abonnement Unibet Coolblue
pi_184778001
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:43 schreef Geytenbeekje het volgende:
De artikel gelezen en het is weer hetzelfde trucje van evolutionisten om creationisten onderuit te halen.
Er bestaat niet zoiets als een 'evolutionist'. In dit geval heb je wetenschap en religie en die sluiten elkaar hieruit, dus dan wordt het kiezen, maar niet tussen twee gelijkwaardige opties.
pi_184778018
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:11 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik had die tijd dan net zo goed kunnen besteden aan het eten van kilo's gras.
:D Hij is fijn!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184778032
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:58 schreef ChristmasRoses het volgende:
Vegetarische mannen. :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_184778074
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:33 schreef Za het volgende:
Dat is een fabel.
De mate waarin je beweegt is nauwelijks van invloed op je gewicht, om 1 kilo vet te verbranden moet je bv 40 uur intensief gaan sporten.
Dat is inderdaad een fenomeen wat de mens niet wil snappen of niet kan snappen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:25:51 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184778085
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is ook grote onzin wat ze aan het verkondigen is. Want alle voedingswaarde waar ze het over heeft (vitamine b12, vitamine A, D en ijzer) kun je ook aan komen in een vegetarisch dieet.
En toch, als je informatie opzoekt over een vegetarisch dieet:
quote:
Een tekort aan ijzer komt vaker voor. IJzer is belangrijk voor de vorming van hemoglobine, dat nodig is voor het zuurstoftransport in het bloed en de stofwisseling. Symptomen van een ijzertekort zijn een bleke huid, vermoeidheid, snel buiten adem zijn en rusteloze benen.
Misschien toch niet zo'n grote onzin? :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184778109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En toch, als je informatie opzoekt over een vegetarisch dieet:

[..]

Misschien toch niet zo'n grote onzin? :)
Wat is er precies onzin?
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:28:54 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184778150
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:26 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat is er precies onzin?
Ik zeg niet dat er iets onzin is, maar jij. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184778375
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En toch, als je informatie opzoekt over een vegetarisch dieet:

[..]

Misschien toch niet zo'n grote onzin? :)
En voila, informatie opgezocht over een vegetarisch dieet:

(...)

Je hebt geen vlees nodig om genoeg ijzer binnen te krijgen. Zolang je voldoende ijzer uit andere producten haalt, is de kans op een ijzertekort klein.

(...)

Maar ook uit plantaardige bronnen kun je dus voldoende ijzer opnemen.

https://www.voedingscentr(...)inder-vlees-eet.aspx
pi_184778401
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 13:40 schreef Jigzoz het volgende:
Maar nog even over die mevrouw in de OP: wat een merkwaardig betoog is dat. Wat nou als ze honderdduizenden mensen weet te overtuigen en die gaan allemaal ineens twee keer zoveel vlees eten. Alle vegetariėrs denken ook: 'fuck, goed punt Tamar' en die besluiten ook massaal aan het vlees te gaan. Waar zit dan de winst? Tamar heeft een slagerij of een varkenshouderij of zo?
https://www.dagelijksesta(...)ist-meer-vlees-eten/

Hier ook nog een artikel van haar. Het is gewoon een domme doos die maar wat onzin opschrijft die ze eens ergens gelezen heeft en gelooft. Niemand controleert of wat zij schrijft wel klopt. M.i. is het pure onwetenschappelijke flauwekul. Verder zal zij een agenda hebben zoals dat tegenwoordig gebruikelijk is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184778450
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:00 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ah ja, heel betrouwbaar. Een stelling vanuit je eigen mening en 1 boek. Chapeau voor deze dame
En dit dus.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:45:39 #161
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184778464
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En voila, informatie opgezocht over een vegetarisch dieet:

(...)

Je hebt geen vlees nodig om genoeg ijzer binnen te krijgen. Zolang je voldoende ijzer uit andere producten haalt, is de kans op een ijzertekort klein.

(...)

Maar ook uit plantaardige bronnen kun je dus voldoende ijzer opnemen.

https://www.voedingscentr(...)inder-vlees-eet.aspx
Ja, dat zei theunderdog ook al. En toch zeggen ze over vegetariers:
quote:
Een tekort aan ijzer komt vaker voor. IJzer is belangrijk voor de vorming van hemoglobine, dat nodig is voor het zuurstoftransport in het bloed en de stofwisseling. Symptomen van een ijzertekort zijn een bleke huid, vermoeidheid, snel buiten adem zijn en rusteloze benen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 2 februari 2019 @ 19:46:51 #162
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_184778481
Verstandige opmerking :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:48:59 #163
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184778526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 03:33 schreef Za het volgende:
Van vlees wordt je dik.

