abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 3 februari 2019 @ 00:14:01 #201
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184785359
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 17:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het amendement heeft het over 'een wijziging'. Wellicht had met een piepkleine wijziging (zie de Europese grondwet, bijvoorbeeld. Wijziging nauwelijks het noemen waard) de deal compleet er door gekomen.

Ze hadden minstens de tijd kunnen nemen of dat zou kunnen.
Nee, die tijd nemen ondergraaft de boodschap dat Ierland als lidstaat wel de steun van de EU krijgt en het VK als niet-lid, niet.

Dat is des te prangender omdat het gaat om een nationaal belang voor de Ieren. Want voor hun is het niet alleen over een grens op hun eiland die handelen wat lastiger maakt, maar het kiezen van een permanente deling van wat zij vinden dat hun land is. Zolang de Ieren die sprong over hun eigen schaduw niet willen of kunnen maken kunnen wij niet van ze eisen dat ze voor wat grijpstuivers hun principes opgeven.

Met het GFA hebben de Ieren hun goede wil laten zien door te erkennen dat NI (nog) een deel van het VK is. Ze hebben daarvoor hun grondwet zelfs gewijzigd. De Britten hebben willens en wetens geen enkele aandacht aan het GFA gegeven bij de aanloop naar Brexit en proberen nu het probleem ten koste van de Ieren op te lossen.

Het zou volkomen waanzinnig zijn dat de EU ze daarbij gaat helpen. Helemaal gezien het feit dat de meerderheid van de NI bevolking helemaal de EU niet uit wilden en daar nu wel tegen hun zin uit worden gedwongen door Londen.
  zondag 3 februari 2019 @ 00:15:45 #202
1234 HiZ
Istanbullu
pi_184785399
quote:
Corbyn is zonder enige twijfel lid van de group totale asshats van het HoC. Die man heeft sinds hij 18 werd geen enkel nieuw inzicht opgedaan.
  zondag 3 februari 2019 @ 01:57:26 #203
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787170
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 16:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is geen stohalm, het Brady amendement accepteren beteketent dat de EU Ierland laat vallen om een ex-lid te paaien. Dat is ronduit stupide vanuit de hele bestaansreden van de EU.
Ierland is toch ook EU? De EU is toch eensgezind? Hoe kan de EU de EU dan laten vallen?
Dat wordt mij constant verteld hier.

Niet dat ik daar in trap. Maar hoe ik er zelf over denk is ook tegenstrijdig met je argument. Als Ierland "valt" is het zijn eigen schuld. Ierland heeft diverse mogelijkheden om niet te vallen. Door vetos uit te spreken misschien ( ?) of door zelf afstand te nemen van de EU. Conclusie: Als Ierland valt hebben ze er toch echt zelf voor gekozen.
  zondag 3 februari 2019 @ 02:16:54 #204
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787347
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 februari 2019 18:38 schreef Jane het volgende:

[..]

Dit klopt, maar het gaat m.i. om nog veel meer dan alleen het steunen van lidstaat Ierland. De EU wil internationaal ook niet het beeld laten ontstaan dat ze bereid zijn zo'n vredesverdrag te verkwanselen.
Ik bedoel, als dit om iets anders was gegaan (weet ik veel, visrechten of zo, geen bloedvergieten iig), dan was er wel te onderhandelen geweest.
Ik begrijp dat respect voor nationalisme van EU-politici niet. Waar komt dat opeens vandaan? En ook nog eens respect voor katholieken :? Zelfs respect voor terroristen, dat is helemaal het toppunt. Het respect/medeleven voor elke groep afzonderlijk vind ik al merkwaardig van EU-politici, gecombineerd snap ik er helemaal niks meer van.

