abonnement Unibet Coolblue
pi_184729611
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:14 schreef MaGNeT het volgende:
https://www.skoften.net/s(...)-95-euro-alsjeblieft

Dat filmpje... precies wat regelmatig gebeurt, ik ga er al vanuit dat fietsers doof en blind zijn tegenwoordig.
Zo zijn er natuurlijk ook veel filmpjes te vinden van mensen die het moordwapen genaamd auto besturen en ook door zulk gedrag over de weg zwakken. Dus rijbewijs invorderen voor automobilisten als ze betrapt worden. ^O^
pi_184729670
Maar geef mij nou een reden waarom dit gerechtvaardigd is. Moeten voetgangers ook een boete krijgen als fietsers? Hoe kunnen jullie zo'n voorstel als dit verdediging zonder hypocriet te zijn?
pi_184729726
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:23 schreef vigen98 het volgende:
Maar geef mij nou een reden waarom dit gerechtvaardigd is.
Eentje maar? Okee, hier heb je een:
Het terugdringen van het aantal ongelukken dat appen en/of bellen op de fiets als oorzaak heeft.

Daar kan je het toch wel mee eens zijn?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184729746
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:23 schreef vigen98 het volgende:
Maar geef mij nou een reden waarom dit gerechtvaardigd is. Moeten voetgangers ook een boete krijgen als fietsers? Hoe kunnen jullie zo'n voorstel als dit verdediging zonder hypocriet te zijn?
Voetganger = stapvoets, op trottoir
Fietser = 15-30km/u, op fietspad en weg, deelt fietspad en weg met andere deelnemers die gelijke of hogere snelheden halen

Er zijn wel meer verboden die voor fietsers gelden en niet voor voetgangers, zoals éénrichtingsverkeer, fietsen op een voetpad, etc.

En een voetganger die zo de weg op stapt met z'n telefoon in de hand, kan wel degelijk een boete krijgen maar niet voor het vasthouden van de telefoon.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:28:36 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729747
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:16 schreef Nobu het volgende:

[..]

De kans dat je iets overkomt in die 150 meter is niet kleiner dan de kans dat je iets overkomt in de 150 meter na de container. Aangezien er zelfs een kruispunt inzit waarschijnlijk zelfs groter.
Maar dan nog ben ik het die wat overkomt, van het niet dragen van een gordel heeft vooral de niet-drager last bij een aanrijding.
Daarbij is het allemaal 30-km zone, dus dan gaat het niet eens hard als er wat gebeurt.
Neemt niet weg dat ik mijn gordel wel omdoe, ook als ik hem 150 meter verderop weer los moet maken.
En waarom? Voornamelijk omdat ik echt een schijthekel heb aan boetes.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729760
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Eentje maar? Okee, hier heb je een:
Het terugdringen van het aantal ongelukken dat appen en/of bellen op de fiets als oorzaak heeft.

Daar kan je het toch wel mee eens zijn?
Oké moeten we dan voetgangers beboeten als ze een telefoon in hun handen hebben?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:29:51 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729762
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Als je argument is dat omdat je geen boete krijgt dan is het oké? _O- Denk eens door, ben je het mee eens dat mensen die een telefoon in hun handen hebben tijdens het fietsen een boete moeten krijgen? Zo ja, waarom?
Ja, want 9 van de 10 keer zijn ze wel een gevaar op de weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729784
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, want 9 van de 10 keer zijn ze wel een gevaar op de weg.
Dat ervaar ik niet zo. Heb jij statistieken die dat kunnen aantonen? Er kan een correlatie zijn maar dat betekent bijna niks.

Zou je trouwens ook voor een boete zijn als voetgangers hun mobiel gebruiken?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 13:32:05 ]
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:32:12 #209
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_184729799
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat ervaar ik niet zo.
Dat kan ik me goed voorstellen als je steeds op je schermpje zit te turen.
pi_184729804
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké moeten we dan voetgangers beboeten als ze een telefoon in hun handen hebben?
Als ze gevaarlijk gedrag vertonen wel, vind ik. Maar over het algemeen zijn voetgangers gescheiden van de rest van het verkeer, en als een voetganger een ongeluk veroorzaakt, zitten er minder grote gevolgen aan. Dus de gevaarzetting van een appende voetganger is véél minder dan een appende persoon in/op een voertuig.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184729812
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als ze gevaarlijk gedrag vertonen wel, vind ik. Maar over het algemeen zijn voetgangers gescheiden van de rest van het verkeer, en als een voetganger een ongeluk veroorzaakt, zitten er minder grote gevolgen aan. Dus de gevaarzetting van een appende voetganger is véél minder dan een appende persoon in/op een voertuig.
Als een fietser een ongeluk veroorzaakt is dat nog steeds minder dan een auto. Daar gaat je argument. Trouwens voetgangers kunnen ook gebruik maken van fietspaden, dus ze zijn niet altijd gescheiden. En of je wel of niet gescheiden bent, als je bij een zebrapad bent of wilt oversteken dan ben je niet meer gescheiden, moet je dan je mobiel in je zak doen?

Ik lees veel foutieve redenen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:34:20 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729814
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké moeten we dan voetgangers beboeten als ze een telefoon in hun handen hebben?
Voetgangers zijn bestuurders?
Ze zijn beiden idd verkeersdeelnemers, maar voetgangers zijn geen bestuurders van een vervoersmiddel, fietsers zijn dat wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:35:23 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729828
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat ervaar ik niet zo. Heb jij statistieken die dat kunnen aantonen? Er kan een correlatie zijn maar dat betekent bijna niks.