Ik eet al decennia lang vlees en mijn bmi is nooit boven de 25 geweest. Jouw stelling is dus kul. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184778628
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat zei theunderdog ook al. En toch zeggen ze over vegetariers:

[..]

Ik ken zelf niet zo heel veel vegetariers/veganisten met een ijzertekort, maar het is natuurlijk wel van belang dat je gevarieerd eet. Dat geldt al voor mensen die wel vlees eten, maar ook zeker voor mensen die hun voedingsstoffen uit plantaardige bronnen willen halen. Anders loop je uiteraard tekorten op. En een vegetarier zal zeker moeten letten op ijzer. :Y

Wat mogelijk alleen wel een vertekenend beeld geeft, is dat best veel veganisten/vegetariers hun bloed regelmatig laten controleren. (Als ik even om mij heen kijk, ik heb geen cijfers bij de hand) Soms als er al iets mis lijkt te zijn, soms ook om te bekijken of hun dieet al gevarieerd genoeg is of ze toch nog wat dingen moeten aanpassen.
Ik heb het zelf ook laten doen, want ik maakte toch best een radicale ommzwaai in dieet. Dus ik wilde wel weten of ik mezelf niet in de vernieling aan het helpen was :) .

Ik vraag me daarbij dan wel af in hoeverre niet-vegetariers dit ook regelmatig laten doen. Ik denk het niet, tenzij er echt al gezondheidsklachten spelen. (Ik liet voorheen ook nooit mijn bloed nakijken tenzij klachten.) Maar dat betekent niet dat er ondertussen geen tekorten kunnen worden opgebouwd. Zo is B12-tekort ook juist veelvoorkomend onder niet vegetariers/veganisten.
pi_184778636
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik eet al decennia lang vlees en mijn bmi is nooit boven de 25 geweest. Jouw stelling is dus kul. :)
Wat hij zegt en wat jij zegt zijn beide anekdotes. Dat is echt killing om iets aan te tonen. Het leidt altijd tot niets dat soort "discussies".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 19:58:53 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184778697
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:55 schreef Bart2002 het volgende:

Wat hij zegt en wat jij zegt zijn beide anekdotes. Dat is echt killing om iets aan te tonen.
Ik weet dat wel. Ik weet niet of Za dat weet. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184778807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik weet dat wel. Ik weet niet of Za dat weet. :)
Maar goed. Ik denk dat deze Tamar een "influencer" is met een agenda. Haar artikel gelinkt in #159 is werkelijk tenenkrommend. Zij verdient een topic om de onzin die zij schrijft te fileren in plaats van een ja/nee topic over haar dubieuze boodschap. Ze lijkt op de vroegere Kazien uut Zalk met al die stelligheden gebouwd op drijfzand.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:04:43 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184778844
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar goed. Ik denk dat deze Tamar een "influencer" is met een agenda. Haar artikel gelinkt in #159 is werkelijk tenenkrommend. Zij verdient een topic om de onzin die zij schrijft te fileren in plaats van een ja/nee topic over haar dubieuze boodschap.
Of ze is wel gewoon een domme doos die toevallig een platform heeft gekregen. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184778884
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar goed. Ik denk dat deze Tamar een "influencer" is met een agenda. Haar artikel gelinkt in #159 is werkelijk tenenkrommend. Zij verdient een topic om de onzin die zij schrijft te fileren in plaats van een ja/nee topic over haar dubieuze boodschap. Ze lijkt op de vroegere Kazien uut Zalk met al die stelligheden gebouwd op drijfzand.
Het zegt genoeg dat alleen media als TPO, DDS, EJBron en het Haarlems Dagblad die troep publiceren.
pi_184778912
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat zei theunderdog ook al. En toch zeggen ze over vegetariers:

[..]

Voor de volledigheid heb ik dus die andere teksten er ook maar even bijgezet.

