abonnement Unibet Coolblue
pi_184775767
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:02 schreef sp3c het volgende:
ik was ontopic maar ok
ik zal zo even vegen.
pi_184775830
Waar ging het over....
De straatnamen worden verwijderd want die hebben een lage deugscore
Dus wat nu ...
pi_184775915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
Waar ging het over....
De straatnamen worden verwijderd want die hebben een lage deugscore
Dus wat nu ...
koffie?
pi_184775939
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]

koffie?
Bijna etenstijd :D
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 17:19:52 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184775970
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
Waar ging het over....
De straatnamen worden verwijderd want die hebben een lage deugscore
Dus wat nu ...
nou er worden dus geen straatnamen verwijderd

bij nieuwe namen gaan ze naar vrouwen en minderheden kijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184776105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou er worden dus geen straatnamen verwijderd

bij nieuwe namen gaan ze naar vrouwen en minderheden kijken
Maar wat moet ik dan voorstellen ?
Alya Al-Faith straat ?
Lijkt me best grappig maar niemand wil daar toch aan wonen ?
pi_184776328
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 23:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het is niet waar dat er enkel op (voor Nederland) historische waarde wordt geselecteerd. Er zijn schrijvers, muzikanten, kunstenaars. Ook vele andere soorten namen. Bloemen, fruit, echt vanalles. En lang niet altijd alleen uit Nederland, of dat nu om personen of dingen gaat.

Waarom geen belangrijke vrouwen in de geschiedenis wijk? Of ook wat vrouwelijke schrijvers in de schrijferswijk?

Waarom praten we hier enkel over moet belangrijk zijn geweest in de Nederlandse geschiedenis?
Waarom over je stift gaan over een 'buitenlander' die een straatnaam krijgt, of een vrouw. Maar het heel normaal vindt om de Acacialaan op de navigatie in te voeren?

Heeft eigenlijk ook geen bal met Nederland te maken en is ook geen groot man in de Nederlandse geschiedenis geweest.
Als straten naar mensen worden vernoemd, moeten dat mensen met een bepaalde staat van dienst zijn, cq. mensen met een maatschappelijk belang. Wat zulke pressieclubs en linkse politieke partijen steevast willen, is geschiedvervalsing. Mensen die een bijrol speelden of totaal geen rol van betekenis hadden, worden dan ineens op een voetstuk gezet, want er moeten ook straten naar vrouwen worden vernoemd. Het deugen is belangrijker dan recht doen aan mensen en hun verdiensten.
pi_184776347
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als straten naar mensen worden vernoemd, moeten dat mensen met een bepaalde staat van dienst zijn, cq. mensen met een maatschappelijk belang. Wat zulke pressieclubs en linkse politieke partijen steevast willen, is geschiedvervalsing. Mensen die een bijrol speelden of totaal geen rol van betekenis hadden, worden dan ineens op een voetstuk gezet, want er moeten ook straten naar vrouwen worden vernoemd. Het deugen is belangrijker dan recht doen aan mensen en hun verdiensten.
Bij sommige namen heb ik dan wel weer me bedenkingen
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 17:53:48 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184776457
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:26 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Maar wat moet ik dan voorstellen ?
Alya Al-Faith straat ?
Lijkt me best grappig maar niemand wil daar toch aan wonen ?
zijn er al een aantal genoemd

Mans Spoor-Dijkema lijkt mijwel waardig maar die zal wel niet PC genoeg zijn voor vandaag de dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 18:59:43 #110
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184777573
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb ook moeite met bevatten waar de pijn nou precies zit.

In biblebelt-gemeente Nunspeet, niet ver van waar ik woon, hebben de mannenbroeders in hun wijsheid besloten dat in het dorp maar verdomd weinig straten naar vrouwen zijn vernoemd. Zij willen daar verandering in brengen. De lokale historische vereniging heeft een stuk of wat suggesties gedaan en nieuwe straten worden naar vrouwen vernoemd, zo is besloten.

Geen moment leidde dat bij mij tot woede-uitbarsting. Bij niemand hier in de regio eigenlijk.
Omdat het in dat dorp van jou waarschijnlijk op een normale, positieve manier wordt gebracht.