Zou je trouwens ook voor een boete zijn als voetgangers hun mobiel gebruiken?
https://www.swov.nl/feite(...)egebruik-op-de-fiets
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729842
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voetgangers zijn bestuurders?
Ze zijn beiden idd verkeersdeelnemers, maar voetgangers zijn geen bestuurders van een vervoersmiddel, fietsers zijn dat wel.
Wacht eens, dus nu zeg je omdat het bestuurders zijn daarom moeten ze beboet worden. Ik dacht dat je net zei dat het komt door de veiligheid, wat maakt het voor de veiligheid uit of je een bestuurder bent of niet?
pi_184729844
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:34 schreef vigen98 het volgende:
Als een fietser een ongeluk veroorzaakt is dat nog steeds minder dan een auto.
Daarom is de boete ook minder hoog
quote:
Daar gaat je argument.
Niet dus
quote:
Trouwens voetgangers kunnen ook gebruik maken van fietspaden, dus ze zijn niet altijd gescheiden. En of je wel of niet gescheiden bent, als je bij een zebrapad bent of wilt oversteken dan ben je niet meer gescheiden, moet je dan je mobiel in je zak doen?
Artikel 5 (jeweetwel, dat kapstokartikel) geldt óók voor voetgangers in het verkeer, dus als zij een gevaarlijke situatie veroorzaken, ongeacht of ze appen of niet, dan kunnen ze gewoon beboet worden.
quote:
Ik lees veel foutieve redenen.
Dan lees je foutief.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184729869
quote:
Je eigen bericht geeft het zowat toe hè dat heb je gelezen? Het is maar een correlatie niks anders. En 4% kom op :')
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:41:02 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729909
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wacht eens, dus nu zeg je omdat het bestuurders zijn daarom moeten ze beboet worden. Ik dacht dat je net zei dat het komt door de veiligheid, wat maakt het voor de veiligheid uit of je een bestuurder bent of niet?
Nee, ik stel dat voetgangers geen bestuurder van een vervoersmiddel zijn en dat er daarom voor voetgangers andere regels zijn dan voor fietsers, scootmobielbestuurders, automobilisten en andere mensen die een voertuig besturen.

Dan kun je wel iedere keer met je "ja maar voetgangers" aankomen, maar die besturen geen voertuig, en daarin zit het verschil, ook qua veiligheid, vooral de veiligheid van anderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729927
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:36 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Daarom is de boete ook minder hoog

[..]

Niet dus

[..]

Artikel 5 (jeweetwel, dat kapstokartikel) geldt óók voor voetgangers in het verkeer, dus als zij een gevaarlijke situatie veroorzaken, ongeacht of ze appen of niet, dan kunnen ze gewoon beboet worden.

[..]

Dan lees je foutief.
Ho ho, niet zo snel weglopen van je eerdere argument. We hebben het over dat je het eens bent dat je het goed vindt dat fietsers beboet worden voor het gebruik van een telefoon. Wil je nu zeggen dat als je een telefoon in je handen hebt het automatisch is dat je nu gevaarlijk rijgedrag laat zien? Zou je bijvoorbeeld het goed vinden om bestuurders te beboeten omdat ze hun radiostation veranderen?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:42:27 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729938
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je eigen bericht geeft het zowat toe hè dat heb je gelezen? Het is maar een correlatie niks anders. En 4% kom op :')
Ik geef je de link naar de cijfers.
En de statistieken zullen er idd nog maar beperkt zijn, maar wonend aan een schoolroute (en dagelijks deels dezelfde route fietsend) valt het wel op ja.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729939
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik stel dat voetgangers geen bestuurder van een vervoersmiddel zijn en dat er daarom voor voetgangers andere regels zijn dan voor fietsers, scootmobielbestuurders, automobilisten en andere mensen die een voertuig besturen.

Dan kun je wel iedere keer met je "ja maar voetgangers" aankomen, maar die besturen geen voertuig, en daarin zit het verschil, ook qua veiligheid, vooral de veiligheid van anderen.
Ja een fietser is ook weer anders dan een auto of erken je dat niet? Denk je dat omdat ze technisch gezien een bestuurder zijn ze nu gelijk zijn aan autobestuurders?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 13:43:20 ]
pi_184729967
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:41 schreef vigen98 het volgende:
Wil je nu zeggen dat als je een telefoon in je handen hebt het automatisch is dat je nu gevaarlijk rijgedrag laat zien?
Nee, en ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt.
quote:
Zou je bijvoorbeeld het goed vinden om bestuurders te beboeten omdat ze hun radiostation veranderen?
Als ze daarmee een gevaarlijke situatie veroorzaken, absoluut.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:44:27 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184729972
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja een fietser is ook weer anders dan een auto of erken je dat niet? Denk je dat omdat ze technisch gezien een bestuurder zijn ze nu gelijk zijn als autobestuurders?
Ja een fietser is ook anders dan een auto, en er zijn ook nog steeds automobilisten die zo achterlijk zijn dat ze achter het stuur zitten te appen.... je pikt ze er ook zo uit.
Idem met fietsers trouwens; slingeren, geen constante snelheid, zelfde gedrag als appende automobilisten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184729991
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Nee, en ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt.

