Opnaarutrecht | donderdag 31 januari 2019 @ 09:09 |
Je moet vanaf 1 juli 95 euro gaan betalen als je een appje stuurt op de fiets. Dat vertellen Haagse bronnen aan het Algemeen Dagblad. Vandaag wordt de hoogte van de bekeuring besproken in de Tweede Kamer. Het wordt per 1 juli sowieso verboden om tijdens het besturen van alle voertuigen een mobiel elektronisch apparaat vast te houden. https://www.ad.nl/politie(...)p-de-fiets~aeb03850/ Wat een ongelooflijke betutteling weer. Als je constant op je telefoon kijkt tijdens het fietsen, is dat uiteraard gevaarlijk, maar 95 euro dokken voor een appje als 'ik ben onderweg' of even snel je navigatie checken is idioot. | |
nanuk | donderdag 31 januari 2019 @ 09:13 |
flappdrol | |
Starhopper | donderdag 31 januari 2019 @ 09:13 |
Terecht. Levensgevaarlijk dat kutvolk die zitten te appen of facebooken op de fiets. Kan de boete niet hoger? | |
nogeenoudebekende | donderdag 31 januari 2019 @ 09:13 |
Nee hoor. Veel te weinig eigenlijk. Maar net als met de rest van de fietsterreur zal er toch wel niet tot nauwelijks gehandhaafd worden. | |
motorbloempje | donderdag 31 januari 2019 @ 09:14 |
Mag wel wat hoger, die boete. | |
Immerdebestebob | donderdag 31 januari 2019 @ 09:14 |
Dan zet je je fiets toch even aan de kant? | |
Starhopper | donderdag 31 januari 2019 @ 09:15 |
MAar bij een ongeval scheelt het wel dat fietsen met een telefoon nu strafbaar is. Tenminste, dat hoop ik. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:16 |
Het is inderdaad idioot weinig. | |
Twiitch | donderdag 31 januari 2019 @ 09:18 |
Gewoon terecht en zou veel meer moeten zijn. Ik woon naast een drukke fietsroute richting een school en ik heb al zoveel (bijna) ongelukken zien gebeuren hierdoor. | |
DaMart | donderdag 31 januari 2019 @ 09:20 |
Voor navigatie heb je volgens mij gewoon telefoonhouders voor aan je stuur, hoor... of mag dat straks ook niet meer? | |
KennyPowers | donderdag 31 januari 2019 @ 09:20 |
Ik ben motorisch gestoord en kan niet appen op de fiets. | |
gianni61 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:23 |
mooi zo. als ze dat eens gaan handhaven letten scholieren misschien weer eens op de weg. | |
Nobu | donderdag 31 januari 2019 @ 09:24 |
| |
Haags | donderdag 31 januari 2019 @ 09:24 |
Dat bedrag had best X3 gemogen. | |
Opnaarutrecht | donderdag 31 januari 2019 @ 09:26 |
Kom op man. Ik wil best geloven dat er scholieren zijn die constant op hun telefoon kijken. Dat is uiteraard link. Maar ik vind het weer het andere uiterste om meteen boetes uit te delen om het checken van je navigatie. Sowieso wordt zo'n telefoonhouder in een grote stad meteen gejat van je fiets. | |
nanuk | donderdag 31 januari 2019 @ 09:29 |
Die houder schroef je er alleen maar op als je denkt navigatie nodig te hebben. Dat is tijdens vakanties en zo. In je eigen stad heb je geen navigatie nodig onderweg. Dan kijk je tevoren even waar je heen moet. | |
Gunner | donderdag 31 januari 2019 @ 09:30 |
Symboolpolitiek (al zijn ze daar niet vies van in Den Haag). Zinloos als men niet handhaaft. | |
engine | donderdag 31 januari 2019 @ 09:34 |
Dus ik mag dadelijk niet eens meer een ander nummertje opzetten als ik op de fiets zit | |
gianni61 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:38 |
een agent kan niet beoordelen of jij "1 appje stuurt" of "even je navigatie checkt" telefoon in je hand moet gewoon een boete zijn. | |
DaMart | donderdag 31 januari 2019 @ 09:38 |
Het is natuurlijk makkelijker om gewoon het vasthouden van je telefoon op de fiets in het algemeen te verbieden. Anders krijg je weer discussies over wat wel en niet mag en wat je nu precies deed met die telefoon. Actief handhaven lijkt me al lastig, laat staan als ook nog eens gecontroleerd moet worden wat de fietser nou precies deed. En anders gewoon bij elke kruising of splitsing even stoppen om te kijken waar de navigatie je naartoe stuurt . | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 09:39 |
| |
Tocadisco | donderdag 31 januari 2019 @ 09:40 |
Ach, je mag technisch gezien ook niet dronken fietsen (100 euro boete) en hoe veel mensen worden daar nou voor gepakt.. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 09:42 |
Oordopjes op de fiets mag ook wel weg. Of hooguit 1. | |
Montagui | donderdag 31 januari 2019 @ 09:42 |
Goeie zaak! Handhaving zal wel weer een lachertje zijn. | |
engine | donderdag 31 januari 2019 @ 09:45 |
Toevallig heb ik daar in Oostenrijk ooit eens een heel pijnlijke boete voor gekregen. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:45 |
Belachelijk. Een boete omdat je op de fiets met een mobiel in je hand zit. Slaat helemaal nergens op. Je zit toch niet in de auto!? Wat is de volgende stap.... ook geen mobiel meer in de hand als je aan het wandelen bent? | |
Lyrebird | donderdag 31 januari 2019 @ 09:46 |
In Oostenrijk zijn ze daar idd wat gemakkelijker in. Daar krijg je ook zo een bekeuring als er iemand achterop de fiets zit. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:46 |
Tja...je kan inderdaad beter dronken in de auto zitten natuurlijk. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:47 |
Op een fiets hoef je niet op het verkeer te letten of zo? | |
engine | donderdag 31 januari 2019 @ 09:47 |
Ja het moet wel leuk blijven anders ga ik gewoon weer met de auto. | |
gianni61 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:48 |
dat geldt voor hardlopers soms ook wel | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:48 |
Ik wou net zeggen: navigatie op je fiets. Kom op zeg! | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:48 |
Man. hou toch op met die onzin. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 09:49 |
Best irritant om geen reactie te krijgen als je toetert of belt en dat persoon midden op de weg fietst en amper om zich heen kijkt en je er niet langs kunt. En als je te dichtbij komt schrikken ze en is het oh huueee haha sorry of een boze blik. Je hoort niets met die dingen in. Ambu pas van veel te dichtbij. Ben er geen fan van. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 09:50:26 ] | |
Dieter_Dengler | donderdag 31 januari 2019 @ 09:49 |
Fietsterreur vanuit het perspectief als voetganger of als automobilist? | |
TresBon | donderdag 31 januari 2019 @ 09:49 |
Wordt vast niet gehandhaafd, ik blijf sowieso lekker mn muziek luisteren en navigatie checken. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:49 |
Minder als dat je in de auto zit inderdaad. | |
gianni61 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:50 |
als je op de stoep loopt heb je een stuk minder kans om een auto te raken dan wanneer je op de rijbaan fietst.. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:50 |
Maar je moet dus opletten. Prima. Je kijkt maar even een half uur niet op dat kutding. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:51 |
Werkelijk? Genoeg belachelijken die zomaar hun auto op de stop rijden om daar even hun auto te parkeren. | |
Fukushima | donderdag 31 januari 2019 @ 09:53 |
dus al die koters tot 12 jaar mogen gewoon blijven appen. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:53 |
Ja maar wel minder want met een fiets zal je niet snel andere mensen dood rijden. Met de auto kan dat al een stuk makkelijker gaan. Betekent dus dat je met de auto meer op moet letten. Mijn god....dat ik jou dat allemaal moet vertellen zeg. Als jij serieus auto rijd ben jij een gevaar op de weg. | |
engine | donderdag 31 januari 2019 @ 09:55 |
Dat klopt ook wel maar zo kun je bezig blijven. Kunt ook allemaal verplicht een helm op. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 09:57 |
Verschrikkelijke betutteling. | |
nogeenoudebekende | donderdag 31 januari 2019 @ 09:57 |
Beide uiteraard? | |
Lyrebird | donderdag 31 januari 2019 @ 09:58 |
Eens. In Japan krijg je er trouwens ook een boete voor. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 09:58 |
Is dit nou een act ofzo? Ik zeg gewoon dat ook op de fiets je niet naar een scherm moet staren, maar gewoon op moet letten. Als jij daaruit haalt dat ik een gevaar op de weg ben, dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd hoor. | |
nogeenoudebekende | donderdag 31 januari 2019 @ 09:58 |
Zou een hoop zorgkosten schelen. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:01 |
