abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 1 februari 2019 @ 14:08:36 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_184752632
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste wordt in deze studie wel gesuggereerd iig en komt dus ook naar voren mbt de gevolgen van de pestepidemie in de middeleeuwen. Hoeveel dat scheelt is niet gekwantificeerd. Reden: misschien omdat landbouwareaal ook een deel van de tijd braak stond? En minder bladeren die vallen van de bomen ook, tijdens wisselen van de seizoenen???
Braakliggende grond (drieslagstelsel) stond vol onkruid. Dus gewoon planten.
pi_184752653
Ik ben een klimaatleek dus adieu beste lui.
”Hun geest zit gevangen in hun goede geweten. De domheid van de goeden is ondoorgrondelijk schrander. Maar dat is de waarheid: de goeden moeten farizeeŽrs zijn – ze hebben geen keuze.” - F.N.
pi_184752945
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 14:08 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Braakliggende grond (drieslagstelsel) stond vol onkruid. Dus gewoon planten.
Ja, goed maar onkruid bindt CO2 natuurlijk wel een stuk minder goed dan bij wijze van spreke een oerbos. (Overigens had je die oerbossen in de middeleeuwen ook al steeds minder, want bossen werden ook gewoon voor veel doeleinden -als ze niet werden gekapt later voor de scheepvaart- al geŽxploiteerd).
pi_184753781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 13:41 schreef EipNiC het volgende:

[..]

Maar wil je het nu met 30 miljard naar 0 toe reduceren of is het misschien handiger om iets van rond de -ik zeg maar wat- 15 miljard te blijven produceren? Wat is het gewenste resultaat?
Dat kun je pas stellen als het verminderen ook daadwerkelijk resultaat en wat voor soort resultaat oplevert, maar ook de snelheid waarop bepaalde resultaten wel of niet tot stand gaan komen.

Maw, dat moet je blijven meten.