abonnement Unibet Coolblue
pi_184731374
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Goed voorbeeld van het deugdelijk denken in Nederland. Het braafste jongentje uit de klas, wat uiteindelijk altijd het onderspit delft.

Naast Denemarken heeft Oostenrijk ook een stevig migratiebeleid, ze zijn samen al een tijd bezig met een verdrag om asielzoekers op te vangen in eigen regio en ze daar te screenen.
Het fort europa idee, 53.000 km muur willen bouwen en een veelvoud aan internationale verdragen opzeggen.

Asielzoekers in nood hebben recht op tijdelijke opvang, elke ander heeft recht op een asielprocedure, hoe kansloos die ook is.

Even los van hetfeit dat het aantal landen, dat voldoet aan europese regels betreffende opvang en stabiliteit, als gevolg van int verdragen, in de regio bijzonder klein is. Laat staan het aantal landen dat medewerking overweegt.
speak only if it improves the silence.
pi_184731483
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja en nee.

Opzich zijn we 1 unie dus zou het logisch zijn als er gelijke regels zouden zijn met een europese verblijfsvergunning, dat laatste hebben ze dus min of meer geregeld. Waarbij ook de schengen rechten gelden.


Van de andere kant moet je naar mijn mening asielzoekers/statushouders gelijk verspreiden en voorkomen dat ze gaan shoppen tussen de europese landen, wat dus weer een pleidooi is voor meer geintergreerde regels.


Dat zou als voordeel hebben dat het niet meer mogelijk is dat 1 al dan niet gewild de deur open zet.


Kortom ik zou dus voorstander zijn van 1 europese verblijfsvergunning die strategische i gezet kan worden door landen.
Je hebt het maar over de schengenrechten maar die geleden voor burgers van de EU. Overige personnen dienen een schengenvisum te hebben.

Je hebt vast wel een bron van het feit dat asielzoekers deze hebben.
pi_184731503
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je hebt het maar over de schengenrechten maar die geleden voor burgers van de EU. Overige personnen dienen een schengenvisum te hebben.

Je hebt vast wel een bron van het feit dat asielzoekers deze hebben.
Lees toch eens! We hebben het over statushouders die zich via een u bocht in de betere landen vestigen.

Leer het verschil tussen een asielzoeker en een statushouder eens!
speak only if it improves the silence.
pi_184731553
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 14:08 schreef TjjWester het volgende:
Zoals ik al zei durft denemarken geen cijfers vrij te geven over hoeveel asielzoekers via een omweg alsnog legaal in denemarken zijn beland.

Zoals ik al zei zodra ze legaal in de schengen zijn kun je ze niet meer weigeren.
Als die cijfers er niet zijn dan kun je ze ook niet produceren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184731576
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:21 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Lees toch eens! We hebben het over statushouders die zich via een u bocht in de betere landen vestigen.

Leer het verschil tussen een asielzoeker en een statushouder eens!
Nogmaals lees de Op, over deze asielzoekers hebben we het. Niet over statushouders.
pi_184731616
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:24 schreef cempexo het volgende:

[..]

Als die cijfers er niet zijn dan kun je ze ook niet produceren.
Precies, dus je kunt wel zeggen we gaan het asielzoekers moeilijk maken maar als die zelfde asielzoeker een vergunning krijgt in een ander land en vervolgens als statushouder door mag reizen naar denemarken of zweden of noem maar op, wat is dan nog het idee achter het beleid? In feite is het een populistisch beleid.

Zover ik weet heeft ook nederland deze cijfers niet openbaar gemaakt.
speak only if it improves the silence.
pi_184731634
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nogmaals lees de Op, over deze asielzoekers hebben we het. Niet over statushouders.
Ik wordt echt knettergek van jouw, ben je nu echt te dom om te lezen wat ik schrijf? Of lees je selectief omdat het niet in je pro denemarken straatje past?
speak only if it improves the silence.
pi_184731776
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Precies, dus je kunt wel zeggen we gaan het asielzoekers moeilijk maken maar als die zelfde asielzoeker een vergunning krijgt in een ander land en vervolgens als statushouder door mag reizen naar denemarken of zweden of noem maar op, wat is dan nog het idee achter het beleid? In feite is het een populistisch beleid.