[..]

Als ze daarmee een gevaarlijke situatie veroorzaken, absoluut.
Dat vraag ik je niet. Want als je zegt als ze een gevaarlijke situatie veroorzaken zegt dat betekent dat ik mijn telefoon mag gebruiken zolang ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak. Dan schiet jij jezelf door de voet met zo'n argument.
pi_184730004
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja een fietser is ook anders dan een auto, en er zijn ook nog steeds automobilisten die zo achterlijk zijn dat ze achter het stuur zitten te appen.... je pikt ze er ook zo uit.
Idem met fietsers trouwens; slingeren, geen constante snelheid, zelfde gedrag als appende automobilisten.
Oké aangezien je erkent dat ze anders zijn dan autobestuurders, kom maar met een ander argument ipv met een technische woordargument dat ze beide bestuurders zijn.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:46:50 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730007
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat vraag ik je niet. Want als je zegt als ze een gevaarlijke situatie veroorzaken zegt dat betekent dat ik mijn telefoon mag gebruiken zolang ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak. Dan schiet jij jezelf door de voet met zo'n argument.
Dat geldt dan ook voor automobilisten natuurlijk.
Overigens denken die appende automobilisten ook dat ze geen gevaarlijke situaties veroorzaken....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184730020
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat geldt dan ook voor automobilisten natuurlijk.
Overigens denken die appende automobilisten ook dat ze geen gevaarlijke situaties veroorzaken....
Dat beantwoord mijn vraag niet, zou ik mijn telefoon mogen gebruiken als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:47:44 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730026
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké aangezien je erkent dat ze anders zijn dan autobestuurders, kom maar met een ander argument ipv met een technische woordargument dat ze beide bestuurders zijn.
Nee.
Fietsers zijn nou eenmaal een ander soort verkeersdeelnemers dan voetgangers, ze maken ook gebruik van een ander deel van de weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184730033
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja een fietser is ook weer anders dan een auto of erken je dat niet? Denk je dat omdat ze technisch gezien een bestuurder zijn ze nu gelijk zijn aan autobestuurders?
Ik maak het nu even persoonlijk.
Ik vind je nogal overkomen als een jankerd.

Als je autorijdt dan heb je regelmatig te maken met fietsers (maar ook automobilisten) die denken dat ze prima kunnen rijden met een telefoon in hun hand. De praktijk is dat ze alleen hun perifeer gezichtsveld tot hun beschikking stellen aan het verkeer en dat is te weinig, blijkt uit de vele incidenten.

Voetgangers bevinden zich doorgaans op een gescheiden voetpad en beweging zich langzamer voort, het zijn geen bestuurders en daarmee sowieso al onderhevig aan minder regelgeving. Deal with it.

Je kan je nu in allerlei bochten gaan wringen en de regelgeving "hypocriet" noemen, feit is dat er al teveel ongevallen zijn gebeurd en dat deze regelgeving voor velen geen moment te vroeg komt.

Wel heb ik moeite met dit soort regelgeving zonder handhaving, want hoeveel politie kom jij nog tegen op straat?
pi_184730055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee.
Fietsers zijn nou eenmaal een ander soort verkeersdeelnemers dan voetgangers, ze maken ook gebruik van een ander deel van de weg.
Oké dan vraag ik je weer, waarom zou je een fietser beboeten voor het gebruik van een mobiel zonder te zeggen dat ze beide bestuurders zijn want dat is een lege statement omdat je al hebt erkent dat ze verschillend zijn met autobestuurders.
pi_184730067
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:45 schreef vigen98 het volgende:
Dat vraag ik je niet. Want als je zegt als ze een gevaarlijke situatie veroorzaken zegt dat betekent dat ik mijn telefoon mag gebruiken zolang ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak. Dan schiet jij jezelf door de voet met zo'n argument.
Nee, ik zeg niet dat je je telefoon mag gebruiken zolang je geen gevaarlijke situatie veroorzaakt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:50:14 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730076
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat beantwoord mijn vraag niet, zou ik mijn telefoon mogen gebruiken als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak?
Wat snap je niet aan de nieuwe regels?
Moet ik de nieuwe wetgeving nou werkelijk gaan verklaren en verantwoorden omdat ik het een prima regel vind?
Ik zie vrijwel dagelijks appende fietsers die ander verkeersgedrag vertonen doordat ze appen.
Prima als de regels daarop aangepast worden.

Als je verkeersdeelnemer bent dan heb je je hoofd bij het verkeer te houden, en zeker op wegdelen waar de snelheid hoger ligt dan stapvoets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184730080
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik maak het nu even persoonlijk.
Ik vind je nogal overkomen als een jankerd.

Als je autorijdt dan heb je regelmatig te maken met fietsers (maar ook automobilisten) die denken dat ze prima kunnen rijden met een telefoon in hun hand. De praktijk is dat ze alleen hun perifeer gezichtsveld tot hun beschikking stellen aan het verkeer en dat is te weinig, blijkt uit de vele incidenten.

Je kan je nu in allerlei bochten gaan wringen en de regelgeving "hypocriet" noemen, feit is dat er al teveel ongevallen zijn gebeurd en dat deze regelgeving voor velen geen moment te vroeg komt.