Overigens zie ik dat wat jij aanhaalt ook niet staan op de site van het voedingscentrum.

https://www.voedingscentr(...)inder-vlees-eet.aspx
pi_184779066
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Voor de volledigheid heb ik dus die andere teksten er ook maar even bijgezet.

Overigens zie ik dat wat jij aanhaalt ook niet staan op de site van het voedingscentrum.

https://www.voedingscentr(...)inder-vlees-eet.aspx
Het lijkt uit de boodschap van de vleeseter dat voldoende ijzer consumeren bijkans onmogelijk is zonder vlees. Dat is niet zo zoals we daar lezen en wat weldenkende mensen reeds lang wisten. Is altijd zo vermoeiend dat het wiel hier altijd ad infinitum her-uitgevonden moet worden.

Jarenlang ben je dan op een forum tot vervelens toe aan het vermelden wat verstandige mensen weten omdat ze nadenken en weleens iets lezen maar het gros blijkbaar niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:14:50 #172
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184779085
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:07 schreef luxerobots het volgende:

Voor de volledigheid heb ik dus die andere teksten er ook maar even bijgezet.
Maar als je echt volledig wilt zijn, moet je dit ook vermelden:
quote:
Een tekort aan ijzer komt vaker voor. IJzer is belangrijk voor de vorming van hemoglobine, dat nodig is voor het zuurstoftransport in het bloed en de stofwisseling. Symptomen van een ijzertekort zijn een bleke huid, vermoeidheid, snel buiten adem zijn en rusteloze benen.
Het komt van mens en gezondheid. Het is dus blijkbaar niet zo vanzelfsprekend dat je alles in voldoende mate binnenkrijgt als je vegetarier wordt. Wat mij persoonlijk niet interesseert, maar theunderdog zei heel stellig dat wat Tamar Hessels zegt 'grote onzin' is. Dat lijkt niet zo te zijn.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184779120
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar als je echt volledig wilt zijn, moet je dit ook vermelden:

[..]

Het komt van mens en gezondheid. Het is dus blijkbaar niet zo vanzelfsprekend dat je alles in voldoende mate binnenkrijgt als je vegetarier wordt. Wat mij persoonlijk niet interesseert, maar theunderdog zei heel stellig dat wat Tamar Hessels zegt 'grote onzin' is. Dat lijkt niet zo te zijn.
Mens en gezondheid...

Met 29.988 artikelen, geschreven door 1.594 infoteurs

Infoteurs... ik weet niet of dat zo betrouwbaar is.
pi_184779158
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is dus blijkbaar niet zo vanzelfsprekend dat je alles in voldoende mate binnenkrijgt als je vegetarier wordt.
Dat is het dan ook niet. Vlees is een gemakkelijke bron waar je verder niet bij hoeft na te denken. Doe je dat niet moet je je iets meer verdiepen om tot een gebalanceerd geheel te komen. Maar kan prima.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:20:29 #175
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184779236
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:16 schreef luxerobots het volgende:

Mens en gezondheid...

Met 29.988 artikelen, geschreven door 1.594 infoteurs

Infoteurs... ik weet niet of dat zo betrouwbaar is.
https://www.dehippevegeta(...)el-voor-vegetariers/

Oh, ja mag het ook negeren, hoor. Als je het beter denkt te weten. :)

Ik eet gewoon een stukje vlees bij mijn avondeten. Just to be on the safe side. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184779456
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

https://www.dehippevegeta(...)el-voor-vegetariers/

Oh, ja mag het ook negeren, hoor. Als je het beter denkt te weten. :)

Ik eet gewoon een stukje vlees bij mijn avondeten. Just to be on the safe side. :)
On the safe side, jij eet serieus je vlees bij je avondeten omdat je bang bent om essentiėle stoffen te missen?

Het meeste van je avondeten, gehaktballen in vet, hamburgers, schnitzels etc. bevat vooral veel vetten en zouten. Men eet dat niet om gezond bezig te zijn, maar omdat het erbij hoort en men dat lekker vindt.
pi_184779463
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Ik eet gewoon een stukje vlees bij mijn avondeten. Just to be on the safe side.
Maar deze dubieuze mevrouw pleit dus voor dubbele porties. Groente ook weglaten. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:30:38 #178
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184779561
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:27 schreef Bart2002 het volgende:

Maar deze dubieuze mevrouw pleit dus voor dubbele porties. Groente ook weglaten. :)
Oh, dat haal ik er niet uit. Maar ik lees het iets minder krampachtig dan sommige anderen, denk ik. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:30:58 #179
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184779577
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:27 schreef luxerobots het volgende:

....en men dat lekker vindt.
Je meent het niet!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184779580
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:27 schreef luxerobots het volgende:
veel vetten
Zeker. Zo had ik laats wat burgertjes van de kwaliteitsslager onder de contactgrill. Die heeft een vangbakje voor het vet. Je wilt niet weten wat daaruit liep. Ik schat dat een procentje of 70 wegloopt als vet. Vet is verder niet slecht maar zoveel wel als je het consumeert. Er blijven dan symbolische stukjes vlees over die hopelijk nog wel ervoor zorgen dat de essentiėle voedingsstoffen het gezin bereiken. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_184779600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. Zo had ik laats wat burgertjes van de kwaliteitsslager onder de contactgrill. Die heeft een vangbakje voor het vet. Je wilt niet weten wat daaruit liep. Ik schat dat een procentje of 70 wegloopt als vet. Vet is verder niet slecht maar zoveel wel als je het consumeert.
Zal me niks verbazen als het supermarktvlees nog slechter in elkaar zit.
pi_184779854
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen als het supermarktvlees nog slechter in elkaar zit.
Bevat dan vooral weer veel water. Echt ongelofelijk hoe ze het lukt om aan een stukje vlees van 200 gram minstens een liter water toe te voegen. Voor de gezondheid en de voedingsstoffen hoeven we dat niet meer te doen, vlees kopen en eten. Het is wel jammer dat er wat dat betreft geen echte consensus is onder de mensen en dat je altijd weer dat soort rare discussies krijgt als hier.

Je zou zeggen dat de algemene kennis over de dingen stijgt met al die informatie op internet. Maar het tegenovergestelde lijkt het geval. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 februari 2019 @ 20:39:53 #183
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184779867
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen als het supermarktvlees nog slechter in elkaar zit.
Als de supermarkt en de 'kwaliteitsslager' dezelfde leverancier hebben, zal er niet veel verschil zijn. Ik heb ook de neiging om dat te denken, maar eigenlijk weten we het gewoon niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184787628
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 19:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Ik eet al decennia lang vlees en mijn bmi is nooit boven de 25 geweest. Jouw stelling is dus kul. :)
Nee dat is het niet.
Mogelijk zou je bmi ook niet boven de 25 zijn geweest, indien je al decennia lang naar de snackbar zou gaan.
Jij bent niet de norm.
pi_184788579
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

https://www.dehippevegeta(...)el-voor-vegetariers/

Oh, ja mag het ook negeren, hoor. Als je het beter denkt te weten. :)

Ik eet gewoon een stukje vlees bij mijn avondeten. Just to be on the safe side. :)
quote:
Bovendien hebben onderzoeken aangetoond dat op het gebied van bloedarmoede door ijzertekort het resultaat bij vegetariėrs vergelijkbaar is met niet-vegetariėrs. Het advies van het voedingscentrum is dat vegetariėrs geen extra voedingsaanpassingen nodig hebben en dat vegetariėrs over het algemeen voldoende ijzer binnen krijgt
Hello, my name is Oliver
  zondag 3 februari 2019 @ 09:17:47 #186
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184788585
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 20:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Maar als je echt volledig wilt zijn, moet je dit ook vermelden:

[..]

Het komt van mens en gezondheid. Het is dus blijkbaar niet zo vanzelfsprekend dat je alles in voldoende mate binnenkrijgt als je vegetarier wordt. Wat mij persoonlijk niet interesseert, maar theunderdog zei heel stellig dat wat Tamar Hessels zegt 'grote onzin' is. Dat lijkt niet zo te zijn.
Met wel vlees in het dieet is het ook niet vanzelfsprekend dat je alles in voldoende mate binnen krijgt.

Neem bv die vezels die ik al eerder aan heb gehaald. Essentieel voor je gezondheid. Een tekort aan vezels wordt gelinkt aan allerlei darmproblemen (inc opname problemen voor andere essentiele stoffen) tot aan darmkanker aan toe.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_184794035
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Neem bv die vezels die ik al eerder aan heb gehaald. Essentieel voor je gezondheid. Een tekort aan vezels wordt gelinkt aan allerlei darmproblemen (inc opname problemen voor andere essentiele stoffen) tot aan darmkanker aan toe.
Welke vezels raad jij aan?
Persoonlijk raad ik altijd Psylliumvezels aan (de Juso Psyllium van Jacob Hooy, want onbewerkt en ongezoet) omdat het zachte vezels zijn en zorgen voor bulk vorming.
pi_184794453
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Za het volgende:

[..]