Jij snap zelf toch ook wel dat je in de auto meer op moet letten als dat je op de fiets zit? Met de auto ga je toch ook een stuk sneller als met de fiets. Moet je sneller anticiperen op de situatie wat er voor je allemaal gebeurd??? [ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 31-01-2019 10:07:01 ] | |
Lyrebird | donderdag 31 januari 2019 @ 10:03 |
Yep. Maar verplicht een helm dragen zorgt er voor dat minder mensen gaan fietsen. En dat zorgt weer voor hogere zorgkosten. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:06 |
Precies. Al die mensen stappen dan weer de auto in. Meer auto ongelukken. Meer zorgkosten. Zucht....hoe moeilijk kan het zijn voor sommige mensen om dit te snappen. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:07 |
*zucht* Het is helemaal niet relevant wat je in een auto moet doen als je op een fiets zit. Het gaat om de fietser. Ook die moet opletten. Ergo: opbokken met die telefoon. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:09 |
Prima...maar dan moet je ook niet met onzin aankomen dat fietsers net zoveel op moeten letten als automobilisten. Want dat zei je net wel. Daaaag. | |
Nobu | donderdag 31 januari 2019 @ 10:10 |
Jij snapt blijkbaar niet dat je niet snel hoeft te gaan om voor gevaar te zorgen. Een dodelijk ongeval veroorzaken kan prima op wandelsnelheid. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:12 |
Dat snap ik wel. Maar auto rijden en fietsen zijn twee hele verschillende dingen. Je moet in de auto vele maler meer en sneller anticiperen op andere weggebruikers als dat je op de fiets zit. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:13 |
Maar goed....ontopic maar weer nu. | |
Ringo | donderdag 31 januari 2019 @ 10:14 |
Boete is nog mild. Wat mij betreft schop je dat appende kutvolk in 1x van hun fiets af. Ze zien het toch niet, altijd raak. | |
Nobu | donderdag 31 januari 2019 @ 10:16 |
Ik doe liever tien seconden mijn ogen dicht in de auto op de A2 dan op de fiets in het centrum. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 10:16 |
Ja alleen heeft niemand last van mensen zonder helm, en wel van mensen met oortjes in. | |
HSG | donderdag 31 januari 2019 @ 10:17 |
En terecht. Jammer dat het geen ¤400,- is. | |
ACT-F | donderdag 31 januari 2019 @ 10:18 |
En mobieltje door de versnipperaar. | |
MadJackthePirate | donderdag 31 januari 2019 @ 10:19 |
En hun handen eraf!!1 | |
Lyrebird | donderdag 31 januari 2019 @ 10:19 |
Smartphones zijn het nieuwe roken. | |
ACT-F | donderdag 31 januari 2019 @ 10:19 |
Barbaar! | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:20 |
Laat me raden. Mensen die wandelen mogen ook niet meer appen volgens jou. | |
nogeenoudebekende | donderdag 31 januari 2019 @ 10:21 |
Eerder heroïne. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:24 |
Ooh ja werkelijk. Maar met de auto zit je niet altijd op de snelweg toch (ja jij misschien wel ) maar normale mensen dus niet. En wat dan.....ook maar twee seconden je ogen dicht doen als je in de stad (dus binnen bebouwde kom) rijd? Want ja...je zit toch in de auto. Maar dan nog....uberhoupt twee seconden je ogen dicht doen op de snelweg?.... Van welke planeet kom jij? | |
Postbus100 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:24 |
Rare TT : want mag Google maps checken wel? Dat is geen appje sturen... | |
ACT-F | donderdag 31 januari 2019 @ 10:32 |
Appen is sowieso een raar werkwoord. App is een afkorting van applicatie. Je zou dus niet met een applicatie bezig mogen zijn. In de wetstekst verwacht ik dat het verboden wordt om een mobiel elektronisch apparaat vast te houden voor bestuurders. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:33 |
Misschien moet je nog leren lezen, want dat heb ik helemaal niet beweerd. | |
Postbus100 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:33 |
True that... | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:37 |
Nou...daar kwam het eigenlijk wel een beetje op neer. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:40 |
Nee. Jij bent de hele tijd met auto’s bezig. Ik niet. Maar het lijkt altijd alsof hele simpele dingen bij jou alsnog niet aankomen. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 10:40 |
Boetuh gevuh joh! | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 10:40 |
Goede zaak, alleen had die boete best wel een stuk hoger mogen zijn. Ik zie het zo vaak bijna misgaan. Het is dan vaak aan oplettende medeweggebruikers te danken dat het bij 'bijna' blijft. Vorig jaar een meisje van +-15 uit een diepe sloot getrokken die vlak voor me pardoes de bocht mistte. Stiekem moest ik eerst wel een beetje lachen . | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:41 |
Wel...maar mijn punt is gewoon dat je auto rijden niet kan vergelijken met fietsen. Daarom vind ik deze nieuwe regel ook zo belachelijk. Dat was eigenlijk mijn punt. Daaaag. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 10:46 |
Wat heeft het beboeten van telefoongebruik op de fiets nu weer met autorijden te maken? Jij bent echt de enige die ermee komt en vervolgens ga je een heel topic lang roepen dat je dat niet met elkaar moet vergelijken. Daaaag | |
rutger05 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:46 |
Mooi zo. Laten handhaven door handhavers in burger. Dit had al jaren terug ingevoerd moeten worden tegen die asociale idioten die met hun telefoon bezig zijn op de fiets. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:47 |
Ik vind gewoon deze maatregel onterecht en ben het er totaal niet mee eens (is dat nou nog steeds niet duidelijk). En om mijn standpunt sterk te maken kom ik met argumenten aanzetten. Daaaag. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:48 |
Dat is gewoon niet echt een punt. En waarom kun jij nooit eens op een normale manier een discussie voeren? Hou het eens gezellig. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:50 |
Wat is daar asociaal aan. Voorheen was dit gewoon toegestaan en mochten fietsers dit gewoon doen. Het is in hun eigen tijd en daarmee mogen ze doen wat ze willen. Als ik op mijn mobiel wil zitten doe ik het ook gewoon (behalve in de auto) en kan het mij geen ene fuck schelen wat anderen daarvan vinden. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:51 |
Maar ik vind van wel. | |
saparmurat_niyazov | donderdag 31 januari 2019 @ 10:51 |
Tsja, met die redenatie kun je de meeste regelgeving wel afschaffen. | |
maily | donderdag 31 januari 2019 @ 10:52 |
Wat een ramp. Not. Nog veel te laag. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:52 |
Nee niet waar. In de auto is het levensgevaarlijk als je op je mobiel zit. Of tijdens het werk....etc. Dan hoort dan ding terecht niet in de hand. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:53 |
Feitelijk is het geen argument. Het is een vaststelling van iets wat compleet los staat van de vraag of dit een goede maatregel is of niet. | |
saparmurat_niyazov | donderdag 31 januari 2019 @ 10:54 |
In de auto zit ik ook in mijn eigen tijd. En daarmee mag ik doen wat ik zelf wil, volgens jou. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:54 |
Moraalridder in het ene onderwerp, badassje in het andere. Succes met boetes betalen! | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 10:55 |
Nee, je komt niet met argumenten. Je verwijt anderen iets te doen (namelijk: autorijden vergelijken met telefoongebruik op de fiets) terwijl je juist zelf echt de enige bent die dat doet. Vervolgens doe je dan alsof anderen gek zijn, maar eigenlijk maak je alleen jezelf belachelijk. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:55 |
Wel. Dat bepaal jij niet. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:56 |
Hou eens op met het verdraaien van mijn woorden aub. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:56 |
Die boetes....daar veeg ik mijn kont mee af. | |
PzKpfw | donderdag 31 januari 2019 @ 10:57 |
Even een paar jaar sparen en dan emigreer ik. Dit land is echt ziek. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:57 |
Dit! | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 10:59 |
Hoezo verdraaien? Het is gewoon een exacte analogie van jouw post. Ik hoop dat je daarmee inziet hoe belachelijk jouw post was, maar ik vrees het ergste. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 10:59 |