Wel heb ik moeite met dit soort regelgeving zonder handhaving, want hoeveel politie kom jij nog tegen op straat?
:') Jij bent af. Wanneer je het persoonlijk maakt weet ik al dat je geen goede argumenten hebt. Ik ga geen tijd verspillen aan iemand die zo countert in een gesprek.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:51:29 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730107
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké dan vraag ik je weer, waarom zou je een fietser beboeten voor het gebruik van een mobiel zonder te zeggen dat ze beide bestuurders zijn want dat is een lege statement omdat je al hebt erkent dat ze verschillend zijn met autobestuurders.
Omdat die fietser niet snapvoets op het trottoir loopt maar op de weg loopt te slingeren waar ook andere verkeersdeelnemers zijn met een hogere snelheid dan stapvoets.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184730118
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Jij bent af. Wanneer je het persoonlijk maakt weet ik al dat je geen goede argumenten hebt. Ik ga geen tijd verspillen aan iemand die zo countert in een gesprek.
Ik hoop dat je in het bos met je fiets tegen een boom fietst en dat iemand het ziet.
pi_184730120
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan de nieuwe regels?
Moet ik de nieuwe wetgeving nou werkelijk gaan verklaren en verantwoorden omdat ik het een prima regel vind?
Ik zie vrijwel dagelijks appende fietsers die ander verkeersgedrag vertonen doordat ze appen.
Prima als de regels daarop aangepast worden.

Als je verkeersdeelnemer bent dan heb je je hoofd bij het verkeer te houden, en zeker op wegdelen waar de snelheid hoger ligt dan stapvoets.
Geef nou eens antwoord, als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan een telefoon gebruiken? Ik weet wel waarom je niet gewoon antwoord omdat het gewoon laat zien dat je motief om zo'n standpunt in te nemen gewoon niet doordacht is.
pi_184730134
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoop dat je in het bos met je fiets tegen een boom fietst en dat iemand het ziet.
:') Kleuter, de ballenbak is een eindje verder.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:53:22 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730149
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik hoop dat je in het bos met je fiets tegen een boom fietst en dat iemand het ziet.
Ik las net dat het dan wellicht niet gebeurd is.... :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184730151
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat die fietser niet snapvoets op het trottoir loopt maar op de weg loopt te slingeren waar ook andere verkeersdeelnemers zijn met een hogere snelheid dan stapvoets.
Nee hoor technisch gezien zijn de wegen gewoon gescheiden van een automobilist en een fietser.
pi_184730158
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Jij bent af. Wanneer je het persoonlijk maakt weet ik al dat je geen goede argumenten hebt. Ik ga geen tijd verspillen aan iemand die zo countert in een gesprek.
Huh... jij was degene die het persoonlijk maakte door te zeggen dat het bij jou in de provincie geen probleem is en dat je best al append door het bos kan fietsen.
Dus ben je zelf ook af, volgens je eigen "regels".

Wel interessant dat je je eigen "recht" om al append door het bos te fietsen boven het leven stelt van een 83-jarige vrouw die dodelijk verongelukt is door een appende fietser.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:54:34 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730172
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geef nou eens antwoord, als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan een telefoon gebruiken? Ik weet wel waarom je niet gewoon antwoord omdat het gewoon laat zien dat je motief om zo'n standpunt in te nemen gewoon niet doordacht is.
Nee, als je op de fiets zit mag dat na 1 juli niet meer, behalve wanneer je bij een ander achterop zit.
Net zoals ik op de bestuurdersstoel van de auto ook mijn telefoon niet mag gebruiken, ook niet als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak, op de passagiersstoel wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:55:53 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730197
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee hoor technisch gezien zijn de wegen gewoon gescheiden van een automobilist en een fietser.
Oh, bij jou op het fietspad fietsen andere fietsers wel stapvoets?
En nee, op heel veel plekken zijn die niet gescheiden.
Als ik mijn jongste naar school breng is van de 2,2 km die we moeten fietsen amper 200 meter fietspad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:56:16 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184730205
Zit eerder aan 250 euro boete te denken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184730212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Huh... jij was degene die het persoonlijk maakte door te zeggen dat het bij jou in de provincie geen probleem is en dat je best al append door het bos kan fietsen.
Dus ben je zelf ook af, volgens je eigen "regels".