Zover ik weet heeft ook nederland deze cijfers niet openbaar gemaakt.
Je snapt het niet. Als er geen in jouw ogen wel of geen overtreding wordt begaan, dan kun je die cijfers niet produceren als ze er niet worden overtreden.

Denemarken staat jaar in en jaar uit op de eerste plaats van de minst corrupte landen ter wereld. Nederland niet. Dat heeft vooral met ambtenaren transacties te maken.

Onderaan ergens:

1 Denmark Western Europe & European Union 88 88 90 91
2 New Zealand Asia Pacific 87 89 90 91
3 Finland Western Europe & European Union 85 85 89 90


https://www.transparency.org/cpi2018
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184731842
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:38 schreef cempexo het volgende:

[..]

Je snapt het niet. Als er geen in jouw ogen wel of geen overtreding wordt begaan, dan kun je die cijfers niet produceren als ze er niet worden overtreden.

Denemarken staat jaar in en jaar uit op de eerste plaats van de minst corrupte landen. Nederland niet.

Onderaan ergens:

1 Denmark Western Europe & European Union 88 88 90 91
2 New Zealand Asia Pacific 87 89 90 91
3 Finland Western Europe & European Union 85 85 89 90

https://www.transparency.org/cpi2018

Ja we hebben gelijk dat er geen cijfers zijn maar de route die ik beschrijf bestaat en is legaal, heeft niks met corruptie te maken.

Wat is dan nog de waarde van het gevoerde asielbeleid? Ik heb werkelijk geen idee wat een onsamendhangende post over corruptie met mijn post te maken heeft!
speak only if it improves the silence.
pi_184731875
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:42 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Ja we hebben gelijk dat er geen cijfers zijn maar de route die ik beschrijf bestaat en is legaal, heeft niks met corruptie te maken.

Wat is dan nog de waarde van het gevoerde asielbeleid?
Ik geef het op. Hav en god dag...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184731908
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:43 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik geef het op. Hav en god dag...
Probeer eens een nederlands bericht te tikken.

Daarnaast nederland bungelt niet onderaan maar staat op een mooie 8ste plaats.
speak only if it improves the silence.
pi_184732074
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:27 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Precies, dus je kunt wel zeggen we gaan het asielzoekers moeilijk maken maar als die zelfde asielzoeker een vergunning krijgt in een ander land en vervolgens als statushouder door mag reizen naar denemarken of zweden of noem maar op, wat is dan nog het idee achter het beleid?
Denemarken doet niet mee met aanzuigen zodat de aanzuigende werking vermindert, Denemarken laat de Denen niet de kosten ophoesten en Denemarken voorkomt dat veel immigranten zich vestigen omdat die vaak daarheen gaan waar al veel landgenoten of geloofsgenoten zitten.

Het klopt dat als ze eenmaal statushouder zijn of een Europese nationaliteit krijgen ze vrij kunnen reizen en zich vrij kunnen vestigen. Daarom was het ook nogal grof van sommige landen om zomaar zelf zonder overleg te beslissen dat ze welkom zijn. Eigenlijk hadden alle lidstaten daarmee akkoord moeten gaan omdat het alle lidstaten aangaat.

quote:
In feite is het een populistisch beleid.
Je kunt beleid van een lidstaat dat ten bate van de burgers van die lidstaat wel populistisch noemen, maar populisme is geen magisch woord dat bij het uitspreken alle problemen doet verdwijnen of elk ander beleid tot exclusief democratisch bombardeert, integendeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_184732594
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[quote]Denemarken doet niet mee met aanzuigen zodat de aanzuigende werking vermindert, Denemarken laat de Denen niet de kosten ophoesten en Denemarken voorkomt dat veel immigranten zich vestigen omdat die vaak daarheen gaan waar al veel landgenoten of geloofsgenoten zitten.
Opzich een standpunt waar ik me zeer goed in kan vinden maar wat is het standpunt waard als je in een open unie zit waarbij het grotendeel van de landen een andere beleid uitstralen(inclusief Nederland)?? Dit beleid werkt alleen als je het ondersteunt met 28 landen of als je uit de unie stapt.

Asielzoekers en statushouders maken niet zelfstandig de keuze voor een bepaald land maar laten zich leiden door ' handelaren" , dit soort criminelen weten heel goed hoe het echte verhaal in elkaar zit.

