abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184731161
Naar aanleiding van dit topic wil ik graag vragen of het voor een golf uit 2015 normaal is dat het wat piept en kraakt als ik drempels neem met gepaste snelheid:

Ik heb dus paar dagen geleden een vw golf gekocht uit 2015. Het is mij opgevallen dat het soms krakende en piepende geluiden maakt als ik over drempels rijd.

Wat denken jullie? Stel ik koop een andere golf 7, hoe waarschijnlijk is het dat het ook dit probleem heeft?

[ Bericht 2% gewijzigd door MartianHunter op 31-01-2019 15:41:37 ]
pi_184731222
Draagarmrubbers of stabilisatorstang rubbers. Wordt erger bij de kou. Is op zich niet kostbaar om te vervangen of beetje in te vetten lijkt me.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:04:44 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184731254
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Draagarmrubbers of stabilisatorstang rubbers. Wordt erger bij de kou. Is op zich niet kostbaar om te vervangen of beetje in te vetten lijkt me.
Heb het ook wel eens bij een Golf7 gehad. Beetje invetten door de dealer loste het probleem direct op.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_184734309
Doen ze allemaal, zelfs met 10000km erop. Gaat vanzelf over als het warmer wordt.
.
  vrijdag 1 februari 2019 @ 14:26:21 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184753056
Effe op de krik, pootjes eronder, bussie WD40 over de rubbers en bussen en het is weg.

Tis winter, het vriest, rubbers zijn stug en alles is gortdroog door het zout.. Als jij onder die auto zat zou je ook piepen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184760899
Achterste draagarm rubbers invetten is tijdelijk nieuwe rubbers is de oplossing
pi_184770916
Heeft invetten geen nadelen? Weekmakers ofzo? Tast het het rubber niet aan waardoor de veroudering alleen maar sneller gaat?

Het trekt ook zand aan?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 14:03:22 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184772539
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 21:27 schreef klawie het volgende:
Achterste draagarm rubbers invetten is tijdelijk nieuwe rubbers is de oplossing
De garage vindt jou een goede en fijne klant ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 2 februari 2019 @ 14:09:58 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184772623
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:37 schreef tstile het volgende:
Heeft invetten geen nadelen? Weekmakers ofzo? Tast het het rubber niet aan waardoor de veroudering alleen maar sneller gaat?

Het trekt ook zand aan?
denk je niet dat rubbers die gefabriceerd zijn voor onder de auto tegen een beetje vuil kunnen?

Weekmakers.. Het is een mooi woord, maar dat zijn juist de stofjes die in kunststoffen zitten en er langzaam uit gaan, waardoor ze kunnen gaan kraken en in een later stadium wellicht scheuren/brokkelen.

Dus nee, het zal best van invloed zijn op een minimale basis, maar het is niet zo dat als je er een (non-corrosief) smeermiddel op spuit, de boel ineens spontaan gaat desintegreren, eerder andersom, want een vetfilm over een rubber zal ten allen tijde de levensduur verlengen omdat het domweg een beschermlaagje aanbrengt wat het rubber beschermt tegen invloeden van buitenaf en wat frictieslijtage vermindert.
pi_184774386
Schoonmaken .
Op nieuwe invetten .
Gewoon vaseline gebruiken die je voor je lichaam kan gebruiken.
Die verzieken de rubbers niet .

Piepen en kraken is niks anders dan door de kou en slijtage .
pi_184775402
Je hebt natuurrubber (NBR) en syntetisch rubber (EPDM)
De grondstof voor EPDM is olie, maar daardoor is het minder geschikt is voor het afdichten van olie omdat de ene olie de andere oplost en het rubber blubberig en zacht wordt.
Het is daarentegen weer veel beter bestand tegen water.
Wie dit leest is gek
pi_184810986
Kraken is helaas normaal. Invetten helpt even, nieuwe rubbers ook. Zal eerst invetten proberen, paar keer herhalen in de winter.

Audi, VW etc kraakt aan de voorkant(A3 golf)
  maandag 4 februari 2019 @ 11:19:18 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184811686
Snoepautomaat-topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')