Deze D66-troela verwoordt het op zo'n manier, dat Westerse blanke mannen eigenlijk super slecht zijn en niet meer passen in het Rotterdam van 2019. Daarom moet zo snel mogelijk werk worden gemaakt van het uitwissen van hun aanwezigheid, hun geschiedenis en alle pijn en leed die ze hebben veroorzaakt. Dit is immers niet meer jullie land, vieze blanken, dit is nu ons land.

Nee ze zegt het niet letterlijk zo, maar heel veel mensen vullen het in gedachten zo in. ''Dat past niet meer in Rotterdam'' klinkt heel anders dan ''Er is plaats voor iedereen in Rotterdam''.

Ze had ook kunnen zeggen: veel straten in Rotterdam zijn vernoemd naar talentvolle, intelligente, waardevolle blanke mannen wiens prestaties nog altijd zeer relevant zijn in de huidige maatschappij. Echter, veel historisch relevante dames en niet-blanke huidskleur zijn nog niet vertegenwoordigd. Daarom willen we daar graag een tijdje prioriteit aan geven, tot de balans is hersteld.

Dat klinkt toch een stuk beter dan:

''Om invulling te geven aan meer culturele diversiteit wordt in de beleidsregels opgenomen dat bij persoonsvernoemingen het toekennen van namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen uit de samenleving de voorkeur verdient. Diversiteit staat hierbij voorop",''

Dan denk je bij jezelf: wat elitaire zak is die man.
pi_184777727
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat het in dat dorp van jou waarschijnlijk op een normale, positieve manier wordt gebracht.

Deze D66-troela verwoordt het op zo'n manier, dat Westerse blanke mannen eigenlijk super slecht zijn en niet meer passen in het Rotterdam van 2019. Daarom moet zo snel mogelijk werk worden gemaakt van het uitwissen van hun aanwezigheid, hun geschiedenis en alle pijn en leed die ze hebben veroorzaakt. Dit is immers niet meer jullie land, vieze blanken, dit is nu ons land.

Nee ze zegt het niet letterlijk zo, maar heel veel mensen vullen het in gedachten zo in. ''Dat past niet meer in Rotterdam'' klinkt heel anders dan ''Er is plaats voor iedereen in Rotterdam''.

Ze had ook kunnen zeggen: veel straten in Rotterdam zijn vernoemd naar talentvolle, intelligente, waardevolle blanke mannen wiens prestaties nog altijd zeer relevant zijn in de huidige maatschappij. Echter, veel historisch relevante dames en niet-blanke huidskleur zijn nog niet vertegenwoordigd. Daarom willen we daar graag een tijdje prioriteit aan geven, tot de balans is hersteld.

Dat klinkt toch een stuk beter dan:

''Om invulling te geven aan meer culturele diversiteit wordt in de beleidsregels opgenomen dat bij persoonsvernoemingen het toekennen van namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen uit de samenleving de voorkeur verdient. Diversiteit staat hierbij voorop",''

Dan denk je bij jezelf: wat elitaire zak is die man.
Nounou. Gevoelig typje hoor, die blanke man.
pi_184777790
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat het in dat dorp van jou waarschijnlijk op een normale, positieve manier wordt gebracht.

Deze D66-troela verwoordt het op zo'n manier, dat Westerse blanke mannen eigenlijk super slecht zijn en niet meer passen in het Rotterdam van 2019. Daarom moet zo snel mogelijk werk worden gemaakt van het uitwissen van hun aanwezigheid, hun geschiedenis en alle pijn en leed die ze hebben veroorzaakt. Dit is immers niet meer jullie land, vieze blanken, dit is nu ons land.

Nee ze zegt het niet letterlijk zo, maar heel veel mensen vullen het in gedachten zo in. ''Dat past niet meer in Rotterdam'' klinkt heel anders dan ''Er is plaats voor iedereen in Rotterdam''.

Ze had ook kunnen zeggen: veel straten in Rotterdam zijn vernoemd naar talentvolle, intelligente, waardevolle blanke mannen wiens prestaties nog altijd zeer relevant zijn in de huidige maatschappij. Echter, veel historisch relevante dames en niet-blanke huidskleur zijn nog niet vertegenwoordigd. Daarom willen we daar graag een tijdje prioriteit aan geven, tot de balans is hersteld.