Wel interessant dat je je eigen "recht" om al append door het bos te fietsen boven het leven stelt van een 83-jarige vrouw die dodelijk verongelukt is door een appende fietser.
Ik zei dat omdat ik persoonlijk en statistieken niet zien wat jullie zien. Wat leandra heeft gepost maakt mijn punt eigenlijk, het is maar een correlatie. En ga niet emotioneel spelen met een 83 jarige is dood gegaan door zo'n persoon. Er is vast iemand dood gegaan door de domste redenen dat betekent niet dat het beboet moet worden.
pi_184730239
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, als je op de fiets zit mag dat na 1 juli niet meer, behalve wanneer je bij een ander achterop zit.
Net zoals ik op de bestuurdersstoel van de auto ook mijn telefoon niet mag gebruiken, ook niet als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak, op de passagiersstoel wel.
Dus je argument van omdat het gevaarlijk weggedrag veroorzaakt neem je nu dus terug om terug te gaan naar een argument van legaliteit?
pi_184730250
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:56 schreef vigen98 het volgende:
Ik zei dat omdat ik persoonlijk en statistieken niet zien wat jullie zien.
De wetgever ziet dat echter wel. De maatschappij draait niet om jou, hè?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 13:59:17 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730254
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik zei dat omdat ik persoonlijk en statistieken niet zien wat jullie zien. Wat leandra heeft gepost maakt mijn punt eigenlijk, het is maar een correlatie. En ga niet emotioneel spelen met een 83 jarige is dood gegaan door zo'n persoon. Er is vast iemand dood gegaan door de domste redenen dat betekent niet dat het beboet moet worden.
Meid, dan ga jij lekker append door het bos fietsen, maar niet janken als je een boete krijgt.
Het boeit mij echt 3 keer niets of je wel of geen boete krijgt, maar dat godse gezeik altijd en daarbij een situatie in de periferie als voorbeeld nemen en net doen alsof het in de bewoonde wereld daarom ook geen probleem kan zijn is zo vermoeiend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:00:07 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184730266
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dus je argument van omdat het gevaarlijk weggedrag veroorzaakt neem je nu dus terug om terug te gaan naar een argument van legaliteit?
Nee, ik neem niks terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184730284
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:59 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De wetgever ziet dat echter wel. De maatschappij draait niet om jou, hè?
De wetgever ziet een correlatie verder niks. Waarom denk je dat er zoveel kritiek hierop is?
pi_184730313
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik neem niks terug.
Oké dan vraag ik je weer als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan je mobiel gebruiken in het verkeer? Geef nou eens eerlijk antwoord.
pi_184730314
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:01 schreef vigen98 het volgende:
Waarom denk je dat er zoveel kritiek hierop is?
Omdat mensen die nooit hun bos uit komen, denken dat dat bos het hele universum is en geen idee hebben wat er zich daarbuiten afspeelt.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184730347
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als vigen98 met z'n fiets in het bos tegen een boom rijdt en niemand ziet het, is vigen98 dan tegen de boom gereden?
_O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_184730357
Kan het ook ¤1090 zijn?
pi_184730359
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Omdat mensen die nooit hun bos uit komen, denken dat dat bos het hele universum is en geen idee hebben wat er zich daarbuiten afspeelt.
Hihaho, ik woon gewoon in een stad flapdrol.
pi_184730372
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:05 schreef Cattivo het volgende:
Kan het ook ¤1090 zijn?
Als jij geld wilt overmaken kun je dat gewoon doen.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:06:40 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_184730378
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hihaho, ik woon gewoon in een stad flapdrol.
pi_184730389
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hihaho, ik woon gewoon in een stad
Als je dan nog nooit gezien hebt dat appende fietsers gevaar opleveren, dan was je behoorlijk intensief met je telefoon bezig en dan veroorzaakte jij dus zelf dat gevaar.
quote:
flapdrol.
Oeh, ja, nu heb je gelijk hoor. Als iemand mij flapdrol noemt, dan heb je de discussie gewonnen. Held! _O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184730399
Nou duidelijk Leandra en co kunnen niet antwoorden op mijn vraag. Ik denk dat mensen hier wel kunnen lezen dat hun redenatie gewoon niet doordacht is.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:08:22 #258
286575 Roces18
Chef de party
pi_184730407
prima dan app ik wel met mijn smartwatch, die is tenslotte niet mobiel want die zit vast aan mijn pols.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184730437
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:07 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je dan nog nooit gezien hebt dat appende fietsers gevaar opleveren, dan was je behoorlijk intensief met je telefoon bezig en dan veroorzaakte jij dus zelf dat gevaar.

[..]

Oeh, ja, nu heb je gelijk hoor. Als iemand mij flapdrol noemt, dan heb je de discussie gewonnen. Held! _O_
Ik heb het wel gezien ja maar ik heb ook mensen gezien die een boek aan het lezen waren of die opeens midden in de straat hun veter gaan strikken, daar ga ik toch ook geen boetes voor pleiten? Wees consistent. En nee ik win niet door jou flapdrol te noemen maar door dporgedachte redenen en vragen te geven die jij en anderen maar niet willen antwoorden. En dan maar afvragen waarom mensen hier op tegen zijn :')
pi_184730438
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:08 schreef vigen98 het volgende:
Nou duidelijk Leandra en co kunnen niet antwoorden op mijn vraag. Ik denk dat mensen hier wel kunnen lezen dat hun redenatie gewoon niet doordacht is.
Wat win je daarmee?
pi_184730453
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat win je daarmee?
Geen idee eigenlijk ze zeggen winnen dus ik ga daar mee in :P Ik neem aan het "debat" of wat je een debat kunt noemen :')
pi_184730520
Denk dat de kans ongeveer 0 is dat je een boete krijgt als je het op een rustig fietspad ergens achteraf doet hoor. Zal vooral gaan om die jeugd midden in de stad die nergens op letten die op de bon geslingerd worden.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:15:08 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_184730521
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:08 schreef Roces18 het volgende:
prima dan app ik wel met mijn smartwatch, die is tenslotte niet mobiel want die zit vast aan mijn pols.
ik hoop dat jij binnenkort de sloot in rijd op de fiets met je smartwatch
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:15:55 #264
286575 Roces18
Chef de party
pi_184730535
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik hoop dat jij binnenkort de sloot in rijd op de fiets met je smartwatch
gaat moeilijk, ligt dikke laag ijs op
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_184730594
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:10 schreef vigen98 het volgende:
En nee ik win niet door jou flapdrol te noemen
Dus dat je mij flapdrol noemde, was totaal overbodig, nutteloos en kansloos, want het had totaal geen functie. Nou, knap hoor. Je moeder zal trots op je zijn.
En ik heb op al je vragen geantwoord. Dat jij mijn antwoord niet wilt horen, dat is niet mijn fout, noch mijn probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:23:44 #266
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184730668
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