"De EU moet nationalistische katholieke Noord-Ierse terroristen te vriend houden". Daar komt het op neer. Heel vreemd.
  zondag 3 februari 2019 @ 02:43:32 #205
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184787479
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 01:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ierland is toch ook EU? De EU is toch eensgezind? Hoe kan de EU de EU dan laten vallen?
Als er een grens komt tussen Ierland en Noord-Ierland, betekent dat de vrede in Ierland voorbij is. Als de EU dat toe zou staan, zouden ze Ierland dus laten vallen. Dat willen ze niet, want Ierland is lid van de EU, vandaar de backstop in het akkoord met het Verenigd Koninkrijk. Dat is om ten allen tijden een harde grens op het Ierse eiland te voorkomen. Het VK kan wel roepen dat de backstop uit het akkoord moet, maar voor de EU is het belang van een lid (Ierland) natuurlijk belangrijker dan het belang van een ex-lid (het VK).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 03-02-2019 02:55:13 ]
  zondag 3 februari 2019 @ 02:46:48 #206
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184787502
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 02:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"De EU moet nationalistische katholieke Noord-Ierse terroristen te vriend houden". Daar komt het op neer. Heel vreemd.
Wat is dit voor geraaskal?
  zondag 3 februari 2019 @ 02:56:43 #207
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787542
quote:
13s.gif Op zondag 3 februari 2019 02:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is dit voor geraaskal?
Een vorige poster kan het je beter uitleggen wat ik bedoelde:

quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2019 02:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als er een grens komt tussen Ierland en Noord-Ierland, betekent dat de vrede in Ierland voorbij is. Als de EU dat toe zou staan, zouden Ierland dus laten vallen. Dat willen ze niet, want Ierland is lid van de EU, vandaar de backstop in het akkoord met het Verenigd Koninkrijk. Dat is om ten allen tijden een harde grens op het Ierse eiland te voorkomen. Het VK kan wel roepen dat de backstop uit het akkoord moet, maar voor de EU is het belang van een lid (Ierland) natuurlijk belangrijker dan het belang van een ex-lid (het VK).
Deze poster onderschrijft mijn stelling.
  zondag 3 februari 2019 @ 03:02:49 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184787569
Hoe is het Ierlands “eigen schuld” als het VK het vredesakkoord breekt en vervolgens weigert mee te werken aan een deal dat een harde grens in hun land voorkomt?
  zondag 3 februari 2019 @ 03:04:19 #209
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787575
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:02 schreef Tijn het volgende:
Hoe is het Ierlands “eigen schuld” als het VK het vredesakkoord breekt en vervolgens weigert mee te werken aan een deal dat een harde grens in hun land voorkomt?
Omdat Ierland linksom of rechtsom de macht heeft om dat te voorkomen. Of ze daar gebruik van maken moeten ze zelf weten maar feit blijft dat ze de schuld niet op de EU moeten afschuiven O~) want ze hebben hun eigen lot in eigen hand.

[ Bericht 17% gewijzigd door Braindead2000 op 03-02-2019 03:09:56 ]
  zondag 3 februari 2019 @ 03:13:44 #210
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184787613
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat Ierland linksom of rechtsom de macht heeft om dat te voorkomen.
Ierland wil gewoon lid van de EU blijven. De bevolking steunt dat ook massaal.

Jij vindt serieus dat Ierland zich door het VK moet laten dwingen iets te doen dat ze niet willen? Dat is redelijk?
  zondag 3 februari 2019 @ 03:16:47 #211
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787626
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ierland wil gewoon lid van de EU blijven. De bevolking steunt dat ook massaal.

Jij vindt serieus dat Ierland zich door het VK moet laten dwingen iets te doen dat ze niet willen? Dat is redelijk?
Ik vind dat Ierland een eigen keuze heeft. Wat ze kiezen moeten ze zelf weten.
  zondag 3 februari 2019 @ 03:18:54 #212
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184787639
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vind dat Ierland een eigen keuze heeft. Wat ze kiezen moeten ze zelf weten.
Dat vindt iedereen toch ook? Wat is het probleem? Dat de EU probeert de vrede te bewaren binnen de unie?
  zondag 3 februari 2019 @ 03:28:17 #213
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787691
quote:
5s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:18 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat vindt iedereen toch ook? Wat is het probleem? Dat de EU probeert de vrede te bewaren binnen de unie?
Noord-Ierland is onderdeel van het VK. Noord-Ierland en Ierland zijn al 100 jaar afzonderlijke landen.
pi_184787813
https://www.ft.com/content/4047dd10-2606-11e9-b20d-5376ca5216ebThe EU should listen to Theresa May to get the deal over the line