Weetje wat ik zo ergerlijk vind. Dat die boetes hier zo belachelijk hoog zijn...en dat alleen maar voor de meest stomste dingen. En zware criminelen krijgen alleen maar een paar uurtjes taakstraf of een jaartje gevangenis straf. En ze kosten de maatschappij ook nog eens handen vol geld. De omgekeerde wereld hier altijd. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:00 |
Ik vrees het ook. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:00 |
Je moet overtredingen niet vergelijken met misdrijven. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:00 |
Boefje! | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:02 |
Maar het is wel zo. Echte misdadigers lijken wel beloont te worden en ze kosten de maatschappij bakken met geld. | |
Hexagon | donderdag 31 januari 2019 @ 11:03 |
Terechte boete omdat het gewoon gevaarlijk is | |
YuckFou | donderdag 31 januari 2019 @ 11:03 |
Leg mij eens uit waarom bellen in de auto, of je toestel vasthouden met ¤ 240,- wordt bestraft en volledig afgesloten van de wereld onder een koptelefoon appjes versturen op de fiets ¤ 95,- een van die 2 moet omhoog of omlaag... | |
bianconeri | donderdag 31 januari 2019 @ 11:04 |
Echt betutteling idd Belachelijk dat je niet mag appen bv op je telefoon als je fiets. Slaat toch nergens op. Elk normaal mens kan dat prima tegelijk doen. Ja in grote steden met gedeelde wegen, veel drukte en kruispunten is het anders. Maar dan kun je dit ook onder andere wetten laten vallen. Maar als ik gewoon op een aparte baan waar niemand bijna is gewoon rustig app dan is er niets aan de hand. Triest landje dit | |
saparmurat_niyazov | donderdag 31 januari 2019 @ 11:06 |
Van die naar hun telefoon starende zombies die, net op het moment dat je ze wilt inhalen, een stuk naar links slingeren... | |
bianconeri | donderdag 31 januari 2019 @ 11:06 |
Ooit op de fiets geappt? Je bent echt niet afgesloten van de wereld hoor. Je hoort alles heel duidelijk. Je ziet praktish alles nog, je zit nog veel hoger te kijken. In de auto is je aandacht veel meer weg, is je zicht weg en is er slinger gevaar. Met fiets is dat heel anders. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:06 |
En hoe is dat nu weer relevant in dit topic? | |
YuckFou | donderdag 31 januari 2019 @ 11:09 |
Ooit in de ochtendschemer 3 leerlingen naast elkaar bijna doodgereden omdat ze 3 op een rij koptelefoon in, licht uit en append zonder handen naast elkaar over een provinciale weg naar school fietste? Ik intussen tig honderd keer en ben er op bedacht, maar het is echt levensgevaarlijk, je ziet ze niet,en zij merken helemaal niks van wat er om ze heen gebeurt. | |
probeer | donderdag 31 januari 2019 @ 11:09 |
Mooi. In het verkeer dient men volledige aandacht voor het verkeer te hebben. En zeker de zwakkere verkeersdeelnemers. | |
gianni61 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:10 |
Mensen die in de auto appen denken ook dat dat veilig. Ook zij hebben ongelijk. | |
Gunner | donderdag 31 januari 2019 @ 11:11 |
Nee, ik snap de obsessie niet zo dat iemand niet even 5 minuten op een antwoord kan wachten. Hoe belangrijk kan het zijn? | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:13 |
Jazeker. En daarom weet ik ook dat je dat beter niet kan doen. Wanneer je af en toe buiten komt zou je die constatering ook zelf kunnen maken op basis van het gedrag van appende fietsers. Je reinste onzin. Met de fiets is dat exact 't zelfde, en je slingert nog meer ook omdat een fiets een evenwichtsvoertuig is en niet vanzelf 'rechtdoor' gaat. | |
probeer | donderdag 31 januari 2019 @ 11:13 |
In een auto moet je er voornamelijk voor waken dat jij geen andere verkeersdeelnemers aanrijdt. Op een fiets moet je er voor waken dat andere verkeersdeelnemers jou niet aanrijden. Maar ga gerust lekker appen op de fiets hoor. Gewoon kijken wat er gebeurt mocht het eens mis gaan. | |
probeer | donderdag 31 januari 2019 @ 11:16 |
Nu alleen nog een stukje regelgeving over de aansprakelijkheid van fietsers (vs auto's) wanneer ze al append aangereden worden. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:16 |
Die van de auto moet sowieso omhoog. Zeg ik als automobilist zijnde he. Ik zie nog heel vaak automobilisten in de auto die aan het bellen zijn of zelfs appen. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:16 |
Dit. | |
YuckFou | donderdag 31 januari 2019 @ 11:18 |
Ik hoop vooral dat de pakkans in de auto een stuk hoger wordt en als je zelf automobilist bent zou je die boete voor mobieltjes op de fiets toch ook verdubbelt willen zien? | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:19 |
Dan moet jij wel heel snel gereden hebben. Matig je snelheid dan!! Je ziet ze ver van te voren en weet dat dit zou kunnen gebeuren. Ja wat die scholieren doen is niet goed. Maar wat jij doet ook niet. | |
YuckFou | donderdag 31 januari 2019 @ 11:22 |
Ik rij daar 50/60, het is een provinciale weg door het bos die vroeger 80 en nu 60 is en waar 's morgens veel forenzen verkeer overheen gaat, nee ik rijd niet hard, het is donker daar, schemerig en onoverzichtelijk dus ik rij rustig, evengoed is het geen weg waar je als 3 scholieren op rij gaat fietsen, al helemaal niet als je geen oog voor de weg hebt. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:22 |
Neen. Want ik hou veel rekening met fietsers. Ik heb ze al al lang al gezien en zie dan dat ze met hun mobiel bezig zijn. Wat ik dan doe is.....snelheid aanpassen en met een wijde boog erlangs rijden (als dat kan). En daarna vervolg ik mijn weg weer. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:23 |
Oke dan. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 11:24 |
Was jij niet ook voor een rookverbod? | |
Zihuatanejo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:25 |
Ik ben er blij mee. Ik zie gewoon teveel mensen zien appen tijdens het fietsen en niet vooruit kijken. Ongelooflijk dat er niet meer ongelukken gebeuren. Zeker hier in Amsterdam is het pokkedruk en gebeurt het nog. Dat de boete voor auto's relatief laag is of niet even terzijde. Gewoon dat er een signaal naar mensen moet gaan dat appen tijdens het verkeer gewoon fout is. | |
ludovico | donderdag 31 januari 2019 @ 11:27 |
En bellen op de fiets dan? | |
ludovico | donderdag 31 januari 2019 @ 11:28 |
Met alle respect maar als je dagelijks bij Rotterdam centraal fietst kun je concluderen dat het appen weinig te maken heeft met niet kijken. 10% van de bevolking is gewoon te dom om te poepen en kijkt niet als ze oversteken, dat zijn waarschijnlijk gewoon dezelfde mensen die ook niet kijken op de fiets.. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:28 |
Mag dus ook niet meer want je mag gewoon helemaal geen mobiel meer in je hand hebben tijdens het fietsen. | |
ludovico | donderdag 31 januari 2019 @ 11:29 |
Dat zou zielig zijn | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:29 |
Dat is het ook. Slaat echt helemaal nergens op deze domme regel. | |
LorneMalvo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:29 |
Met een fiets rijd je minder makkelijk anderen dood dan met de auto. Prima te verantwoorden dus deze verschillen. | |
kaasplankje | donderdag 31 januari 2019 @ 11:40 |
Dan doe je maar een oortje in he kan je handsfree bellen. | |
nanuk | donderdag 31 januari 2019 @ 11:42 |
Maar als appende fietser laat je jezelf wel makkelijker doodrijden waardoor een automobilist zn leven lang met schuldgevoel rondloopt. | |
ludovico | donderdag 31 januari 2019 @ 11:45 |
Hipster. Ik beweeg me nog net niet voort met zo een rode telefooncel uit GB | |
kaasplankje | donderdag 31 januari 2019 @ 11:48 |
Al die pubers hier die denken dat ze wel op de fiets kunnen appen en tegelijkertijd op het verkeer kunnen letten om hen heen. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:48 |
Dat is nog maar de vraag. Als ik sommige automobilisten zo hoor en lees hier. Heb ik daar sterk mijn twijfels over. En wie zegt dat appende fietsers zichzelf makkelijk dood laten rijden? Ik vind het treurig om te lezen dat er zoveel verwijten worden gegooid naar de fietsers trouwens. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:50 |