in bed en in de trein en in de woonkamer, in de winkel
Maar niet als ik uit tegenovergestelde richting kom, ik ga niet aan de kant voor je !!!!
Gevaarlijk jij. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184730692
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk ze zeggen winnen dus ik ga daar mee in :P Ik neem aan het "debat" of wat je een debat kunt noemen :')
O, je wint het debat hier? Ja, misschien. Nog steeds verboden straks. ;)
pi_184730708
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:20 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus dat je mij flapdrol noemde, was totaal overbodig, nutteloos en kansloos, want het had totaal geen functie. Nou, knap hoor. Je moeder zal trots op je zijn.
En ik heb op al je vragen geantwoord. Dat jij mijn antwoord niet wilt horen, dat is niet mijn fout, noch mijn probleem.
_O- Ik kan zien dat je salty bent en gewoon manieren probeert te vinden om mij te irriteren. Als je niet kan zorgen dat je in een gesprek of debat wint accepteer het en stop. Je blijft doorgaan en dat laat zien dat je koppig bent. Jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 14:31:10 ]
pi_184730716
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

O, je wint het debat hier? Ja, misschien. Nog steeds verboden straks. ;)
Waarschijnlijk niet als ze het niet door de 1e kamer krijgen :)
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:26:29 #270
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184730717
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 12:55 schreef vigen98 het volgende:
Voor de mensen die hier voor zijn, jullie wonen zeker in de Randstad? Hier in de rustige provincie hebben wij deze problemen niet. Ik wil gewoon op mijn telefoon terwijl ik door een bos fiets, wie doe ik daarmee pijn? Niemand.
Dit.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184730733
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:26 schreef vigen98 het volgende:
_O- Ik kan zien dat je salty bent en gewoon manieren probeert te vinden om mij te irriteren. Als je niet kan zorgen dat in een gesprek of debat wint accepteer het en stop. Je blijft doorgaan en dat laat zien dat je koppig bent. Jammer.
Je hebt wel goede zelfkennis ^O^
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:28:27 #272
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184730751
Spijkerbroek is niet helemaal helder inderdaad. :') Wil alleen maar gelijk hebben.
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184730799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:28 schreef Samuel24 het volgende:
Spijkerbroek is niet helemaal helder inderdaad. :') Wil alleen maar gelijk hebben.
En jij doet iets anders? _O-
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:32:25 #274
545 dop
:copyright: dop
pi_184730805
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké dan vraag ik je weer als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan je mobiel gebruiken in het verkeer? Geef nou eens eerlijk antwoord.
nee, heel simpel.
Bromfietsers moeten een helm op niet omdat 90% een ongeluk krijgt maar om die 10% te beschermen die wel brokken maken. dus die 90% die nooit wat zal over komen draagt hem ook.
Zelfde geld voor , autogordel, (fiets)verlichting, of zo iets simpels als het hebben van een rijbewijs.

Regels zijn ter voorkoming, en gelden voor iedereen ter voorkoming van willekeur.
Je kunt niet slechts een deel van de groep verbieden met een telefoon te fietsen.
En het heeft ook geen zin om het op sommige plekken wel toe te staan en op andere niet.
Verkeers regels gaan altijd verder dan strikt noodzakelijk. Anders zijn ze niet te handhaven en onduidelijk door een teveel aan uitzondering.

Het telefoon gebruik in het verkeer is door de jaren heen sterk toegenomen, en we komen nu op een grens waar het teveel problemen oplevert. 20 jaar geleden zou deze regel niet nodig zijn geweest. Nu zijn we op een grens waar het belangrijk word er iets aan te veranderen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_184730807
Hoe moet ik nou nog de weg vinden met de fiets? Bij elke bocht of kruispunt afstappen, mobiel uit mijn jas-/broekzak halen, kijken en weer fietsen tot de volgende bocht of kruispunt? :'(
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:33:28 #276
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184730823
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meid, dan ga jij lekker append door het bos fietsen, maar niet janken als je een boete krijgt.
Het boeit mij echt 3 keer niets of je wel of geen boete krijgt,
Mens. Moeten wij dit echt nog serieus nemen?
Jij zou het nog normaal vinden als iemand een boete zou krijgen voor ademen als dat ook verboden was.
Ga toch weg mal mens. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_184730827
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:32 schreef Restyler het volgende:
Hoe moet ik nou nog de weg vinden met de fiets? Bij elke bocht of kruispunt afstappen, mobiel uit mijn jas-/broekzak halen, kijken en weer fietsen tot de volgende bocht of kruispunt? :'(
Telefoonhouder voor op je stuur.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_184730929
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:33 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Telefoonhouder voor op je stuur.
Op bagagedrager kan ook, maar dan zie je niets.
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:53:35 #279
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184731093
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké dan vraag ik je weer als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan je mobiel gebruiken in het verkeer? Geef nou eens eerlijk antwoord.
Nee, want daarvoor geldt hetzelfde als voor automobilisten; ook degenen die geen gevaarlijke situatie veroorzaken mogen hun mobiel niet gebruiken in het verkeer.
Dat jij de enige puber bent die wel recht en met dezelfde snelheid blijft fietsen als hij met zijn telefoon zit te klieren maakt niet dat de wetgever voor jou een uitzondering gaat maken of jou tot voorbeeld gaat stellen door iedereen bij jou op "Appen in het verkeer, zo doe je dat veilig" cursus te sturen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 14:56:36 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184731137
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:08 schreef vigen98 het volgende:
Nou duidelijk Leandra en co kunnen niet antwoorden op mijn vraag. Ik denk dat mensen hier wel kunnen lezen dat hun redenatie gewoon niet doordacht is.
Wacht, ik ben even de was in de wasmachine doen en mijn kind van school halen, en jouw aandachtsspanne is zo snel van slag omdat je niet direct antwoord krijgt dat je doet alsof "wij" niet kunnen antwoorden.