Erg helemaal wappie die conservatieven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_184787815
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:16 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik vind dat Ierland een eigen keuze heeft. Wat ze kiezen moeten ze zelf weten.
Je bent weer lekker aan het trollen zie ik.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 3 februari 2019 @ 04:59:06 #216
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_184787852
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2019 04:28 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Je bent weer lekker aan het trollen zie ik.
Wat was daar trollerig aan? Het feit dat ik dingen anders ziet? Ben ik een trol omdat ik niet hysterisch meedoet met het op een goddelijke voetstuk plaatsen van de EU en het elkaar napraten dat het VK voorgoed verloren is?

De reactie die jij qoute was een reactie van mij waarmee ik wilde zeggen dat we geen medelijden met de Ieren moeten hebben want als Ierland zo graag verbonden willen blijven met Noord-Ierland dan hebben ze daar de middelen toe. Dat hebben ze geheel in eigen hand.

Wat is daar trollerig aan?
pi_184788749
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Noord-Ierland is onderdeel van het VK. Noord-Ierland en Ierland zijn al 100 jaar afzonderlijke landen.
Beantwoord z'n vraag eens ipv deze te ontwijken svp.
pi_184790503
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Noord-Ierland is onderdeel van het VK. Noord-Ierland en Ierland zijn al 100 jaar afzonderlijke landen.
En Noord Ierland heeft massaal tegen de Brexit gestemd. Dus zou Engeland samen met Wales lekker kunnen Brexitten. Ierland weer 1 land, Schotland weer onafhankelijk.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 11:53:16 #219
236264 crew  capricia
pi_184790550
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 11:50 schreef devlinmr het volgende:

[..]

En Noord Ierland heeft massaal tegen de Brexit gestemd. Dus zou Engeland samen met Wales lekker kunnen Brexitten. Ierland weer 1 land, Schotland weer onafhankelijk.
Als Engeland en Wales de Uk verlaten, heb je ook een probleem minder.
Definitely not CIA
  zondag 3 februari 2019 @ 12:45:02 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184791292
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 04:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ben ik een trol omdat ik niet hysterisch meedoet met het op een goddelijke voetstuk plaatsen van de EU
Wat men van de EU vindt is compleet irrelevant. Dit topic gaat over de ontwikkelingen in de Britse politiek. Beetje minder emotioneel gezwam en wat meer feitelijkheden zou leuk zijn.
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 12:46:24 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184791311
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 01:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ierland is toch ook EU? De EU is toch eensgezind? Hoe kan de EU de EU dan laten vallen?
Dat wordt mij constant verteld hier.

Niet dat ik daar in trap. Maar hoe ik er zelf over denk is ook tegenstrijdig met je argument. Als Ierland "valt" is het zijn eigen schuld. Ierland heeft diverse mogelijkheden om niet te vallen. Door vetos uit te spreken misschien ( ?) of door zelf afstand te nemen van de EU. Conclusie: Als Ierland valt hebben ze er toch echt zelf voor gekozen.
Ik zie dat je het eindelijk begrijpt. Grote jongen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_184791332
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 04:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

ik wilde zeggen dat we geen medelijden met de Ieren moeten hebben want als Ierland zo graag verbonden willen blijven met Noord-Ierland dan hebben ze daar de middelen toe. Dat hebben ze geheel in eigen hand.

het is heel simpel. ierland en het VK hebben in het goede vrijdag akkoord afgesproken dat er nooit een harde grens tussen noord ierland en Ierland komt. De ieren willen die grens open houden (omdat ze niet terug willen naar de tijden van de troubles) en omdat ze lid zijn van de EU steunt de EU de ieren daarin.