Dat klinkt toch een stuk beter dan:

''Om invulling te geven aan meer culturele diversiteit wordt in de beleidsregels opgenomen dat bij persoonsvernoemingen het toekennen van namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen uit de samenleving de voorkeur verdient. Diversiteit staat hierbij voorop",''

Dan denk je bij jezelf: wat elitaire zak is die man.
Ik denk dat jij minder lijm moet snuiven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 19:10:26 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184777798
Ik denk dat je er teveel achterzoekt

Het is atm voornamelijk blanke mannen wat de klok slaat, dat is niet meer van deze tijd

Volgens haar, daar Kun je vanalles van vinden maar zo extreem als jij het brengt is het volgens mij niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184777821
quote:
Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Omdat het in dat dorp van jou waarschijnlijk op een normale, positieve manier wordt gebracht.

Deze D66-troela verwoordt het op zo'n manier, dat Westerse blanke mannen eigenlijk super slecht zijn en niet meer passen in het Rotterdam van 2019. Daarom moet zo snel mogelijk werk worden gemaakt van het uitwissen van hun aanwezigheid, hun geschiedenis en alle pijn en leed die ze hebben veroorzaakt. Dit is immers niet meer jullie land, vieze blanken, dit is nu ons land.

Nee ze zegt het niet letterlijk zo, maar heel veel mensen vullen het in gedachten zo in. ''Dat past niet meer in Rotterdam'' klinkt heel anders dan ''Er is plaats voor iedereen in Rotterdam''.

Ze had ook kunnen zeggen: veel straten in Rotterdam zijn vernoemd naar talentvolle, intelligente, waardevolle blanke mannen wiens prestaties nog altijd zeer relevant zijn in de huidige maatschappij. Echter, veel historisch relevante dames en niet-blanke huidskleur zijn nog niet vertegenwoordigd. Daarom willen we daar graag een tijdje prioriteit aan geven, tot de balans is hersteld.

Dat klinkt toch een stuk beter dan:

''Om invulling te geven aan meer culturele diversiteit wordt in de beleidsregels opgenomen dat bij persoonsvernoemingen het toekennen van namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen uit de samenleving de voorkeur verdient. Diversiteit staat hierbij voorop",''

Dan denk je bij jezelf: wat elitaire zak is die man.
Wier. }:|
pi_184779938
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 15:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Blijft ook gaaf. :D Eerst zeggen dat ze niet mee mogen doen en daarna zeggen dat ze niks bijgedragen hebben! _O-
Nouja, en doordat ze niets mochten doen hebben ze ook een stuk minder gedaan. Logisch gevolg toch?

Ik ben trouwens dol op bitches dus mijn stem hebben ze. Maar straatnamen speciaal aan ze geven omdat ze vrouw zijn vind ik wat denigrerend.
Conscience do cost.
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 20:49:42 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184780151
Het zal niet de tante Dieneke van om de hoek straat worden ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:52:54 #117
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_184780252
Vast wat suggesties

De Slettesteeg
Troelastraat
De Klittehof
Bimboplein
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 20:54:03 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184780276
lol @ je moeder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184780306
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:52 schreef the-eye het volgende:
Vast wat suggesties

De Slettesteeg
Troelastraat
De Klittehof
Bimboplein
Vermoed dat ze eerder denken aan zoiets als de Marga Klompélaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 2 februari 2019 @ 21:04:53 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184780578
das ook een mooie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_184783664
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nounou. Gevoelig typje hoor, die blanke man.
Klopt, handle with care.

De robuuste blanke zeeheld met Romeinse inslag van weleer is een jankend zeehondje geworden.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 23:36:11 #122
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184784600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Omdat het in dat dorp van jou waarschijnlijk op een normale, positieve manier wordt gebracht.

Deze D66-troela verwoordt het op zo'n manier, dat Westerse blanke mannen eigenlijk super slecht zijn en niet meer passen in het Rotterdam van 2019. Daarom moet zo snel mogelijk werk worden gemaakt van het uitwissen van hun aanwezigheid, hun geschiedenis en alle pijn en leed die ze hebben veroorzaakt. Dit is immers niet meer jullie land, vieze blanken, dit is nu ons land.