Ik heb het idee dat dit hetzelfde is als Europa die in haar eentje het milieuprobleem gaat oplossen. not gonna happen.

quote:
Het klopt dat als ze eenmaal statushouder zijn of een Europese nationaliteit krijgen ze vrij kunnen reizen en zich vrij kunnen vestigen.
Wat in feite betekend dat asielzoekers worden aangepakt maar dat als je een statushouder rustig naar Denemarken kunt vertrekken, zonder dat iemand je tegen houdt, en van de basis voorzieningen gebruikt kunt maken.

In feite los je het probleem niet op door de strenge regelgeving maar duw je ze ongewild richting de U bocht constructie.

Als ik dat vanuit Deens standpunt bekijk dan hebben ze maar de helft van hun probleem aangepakt en verzwijgen ze de andere helft.

quote:
Daarom was het ook nogal grof van sommige landen om zomaar zelf zonder overleg te beslissen dat ze welkom zijn. Eigenlijk hadden alle lidstaten daarmee akkoord moeten gaan omdat het alle lidstaten aangaat.
Mee eens maar dan moet er wel samenwerking zijn. Je kunt geen NEIN zeggen en denken de onmenselijke situatie op de Griekse eilanden is niet ons probleem. Nee stemmen en Griekenland in de shit laten zakken is geen optie wat mij betreft.

quote:
Je kunt beleid van een lidstaat dat ten bate van de burgers van die lidstaat wel populistisch noemen, maar populisme is geen magisch woord dat bij het uitspreken alle problemen doet verdwijnen of elk ander beleid tot exclusief democratisch bombardeert, integendeel.
Zeer mee eens maar is het eerlijk om te beweren dat je het Deense immigratieprobleem oplost terwijl je de achterdeur laat openstaan? Ik weet Denemarken heeft geen rechtstreekse controle op die achterdeur.
speak only if it improves the silence.
pi_184733387
Denemarken is niet zozeer verrechtst. het Deense links is, na aarzeling en verzet, met de burger meegegaan.

De ervaringen met immigranten uit de islamitische wereld leidde bij de Denen tot een herbezinning en heropleving van hun eigen cultuur.

In tegenstelling tot Nederland is het cultuursysteem in Denemarken niet gebroken. En het wordt ook niet gebroken gehouden, zoals in Nederland.
Concreet betekent dat de Denen meer samenhorig zijn, meer staan voor elkaar en dat ook zo willen houden.
Dus: zodra zij bemerkten dat het door de politieke geformuleerde en uit het buitenland overgewaaide multiculturalisme door migranten werd misbruikt, om louter te nemen en niets te geven, kwam de tegenbeweging op gang. En de tegenbeweging is succesvol geweest.

Dat kun je rechts noemen. Maar dan omschrijf je rechtse politiek als politiek die grenzen stelt aan mensen en aan overheidsbeambten. En die de nationale identiteit begrensd acht door de landsgrenzen, die eveneens in acht worden genomen.

Linkse, multiculturele politiek omschrijf je dan als politiek die geen grenzen stelt aan mensen, aan overheidsbeambten en die landsgrenzen een hindernis acht die de rijke bourgeois in de weg wordt gelegd aan de armen. Zodat de armen hun gelijke deel niet kunnen claimen en halen.
Deze laatste visie is inderdaad populair bij Nederlandse politieke partijen, -ook de linker vleugel van CDA en VVD -, bij hoogleraren (voorbeeld bij uitstek Leo Lukassen) , bij de pers en uiteraard bij de organisaties voor immigratie en integratie.

In Denemarken is de ontwikkeling van de politiek en samenleving sinds 20 jaar een andere kant op gegaan. Met een stabieler land dan Nederland als resultaat.

Niet dat de Denen geen problemen kennen.
De belastingen zijn hoog. Al zijn de kosten voor gezondheidszorg inbegrepen.
Bij hoge lastendruk nemen mensen minder kinderen, wat vergrijzing in de hand werkt.
De private schulden, met name hypotheekschulden, zijn evenals in Nederland hoog.
De banken zijn niet sterk. Na 2008 is een aantal bankjes ten onder gegaan.
Wat de Deense regering overigens wel bewust heeft laten gebeuren.