een akkoord waar er een kans op een harde grens tussen ierland en Noord-ierland is zal nooit goedgekeurd worden door Ierland en dus de EU. En het is een afspraak die het VK zelf ook heeft gemaakt. dat zouden ze in het VK eens moeten beseffen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator zondag 3 februari 2019 @ 12:49:52 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_184791344
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 03:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Noord-Ierland is onderdeel van het VK. Noord-Ierland en Ierland zijn al 100 jaar afzonderlijke landen.
Nou...nee. Ten eerste is Noord-Ierland geen land en ten tweede is het gewoon bezet gebied. Geen enkel deel van Ierland behoort toe aan het VK.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 3 februari 2019 @ 13:04:59 #224
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184791526
Noord-Ierland bestaat uit 6 counties van de Ierse provincie Ulster, die uit 9 counties bestaat.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184791996
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_184792289
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou...nee. Ten eerste is Noord-Ierland geen land en ten tweede is het gewoon bezet gebied. Geen enkel deel van Ierland behoort toe aan het VK.
NI is inderdaad geen land, maar behoort wel degelijk tot het UK (United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland)

The United Kingdom includes the island of Great Britain, the north-eastern part of the island of Ireland and many smaller islands

https://en.wikipedia.org/wiki/United_Kingdom
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_184792492
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou...nee. Ten eerste is Noord-Ierland geen land en ten tweede is het gewoon bezet gebied. Geen enkel deel van Ierland behoort toe aan het VK.
Tuurlijk hoort Noord-Ierland bij het VK. Anders kun je, als je oude geschiedenis er bij gaat halen, heel Engeland wel bezet gebied noemen. Het was allemaal Keltisch, de afstammelingen daarvan wonen in Wales (en een gevlucht gedeelte in Bretagne). Engelsen zijn eigenlijk geen Britten, maar Angelsaksische indringers. Hoe ver wil je terug gaan?

Het is gewoon een feit dat Noord-Ierland een onderdeel van het Verenigd Koninkrijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 03-02-2019 14:43:31 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 3 februari 2019 @ 14:00:06 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_184792496
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 12:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

het is heel simpel. ierland en het VK hebben in het goede vrijdag akkoord afgesproken dat er nooit een harde grens tussen noord ierland en Ierland komt. De ieren willen die grens open houden (omdat ze niet terug willen naar de tijden van de troubles) en omdat ze lid zijn van de EU steunt de EU de ieren daarin.

een akkoord waar er een kans op een harde grens tussen ierland en Noord-ierland is zal nooit goedgekeurd worden door Ierland en dus de EU. En het is een afspraak die het VK zelf ook heeft gemaakt. dat zouden ze in het VK eens moeten beseffen.
En de tories hebben een meerderheid dankzij de DUP, en die zal er ook een mening over hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_184792793
quote:
Ik begrijp dat iemand als degene die niet de oorzaak van het probleem is (anders ook, maar goed.. dat is een andere discussie) in veiligheid wordt gebracht als er gevaar dreigt, dat hoeft eigenlijk ook niet in het nieuws. Maar zo klinkt het alsof de koningin een soort van token of heilige graal is van weleer. God save the queen.
pi_184793014
quote:
7s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik begrijp dat iemand als degene die niet de oorzaak van het probleem is (anders ook, maar goed.. dat is een andere discussie) in veiligheid wordt gebracht als er gevaar dreigt, dat hoeft eigenlijk ook niet in het nieuws. Maar zo klinkt het alsof de koningin een soort van token of heilige graal is van weleer. God save the queen.
Nee, de Queen is een potentieel doelwit. Als het een puinhoop is in de stad, is het lastig haar te beschermen. En dan hoeft er maar 1 republikeins figuur of zoiets te zijn en het wordt gevaarlijk. Niemand zal naar Londen gaan met het idee de kassamedewerker van Harrods aan te vallen, maar misschien wel met het idee de Queen aan te vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184793060
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, de Queen is een potentieel doelwit. Als het een puinhoop is in de stad, is het lastig haar te beschermen. En dan hoeft er maar 1 republikeins figuur of zoiets te zijn en het wordt gevaarlijk. Niemand zal naar Londen gaan met het idee de kassamedewerker van Harrods aan te vallen, maar misschien wel met het idee de Queen aan te vallen.
Dat begrijp ik, dat schreef ik ook en wat breder getrokken omdat er meer potentiele doelwitten zijn. Ik zette alleen m'n vraagtekens bij het nieuwswaardig maken van dit toekomstscenario omdat je de evacuatie ook gewoon kunt uitvoeren. De koningin staat immers altijd onder bescherming.
  zondag 3 februari 2019 @ 14:34:03 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184793198
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:59 schreef Hanca het volgende:

Het is gewoon een feit dat Noord-Ierland een onderdeel van Groot-Brittannië is.
Even hoor, voordat we alles door elkaar gaan gooien...

