Dat heeft zij zelf gedaan.
pi_184751987
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:28 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Ik vind het alleen jammer dat er direct van gemaakt wordt dat ik een noob ben die niet met geld om kan gaan en daarom maar gaat bedelen, ik heb namelijk wel een gymnasium opleiding genoten en ondanks een harde jeugd ben ik altijd welwillend geweest.. En dat doet best zeer, dat mag je weten. Mooie opleiding waar je niks aan hebt, toch altijd je best doen maar dan het stempel bedelaar krijgen..
Snap ik, ik heb ook wel periodes in mijn leven gehad dat er geen buffer was voor dit soort fratsen. Gelukkig wel altijd de wetenschap gehad van een vangnet van mijn ouders, en ik besef dat dat een luxepositie is. (niet dat ze bijsprongen, maar wel dat als de teller op 0 zou staan, ik niet hoefde te verhongeren, omdat ik altijd nog in nood daar 50 euro kon lenen).

Maar je hebt een gymnasiumopleiding genoten? En je zit nu in de Wajong? Hoe oud ben je dan? En is er verder aan toeslagen e.d. nog iets te krijgen? En was het wel verstandig om met je vriendin te gaan samenwonen? Want sorry, maar <1000 euro buffer is niet veel... En ik denk dat je vriendin iets te afwachtend is geweest in de toezeggingen van de baas rondom het aantal uren. In de horeca worden veel mensen gevraagd, zeker met werkervaring. Ik denk dat ze zo ergens anders aan de bak kan. Wat weerhoudt haar?
Somebody that I used to know
pi_184752085
Ik ben 25. We zijn juist samen gaan wonen om die vaste lasten te kunnen delen. Wat betreft tr afwachtend daar heb je gelijk in. Te goed van vertrouwen denk ik. Wat haar tegenhoud is dat 1 maart de verbouwing afgerond is en ze dan weer aan de slag kan. Bovendien is 1000¤ maandinkomen dat ze hiervoor had best een verschil met deze 1400¤. Das echt veel voor een leerling horeca

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:08:34 ]
pi_184752138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:39 schreef Stresskip92 het volgende:
Ik ben 25. We zijn juist samen gaan wonen om die vaste lasten te kunnen delen. Wat betreft tr afwachtend daar heb je gelijk in. Te goed van vertrouwen denk ik. Wat haar tegenhoud is dat 1 maart de verbouwing afgerond is en ze dan weer aan de slag kan. Bovendien is 1000¤ maandinkomen dat ze hiervoor had best een verschil met deze 1400¤. Das echt veel voor een leerling horeca
Maar zolang ze niet wordt opgeroepen en ze thuis zit te duimendraaien in afwachting van haar baas komt er natuurlijk helemaal geen geld binnen. Dan zou ze die tijd beter kunnen benutten om tijdelijk ergens anders aan de bak te komen. Die baas houdt haar aan het lijntje. De vraag is: wil zij zich aan het lijntje laten houden?
Somebody that I used to know
pi_184752177
Ik heb het sowieso niet op die baas, voor de verbouwing was er niks mis mee maar hij geeft nu elke keer dat zij contact zoekt niet thuis.

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:08:16 ]
pi_184752204
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:43 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Ik heb het sowieso niet op die baas, voor de verbouwing was er niks mis mee maar hij geeft nu elke keer dat zij contact zoekt niet thuis.
Prima als hij dat doet, maar dan moet hij niet verwachten dat iemand braaf zit te wachten totdat het hem wel weer schikt. Ik zou, als ik jouw vriendin was, het niet teveel van die werkgever laten afhangen en vooral zelf verder kijken naar haar mogelijkheden.
Somebody that I used to know
pi_184752335
Doet ze ook, die ww was enkel om te zorgen dat er enigszins een inkomen was tot ze nieuw werk heeft. Zoals bij iedereen, lijkt mij.
pi_184752687
Waarom wordt mijn tekst teruggezet?
pi_184753159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:10 schreef Stresskip92 het volgende:
Waarom wordt mijn tekst teruggezet?
Omdat het niet de bedoeling is dat alle berichten van TS verwijderd worden. Mensen proberen met je mee te denken en/of te helpen. Als je dan alle info van alle berichten weghaalt, maak je dat onmogelijk.
  Moderator vrijdag 1 februari 2019 @ 15:05:33 #91
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_184753656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:10 schreef Stresskip92 het volgende:
Waarom wordt mijn tekst teruggezet?
Als je de openingspost weghaalt heeft het topic weinig nut. Dat is niet de bedoeling. De leesbaarheid wordt er ook niet beter op als je al je eigen posts weghaalt
pi_184754267
Gelukkig quote ik veel :o
Somebody that I used to know
pi_184754594
en stresskip, stop met het weghalen van posts. Het Is onleesbaar zo en je verhaal is niet zo spannend dat je het weg moet halen.
pi_184757572
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 16:03 schreef MevrouwKees het volgende:
en stresskip, stop met het weghalen van posts. Het Is onleesbaar zo en je verhaal is niet zo spannend dat je het weg moet halen.
Ik zie niet zo in wat voor nut het heeft als ik gelijk als bedelaar weg gezet wordt
pi_184758654
Snelste lijkt me dat die vriendin nu naar een uitzendbureau stapt en gelijk werk zoekt, dat eind van de week uitbetaalt.

Sneller dan de molens van UWV.
.
pi_184782398
Je kan voor die 100 euro toch prima een betalingsregeling treffen? Of bij vrienden lenen?

Als de boel al klapt om 100 euro, dan heb je het gewoon niet op orde.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 februari 2019 @ 23:14:14 #97
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_184784165
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:36 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Ik zie niet zo in wat voor nut het heeft als ik gelijk als bedelaar weg gezet wordt
Dan nog is het weghalen van je posts op een forum niet gewenst.
Wil je niet dat dingen er staan moet je ze niet plaatsen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_184788402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:30 schreef Stresskip92 het volgende:
XNou als je samen gaat wonen met iemand met een bruto inkomen dat het gezamenlijk inkomen boven die 37k trekt Geef je dat toch door aan de belasting zodat je later geen duizenden toeslagen hoeft bij te betalen? Lijkt me vrij logisch zeker in mijn situatie.
Nu verdient ze opeens weer 2k in de maand?
pi_184797238
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 18:36 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Ik zie niet zo in wat voor nut het heeft als ik gelijk als bedelaar weg gezet wordt
ik heb het niet over bedelen maar over het irritante verwijderen van je posts.. Het is onleesbaar en ik haak dan ook direct af. Succes ermee..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')