Tja...sommige automobilisten denken dat blijkbaar ook wel eens. Ik zie geregeld wel eens iemand in de auto met een mobieltje in zijn hand. | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 11:50 |
Terecht. | |
Zihuatanejo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:54 |
Ik geloof heus wel dat 10% van de Nlse bevolking te dom is om te poepen maar als we die groep ook laten bellen en appen tijdens het verkeer is het nog erger. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 11:54 |
Ja, er is toch niemand die zegt dat dat allemaal prima is? Dat sommige automobilisten zich schuldig maken aan gevaarlijk gedrag betekent niet dat fietsers een vrijbrief moeten krijgen om ook maar gevaarlijk gedrag te gaan vertonen. Echt, wat een redenatie ook. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:55 |
Dat mag. Daar heb je ook een fietsbel voor! | |
ludovico | donderdag 31 januari 2019 @ 11:55 |
Als het genetisch is is het misschien verstandig om dit gewoon op te laten lossen door Darwin. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 11:55 |
Is zelfs verplicht! Anyway, een verbod is goed, een boete ook, maar de pakkans moet natuurlijk veel groter worden. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:56 |
Wie zegt dat fietsers dat meteen doen als ze even aan het bellen zijn? Echt, wat een redenatie ook. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 11:58 |
En trouwens....met de auto kan je een gevaar zijn voor anderen. Met de fiets ben je dan vooral een gevaar voor jezelf. Ra ra wat is erger? | |
bianconeri | donderdag 31 januari 2019 @ 11:59 |
Elk normaal mens is voor een rookverbod? Ja nou haal je er hele anderen dingen er bij.... Ze fietsen rijen dik, wat niet hoort. Ze hebben koptelefoon op, wat mag als je maar gewoon recht fiets. En ze hebben geen licht aan. Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat het gewoon prima veilig kan, dat er mogelijk een verslaving is is een ander probleem. | |
Everythingexist | donderdag 31 januari 2019 @ 11:59 |
Je bent verantwoordelijk bij een ongeluk dan. Iedereen denkt maar in de kans op een bekeuring. Een verzekering keert je gewoon niet uit. | |
JeMoeder | donderdag 31 januari 2019 @ 12:01 |
Betutteling? Nee, volledig terecht. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 12:02 |
Kan wel ja, maar het kan ook heel erg mis gaan: NWS / Appende fietser krijgt taakstraf voor veroorzaken dodelijk ongeval Even aan de kant van het fietspad stoppen om je appje te versturen, is veel veiliger en het duurt maar een paar seconden. En dan rij je geen 83-jarige mensen dood. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:02 |
Ga je nou ontkennen dat appende fietsers een gevaar op de weg zijn? Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen. Of de maatschappij beschermen tegen kosten die domme mensen veroorzaken. Daarnaast kan je op de fiets ook gevaarlijke situaties voor anderen veroorzaken. Denk bijvoorbeeld aan automobilisten die op het laatste moment uit moeten wijken of vol in de remmen moeten, of het vervelend ten val komen omdat een zombie-fietser je aanrijdt. Dat een auto een potentieel dodelijk object is, is ook verrekend in het boetebedrag. | |
ludovico | donderdag 31 januari 2019 @ 12:03 |
Wel weer typisch, de vrouw tussen 13-25 jaar... | |
bianconeri | donderdag 31 januari 2019 @ 12:04 |
Dat jij denkt dat het niet veilig is dat heeft dan meer met je eigen fiets kunsten te maken. Elke normale fietser kan gewoon recht blijven fietsen, je appt met mobiel redelijk hoog dus je ziet prima. Je hoort alles om je heen nog gewoon gebeuren. Ik ben constant op de weg, ik rij bijna de hele dag en anders ben ik constant op de fiets want ik fiets veel. Onzin, in de auto word je zicht door de auto zelf geblokkeerd. Daarnaast kun je je mobiel niet echt hoog gaan houden om even te appen maar moet je dat laag houden. Daardoor heb je gewoon geen zicht hoog. Daarnaast heb je in de auto veel minder aan je gehoor. Ook heeft een auto standaard een afwijking naar links of rechts, iets wat je niet echt kunt corrigeren als je niet naar weg kunt kijken. Dit alles is anders op de fiets: Je hebt je mobiel standaard al stuk boven het stuur waardoor je nog hoog zicht heb dat ook nog een vrij rondom is. Je hebt al je gehoor nog gewoon dus komt er een auto of wat ook dan hoor je dat. Recht blijven fietsen is wat je al leert als je 3 jaar bent. Een beetje normaal mens kan ook zonder handen recht fietsen. Oh ik app al vele vele jaren op de fiets. Ik fiets veel en ik zit veel op de weg. Ik zie echt het probleem niet (ja in grote drukke punten). Een normaal mens kan gewoon normaal door blijven fietsen tijdens het appen. Ik heb nog nooit gehad dat ik begon te slingeren tijdens het appen, ik kan tijdens het appen prima in de gaten houden of ik van de lijn afwijk en ik zie ook prima of ik een kruising nader en let dan even extra op. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 12:07 |
Kan je niet lezen? Ik had het over bellende fietsers. Het draait helemaal niet om de veiligheid. Het draait alleen maar weer om geld. Anders had de regering veel meer gedaan om ons te beschermen. Zware criminelen bijvoorbeeld. Die nu nog maar een jaartje cel krijgen, Maar niet genoeg, De boete kan wat mij betreft voor de automobilist veel meer omhoog. Voor de fietser wat omlaag. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 12:09 |
Een appende fietser rijd een 83 jarige dood?? Wat een mongool ben je ook. | |
ootjekatootje | donderdag 31 januari 2019 @ 12:10 |
Gewoon afstand houden maar vol op de toeter... Prima deze maatregel, al verwacht ik niet dat deze gehandhaafd gaat worden op de fietspaden op de Veluwe of ander buitengebied. Voor binnensteden met veel verkeer gaat dit zeker voor veiligheid zorgen. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:11 |
Ja, en dit topic gaat over appende fietsers. Niet over appeltaart, kikkers, groengeel gestippelde eenhoorns of bellende fietsers. Er bestaat een groot draagvlak in de maatschappij om die appende fietsers aan te pakken. Prima zaak dus. Ok. | |
ootjekatootje | donderdag 31 januari 2019 @ 12:11 |
Nu is de gemiddelde 83 ook snel dood, net als kleine kinderen. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 12:12 |
JIJ kan dat uiteraard wél, maar je weet zelf ook dat heel veel anderen dat niet kunnen, en we kunnen geen wet maken dat het voor iedereen behalve bianconeri verboden is om een telefoon vast te houden op de fiets. Heel erg jammer dat jij de dupe wordt van die incompetente idioten, maar daar moet je maar mee leren leven. | |
Basp1 | donderdag 31 januari 2019 @ 12:17 |
Idd 500 euro voor appen op de fiets en rijbewijs invorderen voor appen in de auto. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:19 |
Ga weg alsjeblieft. Ik heb jarenlang op redelijk hoog niveau gemountainbiket. Ik denk dat ik prima kan fietsen. Wat een onzin. Je kijkt naar een schermpje en je hebt geen flauw idee wat er in je omgeving gebeurt. Trek je de lijn ogen-schermpje door naar de grond dan kom je ergens op een paar meter voor je voorwiel uit. Het zicht op het stuk asfalt 3 meter voor je auto ja, het zicht dat je daardoor ontnomen wordt heb je (als het goed is) ook niet nodig om niemand aan te rijden. Moet jij eens opletten... Ik kan prima met ogen dicht rechtuit fietsen, maar dat betekent niet dat dat geen gevaarlijke situaties oplevert. Ok. Geweldig dat je jezelf de überfietser vindt die prima veilig al append zich een weg door het drukke stadsleven weet te banen. Helaas BLIJKT het zo te zijn dat 99.999% van de andere appende fietsers daar niet toe in staat zijn. Ik kan prima fietsen en appen tegelijk zonder dat ik zelf op m'n plaat ga. Maar ik maak mezelf niet wijs dat ik in de tussentijd alles doorheb dat er voor me of om me heen gebeurt. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 12:19 |
En 1000 euro boete erbij voor de automobilist. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:21 |
Ja, dat is een consequentie van het verbod. Niet de oorzaak. Ja, het ging toch om jouw mening? Wat er wat jou betreft zou moeten gebeuren. Dat neem ik dan maar ter kennisgeving aan hè. [ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 31-01-2019 15:02:34 ] | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:29 |
