abonnement Unibet Coolblue
pi_184729399
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:04 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Waarom is dat staatsrechtelijk dubieus? Als men overeenkomt het debat af te blazen. De reden doet er niet toe me dunkt.
De grond waarop dat nu is gebeurd, is bizar. Je kunt inhoudelijke redenen hebben om een debat uit te stellen, bijvoorbeeld een ander spoedeisend onderwerp dat voorrang vraagt, of een ziek bewindspersoon die niet naar de Tweede Kamer kan komen.

Maar dit debat is afgeblazen omdat oppositiepartijen gaan bepalen welke woordvoerders de coalitiepartijen afvaardigen. Sorry, maar dat is hun rol en bevoegdheid helemaal niet. Het verbaast me dan ook dat Arib hier niet op ingreep.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:32:05 #27
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184729798
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Maar dit debat is afgeblazen omdat oppositiepartijen gaan bepalen welke woordvoerders de coalitiepartijen afvaardigen. Sorry, maar dat is hun rol en bevoegdheid helemaal niet. Het verbaast me dan ook dat Arib hier niet op ingreep.
Technisch gezien heb je gelijk, maar Jetten en Dijkhoff hebben in de media zo wild om zich heen geslagen de laatste weken dat ze de facto de woordvoerders zijn van klimaatzaken voor hun fractie. Het zou echt een zwaktebod zijn als een of ander lulletje van de VVD de harde woorden van Dijkhoff moet gaan uitleggen.

Wees een vent en doe het even zelf.

Verder begrijp ik dat Buma had toegezegd te komen maar het bewust liet afweten.
pi_184730528
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:32 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Het zou echt een zwaktebod zijn als een of ander lulletje van de VVD de harde woorden van Dijkhoff moet gaan uitleggen.
Ja, of nog erger: het zogenaamde partijstandpunt verdedigen en volhouden dat Dijkhoff op persoonlijke titel sprak. Dat zou echt gênant zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184731340
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vooral dat Dijkhoff een grote waffel heeft over dit onderwerp en het niet in de kamer durft te verdedigen
Het is bij de vvd net als bij bijna elke andere fractie gebruikelijk dat het lid wat met het onderwerp belast is naar het debat komt en niet de fractievoorzitter.
speak only if it improves the silence.
pi_184731388
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De grond waarop dat nu is gebeurd, is bizar. Je kunt inhoudelijke redenen hebben om een debat uit te stellen, bijvoorbeeld een ander spoedeisend onderwerp dat voorrang vraagt, of een ziek bewindspersoon die niet naar de Tweede Kamer kan komen.

Maar dit debat is afgeblazen omdat oppositiepartijen gaan bepalen welke woordvoerders de coalitiepartijen afvaardigen. Sorry, maar dat is hun rol en bevoegdheid helemaal niet. Het verbaast me dan ook dat Arib hier niet op ingreep.
Arib kan niet ingrijpen, ze heeft zich te schikken naar de meerderheid.
speak only if it improves the silence.
pi_184731396
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het is bij de vvd net als bij bijna elke andere fractie gebruikelijk dat het lid wat met het onderwerp belast is naar het debat komt en niet de fractievoorzitter.
Als Dijkhoff de controversiële uitspraken had overgelaten aan datzelfde lid zou dat geen enkel probleem zijn geweest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184731405
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als Dijkhoff de controversiële uitspraken had overgelaten aan datzelfde lid zou dat geen enkel probleem zijn geweest.
Dijkhoff heeft geen enkele verplichting om persoonlijk in de kamer uitleg te komen verschaffen.
speak only if it improves the silence.
pi_184731504
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dijkhoff heeft geen enkele verplichting om persoonlijk in de kamer uitleg te komen verschaffen.
Dus dat is nu het verhaal? Dat hij die uitspraken op persoonlijke titel deed? Lekker geloofwaardig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184731531
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus dat is nu het verhaal? Dat hij die uitspraken op persoonlijke titel deed? Lekker geloofwaardig.
Dat zeg ik niet maar hij kan als kamerlid simpelweg niet gedwongen te worden om naar het debat te komen of om uitleg te verschaffen.
speak only if it improves the silence.
pi_184731538
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar hij kan als kamerlid simpelweg niet gedwongen te worden om naar het debat te komen of om uitleg te verschaffen.
Als hij in de media de knuppel in het hoenderhok meent te kunnen en moeten gooien dan vind ik het niet heel vreemd dat men van hem verwacht dat hij dat ook aan de kamer uitlegt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184731560
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:24 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als hij in de media de knuppel in het hoenderhok meent te kunnen en moeten gooien dan vind ik het niet heel vreemd dat men van hem verwacht dat hij dat ook aan de kamer uitlegt.
Dat zeg ik toch niet? Weet jij wat gedwongen betekend?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:26:23 #37
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_184731584
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dijkhoff heeft geen enkele verplichting om persoonlijk in de kamer uitleg te komen verschaffen.
Zeker is het niet verplicht, maar het had hem gesierd om er wel te zijn en kennelijk vond de oppositie dat ook. Zodanig dat ze zelf boos zijn weggelopen.

