FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / VW Golf 7 piept en kraakt over drempels.
MartianHunterdonderdag 31 januari 2019 @ 14:58
Naar aanleiding van dit topic wil ik graag vragen of het voor een golf uit 2015 normaal is dat het wat piept en kraakt als ik drempels neem met gepaste snelheid:

Ik heb dus paar dagen geleden een vw golf gekocht uit 2015. Het is mij opgevallen dat het soms krakende en piepende geluiden maakt als ik over drempels rijd.

Wat denken jullie? Stel ik koop een andere golf 7, hoe waarschijnlijk is het dat het ook dit probleem heeft?

[ Bericht 2% gewijzigd door MartianHunter op 31-01-2019 15:41:37 ]
YoshiBignosedonderdag 31 januari 2019 @ 15:02
Draagarmrubbers of stabilisatorstang rubbers. Wordt erger bij de kou. Is op zich niet kostbaar om te vervangen of beetje in te vetten lijkt me.
Gunnerdonderdag 31 januari 2019 @ 15:04
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Draagarmrubbers of stabilisatorstang rubbers. Wordt erger bij de kou. Is op zich niet kostbaar om te vervangen of beetje in te vetten lijkt me.
Heb het ook wel eens bij een Golf7 gehad. Beetje invetten door de dealer loste het probleem direct op.
Ferdonderdag 31 januari 2019 @ 17:57
Doen ze allemaal, zelfs met 10000km erop. Gaat vanzelf over als het warmer wordt.
Sounddragonvrijdag 1 februari 2019 @ 14:26
Effe op de krik, pootjes eronder, bussie WD40 over de rubbers en bussen en het is weg.

Tis winter, het vriest, rubbers zijn stug en alles is gortdroog door het zout.. Als jij onder die auto zat zou je ook piepen.
klawievrijdag 1 februari 2019 @ 21:27
Achterste draagarm rubbers invetten is tijdelijk nieuwe rubbers is de oplossing
tstilezaterdag 2 februari 2019 @ 12:37
Heeft invetten geen nadelen? Weekmakers ofzo? Tast het het rubber niet aan waardoor de veroudering alleen maar sneller gaat?

Het trekt ook zand aan?
Sounddragonzaterdag 2 februari 2019 @ 14:03
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:27 schreef klawie het volgende:
Achterste draagarm rubbers invetten is tijdelijk nieuwe rubbers is de oplossing
De garage vindt jou een goede en fijne klant ^O^
Sounddragonzaterdag 2 februari 2019 @ 14:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:37 schreef tstile het volgende:
Heeft invetten geen nadelen? Weekmakers ofzo? Tast het het rubber niet aan waardoor de veroudering alleen maar sneller gaat?

Het trekt ook zand aan?
denk je niet dat rubbers die gefabriceerd zijn voor onder de auto tegen een beetje vuil kunnen?

Weekmakers.. Het is een mooi woord, maar dat zijn juist de stofjes die in kunststoffen zitten en er langzaam uit gaan, waardoor ze kunnen gaan kraken en in een later stadium wellicht scheuren/brokkelen.

Dus nee, het zal best van invloed zijn op een minimale basis, maar het is niet zo dat als je er een (non-corrosief) smeermiddel op spuit, de boel ineens spontaan gaat desintegreren, eerder andersom, want een vetfilm over een rubber zal ten allen tijde de levensduur verlengen omdat het domweg een beschermlaagje aanbrengt wat het rubber beschermt tegen invloeden van buitenaf en wat frictieslijtage vermindert.
suijkerbuijkzaterdag 2 februari 2019 @ 15:53
Schoonmaken .
Op nieuwe invetten .
Gewoon vaseline gebruiken die je voor je lichaam kan gebruiken.
Die verzieken de rubbers niet .

Piepen en kraken is niks anders dan door de kou en slijtage .
Nieuwschierigzaterdag 2 februari 2019 @ 16:44
Je hebt natuurrubber (NBR) en syntetisch rubber (EPDM)
De grondstof voor EPDM is olie, maar daardoor is het minder geschikt is voor het afdichten van olie omdat de ene olie de andere oplost en het rubber blubberig en zacht wordt.
Het is daarentegen weer veel beter bestand tegen water.
Lesley-91maandag 4 februari 2019 @ 10:28
Kraken is helaas normaal. Invetten helpt even, nieuwe rubbers ook. Zal eerst invetten proberen, paar keer herhalen in de winter.

Audi, VW etc kraakt aan de voorkant(A3 golf)
Sounddragonmaandag 4 februari 2019 @ 11:19
Snoepautomaat-topic.