Prima maatregel. Jammer dat het nog tot 1 juli moet duren voordat deze eindelijk wordt ingevoerd; het is namelijk hoog tijd. Fietsers moeten maar eens gaan snappen dat ze aan het verkeer deelnemen en dat hun ogen niet op het mobieltje, maar op de weg gericht moeten zijn. Net als bij automobilisten. Hun gedrag levert levensgevaarlijke situaties op. Aanpakken, die asocialen. | |
probeer | donderdag 31 januari 2019 @ 12:31 |
Stoer. Zo blijkt maar weer jongens en meisjes ... Er zijn helaas toch weer regels nodig, omdat een paar idioten het altijd beter denken te weten. [ Bericht 37% gewijzigd door probeer op 31-01-2019 12:37:12 ] | |
probeer | donderdag 31 januari 2019 @ 12:31 |
| |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:35 |
Goede methode om jezelf te diskwalificeren. | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 12:37 |
Die regel is er uiteraard ook niet voor jou maar de wet kan geen onderscheid gaan maken tussen jou en andere fietsers. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:39 |
Een voetganger moet ook opletten, mag die nu ook geen telefoon meer in de hand als ik jouw logica volg? | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:40 |
Daaaag | |
ijs_beer | donderdag 31 januari 2019 @ 12:42 |
| |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:42 |
Die regel is er ook voor mij. Ik begrijp heel goed dat wanneer je op je schermpje van een paar tiental vierkante centimeter aan het kijken bent je niks meekrijgt van een groot deel van wat er om je heen gebeurt. | |
Ringo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:43 |
Ik zou het niemand adviseren om het wél te doen. | |
kurk_droog | donderdag 31 januari 2019 @ 12:44 |
Die mensen kunnen zonder telefoon ook al gewoon niet rijden/appen. Verbied gewoon dat simpele volk | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 12:44 |
Waar mag je dan nog wel appen en/of bellen? Alleen als je thuis bent? | |
Ringo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:47 |
In alle situaties waarin je niet hoeft te interacteren met andere mensen. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 12:48 |
Thuis, op het werk, op de dagbesteding, in het OV, in het restaurant/café, etc. En als je stilstaat in het verkeer. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 12:48 |
Dat moet iedereen toch voor zichzelf weten? | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:48 |
Stilstaand, op een veilige plek. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 12:49 |
Ja, behalve als het appen anderen en jezelf in gevaar brengt. | |
michaelmoore | donderdag 31 januari 2019 @ 12:49 |
in bed en in de trein en in de woonkamer, in de winkel Maar niet als ik uit tegenovergestelde richting kom, ik ga niet aan de kant voor je !!!! | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:49 |
Nee. Iedereen heeft het recht om niet ondersteboven gereden te worden door een appende fietser. De grens van persoonlijke vrijheden ligt daar waar anderen hinder of gevaar ondervinden van jouw handelen. | |
Ringo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:51 |
In veel situaties wel. Dan ben je alleen maar asociaal als je per se met je foontje wil spelen. Fonend op de fiets ben je een gevaar op de weg. In dat geval: opsodemieteren met je junkiegedrag. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 12:54 |
In een bushokje, zit je nog droog ook. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:55 |
Voor de mensen die hier voor zijn, jullie wonen zeker in de Randstad? Hier in de rustige provincie hebben wij deze problemen niet. Ik wil gewoon op mijn telefoon terwijl ik door een bos fiets, wie doe ik daarmee pijn? Niemand. | |
Gunner | donderdag 31 januari 2019 @ 12:55 |
Dat is een beetje het probleem heh in deze maatschappij.... iedereen moet voor zichzelf blijkbaar kunnen bepalen wat wel of niet goed is om te doen. Nee, dat kunnen mensen blijkbaar niet. Genoeg voorbeelden die dat bewijzen. Jawel die boom. Als je niet goed genoeg uitkijkt. | |
michaelmoore | donderdag 31 januari 2019 @ 12:56 |
Dan heb je er alleen zelf last van als je tegen een boom aan knalt mensen die een selfie maken terwijl ze in een mooi bos fietsen zijn echt gestoord , | |
itchycoo | donderdag 31 januari 2019 @ 12:58 |
Hoewel ik het zelf niet zou aanmoedigen lijkt me dat dan een setting waar je ook niet zo bang voor een boete hoeft te zijn. Binnen de bebouwde kom en met name in grote fietssteden is telefoongebruik op de fiets gewoon retehinderlijk voor anderen en bovendien erg gevaarlijk. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 12:58 |
Daar zal je ook geen boete krijgen, want daar rijdt geen politie. En ook voor jou geldt:
| |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 12:58 |
Dan zet je je telefoon in zo'n houder op het stuur en ga je dan lekker netflixen tijdens je fietstocht. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:59 |
Dan ben je ook wel een malloot als je tegen een boom fietst. Denk je dat de wegen door de bossen 10 cm small zijn ofzo | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 12:59 |
Als vigen98 met z'n fiets in het bos tegen een boom rijdt en niemand ziet het, is vigen98 dan tegen de boom gereden? | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 12:59 |
Wat is dat voor onzin dan, geef me een goede reden waarom ik dat zou doen als er letterlijk niemand bij mij is? | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 12:59 |
| |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:00 |
| |
kaasplankje | donderdag 31 januari 2019 @ 13:00 |
Nee niemand tot je een bejaarde op een ebike tegenkomt, wat je niet verwacht want er rijd nooit iemand immers. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 13:00 |
Nou, dan doe je 't toch lekker niet hè. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:01 |
Ja want ik heb het gezien en gevoeld maar dat terzijde. Dus? Stel ik fiets tegen een boom aan wat gewoon niet gaat gebeuren als je gewoon normaal kan fietsen maar stel het gebeurd en dan? Op staan en door gaan. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:02 |
Klopt, en daar krijg je dus ook geen boete voor. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:04 |
Omdat je dan geen boete krijgt. Het heeft ook totaal geen zin dat ik mijn gordel al omdoe als ik van huis wegga en 150 meter verderop weer moet uitstappen om het PDM in de PDM-container te gooien, en de kans dat me die 150 meter wat overkomt is vrijwel nihil, maar als er op de kruising voor de PDM-container een politie-auto voor me moet stoppen omdat ik van rechts kom dan is de kans wel aanwezig dat ik een boete krijg. Als ik 's nachts om 3 uur met 170 over de A1 rij dan is er waarschijnlijk ook niemand bij, maar ik krijg wel een boete als ik betrapt word. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:12 |
Als je argument is dat omdat je geen boete krijgt dan is het oké? Denk eens door, ben je het mee eens dat mensen die een telefoon in hun handen hebben tijdens het fietsen een boete moeten krijgen? Zo ja, waarom? | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 13:14 |
https://www.skoften.net/s(...)-95-euro-alsjeblieft Dat filmpje... precies wat regelmatig gebeurt, ik ga er al vanuit dat fietsers doof en blind zijn tegenwoordig. | |
J.A.R.V.I.S. | donderdag 31 januari 2019 @ 13:15 |
Schrödingers kat | |
Nobu | donderdag 31 januari 2019 @ 13:16 |
De kans dat je iets overkomt in die 150 meter is niet kleiner dan de kans dat je iets overkomt in de 150 meter na de container. Aangezien er zelfs een kruispunt inzit waarschijnlijk zelfs groter. | |
Basp1 | donderdag 31 januari 2019 @ 13:19 |
Zo zijn er natuurlijk ook veel filmpjes te vinden van mensen die het moordwapen genaamd auto besturen en ook door zulk gedrag over de weg zwakken. Dus rijbewijs invorderen voor automobilisten als ze betrapt worden. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:23 |
Maar geef mij nou een reden waarom dit gerechtvaardigd is. Moeten voetgangers ook een boete krijgen als fietsers? Hoe kunnen jullie zo'n voorstel als dit verdediging zonder hypocriet te zijn? | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:27 |
Eentje maar? Okee, hier heb je een: Het terugdringen van het aantal ongelukken dat appen en/of bellen op de fiets als oorzaak heeft. Daar kan je het toch wel mee eens zijn? | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 13:28 |