Maar Dijkhoff mocht inderdaad wegblijven, dat is ook waarom hij geen vermaning krijgt van Arib ofzo. Maar was het verstandig?

Ik begrijp dat hij nu alsnog het debat aangaat:

quote:
Fractieleider Klaas Dijkhoff zal volgende week namens de VVD alsnog het woord voeren tijdens het debat over het conceptklimaatakkoord. Oppositieleden hadden daar donderdag op aangedrongen.

https://www.nu.nl/politie(...)k-van-oppositie.html
pi_184731609
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:26 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hij nu alsnog het debat aangaat.

https://www.nu.nl/politie(...)k-van-oppositie.html
Ah, da's goed nieuws. Als hij alsnog weg zou blijven - dat had best gekund - zou dat wel pijnlijk zijn geweest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184731625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:25 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Weet jij wat gedwongen betekend?
Waar zeg ik dat hij gedwongen zou moeten worden dan? Dat maak jij ervan zo te zien. Ik voel mij niet gedwongen een stropop te verdedigen. :P

(pssst... tegenwoordige tijd = stam+t.)

[ Bericht 8% gewijzigd door Molurus op 31-01-2019 15:51:27 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:31:48 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184731667
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:10 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Het is bij de vvd net als bij bijna elke andere fractie gebruikelijk dat het lid wat met het onderwerp belast is naar het debat komt en niet de fractievoorzitter.
Dat is inderdaad het geval wanneer de fractievoorzitter de woordvoering netjes aan de woordvoerder had gelaten .

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet maar hij kan als kamerlid simpelweg niet gedwongen te worden om naar het debat te komen of om uitleg te verschaffen.
Nee maar hij mag wel hoon over zich heen krijgen als hij daar te laf voor is
pi_184732098
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:14 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Arib kan niet ingrijpen, ze heeft zich te schikken naar de meerderheid.
Arib had op z'n minst kunnen opmerken dat Tweede Kamerleden niet gaan over de vraag wie namens een andere partij het debat voert.
pi_184732128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Arib had op z'n minst kunnen opmerken dat Tweede Kamerleden niet gaan over de vraag wie namens een andere partij het debat voert.
Die weet wel beter. En laten we niet vergeten ze is pvda'er.
speak only if it improves the silence.
pi_184732173
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:15 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Dijkhoff heeft geen enkele verplichting om persoonlijk in de kamer uitleg te komen verschaffen.
Jawel, een morele verplichting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184732251
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Jawel, een morele verplichting.
Moreel bestaat niet in den haag.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:17 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184732657
Dijkhoff is sowieso niet verplicht te komen opdagen in de tweede kamer.

Dus ja om je daar nou achter te gaan verschuilen is gewoon een triest rookgordijn
pi_184734217
Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo alsof de oppositiepartijen zo'n ontzettend nobele doelen voor ogen hebben. De inhoudelijke antwoorden die je van de fractiewoordvoerder of van Dijkhoff gaat krijgen zullen min of meer identiek zijn, het enige verschil is dat Dijkhoff een betere schietschijf is om nog wat mooie soundbites voor de verkiezingscampagne te genereren.
pi_184734854
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184735370
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:54 schreef Tocadisco het volgende:
Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet zo alsof de oppositiepartijen zo'n ontzettend nobele doelen voor ogen hebben. De inhoudelijke antwoorden die je van de fractiewoordvoerder of van Dijkhoff gaat krijgen zullen min of meer identiek zijn, het enige verschil is dat Dijkhoff een betere schietschijf is om nog wat mooie soundbites voor de verkiezingscampagne te genereren.
Het is natuurlijk maar de vraag of wat Dijkhoff heeft geroepen naar de Telegraaf wel overeenkomt met het partijstandpunt. Als hij namens de partij iets anders moet gaan verdedigen is dat wel heel pijnlijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_184784753
Wat een gotspe dat uitgerekend Wilders zegt dat 'we onszelf als kamer ook een beetje serieus moeten nemen'. De uitvinder van de term nepparlement :')

En Dijkhoff de schijtluis.. Grote bek in de Telegraaf. Kom dan ook naar de kamer.
pi_184837076
Nu aan de gang, genot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')