abonnement Unibet Coolblue
pi_184731135
quote:
De gemeente Tilburg en NS-dochter NedTrain hebben veel fout gedaan en steken laten vallen toen ze ruim achthonderd mensen op een NS-werkplaats in Tilburg lieten werken, stelt een onafhankelijke onderzoekscommissie donderdag.

De mensen zijn op de werkplaats in contact geweest met het gevaarlijke antiroestmiddel chroom-6. Ze zijn daar ziek van geworden of kunnen daar in de toekomst ziek van worden.

Chroom-6 kan bij mensen tot onder meer longkanker en neus(bijholte)kanker leiden. Ook kunnen er allergische reacties op de huid voorkomen wanneer mensen in aanraking komen met de stof. Bovendien kan het astma en verschillende longziekten en longaandoeningen veroorzaken.

Iedereen die op de NS-werkplaats heeft gewerkt moet een schadevergoeding krijgen, aldus de commissie. Betrokkenen die een ziekte hebben opgelopen die door chroom-6 veroorzaakt kan zijn, moeten een van de ernst afhankelijke uitkering ontvangen. "Geef een vergoeding die recht doet aan het leed", aldus commissievoorzitter Peter van der Velden.

De gemeente Tilburg heeft donderdag excuses gemaakt en laten weten komende week een voorstel te doen over een compensatieregeling voor de gedupeerden.
...[artikel gaat door]

https://www.nu.nl/binnenl(...)n-chroom-6-zaak.html
Dat hele chroom6 gebeuren hoort niet thuis in NL als je maar ziet hoe laconiek er steeds weer mee omgegaan wordt of werd, en de fouten die gemaakt worden die allemaal alleen pas achteraf bekend worden. Je wordt er zo onderhand ziek door alleen al erover te lezen.

En dan zullen ze de zaak weer afdoen met een zogenaamde compensatie die niet meer is dan een schrale beloning van een paar duizend eurootjes en denken dat het daarmee afgelopen is.

Het enige wat ik wel weet is dat

1) ik de overheid niet kan vertrouwen met mijn gezondheid
#) mocht ik daar gewerkt hebben zou ik de hele boedel bont en blauw aangekkaagd hebben voor de rechter, gewoon uit principe, ongeacht de kans op zege

[ Bericht 0% gewijzigd door Brood-op-de-plank op 31-01-2019 15:06:20 ]
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 31 januari 2019 @ 15:06:40 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184731285
Vroeger wisten ze neit dat het gevaarlijk was, net als asbest. Voortschrijdend inzicht.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184731303
Als ik dit artikel lees:
https://nos.nl/artikel/22(...)zwavel-en-ijzer.html
en als dat helemaal waar is, is dit puntje:

quote:
Als onze werkdag er tegen 17.00 uur op zat, kwamen er mannen in witte pakken om te meten. Zij wisten dat het foute boel was, maar ons is nooit iets verteld."
toch wel heel erg. Dat zou betekenen dat het wel degelijk bekend was
pi_184731360
quote:
6s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:06 schreef Nikonlover het volgende:
Vroeger wisten ze neit dat het gevaarlijk was, net als asbest. Voortschrijdend inzicht.
Hoe lang geleden werd er in Tilburg dan met Chroom6 gewerkt?
pi_184731469
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:12 schreef grimselman het volgende:

[..]

Hoe lang geleden werd er in Tilburg dan met Chroom6 gewerkt?
Tussen 2004-2011 als ik het bericht van Pendora lees. De zaak werd uit de school geklapt in 2015. Niet zo lang geleden dus.
pi_184731489
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:07 schreef Pendora het volgende:
Als ik dit artikel lees:
https://nos.nl/artikel/22(...)zwavel-en-ijzer.html
en als dat helemaal waar is, is dit puntje:

[..]

toch wel heel erg. Dat zou betekenen dat het wel degelijk bekend was
Wat een afschuwelijk verhaal. Hij ging daar in eerste instantie om van zijn uitkering af te komen/te behouden en nu mag de overheid hem gratis de rest van zijn leven betalen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:42:25 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184731848
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:20 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijk verhaal. Hij ging daar in eerste instantie om van zijn uitkering af te komen/te behouden en nu mag de overheid hem gratis de rest van zijn leven betalen.
Tsja mensen in uitkeringen en met name bijstandsgerechtigden zijn een soort paria's van de samenleving.
Lees ook de reacties van users op dit forum maar eens grondig door als het over uitkeringstrekkers gaat. One big hate train.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184731939
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Tsja mensen in uitkeringen en met name bijstandsgerechtigden zijn een soort paria's van de samenleving.
Lees ook de reacties van users op dit forum maar eens grondig door als het over uitkeringstrekkers gaat. One big hate train.....
Denk je dat het om die reden is gebeurd? Dat ze selectief die bevolkingsgroep uitkozen voor het gevaarlijke werk? Want er zijn ook veel chroom6 slachtoffers gevallen in gewone loondienst. Dit uitkeringstrekkerproject is het zoveelste voorbeeld, neem ik aan.
pi_184732126
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:19 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Tussen 2004-2011 als ik het bericht van Pendora lees. De zaak werd uit de school geklapt in 2015. Niet zo lang geleden dus.
Lijkt mij dat in 2004 al wel bekend was dat Chroom-6 kankerverwekkend is.
pi_184732157
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:55 schreef grimselman het volgende:

[..]

Lijkt mij dat in 2004 al wel bekend was dat Chroom-6 kankerverwekkend is.
Zeker wel, maar wist men toen dat het in treinverf zat? Daar komt het op neer.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:08:55 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184732364
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:46 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Denk je dat het om die reden is gebeurd? Dat ze selectief die bevolkingsgroep uitkozen voor het gevaarlijke werk? Want er zijn ook veel chroom6 slachtoffers gevallen in gewone loondienst. Dit uitkeringstrekkerproject is het zoveelste voorbeeld, neem ik aan.
Ik heb te weinig kennis over dit specifieke project.
Maar met andere soortgelijke projecten is het gewoon een lage manier om geld te besparen. Gratis arbeid voor bedrijven om onrendabelen dit soort werk te laten doen. En omdat het om "luie uitkeringstrekkers" gaat, ligt bijna niemand er wakker van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184732781
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:57 schreef Brood-op-de-plank het volgende:

[..]

Zeker wel, maar wist men toen dat het in treinverf zat? Daar komt het op neer.
Ze hadden het moeten weten. Bijvoorbeeld door de specs van de gebruikte verf op te vragen of door een analyse van de verf.
pi_184732945
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:39 schreef grimselman het volgende:

[..]

Ze hadden het moeten weten. Bijvoorbeeld door de specs van de gebruikte verf op te vragen of door een analyse van de verf.
In dat artikel van Pendora op de Nos staat dat er iedere dag aan het einde 'mannen in witte pakken' metingen kwamen doen. Volgens Yusuf Ivak. Wat gingen ze meten dan? Alleen de luchtkwaliteit en niet specifiek chroom6? Duidt dus toch op voorkennis/gevarenbesef?
pi_184740354
Ik mis enkel nog het bordje bij de NS-werkplaats " Arbeit macht frei " dat zou bij deze echt passen bij de NS, die tijdens de tweede wereld oorlog nogal fout was. Het lijkt verdomme daar wel een Joodse werkkamp. Mensenlevens zijn blijkbaar bij de NS nog geen kwartje waard.
pi_184740972
Misschien moet de CEO even wat van z'n privekapitaal doneren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')