Wat wel weer gunstig is aan Denemarken:
1. Denen kunnen gemakkelijker worden ontslagen, maar bijscholing en opnieuw een baan vinden lukt ook gemakkelijker dan in Nederland.
2. Corruptie wordt bestraft. Ook van overheidsfunctionarissen en bestuurders.
Een burgemeester die illegaal geld doorsluist naar een voetbalclub kan een jaar gevangenisstraf verwachten.
In Nederland is het bestraft krijgen van corrupte overheidsfunctionarissen of partij-coryfeeën slechts mogelijk, indien de zaak omvangrijk is en uit de doofpot scheurt. Vaak is het hebben van een stevige smet op je blazoen juist een voorwaarde om tot hogere functies geroepen te worden.Degenen die jou benoemen weten dan zeker dat je binnen de door hen gewenste paden blijft. Anders zijn ze zo weer van je af.

NB Sinds 2017 zijn de belastingen omlaag gegaan met plm 6%
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184733492
Aantal emigranten uit Nederland:
2014 - 144.134
2015 - 147.156
2016 - 141.000

Totaal: 432.290

Aantal immigranten naar Nederland:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.739
2017 - 233.000

Totaal: 871.431

2017: Ruim vier vijfde van de bevolkingsgroei is afkomstig van buitenlandse migratie.

Bron CBS
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184733522
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:14 schreef cempexo het volgende:
Denemarken is niet zozeer verrechtst. het Deense links is, na aarzeling en verzet, met de burger meegegaan.

De ervaringen met immigranten uit de islamitische wereld leidde bij de Denen tot een herbezinning en heropleving van hun eigen cultuur.

In tegenstelling tot Nederland is het cultuursysteem in Denemarken niet gebroken. En het wordt ook niet gebroken gehouden, zoals in Nederland.
Concreet betekent dat de Denen meer samenhorig zijn, meer staan voor elkaar en dat ook zo willen houden.
Dus: zodra zij bemerkten dat het door de politieke geformuleerde en uit het buitenland overgewaaide multiculturalisme door migranten werd misbruikt, om louter te nemen en niets te geven, kwam de tegenbeweging op gang. En de tegenbeweging is succesvol geweest.

Dat kun je rechts noemen. Maar dan omschrijf je rechtse politiek als politiek die grenzen stelt aan mensen en aan overheidsbeambten. En die de nationale identiteit begrensd acht door de landsgrenzen, die eveneens in acht worden genomen.

Linkse, multiculturele politiek omschrijf je dan als politiek die geen grenzen stelt aan mensen, aan overheidsbeambten en die landsgrenzen een hindernis acht die de rijke bourgeois in de weg wordt gelegd aan de armen. Zodat de armen hun gelijke deel niet kunnen claimen en halen.
Deze laatste visie is inderdaad populair bij Nederlandse politieke partijen, -ook de linker vleugel van CDA en VVD -, bij hoogleraren (voorbeeld bij uitstek Leo Lukassen) , bij de pers en uiteraard bij de organisaties voor immigratie en integratie.

In Denemarken is de ontwikkeling van de politiek en samenleving sinds 20 jaar een andere kant op gegaan. Met een stabieler land dan Nederland als resultaat.

Niet dat de Denen geen problemen kennen.
De belastingen zijn hoog. Al zijn de kosten voor gezondheidszorg inbegrepen.
Bij hoge lastendruk nemen mensen minder kinderen, wat vergrijzing in de hand werkt.
De private schulden, met name hypotheekschulden, zijn evenals in Nederland hoog.
De banken zijn niet sterk. Na 2008 is een aantal bankjes ten onder gegaan.
Wat de Deense regering overigens wel bewust heeft laten gebeuren.

Wat wel weer gunstig is aan Denemarken:
1. Denen kunnen gemakkelijker worden ontslagen, maar bijscholing en opnieuw een baan vinden lukt ook gemakkelijker dan in Nederland.
2. Corruptie wordt bestraft. Ook van overheidsfunctionarissen en bestuurders.
Een burgemeester die illegaal geld doorsluist naar een voetbalclub kan een jaar gevangenisstraf verwachten.
In Nederland is het bestraft krijgen van corrupte overheidsfunctionarissen of partij-coryfeeën slechts mogelijk, indien de zaak omvangrijk is en uit de doofpot scheurt. Vaak is het hebben van een stevige smet op je blazoen juist een voorwaarde om tot hogere functies geroepen te worden.Degenen die jou benoemen weten dan zeker dat je binnen de door hen gewenste paden blijft. Anders zijn ze zo weer van je af.

