abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184750145
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:02 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Natuurlijk zal je een hoop papierwerk moeten kunnen overleggen. Laatste 3 maanden bankafschriften, bewijs van inkomen (en in geval vriendin geen inkomen) en nog veel meer. Indien schulden een intakegesprek voor eventuele schuldhulpverlening (maar met 110 euro achterstand zal dat wel meevallen).
In verhouding gezien lijkt het mij niet de moeite waard.
pi_184750153
Edit : idd niet goed (her)gelezen.
Somebody that I used to know
pi_184750180
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:01 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Overigens zegt TS dat de ww-aanvraag is toegekend. Dan kan ze per vandaag haar inkomsten voor januari doorgeven en staat het binnen 13 dagen op de rekening (maar waarschijnlijk eerder).
TS, wel doen vandaag, want anders gaat er weer een weekend overheen enzo. Hoe eerder je het zelf aanvraagt, hoe eerder de teller begint te lopen.
Had de edit nog niet gezien. Ze zit nog in de aanvraag zie ik.
The Colony <--- Zoals de Mol het voor zich zag.
Siberia <--- Thriller omtrent reality show in Siberia
pi_184750222
Je hebt het over leefgeld, zit je onder bewindvoering/in schuldhulpverlening?
pi_184750404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:06 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Had de edit nog niet gezien. Ze zit nog in de aanvraag zie ik.
Ik zie anders dat ze al een brief heeft met toekenning van. Alleen is het bedrag nog niet bekend. Dat zie je pas als je de eerste keer uitgekeerd krijgt (is natuurlijk ook afhankelijk van wat je verdiend hebt die maand).
pi_184750605
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:05 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

In verhouding gezien lijkt het mij niet de moeite waard.
Het is een afweging die je moet maken. Naar het GKB met hangende pootjes of bijvoorbeeld op straat belanden/je kinderen geen eten kunnen geven. Ik zou het wel weten.
pi_184750646
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:24 schreef Delenlill het volgende:

[..]

Het is een afweging die je moet maken. Naar het GKB met hangende pootjes of bijvoorbeeld op straat belanden/je kinderen geen eten kunnen geven. Ik zou het wel weten.
Hij heeft maar 110 euro schuld toch?
pi_184750887
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:26 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

En schulden bij familie. Waarschijnlijk andere openstaande rekeningen (900 inkomen 600 huur). Ook haar uitspraak "en vul het ene gat met het andere" doet me dat denken.

En voor 1 rekening afgesloten worden, dan zijn er al snel 3 maanden verstreken, dus verwacht ik extra kosten (incasso/deurwaarder mogelijk).

Haar vriendin had gewoon een inkomen hiervoor, ik weet niet hoelang ze samenwonen, maar er is toch een reden waarom de rekening niet betaald is.
pi_184750921
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:26 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een zij hoor en inderdaad lesbisch haha
pi_184751053
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:40 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon een zij hoor en inderdaad lesbisch haha
Mijn excuses.
pi_184751206
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:46 schreef StrawberryMilkshake het volgende:

[..]

Mijn excuses.
Maakt niet uit hoor dat kan gebeuren.
pi_184751241
Maar waarom heb je nou geen toeslagen meer? Want samenwonen doet er niet zoveel toe als er twee erg lage inkomens zijn. Ga echt heeeeel snel hulp regelen, want je oplossing van gaten met gaten vullen is natuurlijk desastreus. Die hulp had je sowieso al veel eerder moeten inschakelen.
En ook met in je eentje met een inkomen van §900 heb je toch recht op aanvulling gehad? Want dat is onder de bijstandsnorm. Naast maximale zorgtoeslag en huurtoeslag. Dan had je toch een (kleine)buffer waarmee je tegenslagen kon opvangen. Hoe kan het dan dat je een maand later gaten met gaten vult en leningen bij familie hebt? We hebben het echt over 1 maand samenwonen, toch?
pi_184751274
Als je toch je verwachte verzamelinkomen naar beneden zet (omdat er dus momenteel veel minder binnenkomt) dan krijg je toch per volgende maand weer gewoon toeslagen?
pi_184751295
Heb even gekeken maar hoe zit het met gkb in een dorp? Hier zit namelijk niet zo’n wissel kantoor..
pi_184751334
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:57 schreef Stresskip92 het volgende:
Heb even gekeken maar hoe zit het met gkb in een dorp? Hier zit namelijk niet zo’n wissel kantoor..
een wisselkantoor? Wat?
Heb jij ooit je eigen financiŽen goed kunnen beheren? Want daar lijkt het niet op en dan is het hoogste tijd om aan de bel te trekken bij hulpinstanties voor budgetbeheer etc.
pi_184751354
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:56 schreef GS-Raw het volgende:
Als je toch je verwachte verzamelinkomen naar beneden zet (omdat er dus momenteel veel minder binnenkomt) dan krijg je toch per volgende maand weer gewoon toeslagen?
Of je recht hebt op toeslagen wordt over een jaar inkomen berekend. De grens is §30.825 voor 2 personen (alle bewoners) voor huurtoeslag, Voor zorgtoeslag is dat §37.885 met een toeslag partner.
pi_184751459
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:57 schreef Stresskip92 het volgende:
Hint: GKB (Gemeentelijke Kredietbank) is wat anders dan GWK Travelex (geldwisselkantoor).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_184751480
Die toeslagen zijn op 0 gezet ivm dat zij best een leuk inkomen krijgt, en weet niet of ik die kan veranderen maar dan moet ik ze later weer terugbetalen