En newsflash; de discussie was niet belangrijk genoeg om op de fiets te gaan zitten appen, en ook niet belangrijk genoeg om wachtend op het schoolplein op FOK! te gaan zitten kijken of Vigen98 trappelend van ongeduld op een reactie zat te wachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_184731184
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, want daarvoor geldt hetzelfde als voor automobilisten; ook degenen die geen gevaarlijke situatie veroorzaken mogen hun mobiel niet gebruiken in het verkeer.
Dat jij de enige puber bent die wel recht en met dezelfde snelheid blijft fietsen als hij met zijn telefoon zit te klieren maakt niet dat de wetgever voor jou een uitzondering gaat maken of jou tot voorbeeld gaat stellen door iedereen bij jou op "Appen in het verkeer, zo doe je dat veilig" cursus te sturen.
Dus je argument valt nu op legaliteit en niet op of het gevaarlijk is of niet :') Snap jij jezelf wel? Lees jij wel wat je zegt? Het is fout want de wet zegt dat het fout is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2019 15:01:13 ]
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:06:21 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184731280
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dus je argument valt nu op legaliteit en niet op of het gevaarlijk is of niet :') Snap jij jezelf wel? Lees jij wel wat je zegt? Het is fout want de wet zegt dat het fout is.
Ik snap het wel, het ontbreekt jou duidelijk aan intelligentie.
Ik zal volgende keer kijken of het op kleuterniveau kan worden uitgelegd.

Als je op de man wilt spelen en net wilt doen alsof het ene argument alleen maar zonder het andere kan bestaan dan moet je dat zelf weten, maar zo werkt het niet.
Het gros van de mensen is niet in staat veilig een vervoersmiddel te besturen en tegelijkertijd te appen, daarom wordt deze regel uitgebreid van bestuurders van motorvoertuigen naar alle bestuurders, dus ook fietsers.
Dat er uitzonderingen zijn die daar wel toe in staat zijn of dat er bospaadjes zijn waar nooit iemand komt en je hoogstens de derde eik links na de kruising met het zandpad kunt beschadigen doet er daarbij niet toe.

Het is gevaarlijk en daarom past men de wet aan.
Dat het me verder zal jeuken of jij wel of geen boete krijgt omdat je op een bospad op de fiets zit te appen is wat anders, maar als je een boete krijgt en vervolgens gaat zitten janken dat het nergens op slaat dan had je maar niet zo arrogant moeten zijn bewust een overtreding te begaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:23:44 #283
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184731532
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dus je argument valt nu op legaliteit en niet op of het gevaarlijk is of niet :') Snap jij jezelf wel? Lees jij wel wat je zegt? Het is fout want de wet zegt dat het fout is.
Dit.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:27:33 #284
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184731613
Leandra houd zich altijd netjes aan de regels. Ze heeft in haar hele leven nog nooit ook maar 1 wet overtreden zo te lezen. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:40:33 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_184731816
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:27 schreef Samuel24 het volgende:
Leandra houd zich altijd netjes aan de regels. Ze heeft in haar hele leven nog nooit ook maar 1 wet overtreden zo te lezen. :')
Amper, maar als ik een overtreding bega en ik word beboet dan ga ik niet zitten janken dat het niet eerlijk of belachelijk is.
Overigens heb ik in 34 jaar rijbewijs nog maar 1 boete voor een verkeersovertreding gehad, en dat was idd een kwestie van niet opletten, want de maximumsnelheid was daar veranderd van 100 naar 80. So be it.

Maar goed, ook jij kunt in een discussie niet anders dan op de man spelen, voor zover je überhaupt in staat bent een discussie te voeren, dus veel plezier ermee :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 31 januari 2019 @ 15:59:10 #286
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732203
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Amper, maar als ik een overtreding bega en ik word beboet dan ga ik niet zitten janken dat het niet eerlijk of belachelijk is.
Overigens heb ik in 34 jaar rijbewijs nog maar 1 boete voor een verkeersovertreding gehad, en dat was idd een kwestie van niet opletten, want de maximumsnelheid was daar veranderd van 100 naar 80. So be it.
Netjes.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:17:26 #287
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184732485
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké dan vraag ik je weer als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag je dan je mobiel gebruiken in het verkeer? Geef nou eens eerlijk antwoord.
Nee, want je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Telefoongebruik in het verkeer is een bewezen risico-verhogende bezigheid omdat je niet goed kan anticiperen op onverwachte situaties.

"Als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag ik dan met 280 km/h over de A2 rijden?"
Huilen dan.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:30:18 #288
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732641
quote:
9s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, want je kan niet voorspellen wat er gebeurt. Telefoongebruik in het verkeer is een bewezen risico-verhogende bezigheid omdat je niet goed kan anticiperen op onverwachte situaties.