Voetganger = stapvoets, op trottoir Fietser = 15-30km/u, op fietspad en weg, deelt fietspad en weg met andere deelnemers die gelijke of hogere snelheden halen Er zijn wel meer verboden die voor fietsers gelden en niet voor voetgangers, zoals éénrichtingsverkeer, fietsen op een voetpad, etc. En een voetganger die zo de weg op stapt met z'n telefoon in de hand, kan wel degelijk een boete krijgen maar niet voor het vasthouden van de telefoon. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:28 |
Maar dan nog ben ik het die wat overkomt, van het niet dragen van een gordel heeft vooral de niet-drager last bij een aanrijding. Daarbij is het allemaal 30-km zone, dus dan gaat het niet eens hard als er wat gebeurt. Neemt niet weg dat ik mijn gordel wel omdoe, ook als ik hem 150 meter verderop weer los moet maken. En waarom? Voornamelijk omdat ik echt een schijthekel heb aan boetes. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:29 |
Oké moeten we dan voetgangers beboeten als ze een telefoon in hun handen hebben? | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:29 |
Ja, want 9 van de 10 keer zijn ze wel een gevaar op de weg. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:31 |
Dat ervaar ik niet zo. Heb jij statistieken die dat kunnen aantonen? Er kan een correlatie zijn maar dat betekent bijna niks. Zou je trouwens ook voor een boete zijn als voetgangers hun mobiel gebruiken? [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 13:32:05 ] | |
kaasplankje | donderdag 31 januari 2019 @ 13:32 |
Dat kan ik me goed voorstellen als je steeds op je schermpje zit te turen. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:32 |
Als ze gevaarlijk gedrag vertonen wel, vind ik. Maar over het algemeen zijn voetgangers gescheiden van de rest van het verkeer, en als een voetganger een ongeluk veroorzaakt, zitten er minder grote gevolgen aan. Dus de gevaarzetting van een appende voetganger is véél minder dan een appende persoon in/op een voertuig. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:34 |
Als een fietser een ongeluk veroorzaakt is dat nog steeds minder dan een auto. Daar gaat je argument. Trouwens voetgangers kunnen ook gebruik maken van fietspaden, dus ze zijn niet altijd gescheiden. En of je wel of niet gescheiden bent, als je bij een zebrapad bent of wilt oversteken dan ben je niet meer gescheiden, moet je dan je mobiel in je zak doen? Ik lees veel foutieve redenen. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:34 |
Voetgangers zijn bestuurders? Ze zijn beiden idd verkeersdeelnemers, maar voetgangers zijn geen bestuurders van een vervoersmiddel, fietsers zijn dat wel. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:35 |
https://www.swov.nl/feite(...)egebruik-op-de-fiets | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:35 |
Wacht eens, dus nu zeg je omdat het bestuurders zijn daarom moeten ze beboet worden. Ik dacht dat je net zei dat het komt door de veiligheid, wat maakt het voor de veiligheid uit of je een bestuurder bent of niet? | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:36 |
Daarom is de boete ook minder hoog Niet dus Artikel 5 (jeweetwel, dat kapstokartikel) geldt óók voor voetgangers in het verkeer, dus als zij een gevaarlijke situatie veroorzaken, ongeacht of ze appen of niet, dan kunnen ze gewoon beboet worden. Dan lees je foutief. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:37 |
Je eigen bericht geeft het zowat toe hè dat heb je gelezen? Het is maar een correlatie niks anders. En 4% kom op | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:41 |
Nee, ik stel dat voetgangers geen bestuurder van een vervoersmiddel zijn en dat er daarom voor voetgangers andere regels zijn dan voor fietsers, scootmobielbestuurders, automobilisten en andere mensen die een voertuig besturen. Dan kun je wel iedere keer met je "ja maar voetgangers" aankomen, maar die besturen geen voertuig, en daarin zit het verschil, ook qua veiligheid, vooral de veiligheid van anderen. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:41 |
Ho ho, niet zo snel weglopen van je eerdere argument. We hebben het over dat je het eens bent dat je het goed vindt dat fietsers beboet worden voor het gebruik van een telefoon. Wil je nu zeggen dat als je een telefoon in je handen hebt het automatisch is dat je nu gevaarlijk rijgedrag laat zien? Zou je bijvoorbeeld het goed vinden om bestuurders te beboeten omdat ze hun radiostation veranderen? | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:42 |
Ik geef je de link naar de cijfers. En de statistieken zullen er idd nog maar beperkt zijn, maar wonend aan een schoolroute (en dagelijks deels dezelfde route fietsend) valt het wel op ja. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:42 |
Ja een fietser is ook weer anders dan een auto of erken je dat niet? Denk je dat omdat ze technisch gezien een bestuurder zijn ze nu gelijk zijn aan autobestuurders? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 13:43:20 ] | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:44 |
Nee, en ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt. Als ze daarmee een gevaarlijke situatie veroorzaken, absoluut. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:44 |
Ja een fietser is ook anders dan een auto, en er zijn ook nog steeds automobilisten die zo achterlijk zijn dat ze achter het stuur zitten te appen.... je pikt ze er ook zo uit. Idem met fietsers trouwens; slingeren, geen constante snelheid, zelfde gedrag als appende automobilisten. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:45 |
Dat vraag ik je niet. Want als je zegt als ze een gevaarlijke situatie veroorzaken zegt dat betekent dat ik mijn telefoon mag gebruiken zolang ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak. Dan schiet jij jezelf door de voet met zo'n argument. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:46 |
Oké aangezien je erkent dat ze anders zijn dan autobestuurders, kom maar met een ander argument ipv met een technische woordargument dat ze beide bestuurders zijn. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:46 |
Dat geldt dan ook voor automobilisten natuurlijk. Overigens denken die appende automobilisten ook dat ze geen gevaarlijke situaties veroorzaken.... | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:47 |
Dat beantwoord mijn vraag niet, zou ik mijn telefoon mogen gebruiken als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak? | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:47 |
Nee. Fietsers zijn nou eenmaal een ander soort verkeersdeelnemers dan voetgangers, ze maken ook gebruik van een ander deel van de weg. | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 13:48 |
Ik maak het nu even persoonlijk. Ik vind je nogal overkomen als een jankerd. Als je autorijdt dan heb je regelmatig te maken met fietsers (maar ook automobilisten) die denken dat ze prima kunnen rijden met een telefoon in hun hand. De praktijk is dat ze alleen hun perifeer gezichtsveld tot hun beschikking stellen aan het verkeer en dat is te weinig, blijkt uit de vele incidenten. Voetgangers bevinden zich doorgaans op een gescheiden voetpad en beweging zich langzamer voort, het zijn geen bestuurders en daarmee sowieso al onderhevig aan minder regelgeving. Deal with it. Je kan je nu in allerlei bochten gaan wringen en de regelgeving "hypocriet" noemen, feit is dat er al teveel ongevallen zijn gebeurd en dat deze regelgeving voor velen geen moment te vroeg komt. Wel heb ik moeite met dit soort regelgeving zonder handhaving, want hoeveel politie kom jij nog tegen op straat? | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:48 |
Oké dan vraag ik je weer, waarom zou je een fietser beboeten voor het gebruik van een mobiel zonder te zeggen dat ze beide bestuurders zijn want dat is een lege statement omdat je al hebt erkent dat ze verschillend zijn met autobestuurders. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:49 |
Nee, ik zeg niet dat je je telefoon mag gebruiken zolang je geen gevaarlijke situatie veroorzaakt. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:50 |