- Groot-Brittannië is het eiland waarop de landen Engeland, Schotland en Wales liggen.
- Het Verenigd Koninkrijk bestaat uit Groot-Brittannië + Noord-Ierland
- Het eiland waarop Noord-Ierland en het het onafhankelijke land Ierland liggen heet (ook) Ierland.

Omdat het soms verwarrend is dat zowel het eiland als het land officieel Ierland heten, heeft men het ook wel over 'het Ierse eiland' en 'de Republiek Ierland' (of RoI), gewoon voor de duidelijkheid. De Britten hebben daarnaast soms de onhebbelijke gewoonte om het over 'Ireland' te hebben als ze alleen Noord-Ierland bedoelen. En soms noemen ze Noord-Ierland ook 'Ulster', wat niet klopt, omdat Ulster groter is dan N-I.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 3 februari 2019 @ 14:39:15 #233
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_184793295
Sommige media hebben er een handje van het "de Britse eilanden" te noemen, dat is helemaal tenenkrommend _O-
pi_184793355
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:34 schreef Jane het volgende:

[..]

Even hoor, voordat we alles door elkaar gaan gooien...

- Groot-Brittannië is het eiland waarop de landen Engeland, Schotland en Wales liggen.
- Het Verenigd Koninkrijk bestaat uit Groot-Brittannië + Noord-Ierland
- Het eiland waarop Noord-Ierland en het het onafhankelijke land Ierland liggen heet (ook) Ierland.

Omdat het soms verwarrend is dat zowel het eiland als het land officieel Ierland heten, heeft men het ook wel over 'het Ierse eiland' en 'de Republiek Ierland' (of RoI), gewoon voor de duidelijkheid. De Britten hebben daarnaast soms de onhebbelijke gewoonte om het over 'Ireland' te hebben als ze alleen Noord-Ierland bedoelen. En soms noemen ze Noord-Ierland ook 'Ulster', wat niet klopt, omdat Ulster groter is dan N-I.
Excuus, Noord-Ierland hoort inderdaad bij het VK en niet bij Groot-Brittannië (zoals ik in mijn eerste zin wel goed had staan).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184793388
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Excuus, Ierland hoort inderdaad bij het VK en niet bij Groot-Brittannië (zoals ik in mijn eerste zin wel goed had staan).
Ierland hoort niet bij het VK.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 3 februari 2019 @ 14:51:03 #237
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184793483
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 13:59 schreef Hanca het volgende:

Het is gewoon een feit dat Noord-Ierland een onderdeel van Groot-Brittannië het Verenigd Koninkrijk is.
En nog even inhoudelijk:

Ik begrijp natuurlijk wat je bedoelt, maar het is allemaal toch niet zo simpel. Hier zijn rechtzaken over die te maken hebben met de afspraken in het Goedevrijdagakkoord. En dan gaat het bijvoorbeeld om de nationaliteit van mensen die in Noord-Ierland geboren zijn.

Volgens de GFA mogen mensen die in N-I geboren worden kiezen of ze Ier, Brit of allebei zijn. Een Noord-Ierse rechter heeft ook bevestigd dat een Noord-Ier die zichzelf Ier noemt en alleen een Iers paspoort heeft, niet geacht wordt (ook) een Brit te zijn (of ooit geweest te zijn). De Britse regering is daar in 1 rechtzaak tegen in beroep gegaan, maar in feite is het wel precies wat er de GFA is afgesproken.

Dit soort dingen maakt het ook zo lastig om als buitenstaander iets te gaan roepen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 3 februari 2019 @ 15:02:12 #238
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184793732
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:39 schreef Tijn het volgende:
Sommige media hebben er een handje van het "de Britse eilanden" te noemen, dat is helemaal tenenkrommend _O-
Een goede manier om Ieren tegen je in het harnas te jagen, inderdaad.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184793810
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:39 schreef Tijn het volgende:
Sommige media hebben er een handje van het "de Britse eilanden" te noemen, dat is helemaal tenenkrommend _O-
hehe

Klein Brittanië = dat andere eiland.