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:10:46 ]
pi_184751502
Elke gemeente heeft de (wettelijke verplichting) mogelijkheid tot schuldhulpverlening. Even contact opnemen met jouw gemeente dus.
pi_184751515
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:08 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Die toeslagen zijn op 0 gezet ivm dat zij best een leuk inkomen krijgt, en weet niet of ik die kan veranderen maar dan moet ik ze later weer terugbetalen
een inkomen van §400 per maand met haar oproepcontract zeg je toch net? En waarom heeft zij met haar ‘best leuke’ inkomen geen buffer? Ik mis echt zoveel in dit verhaal
pi_184751575
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 12:59 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

een wisselkantoor? Wat?
Heb jij ooit je eigen financiŽen goed kunnen beheren? Want daar lijkt het niet op en dan is het hoogste tijd om aan de bel te trekken bij hulpinstanties voor budgetbeheer etc.
En dit baseer jij op? Ik heb zeker mijn financiŽn prima kunnen beheren. Nooit problemen gehad voor deze energie ellende.
pi_184751630
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:14 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

En dit baseer jij op? Ik heb zeker mijn financiŽn prima kunnen beheren. Nooit problemen gehad voor deze energie ellende.
omdat die §300 die je nu niet terugkrijgt niet fataal zijn als je je geld een klein beetje kunt beheren. Echt niet. En ja, dat is waardeloze pech, dat je dat geld kwijt bent, maar dat is echt niet de oorzakmvan je ellende nu.
Maar goed, maak er een bedeltopic van, wie weet levert je het nog wel wat op. Oh en doe dat ook even op Viva, daar werkt dat ook altijd uitstekend
pi_184751681
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:11 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

een inkomen van §400 per maand met haar oproepcontract zeg je toch net? En waarom heeft zij met haar ‘best leuke’ inkomen geen buffer? Ik mis echt zoveel in dit verhaal
Ik ook, maar ik kan er ook de vinger niet op leggen.

Ik denk ook dat er in dit zinnetje heel veel tussen de regels staat:
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 11:09 schreef Stresskip92 het volgende:
Uiteraard wel de normale termijn betaald, maar omdat ik sinds de overstap van EnergieFlex naar de huidige leverancier best wat problemen gehad heb ligt er nu dus een brief dat we ondanks alle keren dat we contact opnamen 7 februari afgesloten worden.
Weet niet of dat gaat over persoonlijke problemen of problemen met de energieleverancier, maar ik las/lees het breder.
pi_184751695
quote:
omdat die §300 die je nu niet terugkrijgt niet fataal zijn als je je geld een klein beetje kunt beheren. Echt niet. En ja, dat is waardeloze pech, dat je dat geld kwijt bent, maar dat is echt niet de oorzakmvan je ellende nu.
Maar goed, maak er een bedeltopic van, wie weet levert je het nog wel wat op. Oh en doe dat ook even op Viva, daar werkt dat ook altijd uitstekend
Nou misschien kun je je voorstellen dat ik hiervoor ook een relatie had? Toen kreeg ik dus ook geen toeslagen en toen wij uit elkaar gingen 3 maanden op toeslagen moeten wachten! Weet je dus meteen waar mijn spaargeld naartoe is.

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 02-02-2019 23:10:30 ]
pi_184751753
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:21 schreef Stresskip92 het volgende:

[..]

Nou misschien kun je je voorstellen dat ik hiervoor ook een relatie had? Toen kreeg ik dus ook geen toeslagen en toen wij uit elkaar gingen 3 maanden op toeslagen moeten wachten! Weet je dus meteen waar mijn spaargeld naartoe is.
Oke, dus je zegt eigenlijk: pech op pech op pech.

Overigens is dat van die Energieflex wel heel lullig. Was toen al in het nieuws dat mensen er direct en hard geraakt door werden.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')