Nee ze zegt het niet letterlijk zo, maar heel veel mensen vullen het in gedachten zo in. ''Dat past niet meer in Rotterdam'' klinkt heel anders dan ''Er is plaats voor iedereen in Rotterdam''.

Ze had ook kunnen zeggen: veel straten in Rotterdam zijn vernoemd naar talentvolle, intelligente, waardevolle blanke mannen wiens prestaties nog altijd zeer relevant zijn in de huidige maatschappij. Echter, veel historisch relevante dames en niet-blanke huidskleur zijn nog niet vertegenwoordigd. Daarom willen we daar graag een tijdje prioriteit aan geven, tot de balans is hersteld.

Dat klinkt toch een stuk beter dan:

''Om invulling te geven aan meer culturele diversiteit wordt in de beleidsregels opgenomen dat bij persoonsvernoemingen het toekennen van namen van vrouwen en andere ondervertegenwoordigde groepen uit de samenleving de voorkeur verdient. Diversiteit staat hierbij voorop",''

Dan denk je bij jezelf: wat elitaire zak is die man.
Ah, nu maak je je ineens druk om op welke manier dingen gezegd en gebracht worden? Opmerkelijk, gezien je eerdere postings op het forum.

Verder klinkt het stukje dat je citeert toch niet zo verschrikkelijk? Ik herken dit er in elk geval niet in:
quote:
Westerse blanke mannen eigenlijk super slecht zijn en niet meer passen in het Rotterdam van 2019. Daarom moet zo snel mogelijk werk worden gemaakt van het uitwissen van hun aanwezigheid, hun geschiedenis en alle pijn en leed die ze hebben veroorzaakt. Dit is immers niet meer jullie land, vieze blanken, dit is nu ons land.
Het is jouw keuze om het zo verdraaid te interpreteren, want dan kan je je daarna weer lekker druk maken.
Huilen dan.
  zondag 3 februari 2019 @ 09:10:50 #123
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184788529
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:45 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als straten naar mensen worden vernoemd, moeten dat mensen met een bepaalde staat van dienst zijn, cq. mensen met een maatschappelijk belang. Wat zulke pressieclubs en linkse politieke partijen steevast willen, is geschiedvervalsing. Mensen die een bijrol speelden of totaal geen rol van betekenis hadden, worden dan ineens op een voetstuk gezet, want er moeten ook straten naar vrouwen worden vernoemd. Het deugen is belangrijker dan recht doen aan mensen en hun verdiensten.
Hoezo moet dat? Dat is echt baarlijke onzin namelijk. Nogmaals, er zijn echt allerlei soorten straatnamen. Een fleurige namen straat zou niet uit de toon vallen bv.

En sorry gast, zeg je nu werkelijk dat jij ervan overtuigt bent dat er geen vrouwen van betekenis waren en zijn, in geen enkele catagorie?
Je bent er werkelijk van overtuigd dat als er bv een vrouwelijke schrijvers wijk met 10 straten wordt gekozen ze die niet vol krijgen met goede schrijfsters?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184789032
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vermoed dat ze eerder denken aan zoiets als de Marga Klompélaan.
Daar is in bijna iedere gemeente al een straat naar vernoemd. Blijkbaar worden er al straten naar vrouwen vernoemd die echt iets gepresteerd hebben en niet omdat ze een vagina hebben zoals nu het enige criterium lijkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184789752
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 10:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar is in bijna iedere gemeente al een straat naar vernoemd. Blijkbaar worden er al straten naar vrouwen vernoemd die echt iets gepresteerd hebben en niet omdat ze een vagina hebben zoals nu het enige criterium lijkt.
In Rotterdam niet.

Ben persoonlijk wel benieuwd waar de straatnamencommissie mee komt. Laten we daar op wachten, alvorens je uit je reet begint te blaten, zoals jij nu doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 februari 2019 @ 11:09:30 #126
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184789867
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Rotterdam niet.