NB Sinds 2017 zijn de belastingen omlaag gegaan met plm 6%
https://joop.bnnvara.nl/o(...)gste-land-van-europa

De reactie van Joop, van afgelopen zomer.
pi_184733776
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/o(...)gste-land-van-europa

De reactie van Joop, van afgelopen zomer.
Ik hou mij bezig met Nederlandse bedrijven en Nederlandse particulieren die niet meer in Nederland willen wonen, maar wel in Noord Europa (vanaf Hamburg - Dld).

Ik ga verder geen cijfers noemen, maar neem van mij maar aan dat deze twee groepen daar succesvol zijn en niet meer terug willen -maar mentaal ook niet meer kunnen- naar Nederland.

Vb:

Beste meneer B

Ik heb via google uw website gevonden en ook dit emailadres.

Verder werkt de website heel vreemd, maar goed …..

Mijn man en ik zijn jaren achter elkaar op vakantie geweest naar

Denemarken en zeiden altijd tegen elkaar, wat een heerlijk land is dit toch en zoveel rust.

De laatste jaren ga ik er met mijn kinderen naartoe,

mijn man is in 2005 overleden.

Ik vroeg mij af of U informatie kunt geven hoe het gaat als je overwegen zou om

In Denemarken te gaan wonen. Ik heb AOW en klein pensioen.

Onze familie gaat de laatste 5 jaar alleen nog naar het eiland ALS, ZuidOosten van DK.

Het bevalt ons uitstekend en ik zou best in zo’n zomerhuis permanent willen wonen.

Zou dat in DK ook kunnen of is dat niet toegestaan?

Wat kost een huurappartement bijvoorbeeld in een stad als Sonderborg?

Zo maar wat vragen.

Dank u alvast voor uw moeite en vriendelijke groeten,

R.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184733960
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:35 schreef cempexo het volgende:

[..]

Ik hou mij bezig met Nederlandse bedrijven en Nederlandse particulieren die niet meer in Nederland willen wonen, maar wel in Noord Europa (vanaf Hamburg).

Ik ga verder geen cijfers noemen, maar neem van mij maar aan dat deze twee groepen daar succesvol zijn en niet meer terug willen -maar mentaal ook niet meer kunnen- naar Nederland.

Vb:

Beste meneer B

Ik heb via google uw website gevonden en ook dit emailadres.

Verder werkt de website heel vreemd, maar goed …..

Mijn man en ik zijn jaren achter elkaar op vakantie geweest naar

Denemarken en zeiden altijd tegen elkaar, wat een heerlijk land is dit toch en zoveel rust.

De laatste jaren ga ik er met mijn kinderen naartoe,

mijn man is in 2005 overleden.

Ik vroeg mij af of U informatie kunt geven hoe het gaat als je overwegen zou om

In Denemarken te gaan wonen. Ik heb AOW en klein pensioen.

Onze familie gaat de laatste 5 jaar alleen nog naar het eiland ALS, ZuidOosten van DK.

Het bevalt ons uitstekend en ik zou best in zo’n zomerhuis permanent willen wonen.

Zou dat in DK ook kunnen of is dat niet toegestaan?

Wat kost een huurappartement bijvoorbeeld in een stad als Sonderborg?

Zo maar wat vragen.

Dank u alvast voor uw moeite en vriendelijke groeten,

R.
Zo zijn wij hier bezig met de emigratie, in afwachting de hypotheekaanvraag want 1 april begint mijn man met zijn nieuwe baan in DK.

Helaas is het topic van Nederlanders in Denemarken niet erg actief en is veel info op internet achterhaald.
pi_184734118
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo zijn wij hier bezig met de emigratie, in afwachting de hypotheekaanvraag want 1 april begint mijn man met zijn nieuwe baan in DK.

Helaas is het topic van Nederlanders in Denemarken niet erg actief en is veel info op internet achterhaald.
OK, der er en fint beslut...held og lykke :)

Tip: Informeer je eens op een hypotheek met een1 jaars looptijd, via de Danske Bank. De rente is extreem laag, rondom de 0%.
Ikzelf heb 10 jaar geleden dat hier gedaan en heb de laatste 7 jaar een minus rente. Dat wil zeggen, ik heb geen rente betaald maar rente ontvangen ! Dat is in NL onmogelijk, hier wel.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_184734159
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:43 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo zijn wij hier bezig met de emigratie, in afwachting de hypotheekaanvraag want 1 april begint mijn man met zijn nieuwe baan in DK.