Welke vezels raad jij aan?
Persoonlijk raad ik altijd Psylliumvezels aan (de Juso Psyllium van Jacob Hooy, want onbewerkt en ongezoet) omdat het zachte vezels zijn en zorgen voor bulk vorming.
Als je een beetje gevarieerd eet met genoeg fruit, groente, granen en peulvruchten hoef je echt geen supplementen te slikken. In bijv havermout zitten heel veel vezels maar ook in popcorn.
  zondag 3 februari 2019 @ 15:37:58 #189
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184794554
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:16 schreef Za het volgende:

Nee dat is het niet.
Jawel. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_184795366
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Za het volgende:
de Juso Psyllium van Jacob Hooy
En andere dure kwakzalverij. :) "Afslankvezels". Als je die uitsluitend eet dan zal je wel afvallen.

quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Za het volgende:
en zorgen voor bulk vorming.
Moet je maar net willen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:19:09 #191
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184795589
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:15 schreef Za het volgende:

[..]

Welke vezels raad jij aan?
Persoonlijk raad ik altijd Psylliumvezels aan (de Juso Psyllium van Jacob Hooy, want onbewerkt en ongezoet) omdat het zachte vezels zijn en zorgen voor bulk vorming.
Gewoon voldoende plantaardig eten, dan heb je geen toegevoegde vezels nodig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:37:46 #192
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_184795919
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 09:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Met wel vlees in het dieet is het ook niet vanzelfsprekend dat je alles in voldoende mate binnen krijgt.

Neem bv die vezels die ik al eerder aan heb gehaald.
Als jij bij ontbijt en lunch gewoon volkoren brood eet, overdag wat fruit en bij je avondmaaltijd een normale portie groente naast je stukje vlees, dan heb je al je benodigheden gecovered.

[ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 03-02-2019 16:43:29 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 3 februari 2019 @ 17:17:45 #193
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184796600
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als jij bij ontbijt en lunch gewoon volkoren brood eet, overdag wat fruit en bij je avondmaaltijd een normale portie groente naast je stukje vlees, dan heb je al je benodigheden gecovered.
Is wat magertjes in vezels.

Je hebt een 30/40 gram per dag nodig.
In 1 volkoren boterham (35 gram) zit 2 gram voedingsvezel. In 1 appel zit 3 gram voedingsvezel. In 1 aardappel (50 gram) zit 2 gram voedingsvezel en in 1 opscheplepel gekookte groente (50 gram) zit 1 gram voedingsvezel.

Dus als je 4 boterhammen eet is dat 8 gram. 2 appels 6 gram. 3 aardappels 6 gram en 3 opscheplepels gekookte groente 3 gram.

Dan zit je op 23 gram. Wat te laag is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:22:56 #194
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184796672
Nou, maar ik ga echt geen vlees meer eten hoor. En wat die muts zegt boeit mij geen ene sikkepit. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:24:20 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184796694
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:22 schreef Samuel24 het volgende:
Nou, maar ik ga echt geen vlees meer eten hoor. En wat die muts zegt boeit mij geen ene sikkepit. :')
Dacht dat jij wel van een flinke stuk vlees hield
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:25:52 #196
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184796710
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dacht dat jij wel van een flinke stuk vlees hield
:') Ik heb het nu over vlees dat niet meer leeft. Dus geen dikke pik ofzo. :') Wtf.
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:27:28 #197
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_184796739
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:25 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

:') Ik heb het nu over vlees dat niet meer leeft. Dus geen dikke pik ofzo. :') Wtf.
Dus geen lekkere gelderse worst tussen jouw billen? ;)
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:27:48 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184796746
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:25 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

:') Ik heb het nu over vlees dat niet meer leeft. Dus geen dikke pik ofzo. :') Wtf.
:*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:28:12 #199
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184796752
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:27 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dus geen lekkere gelderse worst tussen jouw billen? ;)
Neen. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  zondag 3 februari 2019 @ 17:29:21 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184796776
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 17:28 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Neen. :')
No meat in your seat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')