Ben persoonlijk wel benieuwd waar de straatnamencommissie mee komt. Laten we daar op wachten, alvorens je uit je reet begint te blaten, zoals jij nu doet.
https://www.google.com/ma(...)YzCOMQ8gEwAHoECAUQAQ
pi_184790995
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Rotterdam niet.

Ben persoonlijk wel benieuwd waar de straatnamencommissie mee komt. Laten we daar op wachten, alvorens je uit je reet begint te blaten, zoals jij nu doet.
In Rotterdam is toch echt een Klompéstraat. Over uit je reet blaten gesproken....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_184791089
Waarom niet de Ajaxstraat in Rotterdam van naam veranderen? Dát is pas een probleem. Laten ze daar in Amsterdam lekker dat soort rare straatnamen verzinnen. Pleurt op uit Rotterdam met die gekkigheid.
pi_184791555
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In Rotterdam is toch echt een Klompéstraat. Over uit je reet blaten gesproken....
En nu zijn de vrouwen op die iets significants hebben gepresteerd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184794027
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo moet dat? Dat is echt baarlijke onzin namelijk. Nogmaals, er zijn echt allerlei soorten straatnamen. Een fleurige namen straat zou niet uit de toon vallen bv.

En sorry gast, zeg je nu werkelijk dat jij ervan overtuigt bent dat er geen vrouwen van betekenis waren en zijn, in geen enkele catagorie?
Je bent er werkelijk van overtuigd dat als er bv een vrouwelijke schrijvers wijk met 10 straten wordt gekozen ze die niet vol krijgen met goede schrijfsters?
Het is duidelijk dat jij er zo instaat dat straatnamen mooi verdeeld moeten zijn over geslacht, huidskleur, afkomst, etc. Ongeacht staat van dienst en relevantie.

Ik sta er zo in dat kwaliteit, staat van dienst, maatschappelijke relevantie voorop staan. Geen voorkeursbehandeling voor mensen op basis van hun geslacht of huidskleur/afkomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2019 15:18:19 ]
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 15:30:54 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184794363
gelukkig is dat niet helemaal hoe het werkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:00:49 #132
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184795175
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

Ik sta er zo in dat kwaliteit, staat van dienst, maatschappelijke relevantie voorop staan. Geen voorkeursbehandeling voor mensen op basis van hun geslacht of huidskleur/afkomst.
Gelukkig sluit het één het ander niet uit.
Huilen dan.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:17:28 #133
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184795548
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij er zo instaat dat straatnamen mooi verdeeld moeten zijn over geslacht, huidskleur, afkomst, etc. Ongeacht staat van dienst en relevantie.

Ik sta er zo in dat kwaliteit, staat van dienst, maatschappelijke relevantie voorop staan. Geen voorkeursbehandeling voor mensen op basis van hun geslacht of huidskleur/afkomst.
Dat maak jij ervan, maar dat zeg ik helemaal niet.
Ik zeg dat jouw eisen voor straatnamen nergens op slaan in de praktijk. Dat er echt al vanalles is wat helemaal niet aan jouw eisen voldoet.

En ik zeg vooral dat ik het probleem niet zie in bv een vrouwelijke schrijvers wijk. Simpelweg omdat dat helemaal niet uit de toon valt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184795993
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gelukkig sluit het één het ander niet uit.
Wel als je, zoals Elfletterig, van mening bent dat vrouwen nog nooit iets wezenlijks hebben gepresteerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 februari 2019 @ 16:56:41 #135
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_184796210
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu zijn de vrouwen op die iets significants hebben gepresteerd?
Volgens Wikipedia (en Google Maps) zijn er in Rotterdam toch al aardig wat straten, lanen, paden en pleinen naar vrouwen vernoemd, met inbegrip van een aantal voor de meeste niet-Rotterdammers nogal obscure namen in Het Lage Land.
pi_184796489
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:56 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia (en Google Maps) zijn er in Rotterdam toch al aardig wat straten, lanen, paden en pleinen naar vrouwen vernoemd, met inbegrip van een aantal voor de meeste niet-Rotterdammers nogal obscure namen in Het Lage Land.
De lui die de stad besturen zijn het daar blijkbaar niet mee eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_184796784
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Rotterdam niet.