Helaas is het topic van Nederlanders in Denemarken niet erg actief en is veel info op internet achterhaald.
Wat tof! Waar gaan jullie wonen? Denemarken is echt een topland. Ik vind de Denen ook altijd bijzonder aardig :)
  donderdag 31 januari 2019 @ 18:17:38 #121
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184734789
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:14 schreef cempexo het volgende:
Niet dat de Denen geen problemen kennen.
De belastingen zijn hoog. Al zijn de kosten voor gezondheidszorg inbegrepen.
Klopt, maar je moet wel zelf lid worden van een a-kasse voor een mogelijke WW uitkering. Daarintegen is kinderopvang een stuk goedkoper wat fulltime werken van beide ouders in de hand werkt.
quote:
Bij hoge lastendruk nemen mensen minder kinderen, wat vergrijzing in de hand werkt.
De private schulden, met name hypotheekschulden, zijn evenals in Nederland hoog.
Wel is het voor de hypotheek max 80% van de woningwaarde die in de hypotheek mag zitten. Maakt het iets veiliger voor de banken. Huizen gaan niet zo snel onder water.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  donderdag 31 januari 2019 @ 18:19:44 #122
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184734827
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 17:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

OK, der er en fint beslut...held og lykke :)

Tip: Informeer je eens op een hypotheek met een1 jaars looptijd, via de Danske Bank. De rente is extreem laag, rondom de 0%.
Ikzelf heb 10 jaar geleden dat hier gedaan en heb de laatste 7 jaar een minus rente. Dat wil zeggen, ik heb geen rente betaald maar rente ontvangen ! Dat is in NL onmogelijk, hier wel.
Ik heb vanwege de lage rente juist voor langere tijd vastgelegd. 2% voor 30 jaar met een koers rond de 99 geloof ik. Ja, ik had kunnen besparen, maar als je dan net te laat bent met omzetten naar vaste rente ga je dus wel fout uitkomen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_184734914
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:17 schreef TallMan het volgende:

[..]

Klopt, maar je moet wel zelf lid worden van een a-kasse voor een mogelijke WW uitkering. Daarintegen is kinderopvang een stuk goedkoper wat fulltime werken van beide ouders in de hand werkt.

[..]

Wel is het voor de hypotheek max 80% van de woningwaarde die in de hypotheek mag zitten. Maakt het iets veiliger voor de banken. Huizen gaan niet zo snel onder water.
In het buitengebied zelfs lager, komen wij achter. Soms max 40% of 60%
  donderdag 31 januari 2019 @ 18:27:01 #124
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_184734961
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:24 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

In het buitengebied zelfs lager, komen wij achter. Soms max 40% of 60%
Die 40 of 60 zijn dan door de bank opgelegde grenzen om hun risico te verlagen. Het kan nog erger. Een ex-collega heeft zijn hele huis op een gewone lening moeten kopen. Kost dan nog steeds niets vanwege de lage waarde maar goed. Geloof dat hij 40k euro kwijt was voor zijn huis.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_184735734
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:27 schreef TallMan het volgende:

[..]

Die 40 of 60 zijn dan door de bank opgelegde grenzen om hun risico te verlagen. Het kan nog erger. Een ex-collega heeft zijn hele huis op een gewone lening moeten kopen. Kost dan nog steeds niets vanwege de lage waarde maar goed. Geloof dat hij 40k euro kwijt was voor zijn huis.
Dan woont hij waarschijnlijk in een hele mooie oude boerderij.

Enfin, ik verwacht hier zo meteen de reacties "offtopic" dus even een link naar het Denemarken topic, misschien vinden mensen het leuk daar verder te praten over de Deense huizenmarkt, banenmarkt en kansen voor Nederlanders in Denemarken.

Grote vraag nu hier: auto hier kopen en laten overzetten? Of daar kopen?
Ergens gelezen dat je na emigratie je auto goedkoop kan laten overschrijven... Maar dat was een heel oud bericht.

KAA / Denemarken
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')