:R
  zondag 3 februari 2019 @ 15:08:31 #240
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_184793882
quote:
12s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

hehe

Klein Brittanië = dat andere eiland.

:R
Klein Brittanië ligt weer in Frankrijk, alsof het allemaal nog niet gecompliceerd genoeg was. :+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_184793980
quote:
10s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:08 schreef Jane het volgende:

[..]

Klein Brittanië ligt weer in Frankrijk, alsof het allemaal nog niet gecompliceerd genoeg was. :+
Las het net n.a.v. je post.

Nooit geweten dat ze Bretagne zo noemden. :)
  zondag 3 februari 2019 @ 15:30:10 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_184794343
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_184794369
Hiervoor zijn Venndiagramnen uitgevonden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184794634
quote:
2s.gif Op zondag 3 februari 2019 14:34 schreef Jane het volgende:
- Groot-Brittannië is het eiland waarop de landen Engeland, Schotland en Wales liggen.
- Het Verenigd Koninkrijk bestaat uit Groot-Brittannië + Noord-Ierland
Voor de volledigheid: er zijn natuurlijk meer eilanden dan alleen Groot-Brittanië in het Verenigd Koninkrijk, maar om die hier allemaal te gaan benoemen lijkt me overdreven.
pi_184795478
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 15:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Las het net n.a.v. je post.

Nooit geweten dat ze Bretagne zo noemden. :)
En dat is geschiedkundig dan weer logisch: de Bretoenen stammen af van de Britten en zijn familie van de Welshmen, gevlucht toen de Angelsaksen hun gebied kwamen veroveren. Er wonen dus wel Britten in Bretagne en in Engeland dan eigenlijk weer niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_184795782
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

En dat is geschiedkundig dan weer logisch: de Bretoenen stammen af van de Britten en zijn familie van de Welshmen, gevlucht toen de Angelsaksen hun gebied kwamen veroveren. Er wonen dus wel Britten in Bretagne en in Engeland dan eigenlijk weer niet.
Klopt, dat deel was geen gat in m'n kennis maar dat kleine detail wel. De andere kant van het kanaal is al vele keren bestoven en de Engelse taal is daar het levende bewijs van.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:34:39 #247
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_184795869
quote:
Ik denk dat dergelijke plannen altijd worden nagelopen als er een dreiging is van rellen, of dat nu de Brexit, Gele hesjes, voetbalhooligans, Bond van boze brexiteers zijn lijkt me weinig uit te maken. Ik ga ervan uit dat Macron's staf ookde plannen heeft bijgewerkt ivm de recente protesten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_184795961
quote:
Dan hebben ze nog 'London' en 'The City of London' en hoe die begrippen soms praktisch worden gemixt maar eigenlijk niet mogen worden gemixt.

De eilandbewoners zijn altijd erg sterk geweest in het scheppen van duidelijke structuren. :')
pi_184796045
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:34 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat dergelijke plannen altijd worden nagelopen als er een dreiging is van rellen, of dat nu de Brexit, Gele hesjes, voetbalhooligans, Bond van boze brexiteers zijn lijkt me weinig uit te maken. Ik ga ervan uit dat Macron's staf ookde plannen heeft bijgewerkt ivm de recente protesten.
Ondertussen kan W.A. eigenlijk gewoon met de fiets door het land.
  zondag 3 februari 2019 @ 16:50:00 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184796112
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2019 16:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan hebben ze nog 'London' en 'The City of London' en hoe die begrippen soms praktisch worden gemixt maar eigenlijk niet mogen worden gemixt.

De eilandbewoners zijn altijd erg sterk geweest in het scheppen van duidelijke structuren. :')
Jep, net als hun niet metrieke stelsel, maar gelukkig zijn ze van hun niet decimale geldstelsel afgestapt.
240 pence in een pound sterling. 4 farthings in een penny, 12 pence is 1 shilling, en 20 shillings was een pound. Dus 960 farthing in een pound.
Oh, en een Guinea was 1 pound en 1 shilling
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')