Ben persoonlijk wel benieuwd waar de straatnamencommissie mee komt. Laten we daar op wachten, alvorens je uit je reet begint te blaten, zoals jij nu doet.
In rotterdam oost waar ik ben opgegroeid heb je al heel lang oa de curieplaats, de selma lagerloflaan, de sigrid undsetweg, joliotplaats, pearl buckplaats, etc. Toch wel mensen die iets hebben gepresteerd. Je wint niet voor niets een nobelprijs.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:46:05 #138
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184797036
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:29 schreef Farenji het volgende:

[..]

In rotterdam oost waar ik ben opgegroeid heb je al heel lang oa de curieplaats, de selma lagerloflaan, de sigrid undsetweg, joliotplaats, pearl buckplaats, etc. Toch wel mensen die iets hebben gepresteerd. Je wint niet voor niets een nobelprijs.
Maar volgens Elf bv mag de curieplaats niet, want niet Nederlands.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184797528
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu zijn de vrouwen op die iets significants hebben gepresteerd?
Daar ging het niet om, dat weet je zelf ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 3 februari 2019 @ 19:22:36 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184799095
Ze lopen gewoon heel erg achter in Rotterdam. In andere woonplaatsen kom je best regelmatig vrouwennamen tegen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184799411
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel als je, zoals Elfletterig, van mening bent dat vrouwen nog nooit iets wezenlijks hebben gepresteerd.
Kun je even stoppen met het verdraaien van mijn mening?
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 21:25:12 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_184802423
Die deur zette je zelf wagenwijd open natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 5 februari 2019 @ 11:09:37 #143
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_184831836
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:42 schreef ems. het volgende:
Nouja, en doordat ze niets mochten doen hebben ze ook een stuk minder gedaan. Logisch gevolg toch?
Klopt, daarom is het ook zo'n slecht argument. ;)
Net als die statistieken die men vaak aandraagt om te bewijzen dat mannen best bestaansrecht hebben. :? Wat natuurlijk al te idioot voor woorden is ...

Ja, maar 95% van de combat victims is man. Wordt er dan gezegd, met als aanvulling "dus mannen zijn echt heul goed". (Wat op zich terecht is.) Men vergeet dan alleen even te melden dat het vrouwen pas sinds 2016_! is toegestaan om op een gevechtsfunctie in het leger te komen...
Ja, 99% van de dooie brandweermannen is man! Dus mannen zijn echt heul goed en vrouwen moeten niet zeiken. Waarbij men altijd even vergeet te melden dat die mannen er genn vrouwen bij willen hebben, want; die zijn zwak en kunnen geen goede slang in de handen houden (hehehehe)
quote:
Ik ben trouwens dol op bitches dus mijn stem hebben ze. Maar straatnamen speciaal aan ze geven omdat ze vrouw zijn vind ik wat denigrerend.
Mee eens! O+ En dat gebeurd dus ook niet. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_185008245
Amsterdam krijgt 'inclusieve' straatnamen

Er komen meer straten die vernoemd zijn naar bijvoorbeeld migranten of vrouwen. Een voorstel voor meer diverse straatnamen van PvdA'er Sofyan Mbarki werd vandaag met een meerderheid aangenomen in de gemeenteraad. Alleen CDA, VVD en Forum voor Democratie stemden tegen.



'We zijn een inclusieve stad en dat moet ook terugkomen in onze straatnamen', legt initiatiefnemer uit. Toch betekent het plan niet dat bestaande straatnamen nu gewijzigd worden. Eerder gebeurde dat bijvoorbeeld wel met de Stalinlaan (de huidige Vrijheidlaan), maar volgens Mbarki is dat niet de insteek van zijn voorstel.

'Straatnamen die een zwarte geschiedenis hebben, blijven voorlopig wel bestaan. Maar we willen er in elk geval voor zorgen dat in nieuwbouwwijken de gedeelde geschiedenis beter terugkomt', legt hij uit. Daarmee doelt de PvdA'er er op dat Amsterdam al sinds de zestiende eeuw een migratiestad is. Toch werden er weinig straten vernoemd naar mensen met een migratieachtergrond.