Wat snap je niet aan de nieuwe regels? Moet ik de nieuwe wetgeving nou werkelijk gaan verklaren en verantwoorden omdat ik het een prima regel vind? Ik zie vrijwel dagelijks appende fietsers die ander verkeersgedrag vertonen doordat ze appen. Prima als de regels daarop aangepast worden. Als je verkeersdeelnemer bent dan heb je je hoofd bij het verkeer te houden, en zeker op wegdelen waar de snelheid hoger ligt dan stapvoets. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:50 |
Jij bent af. Wanneer je het persoonlijk maakt weet ik al dat je geen goede argumenten hebt. Ik ga geen tijd verspillen aan iemand die zo countert in een gesprek. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:51 |
Omdat die fietser niet snapvoets op het trottoir loopt maar op de weg loopt te slingeren waar ook andere verkeersdeelnemers zijn met een hogere snelheid dan stapvoets. | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 13:51 |
Ik hoop dat je in het bos met je fiets tegen een boom fietst en dat iemand het ziet. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:52 |
Geef nou eens antwoord, als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan een telefoon gebruiken? Ik weet wel waarom je niet gewoon antwoord omdat het gewoon laat zien dat je motief om zo'n standpunt in te nemen gewoon niet doordacht is. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:52 |
Kleuter, de ballenbak is een eindje verder. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:53 |
Ik las net dat het dan wellicht niet gebeurd is.... | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:53 |
Nee hoor technisch gezien zijn de wegen gewoon gescheiden van een automobilist en een fietser. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:53 |
Huh... jij was degene die het persoonlijk maakte door te zeggen dat het bij jou in de provincie geen probleem is en dat je best al append door het bos kan fietsen. Dus ben je zelf ook af, volgens je eigen "regels". Wel interessant dat je je eigen "recht" om al append door het bos te fietsen boven het leven stelt van een 83-jarige vrouw die dodelijk verongelukt is door een appende fietser. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:54 |
Nee, als je op de fiets zit mag dat na 1 juli niet meer, behalve wanneer je bij een ander achterop zit. Net zoals ik op de bestuurdersstoel van de auto ook mijn telefoon niet mag gebruiken, ook niet als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak, op de passagiersstoel wel. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:55 |
Oh, bij jou op het fietspad fietsen andere fietsers wel stapvoets? En nee, op heel veel plekken zijn die niet gescheiden. Als ik mijn jongste naar school breng is van de 2,2 km die we moeten fietsen amper 200 meter fietspad. | |
Pietverdriet | donderdag 31 januari 2019 @ 13:56 |
Zit eerder aan 250 euro boete te denken | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:56 |
Ik zei dat omdat ik persoonlijk en statistieken niet zien wat jullie zien. Wat leandra heeft gepost maakt mijn punt eigenlijk, het is maar een correlatie. En ga niet emotioneel spelen met een 83 jarige is dood gegaan door zo'n persoon. Er is vast iemand dood gegaan door de domste redenen dat betekent niet dat het beboet moet worden. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 13:58 |
Dus je argument van omdat het gevaarlijk weggedrag veroorzaakt neem je nu dus terug om terug te gaan naar een argument van legaliteit? | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 13:59 |
De wetgever ziet dat echter wel. De maatschappij draait niet om jou, hè? | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 13:59 |
Meid, dan ga jij lekker append door het bos fietsen, maar niet janken als je een boete krijgt. Het boeit mij echt 3 keer niets of je wel of geen boete krijgt, maar dat godse gezeik altijd en daarbij een situatie in de periferie als voorbeeld nemen en net doen alsof het in de bewoonde wereld daarom ook geen probleem kan zijn is zo vermoeiend. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 14:00 |
Nee, ik neem niks terug. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:01 |
De wetgever ziet een correlatie verder niks. Waarom denk je dat er zoveel kritiek hierop is? | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:02 |
Oké dan vraag ik je weer als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan je mobiel gebruiken in het verkeer? Geef nou eens eerlijk antwoord. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 14:02 |
Omdat mensen die nooit hun bos uit komen, denken dat dat bos het hele universum is en geen idee hebben wat er zich daarbuiten afspeelt. | |
mascara-klodder | donderdag 31 januari 2019 @ 14:04 |
| |
Cattivo | donderdag 31 januari 2019 @ 14:05 |
Kan het ook ¤1090 zijn? | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:05 |
Hihaho, ik woon gewoon in een stad flapdrol. | |
Nober | donderdag 31 januari 2019 @ 14:06 |
Als jij geld wilt overmaken kun je dat gewoon doen. | |
Gunner | donderdag 31 januari 2019 @ 14:06 |
| |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 14:07 |
Als je dan nog nooit gezien hebt dat appende fietsers gevaar opleveren, dan was je behoorlijk intensief met je telefoon bezig en dan veroorzaakte jij dus zelf dat gevaar. Oeh, ja, nu heb je gelijk hoor. Als iemand mij flapdrol noemt, dan heb je de discussie gewonnen. Held! | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:08 |
Nou duidelijk Leandra en co kunnen niet antwoorden op mijn vraag. Ik denk dat mensen hier wel kunnen lezen dat hun redenatie gewoon niet doordacht is. | |
Roces18 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:08 |
prima dan app ik wel met mijn smartwatch, die is tenslotte niet mobiel want die zit vast aan mijn pols. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:10 |
Ik heb het wel gezien ja maar ik heb ook mensen gezien die een boek aan het lezen waren of die opeens midden in de straat hun veter gaan strikken, daar ga ik toch ook geen boetes voor pleiten? Wees consistent. En nee ik win niet door jou flapdrol te noemen maar door dporgedachte redenen en vragen te geven die jij en anderen maar niet willen antwoorden. En dan maar afvragen waarom mensen hier op tegen zijn | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:10 |
Wat win je daarmee? | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:11 |
Geen idee eigenlijk ze zeggen winnen dus ik ga daar mee in Ik neem aan het "debat" of wat je een debat kunt noemen | |
MadJackthePirate | donderdag 31 januari 2019 @ 14:15 |
Denk dat de kans ongeveer 0 is dat je een boete krijgt als je het op een rustig fietspad ergens achteraf doet hoor. Zal vooral gaan om die jeugd midden in de stad die nergens op letten die op de bon geslingerd worden. | |
michaelmoore | donderdag 31 januari 2019 @ 14:15 |
ik hoop dat jij binnenkort de sloot in rijd op de fiets met je smartwatch | |
Roces18 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:15 |
gaat moeilijk, ligt dikke laag ijs op | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 14:20 |
Dus dat je mij flapdrol noemde, was totaal overbodig, nutteloos en kansloos, want het had totaal geen functie. Nou, knap hoor. Je moeder zal trots op je zijn. En ik heb op al je vragen geantwoord. Dat jij mijn antwoord niet wilt horen, dat is niet mijn fout, noch mijn probleem. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:23 |
Gevaarlijk jij. | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:25 |
O, je wint het debat hier? Ja, misschien. Nog steeds verboden straks. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:26 |
Ik kan zien dat je salty bent en gewoon manieren probeert te vinden om mij te irriteren. Als je niet kan zorgen dat je in een gesprek of debat wint accepteer het en stop. Je blijft doorgaan en dat laat zien dat je koppig bent. Jammer. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 14:31:10 ] | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 14:26 |
Waarschijnlijk niet als ze het niet door de 1e kamer krijgen | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:26 |
Dit. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 14:27 |
Je hebt wel goede zelfkennis | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:28 |
Spijkerbroek is niet helemaal helder inderdaad. Wil alleen maar gelijk hebben. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 14:32 |