"Als ik geen gevaarlijke situatie veroorzaak mag ik dan met 280 km/h over de A2 rijden?"
Dat bestaat niet. Met 280 km op over de A2 scheuren (plus alle andere snelwegen in Nederland) is altijd gevaarlijk. :') Je vergelijkt nu appels met peren.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:31:29 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184732659
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:30 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat bestaat niet. Met 280 km op over de A2 scheuren (plus alle andere snelwegen in Nederland) is altijd gevaarlijk. :')
Waarom?
Huilen dan.
pi_184732663
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:30 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Dat bestaat niet. Met 280 km op over de A2 scheuren (plus alle andere snelwegen in Nederland) is altijd gevaarlijk. :') Je vergelijkt nu appels met peren.
Om 3 uur in de nacht is het vaak rustig genoeg om veilig 300 te rijden op snelwegen in Nederland. Het mag alleen nooit. Punt.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:36:38 #291
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732747
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat daar meestal ook andere mensen rijden die zich wel netjes aan de snelheidslimiet houden en dit niet verwachten en daar moeilijk op kunnen anticiperen.
En je vergelijkt appels met peren nogmaals. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:39:37 #292
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732789
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Om 3 uur in de nacht is het vaak rustig genoeg om veilig 300 te rijden op snelwegen in Nederland. Het mag alleen nooit. Punt.
Ik weet niet op welke snelwegen jij rijd. Maar we zijn nu in Nederland weetje nog....er rijden meestal altijd wel een paar mensen rond om 3 uur snachts. Dus nee....je kan niet even veilig 300 km rijden. Dat kan alleen als jij een hele snelweg voor jouw alleen reserveert.
Anders zijn er mogelijk altijd nog andere mensen op de snelweg. Je bent niet alleen op de wereld hoor.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:41:11 #293
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184732816
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:36 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Omdat daar meestal ook andere mensen rijden die zich wel netjes aan de snelheidslimiet houden en dit niet verwachten en daar moeilijk op kunnen anticiperen.
Maar wanneer ik 280 rijd kan ik toch wel op anderen anticiperen door snelheid terug te nemen?

Oh wacht, wanneer je zo snel rijdt dan is anticiperen op onverwachte situaties lastig. Hè, maar is dat niet ook het geval wanneer je op de fiets naar een schermpje aan het turen bent in plaats van op je omgeving te letten.
Huilen dan.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:41:59 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184732825
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:39 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Ik weet niet op welke snelwegen jij rijd. Maar we zijn nu in Nederland weetje nog....er rijden meestal altijd wel een paar mensen rond om 3 uur snachts. Dus nee....je kan niet even veilig 300 km rijden. Dat kan alleen als jij een hele snelweg voor jouw alleen reserveert.
Anders zijn er mogelijk altijd nog andere mensen op de snelweg. Je bent niet alleen op de wereld hoor.
Exact. En dat geldt dus ook voor appen op de fiets. Bedankt voor het bevestigen van m'n punt.
Huilen dan.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:42:29 #295
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732831
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Maar wanneer ik 280 rijd kan ik toch wel op anderen anticiperen door snelheid terug te nemen?

Oh wacht, wanneer je zo snel rijdt dan is anticiperen op onverwachte situaties lastig. Hè, maar is dat niet ook het geval wanneer je op de fiets naar een schermpje aan het turen bent in plaats van op je omgeving aan het letten.
Sinds wanneer gaan fietsers 280 km per uur? :')
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:44:03 #296
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_184732859
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 09:14 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Dan zet je je fiets toch even aan de kant?
Inderdaad, of bij een stoplicht of zo. Maar tijdens het rijden is gewoon |:(
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:44:34 #297
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184732873
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:42 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaan fietsers 280 km per uur? :')
Niet.

Sinds wanneer is een hoge snelheid een voorwaarde voor een gevaarlijke situatie? Wanneer ik 's nachts met 280 over de A2 rijd is het risico op een ongeluk in elk geval een stuk kleiner dan wanneer ik tijdens spitsuur door Utrecht fiets met m'n blik op m'n telefoon gericht.

We hebben het hier niet over de gevolgen maar over het risico.
Huilen dan.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:45:38 #298
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732885
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Niet.

Sinds wanneer is een hoge snelheid een voorwaarde voor een gevaarlijke situatie?
Sinds ik het zeg. Klaar nu.
Maar niet heus.....Daaaag.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:47:19 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184732911
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:45 schreef Samuel24 het volgende:

[..]

Sinds ik het zeg. Klaar nu.
_O-

Wie denk jij dat je bent? Maar het doet me goed om te zien dat je inmiddels zelf ook begrijpt dat jouw redenatie nergens op slaat. Het heeft wel even geduurd, hopelijk heb je er iets van geleerd.
Huilen dan.
  donderdag 31 januari 2019 @ 16:48:43 #300
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_184732942
quote:
10s.gif Op donderdag 31 januari 2019 16:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

_O-

Wie denk jij dat je bent? Maar het doet me goed om te zien dat je inmiddels zelf ook begrijpt dat jouw redenatie nergens op slaat. Het heeft wel even geduurd, hopelijk heb je er iets van geleerd.
Neen heb ik niet. :')
Maar niet heus.....Daaaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')