Huidige tijdsgeest
De Commissie Naamgeving Openbare Ruimte (Cnor) moet hier nu verandering in aanbrengen. 'Er worden heel veel huizen bijgebouwd. We kunnen ervoor zorgen dat de nieuwe straten in elk geval beter bij de huidige tijdsgeest passen', aldus Mbarki.
Het college is het hier in principe mee eens, maar benadrukt in een reactie wel dat diversiteit niet de enige voorwaarde mag zijn. Zo geldt het ook nog als belangrijke eis dat iemand 'bijzondere verdiensten voor de Amsterdamse samenleving of de samenleving in bredere zin' heeft verricht.
https://www.at5.nl/artike(...)clusieve-straatnamen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator donderdag 14 februari 2019 @ 09:29:54 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_185008487
Niks mis mee
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 14 februari 2019 @ 16:59:31 #146
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_185015578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2019 09:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Amsterdam krijgt 'inclusieve' straatnamen

'Maar we willen er in elk geval voor zorgen dat in nieuwbouwwijken de gedeelde geschiedenis beter terugkomt', legt hij uit. Daarmee doelt de PvdA'er er op dat Amsterdam al sinds de zestiende eeuw een migratiestad is. Toch werden er weinig straten vernoemd naar mensen met een migratieachtergrond.

Die achtergrond zie je vaak ook domweg niet terug omdat de grootste groep immigranten uit andere Nederlandse gewesten kwam en dus een naam had die niet van een inheems-Amsterdamse (wat dat ook moge zijn) te onderscheiden was. En verder zijn er toch ook aardig wat straten vernoemd naar mensen die (als ze het niet zelf waren) ergens tussen hun voorouders Duitse, Waalse, Franse of Joodse immigranten hadden zitten. En dan heb je de belangrijkste groepen landverhuizers uit de periode 1600-1950 wel zo'n beetje gehad.
pi_185300141
quote:
Ruzie om straatnaampolitiek van Halsema
Binnen de Amsterdamse straat­namencommissie is wrevel ontstaan over het optreden van burgemeester Femke Halsema. Commissieleden zijn van mening dat de burgemeester politiek bedrijft bij de toewijzing van nieuwe straatnamen.
https://www.parool.nl/ams(...)an-halsema~a4623813/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 28 februari 2019 @ 17:32:32 #148
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_185300937
quote:
“Commissieleden zijn van mening dat de burgemeester politiek bedrijft bij de toewijzing van nieuwe straatnamen.”
:)
Gelukkig hebben ze daar zelf totaal geen last van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_185304088
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:29 schreef C.L.Werner het volgende:
Ophefmakende studie: massale sterfte na Amerikaanse kolonisatie kan mee klimaatverandering veroorzaakt hebben

Door de kolonisatie van het Amerikaanse continent stierven er zo veel mensen dat het klimaat van de aarde erdoor verstoord werd. Dat suggereert alvast een team wetenschappers van de University College London in een nieuwe studie, dat de oorzaak onderzocht van de Kleine IJstijd in de 15de en de 16de eeuw.
De verklaring achter de these die de wetenschappers uit de doeken doen is eenvoudig gesteld de volgende: doordat er na de kolonisatie door de Europeanen zoveel inheemse volkeren door ziektes en geweld om het leven kwamen, bleven miljoenen landbouwgronden in Centraal-, Zuid- en Noord-Amerika onbewerkt liggen. De gronden raakten opnieuw begroeid door vegetatie, en de bossen die ontstonden haalden op een abnormaal hoog tempo zo veel CO2 uit de lucht, dat de temperatuur wereldwijd daalde.

Ook de witman is hier verantwoordelijk voor.
:')
Most of the Indians died of AIDS door de Afrikaanse slavenhandel.

#whitepeoplesfault
the purpose of communist propaganda was not to persuade or convince, nor to inform, but to humiliate; and therefore, the less it corresponded to reality the better.
pi_185305087
quote:
Ideeën tegenwerken en dan suggesties doen die extreem deugen, maar toch al blijken te bestaan...

Dan ben je werkelijk je punt aan het zetten idd.

Sneue domme wezens, die gl'ertjes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')