En jij doet iets anders? | |
dop | donderdag 31 januari 2019 @ 14:32 |
nee, heel simpel. Bromfietsers moeten een helm op niet omdat 90% een ongeluk krijgt maar om die 10% te beschermen die wel brokken maken. dus die 90% die nooit wat zal over komen draagt hem ook. Zelfde geld voor , autogordel, (fiets)verlichting, of zo iets simpels als het hebben van een rijbewijs. Regels zijn ter voorkoming, en gelden voor iedereen ter voorkoming van willekeur. Je kunt niet slechts een deel van de groep verbieden met een telefoon te fietsen. En het heeft ook geen zin om het op sommige plekken wel toe te staan en op andere niet. Verkeers regels gaan altijd verder dan strikt noodzakelijk. Anders zijn ze niet te handhaven en onduidelijk door een teveel aan uitzondering. Het telefoon gebruik in het verkeer is door de jaren heen sterk toegenomen, en we komen nu op een grens waar het teveel problemen oplevert. 20 jaar geleden zou deze regel niet nodig zijn geweest. Nu zijn we op een grens waar het belangrijk word er iets aan te veranderen. | |
Restyler | donderdag 31 januari 2019 @ 14:32 |
Hoe moet ik nou nog de weg vinden met de fiets? Bij elke bocht of kruispunt afstappen, mobiel uit mijn jas-/broekzak halen, kijken en weer fietsen tot de volgende bocht of kruispunt? | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 14:33 |
Mens. Moeten wij dit echt nog serieus nemen? Jij zou het nog normaal vinden als iemand een boete zou krijgen voor ademen als dat ook verboden was. Ga toch weg mal mens. | |
spijkerbroek | donderdag 31 januari 2019 @ 14:33 |
Telefoonhouder voor op je stuur. | |
TheFreshPrince | donderdag 31 januari 2019 @ 14:40 |
Op bagagedrager kan ook, maar dan zie je niets. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 14:53 |
Nee, want daarvoor geldt hetzelfde als voor automobilisten; ook degenen die geen gevaarlijke situatie veroorzaken mogen hun mobiel niet gebruiken in het verkeer. Dat jij de enige puber bent die wel recht en met dezelfde snelheid blijft fietsen als hij met zijn telefoon zit te klieren maakt niet dat de wetgever voor jou een uitzondering gaat maken of jou tot voorbeeld gaat stellen door iedereen bij jou op "Appen in het verkeer, zo doe je dat veilig" cursus te sturen. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 14:56 |
Wacht, ik ben even de was in de wasmachine doen en mijn kind van school halen, en jouw aandachtsspanne is zo snel van slag omdat je niet direct antwoord krijgt dat je doet alsof "wij" niet kunnen antwoorden. En newsflash; de discussie was niet belangrijk genoeg om op de fiets te gaan zitten appen, en ook niet belangrijk genoeg om wachtend op het schoolplein op FOK! te gaan zitten kijken of Vigen98 trappelend van ongeduld op een reactie zat te wachten. | |
#ANONIEM | donderdag 31 januari 2019 @ 15:00 |
Dus je argument valt nu op legaliteit en niet op of het gevaarlijk is of niet Snap jij jezelf wel? Lees jij wel wat je zegt? Het is fout want de wet zegt dat het fout is. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 15:01:13 ] | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 15:06 |
Ik snap het wel, het ontbreekt jou duidelijk aan intelligentie. Ik zal volgende keer kijken of het op kleuterniveau kan worden uitgelegd. Als je op de man wilt spelen en net wilt doen alsof het ene argument alleen maar zonder het andere kan bestaan dan moet je dat zelf weten, maar zo werkt het niet. Het gros van de mensen is niet in staat veilig een vervoersmiddel te besturen en tegelijkertijd te appen, daarom wordt deze regel uitgebreid van bestuurders van motorvoertuigen naar alle bestuurders, dus ook fietsers. Dat er uitzonderingen zijn die daar wel toe in staat zijn of dat er bospaadjes zijn waar nooit iemand komt en je hoogstens de derde eik links na de kruising met het zandpad kunt beschadigen doet er daarbij niet toe. Het is gevaarlijk en daarom past men de wet aan. Dat het me verder zal jeuken of jij wel of geen boete krijgt omdat je op een bospad op de fiets zit te appen is wat anders, maar als je een boete krijgt en vervolgens gaat zitten janken dat het nergens op slaat dan had je maar niet zo arrogant moeten zijn bewust een overtreding te begaan. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 15:23 |
Dit. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 15:27 |
Leandra houd zich altijd netjes aan de regels. Ze heeft in haar hele leven nog nooit ook maar 1 wet overtreden zo te lezen. | |
Leandra | donderdag 31 januari 2019 @ 15:40 |
Amper, maar als ik een overtreding bega en ik word beboet dan ga ik niet zitten janken dat het niet eerlijk of belachelijk is. Overigens heb ik in 34 jaar rijbewijs nog maar 1 boete voor een verkeersovertreding gehad, en dat was idd een kwestie van niet opletten, want de maximumsnelheid was daar veranderd van 100 naar 80. So be it. Maar goed, ook jij kunt in een discussie niet anders dan op de man spelen, voor zover je überhaupt in staat bent een discussie te voeren, dus veel plezier ermee | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 15:59 |
Netjes. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 16:17 |
Nee, want je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Telefoongebruik in het verkeer is een bewezen risico-verhogende bezigheid omdat je niet goed kan anticiperen op onverwachte situaties. "Als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag ik dan met 280 km/h over de A2 rijden?" | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:30 |
Dat bestaat niet. Met 280 km op over de A2 scheuren (plus alle andere snelwegen in Nederland) is altijd gevaarlijk. Je vergelijkt nu appels met peren. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 16:31 |
Waarom? | |
VEM2012 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:31 |
Om 3 uur in de nacht is het vaak rustig genoeg om veilig 300 te rijden op snelwegen in Nederland. Het mag alleen nooit. Punt. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:36 |
Omdat daar meestal ook andere mensen rijden die zich wel netjes aan de snelheidslimiet houden en dit niet verwachten en daar moeilijk op kunnen anticiperen. En je vergelijkt appels met peren nogmaals. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:39 |
Ik weet niet op welke snelwegen jij rijd. Maar we zijn nu in Nederland weetje nog....er rijden meestal altijd wel een paar mensen rond om 3 uur snachts. Dus nee....je kan niet even veilig 300 km rijden. Dat kan alleen als jij een hele snelweg voor jouw alleen reserveert. Anders zijn er mogelijk altijd nog andere mensen op de snelweg. Je bent niet alleen op de wereld hoor. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 16:41 |
Maar wanneer ik 280 rijd kan ik toch wel op anderen anticiperen door snelheid terug te nemen? Oh wacht, wanneer je zo snel rijdt dan is anticiperen op onverwachte situaties lastig. Hè, maar is dat niet ook het geval wanneer je op de fiets naar een schermpje aan het turen bent in plaats van op je omgeving te letten. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 16:41 |
Exact. En dat geldt dus ook voor appen op de fiets. Bedankt voor het bevestigen van m'n punt. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:42 |
Sinds wanneer gaan fietsers 280 km per uur? | |
BlackEyedAngel | donderdag 31 januari 2019 @ 16:44 |
Inderdaad, of bij een stoplicht of zo. Maar tijdens het rijden is gewoon | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 16:44 |
Niet. Sinds wanneer is een hoge snelheid een voorwaarde voor een gevaarlijke situatie? Wanneer ik 's nachts met 280 over de A2 rijd is het risico op een ongeluk in elk geval een stuk kleiner dan wanneer ik tijdens spitsuur door Utrecht fiets met m'n blik op m'n telefoon gericht. We hebben het hier niet over de gevolgen maar over het risico. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:45 |
Sinds ik het zeg. Klaar nu. | |
Isdatzo | donderdag 31 januari 2019 @ 16:47 |
Wie denk jij dat je bent? Maar het doet me goed om te zien dat je inmiddels zelf ook begrijpt dat jouw redenatie nergens op slaat. Het heeft wel even geduurd, hopelijk heb je er iets van geleerd. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:48 |
Neen heb ik niet. | |
Samuel24 | donderdag 31 januari 2019 @ 16:50 |
Oke klaar nu. Topic gaat dicht. |